اخبار خراسان جنوبی/

 

استاندار خراسان جنوبی:
متهم ردیف اول در عدم استفاده از ظرفیت مرز، خودمان هستیم

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این مورد که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت مرز به طور کامل استفاده کنیم، متهم ردیف اول خودمان هستیم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ قناعت با بیان این مطلب در هشتمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که همزمان با کارگروه توسعه صادرات استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این مورد نباید دنبال مقصر بگردیم یا به امید دیگران باشیم، بلکه باید خودمان همت کنیم و از ظرفیت مرز به درستی بهره برداری نماییم.
وی تأکید کرد: مشکلات موجود در مرز را خودمان باید حل کنیم برای این کار هم باید عطش کار داشته باشیم و با دلسوزی مسایل را پیگیری نماییم.
وی با تأکید بر این که ما تا کار تیمی نکنیم، هیچ توفیقی نخواهیم داشت، گفت: باید با کار جهادی و تعامل، فرصت طلایی مرز را مغتنم بشماریم.
استاندار، عملکرد آیت الله رئیسی را فرصتی طلایی خواند و تصریح نمود: رئیس جمهور حتی روزهای جمعه را در مأموریت به سر می برد، ما اگر ۵۰ درصد او وقت بگذاریم، شرایط اینجا طلایی می شود.
قناعت، تدوین یک برنامه و چشم انداز برای بهره برداری از مجموعه اقتصادی و تجاری ماهیرود را الزامی برشمرد و گفت: این برنامه به ما می گوید کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.
وی تأکید کرد: این چشم انداز به ما کمک می کند تمام ظرفیت های بالقوه مرز را بالفعل نماییم.
استاندار با تأکید بر این که روزمرگی آسیب زاست، اقدامات انجام شده در مرز را قابل تقدیر خواند و متذکر شد: روزمرگی به معنای حرکت لاک پشتی داشتن و عادی کار کردن است، ما برای استفاده بیشتر از مرز، نیاز به سرعت عمل داریم.
قناعت اظهار داشت: ما در رقابت با دو استان همجوار، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستیم، اگر چه در حال حاضر عقب نیستیم و شرایط مان خوب است اما باید بهتر از این باشیم.
وی با تأکید بر کنار گذاشتن نگاه های بخشی، متذکر شد: ایجاد تحول و تغییر در این مرز، کار جمع ماست که باید در کنار هم مسایل را پیگیری و دنبال کنیم.
به گفته وی؛ اگر قرار است مرز استان، حرف اول را در کشور در بحث مراودات مرزی با افغانستان بزند، این خود ما هستیم که باید این توفیق را رقم بزنیم.
استاندار با اشاره به شرح وظایف اعضای شورای مبادلات مرزی گفت: مسایل مختلف باید به صورت موردی در کارگروه های ذیل شورا مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار بگیرند و بعد از چکش کاری در شورا مطرح شده به تصویب برسند.
قناعت آمادگی کامل خود برای پیگیری مسایل و مشکلاتی که در داخل استان حل و فصل نمی شوند را اعلام نمود.
وی متذکر شد: در اقدامات و برنامه ها باید جایگاه ویژه ای برای مرزنشینان قایل شویم و ساکنان روستاهای اطراف باید از این مراودات اقتصادی بهره مند شوند.
به گفته وی؛ رونق اقتصادی در مرز، هدف اصلی ما از هر اقدام است.
استاندار از برنامه ریزی های صورت گرفته در استان در زمینه چینش مقدمات لازم برای برگزاری نشست با والی فراه گفت و تصریح نمود: نماینده وزارت امور خارجه در استان که مشاور استاندار نیز می باشد، باید در اولین فرصت، مذاکراتی با سفیر و سرکنسول ایران در افغانستان داشته باشد.
قناعت ادامه داد: در این جلسات باید برای برگزاری نشست دو جانبه استاندار خراسان جنوبی و والی فراه برنامه ریزی شود.
وی از اعضای شورا خواست، مقدمات را برای انعقاد تفاهم نامه همکاری دو استان فراهم نمایند.
شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سربیشه برگزار شد.

 

استاندار خراسان جنوبی:
استفاده مطلوب و کامل از ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود، دستور کار ویژه استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: به بنده اختیار تام داده شده که از ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود، استفاده مطلوب، بهینه و کامل را ببریم.
قناعت با بیان این مطلب در نشست با تجار ایرانی و افغانستانی در محل مرز ماهیرود خاطرنشان کرد: بهره برداری کامل از ظرفیت این بازارچه، نیاز به ارتباطات سطح ملی ندارد بلکه ما می توانیم با همفکری و تعامل مشکلات موجود را رفع نماییم.
وی جمهوری اسلامی ایران را از امن ترین کشورها نامید و تصریح نمود: با وجود همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا و فشارهایی که وجود دادر، مردم ما همراهی بسیار خوبی با نظام و حاکمیت دارند.
استاندار با اشاره به این که شما تجار ایرانی و افغانستانی جای خوب و باثباتی سرمایه گذاری نموده اید، گفت: اگر چه خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان ها، کمتر برخوردار است اما نگاه دولت جدید به این منطقه، خاص و ویژه می باشد.
قناعت اظهار داشت: دو ملت افغانستان و ایران، اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی فراوانی دارند و همزبانی و همسایگی دو منطقه نیز ارتباطات عمیقی را رقم زده لذا ما می توانیم مراودات مرزی و اقتصادی را توسعه ببخشیم.
وی متذکر شد: ما آغوش مان به روی سرمایه گذاران باز است و دست سرمایه گذاران داخلی و افغانستانی که تمایل به حضور و فعالیت در این منطقه دارند را به گرمی می فشاریم.
به گفته وی؛ با توجه به فضای که با حضور دولت سیزدهم بر کشور حاکم است، برای سرمایه گذاری و توسعه مراودات اقتصادی در این منطقه جای هیچ نگرانی نیست.
استاندار با تأکید بر این که بازدیدها از مرز ماهیرود به صورت دوره ای و مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: ما مرز را به طور ویژه خواهیم دید تا بتوانیم از ظرفیت های آن در دو استان خراسان جنوبی و فراه به خوبی بهره مند شویم.
قناعت به مسایل و مشکلات مطرح شده در جلسه اشاره کرد و تصریح نمود: درخصوص رفع مشکلات بهره برداران و غرفه داران ، دستورات لازم به بخش های متولی داده شده تا از تضییع حق این عزیزان جلوگیری شود.
وی به کارگران روزمزد و تجار حاضر هم این اطمینان خاطر را داد که مشکلات منطقه و سایت مرزی را شخصاً پیگیری نماید.
استاندار با اشاره به ظرفیت همسایگی دو استان خراسان جنوبی، از ملاقات چند هفته گذشته سرکنسول ایران در افغانستان با والی فراه گفت و خاطرنشان کرد: والی فراه هم همین دیدگاه ارتباط خوب، برادرانه و در چارچوب قانون دو استان در زمینه اقتصادی و به منظور بهره برداری هر چه بهتر از ظرفیت مرز را داشته اند.
قناعت ضمن اعلام آمادگی استان برای تأمین برق مورد نیاز فراه و دیگر مناطق هم مرز با خراسان جنوبی، تصریح نمود: راه ترانزیتی ماهیرود و قطعه پایانی راه هم در دستور کار استان است و به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی؛ به نمایندگی وزارت امور خارجه اعلام شده که موضوع ایجاد نمایندگی کنسولگری هرات در شهر فراه جهت صدور ویزای سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهد.
وی از برنامه در دستور کار دیدار با والی فراه گفت و ادامه داد: در این دیدار، تفاهم نامه ای بین دو استان منعقد خواهد شد تا با ایجاد کارگروه هایی ذیل تفاهم نامه ها، بتوانیم از ظرفیت بازارچه مرزی ماهیرود استفاده بیشتری ببریم.

 

 

 

 

 

 

وضعیت بیمارستان شهرستان نهبندان ارتقا می‌یابد

وضعیت بیمارستان شهرستان نهبندان ارتقا می‌یابد

بیرجند – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شرایط بیمارستان شهرستان نهبندان در آینده نزدیک ارتقا می‌یابد و ساماندهی بخش‌های دیالیز، ارتوپدی، آزمایشگاه و پانسیون پزشکان هم در دستور کار قرار دارد.

سید محمد موسوی میرزائی روز جمعه در بازدید از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان که با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان انجام شد، درخصوص جذب و تخصیص پزشک متخصص به این شهرستان مرزی قول پیگیری داد.

وی گفت: از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داریم این موضوع را برای مجموع استان به‌ویژه شهرستان نهبندان پیگیری کند.

فرماندار نهبندان هم در این بازدید گفت: با پیگیری‌های متعدد و سفر معاون وقت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان، کمک بسیار خوبی در زیرساخت‌های حوزه درمان با توجه به نیاز شهرستان انجام شده اما نهبندان همچنان نیازمند توجه ویژه است.

مجید بیکی افزود: از یک سال و نیم گذشته وضعیت بهداشت و درمان شهرستان نهبندان به دلیل حجم عقب‌ماندگی‌ها اولویت نخست ما بوده است و وضعیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان با یک سال و نیم پیش قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: اکنون فضای بیمارستان نهبندان به یک کارگاه تبدیل شده و گوشه گوشه آن کار عمرانی انجام می‌شود و شرایط امیدوارکننده است.

فرماندار نهبندان گفت: سال گذشته پروژه اورژانس نهبندان با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد به دلیل نبود بودجه تعطیل شده بود و با سفر معاون درمان وزارت بهداشت به شهرستان و بازدید از وضعیت بهداشت و درمان منطقه، اقدامات خوبی انجام شد اما همچنان این شهرستان نیاز به توجه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان نهبندان هم گفت: ظرفیت اسمی بیمارستان شهید آتشدست نهبندان ۳۵ تختخوابی است اما تا ۵۰ تخت هم قابلیت اشغال دارد.

حسین نادی افزود: با طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان موافقت و مصوبه ۹۵ تختخوابی آن تصویب شده است.

وی بیان کرد: پروژه اورژانس بیمارستان نهبندان که هزار و ۴٠٠ متر مربع زیربنا دارد و دارای ١٩ تخت است به لحاظ فیزیکی ۱۰۰ درصد تکمیل شده و به پایان رسیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با بیان اینکه این پروژه هفته آینده راه‌اندازی می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۱ متخصص در شهرستان نهبندان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این متخصصین در حوزه‌های اطفال، داخلی، طب اورژانس، پاتولوژی، زنان، بیهوشی، رادیولوژی فعالیت دارند.

در این بازدید در زمینه تامین پزشکان متخصص مورد نیاز، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ و تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تبادل نظر شد.

بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شوسف از دیگر برنامه‌ها بود.

 

 

 

 

 

 

ویزیت ۳ هزار بیمار در شهرستان زیرکوه

گروه پزشکان متخصص خیریه به ۳ هزار بیمار در منطقه مرزی زیرکوه خدمات پزشکی ارائه کردند.

گروه پزشکان متخصص خیریه وابسته به جامعه پزشکی ایران و علوم پزشکی در مدت ۳ روز به ۳ هزار بیمار نیازمند شهرستان زیرکوه خدمات پزشکی ارائه کردند.

متخصصان دندانپزشکی، چشم پزشکی، متخصص گوش، حلق و بینی، ارتوپد، داخلی، متخصص زنان، متخصص پوست، متخص اطفال، متخصص اورولوژی و متخصص رادیولژی وابسته به گروه‌های پزشکی در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهر حاجی آباد زیرکوه حضور یافتند و به صورت کاملا رایگان به ویزیت و درمان بیماران پرداختند.

ملایی سرپرست این تیم گفت: این تیم در مدت ۳ روز حدود ۳ هزار بیمار را ویزیت کردند که ارزش کمک‌های این پزشکان به بیماران حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است.

او گفت: در مجموع ۲۰ پزشک متخصص از تهران و بیرجند این گروه  ۸۰ نفره را همراهی کردند.

 

 

 

 

 

معرفی پسران کاراته کای با استعداد خراسان جنوبی

رقابت‌های کاراته کنترلی خراسان جنوبی انتخابی تیم استان با حضور ۳۰ کاراته کا در سرایان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رقابت‌های کاراته کنترلی استان خراسان جنوبی انتخابی تیم استان جهت شرکت در المپیاد استعداد‌های برتر کشور با حضور ۳۰ کاراته کا از شهرستان‌های استان در سالن نشاط سرایان برگزار شد.

در این دوره مسابقات که با حضور صدقیان رئیس هیات کاراته شهرستان سرایان، استاد عرب مسئول سبک‌های کنترلی استان و استاد کمالی منش مسئول کمیته استعدادیابی و مربی تیم المپیاد استعداد‌های برتر استان برگزار شد.

پس از رقابت شرکت کنندگان در بخش کومیته (مبارزه) انفرادی نفرات برتر این رقابت‌ها جهت حضور موفق در المپیاد استعداد‌های برتر کشور که در بهمن ماه برگزار می‌شود به اردوی تیم استان دعوت می‌شوند.

وزن ۳۴-: امیرحسین دیده بانی

وزن ۳۶-: امیرعرفان فروتن.

وزن۴۰-: مهدی کاظمی

وزن ۴۲-: امیرضا رنگرزی

وزن ۴۵-: امیر محمد افتاده

وزن ۴۸-: ابوالفضل خانی

وزن ۵۲-: محمد قوی

وزن -۵۷: جابر نجف زاده

وزن -۶۳: امیررضا حاجی زاده

وزن ۶۳+: امیر محمد نعیمی

در پایان این مسابقات استاژ فنی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید کومیته (مبارزه) توسط استاد کمالی منش مربی تیم کاراته کنترلی استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

در بازدید استاندار مطرح شد:

راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود

دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود؛ تا دو ماه آینده نصب و راه اندازی می شود.

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود؛ تا دو ماه آیندهسربیشه در مجلس شورای اسلامی از عملیات اجرایی طرح نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود بازدید کرد.
راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حال اجراست که با اتمام ساخت سوله مورد نیاز، دستگاه ایکس ری تا دو ماه آینده به محل منتقل و بعد از نصب، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
قناعت همچنین از قطعه سوم محور سربیشه-درح-میل ۷۸ بازدید کرد.
قطعه سوم محور سربیشه-درح-میل ۷۸ (ماهیرود) به طول ۱۰ کیلومتر دوبانده سازی شده و هفته گذشته زیر بار ترافیک رفته است.
این محور به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است، ۱۰ کیلومتر از این محور در سال گذشته دوبانده شده و ۱۰۴ کیلومتر باقیمانده با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست.
با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، چنانچه شرایط آب و هوایی مساعد باشد تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور، دوبانده شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی ساختمان اداری مرزبانی در محل مرز ماهیرود به بهره برداری رسید.
برای ساخت این ساختمان که در دو طبقه با زیربنای ۵۷۰ مترمربع احداث شده ۱۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از در خروج واحد صادرات در ماهیرود بازدید کرد.
این “در ” سال ۹۷ و با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان راه اندازی و افتتاح شد که با ابتکار گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در مرز‌های کشور اجرایی و عملیانی شد، ۳ معبر گمرکی دارای درب‌های واحد واردات (با ۷ لاین ورود و خروج) و صادرات (با ۸ لاین ورود و خروج) احداث و به بهره برداری رسید.
این اقدام و ابتکار ضمن کنترل‌های متمرکز گمرکی معابر ۳ گانه (پایانه- بازارچه مرزی- منطقه ویژه اقتصادی) باعث افزایش بهره وری و کارایی نیرو‌های گمرکی و تسهیل و تسریع در روند تشریفات ورود و خروج شده است.
روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون افغان در ماهیرود بارگیری شده و از مرز خارج می‌شوند.

 

همچنین با حضور استاندار، ساختمان انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود به بهره برداری رسید.
این پروژه با سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد تومانی شرکت رادین انرژی اطلس احداث شده که در زمینه انبارداری، بازرگانی و حمل و نقل فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر را فراهم کرده است.
این ساختمان با زیربنای ۲۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع بنا شده است.

 

همچنین عملیات اجرایی احداث پروژه مجتمع اقامتی در مرز ماهیرود کلنگ زنی شد.
این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب یک مجموعه اقامتی- تفریحی و رفاهی، هایپرمارکت، رستوران و اتاق‌های نمایشگاهی احداث می‌شود.
بر اساس برنامه ریزی سرمایه گذار، در صورت مهیا بودن شرایط، این پروژه ظرف مدت یکسال به بهره برداری می‌رسد.
این مجتمع اقامتی با زیربنای ۳ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث می‌شود.

 

نشست با تجار ایرانی و افغانستانی و دیدار چهره به چهره با کارگران بازارچه مرزی ماهیرود از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید بود.

کشف ۹۰ رأس احشام قاچاق در”فردوس”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از ۳ وانت پیکان ۹۰ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان”فردوس”در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ وانت پیکان مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۹۰ رأس احشام قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

خطیب جمعه بیرجند: جهاد در جنگ نرم مسئولیت همگانی است

دشمن در جنگ رسانه‌ای واقعیت‌ها را معکوس جلوه می‌دهد/۳

خطیب جمعه بیرجند: جهاد در جنگ نرم مسئولیت همگانی است

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن از جنگ سخت به نرم روی آورده است و امروز در جنگ نرم همه ما باید احساس مسوولیت و جهاد کنیم.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: فضای مجازی در اختیار همه ماست و باید موضوعات مختلف را به بهترین شکل در فضای مجازی و حقیقی برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا دچار شبهه‌افکنی دشمن نشوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در جنگ نرم و رسانه ای باید جهاد تبیین را جدی بگیریم، گفت: دشمن در جنگ رسانه‌ای واقعیت‌ها را معکوس جلوه می‌دهد.

وی با اشاره به عربده کشی‌های اخیر رژیم صهیونیستی گفت: هشیاری و وقت شناسی جوانان ما در کنار سپاه و برگزاری رزمایش بزرگ در آب‌های نیلگون خلیج فارس نشان داد که ایران مقتدر همچنان در برابر زور گویی جهان خواران ایستاده است.

 وی با بیان اینکه بزرگترین و مهم‌ترین و نسخه انحصاری خوبی‌های عالم تشکیل حکومت اسلامی است افزود: حکومت انقلاب اسلامی ایران به پرچم داری امام خمینی (ره) پیش زمینه رسیدن به حکومت مهدوی است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حکومت اسلامی دارای دو رکن رهبری و مردم است که می‌توانند در کنار هم منسجم به هدف والا برسند.

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه غافل کردن مردم از اصل نسخه حکومت اسلامی، بزرگترین رخنه است گفت: دشمن همواره در طول تاریخ به دنبال دور کردن مردم از اسلام و نظام اسلامی است که مردم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی قلب انبیاء الهی را شاد کردند.

وی با اشاره به واقعه ۹ دی ماه گفت: حماسه ۹ دی پیوند بلند و عرشی بین امام و امت برای سرکوبی اهداف شوم دشمن بود.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: مشکلات اقتصادی دامن گیر دنیا شده، اما منصفانه که بنگریم می‌بینیم در عین حال، شکوفایی‌هایی در عرصه‌های علمی اتفاق افتاده که زمینه رشد بیشتر آن هم باید اتفاق بیافتد.

وی گفت: با رهنمود‌های هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب امروز در گام دوم انقلاب خیلی جلو هستیم وباید بیش از پیش نیز آگاه و هشیار باشیم و نباید در حوادث مختلف به دشمن فرصت فتنه کردن بدهیم..

امام جمعه موقت بیرجند افزود: پس از فتنه ۸۸ هم فتنه‌های ریز و درشت دیگری همچون، مشکلات اقتصادی، ایجاد کمبود‌ها و خلأ‌ها که ناشی از فتنه‌های جریان برانداز است همچنان ادامه دارد و چشم دنیا برای چگونه خنثی کردن این فتنه‌ها به ما است.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به خدمات اخیر دولت در بودجه بندی، رتبه بندی، کوتاه کردن دست مفاسد اقتصادی وغیره گفت: این دولت ریشه در تفکر انقلابی دارد.

 

 

کسب ۱۰۲ رتبه برتر ملی توسط معلمان و دانش آموزان بیرجندی/۲

معلمان و دانش آموزان بیرجندی در سال جاری ۱۰۲ رتبه برترکشوری کسب کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از کسب ۷۱ رتبه برتر کشور توسط معلمان شاغل در مدیریت آموزش و پرورش و ۳۱ رتبه کشوری توسط دانش آموزان بیرجند در جشنواره ها ، المپیادهاو مسابقات خبر داد.

محمدعلی واقعی افزود : مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، با دارا بودن بیش از ۶۵ هزار پرجمعیت‌ترین جمعیت دانش آموزی استان را دارد.

وی، با اشاره به فعالیت ۷۰ آموزشگاه علمی و زبان با بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر در مرکز استان عنوان کرد: عمر بالای ساختمان مدارس و مراکز ورزشی ، کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبارات مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش در مرکز استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که مجموعه ورزشی شهید شهپر بیرجند ، برای مرمت و بهسازی نیازمند ۱۰ میلیاردتومان اعتباراست گفت : در حال حاضر ۴۴۲ آموزشگاه دوره‌های مختلف تحصیلی در شهرستان بیرجند فعالیت می‌کند.

 

 

 

 

 

نماینده مردم نهبندان در مجلس: گرد و خاک و تصادفات تنها سهم مردم منطقه از گمرک ماهیرود است

 

نماینده مردم نهبندان در مجلس: گرد و خاک و تصادفات تنها سهم مردم منطقه از گمرک ماهیرود است

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن است گفت: گرد و خاک و تصادفات تنها سهم مردم بومی منطقه از مرز ماهیرود است.

 مصطفی نخعی در مراسم افتتاح پایانه بازرگانی رادین انرژی اطلس که در سایت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی واقع در مرز ماهیرود مستقر است و امروز افتتاح شد خطاب به استاندار اظهار داشت: اینکه در همین ماه‌های ابتدایی مسئولیت خود در خراسان جنوبی به این منطقه آمدید جای خرسندی است.

وی گفت: نقطه مرزی ماهیرود با وجودی که مدت زمان زیادی از فعالیت آن  نمی‌گذرد اما در قیاس با دیگر مرزها رشد خوبی داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرز ماهیرود هم در بازارچه  هم در پایانه و هم در منطقه ویژه اقتصادی و سایر مجموعه‌ها رشد خوبی داشته است گفت: با توجه به اینکه تجار افغانی در جلسه حضور دارند به طور حتم اگر همت  لازم را داشته باشیم زمینه برای کار و افزایش مراودات بیشتر فراهم است.

نخعی با بیان اینکه مسئولان در خراسان  جنوبی در تمامی رده‌ها پای کار هستند افزود: تلاش می‌کنیم زمینه مناسب‌تری برای کار و مراودات بیشتر فراهم شود.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم افزایش سهم اقتصادی هم برای خراسان جنوبی و هم استان فراه فراهم شود و از منطقه ویژه اقتصادی استان که زمینه این فعالیتها را فراهم کرده باید قدردانی کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکل گیری زیرساختها در این مرز که یک نمونه آن  ایکس ری است در افزایش مراودات کمک می‌کند و نشان از فعالیت و تلاش زیاد دارد.

نخعی عنوان کرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده اما هنوز بغضی گلوی کارگران را می‌فشرد و با وجود فعالیت‌های انجام شده اما  نتوانسته رضایت مردم  بومی منطقه را فراهم کند که  باید فکری کرد.

وی افزود: بدون شک فعالیت اقتصادی عالی است اما باید پیوست‌های فرهنگی را دید و از سویی توسعه اقتصادی باید همه جانبه باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در مدیریت کسب و کارهای معمول مشکل داریم چرا که بیش از یکسال است غرفه‌داران گلایه دارند و می‌گویند سهم ما از رشد اقتصادی بیشتر تنها تصادفات و گردوخاک است که باید مدیریت شود.

نخعی بیان کرد: اگر این مشکل مدیریت نشود به توسعه دست نخواهیم یافت زیرا  ۱۲ سال از فعالیت مرز ماهیود می‌گذرد و هنوز در بدیهیات گرفتار هستیم و کارگران و غرفه داران مشکلات دارند.

وی گفت: فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن است اگر از بروکراسی‌ها عبور کنیم و در این صورت شرایط بهتر و مناسبتری در منطقه خواهیم داشت.

 

 

محور سربیشه به گمرک ماهیرود به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است

 

محور سربیشه به گمرک ماهیرود به طول 124 کیلومتر در دست دوبانده سازی است

محور سربیشه به گمرک ماهیرود به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است که ۱۰۴ کیلومتر باقیمانده با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

استاندار خراسان جنوبی عصر امروز از قطعه سوم باند دوم محور سربیشه-درح-میل ۷۸ بازدید کرد.

این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی وجمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سربیشه همراه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید بیان داشت:قطعه سوم باند دوم محور سربیشه-درح-میل ۷۸(ماهیرود) به طول ۱۰ کیلومتر دوبانده شده و هفته گذشته زیر بار ترافیک رفته است.

وحیدداعی افزود:محور سربیشه-درح-میل ۷۸ به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده سازی است که ۱۰ کیلومتر از این محور در سال گذشته  و ۱۰ کیلومتر در هفته گذشته دوبانده شده و زیربار ترافیک رفته و ۱۰۴ کیلومتر باقیمانده با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

وی بیان کرد:با توجه به پیگیری های صورت گرفته، تلاش می کنیم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان سالجاری  ۱۲کیلومتر دیگر از این محور دوبانده شده و زیر بار ترافیک برود.

آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه مجتمع اقامتی با حضور استاندار خراسان جنوبی

 همچنیمن با حضور استاندار خراسان جنوبی، عملیات اجرایی احداث پروژه مجتمع اقامتی در مرز ماهیرود کلنگ زنی شد.

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب یک مجموعه  اقامتی- تفریحی و رفاهی، هایپرمارکت، رستوران و اتاق های نمایشگاهی احداث می شود.

بر اساس برنامه ریزی سرمایه گذار، در صورت مهیا بودن شرایط، این پروژه ظرف مدت یکسال به بهره برداری می رسد.

این مجتمع اقامتی با زیربنای ۳ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزارمترمربع احداث می شود.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این پروژه، زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم در زمان بهره برداری به همراه دارد.میزان اشتغال غیر مستقیم و غیر ثابت نیز بستگی به میزان خدمات دهی مجموعه دارد.

 

 

 

ساختمان مرزبانی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی افتتاح شد

ساختمان مرزبانی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی افتتاح شد

 ساختمان اداری مرزبانی در مرز رسمی ماهیرود روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

این طرح عمرانی در ادامه سفر استاندار به منطقه مرزی ماهیرود و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه افتتاح شد.

سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان پیمانکار پروژه، ساختمان اداری مرزبانی را در ۲ طبقه با زیربنای ۵۷۰ مترمربع احداث کرد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۱۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال است.

جواد قناعت امروز از عملیات اجرایی پروژه نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود نیز بازدید کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در این بازدید گفت: پروژه نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

حسن رحیمی‌زاده افزود: با اتمام ساخت سوله مورد نیاز، دستگاه ایکس‌ری طی ۲ ماه آینده به محل منتقل می‌شود و بعد از نصب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با نصب دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود، کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی در محل اسکن می‌شوند و این اقدام در تسهیل و روان‌سازی فرایند صادرات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مقایسه تصاویر مربوط به اسکن کالا در گمرک مبدا و در مرز ماهیرود، مانع از قاچاق کالا می شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این سفر از درب خروج واحد صادرات در گمرک ماهیرود بازدید کرد. درب واحد صادرات گمرکات مرزی ماهیرود سال ۱۳۹۷ و با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان افتتاح شد.

در این طرح که با ابتکار گمرک جمهوری اسلامی ایران و حمایت استاندار وقت خراسان جنوبی در گمرک ماهیرود برای اولین بار در مرزهای کشور اجرایی و عملیانی شد، سه معبر گمرکی دارای درب‌های واحد واردات (با هفت لاین ورود و خروج) و صادرات (با هشت لاین ورود و خروج) احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

این اقدام و ابتکار ضمن کنترل‌های متمرکز گمرکی معابر سه‌گانه (پایانه – بازارچه مرزی – منطقه ویژه اقتصادی) باعث افزایش بهره‌وری و کارایی نیروهای گمرکی و تسهیل و تسریع در روند تشریفات ورود و خروج شده است.

روزانه به‌طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون افغان در ماهیرود بارگیری و از مرز خارج می‌شوند.

مجموع کالاهایی که در هشت ماه نخست امسال از مرز ماهیرود صادر شده‌، با وزن یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن، از لحاظ ارزشی بیش از ۵۱۲ میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است.

ارزش کالاهای وارداتی از این مرز نیز طی این مدت ۱۳ میلیون دلار بوده که رشد ۶۷۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای بررسی میدانی زیرساخت‌ها و وضعیت مبادلات تجاری در مرز رسمی ماهیرود به شهرستان سربیشه رفت و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه از قطعه سوم محور سربیشه – درح – میل ۷۸ و پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) بازدید کرد.

گفت و گو با تجار ایران و افغانستان، افتتاح ساختمان انبار تحت کلید گمرک و کلنگ‌زنی مجتمع اقامتی رفاهی از دیگر برنامه‌های استاندار در سفر به مرز ماهیرود است، همچنین قرار است شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان با حضور قناعت در منطقه مرزی ماهیرود تشکیل جلسه دهد.

 

 

انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود به بهره‌برداری رسید

انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود به بهره‌برداری رسید

بیرجند – ایرنا – ساختمان انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ادامه سفر به منطقه مرزی ماهیرود و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه این ساختمان را افتتاح کرد.

اجرای این پروژه سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد تومانی شرکت رادین انرژی اطلس آغاز و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد.

ساختمان انبار تحت کلید گمرک با زیربنای ۲۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع ساخته شده است و در زمینه انبارداری، بازرگانی و حمل و نقل فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

بهره‌برداری از این مجموعه در مرز مشترک ایران و افغانستان زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر را فراهم کرده و برای ۸۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

همچنین در ادامه در راستای توسعه زیرساخت‌های رفاهی در مرز ماهیرود، عملیات اجرایی پروژه مجتمع اقامتی با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در قالب یک مجموعه  اقامتی – تفریحی و رفاهی، هایپرمارکت، رستوران و اتاق‌های نمایشگاهی اجرا می‌شود.

مجتمع اقامتی در مرز ماهیرود با زیربنای سه هزار مترمربع در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث می‌شود و براساس برنامه‌ریزی سرمایه‌گذار، در صورت مهیا بودن شرایط، این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این پروژه، زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به‌صورت مستقیم در زمان بهره‌برداری به همراه دارد و میزان اشتغال غیرمستقیم و غیرثابت نیز بستگی به میزان خدمات‌دهی مجموعه دارد.

 

 

 

۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۸۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد و افراد نیازمند به استان ابلاغ شد که تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رضا سلم‌آبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) استارتاپ ویکند در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶ هزار و ۳۳۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال و تولید از مباحث مورد توجه و تاکید کمیته امداد است اظهار داشت: تسهیلات اشتغال کمیته امداد از مرداد ماه به استان ابلاغ شد و در این مدت بدون شک اگر همراهی بانک‌ها نبود، پرداخت این رقم از تسهیلات محقق نمی‌شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سال قبل بیش از تعهد استان تسهیلات جذب و پرداخت کردیم، امسال نیز امید داریم بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه جذب و پرداخت شود.

وی ادامه داد: موضوع جذب و پرداخت تسهیلات اشغال علاوه بر پیگیری متقاضیان در کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

سلم‌آبادی گفت: براساس تعهد استان باید ۲۰ درصد تسهیلات اشتغال در اختیار افراد غیرمددجو نیازمند و ۸۰ درصد در اختیار مددجویان این نهاد قرار بگیرد.

وی افزود: افراد غیرمددجو و نیازمند برای استفاده از این تسهیلات نباید دارای بیمه اجباری یا در فهرست کارفرمایان بوده و براساس ضوابط جاری ما نیازمند واقعی باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال و رونق تولید از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: در سطح کشور نیازهای بسیار زیادی داریم که هر کدام یک فرصت هستند.

وی ادامه داد: اگر با دقت لازم به این فرصت نگاه شود هر فرصت یک شغل می‌شود لذا نیاز است در آگاهی و مباحث اشتغال کار کنیم که یکی از این مباحث رویداد استارتاپ ویکند است.

سلم‌آبادی با اشاره به رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) گفت: در این رویداد ۱۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۲۰ تیم، ۱۵ تیم اجرایی و چهار مربی از تهران حضور دارند.

وی افزود: تیم‌هایی که برتر شوند توسط پارک علم و فناوری استان مورد حمایت قرار می‌گیرند و کمیته امداد نیز کمک‌ مالی خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تسهلات این آمادگی را داریم به طرح‌های برتر که به مرحله اجرا برسند از ۳۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با اقساط هفت ساله پرداخت کنیم.

 

اولین رویداد کارآفرینی کمیته امداد خراسان جنوبی برگزار شد

اولین رویداد کارآفرینی کمیته امداد خراسان جنوبی برگزار شد

ایسنا/خراسان جنوبی اولین رویداد کارآفرینی ( مشاغل کم سرمایه) کمیته امداد خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

رضا سلم آبادی، شب گذشته دوم دی در مراسم اولین رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) استارت آپ ویکند گفت: بحث اشتغال و رونق تولید از مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت است و امروز هر یک از نیازهای سطح کشور یک فرصت برای ایجاد اشتغال محسوب می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: یکی از مدل‌های نوین آموزشی رایج در دنیا استارت آپ ویکند یا رویداد کارآفرینی است که همه فرآیند ایجاد یک کسب و کار از مرحله ایجاد ایده تا فروش محصول را به صورت عملی آموزش می دهد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جامعه هدف کمیته امداد و ضعف مهارتهای کارآفرینی در آنها، توجه به این پیشکارها اهمیت دو چندان دارد لذا اولین استارت آپ ویکند در امداد کشور توسط امداد خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۶ برای دانش آموزان مقطع دبیرستان اجرا شد و اکنون اولین استارت آپ ویکند استان در موضوع مشاغل کم سرمایه با محوریت صنایع دستی، مشاغل خانگی و کسب و کارهای اینترنتی با مشارکت کانون خیرین کارآفرین استان و شرکت دانش بنیان دانشجویار در حال برگزاری است.

سلم آبادی تصریح کرد: برنامه استارت آپ ویکند (مشاغل کم سرمایه) این استان که از یک هفته قبل شروع شده و امروز روز پایانی آن است که در اجرای این رویداد ۱۵۰ نفر در قالب ۲۰ گروه از مستعدین اشتغال با تحصیلات دیپلم و بالاتر، تعداد چهار کارآفرین برتر از تهران، تعداد ۱۰ نفر از منتورهای مجرب، یک تیم داوری و تیم اجرایی ۱۵ نفره مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم‌های برتر منتخب رویداد کار آفرینی (مشاغل کم سرمایه) مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار می گیرند، افزود: کمیته امداد استان نیز آمادگی دارد از تیم‌های برتری که ایده های آنان به مرحله اجرا برسد با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سقف ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط هفت ساله حمایت کند.

سلم آبادی با قدردانی از تعامل و همکاری بانک‌های استان در جهت توسعه اشتغال مددجویان، درخواست کرد تا همچنان برای پرداخت تسهیلات اشتغال با کمیته امداد استان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

از ابتدای سال جاری تاکنون؛
۲۷ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۲۴۵ کودک جهت شناسایی دقیق تر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: تنبلی چشم یک اختلال بوده که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سن طلایی درمان تنبلی چشم قبل از پنج سالگی است و اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به کم‌بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۲۴۵ کودک جهت شناسایی دقیق تر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند و سهم تعیین شده از سوی بهزیستی کشور در پوشش کودکان زیر ۶ سال برای استان ۳۷ هزار نفر است.

عرب نژاد تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را ۴۴ پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان‌ماه ۶۸۰ مرکز غیردائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعان کار غربال را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان آماده انجام تست بینایی هستند، افزود: خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی در بحث کرونا برای مراجعه به موقع کودکان خود نداشته باشند، چراکه علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام انجام تست هیچ گونه تماس فیزیکی با کودک برقرار نشده و کار تست با دستگاه‌های پیشرفته و با فاصله انجام می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: این برنامه تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه دارد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی مطلوب و مراجعه به موقع خانواده‌ها شاهد پوشش صد درصدی کودکان ۳ تا ۶ سال واجرای کامل برنامه در استان باشیم.

دادستان برای رفع نواقص راه‌های بشرویه مهلت تعیین کرد/۲

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه مهلت ۲ ماه را برای اصلاح نواقص راه‌های این شهرستان از امروز دوم دی تا دوم اسفند امسال تعیین کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در نامه دادستان به رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه آمده است: با عنایت به گزارشات واصله و بازدیدهای صورت گرفته پیرامون نواقص جاده‌ای، مهمترین نواقص مدنظر به شرح ذیل اعلام و با توجه به وظیفه ذاتی آن اداره که صیانت از حریم راه‌ها و حفظ و نگهداری آن و ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها است مطابق تکلیف حاصله از بند الف ماده یک و بند سه و چهار ماده ۲ و ماده پنج دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و ماده سه دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن، به آن مجموعه به مدت ۲ ماه از دوم دی ماه جاری مهلت داده می‌شود تا برای رفع نواقص اقدام و نتیجه در پایان زمان مذکور به این دادستانی منعکس شود.

احسان خسروی افزود: به محض اتمام مهلت، دادستانی مجدد از مسیرهای اعلامی بازدید و در صورت عدم رفع نواقص نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد کرد.

در این نامه با اشاره به نواقص راه‌های بشرویه آمده است: کیلومتر ۱۷ محور رقه به سمت مجد پیچ معروف سرسلاخ نیازمند تعریض جاده، ترمیم آسفالت و ایمن‌سازی است همچنین پیچ‌های متعدد روستای کرند نیاز به اصلاح یا حذف و اجرای مجدد عملیات متوقف شده دارد.

دادستان بشرویه اجرای خط‌کشی محور روستایی کرند با توجه به روکش آسفالت سرد جدید، ایمن‌سازی به علت کم شدن عرض شانه راه در ورودی شهر از سمت فردوس، اصلاح و ایمن‌سازی پیچ کیلومتر هشت محور فردوس به لحاظ جداشدن گاردریل، اجرای عملیات روشنایی تقاطع فتح‌آباد و اجرای عملیات اصلاح پیچ حجت‌آباد محور ارسک را از دیگر نواقص راه‌های این شهرستان برشمرد.

وی خواستار اعلام دلیل توقف اجرای عملیات مربوط به پیچ‌های روستای کرند و اجرا نشدن روشنایی تقاطع فتح‌آباد و پیچ حجت‌آباد محور ارسک به‌صورت مستند و مستدل شد.

 

 

 

قهر آسمان با خراسان جنوبی تمامی ندارد/۷

 

بارش باران در پاییز امسال در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۶۶ درصدی داشته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  باران که می‌آید همه اقشار از کشاورز تا مردم عادی خوشحال و شادمان می‌شوند.

بارش باران در استانی کویری مانند خراسان جنوبی امید کشاورزان و مردم است، اما بیش از ۲۰ سال است که آسمان با کویر قهر کرده است و باران چندانی فرو نمی‌ریزد.

مردم خراسان جنوبی در بهار امسال شاهد بارش کمی بودند و برای همین، چشم به پاییز دوختند، اما بارش‌های پاییزی هم امیدی تزریق نکرد.

یکی از کشاورزان سربیشه‌ای گفت: قنات‌ها و چشمه‌ها و رود‌ها در اثر بارندگی پر آب می‌شوند، ولی به خاطر نبود باران، همگی خشک شده اند.

او گفت: در پاییز تنها در یک مرتبه آن هم در آبان ماه باران بارید و دیگر بارانی نداشتیم و این امر تشنگی زمین‌های کشاورزی را بیشتر کرد.

یکی از شهروندان طبسی نیز گفت: طبس شهری گرمسیری است که آب و باران نیاز اصلی آن است، اما با کمبود بارش در این شهرستان، بسیاری از چشمه‌ها و چاه‌ها خشک شده اند و سد نهرین هم دیگر آبی ندارد.

او گفت: همچنان منتظر هستیم تا ببینیم در زمستان بارانی خواهد بارید یا خیر؛ امیدواریم خداوند متعال در زمستان پیش رو امید را به همراه باران به ما هدیه کند.

کاهش ۶۶‌درصدی بارش‌های پاییزی در خراسان‌جنوبی

نخعی رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پاییز امسال در استان ۹.۸ میلی‌متر باران بارید که در مقایسه با پاییز پارسال که ۲۹ میلی‌متر بارش ثبت شده است، ۶۶ درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم.

او گفت: ۱۸.۱ میانگین بارش بلند مدت در پاییز در استان است و بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نخعی گفت: بارش یک سال آبی در استان ۱۱۳.۱۴ میلی‌متر است که بارش‌های پاییز امسال ۸.۷ درصد آن را تأمین کرده‌است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: بیشترین بارش فصل پاییز از بیرجند با میانگین ۱۴.۶ میلیمتر گزارش‌شده که از میانگین بلندمدت در این شهرستان ۱۳.۲ میلی‌متر و از پاییز پارسال ۴.۸ کمتر است.

او گفت: کمترین بارش هم با ۲ میلیمتر در نهبندان ثبت شد که ۱۱ میلمیتر کمتر از میانگین بلندمدت و ۳۱.۴ میلیمتر کمتر از پاییز پارسال است.

نخعی گفت: بارش‌های نرمال و بیشتر از نرمال در فصل زمستان را خواهیم داشت و میانگین بارش باران در زمستان ۶۷.۲ میلیمتر است و از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن در اکثر نقاط استان بارش ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و در سربیشه و نهبندان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: از ۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند هم بارش‌ها در استان نرمال خواهد بود و از ۱۰ اسفند تا ۱۲ فروردین بارش‌ها در اکثر نقاط استان نرمال و در سربیشه و درمیان ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شوداست.

 

 

 

 

 

 

«اُمیکرون» در خراسان جنوبی مشاهده نشده است/ تزریق دوز سوم واکسن کرونا به ۶.۲ درصد جمعیت هدف/۳-۷

شریف زاده با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در خراسان جنوبی شناسایی نشده است، گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۸۷ نفر معادل ۶.۲ درصد از جمعیت هدف استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان‌ جنوبی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت:۵۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر از مردم خراسان جنوبی معادل ۸۹ درصد جمعیت استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که بر اساس،‌ ۸۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین ۴۸۱ هزار و ۲۹۸ نفر معادل ۷۴ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین تاکنون از مجموع ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت هدف خراسان جنوبی تنها ۳۵ هزار و ۸۷ نفر معادل ۶.۲ درصد جمعیت دُز سوم یا همان دُز یادآور را تزریق کرده‌اند.

 

شریف زاده در ادامه استقبال مردم استان از دریافت دُز سوم واکسن کرونا را پایین دانست و تأکید کرد: طبق دستورالعمل جدید افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند.

کرونا جان ۲نفر دیگر را گرفت

 با ثبت ۲ مورد فوت جدید در شبانه روزگذشته آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۶۲ مورد افزایش یافت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۷۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۳۰ بیمار و از ۲۵۲ تست سریع ۲۶ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۴۲۷ تست ملکولی و سریع ۵۶مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۳ مورد از بیرجند، ۴مورد از خوسف،  یک مورد از سربیشه ۱۴ مورد از طبس، ۶ مورد از فردوس، سه مورد از  قاین و ۵ مورد جدید از نهبندان گزارش شد.

 

 

شهید نظریان قهرمان مسابقات فوتبال طبس شد/۷

شهید نظریان قهرمان مسابقات فوتبال رده‌های پایه شهرستان طبس جام شهدای دانش آموز شد.

شهید نظریان یا نتیجه یک بر صفر توانست تیم منتخب دیهوک را از پیش روی بردارد.

دیدار رده بندی مسابقات فوتبال رده‌های پایه شهرستان طبس جام شهدای دانش آموز دیروز با برتری خانه کارگر به پایان رسید که در این دیدار خانه کارگر با نتبجه دو بر یک تیم شهدای فهالنج را شکست داد.

در این دوره از مسابقات ۱۲ تیم شرکت کردند که دو ماه به طول انجامید.

در این مسابقات تیم‌های خانه کارگر طبس و شهدای فهالنج سوم و چهارم شدند.

 

 

 

 

 

 

 مسابقات تیراندازی قهرمانی عشایر خراسان جنوبی برگزار شد/۷

برگزاری مسابقات تیراندازی قهرمانی عشایر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان زیرکوه

مسابقات تیراندازی قهرمانی عشایر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان زیرکوه برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه، اداره ورزش و جوانان شهرستان زیر کوه و هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان و به مناسبت گرامیداشت دومین سالگشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مسابقات تیراندازی قهرمانی عشایر خراسان جنوبی، با حضور تیم هایی از عشایر زیرکوه، سربیشه و قاینات به میزبانی شهرستان مرزی زیرکوه در روستای شاهرخت برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۱۰ ورزشکار از برترین های مسابقات شهرستانی شرکت کردند و در پایان احمد رضا اسدزاده از عشایر زیرکوه مقام اول، محمود رضا احتشام از عشایر زیرکوه مقام دوم و همچنین حسن افضلی نیز، از عشایر زیرکوه مقام سوم را به خود اختصاص دادند.  لازم به ذکر است؛ سه نفر برتر این دوره از مسابقات دیماه به رقابت های تیراندازی عشایر کشور به میزبانی کرمان اعزام خواهند شد.

نفرات برتر مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی مشخص شدند/۷

اعلام نفرات برتر مسابقات آمادگی جسمانی آقایان کارکنان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی

نفرات برتر مسابقات آمادگی جسمانی کارکنان مرد دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی اعلام و معرفی شدند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مسابقات آمادگی جسمانی آقایان کارکنان دستگاه های اجرایی استان با حضور ۱۰ دستگاه اجرایی و در ۶ رده سنی با عنوان جام سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  در سالن ورزشی عفاف برگزار شد که در پایان در رده سنی زیر ۲۹ سال ، مسعود سیف اللهی از اداره آموزش و پرورش ، در رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال امین کارکن از راه و‌ شهرسازی ، در رده سنی ۳۵ تا ۳۹ سال آرش محمودی از آموزش و پرورش ، در رده سنی ۴۰ تا ۴۴ سال جواد ایزدی از آموزش و پرورش ، در رده سنی ۴۵ تا ۴۹ سال علیرضا نوفرستی از آموزش و پرورش و در رده سنی ۵۰ سال به بالا علی کرمانی از دادگستری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند .

برگزاری مسابقات والیبال در دانشگاه بیرجند/۷

 
مسابقات والیبال به مناسبت شب یلدا در دانشگاه بیرجند برگزار شد
در مسابقات والیبال ویژه دانشجویان دختر الهه سلطانی مقام اول، آسیه عرب مقام دوم و مائده اصغری مقام سوم را کسب کردند.
همچنین مسابقات والیبال (مهارت پنجه) دانشجویان پسر جشنواره پاییزه به مناسبت شب یلدا به صورت مجازی برگزار شد.

در این مسابقات امید امیرآبادیزاده دانشجوی رشته علوم ورزشی مقام اول، محمد کارگشا دانشجوی رشته علوم ورزشی مقام دوم و حجت براتی دانشجوی رشته علوم ورزشی مقام سوم را کسب نمودند.

 

 

 

یلدای قصه‌ها در مرکز فرهنگی و هنری کانون بشرویه/۲

یلدای قصه‌ها در مرکز فرهنگی و هنری کانون بشرویه

به مناسبت شب یلدا و هم‌زمانی این ایام با دهه فاطمیه‌ی، ویژه برنامه یلدای قصه درمرکز فرهنگی هنری بشرویه با رنگ و و بوی فاطمی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این مراسم  که با حضور جمعی از اعضا با هدف معرفی آداب و رسوم محلی شب یلدا در محل مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه برگزار شد علاوه بر معرفی برنامه‌های خاص شب چله، با قصه‌گویی مربیان وحافظ خوانی توسط اعضای ادبی همراه  بود.

بر اساس این خبر با توجه به هم‌زمانی با ایام دهه فاطمیه، در این برنامه قصه مهر و مهربانی حضرت فاطمه (س)و دعاهای ایشان در حق همسایگان توسط یکی از اعضا اجرا شد.

گفتنی است،با هدف آشنایی و حفظ میراث محلی، اجرای مسابقه اصطلاحات  محلی،از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

آشنایی نوجوانان کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با جدید ترین تلسکوپ جهان /

نوجوانان عضو انجمن نجوم کانون استان با شرکت در پانزدهمین جلسه این انجمن با تلسکوپ جیمز وب جدید ترین تلسکوپ ساخته شده به دست انسان و ماموریت های آن آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این نشست در آستانه فررسیدن زمان پرتاب این تلسکوپ و قرار گرفتن آن در فضا با تدریس جمال الدین مجلل کارشناس ارشد نجوم برگزار شد.

مجلل در این نشست اشاره ای به تاریخچه پرتاب تلسکوپ به فضا پرداخت و گفت: هابل نخستین تلسکوپ فضایی بود که توسط انسان به فضا پرتاب شد.

وی از پروژه تلسکوپ جمیز وب به عنوان جانشین هابل یاد کرد و ادامه داد: پروژه جانشین هابل از سال ۱۹۹۷ میلادی آغاز شد و قرار بود در سال ۲۰۰۷ به فضا پرتاب شود که به دلیل مشکلاتی که داشت باز طراحی و اگر چه که ساخت این تلسکوپ در سال ۲۱۱۶ تکمیل شد اما به دلایلی از جمله بیماری کرونا پرتاب آن به تاخیر افتاد و علاقمندان به نجوم منتظرند این تلسکوپ در موعد مشخص یعنی اوایل دیماه به فضا پرتاب شود.

این کارشناس علم نجوم گفت: این تلسکوپ بزرگترین و پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی ساخته شده است و عملیات راه اندازی و قرار دادن آن در مدار فوق‌العاده پیچیده و حساس است و بر خلاف هابل که به دور زمین می‌چرخد و برای تعمیر و بازیابی می‌توان فضانورد به آن ارسال کرد، تلسکوپ جیمز وب در نقطه لاگرانژی دوم سیستم زمین و خورشید که ۱.۵ میلیون کیلومتر دورتر است قرار می‌گیرد و عملا اگر مشکلی پیش بیاید و نیاز به تعمیر باشد نمی‌توان انسان به آن نقطه فرستاد بنابراین همه چیز باید کاملا دقیق و بدون نقص پیش برود.

وی در پایان گفت: براساس طرح‌های پیشنهادی، تلسکوپ جیمز وب تمام مأموریت‌های رصد ازجمله بررسی جوّ سیاره‌های فراخورشیدی سنگی تا بررسی کهکشان‌های آغازین را در اولین سال مأموریت خود یا در چرخه‌ی اول انجام خواهد داد.

۳ کشته در محور نهبندان _زاهدان/۴

برخورد سواری پراید با سواری پژو در محور نهبندان _زاهدان سه کشته برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد سواری پراید با سواری پژو در  کیلومتر ۳۵ محور نهبندان به زاهدان ۳ نفر کشته برجای گذاشت.

سرهنگ رضایی علت این حادثه را انحراف به چپ راننده پراید اعلام کرد.

به گفته وی سواری بعد از برخورد آتش گرفته و راننده و سرنشین‌های پژوکه دارای سوخت قاچاق بوده در آتش سوخته اند.

 

 

 

هزینه دو میلیاردی برای مرمت ابنیه تاریخی در خراسان جنوبی/۲-۳

از ابتدای سال مالی برای مرمت ابنیه تاریخی در خراسان جنوبی دو میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفتگو با هزینه دو میلیاردی برای مرمت ابنیه تاریخی در خراسان جنوبیخبرنگار صداوسیما گفت: از ابتدای سال مالی جاری که از اواخر تیر آغاز شد تاکنون ۲ میلیارد تومان برای مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی در استان هزینه شده است.

 

رمضانی افزود:این  اعتبار که از محل اعتبارات ملی و استانی برای مرمت و سامان‌دهی ۱۲ بنای تاریخی در استان هزینه شد.

 

وی گفت: این رقم بخشی از اعتبارات اختصاص‌یافته به استان در حوزه میراث فرهنگی است که امیدواریم با ادامه تخصیص‌ها و ابلاغ اعتبارات ملی و استانی تا پایان سال بتوانیم بخش دیگری از ابنیه تاریخی و بافت‌های ارزشمند استان را مرمت و سامان‌دهی کنیم .

 

مدیر کل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در سفرهای استاندار به شهرستان‌های قاینات و فردوس برای هر کدام از این شهرستان‌ها از منابع استانی مبلغ  دو میلیارد تومان برای سامان‌دهی مسجد جامع قاین و مسجد جامع فردوس اختصاص داده‌ شد.

 

 

 

 

مشارکت ۱۳۵۰ دانش آموزدر مسابقه بامن بخوان/۲-۳

یک هزار و ۳۵۰ دانش آموز دخترو پسر خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقه کتابخوانی «بامن بخوان» شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:  این دوره از مسابقات در ۴ مرحله برگزار می‌شود که پس از داوری، از ۵۰ شرکت کننده تقدیر می شود.

جعفری بااشاره به پایان مرحله اول مسابقه افزود: مراحل دوم، سوم وچهارم این مسابقه در فصول «زمستان»، «بهار» و «تابستان» برگزار می‌شود.

به گفته وی دستورالعمل این مسابقه در آبان ماه به مدارس استان ابلاغ شد و دانش آموزان علاقه‌مند به کتا ب و کتابخوانی در قالب فیلم دو دقیقه‌ای به معرفی بهترین کتابی که در تابستان خوانده اند پرداختند.

 

 

 

اختتامیه جشنواره قرآنی ایثارگران خراسان جنوبی/۲-۳

برترین های جشنواره قرآنی ایثارگران، جانبازان و خانواده هایشان و خانواده معظم شهدا در خراسان جنوبی معرفی شدند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این مسابقات ۱۰۸ نفر در رشته‌های حفظ اختتامیه جشنواره قرآنی ایثارگرانو قرائت تحقیق از تمامی شهرستان‌های استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۵ نفر انتخاب شدند.
نارمنجی افزود: رتبه های اول برگزیده در این دوره مسابقات در ماه بهمن در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

 

 

 

 

 

تمدید مهلت ثبت نام در همایش ملی انتخاب واحد‌های صنعتی ، خدماتی و معدنی سبز

مهلت فراخوان شرکت در همایش ملی انتخاب واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبزتا تاریخ ۱۰ دی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بابیان اینکهتمدید مهلت ثبت نام در همایش ملی انتخاب واحد‌های صنعتی، خدماتی و معدنی سبز امکان مشارکت تمامی واحد‌های صنعتی ، معدنی و خدماتی در این فرایند وجود دارد گفت : با توجه به زمان ثبت‌نام شرکت در این فراخوان از تاریخ اول تا  ۳۰ آذر اطلاع‌رسانی شده بود بر اساس تصمیم مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد با توجه به درخواست مکرر متقاضیان شرکت در این فراخوان این مدت تا تاریخ ۱۰ دی‌ تمدید شود که امیدواریم در این زمان واحد‌های صنعتی ، معدنی و خدماتی سبز حضور فعالی داشته باشند.

فاطمه دعاگویان گفت : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش صنعت و خدمات سبز پروفایل مرکز خود در سامانه جامع محیط زیست کشور به آدرس : https://iranemp.ir نسبت به ثبت در خواست و تکمیل پرسشنامه برای بررسی واحد در سال ۱۳۹۹ اقدام کنند.

 

 

 

 

درگذشت پدر شهید رمضان محمد دخت در طبس/۲

پدر شهید رمضان محمد دخت در شهرستان طبس به فرزند شهیدش پیوست.

 مرحوم حاج کربلایی محمد علی محمد دخت در سن ۹۰ سالگی به علتدرگذشت پدر شهید رمضان محمد دخت در طبس کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مرحوم محمد علی محمد دخت در جوار فرزند شهیدش واقع در گلزار شهدای روستای پیستان به خاک سپرده خواهد شد.

شهید رمضان محمددخت متولد مرداد ۱۳۴۵ در منطقه پیستان از توابع بخش مرکزی طبس است که در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در پیستان طبس به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 

مسابقات فوتوالی کاپ آزاد خراسان جنوبی به میزبانی طبس

مسابقات فوتوالی کاپ آزاد خراسان جنوبی به میزبانی طبس برگزار شد.

دراین مسابقات ۱۶ تیم در چهار گروه چهارتیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.مسابقات فوتوالی کاپ آزاد خراسان جنوبی به میزبانی طبس

فردوس ، عشق آباد، دیهوک، طبس و بیرجند در این مسابقات شرکت کرده اند.

این مسابقات در زمین ساحلی روستای دشتغران طبس در حال برگزار ی است.

 

 

 

 

 

 

افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزایش ابر و بارش پراکنده در برخی نقاط استان را پیش بینی کرد.

لطفی گفت : مطابق با داده ها ، تصاویر ماهوره‌ای و بازگویی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی افزایش ابر برای شنبه ۴ دی و بارش پراکنده باران در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

وی افزود : دمای هوا نیز از شنبه تا ۳ شنبه هفته آتی هفت تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و یخبندان شبانه تشدید می‌شود.

 

 

 

 

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند؛

واردات از افغانستان تسهیل شود/ضرورت اعطای ویزای کثیر به تجار

واردات از افغانستان تسهیل شود/ضرورت اعطای ویزای کثیر به تجار

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره اینکه باید زمینه واردات کالا از افغانستان به ایران را تسهیل کنیم، گفت: اعطای ویزای کثیر به تجار دو کشور ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خامه‌زر صبح پنج شنبه در جلسه مشترک اتاق‌های مرزی ایران و افغانستان اظهارکرد: اتاق بازرگانی بیرجند روابط بسیار خوبی با اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت فراه دارد و رایزنی‌های مستمر در زمینه رفع مشکلات در مرز و در حوزه حمل و نقل کالاها با یکدیگر دارند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، ادامه‌داد: ۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از نظر وزنی و ۳۵ درصد آن از نظر ارزشی از مرز ماهیرود انجام می‌شود.

خامه زر گفت: شیوع ویروس کرونا و تحولات سیاسی در افغانستان حتی برای یک روز هم مرز ماهیرود را تعطیل نکرد و همچنان تبادلات خود را با کشور همسایه داشتیم و از این نظر ماهیرود را یکی از پویاترین مرزهای ایران می‌دانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی چون منطقه ویژه اقتصادی و معادن غنی و وجود ۴۷ ماده معدنی فعال در استان، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی را به عنوان بهشت معادن ایران می‌شناسند و از این جهت به دوستان فعال در حوزه معدن کشور افغانستان پیشنهاد می‌کنم که از تجربیات مهندسان ما در زمینه خدمات فنی و مهندسی و اکتشاف و استخراج استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: حدود ۱۰ روز پیش سفر آقای کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران به کشور افغانستان را به ماهیرود داشتیم و یکی از مباحثی که مطرح کردیم سرعت بخشی به واردات کالاهای افغانستانی بود.

خامه زر با اشاره به اینکه باید زمینه واردات کالا از افغانستان به ایران را از مرز فراهم کنیم، گفت: ما در بخش خصوصی ایران به دنبال این موضوع هستیم ولی باید از جانب اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان نیز باید همتی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تبادل اطلاعات گمرکی نیز در رونق تجارت بین دو کشور بسیار مؤثر است، یادآور شد: خود من به عنوان کسی که ۲۰ سال در حوزه تجارت فعال هستیم از بسیاری از قوانین گمرکی افغانستان اطلاعی ندارم که در این زمینه نیز باید همکاری بیشتری داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند گفت: اطلاع از حقوق گمرکی، برقراری تعرفه‌های ترجیحی و محرز شدن سلامت محصولات کشاورزی وارداتی با رایزنی‌های بیشتر وزرای کشاورزی دو کشور و اعطای ویزای کثیر برای تجاری دو کشور از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.

خامه زر اظهار کرد: اعلام آمادگی برای هر نوع مشاوره در زمینه گسترش تجارت و سرمایه گذاری، آموزش‌های گمرکی و برگزاری کارگاه‌های مختلف می‌کنیم.

مجوز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه صادر شد/۲

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شرایط بیمارستان زیرکوه در شأن مردم نیست و به عنوان یک مسئول خجالت می کشیم که نتوانستیم حداقل ها را برای مردم مهیا کنیم.
«سیدمحمد موسوی میرزایی» با بیان اینکه مجوز بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه صادر شده است، افزود: اما فرآیند ساخت بیمارستان یک فرآیند زمان‌بر است و مسیر خاص خود را باید طی کند اما تلاش خواهیم کرد تا بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه هرچه سریع تر ساخته شود.
موسوی میرزایی با اشاره به اینکه سازه ای با زیربنای حدود ۷۰۰ متر در بیمارستان فعلی حاجی آباد در حال ساخت است، ادامه داد: این بیمارستان نیاز به نقل و انتقالات قانونی دارد که تلاش خواهیم کرد تا این نقل و انتقالات سریع تر به سرانجام برسد که بتوانیم حداقل به عنوان یک مسکن کوتاه مدت این فضای ۷۰۰ متر را به بیمارستان زیرکوه اضافه کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:
لزوم شناخت از بازار افغانستان/ مراودات تجاری در مرز ماهیرود توسعه یابد

صفدری‌زاده بر لزوم شناخت کافی از بازار افغانستان تأکید کرد و گفت: با اخذ مجوز واردات سنگ آهن از افغانستان می‌توانیم به صرفه اقتصادی زیادی دست یابیم.

«مرتضی صفدری‌زاده» در شورای مبادلات مرزی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان یکی از موتورهای محرک نقش خود را ایفا می‌کند و متناسب با فضای اقتصادی حاکم سعی می‌کند که بهترین دستاورد را برای جامعه پیرامون خود داشته و در خدمت توسعه صادرات کالای ایرانی به کشور افغانستان تلاش می‌کند.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم و با همت مدیران اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سعی شده بیشترین خدمت را در خصوص میزبانی داشته باشیم.

 

صفدری‌زاده با تأکید بر اینکه وسعه اقتصادی به جز همراهی بخش خصوصی امکان ندارد، افزود: فعال سازی و معرفی بخش خصوصی می‌تواند به عنوان یکی از رسالت های رسانه ها بیان شود.

 

وی با اشاره به مزیت های فراوان خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری، یادآور شد: البته ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشیم اما این محدودیت‌ها نمی‌تواند توجیهی برای عدم توسعه یافتگی استان باشد.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه استان، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر از لحاظ آماری نیز خراسان جنوبی در بحث اشتغال زایی، درصد بیکاری، امنیت سرمایه گذاری و … نتایج خوبی داشته است.

 

صفدری‌زاده بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی در این بخش رسالت خود می‌داند که ارتباط خود را با رسانه‌ها و بدنه جامعه قوی کرده و منطقه ویژه را مامن امنی برای سرمایه گذارها بداند.

 

وی در ادامه یکی از مزیت های استان خراسان جنوبی را هم مرز بودن با کشور افغانستان دانست و افزود: در حوزه سایت مرزی علی رغم شرایط بی ثباتی که در کشور افغانستان به وجود آمد و حکومت دست به دست شد اما شرایط مراودات ما با افغانستان کنترل شد.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در این مدت در بحث روند تجارت و صادرات کالای ایرانی به افغانستان شاهد مشکلی نبودیم.

 

صفدری‌زاده به فعالیت مرز ماهیرود اشاره و تصریح کرد: علی رغم فعال بودن مرز میلک و دوغارون اما موقعیت مرز ماهیرود به دلیل استراتژیک بودن این مرز مورد استقبال تجار است و در حال حاضر فعالیت تجاری از مرز ماهیرود با کشور افغانستان در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: با توجه به نوپا بودن و کسب سهم عمده از صادرات ایران از این معبر مرزی اما با پشتکار همه مسئولان و بخش خصوصی است و خوشبختانه در این سال‌ها  اتفاقات خوبی در مرز ماهیرود رقم خورده است.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بر ارتقا و توسعه مراودات تجاری مرز ماهیرود تأکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف باید جلو برویم و از سوی دیگر با وجودی اینکه در خرده فروشی‌های مرزی که از نظر اقتصادی بالایی برخوردار است اما خرده فروشی در این معبر انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه گاهی مشخص است شناخت کافی از بازار افغانستان نداریم، تصریح کرد: همیشه تصورمان این است هر کالایی امکان وارد شدن آن به ایران وجود دارد در حالی که طبق شرایط قانونی حاکم بر مبادلات مرزی، کالاها باید تحت نظارت گمرک وارد شود.

 

صفدری‌زاده با اشاره به اینکه اگر تک بعدی بنگریم دچار گرفتاری و روزمرگی می‌شویم، گفت: ما شناخت کافی به بازار افغانستان نداریم در حالی که فرصت‌های زیادی وجود دارد و گاهی فقط بر یک سویه بودن روابط کالاها  گلایه داریم در حالی که اگر بتوانیم با رایزنی والی فراه مجوز واردات سنگ آهن از افغانستان را بگیریم در واقع می‌توانیم به صرفه اقتصادی زیادی دست یابیم و با این کار تجارتی خوب عاید ما می‌شود.

 

وی در پایان فرصت‌های مرز  را زیاد برشمرد و افزود: ما معتقدیم باید کار اقتصادی را درست انجام دهیم و در کنار آن همه به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*