اخبار خراسان جنوبی/ خراسان‌جنوبی پیشتاز در تهاترهای بانکی و مالیاتی برای توسعه راه‌ها

قدردانی امام جمعه بیرجند از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

متن قدردانی پیام آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به شرح زیر است؛

 

با تبریک ایام ولادت با سعادت مولی متقیان امام علی (علیه السلام)، بار دیگر حضور پرشکوه مردم انقلابی و شریف استان خراسان جنوبی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال که با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، متفاوت تر از هر سال و به صورت رژه خودرویی و موتوری برگزار شد، صحنه‌ی تاریخی از ایمان، بصیرت، ولایت پذیری و ظلم ستیزی را خلق کردند.

 

اینجانب ضمن تبریک این حماسه بزرگ، از حضور پرشور و تماشایی تمامی آحاد و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور استان خراسان جنوبی که در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن با حضور بصیرت‌گونه خود در لبیک به ندای حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم، و از خداوند متعال برای مردم شریف استان و همه دست اندرکاران برگزاری برنامه های دهه فجر سلامتی و سعادت را مسألت دارم.

در زورخانه امیر عرب بیرجند

مراسم گرامی داشت یاد و خاطره دو کهن کسوت ورزش خراسان جنوبی برگزار شد

جمعه شب در زورخانه امیرعرب بیرجند یاد و خاطر دو کهن کسوت تازه درگذشته شادروان استاد حسین رسته مقدم و شادروان استاد محمد کفشچی با حضور جمعی از پیشکسوتان و رئیس محترم سازمان بسیج ورزشکاران استان گرامی داشته شد.
گفتنی است همچنین عضو هیئت رئیسه ورزش زورخانه ای استان، استاد شاعرزاده به نمایندگی از هیئت پهلوانی و ورزشکاران استان در مراسم خاکسپاری کهن کسوت ورزشی گناباد و بیرجند مرحوم کربلایی محمد کشفچی درشهر گناباد حضور یافته بود

برگزاری مسابقات دارت در روستای حسین آباد باقران بیرجند/۷

مسابقات دارت گرامیداشت دهه مبارک فجر با همکاری مسئولان مسجد صاحب الزمانی روستای حسین آباد باقران و اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند برگزار شد و نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند. در این مسابقات محمد دستجردی مقام اول، علی سمویی مقام دوم و هادی حسین آبادی مقام سوم را کسب کردند

مسئولیت برگزاری مسابقات فوق برعهده مهدی سمویی بود و در پایان به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد.

 

 

پایان مسابقات والیبال جام فجر شهرستان بشرویه/۷

رقابت های والیبال جام فجر شهرستان بشرویه با شناخت برترین ها به کار خود پایان داد و تیم های برتر معرفی شدند.

در این مسابقات تیم بهدشت قهرمان و تیم دخیل العباس (ع)نائب قهرمان و تیم ولیعصر(عج)مقام سوم را به خود اختصاص داد.

 

 

 

صعود تیم امید سپاهان بیرجند به دور بعد مسابقات فوتبال مناطق کشور/۲

فوتبالیست های توانمند استان و شهرستان بیرجند توانستند در یک بازی سخت و نفس گیر با کسب نتیجه تساوی ۱ بر ۱ در مقابل تیم شهرداری ریگان مجوز حضور در دور بعد مسابقات فوتبال مناطق کشور را به دست بساورند.

 

 

 

 

آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا به میزبانی شهرستان بیرجند/۷

دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا از تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ آغاز و تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ به میزبانی شهرستان بیرجند ادامه خواهد داشت.
مدرس دوره آقای سیدمحمد ناظم الشریعه مربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران می باشند و دستیاری دوره را آقای میشائیل پطروس بر عهده دارند.

 

 

 

حماسه حضور در خراسان جنوبی/۲-۳

مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان به‌صورت خودرویی و خانوادگی در روز ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و حرکتی شورآفرین را در امتداد حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

در سالروز پیروزی انقلاب و در چهل و سومین بهار آزادی گروه‌های مختلف مردم، پیرو جوان، زن و مرد در حالی که بر خودروهای خود سوار بودند با شرکت در راهپیمایی خودرویی شادی را با یکدیگر تقسیم می‌کردند.

با وجود اینکه ابتدای شروع راهپیمایی خودرویی از میدان قدس اعلام شده بود کیلومترها قبل از آن در خیابان‌های اطراف آن دور بلوار شهید صیاد شیرازی پر از خودرو بود.

خودروها در سه صف با عبور از بلوار پاسداران در حالی که با پرچم و عکس تزئین شده بودند از مسیر تعیین شده برای راهپیمایی عبور می‌کردند. این در حالی بود که سه نسل پدر و مادر بزرگ، پدر و مادر و فرزندان آنها سوار بر انواع خودرو شور و شادی خود را از فرا رسیدن چهل و سومین بهار آزادی به نمایش می‌گذاشتند.

مردم خراسان جنوبی مانند ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا با حضوری متفاوت از سال‌های قبل نه با پای پیاده بلکه سوار بر خودرو و موتورهای مزین به پرچم‌های سه رنگ ایران و تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری بار دیگر از انقلاب و نظام برآمده از آن حمایت کردند.

اگرچه جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد آن با موج ششم کرونا همزمان شده است، اما با وجود این شرایط از حضور مردم کاسته نشد و خلق حماسه در این دیار استمرار دارد.

راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن به دلیل شرایط ناشی از کرونا با شرکت خودجوش اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

حضور متفاوت مردم روستای مرزی بارنجگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

تعدادی از مردم روستای بارنجگان شهرستان زیرکوه در نقطه صفر مرزی با تراکتورهای خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و این مراسم را متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار کردند.

به گزارش ایرنا امسال دومین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی متفاوت از گذشته دارد و راهپیمایی خودرویی و موتوری جایگزین شده است.

جمعی از مردم روستای مرزی بارنجگان و در مجاورت کشور افغانستان امروز با تراکتورهایی که با آنها تولید انجام می‌دهند پیشاپیش سایر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

سایر اهالی این روستا هم سوار بر خودروها و موتورهایشان در جشن ملی ۱۴۰۰ شرکت کردند و در سایر مناطق مرزی خراسان جنوبی از جمله دهستان لانو نیز مرزنشینان با حضور خودرویی در راهپیمایی امسال نشان دادند حتی در روستاهای دورافتاده با بصیرت و وفاداری، حامی انقلاب و نظام اسلامی هستند.

 

برپایی جشن پیروزی انقلاب در روستای ملکی 

اهالی روستای مرزی ملکی نیز همزمان با سایر خراسانی‌ها جشن پیروزی انقلاب اسلامی را برپا کردند.

اهالی روستای ملکی از توابع شهرستان زیرکوه که یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی محسوب می شود نیز در روستای خود این جشن پر افتخار را برپا کردند.

مردم ملکی علاوه بر نشان دادن عشق و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی ایران، نفرت و انزجارشان از ظلم و استکبار جهانی را نیز نمایان کردند.

ناوگان خودرویی پلیس استان خراسان جنوبی تجهیز و نوسازی شد

آیین تجهیز و نوسازی ناوگان خودرویی پلیس استان خراسان جنوبی برگزار شد.
به مناسبت بیست و دوم بهمن و در مراسمی با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، آیین تجهیز و نوسازی ناوگان خودرویی پلیس استان برگزار شد.

در این مراسم، به منظور حفظ و ارتقاء توان تحرک نیروی انتظامی استان، تعدادی خودروی جدید به ناوگان خودرویی این مجموعه الحاق شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: پیشرفت ایران به برکت رهبری‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است.

قناعت خاطرنشان کرد: ما در حالی چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که نظام و ملت ایران طی این چهار دهه فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته اند.

وی ادامه داد: خباثت دشمنان خارجی و عوامل آنها در داخل، فتنه ها و آشوب هایی را برای کشور رقم زده اما با همه این مشکلات شاهد سربلندی و موفقیت کشور در عرصه های مختلف هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تمام توفیقات کشور بدون وابستگی به بیگانگان و بدون تکیه بر شرق و غرب و در حالی رقم خورد که هیچ علم و فناوری اجازه ورود به کشور نداشت.

وی با اشاره به توفیقات کشور در عرصه های علوم پزشکی تصریح نمود: ما در حالی در پیوند اعضا موفق هستیم و در چند استان این عمل انجام می شود که پیوند اعضا تنها در انحصار چند کشور اروپایی بود.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: این توفیقات در حالی رقم خورده که در رژیم پهلوی اصلاً تصور نمی شد ایران به خودکفایی برسد و حتی برخی از استحاله شده های داخلی هم باورشان این است که ما باید مدیر از خارج وارد کنیم چون در داخل این توانمندی وجود ندارد و گزارش این توفیقات بر اساس آمارهای سازمان ملل ارائه می شود.

قناعت اظهار امیدواری کرد؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حاکم شدن فضای کار و خدمت به مردم، در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی کلاته سید علی نهبندان/۷

امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده‌بهره برداری از زمین چمن مصنوعی کلاته سید علی نهبندان مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان از زمین چمن مصنوعی ١۵٠٠ متر مربعی روستای کلاته سید علی از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان بهره برداری شد.

برای  زمین چمن مصنوعی  ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

 

 

 

 

 

 

 

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۸ روستای نهبندان/۲

با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده‌ی مردمآغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 8 روستای نهبندان شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس و جمعی از مسئولان  شهرستان، عملیات اجرایی آبرسانی به ٨ روستا به نمایندگی در روستای کلاته خداداد در بخش شوسف شهرستان نهبندان آغاز شد.

این پروژه با حجم کاری ٢٢٠٠ متر لوله گذاری و ۵٧٠٠ شبکه‌ی توزیع با بهره مندی ٣٠۳ خانوار  بوده که برای اجرای آن  ٢۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

همچنین امروز  از خانه محله کوی صاحب الزمان شهر نهبندان با  اعتبار ٣٢ میلیارد ریال و زیر بنای ۵۵۴ متر مربع در دوطبقه نیز به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۹۲ پروژه گازرسانی در نهبندان/۲

با حضوربهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۹۲ پروژه گازرسانی در نهبندان جمعی از مسئولان در شهرستان نهبندان با روشن شدن مشعل گاز در منزل پدری شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در روستای اسلام آباد بخش سرداران  به نمایندگی از طرح گازرسانی به ۵١ روستا بهره برداری و عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ واحد صنعتی، تولیدی، گازرسانی به ٢٢ پروژه طرح مسکن محرومان با ١۴۴ میلیارد تومان اعتبار و گازرسانی به ۵ روستا آغاز شد .

تقویت خط گاز شوسف – نهبندان و همچنین عملیات گازرسانی به ٧ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۵٨ میلیارد تومان نیز آغاز شد.
با بهره برداری و همچنین آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها ٢١۵٢ خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

برای این پروژه ها  ۲۰۲ میلیارد تومان هزینه شد.

 

 

 

 

افتتاح طرح انتقال آب روستای روم شهرستان قائنات/۲

طرح انتقال آب آشامیدنی به روستای روم شهرستان قائنات افتتاح شد.

همزمان با  ایام ا… دهه فجر، طرح انتقال آب آشامیدنی به روستای روم شهرستانافتتاح طرح انتقال آب روستای روم شهرستان قائنات قائنات  به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع  به بهره برداری رسید.

برای این پروژه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

 با فوت دو هم استانی دیگر براثر کرونا، مجموع قربانیان این بیماری به هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته  هزارکرونا دو قربانی گرفت و ۴۶۴ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شده در مجموع ۷۷۸ بیمار جدید کرونایی شناسایی شد.
شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۳۴ مورد از بیرجند، ۲۰ مورد از بشرویه، ۳۰ مورد از خوسف، ۱۷ مورد درمیان، ۸۱ مورد زیرکوه، ۴۶ مورد سرایان، ۳۹ مورد از سربیشه، ۶۶ مورد از طبس، ۲۹ مورد از فردوس، ۷۴ مورد از قاینات و ۴۲ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۲۲۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۲۳ نفر کرونا مثبتند.

 

 

 

 

شبستان از نقطه صفر مرزی گزارش می دهد؛
مشت محکم مرزنشینان خراسان جنوبی بر دهان استکبار جهانی
جشن ملی اقتدار و شکوه ۱۴۰۰ با حضور مرزنشینان شیعه و سنی خراسان جنوبی در روستاهای مرزی شهرستان های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه هم اکنون در حال برگزاری است.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛مرزنشینان خراسان جنوبی با در دست داشتن پرچم های پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و فریادهای بلند «مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر خامنه ای رهبر» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

مرزنشینان همواره در دفاع از نظام و انقلاب و ولایت حرف اول را در کشور می‌زنند، خراسان جنوبی دارای چهار شهرستان مرزی سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان است و حدود ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. مرزنشینان خراسان جنوبی همواره در همه صحنه های دفاع از نظام و انقلاب حاضر بودند و با حمایت قاطعانه خود از انقلاب، توطئه های دشمنان را در سخت ترین شرایط خنثی کردند.

دشمنان انتظار داشتند که از شیوع مجدد بیماری کرونا و آغاز پیک ششم نهایت استفاده را در راستای کم رنگ نشان دادن حضور مردم در جشن ملی ۱۴۰۰ بکنند، اما باز هم ملت ایران مانند همیشه متفاوت از افکار دشمنان نظام ظاهر شدند و در جای جای کشور با برگزاری راهپیمایی خودرویی بار دیگر مهر تاییدی بر آرمان های امام و انقلاب زدند.

راهپیمایی در روستاهای مرزی و عشایری

مردم خراسان جنوبی هم در همه شهرها و روستاهای استان با برپایی راهپیمایی خودرویی و موتوری جواب یاوه گویی های دشمنان نظام را به خوبی دادند. اهالی روستاهای مرزی مشوکی، لانو، درح و خوشاب شهرستان سربیشه و همچنین مردم اهل سنت روستاهای درمیان، طبسین و روستاهای بارنجگان و ملکی زیرکوه و سایر روستاهای مرزی و عشایری خراسان جنوبی با در دست داشتن پرچم های پر افتخار کشور عزیزمان بار دیگر حمایت قاطعانه خود را از نظام اعلام کردند.

«محمد رستمی» یکی از اهالی روستای خوشاب سربیشه با بیان اینکه روستای ما تقریبا به مرز چسبده است، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده پیوند قلبی مردم روستا با فرامین مقام معظم رهبری و اندیشه و آرمان انقلاب است که بعد از ۴۳ سال با توجه به فشارهای اقتصادی اما باز هم مردم روستا پای ولایت و نظام و کشورشان هستند.

وی افزود: مشکلات کشور نتیجه بی تدبیری مسئولان در گذشته است و ربطی به نظام و انقلاب ندارد، ما انقلاب کردیم که از زیر چنگال حکومت طاغوتی رها شویم و به حکومت اسلامی برسیم، درست است که سختی ها وجود دارد اما مرزنشینان همواره به برکت انقلاب و نظام امروز شاهد امکانات خوبی هستند که جای شکر دارد و شکرگزاری این نعمت هم از طریق حضور در همین راهپیمایی و تایید مجدد نظام الهی انجام می شود.

اهل سنت همواره پای کار انقلاب هستند

«علیرضا فراری» یکی دیگر از اهالی روستای خوشاب سربیشه هم با اشاره به اینکه روستای خوشاب در نقطه صفر مرزی با افغانستان قرار دارد، گفت: مردم به عشق رهبری و شهدا آمدند، ما به مسئولان کار نداریم چه کار بکنند و چه نکنند، ما پای ولایت و رهبری هستیم و به عشق حضرت آقا آمدیم، البته امیدواریم که با روی کار آمدن دولت سیزدهم که رئیس جمهور خودش هم فردی رنج کشیده است وضعیت ما عشایر و مرزنشینان بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به درد دل مردم برسند و قدردان آنها باشند، مشکلات مردم را حل کنند و فقط شعار نباشد، برای مردم کار کنند، ادامه داد: مرزنشینان سربیشه با اینکه گرفتار مشکلات زیادی هستند اما به عشق رهبر انقلاب، پای نظام و آرمان های امام خمینی (ره) می مانند و اجازه نخواهند داد که دشمنان به وجبی از خاک کشور تجاوز کنند.

یکی از برادران اهل سنت شهرستان درمیان هم با اشاره به اینکه به برکت نظام و انقلاب روز به روز زندگی مردم بهتر شده است و ما باید قدردان این نعمت ها باشیم و خدا را شکر کنیم، گفت: درست است که برخی مشکلات به دلیل کوتاهی بعضی از مسئولان در گذشته وجود دارد، اما مرزنشینان اهل سنت درمیان هرگز دست از نظام و انقلاب بر نمی دارند و تا پای جان پای این نظام و انقلاب ایستادند.

۲۲ بهمن موعد تجدید پیمان با ولایت و رهبری است

وی با بیان اینکه دشمنان خیلی حرف ها می زنند که حقیقت ندارد به این شعر که «چراغی را که ایزد بر فروزد – هر آنکس پف کند ریشش بسوزد» اشاره کرد و افزود: این انقلاب و نظام یک نظام الهی است و دشمنان با این اقدامات خودشان تنها، به بدنامی خود کمک می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی روستای مرزی درح هم با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن روز قدردانی از رهبر انقلاب و تجدد پیمان با رهبری است، گفت: ما مرزنشینان با وجود مشکلاتی که وجود دارد، اما فراموش نکردیم که قبل انقلاب هیچ امکاناتی در روستاها نبود، اگر کسی از مریضی در روستا می مرد، پزشکی اینجا نبود، تلفن و برق نبود، گاز و آب و خانه بهداشت و راه آسفالته و ده ها امکانات دیگری که امروز وجود دارد همه به برکت این انقلاب و حمایت های رهبری از مرزنشینان است، مشکلاتی هم که در این چند سال گریبانگر مردم شده از کم کاری مسئولان بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه مشکلات نمی تواند جلوی اراده مردم را بگیرد، خاطرنشان کرد: روستائیان و مرزنشینان خراسان جنوبی هرگز به کسی اجازه نمی دهند که از مشکلات آنها سوء استفاده کند، ما همه یک خانواده هستیم و همیشه تابع فرمان پدر و بزرگ خانواده که همان رهبر معظم انقلاب است می باشیم، هر چه آقا بگوبند ما تابع هستیم.

 

 

 

۲۲ بهمن روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ

استاندار خراسان جنوبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند: ۲۲ بهمن روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ است که یاس و ناامیدی را برای دشمنان به ارمغان آورد.

قناعت پیش از خطبه های نماز جمعه امروز در مصلی المهدی بیرجند ضمن۲۲ بهمن روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم ۲۲بهمن امسال که در این جشن به خوبی نقش آفرینی کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: ۲۲بهمن  ، روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ است که یاس وناامیدی را برای دشمنان به ارمغان آورد.
استاندار بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند این انقلاب در هیچ کجای دنیا بی نام امام شناخته شده نیست افزود: انقلاب اسلامی  ۴۳ سال پیش به رهبری امام را حل و مجاهدت‌های ملت ایران اسلامی به پیروزی رسید و این پیروزی یک خیز عظیم اجتماعی بود.
آقای قناعت  گفت: ایران اسلامی هم اکنون به رهبری مقام معظم رهبری و همراهی مردم قله‌های پیشرفت و اقتدار را در این مسیر پیموده است.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی الگوی کشور‌های سوریه، یمن، لبنان و کشور‌های آمریکای لاتین است افزود: اکنون بدون هیچ حرکت نظامی و سخت افزاری ما بیخ گوش آمریکا هستیم، و در حال حاضر شاهد صدور انقلاب و پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیا و حوزه‌ی خاورمیانه می باشیم.
آقای قناعت به ۵ شاخص مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی، انقلابی گری، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، حساسیت در مقابل دشمن و نقشه‌های دشمنان، و تقوای دینی و سیاسی را از جمله شاخص‌های عنوان کرد که رهبری به آن تاکید کردند
وی با بیان اینکه دشمن اکنون در حال ریختن بذر ناامیدی است، و رسانه‌ای غربی سعی دارند مشکلات و ضعف‌های ما را صد برابر کنند که باید نسبت به این اقدام دشمن هوشیار باشیم، افزود: فریب دشمن را نخوریم ، ما  آمریکا را در حوزه نظامی ،  سیاسی و امنیتی به عقب راندیم و به فضل الهی در حوزه اقتصادی نیز به عقب می‌رانیم.

 

 

ابلاغ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار ملی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان

تاکنون ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار ملی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ابلاغ شده است.

استاندار در برنامه زنده تلویزیونی انقلاب مردم از شبکه خاوران با بیان اینکه سومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی بوده است گفت: تا کنون ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ابلاغ شده و ۲۷۵میلیارد تومان دیگر نیز به زودی به استان ابلاغ می شود.

قناعت افزود: در این سفر اجرای ۲۸۵طرح در استان با اعتبار ۶هزار و ‌۳۰۰میلیارد تومان تومان در بازه زمانی سه ساله تصویب شده است.

وی تصویب ۷هزار و ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات در اجرای این طرحها را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و  گفت: به جد پیگیر اجرایی شدن مصوبات ریاست جمهور به استان هستیم.

آقای قناعت از بهره برداری از ۱۲۸۴طرح و کلنگ زنی ۲۳۸طرح در دهه فجر  در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۰هزار و ۹۴۸میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار افزود: گازرسانی به ۱۶۹روستا، ۱۳۹واحد صنعتی و تولیدی و مسکن ملی و محرومان از جمله این طرحهاست.

 

هزار و ۲۸۴ پروژه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

هزار و ۲۸۴ پروژه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

 استاندار خراسان جنوبی گفت: دهه فجر امسال هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که از این تعداد هزار و ۲۸۴ پروژه به بهره‌برداری رسید.

جواد قناعت شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌ گازرسانی به ۱۶۹ روستا و ۱۳۰ واحد تولیدی، افتتاح ۱۳ واحد گلخانه، واحدهای صنعتی، ۴۹ پروژه عمران شهری، ۲۸ پروژه اینترنت روستایی، ساخت راه و مسکن، آب و برق‌رسانی از جمله پروژه‌هایی بود که در دهه فجر امسال افتتاح شد و مردم در مناطق مختلف استان از آنها بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: ۸ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان اعتبار مربوط به پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲۳۸ پروژه مختلف نیز همزمان با دهه فجر در استان آغاز شد که امیدواریم با تلاش و پیگیری دستگاه‌های اجرایی در موعد مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰ طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری رسید که از جمله آنها معدن منیزیت سپیدان سربیشه و کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت فردوس است.

وی افزود: ۱۰۵ طرح مخابراتی با رقم اعتبار قابل توجه ۱۴۰ میلیارد تومان، ۴۹ پروژه عمران شهری، ۱۴۷ پروژه اجرای شبکه تامین روشنایی، اصلاح شبکه و احداث پست برق از دیگر پروژه‌هایی بود که در این ایام افتتاح شد.

قناعت تصریح کرد: دهه فجر در سطح کشور حدود ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی به‌صورت ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسیده که یک سوم آن در خراسان‌ جنوبی بوده است.

وی بهره‌برداری از واحد فرآوری معدن طلای شادان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت سالانه استحصال ۳۰۰ کیلوگرم طلا و نیز بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ شرق کشور با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۹۴ نفر را از دیگر طرح‌های شاخص این استان در دهه فجر امسال ذکر کرد.

وی با اشاره به خام‌فروشی به عنوان مهمترین دغدغه استان گفت: کارخانه تولید کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در خوسف و کارخانه فرآوری فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از جمله پروژه‌هایی است که در راستای فرآوری مواد معدنی در استان کلنگ‌زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سومین سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی بوده است ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهور طی ۲ مرحله به استان ابلاغ شده و ۲۷۵ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این سفر اجرای  ۲۸۵ طرح در استان خراسان جنوبی با اعتبار ۶ هزار و ‌۳۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی سه ساله تصویب شده است.

قناعت تصویب ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اجرای این طرح‌ها را از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال اعلام کرد و گفت: به‌جد پیگیر اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هستیم.

وی بیان کرد: بخش عمده این اعتبارات مربوط به باندهای دوم، راه‌های شهری و روستایی، فاضلاب‌های شهری، تکمیل بیمارستان‌ها و دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رایزنی شده تا وزارت نفت و بنیاد مستضعفان از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود، کمک‌هایی به استان کنند که این موضوع با قول‌های مساعدی همراه بوده است.

وی پیگیری و برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی مرزهای خراسان جنوبی را از دیگر برنامه‌های مدیریت استان عنوان کرد و افزود: ما در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی چهار گذرگاه مرزی داریم و برای حل برخی مشکلات موجود رایزنی‌هایی با مقامات افغانستان صورت گرفته است و آنها هم تمایل به همکاری دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری اعلام آمادگی و درخواست فعال بودن تمامی مرزها و بازارچه‌های مرزی را ارائه کرده است همچنین آمادگی برای پذیرش دانشجویان افغانستان را داریم و طی جلساتی اجرای تفاهم‌نامه ها را در آینده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی هم پروژه بزرگی است که این خط ریلی چابهار را به زاهدان و نهبندان متصل می‌کند و در نهایت وارد خراسان رضوی می‌شود.

قناعت گفت: برای پروژه راه‌آهن در تلاش هستیم و با همکاری بانک‌ها و پیمانکار مقدمات کار آماده است که با طی کردن مراحل اجرا خواهد شد.

وی به مساله کم‌آبی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: خط چهار انتقال آب از دریای عمران را پیگیریم تا از زابل هم به خراسان جنوبی وارد شود و آنتنی به شهرهای دیگر آب برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل باندهای دوم استان، تجهیز فرودگاه و پایداری پروازهای استان از جمله پرواز بیرجند – مشهد، تقویت خطوط گاز، تکمیل راه‌های روستایی استان، صنایع تبدیلی برای محصولات استراتژی استان از جمله برنامه‌های ما برای چشم‌انداز استان است.

وی بیان کرد: فضای کشور تغییر کرده و توجه ویژه به استان‌های کم‌برخوردار از جمله استان ما در دستور کار است لذا منتظر خبرهای خوب باشید.

قناعت گفت: با توجه به استقرار نیروهای انقلابی قطعا تغییرات مثبتی را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم ولایتمدار استان روز ۲۲ بهمن با توجه به رنگ‌بندی هر شهر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صحنه بیایند و حماسه‌آفرینی و وفاداری خودشان را نسبت به کشورشان مثل همیشه نشان دهند.

وی گفت: پیام انقلاب، بدون هیچ تغییری از نسل اول به نسل‌های جدید منتقل شده است و شاهد صدور این پیام به اقصی نقاط دنیا به‌ویژه خاورمیانه هستیم.

قناعت افزود: ملت ایران در حالی ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرد که مبانی و آرمان‌های انقلاب بی هیچ زاویه‌ای از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ منتقل شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه یاد می‌کنند گفت: با وجود مشکلات عدیده‌ای که نظام سلطه برای ما رقم زده از جمله جنگ و تحریم‌ها مردم همچنان پای نظام ایستاده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هرچه این پشتیبانی مردم از انقلاب و نظام بیشتر باشد، دشمنی‌های نظام سلطه بی‌اثرتر خواهد بود.

وی افزود: مردم ما امسال هم در ۲۲ بهمن حماسه دیگری از همبستگی را خلق خواهند کرد و به دشمنان نشان می‌دهند که همچنان حامی نظام هستند.

 

 

 

انقلاب اسلامی وابستگی و عقب‌ماندگی‌ را از کشور زدود

انقلاب اسلامی وابستگی و عقب‌ماندگی‌ را از کشور زدود

استاندار خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی ایران که ۴۳ سال پیش با مجاهدت‌های ملت ایران و به رهبری امام راحل به پیروزی رسید، یک خیز عظیم اجتماعی بود تا به برکت اسلام، وابستگی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها از کشور زدوده شود.

جواد قناعت امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که پس از راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما دشمنان را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی عقب راندیم و با فضای کار و تلاش که در دولت سیزدهم ایجاد شده، دشمنان و آمریکا را در حوزه اقتصادی هم عقب خواهیم راند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع شود.

وی افزود: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت و تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران تحقق پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به همان معنایی که اسلام و امام راحل برای ما ترسیم کرده‌اند، ۲۲ بهمن روز طلوع و ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ ما پس از اسلام است.

وی افزود: ۲۲ بهمن در حقیقت هم عید فطر و هم عید قربان است، عید فطر به آن معنا که ملت ما از یک دوران سخت خارج شده و دوران محرومیت تغذیه مادی و معنوی را به اتمام رسانده و عید قربان به معنای اینکه به آن مناسبت بود که ملت و مردم ما اسماعیل‌های خود را به قربانگاه فرستادند.

قناعت بیان کرد: در حقیقت ۲۲ بهمن عظمت انقلاب و اسلام را متجلی ساخت و یاس و سرخوردگی را برای دشمنان ما به ارمغان آورد؛ به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب در هیچ کجای جهان بی‌ نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست.

وی گفت: برای اجرای احکام الهی و استقرار عدالت، قوانین اسلامی مشخص شد که ترکیبی از عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، آرمان‌خواهی، مردم‌سالاری، معنویت و اخلاق است و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد انقلاب ۵۷ ملت ایران با ایستادگی بر آرمان‌ها اهداف خود را طی مسیر کند و در برابر خیانت‌ها، خباثت‌ها و فتنه‌های استکبار جهانی مقاومت کند یا آنکه افق‌های جدیدی را در مجموعه ملت‌های مسلمان به وجود بیاورد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: الان برای بسیاری از جوامع بشری، ملت‌های حوزه خاورمیانه به‌خصوص برای جهان اسلام، ایران اسلامی یک الگو شده است، محاسبات غلط ضد انقلاب، معاندان و گروهک‌های اوایل انقلاب و استکبار جهانی باعث شده که ذهن خیال‌اندیش آنان را به این باور برساند که با ترور بزرگان و رهبران انقلاب و انجام عملیات‌های خرابکانه، فتنه‌های مختلف و تحریم‌ها و فشارها راه را بر ملت ایران سد کنند.

وی گفت: امروز نظام سلطه از آفریقا، اروپا و آسیا پروژه‌های استعماری خود را پیش‌ می‌برد و در برخی کشورها با کودتا یا روش‌های مدرن سلطه‌گری امنیت و استقلال ملت‌ها را به گروگان گرفته است اما در این طرف جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و همراهی شما ملت غیور و انقلابی همچنان قله‌های پیشرفت و اقتدار را طی می‌کند.

قناعت افزود: پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به یک الگوی ارزشی برای کشورهای آزادی‌خواه جهان و اسلام تبدیل شده است و امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران با ۴۳ سال قبل قابل مقایسه نیست، وقتی عملکردها و گزارش‌های داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم، نشان می‌دهد که واقعیت چیزی دیگری است.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در حال پیشرفت و فتح قله‌های متفاوت است و این براساس آمارها و تحلیل خود کشورهای اروپایی، منابع بین‌المللی و سازمان‌های جهانی مختلف است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران در زمینه هسته‌ای جزو ۱۰ برتر کشور جهان است و در تمامی زمینه‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی است، دشمنان ما را تحریم و محاصره کردند و هیچ گونه مراودات علمی و اقتصادی نگذاشتند که انجام دهیم اما به برکت خون شهدا و مقاومت ملت ایران و رهبری مقام معظم رهبری، توانسته با اتکا به جوانان در زمینه‌های نظامی به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ما شاهد نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه هستیم و بدون حرکت نظامی، سخت‌افزاری، جنگ و لشکرکشی شاهد صدور مبانی و پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم و امروز کشورهای آمریکای لاتین در بیخ گوش آمریکا متحد جمهوری اسلامی ایران هستند.

قناعت گفت: یکی از دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی ما ثبات و استقرار آن است و در بین همه انقلاب‌های جهان، انقلاب اسلامی ایران مثال‌زدنی و بی‌نظیر است که دارای یک ثبات است و به مرحله استقرار رسیده که با گذشت سال‌ها همان آرمان و اهداف و مبانی اولیه را دنبال می‌کند و هیچ انحرافی پیدا نکرده است.

وی اظهار داشت: انقلاب به اندازه کوچکی هم دچار انحراف، خطا و زاویه نشده است و همان مسیر اولیه و الهی خود را دنبال می‌کند که این یک پیروزی و دستاورد بزرگی است و جوان امروز ما همان شعارها و پیام‌های و باورهای دینی جوانان سال ۵۷ را سر می‌دهد و مبانی آن به‌خوبی به نسل جدید منتقل شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اینکه توانستم پیشرفت کنیم و نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی و برخی نفوذی‌های داخل را نقش بر آب کنیم و اینکه اهداف انقلاب به نسل‌های جدید منتقل شود، یعنی توانستیم و انقلاب خود را حفظ کردیم.

وی عقلانیت انقلابی را یکی از وجوه اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: در صورتی که استکبار جهانی این موضوع را زیر سوال می‌برد و برخی بدخواهان داخلی می‌خواهند این گونه وانمود کنند که حرکت انقلابی مردم ایران با عقلانیت بیگانه است در حالی که عقلانیت در کنار دو مفهوم عدالت و معنویت جزو تفکیک‌ناپذیر انقلاب اسلامی است و شاکله فکری نهضت امام راحل را تشکیل می‌دهد.

قناعت افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که محاسبات جمهوری اسلامی ایران از روز اول براساس منطق عقلانی بوده است که باعث شده امروز بگوییم توانستیم.

وی تاکید کرد: برای اینک انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم، شاخص‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن را مقام معظم رهبری بیان کردند؛ پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب به عنوان شاخص اول انقلاب باعث می‌شود که دچار عملگرایی افراطی نشویم و هر کسی که به این مبانی پایبند باشد، حرکتش مستمر و مستقیم خواهد بود و این پایبندی نباید ضعیف باشد چرا که دچار فراز و نشیب‌های زیادی خواهیم شد.

استاندار خراسان جنوبی هدف‌گذاری آرمان‌های انقلاب با همت بلند برای اینکه دچار ناامیدی نشویم را شاخص‌ دوم انقلابی‌گری برشمرد و گفت: دشمن در حال ریختن بذر ناامیدی در کشور است در حالی که ایران پیشرفت‌های فراوانی داشته و مانند سایر کشورهای مشکلاتی هم دارد اما امپراطوری رسانه‌ای دشمنان اجازه نمی‌دهد که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشورهایشان انعکاس پیدا کند ولی ضعف‌ها و مشکلات ما را  بزرگ می‌کنند و انعکاس می‌دهند.

وی افزود: استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سومین شاخص انقلاب ما است که باید در استقلال سیاسی فریب دشمن را نخوریم، گول اعضای مذاکره‌کننده اروپایی و لبخند آنان را نخوریم و در کنار مذاکرات نباید با منافع ملت بازی کنیم.

قناعت گفت: استقلال فرهنگی یعنی سبک زندگی خودمان را سبک زندگی اسلامی و ایرانی انتخاب کنیم و استقلال اقتصادی یعنی هضم نشدن در اقتصادی جهانی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی باید مشکلات خودمان را حل کنیم تا تکانه‌های اقتصاد جهانی بر ما اثرگذار نباشد.

وی حساسیت در برابر دشمن و نقشه‌های دشمن را چهارمین شاخص انقلابی‌گری عنوان کرد و افزود: باید دشمن‌شناس باشیم و با فتنه‌های مختلف آن مقابله کنیم.

استاندار خراسان جنوبی از تقوای دینی و سیاسی به عنوان پنجمین شاخص نام برد و گفت: تقوای سیاسی و دینی به هم گره خورده و در تقوای دینی بایدها و نبایدها را اسلام برای ما مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: تقوای سیاسی در راستای تقوای دینی است و باید از لغزش‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد می‌کنند، خود را حفظ کنیم.

 

 

 

مولوی فاروقی: مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند/۲-۳

مولوی فاروقی: مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: مردم امروز بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که مانند سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

مولوی “غلام حیدر فاروقی” روز جمعه در حاشیه راهپیمایی خودرویی مردم بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود شیوع کرونا و به شکل خانوادگی و خودرویی، خاری بر چشم دشمنان کشور، نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: ۲۲ بهمن همیشه نشان‌دهنده عزت، اقتدار و نماد وحدت و همبستگی ملت است و مردم ایران به‌خصوص مردم خراسان جنوبی با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتحاد و انسجام خود را در حمایت از نظام جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از هر زمانی دشمنان را مایوس می‌کند و به گفته مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، آبروی نظام است.

وی ادامه داد: تبلیغات و القائاتی که مطرح می‌شد مردم از انقلاب خود حمایت نمی‌کنند و ناامید شدند امروز با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر نقش بر آب شد.

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدر انقلاب را بدانیم و پشتیبان آن باشیم گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی، زیرساختی، علمی، هسته‌ای، نظامی و رفاهی برای مردم داشته است و شرایط اکنون با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست.

 

 

آزمایشگاه تخصصی جهاد دانشگاهی در شهر قاین افتتاح شد

آزمایشگاه تخصصی جهاد دانشگاهی در شهر قاین افتتاح شد

 آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاد دانشگاهی با اعتبار ۶ میلیارد تومان در دهمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در شهر قاین افتتاح شد.

به گزارش ایرنا معاون استاندار خراسان جنوبی که روز پنجشنبه برای افتتاح طرح‌های عمرانی زیرکوه و قاینات به این ۲ شهرستان سفر کرد، این طرح را در شهرستان قاینات افتتاح کرد و برای ۱۱ نفر در شهر قاین اشتغال ایجاد شد.

سرپرست فرمانداری قاینات گفت: امروز همزمان با دهمین روز دهه فجر بهره‌بردادی رسمی از پنج طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در این شهرستان آغاز شد.

حمیدرضا برات‌زاده افزود: طرح آبرسانی به روستای گردتیغ از محل مجتمع آبرسانی گرماب یکی از این طرح‌هاست که با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه ۳۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

سرپرست فرمانداری قاینات گفت: دبستان ۶ کلاسه شهید عبدالله‌نژاد روستای شاهیک نیز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی افزود: همچنین پروژه‌های دهیاری روستای بیهود شامل اجرای جدول‌گذاری و بهسازی معابر با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و اقامتگاه بوم‌گردی این روستا به بهره‌برداری رسید.

 

 

جهاد دانشگاهی و خدمتی از جنس پزشکی

جهاد دانشگاهی و خدمتی از جنس پزشکی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: بخش قابل توجهی از خدماتی که جهاددانشگاهی ارائه می‌دهد در حوزه پزشکی و در زمینه‌های تشخیصی و درمانی است.

جلال الدین صادقی، امروز پنج شنبه ۲۱ بهمن در آیین افتتاح مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درود به ارواح پاک شهدا و روح بلند امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مجموعه‌ای که هم اکنون افتتاح شد محصول دو سال تلاش، رایزنی، پیگیری، همدلی، همکاری و همراهی نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و همکاران ما در معاونت پژوهشی و پشتیبانی واحد خراسان جنوبی، همکاران جهاد دانشگاهی مرکز قائنات، خیرین حوزه سلامت، حمایت فرماندار قاین، شهردار و شورای شهر، امام جمعه، هیئت امنای مجتمع ولیعصر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای همکار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر هر کدام از این حلقه‌ها را که زنجیروار به هم پیوسته‌اند حذف کنیم قطعاً نقص جدی در به سرانجام رسیدن این اقدام ارزشمند ایجاد خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کشور، ۴۲ واحد استانی، ۳ پژوهشگاه، بیش از ۳۰ پژوهشکده، ۱۵۰ گروه پژوهشی، سه پارک بزرگ علم و فناوری، ۳۰ مرکز رشد، حدود ۱۳۰ مرکز خدمات تخصصی، دو پایگاه علمی، دو مجتمع تحقیقات، بیش از ۴۰ موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و علمی کاربردی، دو دانشگاه، سه خبرگزاری و  بیش از صد مرکز فرهنگی در دانشگاه های کشور دارد که خدمات قابل توجهی در حوزه‌های علمی، فرهنگی پژوهشی به جامعه ارائه می‌دهد.

صادقی ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدماتی که جهاددانشگاهی ارائه می‌دهد در حوزه پزشکی و در زمینه‌های تشخیصی و درمانی است.

وی اظهار کرد: بزرگترین شبکه پژوهش‌های کاربردی کشور و بزرگترین شبکه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت کشور متعلق به جهاددانشگاهی است؛ لذا پژوهش‌ها، آموزش‌ها و خدمات جهاددانشگاهی پژوهش محور، کاربردی و دانش بنیان است.

وی با اشاره به اهداف ایجاد مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه پزشکی (بالینی)، ارائه خدمات تخصصی با تعرفه نهاد عمومی به مردم و منطقه محروم قائنات و توابع و ایجاد بستری برای توسعه خدمات پزشکی مورد نیاز با همکاری مراکز برجسته ملی و بین المللی از جمله رویان، ابن سینا، جهاددانشگاهی خراسان رضوی از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این مرکز است.

وی بیان کرد: مامعتقدیم و قصد داریم این باور را عملیاتی کنیم که خدمات با کیفیت و امکانات پیشرفته الزاما نباید در مراکز استان‌ها شکل گیرند؛ ما قصد داریم با همت همکاران جهادی و حمایت و پشتیبانی نماینده مردم قاین در مجلس و امام جمعه، مسئولین شهرستان و خیرین و مردم، اقدامات شاخص دیگری را در بازه‌های زمانی مشخص انجام دهیم و این مهم جز با همت و توجه مسئولین، خیرین و نمایندگان در تامین تجهیزات و فضای کافی اتفاق نخواهد افتاد و لازم است این گروه‌ها حمایت و پشتیبانی ویژه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

خراسان‌جنوبی پیشتاز در تهاترهای بانکی و مالیاتی برای توسعه راه‌ها/۷

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: استان در زمینه استفاده از ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه، تهاترهای بانکی و مالیاتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران از استان‌‌های پیشتار کشور بوده است.

خراسان‌جنوبی پیشتاز در تهاترهای بانکی و مالیاتی برای توسعه راه‌ها

«وحید داعی» افزود: تحول و انقلابی در راه‌های مواصلاتی مرزی شرق کشور وقوع یافته است و قرارداد ۵۹۰ کیلومتر با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این پروژه‌های مواصلاتی حدود ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۰ کیلومتر از این میزان تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

وجود ۱۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی

داعی گفت: مجموع راه‌های خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۰ کیلومتر بوده که شامل راه‌های اصلی، دوم، فرعی و روستایی می‌شود و ۷۶۰ کیلومتر آن را راه دوم یا بزرگراه تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، اعتبارات مناسبی به بخش راه تخصیص یافت، افزود: علاوه بر بودجه تخصیص یافته، از ظرفیت‌های مالی ماده ۵۶ برای تسهیلات و اعتبارات راه‌های استان استفاده شده و در زمینه تهاترهای بانکی و مالیاتی برای پرداخت بدهی پیمانکاران،‌ خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پیشتار به شمار می‌‌رود.

ماهیرود؛ تنها مرز فعال در دوران کرونا

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه مرزی گفت: این استان حدود ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که شامل چهار گذر مرزی در شهرستان زیرکوه معروف به یزدان، شهرستان درمیان معروف به گلورده، شهرستان سربیشه بنام ماهیرود و شهرستان نهبندان به نام دوکوهانه می‌شود.

داعی مرز ماهیرود را تنها مرز فعال در ایام کرونا اعلام کرد و افزود: این مرز از هاب‌های مهم و حیاتی در رونق ترانزیت و صادرات بوده که استان را به فراه در افغانستان متصل می‌کند و گمرک نیز در این مرز مستقر است.

وی ادامه داد: به دنبال تقویت راه‌های این مرز از «سربیشه» تا نقطه مرزی «ماهیرود» یا «میل ۷۸» با وسعت ۱۲۵ کیلومتر هستیم.

استقرار پیمانکاران در ۴ منطقه مرزی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مسیر سربیشه تا ماهیرود تا سال ۹۹ تنها ۲۰ کیلومتر دارای پیمانکار بود و امروز یعنی طی کمتر از یک سال و نیم، کل ۱۲۵ کیلومتر پیمانکار دارد که تحول و انقلابی در حوزه مرزی خراسان‌جنوبی است.

داعی تأکید کرد: اکنون در ۴ قطعه مرزی پیمانکار مستقر بوده و تا الان توانستیم ۳۰ کیلومتر آن را دو بانده کنیم.

وی درباره حوزه برون مرزی خراسان‌جنوبی توضیح داد: مسافت مرزی از نقطه «میل ۷۸» تا «فراه» افغانستان ۱۱۷ کیلومتر و مسافت ماهیرود تا قلعه‌کاه در افغانستان حدود ۶۴ کیلومتر بوده که جاده آن از نظر کیفی باید بهسازی شود.

رونق ترانزیت در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: از قلعه‌کاه تا فراه هم در قالب دو قطعه مناقصه برگزار و پیمانکار مستقر شده و در حال اجرای پروژه‌ای در در خاک افغانستان برای تقویت مرزها هستیم.

داعی گفت: در مرز یزدان نیز تا محدوده حاجی‌آباد باند دوم اجرا و بازارچه نیز فعال شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل زیرساخت‌های مرزی و به دنبال آن رونق ترانزیت و جابجایی کالا به اقتصاد خراسان‌جنوبی، منطقه و کشور کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

آغاز ساخت موسسه خدمات درمانی بسیجیان بیرجند/۲

ساخت سومین موسسه خدمات درمانی بسیجیان خراسان جنوبی در شمال شهر بیرجند آغاز شد.

مدیر موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان گفت :  درمانگاه بسیجیان آغاز ساخت موسسه خدمات درمانی بسیجیان بیرجندشمال شهر بیرجند با عنوان موسسه درمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بنیاد تعاون بسیج ساخته می شود.

علیرضا نقی زاده افزود : این درمانگاه در ۵ طبقه با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع با برآورد اولیه دو میلیارد تومان به منظور خدمات رسانی به بسیجیان و آحاد مردم ساخته خواهد شد.

وی گفت : درمانگاه عمومی ، درمانگاه تخصصی ، آزمایشگاه ، دندانپزشکی ، رادیولوژی ، سونوگرافی ، فیزیوتراپی ، سلامتکده، و … از جمله خدمات پیش بینی شده در این بنا خواهد بود.

نقی زاده افزود : تاکنون برای ۳ هزار نفر از متقاضیان در شعب موسسه خدمات درمانی بسیجیان بیمه تکمیلی ارائه شده است، همچنین ۳۰۰ زوج نابارور بسیجی با کمک هزینه ۳۰ میلیون تومان در قالب بیمه تکمیلی به مراکز ناباروری یزد و مشهد معرفی شده اند و ۲۳۰ هزار نفر از بسیجیان و آحاد مردم تاکنون از خدمات این موسسه بهره‌مند شده اند.

 

 

 

راهیابی آثار مرشدان خراسان جنوبی به جشنواره مرشدان ایران زمین/۷

آثار مرشدان خراسان جنوبی به دهمین دوره جشنواره مرشدان ایران زمین راه یافت.

مرحله بازبینی و داوری آثار مرشدان متقاضی کشور برای حضور در دهمین ‍راهیابی آثار مرشدان خراسان جنوبی به جشنواره مرشدان ایران زمیندوره جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار شد.

بر همین اساس هیئت انتخاب دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین پس از بازبینی آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در بخش مدرن آثار  حبیب الله شاعرزاده، مسعود خسروی و محمدرضا حسن پور را برای حضور در این جشنواره برگزیدند.

دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در حالی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقیایی و استفاده از نمونه‌ها و الگو‌های موجود در هنر مرشدی برگزار می‌شود که در این دوره بیش از ۸۵ اثر از استان‌های گلستان، قزوین، تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، منطقه آزاد ارس، یزد، خراسان جنوبی و البرز به دبیرخانه این جشنواره مستقر در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ارسال شده است.

 

 

 

معرفی نفرات برتر مسابقات آزاد مهارتی خراسان جنوبی/۲-۳

نفرات برتر مسابقات آزاد مهارتی در تراش سنگ‌های قیمتی و خراطی امروز در اختتامیه این مسابقات معرفی شدند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: المپیاد آزاد مهارتی در معرفی نفرات برتر مسابقات آزاد مهارتی خراسان جنوبیرشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و خراطی که به مناسب دهه فجر در خراسان جنوبی به صورت کشوری از ۱۹ بهمن ماه آغاز شده بود امروز به پایان رسید.
کامرانی فرد افزود : ۲۵نفر در رشته خراطی و ۱۵ نفر در رشته گوهر تراشی و تراش سنگ‌های قیمتی از بین آموزش دیدگان و مهارت آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این المپیاد شرکت کردند.
وی گفت : در این المپیاد ۳ نفر در رشته گوهر تراشی و تراش سنگ‌های قیمتی و ۳ نفر در رشته خراطی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان جنوبی همچنین گفت: المپیاد‌های آزاد مهارتی با هدف ارتباط مهارت آموختگان با بازار کار و تبادل تحربیات حرفه آموزان اجرا می‌شود که منجر به کار آفرینی و پرورش نخبگان مهارتی خواهد شد.

 

 

 

تجلیل از ۱۲ معلم برتر خراسان جنوبی/۷

۱۲ معلم خراسان جنوبی که در جشنواره‌های معلمان هنرمند، معلمان مؤلف و پرسش مهر حائز رتبه‌های برتر کشور شده بودند، تجلیل شد.

مراسم تجلیل از این معلمان به دو صورت حضوری در سالن ایثارگران بیرجند و تجلیل از ۱۲ معلم برتر خراسان جنوبیمجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : جشنواره معلمان هنرمند در ۴۸ رشته و ۶ بخش برای شاغلان و ۷ رشته برای بازنشستگان برگزار شد و ایجاد زمینه تحرک ، پویایی ، شادابی و نشاط بیشتر معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی بخش توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت‌های تربیتی از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها و مسابقات به شمار می‌رود.

فرشید جعفری با اشاره به تغییر نام جشنواره معلمان مؤلف به «کتاب سال معلم» از امسال افزود : اولین جشنواره معلمان مولف پارسال به صورت کشوری برگزار شد که در این جشنواره معلمانی که کتاب‌های تالیف شده داشتند، کتب خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بعد از بازبینی و داوری آثار ارسال شده، نفرات برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مهمترین هدف جشنواره «معلمان مولف» دانست و گفت : ایجاد بانک اطلاعاتی از آثار فرهنگیانی که در کار تالیف کتاب هستند، یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته جعفری ، فعال سازی ذهن دانش آموزان در ابتدای مهر ، آماده سازی دوباره ذهن دانش آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از ۳ ماه ، افزایش ارتباط دانش آموزان بارئیس جمهور ، افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان در ارائه نظرات خود و پرورش روحیه پرسش گری دانش آموزان، افزایش توانایی نقد و تحلیل در دانش آموزان و کمک به معلمان نیز از مهم‌ترین اهداف پرسش مهر به شمار می‌رود.

 

 

 

مشارکت ۵۰۰ سوادآموز در مسابقه کتاب خوانی «ایران قوی، ایران سربلند»

۵۰۰ سوادآموز دوره انتقال خراسان جنوبی در مسابقه کتابخوانی ایران قوی ، ایران سربلند همزمان با برگزاری جشن‌های ملی فجر ۱۴۰۰ مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت : به مناسبت دهه مبارک فجر،مشارکت ۵۰۰ سوادآموز، درمسابقه کتاب خوانی «ایران قوی، ایران سربلند» مسابقه کتاب خوانی «ایران سربلند، ایران قوی»، به صورت همزمان در بیش از ۶۰ حوزه، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای سواد آموزان دوره انتقال برگزار شد.

مرتضوی افزود : سازمان نهضت سواد آموزی با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی جامعه و ارتقای سطح آگاهی برای مشارکت و نقش آفرینی درفعالیت‌های اجتماعی در کنار آموزش سواد به مخاطبان برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی متنوعی متناسب با نیاز‌های روز کشور اجرا می‌کند که مسابقه کتاب خوانی «ایران سر بلند، ایران قوی» یکی از این برنامه‌ها است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه هدف، تقویت روحیه‌ی خود باوری ملی و مشارکت مخاطبان در اجرای سیاست‌های کلان را ازدیگر اهداف این مسابقه برشمرد و افزود: سواد آموزان خراسان جنوبی در سه سال اخیر، موفق به کسب ۱۰ رتبه برتر کشوردر مسابقات و جشنواره‌های مختلف شده اند.

 

 

 

۴۸ طرح مخابراتی در شهرستان فردوس افتتاح شد/۲

۴۸ طرح مخابراتی در شهرستان فردوس افتتاح شد

 ۴۸ طرح مخابراتی شهرستان فردوس با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نهمین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از این تعداد، ۲۰ طرح مربوط به توسعه شبکه انتقال، ۱۰ طرح شامل توسعه تلفن ثابت، هشت طرح توسعه دیتا و سایر طرح‌ها مربوط به توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت است.

همچنین ۲ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان روز چهارشنبه با حضور مسوولان این شهرستان در فردوس به بهره‌برداری رسید.

طرح سنگ فرش خیابان کشاورز شهر اسلامیه که به‌صورت مشارکتی اجرا شد با اعتبار یک میلیارد تومان یکی از این طرح‌هاست که از این میزان ۴۵۰ میلیون تومان از محل خودیاری اهالی محله تامین شده است.

دومین مرکز نظارت و پایش تصویری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز امروز با حضور سرپرست فرمانداری در شهرستان فردوس افتتاح شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس گفت: با توجه به درخواست واحد حراست شبکه و موافقت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص ایجاد مرکز پایش و کنترل تصویری، این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.

احمد نگهبان افزود: این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعت قادر است تمامی تصاویر زنده بیمارستان‌ها و مراکز تابعه را پایش و کنترل کند.

 

 

 

عملیات آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن در بشرویه آغاز شد/۲

عملیات آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن در بشرویه آغاز شد

عملیات آماده‌سازی سایت پنج هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر ارسک همزمان با دهمین روز دهه فجر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه آغاز شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی عملیات آماده‌سازی سایت پنج هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهر ارسک گفت: طرح نهضت ملی مسکن جزو پروژه‌های اساسی برای دولت است.

علیرضا عباس‌زاده افزود: براساس آخرین تصمیمات شورای مسکن مصوب شد بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در استان احداث و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های دولت است و سهمیه استان خراسان جنوبی در این طرح بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده که ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

وحید داعی افزود: اولین بار در شهر ارسک طرح‌های حمایتی مسکن اجرایی می‌شود و برنامه‌ریزی شده که در این سایت ۱۲۰ مسکن احداث شود.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر ارسک تاکنون ۲۳۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحله پالایش و بررسی قرار دارد.

 

 

 

 

۲۰ طرح برق‌رسانی در بیرجند به بهره‌برداری رسید

۲۰ طرح برق‌رسانی در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید

۲۰ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا آیین بهره‌برداری همزمان از این طرح‌ها روز پنجشنبه در دهمین روز دهه فجر با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و شماری از مدیران استانی در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد.

این طرح به نمایندگی از ۲۰ طرح دیگر با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور بهینه‌سازی بلوار امام رضا (ع)، جابه‌جایی تیرهای برق و تقویت فشار شبکه برق این روستا اجرا و بهره‌برداری شد.

۲۰ طرح برق‌رسانی در شهرستان بیرجند که به‌طور همزمان افتتاح شد شامل احداث ۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و ۶۴ پست توزیع هوایی بوده که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان زمینه بهره‌مندی پنج هزار خانوار را فراهم کرده است.

همچنین با افتتاح طرح‌های بخش آب و فاضلاب در شهرستان بیرجند ۱۳ هزار نفر از خدمات ارایه شده بهره‌مند شده‌اند که طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند شامل روستاهای تگ آرگینی، کاسه سنگی، چهار پایین و چهار بالا از مهمترین این طرح‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

طرح آبرسانی به روستای تگ آرگینی شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی از سایر روستاها به بهره‌برداری رسید.

اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی فاضلاب در مناطق شمال، جنوب و جنوب شرق بیرجند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال و اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب، اجرای ۱۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه آب فرسوده از دیگر طرح‌هایی است که اجرا و افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر توسعه شبکه آب شرب شهرستان بیرجند با اعتبار هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، نصب شیر فشار شکن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و ۲ مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای گزیک و گوشک‌آباد بیرجند از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان در دهه فجر امسال است.

اعتبار کل طرح‌های قابل افتتاح آب و فاضلاب شهرستان بیرجند در دهه فجر امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده که زمینه بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

 

 

 

بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب در بیرجند

بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۳ هزار نفر با بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان بیرجند با هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بهره‌مند شده‌اند.

حسین امامی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بیرجند که در دهمین روز دهه فجر برگزار شد، افزود: مجموعه پروژه‌هایی که امروز با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد، ۱۳ هزار نفر را از آب شرب سالم بهره‌مند کرد و انتظار داریم مردم نهایت صرفه‌جویی در مصرف را رعایت کنند.

وی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند شامل روستاهای تگ آرگینی، کاسه سنگی، چهار پایین و چهار بالا از مهمترین این طرح‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اهمیت تحقق عدالت در توزیع خدمات طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: ارتقای مخازن آب در تمامی روستاهایی که تنش آبی دارند در دست بررسی قرار گرفته است که امیدواریم در بخش آب شرب در چشم‌انداز کوتاهی دغدغه‌ها برطرف شود و پیش‌بینی می‌کنیم در بیرجند تا پایان سال مالی جاری ۲۰ روستای دیگر آبرسانی شود.

امامی بیان کرد: در ۲ روز گذشته شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی روستایی با محوریت محرومیت‌زدایی در استان بودیم که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ۳۰ درصد خطوط انتقال آب شهری و ۴۰ درصد روستایی هدر رفت دارند که امیدواریم با تامین اعتبار و اقدام جهادی بخش قابل توجهی از این مشکل نیز رفع شود.

طرح آبرسانی به روستای تگ آرگینی شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی از سایر طرح‌ها با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی فاضلاب در مناطق شمال، جنوب و جنوب شرق بیرجند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال و اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب، اجرای ۱۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه آب فرسوده از دیگر طرح‌هایی است که اجرا و افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر توسعه شبکه آب شرب شهرستان بیرجند با اعتبار هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، نصب شیر فشار شکن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و ۲ مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای گزیک و گوشک‌آباد بیرجند از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان در دهه فجر امسال است.

همزمان با دهمین روز دهه فجر ۲۰ طرح برق‌رسانی نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های برق‌رسانی امروز با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و شماری از مدیران استانی در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

 

 

 

۲۷۹ پروژه عمرانی در شهرستان بیرجند افتتاح یا عملیاتی شد

۲۷۹ پروژه عمرانی در شهرستان بیرجند افتتاح یا عملیاتی شد

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۷۹ پروژه عمرانی و زیربنایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

علی فاضلی‌فرد روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی حوزه برق و آبرسانی شهرستان بیرجند که در دهمین روز دهه فجر برگزار شد، افزود: از این تعداد ۲۲۷ پروژه افتتاح و ۵۲ پروژه کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: از پروژه‌های افتتاح شده، ۹۵ پروژه در مناطق شهری و ۱۳۲ پروژه در مناطق روستایی با اعتبار ۹۴۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای پروژه‌های کلنگ‌زنی شده ۹۷۸ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست فرمانداری بیرجند افتتاح طرح‌های عمرانی در سراسر استان و کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) مردم را به‌خوبی شناخت و اگر صحبت از مردم می‌کرد از سر تشریفات نبود چون مردم را باور داشت.

وی گفت: امام راحل از عقلانیت مردم به‌خوبی استفاده کرد، کارکرد اجتماعی آن را به رخ دنیا کشید و ثابت کرد که دین می‌تواند انقلاب و نظام برآمده از آن را اداره کند.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: در دوران خفقان ستم‌شاهی که کسی جرات انتقاد نداشت، ملت ایران به پا خاست و امروز عزت ایرانی زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: محمدرضا پهلوی گاو شیردهی بود که همه ایادی استکباری سر در آخور داشتند و سفیرهای کشورهای بیگانه از حقوق همین مردم حق توحش می‌گرفتند اما امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت پایمردی این مردم و دانش بومی و اعتماد، مقتدر است.

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: امروز اگر ایرانی افتخار دارد به دلیل قدرت بازدارندگی است و همه را به زانو درآورده لذا ‌ابرقدرت‌ها از ایران حساب می‌برند و اگر می‌توانستند کاری بکنند تا الان انجام می‌دادند همان طور که در ۴۳ سال انواع جنایات را پیش بردند اما موفق نبودند.

وی افزود: دشمن فهمیده است که فشار حداکثری هم راه به جایی نمی‌برد به همین خاطر فرهنگ را مد نظر قرار داده و سنگر خود را به منازل ما آورده است که باید هوشیار باشیم.

فاضلی‌فرد اظهار داشت: امروز دشمن در حال زوال است و روز به روز بر قدرت ایران اسلامی افزوده می‌شود که امیدواریم به جایی برسیم که شاهد تشکیل تمدن جهانی اسلامی در دنیا باشیم و به همان سمت پیش می‌رویم.

وی گفت: همه این نعمات به برکت انقلاب اسلامی است و مردم مالک انقلاب و ما خدمت‌گزار مردم هستیم که از افتخارات دولت مردمی است.

سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به اجرا و افتتاح طرح‌های آبرسانی افزود: خدمات‌رسانی در مناطق کوهستانی بسیار سخت می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های مکرر و محدودیت شدید منابع آبی امیدواریم فرهنگ استفاده بهینه از منابع مد نظر مردم انقلابی باشد.

امروز همزمان با دهمین روز دهه فجر ۲۰ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری همزمان از این طرح‌ها با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و شماری از مدیران استانی در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد.

همچنین با افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند ۱۳ هزار نفر از خدمات ارایه شده بهره‌مند شده‌اند که طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند شامل روستاهای تگ آرگینی، کاسه سنگی، چهار پایین و چهار بالا از مهمترین این طرح‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

طرح آبرسانی به روستای تگ آرگینی شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی از سایر طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

 

 

 

۱۵ طرح عمرانی در شهرستان زیرکوه افتتاح شد

۱۵ طرح عمرانی در شهرستان زیرکوه افتتاح شد

۱۵ طرح عمرانی و خدماتی در دهمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

سرپرست فرمانداری زیرکوه روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه زیرکوه و جمعی از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۵ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.

محمدرضا غیرتی افزود: سیستم آبیاری کم‌فشار چاه شهید چمران روستای مرزی بارنجگان به نمایندگی از هشت طرح بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه با اعتبار بالغ بر ۸۶۴ میلیون تومان افتتاح شد که ۴۵ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

وی بیان کرد: همچنین دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی ۶۰۰ لیتری بیمارستان‌ کوثر شهر حاجی‌آباد با اعتبار سه میلیارد تومان از دیگر طرح‌های شاخصی بود که امروز افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری زیرکوه افتتاح سالن چندمنظوره شهر آبیز با اعتبار یک میلیارد تومان، چند طرح عمرانی شهرداری آبیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان و افتتاح ایستگاه مخابراتی و ارتقای سایت اینترنتی روستای اسفاد با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های شاخص ذکر کرد که همزمان با دهمین روز دهه فجر در شهرستان مرزی زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای روستای شاهرخت و دیدار با امام جمعه شهر حاجی‌آباد از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در دهمین روز دهه فجر بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند و مجاورت کشور افغانستان است.

 

 

 

 

تداوم نهضت خدمت مومنانه در خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر/۲-۳

تداوم نهضت خدمت مومنانه در خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر

 بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی و خدمت مختلف در قالب هشتمین مرحله نهضت خدمت مومنانه در خراسان جنوبی به نیازمندان و اقشار کم‌برخوردار ارائه شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی روز پنجشنبه در آیین رزمایش نهضت خدمت مومنانه در بیرجند گفت: هشتمین مرحله نهضت کمک‌های مومنانه از ۱۸ دی ماه آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

سرهنگ پاسدار رضا هزاری اظهار داشت: در قالب هشتمین مرحله نهضت خدمت مومنانه و به برکت دهه فجر بیش از ۳۰ هزار بسته کمک معیشتی و خدمت مومنانه در قالب‌های مختلف از جمله لوازم‌التحریر، بسته‌های غذایی و بهداشتی به همت بسیج، نهادها و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر توزیع بسته‌های حمایتی، خدمت مومنانه نیز در قالب‌های مختلف از جمله توزیع جهیزیه، مرمت و بازسازی خانه‌های محرومان و آزادسازی زندانیان به همت بسیج، خیرین و دستگاه‌های اجرایی ارائه شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: از مجموع ۳۰ هزار بسته خدمت مومنانه که دهه فجر امسال در این استان توزیع شده، ۱۱ هزار بسته به همت مجموعه بسیج و سپاه فراهم شده است.

وی اظهار داشت: امسال مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی کمک‌های قابل توجهی در ارتباط با نهضت کمک‌های مومنانه به محرومان و خانواده‌های کم‌برخوردار داشتند که با توجه به مشکلات اقصادی موجود در جامعه باید این راه را با قوت ادامه دهیم.

سرهنگ هزاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان کمک مومنانه توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی، خیرین، نیروهای نظامی و انتظامی و مجموعه بسیج جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را در میزان تصادفات ‌دارد/۴

 

خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را در میزان تصادفات ‌دارد

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: استان رتبه ۴ کشور در زمینه میزان تصادفات را دارد.

محمدعلی توکلی‌ در نشست خبری اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۸۶۶ معاینه بالینی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین مراجعه به دلیل نزاع و تصادف بوده است گفت: خراسان جنوبی از لحاظ تشکیل پرونده‌های معاینات بالینی رتبه ۲۶ کشور را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۳ هزار و ۶۳۵ نزاع در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته و شهرهای بیرجند، قاین و طبس بالاترین نزاع را ثبت کردند.

توکلی با بیان اینکه خراسان جنوبی دهمین استان کشور از لحاظ نزاع است تصریح کرد: شهرهای بیرجند، طبس و قاین تصادفات بیشتری در این مدت داشتند و متوفیان تصادفات نیز ۲۳۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه ۴ کشور در زمینه میزان تصادفات را دارد بیان کرد: ۴۷۱ جسد به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که افزایش ۲۰ درصدی را داشته است و علل بسیاری از فوتی‌ها تصادفات و بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز ۸۶ مورد معاینات سقط درمانی انجام شده که به ۵۰ مورد مجوز سقط داده شده و این سقط درمانی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

توکلی با اشاره به کمیسیون‌های پزشکی قانونی گفت: ۶۹ مورد کمیسیون پزشکی انجام شده که از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به قصور پزشکی است و ۲۵ پزشک محکوم و ۱۰ پزشک تبرئه شدند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ جرم و جنایت استان آرام و بی حاشیه است افزود: در استان کمبود پزشک نداریم اما معضلی به نام وسعت و پهناوری است که برای هر نقطه باید یک پزشک داشته باشیم و امروز همه شهرها جز خوسف پزشک مستقل دارد.

 

 

 

 

 

واگویه‌های جوانان انقلاب از یوم الله تاریخی

گل‌های پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ شکوفا شد و صدای انقلاب در تمام دنیا پیچید و شنیدن خاطرات آن روز از زبان افرادی که آن روز را درک کردند شنیدنی است.

واگویه‌های جوانان انقلاب از یوم الله تاریخی

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ انقلاب صدای مستضعفان و مظلومانی بود که بعد از سال‌ها ستم دیدن، از دست شاه ستمگر آزاد شدند و اکنون در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم.

این واقعه همانند معجزه‌ای بود که موجب نابودی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در کشور و آغاز حکومت جمهوری اسلامی به رهبری پیر جماران، امام خمینی(ره) شد.

شیرینی پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ در کام انقلابی‌های آن دوران باقی مانده و البته شنیدن خاطرات‌شان در آن روز بزرگ و تاریخی شیرین است؛ روزی که سرنوشت مردم ایران تغییر کرد و بعد از چند دهه از چنگال حکومتی ظالم رها شدند و در برابر چشمان حیرت‌زده جهانیان و با وجود همه ناباوری‌ها و تلاش‌هایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم طاغوت و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی(ره) انجام گردید، انقلاب اسلامی متولد شد، آن هم در فضای پر التهابی که تا دقایق آخر، دشمنان و مخالفان انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند و همچنان به برهم خوردن معادله امیدوار بودند.

با رسیدن این روز یک بار دیگر یادمان می‌آید برای به دست آوردن این انقلاب چه شب‌ها و روزهای سخت و پر از دلهره‌ای گذشت و چه خون‌های پاکی ریخته شد و حالا ما وظیفه بزرگی برای حفاظت و صیانت از آرمان‌های انقلاب داریم.

نقاط مختلف کشور از ۲۲ بهمن سال ۵۷ خاطره دارد؛ خاطراتی که عطر خوش یاس می‌دهد و به شیرینی یک رویاست، رویایی که به وقوع پیوست و الگویی شد برای کشورهایی که مورد ظلم واقع شده‌اند.

در  چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تعدادی از افرادی که آن روز را به خاطر دارند هم صحبت می‌شویم تا یک بار دیگر خاطرات این روز را مرور کنیم.

«صالحی» یکی از روحانیون مبارز انقلابی بیرجند که خاطرات زیادی از آن روز در ذهن دارد به خبرنگار فارس گفت: هنور ۳ یا ۴ روز تا ۲۲ بهمن باقی مانده بود که مردم در گروه‌های مختلف تقسیم شده شده بودند و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری روز جشن انجام شد.

وی بیان‌ داشت: با اینکه رژیم حکومت نظامی اعلام کرده بود اما مردم بی‌توجه به این موضوع به خیابان‌ها ریختند و اعتراضات برگزار شد.

صالحی تصریح کرد: تا اینکه روز ۲۲ بهمن فرار رسید و جشن و سرور همه جا را فرا گرفت و هر فردی یک کاری می‌کرد تا گوشه‌ای از کار را بگیرد، بعضی‌ها شیرینی پخش می‌کردند، نیروهای امنیتی و نظامی هم همراه مردم شده بودند و هدایت آن‌ها را که در خیابان‌های پایین شهر به صورت خودش به راه افتاده بودند را برعهده داشتند.

ظلم پایدار نیست

«سالاری» یک بانوی ۶۷ ساله بیرجندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر این که ظلم پایدار نیست و نمونه بارز آن ظلمی که رژیم پهلوی به مردم داشت، می‌باشد، گفت: من و فرزند و همسرم در یکی از اتاق‌های منزل پدرم زندگی می‌کردیم و روزی که اعلام کردند انقلاب پیروز شده همسرم بلافاصله خودش را به خیابان رساند تا به دوستان مبارزش بپیوندد و با هم این روز بزرگ را جشن بگیرند.

وی ادامه داد: بعد از رفتن همسرم خواهرم به خانه ما آمد و همه‌مان که شوق بسیاری برای حضور در جشن پیروزی انقلاب داشتیم به خیابان انقلاب رفتیم و با مردم همراه شدیم.

وی بیان داشت: شور و نشاط مان از شدت هیجان در قفسه سینه‌مان جا نمی‌گرفت، به خیل عظیم جمعیت پیوستیم ما مانند ملت خود را پیروز میدان می‌دانستیم و از اینکه با اراده خود در این راه روشن قدم گذاشته بودیم، راضی بودیم چون زیر بار ستم نرفتیم و تلاش هر چند کوچکی برای پیروزی انقلاب کردیم.

روز به یاد ماندنی

«رضایی» یکی از بیرجندی‌هایی است که به گفته خودش با همسرش از سال ۵۶ وارد جریان انقلاب شد و از طرق مختلف برای آگاه کردن اقوام و آشنایان خود تلاش کرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: از ۱۹ بهمن، امید ما برای پیروزی انقلاب بیشتر شد، هر چند در این میان برخی بدخواهان و افرادی که طرفدار شاه بودند ما را ناامید می‌کردند، اما همچنان منتظر شنیدن خبر خوش پیروزی بودیم.

وی با اشاره به اینکه به دلم افتاده بود که موفق می‌شویم و حرف‌های آن‌ها را از یک گوش می‌شنیدم و از گوش دیگر خارج می‌کردم، افزود: به آن‌ها می‌گفتم چیزی به پایان شب سیاه نمانده است.

نذر نام روح الله

یکی از بانوان بیرجندی که در نیمه اول بهمن ۵۷ دومین فرزندش به علت حکومت نظامی در منزل به دنیا آمد، اظهار داشت : روز ۲۲ بهمن وقتی همسرم با خوشحالی از خیابان به منزل آمد و خبر پیروزی انقلاب را داد همان جا چشمانم را در حالی که اشک از آن‌ها سرازیر می‌شد، بستم و نذر کردم اگر خبر درست باشد نام پسرم را به یاد امام خمینی(ره)، «روح ا…» بگذارم، تا هر وقت او را صدا زدم یاد روزهای مبارزه‌ دوباره برایم زنده شود.

او خاطرنشان کرد: هر چند به دلیل وضعیت جسمانی‌ام نمی‌توانستم بیرون بروم و از نزدیک حال و هوای شهر را ببینم و در شادی مردم سهیم شوم اما وقتی همسرم به منزل بازگشت از او خواستم آن چه را که دیده بود، برایم تعریف کند.

پخش کردن شیرینی و شکلات

یکی از شهروندان هم که در آن زمان با مادر سالمند و چند خواهر و برادرش در یکی از کوچه‌های خیابان خاکی بیرجند زندگی می‌کرده و خانه‌شان در زمان تظاهرات مأمنی برای تظاهرکنندگان بوده، گفت: با توجه به این که منزل ما در نزدیکی این خیابان بود، از نزدیک شاهد تمام رویدادهای انقلابی بودیم و چند بار افرادی را که از دست مأموران فرار کردند، پنهان کردیم.

«برزگر» که خود نیز در تظاهرات ضد شاهنشاهی شرکت کرد و خاطرات زیادی از آن دوران دارد، درباره روز پیروزی انقلاب اظهار داشت: حال و هوای عجیبی در شهر حاکم شده بود، مردم از تمام قشرها آمده و خوشحال بودند، به یکدیگر تبریک می‌گفتند و شیرینی و شربت تعارف می‌کردند.

وی با بیان اینکه مردم شکلات‌ها را مانند زمانی که بر سر عروس می‌پاشند، همه جا می‌ریختند و ابراز خوشحالی می‌کردند، اضافه کرد: آن‌ها یکدیگر را در آغوش می‌کشیدند، برخی از خوشحالی گریه می‌کردند و هر چه بیشتر می‌گذشت بر تعداد جمعیت افزوده می‌شد، حتی بعضی از افراد خود را از شهرها و روستاهای اطراف رسانده بودند.

تولدی دوباره

در عین حال، یکی از انقلابیون از لحظه شنیدن خبر پیروزی انقلاب به عنوان تولدی دوباره یاد کرد و گفت: لحظه‌ای که دوستم شیشه پنجره اتاق را زد و از پشت آن گفت که انقلاب پیروز شده، سر از پا نمی‌شناختم، نفهمیدم چطور آماده شدم و خودم را به خیابان شهید چمران فعلی و بعد از آن به میدان شهید بهشتی رساندم.

«محمدی» افزود: جمعیت زیاد بود و تلاش کردم دوستانم را که خاطرات زیادی از آن‌ها درباره نشست‌های شبانه و شب نامه‌ها داشتم، پیدا کنم اما اثری از آن‌ها نبود.

وی ادامه داد: همراه با مردم بر موج عشق و سرزندگی سوار شدم و نور امید را در وجودم احساس کردم و از این اتفاق بسیار شادمان بودم.

محمدی اضافه کرد: نیم ساعت نگذشته بود که دوستانم را در میان جمعیت دیدم، سرود «ای ایران» را می‌خواندند، بی‌درنگ خودم را به آن‌ها رساندم و با صدایی بلندتر با آ‌ن‌ها همراه شدم.

وی یادآور شد: از چماق‌داران خبری نبود و هر چه چشم گرداندیم آن‌ها را ندیدیم و معلوم نبود از ترس در کدام سوراخ پنهان شده بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: هرگز لحظه‌ای را که با دوستانم سرود «ای ایران» را می‌خواندیم، فراموش نخواهم کرد.

 

 

 

 

 

 

بانوان خراسان جنوبی فاتحان مسابقات قهرمانی دارت کارگران کشور شدند/۷

بانوان خراسان جنوبی فاتحان مسابقات قهرمانی دارت کارگران کشور شدند

 نخستین روز از مسابقات قهرمانی دارت کارگران کشور با قهرمانی تیم خراسان جنوبی در بخش بانوان به پایان رسید.

مسابقات قهرمانی دارت کارگران کشور با حضور ورزشکارانی از ۱۰ استان از صبح چهارشنبه به میزبانی شاهرود در حال برگزاری است.

امروز مسابقات بانوان با حضور ۴۰ شرکت کننده از ۱۰ تیم برگزار شد که در نهایت خراسان جنوبی با ۶۲ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت. دیگر رتبه های برتر این قابت ها در بخش تیمی را نیز خراسانی ها از آن خود کردند و خراسان رضوی با ۵۰ و خراسان شمالی با ۴۹ امتیاز به ترتیب بر سکوهای دوم و سوم ایستادند.

در بخش انفرادی نیز سیده ملیحه قریشی زادگان از خرسان جنوبی قهرمان و سارا رحمانی از خراسان شمالی نایب قهرمان شدند. عنوان مشترک سومی هم به هیوا محمدی از خراسان جنوبی و نسرین رفیعی از خراسان رضوی رسید.

رقابت های آقایان فردا با حضور ۷۰ ورزشکار از ۱۵ تیم در خانه دارت شاهرود پیگیری می شود.

ورزشکاران کارگر رشته دارت از استان های سمنان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مرکزی، یزد، گلستان، مازندران  و خوزستان در این مسابقات حضور دارند.

 

 

 

افتتاح مدرسه مجازی فرهنگ در خراسان جنوبی/۲-۳

در نهمین روز از دهه فجر مدرسه مجازی فرهنگ در خراسان جنوبی افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح مدرسه مجازی فرهنگ در خراسان جنوبیاستان گفت: این مدرسه مجازی، در راستای شناسایی، هدایت و شکوفا سازی استعداد‌های ادبی و هنری دانش آموزان دختر و پسر استان افتتاح شده است.
بهدانی با بیان این که دانش آموزان دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه می‌توانند در این آموزشگاه مجازی نام نویسی کنند، افزود : مدرسه مجازی فرهنگ خراسان جنوبی در بدو تأسیس با ۵۰ دانش آموز و در دو کلاس در شته‌های شعر و فیلم کوتاه آغاز به کار می‌کند.
وی با اشاره به افزوده شدن رشته‌های داستان و عکاسی از فروردین سال آینده گفت : کلاس‌های مدرسه فرهنگ خراسان جنوبی در حال حاضر هفته‌ای یک روز از طریق نرم افزار شاد _ ادوب کانکت برگزار می‌شود و معلمان آن ضمن آموزش، آثار دانش آموزان را در دو بخش شعر و فیلم کوتاه را بررسی می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

متخصص اطفال: کودکان زیر ۱۲ سال واکسن بزنند

متخصص اطفال: کودکان زیر ۱۲ سال واکسن بزنند

مدیر گروه اطفال بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: امکان ابتلای کودکان به اُمیکرون بیشتر است و کودکان زیر ۱۲ سال طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر کوکب نمکین با اشاره به پیک ششم کرونا و بیان اینکه در اُمیکرون امکان ابتلای کودکان که علامت‌دار شوند، بیشتر است افزود: کودکان در هر سنی می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند که در معرض خطر کمتری هستند.

وی گفت: نسبت به سایر سویه‌های ویروس کرونا شانس درگیری دستگاه تنفسی تحتانی در اُمیکرون کمتر است و بیشتر تظاهرات آن به شکل عفونت تنفسی فوقانی است، علائم آن نیز شامل تب، آبریزش بینی، سرفه که بعضا خشک است که اصطلاحا سرفه‌های خروسکی (کروپ) می‌گویند و گلو درد جزء علائمی است که در کودکان شایع است.

متخصص اطفال اظهار داشت: معمولا اُمیکرون سرایت بالایی دارد که می‌تواند همه اعضای یک خانواده را درگیر کند، شیوع اُمیکرون با آنفلوانزا فصلی همزمانی دارد که این بیماری با علائم تنفسی تب و سرفه ممکن است، آنفلوانزا باشد.

وی با بیان اینکه در اُمیکرون علائم گوارشی کمتر شایع است افزود: بعضی مواقع ممکن است این علائم به شکل استفراغ، اسهال و تب تظاهر پیدا کند و گاهی نیز تشنج رخ می‌دهد که در اُمیکرون شانس آن بیشتر است.

نمکین با اشاره به اینکه خیلی از بیماران علائم خفیف دارند گفت: برای بهبودی این افراد درمان حمایتی مانند کنترل تب و مصرف مایعات فراوان در منزل توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: اگر فرد مبتلا دچار بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، بیماری مزمن عصبی، ریوی، کلیوی، نقص سیستم ایمنی، مصرف داروی شیمیایی، کودک زیر یک سال یا کودک زیر پنج سال باشد که تب فرد بیش از سه روز طول بکشد، حتما با اولین علائم به کلینیک یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ضد سرفه خیلی برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی‌شود چون سرفه یک مکانسیم دفاعی است.

وی اضافه کرد: انتشار اُمیکرون در جامعه زیاد است و در یک بازه زمانی کوتاه مدت ممکن خواهد بود مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کند و عده‌ای به تخت بیمارستانی نیاز پیدا کنند.

نمکین گفت: توصیه می‌شود مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند، کودکان در اجتماعات ظاهر نشوند و تکمیل واکسیناسیون بزرگسالان و واکسن کودکان زیر ۱۲ سال طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را نیز انجام دهند.

وی با اظهار اینکه کودکان از محیط کرونا می‌گیرند و به سایرین منتقل می‌کنند افزود: در صورت ابتلا بچه‌ها از تماس با افراد مسن اجتناب کنند.

مدیر گروه اطفال بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه دوره بیماری تا پنج روز کنترل می‌شود گفت: اگر تنفس کودک تند شود یا لب کبود، بی‌قراری شدید، تب طول کشیده و دچار بیماری زمینه‌ای باشد و یا اگر استفراغ مکرر، عطش شدید یا دچار تشنج یا بثورات پوستی شود را می‌توان جزو علائم خطر در کودکان دانست که باید حتما به اورژانس بیمارستان مراجعه شود و حتی شاید نیاز به بستری در بیمارستان باشد.

وی با توصیه به مصرف کوتاه‌مدت مکمل‌ها با ترکیباتی همچون روی، زینک و ویتامین د، مصرف آنتی بیوتیک را تنها در صورت تجویز پزشک توصیه کرد.

 

 

 

 

 

کوهنوردی خراسان جنوبی بر قله مشکلات/ بلاتکلیفی ۶ ساله ساخت سالن

کوهنوردی خراسان جنوبی بر قله مشکلات/ بلاتکلیفی ۶ ساله ساخت سالن

کوهنوردی خراسان جنوبی در میان خانواده‌ها علاقه‌مندان فراوانی دارد اما به دلیل نبود نگاه ویژه به این رشته زمین واگذار شده برای ایجاد سالن بعد ۶ سال هنوز بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش مهر کوهنوردی و صعودهای ورزشی جز رشته‌هایی به حساب می‌رود که معمولاً تمام اعضا خانواده باهم به این تفریح و ورزش می‌پردازند. خراسان جنوبی نیز به دلیل برخورداری از کوه‌های زیبا جز استان‌های موفق در این رشته ورزشی است، اما آنچنان که باید از سوی مسئولان ورزشی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به نحوی که چندین سال قبل زمینی برای احداث سالن اختصاصی برای ورزش کوهنوردی واگذار شد ولی بعد از گذشت حدود ۶ سال هنوز اقداماتی انجام نشده و در صورت اینکه بعد از ۸ سال کاری انجام نشود زمین باز پس گرفته می‌شود و این ظرفیت را دیگر در استان نخواهیم داشت.

در همین راستا با رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم تا چند و چون این ماجرا را بررسی و از اقدامات انجام شده این هیئت باخبر شویم.

ظرفیتی که از بین می‌رود

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به زمینی که در سال ۹۴ به این هیئت داده شده بود، گفت: این زمین از طریق شورای اداری استان در راستای طرح بازآفرینی شهری، طرح فرزان به هیئت واگذار شد.

مسعود خسروی ادامه داد: اما با این وجود هزینه ساخت تاکنون دیده نشده است و این زمین بلاتکلیف باقی مانده است.

وی تصریح کرد: در پاسخ پیگیری ما از طریق اداره کل ورزش گفته شد که پروژه جدید در بودجه دیده نمی‌شود و پروژه‌های نیمه تمام باید به اتمام برسند و هیئت نیز توانایی مالی احداث سالن با این هزینه‌ها را ندارد.

به گفته وی از طریق شهرداری، فرمانداری و استانداری نیز پیگیری انجام شد و با وجود این ظرفیت و نیاز مرکز استان به یک سالن اختصاصی کوهنوردی، این امکان تاکنون برای ساخت فراهم نشده است و حمایتی ندیدیم.

کوهنوردی خراسان جنوبی بر قله مشکلات/ بلاتکلیفی ۶ ساله ساخت سالن

حمایت‌های مالی کافی نیست

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان حمایت‌های مالی دارند و بودجه هیئت سه برابر سال ۹۹ شده است اما با توجه به برنامه‌های اجرایی کافی نیست.

خسروی اظهار کرد: هنوز مشکل عمده ما در هیئت منابع مالی است، چرا که دوره‌های آموزشی، اعزام‌ها، تجهیزات و موارد دیگر نیاز به بودجه زیادی دارند که نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

وی بیان کرد: اکنون تجهیزات سنگ نوردی و دیواره‌های استان کاملاً فرسوده شده‌اند و نیاز به به‌روزرسانی دارند که حداقل ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گفته وی برای این موضوع ۴۰ میلیون تومان بودجه داده شد و از آنجایی که نمی‌توان با آن کاری انجام داد در حساب هیئت باقی مانده است.

مربی بانوی سنگ نورد سالنی نداریم

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی عنوان کرد: با دوره‌های آموزشی شاهد افزایش تعداد مربیان هستیم ولی در رشته سنگ نوردی سالنی با مشکل مربی برای بانوان مواجه هستیم.

خسروی تصریح کرد: بر اساس قانون ورزشکار بدون مربی اجازه سنگ نوردی ندارد و تا زمانی که یک فرد آموزش نبیند، نمی‌تواند برای دوره مربی‌گری ثبت نام و مدرک دریافت کند و این موضوع مشکل ساز شده که نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان ورزشی هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در اعزام‌ها هزینه‌های بسیار بالای آن به خصوص در بخش ایاب و ذهاب است، اظهار کرد: پیگیر خرید یک مینی بوس بودیم و یک بخش از مبلغ توسط اسپانسر تأمین شد.

کوهنوردی خراسان جنوبی بر قله مشکلات/ بلاتکلیفی ۶ ساله ساخت سالن

به گفته وی بخش زیادی از آن باقی مانده که از توان هیئت خارج است و نیاز به حمایت مسئولان در این بخش نیز وجود دارد.

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان جنوبی با اشاره به مشکل اسکان در خراسان جنوبی بیان کرد: زمانی که مربی فدراسیون برای دوره‌های آموزشی به استان سفر می‌کند، مشکل اسکان داریم و از مهمان‌سراهای ارگان‌های دولتی مانند هلال احمر، محیط زیست و اداره کار استفاده می‌کنیم.

خسروی اضافه کرد: هیئت برای میزبانی از مربی هزینه‌های ایاب و ذهاب، تغذیه و موارد دیگر را برعهده دارد و دیگر نمی‌تواند هزینه هتل را نیز پرداخت کند و نیاز است که مسئولان ورزشی استان در بخش مهمان‌سرا و اقامتگاه تدبیری بیندیشند.

نبود دیواره مساوی با نبود قهرمان و استعداد

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی گفت: در ایام کرونا با وجود اینکه رشته‌های مختلف تعطیل بودند ولی رشته کوهنوردی جز رشته‌هایی بود که به فعالیت خود ادامه داد و میزبانی‌ها و مسابقات زیادی را برگزار کرد.

خسروی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری اردوهای استانی برگزار کرده‌ایم که در نهایت از این تعداد سه نفر به کمپ ملی فدراسیون اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: در مسابقات سنگ‌نوردی معلولان و جانبازان در بخش بانوان مقام اول و در بخش آقایان مقام پنجم و ششم را کسب کرده‌ایم.

به گفته وی مشکل در بخش سنگ نوردی نبود دیواره کافی است چراکه اکنون فقط یک دیواره در سالن سرحدی بیرجند و یک مورد دیگر در قاین وجود دارد و تا زمانی که دیواره برای آموزش نباشد استعداد و قهرمانی هم نخواهد بود.

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسابقات اسکای رانینگ در بخش آقایان مقام پنجم و ششم را کسب کرده‌ایم، عنوان کرد: از آنجا که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی داریم در سال آینده بهتر عمل خواهیم کرد.

صعود به ۳۱ قله برای اولین بار در کشور

خسروی اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۵ اعزام به خارج از استان داشتیم و ۱۱۰ تیم نیز از خارج استان وارد خراسان جنوبی شده و میزبانی استانی داشتیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۲۵۰ دوره آموزشی که ۴ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشت، برگزار کردیم و تعداد ورزشکاران سازمان یافته نیز دو برابر شده و از ۱۱۰۰ نفر به حدود ۲۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون از سال ۹۶ گروه‌های کوهنوردی تعطیل و در قالب باشگاه باید فعالیت کنند، اظهار کرد: تعداد باشگاه‌های کوهنوردی نیز دو برابر شده و از ۸ مورد به ۱۸ باشگاه رسیده است و پیگیر افزایش باشگاه‌ها در بیرجند، قاین، سرایان و فردوس هستیم.

به گفته وی این هیئت میزبان کارکنان سازمان‌های کشوری برای صعود به قله نایبند است که تاکنون کارکنان وزارت راه و شهرسازی به این قله صعود و تا اواخر بهمن ماه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز به استان آمده و به این قله صعود می‌کنند.

خسروی با بیان اینکه هیئت کوهنوردی ظرفیت‌های بالایی دارد و با حمایت توسعه خواهد یافت، اعلام کرد: یکی دیگر از اقدامات این هیئت اعزام ۳۱ تیم از شهرستان طبس به ۳۱ استان بود که همزمان قله ۳۱ استان را فتح کردند و برای اولین بار در سطح کشور این کار اجرایی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*