اخبار خراسان جنوبی

یرجند- نماینده شهرستان نهبندان در شورای اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرما از ظرفیت های شهرستان است، گفت: به دلیل نبود سردخانه و مرکز بسته‌بندی سود این محصول به جیب دلالان می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ حسین حسینی، ظهر یکشنبه در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: این شهرستان در بخش معادن غنی است اما کار زیادی برای آن انجام نشده و درگیر مشکلات و بلاتکلیفی برای توسعه در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: برخی معادن نهبندان مانند معدن مس ماهور در بلاتکلیفی بین بانک و سرمایه‌گذار باقی مانده که نیاز به رسیدگی دارند.

به گفتۀ وی در انتخاب مدیران شهرستانی دقت نظر بیشتری شود چرا که در گذشته مدیران فقط برای رفع تکلیف انتخاب می‌شدند و تخصص لازم را ندارند.

درخواست راه‌اندازی میل ۷۳ درمیان

نماینده شهرستان درمیان در شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: از مهمترین مشکلات این شهرستان می‌توان به آسفالت، روکش، دوبانده کردن، پل‌های ارتباطی، ساماندهی رودخانه‌های فصلی و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی اشاره کرد.

نوراحمد الهیاری درخواست کرد: برای بیمارستان درمیان پزشک متخصص به ویژه در بخش دندان پزشکی، سونوگرافی و سی تی اسکن نیاز داریم که لازم است رسیدگی شود.

وی بیان کرد: برای لایروبی، مرمت و ایمن سازی قنوات نیز نیاز به اعتبارات داریم، همچنین برای روکش آسفالت درخواست قیر رایگان داریم.

به گفتۀ وی برای احداث کتابخانه و راه‌اندازی میل ۷۳ نیاز به حمایت و اعتبارات وجود دارد.

لزوم توجه به توسعه متوازن مناطق مختلف خراسان جنوبی

بیرجند- نماینده شهرستان قاینات در شورای اسلامی خراسان جنوبی بر توجه به توسعه متوازن مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: باید نگاه پدرانه باشد و به همه شهرستان ها به طور یکسان توجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمدرضا قرایی بعدازظهر یکشنبه در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان هنوز بیمارستان ندارند و باید برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه امکانات در شهرستان‌های مختلف فراهم شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد: زمانی که یک پروژه افتتاح می‌شود همه می‌گویند کار ما بود ولی زمانی که به دنبال چرایی پروژه‌های ناتمام می‌رویم هیچکس نمی‌گوید این به دلیل کم کاری و ضعف ما اجرایی نشده است.

به گفته وی اگر شورا باوری تبیین شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، زمانی که یک کار و پروژه‌ای در روستا و شهری می‌خواهد اجرایی شود لازم است که از افراد شورا یا حتی پیر آن روستا که با مسائل آشنا هستند مشورت گرفته شود که این کار قابلیت اجرا دارد یا دچار مشکل می‌شود.

نماینده شهرستان قائنات در شورای اسلامی خراسان جنوبی درخواست انعطاف در قوانین را داشت و تصریح کرد: مسئولان باید بدانند قانونی که در دماوند کارایی دارد در زیرکوه امکان اجرا ندارد و نیازمند تمهیداتی است.

قرایی تأکید کرد: لازم است که مشکلات و مسائل مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی، از کارشناسان آنها احصاء و راهکار نیز ارائه شود تا اگر نیاز به تفویض اختیار یا مسائل دیگری است اجرایی شود.

وی بیان کرد: توسعه متوازن و نظارت دقیق بر اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها لازمه کار است.

به گفته وی بیمارستان تأمین اجتماعی از درخواست‌های اصلی مردم قائنات است که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

تولیدکننده صرف زرشک هستیم/ رنج زیرکوه از نبود صنایع فراوری

بیرجند- نماینده شهرستان زیرکوه در شورای اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرکوه یکی از قطب های تولید زرشک استان است، گفت: فرآوری و سردخانه‌ای در این شهر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمدعلی ملکی بعدازظهر یکشنبه در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی، درخواست کرد: تمام نهادهای معین هر کدام یک بخش را در هر شهرستان برعهده بگیرند و فقط هر دستگاه مختص یک شهرستان مرزی نباشد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی نهاد معین زیرکوه است، تصریح کرد: اما اگر دیگر نهادها نیز وارد میدان شوند در راستای توزیع عادلانه منابع بیشتر می‌توان گام برداشت.

نماینده شهرستان زیرکوه در شورای اسلامی خراسان جنوبی گفت: منبع اصلی محصول استراتژیک زرشک زیرکوه بود ولی اکنون فقط یک تولیدکننده است و فرآوری و سردخانه‌ای در این شهر وجود ندارد.

رنج خوسفی ها از عدم استقرار مسئولان/لزوم توجه به تکمیل بیمارستان

بیرجند- نماینده شهرستان خوسف در شورای اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نزدیکی این شهرستان به مرکز استان گفت: متاسفانه اکثر مدیران در شهرستان مستقر نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ علی رومنجانی ظهر یکشنبه در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: به دلیل عدم استقرار مسئولان در خوسف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و این شهر فقط تا ساعت اداری شهرستان است که باید دستوری داده شود که مدیران در خود شهرستان اسکان داشته باشند.

وی با اشاره به بیمارستان خوسف، عنوان کرد: این بیمارستان در سال ۹۲ کلنگ زنی شد ولی با وجود اعتبارات و فقط مشکل پیمانکار ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نیازمند رسیدگی است.

به گفتۀ وی از دیگر مشکلات این شهرستان، فاضلاب آن است که اسکان را برای مردم سخت کرده و نیازمند توجه ویژه است.

نماینده شهرستان خوسف در شورای اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: قرار بود «محمدشهر» به شهر تبدیل شود که اجرایی نشد ولی بودجه این کار که حدود ۷ میلیارد تومان است در حساب باقی مانده که برای مردم خوسف است و باید تعیین تکلیف شود.

رومنجانی عنوان کرد: سرانه اعتبارات این شهرستان با وجود اینکه سومین شهرستان پهناور استان است بسیار اندک است.

وی با اشاره به معادن جدید در خوسف اظهار کرد: این شهرستان از ارزش افزوده این معادن هیچ سهمی ندارد و حساب‌های آنها در تهران یا استان‌های دیگر است.

به گفتۀ وی همچنین برخی از این معادن به کارگران فشارهایی وارد کرده‌اند که نیاز به رسیدگی دارد.

مُهر محرومیت را از پیشانی خراسان جنوبی برداریم

بیرجند- نماینده شهرستان بشرویه در شورای اسلامی خراسان جنوبی باتاکید بر اینکه از کلمه محروم نباید برای استان استفاده کرد، گفت: برای رفع مشکلات باید طرح و برنامه ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدرضا مرادزاده امروز در دیدار رئیس و اعضا شورای اسلامی استان با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی درگیر دیدگاه‌های تنگ نظری است که مدیران کل استان و شهرستان زمانی که یک قانون وضع می‌شود به صورت جد در استان اجرایی می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که دیگر استان‌ها تا جایی که می‌توانند و قانون شکنی نیست در اجرای قوانین انعطاف به خرج می‌دهند.

به گفته وی در سمت‌ها لازم است که شایسته سالاری دیده شود چرا که در گذشته فقط بر اساس لابی‌گری‌های سیاسی بود.

نماینده شهرستان بشرویه در شورای اسلامی خراسان جنوبی درخواست توزیع عادلانه اعتبارات استانی را کرد و گفت: اکنون شهرستان‌های توسعه یافته، توسعه یافته‌تر می‌شوند و شهرهای توسعه نیافته وضعیت آنها بدتر می‌شود، این در حالی است که سالانه باید ۱۰ درصد این فاصله کاهش پیدا کند.

مرادزاده با اشاره به خسارت به کشاورزان عنوان کرد: امهال وام‌ها در دستور کار بود ولی تاکنون اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: بشرویه صفر درصد سهم از دوبانده کردن جاده‌ها دارد و همان‌هایی را هم که داشته‌ایم مانند دانشگاه پیام نور از ما گرفته‌اند.

به گفته وی از سال ۹۰ کلنگ بیمارستان بشرویه زده شد ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و درگیر یک بن بست مظلومانه شده‌ایم.

نماینده شهرستان سربیشه در شورای اسلامی خراسان جنوبی:

سهم خراسان جنوبی از مرز ماهیرود فقط کارگری است

نماینده نهبندان در شورای اسلامی خراسان جنوبی:

سود خرمای نهبندان به جیب دلالان می رود/نبود صنایع بسته بندی

 

نماینده شهرستان زیرکوه در شورای اسلامی خراسان جنوبی:

تولیدکننده صرف زرشک هستیم/ رنج زیرکوه از نبود صنایع فراوری

 

 

نماینده شهرستان خوسف در شورای اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

رنج خوسفی ها از عدم استقرار مسئولان/لزوم توجه به تکمیل بیمارستان

 

 

نماینده شهرستان طبس در شورای اسلامی خراسان جنوبی:

معادن ظرفیت بزرگ طبس/ خام فروشی و سودی که از سفره مردم می رود

 

 

نماینده شهرستان قاینات در شورای اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

لزوم توجه به توسعه متوازن مناطق مختلف خراسان جنوبی

 

 

نماینده شهرستان بشرویه در شورای اسلامی خراسان جنوبی:

مُهر محرومیت را از پیشانی خراسان جنوبی برداریم

 

 

استاندار پای صحبت اعضای شوراهای خراسان جنوبی

استاندار پای صحبت اعضای شوراهای خراسان جنوبی

 اعضای شورای اسلامی استان خراسان جنوبی در دیدار با استاندار به بیان دغدغه‌ها و مسائل حوزه کاری خود پرداختند و راهکارهای توسعه پایدار خراسان جنوبی با استفاده از همه ظرفیت‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا در این نشست که روز یکشنبه در دفتر استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، هر یک از اعضای شورای اسلامی شهرستان‌های استان به طرح موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مشکلات و ظرفیت‌های منطقه خود پرداختند و از نماینده عالی دولت در استان خواستار پیگیری و رفع آنها شدند.

رییس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی برای توسعه و پیشرفت هر استان و منطقه‌ چهار عامل سرمایه، نیروی انسانی، منابع (فیزیکی و تجهیزاتی) و برنامه‌ریزی را لازم دانست و گفت: خراسان جنوبی سرمایه‌های هنگفت و ارزشمندی مانند معادن و محصولات مزیت‌دار دارد اما از نظر شاخص‌های اقتصادی ضعیف است.

محمدرضا حاجی‌آبادی افزود: مسائل زیرساختی خراسان جنوبی از قبیل راه آهن، منابع آبی و پروازها دچار مشکل بوده و نیازمند رسیدگی است، همچنین در زمینه تقسیمات کشوری با توجه به افزایش جمعیت در حاشیه‌ شهر بیرجند نیاز به توجه داریم زیرا شهرستان بیرجند تنها یک شهر دارد در حالی که جمعیت هر کدام از روستاهای حاشیه شهر بیش از ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار نفر است.

نماینده شهرستان بیرجند در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در کلان کشور مدیریت واحد روستایی و شهری وجود ندارد اظهار داشت: این موضوع مشکل‌ساز شده و به دلیل ناهماهنگی‌ها، شاهد پرت هزینه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: مشکل بعدی قانون فعلی شوراها است که جوابگوی مسائل مردم نبوده و نیاز به اصلاح دارد.

حاجی‌آبادی گفت: در شمال شهر بیرجند با مسائل بهداشتی و درمانی مواجه‌ایم و با توجه به جمعیت بالا، این منطقه با درمانگاه روزانه فعالیت داشته و به تاسیس بیمارستان در این منطقه کمتربرخوردار نیاز داریم.

وی بیان کرد: باید توزیع متوازن منابع در استان وجود داشته باشد و این موضوع در زمینه بودجه و اعتبارات استانی لحاظ شود.

رییس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در استان با مشکلاتی مانند پوشش ناکافی اینترنت، شبکه‌های تلویزیون، فرسودگی شبکه‌های آبرسانی، مسائل کشاورزی و دیگر موارد روبه‌رو هستیم که نیاز به رفع آنها داریم.

وی افزود: مردم به‌ویژه در بخش کشاورزی از پژوهشکده‌ها و دانشکده کشاورزی توقع دارند با توجه به آزمایشاتی که درخصوص آب و خاک انجام می‌شود نسبت به نصب تابلو و کشت محصولات متناسب با شرایط هر منطقه اقدام شود تا کشاورزان با آزمون و خطا روبه‌رو نشوند.

حاجی‌آبادی جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان را متذکر شد و گفت: همچنین جانمایی و واگذاری زمین مسکن ملی به شهروندان با همدلی همه دستگاه‌ها ضروری است.

نماینده شهرستان طبس در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی هم گفت: شهرستان طبس در حالی دارای ظرفیت‌های مهم معدنی است که تمامی مواد و سنگ‌های معدنی این شهرستان به‌صورت خام از استان خارج می‌شود و مردم منطقه هیچ سهمی از این مزیت ندارند.

مهدی مرادی افزود: ایجاد و راه‌اندازی واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی باید در اولویت قرار گیرد چراکه باعث اشتغال پایدار و توسعه منطقه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان طبس به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود، نیاز است که پروژه انتقال آب به استان سریع‌تر اجرایی شود.

نماینده شهرستان طبس در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که کشاورزی و دامداری شغل اصلی بیشتر مردم منطقه است درخصوص تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی که اکنون بسیار گران شده باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: استفاده از آب‌های سطحی در حوزه کشاورزی، داشتن طرح و برنامه‌ با توجه به داشته‌های شهرستان در سند توسعه طبس و اجرایی شدن مصوبه ۲ درصد سود معادن برای مردم نیز از دیگر درخواست‌ها است.

نماینده شهرستان زیرکوه در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی هم گفت: هرچند زیرکوه منبع اصلی محصول استراتژیک زرشک است اما اکنون فقط یک تولیدکننده بوده و واحد فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه‌ای در این شهرستان وجود ندارد.

محمدعلی ملکی افزود: انتظار داریم هر کدام از دستگاه‌های معین یک بخش یا حوزه را در هر شهرستان برعهده بگیرند تا مسایل زودتر نتیجه داده و مشکلات رفع شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی نهاد معین زیرکوه است اما اگر دیگر نهادها نیز وارد میدان شوند در راستای توزیع عادلانه منابع بیشتر می‌توان گام برداشت.

نماینده شهرستان فردوس در شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: اقتصاد این شهرستان بیشتر بر پایه کشاورزی و دامداری بوده و نیاز است که برای مشکلات کشاورزان و باغداران تمهیداتی اندیشیده شود.

علی حیدرزاده افزود: در بخش صنعت فقط یک نساجی فردوس را داریم و در حالی باید به دنبال داشته‌های خود باشیم که دیگر نداریم.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه‌هایی مانند سالن ورزشی، شمش منیزیم، معدن شاه پلوند و سیمان سال‌ها قبل آغاز شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و به دلیل همین ناامیدی‌ حتی رشد جمعیتی در فردوس منفی شده است.

همچنین نماینده شهرستان سربیشه در شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است گفت: سهم ما از مرز ماهیرود تنها نیروی کارگری آن است که انتظار داریم از نیروهای بومی منطقه یا استان استفاده شود.

حسین فنودی یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت را راه دسترسی و جاده مناسب دانست و اظهار داشت: مسیر درح – سربیشه – مرز ماهیرود جاده روستایی بوده که اکنون ترانزیتی شده و برای دوبانده‌سازی و تقویت این مسیر باید اقدام شود.

وی بیان کرد: مردم بخش درح و بخش مود سربیشه از لحاظ پزشکی و داروخانه شبانه‌روزی با مشکل روبه‌رو هستند در حالی که فقط یک مرکز جامع سلامت دارند و برای دریافت خدمات پزشکی باید مسیرهای پرخطر را طی ‌کنند.

نماینده شهرستان سربیشه در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در بخش درح هنوز نمایندگی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و لازم است حداقل چند اداره که مردم بیشتر با آنها سر و کار دارند، راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به قیمت بالای اجاره‌های مسکن در بخش‌های درح و مود سربیشه گفت: این موضوع سبب شده فرهنگیان هر روز در حال رفت و آمد باشند لذا احداث معلم‌سرا و خانه معلم از جمله ضروریات است.

درخواست قیر رایگان برای آسفالت معابری که گازکشی شده از دیگر درخواست‌هایی بود که فنودی به آن اشاره کرد و گفت: نبود دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت در روستاهای درح از دیگر مشکلات مهم مردم و دانش‌آموزان این مناطق است.

نوبت به نماینده شهرستان سرایان که رسید، گفت: کشاورزان با پیگیری‌های فراوان بیمه کارگری شدند ولی اکنون به دلایل واهی این بیمه‌ها در حال قطع شدن است.

حسین روحی اظهار داشت: بارندگی‌های سال آبی جاری دامداران را امیدوار کرد تا دام خود را نگه دارند اما از دی ماه به‌طور ناگهانی خوراک دام قطع شد و دیگر سهمیه‌ای داده نمی‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ساخت مسکن افزود: در گذشته ناظر ساختمان داشتیم ولی اکنون علاوه بر آن مجری طرح هم داریم که برای هر متر مربع باید ۲۵۰ هزار تومان پرداخت شود و بسیار زیاد است.

نماینده شهرستان سرایان در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: در هفته اخیر سیلاب‌ خسارت‌های زیادی به شهرهای سه‌قلعه و آیسک وارد کرد که برای این خسارت‌ها باید چاره‌اندیشی شود تا تسکینی بر آلام مردم این مناطق باشد.

تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، دوبانده شدن و آسفالت جاده‌های مواصلاتی، تکمیل بیمارستان‌های خوسف و بشرویه، ساماندهی رودخانه‌های مرزی، افزایش پوشش شبکه‌های اینترنتی، راه‌اندازی بازارچه میل ۷۳، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تفویض برخی اختیارات به شهرستان‌ها و تامین تجهیزات و تامین پزشک متخصص از دیگر درخواست‌هایی بود که توسط نمایندگان شهرستان‌ها در شورای اسلامی استان خراسان جنوبی مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی پس از شنیدن اظهارات نمایندگان مردم در شوراها گفت: تمامی مواردی که در این نشست مطرح شد، مربوط به همه استان است لذا اگر پروژه‌ای انجام می‌دهیم باید با تلاش و صدای واحد در یک فضای همدلی باشد تا به موفقیت برسیم.

جواد قناعت افزود: فضای جدید کشور اکنون فضای کار و تلاش جهادی، مدیران پرتحرک، دلسوز، جهادی، انقلابی، نترس و اهل ریسک است و با همکاری هم باید این فضا را در استان ایجاد کنیم در این صورت می‌توانیم در دوره چهار ساله بخش جدی از مشکلات را حل کنیم.

وی بر بهره‌گیری از سفرهای استانی رییس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار تاکید کرد و گفت: قبل از انجام سفر فرماندار، اعضای شوراها و بخشداران شهرستان‌ها مشکلات و نیازمندی‌ها را احصا کرده و چند موضوع اولویت‌دار به‌صورت فنی، علمی و کارشناسی شده انتخاب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین مباحثی که توسط اعضای شورا در این جلسه مطرح شد، موضوعات عمرانی بود که درست است اما باید از مباحث فرهنگی و معضلات آن هم غافل نشویم؛ اگرچه استان فرهنگی و با اصالت بوده و معضلات فرهنگی خیلی اندک است اما نسبت به همین میزان اندک هم باید حساس بوده و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مسائلی که برای ما مشکل ایجاد کرده و باعث عقب‌افتادگی و کندی سرعت توسعه استان می‌شود، بخشی‌نگری است لذا باید همه استان را با هم ببینیم چون نماینده کل استان هستیم.

قناعت، همگرایی و عقلانیت‌محوری را از عوامل موفقیت در همه مجموعه‌ها از شوراها برشمرد و گفت: شورای اسلامی استان نباید بخشی‌نگر باشد و چون از نمایندگان همه مناطق تشکیل شده باید همه استان را یکپارچه ببیند.

وی همصدایی را رمز موفقیت در رسیدن به توسعه دانست و اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث توسعه پایدار می‌شود توزیع عادلانه اعتبار و خدمت در جای جای استان است.

استان خراسان جنوبی با بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ شهرستان و ۳۱ شهر دارد.

 

دیدار جمعی از بانوان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه عنوان شد

خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری/۳

 

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا( س) جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

آیت الله عبادی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به مقام زن از دیدگاه اسلام، گفت: کار شما بانوان و مادران عبادت است چون پرورش مردان و زنان جامعه بر عهده شما است.

وی گفت: پرورش انسان‌ها و کار تعلیم و تربیت افراد جامعه به عهده زنان است که مهمترین اصل و کار در جامعه انسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما از صدر اسلام مادرانی همچون حضرت فاطمه(س) را داشتیم که فرزندانی همچون ائمه اطهار (ع) و حضرت زینب(س) پرورش دادند که امروز باعث افتخار اسلام هستند و امروز هم مادرانی داریم که افرادی همچون امام راحل و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان انقلاب و اسلام را تحویل جامعه دادند و افتخار آفرین بودند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: بانوان خراسان‌جنوبی همواره در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعال دارند.

خانم نخعی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۷ صندوق خرد بانوان در استان فعال است و مدت ۵ سال است که بانوان استان در زمینه کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک در  ۲۰ محصول فعالیت دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه تولید ۸۰ درصد صنایع دستی در استان توسط بانوان انجام می‌شود، افزود:  ۹ هزار نفر بیمه شده بانوان در بخش صنایع دستی و  ۱۵ شرکت تعاونی بانوان  در استان داریم که در کشور بی‌نظیر است.

آغاز کاشت زیره سبز ارگانیک در پترگان/۱۵۰ خانوار مشارکت کردند

آغاز کاشت زیره سبز ارگانیک در پترگان/۱۵۰ خانوار مشارکت کردند

بیرجند-مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:کشت گیاهان دارویی از جمله زیره سبز در دهستان پترگان شهرستان زیرکوه با توزیع هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زیره سبز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح دوشنبه در بازدید از روستای بارنجگان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی توانمند سازی جوامع روستایی با محوریت امامان روستا در بحث اشتغال‌زایی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بعضی از روستاها با کار مطالعاتی به عنوان نقاط هدف انتخاب شده‌اند، بیان کرد: در این طرح ابتدا مردم نسبت به شبکه سازی و کار گروهی در روستا در حوزه اشتغال ترغیب و تشویق می‌شوند.

هنری با تأکید بر اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی با توجه به ظرفیت‌های روستا تدوین و تهیه می‌شود، ادامه داد: کشت گیاهان دارویی چون زیره سبز در برخی از روستاهای زیرکوه از جمله این طرح‌ها است که امیدواریم با مشارکت مردم به هدف نهایی خود برسد.

وی افزود: در حال حاضر در روستاهای بارنجگان، شارخت، معصوم آباد و … کار کشت زیره سبز آغاز شده و در مجموع هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بذره زیره سبز در اختیار بیش از ۱۵۰ خانواده متقاضی فعالیت در این حوزه به صورت رایگان قرار داده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه این میزان بذر در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های دهستان پترگان زیرکوه کشت می‌شود، گفت: پس از فصل برداشت (اردیبهشت ماه) همان میزان بذری که در اختیار خانواده‌ها قرار داده شده، دوباره باز پس گرفته می‌شود و بقیه مربوط به سود تولید کننده خواهد بود.

هنری با اشاره به رشد دوبرابری ارزش افزوده زیره سبز اظهار کرد: امیدواریم با تداوم بارندگی‌ها بتوانیم با این طرح زمینه درآمدزایی برای خانوارها را فراهم کنیم.

وی بیان‌کرد: تیم‌های تخصصی برای آموزش‌های لازم در کنار مردم و کشاورزان عزیز خواهند بود و موضوعات مورد نیاز در مسیر تولید نیز در اختیار آنان قرار داده خواهد شد تا محصول ارگانیک تولید و زمینه صادرات آن نیز فراهم شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به آموزش‌های لازم در تولید این زیره‌ها هیچ نوع کود و سمی استفاده نمی‌شود، گفت: یکی از مزیت‌های تولید زیره سبز هزینه برداشت پایین آن است.

بیرجند قهرمان رقابت های کشتی نوجوانان خراسان جنوبی شد/۷

بیرجند قهرمان رقابت های کشتی آزاد خراسان جنوبی شد

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان استان خراسان جنوبی گرامیداشت شهدای بخش درح و به میزبانی این شهر با قهرمانی تیم کشتی شهرستان بیرجند به پایان رسید

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، این دوره از مسابقات با حضور ۸۱ کشتی گیر از شهرستانهای بیرجند، قاین، سربیشه، درح، بشرویه، خوسف، فردوس، اسلامیه، زیرکوه، درمیان برگزار شد و در پایان تیم هیأت کشتی بیرجند با ۱۷۷ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های شهرستان قائنات با ۱۶۲ و شهر درح با ۱۵۴ امتیاز به ترتیب مقامهای دوم و سوم را کسب نمودند.

برگزاری مسابقه دارت به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه بیرجند/۷

مسابقه دارت ویژه کارکنان زن  دانشگاه بیرجند به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)  در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این مسابقات زهرا میرعباسی مقام اول، فاطمه رخشانی مقدم مقام دوم و آسیه محتشمی مقام سوم را کسب نمودند.

کسب مقام سوم مسابقات دوچرخه سواری کشور توسط دانشجوی بیرجند /۷

دانشجوی پسر دانشگاه بیرجند در مسابقات دوچرخه سواری همگانی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور مقام سوم مسابقات را کسب کرد

به گزارش امروز خراسان جنوبی  مسابقات دوچرخه سواری همگانی مجازی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمستان ۱۴۰۰ برگزار گردید.

در این رقابت ها تعداد ۱۳۵ نفر از ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی حضور داشتند و محمد کارگشا دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه بیرجند موفق به کسب مقام سوم شد.

 

 

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و گرامی‌داشت روز مادر؛

ویژه برنامه در «آغوش یک فرشته» در نهبندان برگزار شد/۲

ویژه برنامه در «آغوش یک فرشته» در کانون پرورش فکری نهبندان برگزار شد

همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامی‌داشت مقام مادر دانش آموزان مدرسه فرهنگیان این شهرستان با شرکت در ویژه برنامه «در آغوش یک فرشته» این روز را جشن گرفتند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دراین ویژه برنامه که با حضور جمعی از مادران، کودکان ونوجوانان عضو مرکز و دانش آموزان مدرسه پسرانه فرهنگیان برگزار شد، قصه‌گویی از کتاب مادر مادر است، اجرای بازی و مسابقه، شعرخوانی، آموزش کاردستی قاب‌ عکس ونوشتن زیباترین جمله هدیه به مادر وحضرت زهرا(س )توسط مربیان مرکز به مرحله‌ی اجرا درآمد.

گفتنی است اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و گرامی‌داشت این روز در روستاهای «چارفرسخ» و قدمگاه توسط کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان از دیگر برنامه‌های کانون در این شهرستان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) بود.

در جلسه کمیته تخصصی دستگاه های اجرایی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی عنوان شد

استفاده از رسانه ها برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی/۷-۳

مشاور استاندار خراسان جنوبی خواستار استفاده بیش از پیش از فضای رسانه ها در تبیین اهداف انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی؛ مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در جلسه کمیته تخصصی دستگاه های اجرایی ستاد دهه فجر استان گفت: باید در برنامه های  دهه  فجر باید دو موضوع بیانیه گام دوم  و دستاورد های ۴۳ ساله انقلاب تببین شود.
مقامی افزود: در ایام دهه فجر مراسم با موضوع دهه فجر و دستاوردهای انقلاب در مساجد و محلات برگزار شود.
وی گفت: پیشکسوتان حوزه  انقلاب اسلامی در ادارات شناسایی شوند و از تجربیاتشان استفاده شود.
مشاور استاندار با اشاره به وجود فضای مجازی خواستار استفاده بیش از پیش فضای رسانه ها در تبیین اهداف انقلاب شد.
مقامی با اشاره به جمع بندی دستاوردهای مختلف دستگاهای اجرایی در ۴۳ سال گذشته خواستار تببین و اطلاع رسانی این دستاوردها در سطح مساجد شد.
 مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان در این جلسه گفت:دستگاه های اجرایی باید در ایام دهه فجر دستاورد هایی که بعد از انقلاب داشتند را اطلاع رسانی کنند.
خنجری افزود: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی با برپایی میز خدمت ارتباطاشان با مردم در این ایام افزایش دهند و به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی کنند.
قدوسی پور روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان هم گفت: برنامه های استانی ما برای دهه فجراز :اعزام مبلغان به روستاها و عشایر، نشست های تخصصی نماز با دانش آموزان و مدارس، گردهمایی نماز و مهدیوت، برگزاری اجلاسیه نماز، مسابقه کتاب خوانی با عنوان نماز در کلام امام‌خمینی، تولید محتوا در خصوص دهه فجر در فضای مجازی از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز استان است.
شایگان روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم از برگزاری  ۶۰ برنامه که ۲۰ برنامه در مرکز استان و مابقی درشهرستان های دیگر به مناسبت دهه فجر  اجرا خواهد شد، خبر داد.
فیض آبادی روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی هم در این جلسه گفت: اجرای مسابقات قرانی، فضاسازی شهری، برگزاری محفل انس با قرآن از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی است.
مالکی روابط عمومی شهرداری گفت: طبق سنوات گذشته شهرداری در دهه فجر برنامه های از جمله برگزاری جشن در فرهنگسرای شهر، اهدا گل به مسافران در فرودگاه در روز ۱۲ فروردین،آذین بندی معابر و ورودی شهر را در برنامه دارد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز گفت: صدا وسیما باید در این ایام فرصت را در برنامه های زنده در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار دهد تا مدیران در این برنامه ها دستاوردهای خودشان را ارائه دهند.
در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

معرفی خراسان جنوبی به عنوان مقصد گردشگری

خراسان جنوبی به عنوان مقصد گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در پایتخت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان از حضور استان با برندمعرفی خراسان جنوبی به‌ عنوان مقصد گردشگری دیار کویرهای رویایی و به رنگ ارغوان به طعم زعفران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و نمایشگاه صنایع‌دستی خبر داد.

حسن رمضانی گفت: در این نمایشگاه، خراسان جنوبی برای پانزدهمین بار متوالی به عنوان مقصد گردشگری و یکی از استان‌های کمتر شناخته شده گردشگری معرفی می شود.

وی افزود: بیش از ۷۶ اقامتگاه بوم گردی در  خراسان جنوبی به‌عنوان سومین استان پهناور کشور وجود دارد و زیرساخت خوبی برای گردشگران فراهم‌شده تا بتوانند با اقامت در فضاهای سنتی و مناطق کویری و بیابانی در روستاهای بکر، یک زندگی روستایی و اصیل را تجربه کنند.

رمضانی گفت: ویدئوها و کلیپ‌هایی با فیلم‌برداری روز دنیا تهیه شده‌ که توضیحاتشان به‌صورت دوزبانه است و برای اولین بار از آنها در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد و این ویدئوها و کلیپ‌هایی می‌تواند تأثیر بالایی برای جذب گردشگر از طریق فضای مجازی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

به گفته وی در این نمایشگاه از کتاب قالیچه‌های بلوچی خراسان جنوبی رونمایی خواهد شد و در بخش گردشگری خوراک با حضور یک برند بسته‌بندی محصولات محلی استان حضور خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بخش صنایع‌دستی با حضور ۱۵نفر از صنعتگران در ۱۱ غرفه  آثار صنایع دستی تولید شده خراسان جنوبی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

رمضانی افزود: در این نمایشگاه حضور گروه آیینی و موسیقی مقامی نوای لوط خراسان جنوبی را خواهیم داشت که یکی از گروه‌های موفق و بین‌المللی استان است که دهم و یازدهم بهمن‌ در نمایشگاه اجرا خواهند داشت.

این نمایشگاه نهم تا یازدهم بهمن در تهران برپا می شود.

 

برگزاری همایش باز باران با ترانه با حضور بانوان خراسان جنوبی/۲-۳

همایش باز باران با ترانه با حضور ۷۰۰ نفر از بانوان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حکیمان معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در این مراسم که در برگزاری همایش باز باران با ترانه با حضور بانوان خراسان جنوبیحسینیه جماران بیرجند برگزار شد، به نقش بی بدیل انسان ساز زنان اشاره کرد و گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی، مادران قوی و توانمند می خواهیم تا فرزندانی سرآمد و فاخر را برای این سرزمین تربیت کنند و ما در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی هستیم و این تمدن به انسان‌های بزرگی نیاز دارد.

هدف از برگزاری این مراسم تبیین سبک زندگی فاطمی، وظایف در گام دوم انقلاب و رسالت بانوان در اجرای تمدن جهانی سازی فرهنگ فاطمی بود.

 

 

 

 

 

کشف ۷۶۳ کیلو تریاک از یک دستگاه اتوبوس در خوسف/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی”خوسف” در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری، ۷۶۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از اتوبوس، ۷۶۳ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه اتوبوس را توقیف و ۳ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

سردار فرشید با بیان اینکه از ابتدای سال بالغ بر ۶۶ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است؛ تصریح کرد: اقدامات مقابله ای پلیس با پدیده شوم مواد مخدر همه جانبه بوده و رصد و پیگیری تحرکات باندها و شبکه های توزیع کننده مواد مخدر در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وعده بهره برداری از تعاونی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در هفته تعاون

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: تعاونی محصولات استراتژیک استان در هفته تعاون سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری خاورستان ایده راه اندازی یک تعاونی ویژه محصولات استراتژیک استان شامل زرشک، عناب و زعفران اولین بار در سفر رئیس اتاق تعاون ایران اردیبهشت امسال مطرح شد و به دنبال آن برنامه ریزی ها برای راه اندازی این تعاونی قوت گرفت طوری که غلامحسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به این که تعاونی محصولات استراتژیک کشاورزی یک ظرفیت بزرگی است به خبرنگار خاورستان گفت: برای به نتیجه رسیدن و موفقیت و جلوگیری از تکرار ضعف های گذشته و این که بتوانیم یک هم پوشانی کامل نسبت به این محصولات در استان داشته باشیم و از شکل جزیره ای که هر فردی یک کار جداگانه ای انجام می داد و در نهایت هم نتیجه مطلوب به دست نمی آمدخارج شویم با این هدف کار را شروع کردیم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف هم نیاز است که یک سری امکانات و ابزارها را در اختیار بگیریم و هم پوشانی خوبی هم در استان داشته باشیم که همه دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.
به گفته وی در وهله اول هم به خاطر این که همه دستگاه ها را همسان سازی بکنیم و مشکلات بعدی را نداشته باشیم هیئت موسس را نمایندگان دستگاه های اجرایی قرار دادیم

وی تصریح کرد: خوشبختانه هیئت موسس و دستگاه های مرتبط نیروهای بسیار خوب و پای کاری هستند و بخشی از کار ها انجام شده و مقدمات آن فراهم شده است.

به گفته وی جلسات تشکیل شده و میزان قیمت سهام هم تا حدودی مشخص و تولید کنندگان به تفکیک روستا و شهر تعیین شده است.

وی افزود:در جامعه هدف برای این که از چه افرادی باید دعوت کنیم مشخص و به مرحله اطلاع رسانی رسیدیم که به تغییر و تحولات استان برخورد کردیم و منتظریم دیداری با مقام عالی استان هم داشته باشیم تا به یک جمع بندی برسیم.

وی ادامه داد:علاوه بر این دستگاه های دیگر هم تعیین تکلیف شوند که ازحالت خمودگی موجود خارج شوند تا بتوانیم کار را پی ببریم و در مجموع اقداماتی که باید انجام شده است.

وی با اشاره به این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که این تعاونی تا هفته تعاون سال آینده به بهره برداری برسد افزود: اختصاص ردیف اعتباری برای زرشک و عناب مشابه زعفران اقدامی است که با همکاری اتاق تعاون ایران برای محصولات استراتژیک در استان دنبال می کنیم.

وی افزود: معاونت اقتصادی و معاونت حقوقی اتاق تعاون ایران پیگیر هستند و در جلسه مشترکی با فراکسیون تعاون مجلس پیشنهاد شده که همان طور که زعفران دارای ردیف بودجه در کشور است عناب و زرشک هم ردیف را داشته باشند.

به گفته وی این طرح ارائه شده و از نمایندگان استان هم درخواست شده که جلسه مشترک در تهران داشته باشیم که ردیف بودجه ای برای این دو محصول خاص استان هم در نظر گرفته شود که کمک حالی برای تولیدکنندگان این محصولات باشد.

او آمار تعاونی های استان را ۹۸۸ تعاونی اعلام کرد و افزود این تعاونی ها با سرمایه گذاری ۵۶۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۷۶۹ هزار ریال برای ۹ هزار و ۶۹۴ نفر اشتغال زایی کرده اند.
به گفته وی امسال هم ۳۲ تعاونی در حوزه های مختلف خدمات، صنعتی، مسکن ، کشاورزی و …. با هزار و ۲۳ عضو و فرصت شغلی ۵۴۱ نفر راه اندازی شده است.

 

 

 

گسترش مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در خراسان جنوبی ضروری است/۷

گسترش مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در خراسان جنوبی ضروری است

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: نمایندگی مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران استان باید در شهرستان‌های دارای ظرفیت رسانه‌ای گسترش یابد تا از این ظرفیت برای رفع مشکلات این مناطق نیز استفاده شود.

محمود مقامی روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل و اعضای مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه‌یاران خراسان جنوبی افزود: در شهرستان‌هایی مانند طبس، نهبندان، قاینات، فردوس یا سایر شهرستان‌هایی که اهالی رسانه فعالیت دارند می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این شعب می‌تواند به شکل‌گیری یک سازمان اجتماعی رسانه‌ای بینجامد که رسالت خبرنگاران را پیرامون مسایل اجتماعی دنبال می‌کند.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: مدت‌ها بود جای خالی مجموعه‌ای مانند مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در استان احساس می‌شد که با همت تعدادی از اهالی رسانه این مرکز شکل گرفت و امروز شاهد نتایج خوبی در این خصوص هستیم.

وی گفت: در گذشته گاهی به درج گزارشات آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها بسنده می‌شد ولی اکنون در زمینه همین رسالت تعریف شده، مسایل توسط گروهی از اهالی رسانه تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

مقامی اظهار داشت: ارائه گزارش‌های مستمر دوره‌ای از اقدامات مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران به اطلاع رسانی در خصوص جایگاه، اهداف و برنامه‌های این حوزه کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین ارائه موارد به صورت مصداقی و البته با دقت در ملاحظات، نتیجه مؤثرتری خواهد داشت.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد ما این است از فرصت ایام ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد، جشنی به منظور تجلیل و قدردانی از خیرین این مرکز برگزار شود و مجموعه استانداری نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی افزود: در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد مرکز به صورت آماری و نموداری می‌توان موجبات دلگرمی خیرین را ایجاد کرد.

مقامی اظهار داشت: در سفر اخیر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مرکز رسانه‌یاران از فرصت استفاده کرده و مسایل استان در قالب مکاتبه در اختیار این نهاد قرار گرفت.

وی گفت: مرکز رسانه‌یاران باید بولتن‌ها و جزوه‌های اطلاع رسانی ویژه‌ای تهیه کرده و با بروزرسانی آن، این آمادگی را داشته باشد که در زمان حضور مدیران کشوری این بولتن را در اختیار مسوولان قرار دهد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی افزود: ارائه این بولتن، ضمن اعلام گزارش عملکرد حوزه به مساعدت آن دستگاه نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: بر اساس این رویکرد، مدیران باید رسالت اجتماعی حوزه کاری خود را نسبت به محرومین تعریف کنند و بهترین مجموعه که می‌تواند به تحقق این برنامه در دستگاه‌ها کمک کند، مرکز نیکوکاری رسانه یاران است.

مقامی در ادامه با اشاره به وظایف و اختیارات روابط عمومی استانداری گفت: با عنایت به تأکید ویژه استاندار مدیران باید پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها و مردم باشند، لذا هر نوع کوتاهی در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند و مجموعه‌ای که در انعکاس خدمات و پاسخگویی به مردم کوتاهی کند، ظلم کرده است.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال احیای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هستیم، بدون شک در این خصوص از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده خواهد شد.

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» ابتدای مهرماه سال ۹۸ با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استان در بیرجند افتتاح شد.

ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، فقرزدایی و رفع محرومیت، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومین و تکریم آنان، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده و مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی، شناسایی و جذب نیکوکاران و حامیان و عدالت‌گستری از اهداف این مرکز است.

 

 

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

شناسایی و احصاء ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در خراسان‌جنوبی/عدم آنتن‌دهی در ۵۷ نقطه از راه‌های استان

/۳-۷

۵۷ نقطه در راه‌های خراسان جنوبی آنتن‌دهی مناسب ندارد

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش پلیس راه در محورهای استان ۵۷ نقطه با نبود آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه وجود دارد که باید پس از اولویت‌بندی و تامین اعتبار، مصوب شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان افزود: این نقاط باید پس از تعیین اولویت‌ها، ابتدا در کارگروه زیربنایی و سپس تامین اعتبار و لازم‌الاجرا شدن، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب برسد.

وی یکی از وظایف کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان را شناسایی نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: به دلیل تجربه علمی و براساس آمار و ارقام تصادفات، نقاط حادثه‌خیز باید رفع نقص شود و ارتقا یابند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب در سطح استان وجود دارد افزود: ۶۹ نقطه دیگر نیز احصا و برای تصویب به کمیسیون ملی مربوطه ارسال شده است.

وی تاکید کرد: نقاط حادثه‌خیز استان باید پایش شود و برای اصلاح آنها برنامه زمان‌بندی تعیین کرد تا از محل منابع ملی در این خصوص اقدام شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه در تصویب این نقاط باید شتاب کنیم متذکر شد: با این اقدام، این نقاط اعتبار می‌گیرند و می‌توان برای رفع آنها وارد عمل شد.

وی اجرای پروژه مجتمع بین‌راهی سه‌راهی جعفرآباد – طبس را ضروری خواند و گفت: با توجه به اهمیت این محل در حفظ سلامت مردم، ارتقای ایمنی راه و توسعه گردشگری استان احیای این نقطه برای کمیسیون ایمنی راه‌ها حیاتی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر در این محل زیرساخت‌های لازم مثل آب و برق فراهم شود، برای ایجاد مجتمع سرمایه‌گذار وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۰ با وجود محدودیت‌های کرونایی بالاست.

عباس‌زاده اظهار داشت: اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان از آمار و ارقام مربوط به حجم تصادفات و میزان فوتی‌ها آگاهند لذا باید تلاش کنیم در راستای کاهش این آمار با جدیت ویژه اقدام کنیم.

وی افزود: این مسایل به جان مردم مرتبط است، بنابراین باید با ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه گام برداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: به منظور تقویت فرهنگ راهنمایی و رانندگی، صدا و سیما باید با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان اقدام به ساخت آثار فاخر انیمیشنی، پخش مصاحبه با مسوولان ذیربط و کارشناسان کند.

وی با اشاره به اینکه نمایش این آثار بازدارندگی به همراه دارد گفت: مداومت پخش چنین برنامه‌هایی با هدف فرهنگ‌سازی مورد تاکید است.

افتتاح فاز دوم ساختمان دادگستری زیرکوه

ساختمان طرح توسعه دادگستری شهرستان زیرکوه با حضور رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی؛این ساختمان با زیربنای ۲۴۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیونافتتاح فاز دوم ساختمان دادگستری زیرکوه تومان احداث شده است.
حجت الاسلام حمیدی با حضور در دادگستری زیرکوه ضمن بررسی وضعیت رسیدگی به پرونده ها با ریاست دادستان، قضات و پرسنل دادگستری زیرکوه دیدار کرد.
وی در جریان بازدید از دادگستری زیرکوه، گفت: هدف از بازرسی ها، بررسی وضعیت قضایی و اداری شهرستان زیرکوه بوده است.
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه عملکرد دادگستری زیرکوه مطلوب ارزیابی شده است، افزود: روند رسیدگی به پرونده ها در این شهرستان از بسیاری از مناطق استان بالاتر است و حدود ۵۵ روز میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در زیرکوه است و میزان مصالحه در این شهرستان قابل قبول است.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه طرح توسعه فضای اداری دادگستری شهرستان زیرکوه در دستور کار بود، گفت: حدود ۲۴۰ متر به زیربنای این ساختمان در دو طبقه با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد تا مردم در شرایط بهتری از خدمات قضایی استفاده کنند.
وی در پایان گفت: به لطف خدا و تلاش مسئولان دادگستری در این شهرستان شاهد رضایت مردم هستیم و نارضایتی در این شهرستان وجود ندارد.

جاساز ۹۰ کیلوگرم تریاک در کامیون کشف شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”طبس” از کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از کامیون خبر داد و گفت: در این ارتباط یک متهم دستگیر شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی طبس اخباری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی این شهرستان دریافت کردند که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.
وی افزود: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران خودرو را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۹۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

برای حمایت از تولید؛

امهال مطالبات غیرجاری واحد‌های تولیدی به مدت ۵سال/۲-۳

مطالبات غیرجاری واحد‌های تولیدی با هدف تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان جنوبی به مدت ۵سال امهال می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: در اجرای این مصوبه دولت، موسسات اعتباری و بانک‌ها موظفند بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از واحد‌های تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است، برای یکبار و حداکثر به مدت پنج سال، با اخذ میزان هفت و نیم درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس شش ماهه امهال کنند.

علی اکبر اکبری راد با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی است افزود: دولت مهلت استفاده از این مصوبه را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱تمدید کرد تا تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی بتوانند با آرامش بیشتری در جهت تولید و سرمایه گذاری و اشتغال تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی که از سوی کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شده اند، می‌توانند با شرایط تعیین شده در مصوبه کارگروه مشمول این مصوبه باشند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری همچنین گفت: با توجه به مهلت استفاده از مزایای این مصوبه تا پایان شهریورماه آینده، از بدهکاران بانکی، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان مشمول این مصوبه درخواست می‌کنیم با مراجعه به بانک عامل نسبت به امهال مطالبات خود اقدام کنند.

 

بررسی ۹ پرونده در کارگروه امور زیربنایی خراسان جنوبی/ ۳-۲

 

در یازدهمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی، ۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این ۹ پرونده از شهرستان های بیرجند، طبس ، فردوس، درمیان، زیرکوه و نهبندان در دستور کار اعضا قرار گرفت.
احداث کارگاه تولید قطعات بتنی در فردوس، ساختمان اداری امور مالیاتی در زیرکوه، پیست اتومبیلرانی در نهبندان، باربری کالا در طبس، باغ پرندگان و یک واحد گاوداری در بیرجند و واحد پرورش شتر در درمیان از جمله درخواست های رسیده به این جلسه بود.
در این کارگروه سه طرح جامع مقابله با گرد و غبار استان، مدیریت پناهگاه حیات وحش نایبندان و مدیریت جامع حوزه آبریز تالاب کجی نمکزار نهبندان نیز مورد بررسی و اعلام نظر اعضای کار گروه قرار گرفت.
شایان ذکر است؛ یازدهمین جلسه کارگروه زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی: از سیاست‌زدگی پرهیز کنیم/۳

معاون استاندار خراسان جنوبی: از سیاست‌زدگی پرهیز کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه سیاسی باید سیاسی باشیم یعنی تحلیل و راهبرد سیاسی داشته باشیم اما باید از سیاست‌زدگی پرهیز کنیم.

سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی افزود: همه ما باید تحت فرمان و لوای ولایت فقیه و دستورات ایشان عمل کرده و مسایل و امورات خود را در همین راستا پیش ببریم.

وی اظهار داشت: در حوزه وظایف اداری دفتر سیاسی، وابستگی سیاسی ما به گروه خاصی پسندیده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: در حوزه سیاسی محورهای زیادی همچون مدیریت، هدایت سیاسی و سایر  وجود دارد اما یکی از مهمترین کارهای این  مجموعه، برگزاری انتخابات سالم است.

وی گفت: بنا به اطلاعات موثق، انتخابات اخیر در استان سالم، بدون حاشیه و با رعایت اصل بی‌طرفی کامل برگزار شد.

طالبی با اشاره به فعالیت احزاب تصریح کرد: نیاز است احزاب استان در چارچوب قانون و بدون رهاشدگی، مشارکت بهتری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: احزاب استان تا حدودی راکد بوده و فقط در آستانه برگزاری انتخابات‌ها با نیت کمک و یا سهم خواهی فعال می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کار حوزه سیاسی، مدیریت احزاب، گروه‌ها و جریانات سیاسی است که باید به آنها اجازه فعالیت در چارچوب قانون داده شود.

وی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درخصوص غیرت دینی اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات معظم‌له، غیرت دینی باید در رفتار، عمل و زندگی ما وجود داشته باشد که این مهم در مردم ولایت محور خراسان جنوبی وجود دارد.

طالبی ادامه داد: نظام سلطه وقتی دید نمی‌تواند در جنگ سخت برتری پیدا کند به سمت اقدامات تهاجم فرهنگی روی آورد لذا نهایت تلاش دشمن این است که غیرت دینی مردم ایران اسلامی را کمرنگ کند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: براساس حدیث نبوی اولین کسی که وارد بهشت می‌شود حضرت زهرای مرضیه (س) است و باید دعا کنیم عمل، رفتار و کردار ما به نحوی باشد که  حضرت زهرا (س) دست ما را در دنیا و آخرت بگیرند.

در این آیین “محمد محمدی” با حکم استاندار به عنوان مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری معرفی و از خدمات “مهدی قهرمانی” مدیرکل پیشین سیاسی استانداری قدردانی شد.

محمد محمدی با مدرک تحصیلی دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه خوارزمی تهران (مرحله نهایی دفاع رساله)، عناوین کارشناس مسئول امنیتی و انتظامی و دبیر شورای تأمین نهبندان، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نهبندان، کارشناس مسئول انتخابات و تقسیمات کشوری دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، معاون مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسئولیت دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و کارشناس مطالعات پیشگیری مدیریت بحران را در سوابق اجرایی خود دارد.

 

آغاز طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در مرکز استان/۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در مرکز استان خبر داد.

 موهبتی با اعلام این خبر در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: ارائه برخی اقلام ضروری مردم به صورت اینترنتی، اقدامی مناسب و ارزنده در راستای تنظیم بازار و اطمینان خاطر مصرف کنندگان است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، خریداران می توانند کالاهای اساسی مدنظر خود را از این سامانه تأمین کرده و با هزینه حمل رایگان در محل منزل دریافت کنند.
به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری عرضه اینترنتی کالاهای اساسی، نظارت بر روند تأمین و توزیع این اقلام را توسعه می بخشد.
در این جلسه، کلیات طرح سامانه توزیع اینترنتی کالاهای اساسی که توسط سازمان تعاون روستایی و اداره کل پست استان انجام شده ، مورد تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد؛ بخشی از کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار از این طریق توزیع شود.
بررسی وضعیت ذخیره ‌سازی و تأمین میوه تنظیم بازار پایان سال نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه بود که طی بررسی های انجام شده در این نشست، مصوب شد؛ به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی در ایام پایان سال، حدود ۹۰۰ تن برنج  و ۱۷۵ تن شکر تنظیم بازار در سطح بازار استان توزیع شود.

افزایش ۱۷۶ درصدی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

موارد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با میانگین روزانه هفته گذشته ۱۷۶ درصد افزایش‌یافته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبیبا اشاره به اینکه در هفته گذشته مجموعاً ۵۰۲ بیمار کرونا مثبت جدید با استفاده از تست‌های مولکولی و سریع شناسایی شد گفت: متوسط روزانه ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۷۲ مورد بود که امروز با ثبت ۱۹۹ مورد جدید نسبت‌به میانگین روزانه هفته گذشته ۱۷۶ درصد افزایش‌یافته است.

شریف زاده افزود: موارد بستری تغییر قابل‌توجهی نداشته و تقریباً روند ثابت بوده‌است؛ هرچند که امروز در موارد بستری به‌ویژه بستری کرونا مثبت نسبت‌به روز گذشته افزایش داشتیم، اما نسبت‌به هفته گذشته تفاوت معنی‌داری مشاهده نشده‌است.

شناسایی ۱۹۹ مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

وی همچنین گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۹ مبتلا به کرونا از طریق تست‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۰۸ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۸۴ بیمار و از ۳۹۸ تست سریع ۱۱۵ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۶۰۶ تست ملکولی و سریع ۱۹۹ مورد جدید کرونا شناسایی شد

شریف زاده افزود: از این تعداد ۷ مورد از بشرویه، ۵۰ مورد از بیرجند، ۲ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۱۶ مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۲۳ مورد از طبس، ۸۹ مورد ازفردوس، ۶ مورد از قاین و ۳ مورد از نهبندان شناسایی شد و در شهرستان  خوسف در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نشد.

افزایش شهرستان‌های با وضعیت زرد در خراسان جنوبی

تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد در خراسان جنوبی به دو شهرستان افزایش یافت.

بر اساس این نقشه هیچ نقطه ای در استان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) و نارنجی (پر خطر) وجود ندارد و شهرستان های قائنات، بیرجند، نهبندان، بشرویه، سرایان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (خطر کم) قرار دارند.

آبگیری دق و کویر اکبرآباد شهرستان خوسف/۲

دق و کویر اکبرآباد شهرستان خوسف در پی بارش‌های اخیر آبگیری شد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفتآبگیری دق و کویر اکبرآباد شهرستان خوسفزمین‌های دق از جنس قلیایی مسطح با درصد شوری نمک بالاست که نفوذ آب در داخل آن کم است و با توجه به‌شدت بارندگی اخیر و عدم نفوذپذیری خاک، موجب جمع شدن آب در سطح ۱۵۰ کیلومترمربعی دق و کویر اکبرآباد شده که این عامل باعث ایجاد منظره زیبا و بکری شده است.

علی صالحی افزود: در مجاورت دق اکبرآباد تپه‌های ماسه‌ای و کویر زیبا و منحصربه‌فرد قرار دارد.

به گفته وی دق و کویر اکبرآباد بخش ماژان خوسف مربوط به دوران پِلیوستوسِن در فاصله ۸۵ کیلومتری بیرجند واقع شده و در سال ۱۳۹۶ و با شماره ۴۰۷ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

دق اکبرآباد به طول ۲۵ کیلومتر و عرض حدود ۶ کیلومتر است.

 

 

 

 

دستگیری سارق با کشف ۱۱ فقره سرقت در بیرجند/۴

مأموران انتظامی شهرستان بیرجند یک سارق با ۱۱ فقره سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: با وقوع چند فقره سرقت در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فولادی افزود: ماموران کلانتری۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی گفت:متهم ابتدا در بازجویی های پلیسی منکر هر گونه جرم و اتهامی شد اما با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد.

احیای پنج رشته قنات در شهرستان سربیشه/۲

پنج رشته قنات در شهرستان سربیشه با کمک خیران و مردم احیا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در حاشیه بازدید از روستای اسکیونگ ازاحیای پنج رشته قنات در شهرستان سربیشه توابع شهرستان سربیشه گفت: بر اساس تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی، فرمانداری و جمعیت هلال احمر و همچنین کمک خیران احیای قنات در شهرستان سربیشه در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا رضایی افزود: در این رابطه احیای قنوات، کمک به مجتمع‌های آب و تامین آب پایدار در روستاها در دستور کار خصوصا در اجرای طرح نذر آب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه احیای پنج قنات برای شهرستان سربیشه و پنج قنات برای شهرستان نهبندان پیش بینی شده است گفت: تا کنون سه قنات روستای گز، روستای درویش آباد، و روستای جنت گلندر با اعتباری ۶۰ میلیون تومان احیا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: همچنین قنات روستاهای اسکیونگ و دهنه چاه نیز در دست اقدام و ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای این منظور توسط خیر هلال احمر اختصاص یافته است.

وی گفت: با احیای این قنوات تعهد هلال احمر نسبت به این تفاهم نامه در این شهرستان محقق می شود.

 

وصول جریمه یک میلیارد ریالی قاچاق دستگاه استخراج رمزارز در بیرجند/۴

متهم قاچاق دستگاه استخراج رمزارز در خراسان جنوبی به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: با توجه به ممنوعیت راه اندازی و استخراج رمزارز به صورت غیرمجاز توسط دستگاه‌های استخراج رمزارز که اغلب از طریق قاچاق به کشور وارد شده و باعث افزایش قطعی‌های مکرر برق در استان و کشور شده، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اخبار واصله به شهرک صنعتی بیرجند مراجعه و از اتاقکی داخل یک کارخانه تعداد ۹ دستگاه استخراج رمزارز کشف کردند.

حسین حسن پور افزود: پس از بررسی پرونده در شعبه چهارم بدوی و دریافت پاسخ استعلامات از گمرک و محرز شدن تخلف، متهم علاوه بر ضبط دستگاه‌های تولید رمزارز مکشوفه، به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

 

 

 

اجرای طرح همسفره برای حمایت از کودکان زیر ۵ سال/۲

خیران برای حمایت از کودکان زیر ۵ سال زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی می‌توانند در طرح همسفره همکاری کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفتگو باکمک ۳۲ میلیارد ریالی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه خبرنگار صداوسیما گفت:  در سال جاری ۳۲ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال برای کودکان زیر ۵ سال پرداخت شد که این کمکها در قالب اهدای ۳۲هزار سبد غذایی به کودکان دچار سوءتغذیه بود.

سیدرضا حسینی افزود: در طرح حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه، یک کارت اعتباری به خانواده‌ها تحویل شده که ماهانه شارژ می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کنند.

وی گفت: ۴هزار کودک دچار سوءتغذیه زیرپوشش این نهاد هستند که این کودکان بر اساس نمودار رشد از طریق مراکز بهداشت شناسایی می‌شوند.

حسینی همچنین از پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال برای حمایت از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در استان خبر داد و گفت: این کمک حمایتی به هزار و ۵۰۰ نفر در استان پرداخت شد.

 

 

بدقولی شرکت هواپیمایی برای افزایش پروازهای بیرجند به مشهد/۳

بدقولی شرکت هواپیمایی برای افزایش پروازهای بیرجند به مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: یکی از شرکت های هواپیمایی نسبت به افزایش پروازهای بیرجند به مشهد قول داده بود که هنوز به این وعده عمل نکرده است.

عظیم طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند ماه قبل (در آبان ماه) که پروازهای بیرجند به مشهد کنسل شد با تلاش و رایزنی همه متولیان امر توانستیم یک پرواز را مجدد برگردانیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قول داده بود که یک پرواز دیگر از بیرجند به مشهد را تا یک ماه دیگر در برنامه پروازی قرار دهد، بیان‌کرد: بعد از گذشت نزدیک دو ماه هنوز این شرکت به قول خود عمل نکرده است.

طهماسبی گفت: در حال حاضر از خراسان‌جنوبی ۳۰ پرواز رفت و برگشت داریم که ۲۶ پرواز مربوط به فرودگاه بیرجند و چهار پرواز از و یا به فرودگاه طبس است.

وی با اشاره به اینکه رایزنی برای بهبود وضعیت پروازها را تا ایام نوروز داریم، اظهار کرد: قیمت پروازها چند روز پیش حدود ۱۰ درصد در کل مسیرهای هوایی کشور افزایش پیدا کرد که با این احتساب قیمت بلیط پرواز بیرجند به تهران به حدود ۹۳۰ تومان و به مشهد به ۶۵۰ هزار تومان رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها فراهم کردن شرایط اعزام زائران حج تمتع از همین فرودگاه بیرجند است، یادآور شد: البته در این بین مشخص نبودن برنامه‌ها توسط کشور میزبان (عربستان) مشکلاتی را به وجود آورده ولی ما برای فراهم شدن شرایط تلاش می‌کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*