اخبار خراسان جنوبی

ایمن سازی جاده‌های خراسان‌جنوبی نیازمند ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار

بیش از ۱۷ هزار کیلومتر انواع راه در خراسان جنوبی وجود دارد که ایمن سازی آن‌ها به ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ایمن سازی جاده‌ها شامل انجام تعمیر ، تعویض و نصب تابلو‌های ایمنی و ترافیکی ، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ‌های بتنی، ایمن سازی و رنگ آمیزی پایه تابلو‌های سازه ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه ، اصلاح نرده و قرنیز پل‌ها است.

فدوی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای به موارد مختلفی از جمله عوامل انسانی، وسیله نقلیه، عوامل محیطی و جاده بستگی دارد افزود: با توجه به وسعت زیاد و کویری بودن استان و کم برخورداری از باند‌های دوم، تصادفات رخ به رخ با سرعت بالا را شاهد هستیم.

 

 

 

 

 

دارهایی که در بی توجهی مسئولان هر روز کمتر می شود

فرش دستباف خراسان‌جنوبی که مرزها را در نوردیده و آوازه جهانی دارد و از قرن ها پیش با سرپنجه مردان و زنان این سرزمین گره خورده این روزها حال خوشی ندارد.

دارهایی که در بی توجهی مسئولان هر روز کمتر می شود

به گزارش فارس فرش دستباف خراسان‌جنوبی که مرزها را در نوردیده و آوازه جهانی دارد و از قرن ها پیش با سرپنجه مردان و زنان این سرزمین گره خورده  این روزها حال خوشی نداشته و نیاز به توجه جدی دارد.

کرونا، تحریم ،افزایش قیمت مواد اولیه، کاهش شدید صادرات، کاهش تقاضا و… در کنار بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولان به نیازهای قالی‌بافان سبب شده که تعداد اندک باقی مانده از بافنده‌ها در مهد تولید این هنر در تنهایی به تلاش خود در بافتن فرش ادامه دهند.

«رقیه شیری» که از ۲۲ سال پیش زمانی که هنوز به سن نوجوانی نرسیده بود پشت دار قالی نشسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، با گلایه از گرانی نخ و کاهش تقاضا برای خرید فرش‌هایش، اظهارداشت: قیمت مواد اولیه زیاد اما قیمت فرش کم بوده و به همین دلیل بافنده‌ها در پایین‌ترین سطح در آمدی قرار دارند.

به گفته وی با توجه به افزایش هزینه‌ها و پایین بودن دستمزدها توان پرداخت بسیاری از نیازهای زندگی را نداریم.

«عباس دلاکه» هم که یکی از بافنده‌های قدیمی شهر بیرجند بوده به خبرنگار فارس از بیرجند گفت: حدود ۵۰ سال بوده که از طریق قالی بافی امرار و معاش می‌کنم و همه خانواده‌ام هم بافنده بوده و در شرایط فعلی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

به گفته وی پول برای خرید نخ نداریم و مجبوریم قرض کرده تا نخ خریدار کنیم  و قالی‌هایی هم که بافته‌ایم متقاضی برای خرید ندارد.

او که از حمایت نشدن توسط مسئولان گلایه دارد، افزود: برای دریافت تسهیلات به صنایع دستی رفتم که معرفی به اداره کار شدم و آن جا هم به بهانه این که من ۲۰ سال پیش یک وام ۲ میلیون تومانی گرفته و تسویه کردم وام نمی‌دهند.

وی به سال‌های پیش برگشت، همان زمانی که در هر خانه روستایش یک دار قالی بود اما هم اکنون به دلیل نبود تقاضا تعداد این دارهای قالی به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

کاهش شدید صادرات

«علی کامیابی» نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، مهم‌ترین چالش پیش روی این جامعه پرتلاش را کاهش شدید صادرات فرش به دنبال تحریم‌های ظالمانه بیان کرد و اظهار داشت: در گذشته حدود ۹۰ درصد فرش خراسان‌جنوبی به کشورهای دیگر صادر می‌شده که سهم آمریکا از این صادرات ۲۵ درصد بوده اما هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد از فرش  ایران صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: همین موضوع سبب شده که تولید فرش ایران که برند بوده و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد با چالش بزرگ نبود بازار برای عرضه و کاهش تقاضا روبرو و رکود در این بازار حکم فرما و بافندگانی که تنها راه گذراندن زندگیشان از این طریق بوده بیکار شوند.

 نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی ادامه داد: دولت به بهانه این که صادرات فرش ارزآوری نداشته، خیلی به دنبال حل مشکل این جامعه نیست در صورتی که جامعه بزرگ بافندگان از دولت درخواست ارائه راهکار و برگشت رونق به کسب و کارشان را دارند و آن‌ها مسئول هستند که مشکلات این قشر از جامعه را هم مد نظر قرار داده و شرایط را برای فعالیت آن‌ها مهیا کنند.

به گفته وی پیشنهاداتی نظیر واردات خودرو به شرط صادرات فرش داده شده که در صورت پذیرفته شدن و اجرایی شدن تا حدودی رونق به کسب و کار بافنده‌ها برگشت داده می‌شود.

تأکید بر حمایت

وی با تأکید بر این که باید حمایت‌ها از فعالان این صنف بیشتر شده و فقط به وعده‌ها ختم نشود، افزود: همیشه برای کاهش هزینه‌ها راه حل کاهش دستمزد بافنده مطرح شده در صورتی که بافندگان فرش با سختی کاری که دارند دستمزدهایشان از حداقل حقوق اداره کار هم کمتر بوده و قیمت مواد اولیه را هم که نمی‌توان کاهش داد.

کامیابی بیان داشت: در این راستا هم راهکارهایی برای کاهش واسطه و کوتاه کردن دست دلالان ارائه کردیم هر چند در سفرهای دو رئیس جمهور قبلی مصوب شده اما هنوز اعتباری برای اجرای آن تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه قرار بود که با ایجاد زیرساخت‌ها از طریق اینترنت خریداران فرش در دنیا بتوانند به صورت آنلاین فرش‌های در حال بافت را ببینند و با کمک نرم افزارها رنگ‌آمیزی مورد نظر خود را اعمال کرده و سفارش دهند و سپس درخواست آنها جهت بافت به بافندگان منتقل و فرش بعد از اتمام بدون واسطه به  مشتری تحویل تا از این طریق سود بیشتری به بافنده تعلق گیرد، یادآور شد: اما این طرح همچنان روی کاغذ باقی ماند و برای اجرای آن هیچ اعتباری تخصیص داده نشد.

تصمیمات نادرست

«محمدحسن کامیابی‌مسک» رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: با توجه به اینکه فقط یک چهارم فرش ایران به آمریکا صادر می‌شده بیشتر از تحریم‌ها برخی تصمیمات دولتمردان برای صادرات فرش ضربه بزرگی به این صنعت زد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی باید فرش به صورت پیمان سپاری یا همان برگشت ارز ناشی از صادرات در مدت معین صادر شود، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که فرش دستباف دارد و ممکن است آن طرف هم یک سال در انبار دپو باشد تا خریداری پیدا شود، پذیرفتن این موضوع توسط تجار امکان پذیر نبوده و به همین دلیل آن‌ها رغبتی برای صادرات فرش ندارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی از بی‌کفایتی متولیان فرش ایران گلایه کرد و افزود: در صورتی که آن‌ها به صورت جد پیگیر مشکلات بودند دولت را مجاب به معافیت فرش از این موضوع می‌کردند و یا اینکه حداقل یک سری امتیازات را برای صادرکننده فرش در نظر می‌گرفتند که به ازای صادرات فرش کالاهای لوکس وارد کرده تا بلکه از طریق صادرات رونق به این هنر دیرینه استان بر می‌گشت.

به گفته وی مرکز ملی فرش ایران متولی فعالان حوزه فرش در ابتدا با مدیران قوی که داشت توانست رونق خوبی به این صنعت بزرگ بدهد به طوری که در دهه ۷۰ حدود ۲ میلیارد دلار ارزآوری فرش ایران بوده اما هم اکنون این میزان به ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

آسیب‌های اجتماعی

این فعال حوزه فرش با اشاره به این که بی‌توجهی به بافنده هایی که تنها راه امرار و معاش آن‌ها از این طریق بوده آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، افزود: به عنوان مثال در خراسان‌جنوبی که به دلیل خشکسالی‌های متوالی مردم روستاها نمی‌توانند فعالیت دیگری را انجام دهند، بی‌توجهی به قالی‌بافان سبب خالی شدن روستاها از سکنه و مهاجرت به حاشیه شهرها و رو آوردن به مشاغلی نظیر کارگری و قاچاق و … می‌شود.

کامیابی‌مسک ادامه داد: در شرایط فعلی اگر توسط دولتمردان سیاستی تبیین که حداقل اشتغال موجود در صنعت فرش حفظ و به معیشت اقتصادی بافنده‌ها کمک شود شاید بتوان تا حدودی مشکلات فعالان این حوزه را مرتفع کرد.

بیمه ۷ درصد بافنده‌ها

وی با اشاره به مشکلاتی که برای بیمه بافنده‌ها وجود دارد، یادآور شد: بر اساس آخرین سرشماری که چندسال پیش انجام شده حدود ۵۰ هزار بافنده در استان فعال بوده که حدود ۷ درصد آن‌ها بیمه هستند و بعد از حذف کمک دولت دیگر نتوانستیم آمار بیمه شده‌های این قشر را افزایش دهیم .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی بیان کرد: متولیان فرش برای برقراری کمک دولت برای بیمه بافنده‌های فرش هم کوتاهی کرده‌اند و حتی افرادی هم که بیمه هستند بارها تهدید به قطع بیمه شده‌اند.

کامیابی‌مسک با تأکید بر این که قالی بافان ضعیف‌ترین قشر جامعه از نظر در آمدی هستند، اضافه کرد: یک بافنده در شرایط فعلی با هشت ساعت کار در روز بین ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان دریافتی دارد در صورتی که کارگر ساختمانی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و افرادی هم که در این کار باقی مانده‌اند مجبور بوده چون فعالیت دیگری نمی‌توانند انجام دهند.

دلیل گرانی نخ

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان‌جنوبی دلیل گرانی نخ را این طور بیان کرد که یک مقداری از نخ مورد استفاده وارداتی بوده که به دنبال افزایش دلار قیمت آن‌ها هم افزایش می‌یابد اما بقیه که داخلی بوده نیز با تبعیت از قیمت‌های خارجی قیمت آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

به گفته وی در این شرایط بافنده توان خرید مواد اولیه مرغوب را نداشته و مجبور بوده مواد با کیفیت پایین‌تر را خریداری کند که این تهدید بزرگی برای فرش ایران که برند است تلقی می‌شود.

کامیابی‌مسک تأکید کرد: پیشنهاداتی برای حمایت از بافنده‌ها و تهیه مواد اولیه مرغوب برای آن‌ها و گرفتن هزینه‌ها بعد از فروش فرش‌ها به مسئولان داده شده که امیدواریم در دولت جدید شاهد تحقق این پیشنهادات و رونق در صنعت فرش باشیم.

 

 

افزایش ۸۰ درصدی جرایم مالی در فضای مجازی خراسان جنوبی/۴

افزایش ۸۰ درصدی جرایم مالی در فضای مجازی خراسان جنوبی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم مالی در فضای مجازی استان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که عمده آن سرقت از حساب افراد بوده است.

سرهنگ علی محمدپور روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع جرایم سایبری و پویش کودکان سایبری افزود: مجموع جرایم مالی در این مدت ۲ میلیارد تومان بوده که عموما از طریق کلاهبرداری در فضای مجازی از حساب افراد سرقت شده که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل کمتر از یک میلیارد تومان بوده که بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم سایبری ۱۴ درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان افزایش داشته که بخش قابل توجهی از آمار مربوط به جرایم مالی است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران پلیس در این مدت شاهد افزایش ۱۹ برابری کشف جرایم سایبری در استان بودیم که در بخش مالی، ۷۰ درصد موارد کلاهبرداری شده، برگشت داده شده است.

وی افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز، حتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و تهدید بیشترین فراوانی را در جرم‌های اینترنتی دارا هستند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد فراوانی جرم‌های اولویت‌دار مربوط به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است و از نظر تهدید بیشترین قربانیان بانوان هستند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت‌های غیر مجاز ۶۳ درصد جرایم را به خود اختصاص داده‌اند افزود: علیرغم اطلاع‌رسانی گسترده در این موضوع عادی‌انگاری خریدهای اینترنتی بدون توجه به درگاه‌های تقلبی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افراد در وقت طلایی رسیدگی، خودشان به دنبال عودت مبلغ پرداخت شده هستند که این وقت طلایی از محاکم قضایی و پلیس گرفته می‌شود و بعد از نتیجه نگرفتن به پلیس مراجعه می‌کنند که روند را زمان‌بر می‌کند.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم بلافاصله با ۱۱۰ یا شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند بیان کرد: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده صیانت از حق و حقوق مردم است.

وی افزود: در حوزه حتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی درخواست داریم مردم به هیچ عنوان محتواهای خصوصی خود را در فضای مجازی رد و بدل نکنند که احتمالا در دسترس سودجویان قرار می‌گیرد، باید در این زمان به جای اینکه به دنبال خواسته مجرم باشیم به پلیس مراجعه کنیم.

محمدپور با تاکید بر حساسیت بیشتر والدین به فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه نظارت لازم بر فرزندان نیست که مخرب و ایجاد کننده مشکل می‌شود و والدین باید طوری با فرزندان برخورد کنند که در اولین رکن از هرگونه سوء‌استفاده، فرزند موضوع را با والدین در میان بگذارد.

وی از آغاز پویش سراسری کودکان سایبری از ۲۵ دی‌ ماه خبر داد و گفت: والدگری در فضای مجازی، کودکان و آموزش مجازی، کودکان سایبری و مسوولیت اجتماعی، کودکان و نقض حریم، کودکان و اعتیاد اینترنتی، کودکان و بازی‌های رایانه‌ای و پلیس فتا حامی کودکان سایبری از مهمترین محورهای این پویش است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با توجه به حضور کودک و نوجوان در سامانه شاد متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن بارگذاری شده در این سامانه عضو شوند.

وی افزود: در هفته اخیر ۲ نوع از کلاهبرداری با عنوان سامانه الکترونیک قضایی و سامانه مسکن در استان صورت گرفت که توصیه می‌کنیم هرگونه پیامک ارسال شده از شماره تلفن شخصی و دارای لینک مورد اقبال قرار نگیرد.

همچنین سرهنگ محمدپور از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و فحاشی علیه شخصی در اینستاگرام کرده بود.

وی گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا خراسان جنوبی مدعی بود فردی در فضای مجازی اقدام به فحاشی همچنین انتشار تصاویر خصوصی و شماره تلفن همراهش کرده است که رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: ماموران پلیس فتا پس از تحقیقات و بررسی در اظهارات شاکی با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

وی بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا، ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود شد ولی با رو به رو شدن مستندات و ادله جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرده و در اظهارات خود عنوان داشت این کار را صرفا از روی حس کنجکاوی انجام داده است که متهم به همراه پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور گفت: کاربران دقت داشته باشند از عکس‌های خصوصی خود در پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند و اطلاعات هویتی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند زیرا امکان سوء‌استفاده توسط افراد فرصت‌طلب وجود دارد.

وی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در طبس کشف شد/۴

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در طبس کشف شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران پلیس ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان طبس کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماموران انتظامی طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون، ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این رابطه خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد و از شهروندان می‌خواهیم به منظور مشارکت در این زمینه هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

بالگرد اورژانس هوایی در طبس مستقر می‌شود/۵

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی به زودی در طبس مستقر می‌شود، گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان سال برای تکمیل آشیانه به شهرستان اختصاص می یابد.

جواد قناعت عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری طبس اظهار کرد: با توجه به وسعت شهرستان، استقرار بالگرد در طبس موضوعی جدی است و با جدیت هم دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به جهت تکمیل آشیانه بالگرد، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا انتهای سال و حدود ۳ میلیارد تومان نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ اعتبار می‌گذاریم.

به گفته وی؛ قرارداد جدیدی با شرکت‌های هلیکوپتری ایران تنظیم شده که کمک می‌کند تا بالگرد اورژانس در اولین فرصت در این منطقه حضور یابد.

استاندار خراسان جنوبی از تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به پروژه بیمارستان دوم خبر داد و تأکید کرد: برای موضوع انتقال آب هم جلسات متعددی در تهران انجام شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است و طی یکی دو سال آینده، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

قناعت، از تکلیف واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی گفت و متذکر شد: تمام حساب‌های معادن باید از خارج استان منتقل شود تا منافع آن در اختیار توسعه خراسان جنوبی هزینه شود.

وی، طبس را تنها شهرستان استان خواند که از ظرفیت راه آهن و فرودگاه برخوردار است و گفت: ما باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقا شهرستان و استان منفعت ببریم.

استاندار خراسان جنوبی به دیگر پتانسیل‌های شهرستان طبس اشاره کرد و تصریح کرد: معادن زغال سنگ از مهمترین مزیت‌های منطقه است.

قناعت با تأکید بر اینکه طبس، شهر علما و اندیشمندان بزرگ است، اظهار داشت: در این منطقه بود که دماغ آمریکا در ۵ اردیبهشت ۵۹ به خاک مالیده شد.

وی تأکید کرد: برای رفع برخی مشکلات شهرستان که در سفر امروز مورد بررسی قرار گرفت، تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرهای خوبی در زمینه حل مشکلات معیشتی در راه است

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود فضای مثبت حاکم بر کشور و هماهنگی بین سه قوه، خبرهای خوبی در راه است.

قناعت بیان کرد: با شرایط به وجود آمده، قطعاً در آینده نزدیک، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حل مشکلات کشور و مسائل معیشتی مردم خواهیم بود.

وی تأکید کرد: با کار تیمی و برنامه‌ریزی درست، تمام مشکلات حل خواهند شد.

استاندار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تأکید ایشان بر اینکه پشتوانه‌های مردمی، رمز شکست ناپذیری نظام و انقلاب است، گفت: همین پشتوانه مردمی است که سبب شده نظام در مقابل تمام تهدیدها و فشارها و هجمه‌های دشمنان روی پای خود بایستد.

قناعت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، گفتمان جدیدی را با تأکید بر معنویت پایه‌ریزی کرد، تصریح نمود: ۴۲ سال است که به خاطر این گفتمان، هزینه می‌پردازیم و مثلث استکبار آمریکا، اسرائیل و انگلیس تمام تلاش خود را می‌کنند تا این تفکر نو شکست بخورد اما با وجود پشتوانه‌های مردمی موفق نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: قطار انقلاب در حرکت است و ما باید حواسمان باشد که از این قطار پیاده نشویم.

تغییرات باید با تدبیر و با حفظ شأنیت افراد صورت گیرد

به گفته وی؛ ارتباط بی دغدغه و راحت مردم با مسئولان، نشانه‌ای از همین پشتوانه‌های مردمی است.

استاندار خراسان جنوبی به نقش مدیران در رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: حضور مدیران کارآمد، ولایی، پرکار و کم هزینه می‌توان شاهد تحول بود.

قناعت، تغییرات مدیریتی را طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: تغییرات باعث انگیزه و نشاط خواهد شد و در این مهم باید با تدبیر و با حفظ شأنیت افراد صورت گیرد.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر حل مشکلات با تکیه به “ما می‌توانیم”

استاندار خراسان جنوبی همچنین در جمع نمازگزاران و زائران آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس گفت: بیت‌الغزل بیانات رییس جمهور این است که از اصحاب “ما می‌توانیم” هستیم لذا مشکلات را با استفاده از مدیران پرتلاش و به پشتوانه مردم متدین حل خواهیم کرد.

جواد قناعت افزود: برای حل مشکلات باید کمی صبر داشته باشیم، دولت هنوز به‌طور کامل مستقر نشده و خیلی از مدیران هنوز تغییر نکرده‌اند.

وی گفت: ان‌شاء‌الله با تغییراتی که در بدنه مدیریتی کشور رقم خواهد خورد، شاهد اتفاقات خوبی هم خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی، سکان مدیریت کشور را به دست گرفته و این مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تهدیدهای نظام سلطه و بی‌کفایتی برخی مدیران گذشته است.

وی افزود: شخص رییس جمهور و قوه مجریه، شبانه‌روز وقت می‌گذارند تا این مشکلات حل شود.

قناعت با اشاره به دیدگاه اشتباه برخی مدیران گذشته گفت: برخی مدیران، حل مشکلات کشور را به تصمیمات آن سوی مرزها گره زده بودند اما به کوری چشم دشمنان، به‌زودی تحریم‌ها هم برداشته می‌شود و به‌تدریج شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل مشکلات باعث پایداری نظام شده و به فرمایش مقام معظم رهبری، آینده خوبی برای کشور در راه است.

استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم طبس از اقدامات صورت گرفته در استان گفت و روزهای خوب پیش‌رو را نوید داد.

دیدار با خانواده معظم شهید حسن آشنا 

قناعت در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان طبس با خانواده گرانقدر شهید حسن آشنا دیدار کرد و استاندار در این دیدار با همراهی جمعی از مسوولان استان و شهرستان، ضمن دلجویی از خانواده معزز این شهید، از نقش شهدا در دوام و توفیقات جمهوری اسلامی گفت.

شهید حسن آشنا متولد فروردین ماه ۱۳۴۶ است که دوران سربازی خود را با حضور در سپاه پاسداران در مناطق جنگی گذراند و بعد از طی این دوره، به استخدام سپاه درآمد و با حضور در گردان تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، چندین بار عازم جبهه شد تا اینکه تیر ۱۳۶۱ در جزیره مجنون مفقود شد.

بعد از گذشت ۹ سال، پیکر مطهر این شهید طی عملیات تفحص کشف و آبان ۱۳۷۵ در زادگاهش روستای ازمیغان طبس به خاک سپرده شد.

 

مطالبات معدنکاران طبس پیگیری می شود

قناعت همچنین در حاشیه سفر شهرستانی خود به طبس در خصوص درخواست معدنکاران برای پیگیری مشکلاتشان گفت: خوشبختانه کارکنان معدن طبس حقوق معوق ندارند و پیگیر مطالباتی همچون افزایش حقوق هستند.

وی با بیان اینکه نیازمند فضای آرام و غیر هیجانی برای بررسی موضوع هستیم، افزود: قطعا در استان افرادی را برای پیگیری مطالبات کارکنان معدن مامور می کنیم و شخصا این موضوع را رصد می کنم تا به سرانجام خوب برسد.

استاندار با اشاره به وجود چارچوب برای افزایش حقوق، گفت: با این وجود ما با نگاه مساعد به چارچوب ها نگاه می کنیم تا افراد به بخشی از خواسته هایشان برسند و این امر نیازمند بررسی کارشناسی است.

وی افزود: به زودی بازدید اختصاصی و ویژه از معدن زغالسنگ طبس خواهم داشت.

 

 

 

 

 

۴ شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلای جدید کرونا/۲-۳

شهرستان‌های بشرویه، درمیان، زیرکوه و قائنات در شبانه روز گذشته، مبتلای جدید کرونا نداشتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۵۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد که بیشترین آن‌ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و فردوس بوده است.
شریف زاده افزود: در این مدت همچنین تعداد فوتی‌های کرونا در استان با ثبت یک مورد فوت جدید، به هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

وی گفت: هم اکنون نیز ۷۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۶ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

در ادامه واکسیناسیون نیز تا کنون ۵۵۹ هزار و ۸۲ نفر دز اول، ۴۹۹ هزار و ۸۸۹ نفر دز دوم و ۱۰۲ هزار و ۷۶۳ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

 

 

 

جبهه مقاومت اسلام را شکست ناپذیر کرده است/۲-۳

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جبهه مقاومت اسلام را شکست ناپذیر کرده است

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه‌های این هفته بیرجند افزود: جبهه مقاومت جبهه مقاومت اسلام را شکست ناپذیر کرده استافتخار ماست و عشق به شهادت در مسیر حق، ریشه در کربلا دارد و این مقاومت اسلام را شکست‌ناپذیر کرده است.
وی با اشاره به مقاومت ۴۳ ساله ایران اسلامی، افزود: امروز جبهه مقاومت در کشور‌های دیگر از جمله فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه تشکیل شده و روز به روز در حال توسعه است.

امام جمعه موقت بیرجند به تلاش دشمن برای نابودی جبهه مقاومت و ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مقاومت و استقامت به ما قدرت و قوت می‌بخشد و این عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا و تفکر بزرگ مقاومت هستیم.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: این روز‌ها در بحث ادامه مذاکره، تکلیف دیپلماسی، متوجه دولت است که خوشبختانه کار با عزت دنبال می‌شود و فتنه گران طرفدار آمریکا و غرب بدانند فریاد‌های منافقانه‌ی استقلال خواهی آن‌ها در برابر همکاری‌های ایران با روسیه و چین، راه به جایی نمی‌برد.

وی بر استفاده از فرصت‌ها و موقعیت زمانی فعلی با تبعیت از ولایت تأکید کرد و گفت: این را بدانید که هوشمندانه و مقتدرانه و با جدیت امید داریم که با رهبری مقام معظم ولایت و فضای خوب سه قوا، آینده روشنی در پیش داریم.

امام جمعه موقت بیرجند با تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: این بانو بزرگوار از ایمان و باور عمیقی نسبت به امامت و ولایت برخوردار بود و از بهترین الگو‌ها برای زنان جامعه اسلامی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

اختتامیه مسابقات فوتسال کارکنان دولت در نهبندان برگزار شد/۷

مسابقات فوتسال جام بصیرت در محل سالن ورزشی یاس نبی به مناسبت سالروز شهادت سردار دل ها و حماسه نهم دی ماه با حضور هشت تیم از ادارات مختلف شهرستان برگزار که در نهایت تیم آموزش و پرورش مقام اول، فرمانداری مقام دوم و نیروی انتظامی مقام سوم را بدست آوردند.

این مسابقات توسط هیات فوتبال شهرستان و با همکاری اداره ورزش و جوانان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان برگزار شد.

در این مسابقات تیم های فرمانداری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، گردان امام حسین، کمیته امداد، شبکه بهداشت، اداره برق و جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 

 

 

برگزاری دوره روزنامه نگاری مقدماتی در خراسان جنوبی/۲-۳

 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دوره روزنامه نگاری مقدماتی در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، «محمود رمضانی» عنوان کرد: دوره روزنامه نگاری مقدماتی با ۵ سرفصل روابط عمومی، خبرنویسی، گزارش نویسی، مصاحبه و نگارش فارسی در مطبوعات با بهره مندی از اساتید کشوری برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این دوره ۱۶۵ نفر از سراسر استان ثبت نام کرده اند، ادامه داد: دوره به صورت آنلاین برگزار و در پایان دوره، آزمون حضوری با حضور ناظر تهران در دو شهرستان بیرجند و فردوس برگزار خواهد شد.

 

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در پایان دوره برای قبول شدگان، گواهینامه معتبر از دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود.

دولت از ظرفیت “حوزه و دانشگاه”‌ برای رفع معضلات جامعه بهره بگیرد/ ۲-۳

 

دولت از ظرفیت "حوزه و دانشگاه"‌ برای رفع معضلات جامعه بهره بگیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه های فراوانی دارد باید به صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

 آیت الله سید علیرضا عبادی در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  و علمای بلاد کشوراظهار داشت: انسان موجودی است که باید هر کاری را با علم داشتن به آن موضوع انجام دهد.

وی گفت: سرمایه های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه ها و حوزه های علمیه بوده است، با وجود اینکه رسالت منابع و مجامع علمی موجود در حوزه و دانشگاه این است که مشکلات جامعه که شامل مشکلات دولت و مردم می شود را متناسب با دانش حل کند اما در سال های اخیر دولت هایی آمدند و رفتند که از سرمایه دانشگاه ها و حوزه ها استفاده و بهره لازم را نبردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دولت باید همواره از انواع علومی که در دانشگاه ها وجود دارد استفاده کند تا دانشجویان به دانش خود در جهت تأثیرگذاری دلگرم شوند و از مرزهای کشور خارج نشوند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه های علمیه برای رشد ارزشها و کمالات انسانی تلاش و زحمت صورت می گیرد و تخصص حاصل می شود لذا دولت ها باید از دانشگاه و حوزه حداکثر استفاده را می کردند.

آیت الله عبادی ادامه داد: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه های فراوانی دارد باید به صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

امام جمعه بیرجند گفت: انزوای حوزه از انقلاب همان انزوای دین از جامعه است، دین برنامه زندگی بشر در امور مادی و معنوی است که خالق بشر در جهان تکوین تشریع فرموده است و مسئولیت دین اداره جامعه بشری سعادتمندی افراد جامعه و حرکت آن ها به سوی کمال است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه سرمایه های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه ها و حوزه های علمیه بوده است، بیان کرد: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه های فراوانی دارد باید به صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

 

 

 

 

هاب شتر معطل سرمایه گذار است/۷

طرح هاب شتر که از ۲ سال پیش عملیات اجرای آن در خراسان جنوبی آغاز شده است، معطل سرمایه گذار بوده و این امر پیشرفت طرح را با کندی مواجه کرده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  شترداری یکی از کار‌های دیرینه‌ای است که در روستا‌های مختلف خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

در روستای چاه دراز شهرستان نهبندان نیز افرادی هستند که به شترداری مشغول اند؛ شترداران این منطقه همانند سایر مناطق شترداری را به شیوه سنتی انجام می‌دهند.

ایران هشتمین کشور پرورش دهنده شتر در آسیا است، اما در آن هنوز خبری از شترداری صنعتی نیست.

از سود بردن دلالان تا ورود ستاد اجرایی فرمان امام به شترداری

یکی از شترداران می‌گوید: به دلیل شرایط سنتی پرورش شتر، سود را دلالان می‌برند و شترداران از سود اصلی خود باز می‌مانند.

دو سال پیش بود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پا به میدان نهاد تا با اجرای طرح هاب شتر، شترداری را در خراسان جنوبی به صنعتی شدن نزدیک کند.

با گذشت دو سال از اجرای این طرح، زیرساخت‌هایی همچون ایستگاه تحقیقات شتر، ایستگاه نگهداری و پایش شتر و مرکز عرضه دام در نهبندان احداث شد.

جرجانی رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: هنوز سرمایه گذاری برای استفاده از این زیرساخت‌ها وجود ندارد.

نوسان ارز و نبود نهاده دامی کار را لنگ کرده است

حسینی مسئول اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی گفت: مرحله اول طرح هاب شتر، ۱۰۰ درصد پیشرفت کرده است.

او گفت: برای مرحله اول ۲۷ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هزینه شده است.

حسینی گفت: به منظور شبکه سازی متقاضیان سرمایه گذاری، ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۵ هزار متقاضی اعطاء شده است.

مسئول اجرای طرح هاب شتر در خراسان جنوبی گفت: به دلیل نوسانات ارزی، مشکل در تأمین علوفه و نهاده دام و نبود سرمایه گذار در مناطق محروم با مشکل مواجه هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی خبر داد:
امهال بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی فعالان گردشگری خراسان جنوبی
اکبری راد از امهال بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی فعالان گردشگری خراسان جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد.

«علی اکبر اکبری راد» در گفتگو با خربنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، از امهال بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی اخذ شده توسط تاسیسات و فعالان گردشگری داری مجوز از وزارت گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۰خبر داد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: تمامی بدهی های این افراد امهال و به انتهای دوره تقسیط منتقل می شود تا پس از آخرین قسط وصول شود.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های انجام شده در استان و به منظور اطلاع رسانی به این افراد اقدامات و پیگیری هایی صورت گرفته است، گفت: در این راستای حدود ۵۰ طرح مشمول این ابلاغیه دولت در استان وجود دارد که باید متقاضیان برای امهال تسهیلات دریافتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: بانک های عامل آمادگی دارند تا در اجرای مصوبه دولت سیزدهم مبنی بر امهال بازپرداخت تمامی تسهیلات بانکی فعالان گردشگری استان مساعدت کنند.

وی گفت: تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید نیز مشمول برخورداری از این مصوبه می شوند و صندوق کارآفرینی امید نیز آمادگی همکاری با متقاضیان تسهیلات گردشگری را دارد.

اکبری راد کل مبلغ تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌ گردشگری استان که مشمول این مصوبه می شوند را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اقدام و ابلاغیه اخیر دولت به منظور حمایت و پشتیبانی از تاسیسات و فعالان گردشگری استان است که در کرونا دچار خسارت و زیان شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد متقاضیان و فعالان بخش گردشگری استان برای امهال بازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی خود به بانک های عامل مراجعه کنند.‌

 

هشدار به مردم در خصوص مأموران قلابی

زن مامور نما پیرزن بیرجند را مجروح کرد/۴

مردم مواظب جان و مال خود در برابر مأموران قلابی باشند.

 چند روز قبل زنی با عنوان مأمور به داخل خانه یکی از شهروندان بیرجندی می‌رود که قصد وی دزدی بوده است.

این مأمور قلابی با چکش به صاحبخانه که زنی مسن بوده است حمله و صورت وی را به شدت زخمی می‌کند و طلای این خانم مسن را به سرقت می‌برد.

یکی از آشنایان خانم مسن ، زن سارق را هنگام فرار از منزل می‌بیند و او را تعقیب می‌کند که زن سارق با کمک مردم و پلیس بازداشت  می‌شود.

 

تولید ۵۰ درصد صنایع‌دستی خراسان جنوبی در روستا‌ها/۲-۳

۵۰درصد تولیدات صنایع‌دستی خراسان جنوبی در مناطق روستایی تولید می‌شود.

 سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تولید ۵۰ درصد تولیدات صنایع‌دستی خراسان جنوبی در روستا‌هااستان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: بیشترین بافته‌های داری استان محصولات جاجیم است که در روستا‌ها تولید می‌شود.

زهره اسدپور افزود: ۹۰درصد فعالان صنایع‌دستی خراسان جنوبی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی از تولید دو میلیون و ۴۵۰هزار و ۲۵۰ مترمربع بافته‌های داری، جاجیم و پارچه دست بافت در ۹ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: بیشترین تولیدات صنایع دستی به پارچه‌های دستباف اختصاص دارد.

اسدپور همچنین به تولید یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۰۰ قطعه تراش سنگ، محصولات چرم، سفال و سرامیک و سوزندوزی در این مدت اشاره کرد.

 

 

 

آغاز نام نویسی کاروان‌های عتبات عالیات در خراسان جنوبی/۲-۳

متقاضیات تشرف به عتبات عالیات در خراسان جنوبی می‌توانند در کاروان‌ها نام نویسی کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به آغاز طرح نوین اعزام زائر به عتبات عالیات و شروع ثبت‌نام در کاروان‌ها، متقاضیان تشرف به عتبات می‌توانند با مراجعه به دفاتر و شرکتهای خدمات زیارتی استان نسبت‌ به ثبت‌نام خود و همراهان در کاروانهای اعزامی تاریخ ۱۲ و ۱۵ بهمن  ۱۴۰۰ که به صورت هوایی خواهند بود؛ اقدام کنند.

نوفرستی مبلغ ثبت نام را ۹۰میلیون و ۳۳۱ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرد و گفت:لیست دفاتر و شرکت‌های زیارتی استان در پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت استان به آدرس https://sk.haj.ir قابل‌دسترسی است.

وی گفت:متقاضیان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن ۳۲۴۲۴۴۱۰ تماس بگیرند.

 

 

 

یک فوتی و ۹ مصدوم در حادثه واژگونی سواری پژو /۴

واژگونی یک دستگاه پژو در محور سه قلعه – بیرجند یک کشته و ۹ مصدوم برجای گذاشت.

مصدومان حادثه به وسیله اورژانس به بیمارستان‌های امام علی (ع) سرایان و شهید چمران فردوس اعزام شدند.

 

 

 

 

 

درخشش مخترع خراسان جنوبی در جشنواره بین المللی /۲-۳

امیر قربانی از فعالان حوزه گردشگری استان به همراه گروهی ۴ نفره در مسابقات بین المللی اختراعات انگلستان موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، آقای امیر قربانی فعال و کارشناس گردشگری خراسان جنوبی و از دانشجویان پسادکتریموفقیت فرزند خراسان جنوبی در جشنواره بین المللی اختراعات انگلستان گردشگری در حال تحصیل در خارج از کشور به همراه ۴ نفر از ایرانیان مقیم خارج کشور در جشنواره اختراعات انگلستان موفق به کسب جایزه ویژه و مدال طلای این مسابقات در حوزه اختراعات گردشگری شدند.

اختراع این گروه در خصوص سفر مجازی به ویژه در زمان کروناست.

ایده این گروه تخت خوابی برای سالمندان است که با استفاده از عینک های سه بعدی و هوشمند می توانند به هرجا که مایلند به صورت مجازی سفر کنند.

این مسابقات در سپتامبر ۲۰۲۱ در لندن برگزار شد.

مسابقات جهانی ثبت اختراع انگلستان همه ساله در خصوص اختراعات مربوط به مسائل روز برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی عامل نقض حریم خصوصی در فضای مجازی/۴

فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و فحاشی در فضای مجازی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: خانم جوانی به این پلیس مراجعه و عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اقدام به فحاشی، و با انتشار تصاویر خصوصی و شماره تلفن همراه وی در فضای مجازی موجب سلب آسایش او شده است.

سرهنگ علی محمدپور افزود:رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، متهم را برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس دعوت کردند که متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد، ولی پس از مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در نهایت پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارسال شد.

سرهنگ محمدپور افزود: کاربران از عکس‌های خصوصی خود در پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند و اطلاعات هویتی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند که احتمال سوءاستفاده از آنها متصور است؛ همچنین افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین و از بین بردن حریم خصوصی کاربران می‌کنند باید آگاه باشند که قانون‌گذار این حق را برای مراجع ذی‌صلاح محفوظ می‌داند که طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد کرده و آن‌ها را به مجازات کیفرشان برساند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

 

 

 

افزایش ١۴ درصدی وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبی

از ابتدای امسال میزان وقوع جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

 رئیس پلیس فتای استان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزایش ١۴ درصدی وقوع جرائم سایبری در خراسان جنوبیمیزان وقوع جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد و در حوزه کشف جرائم ۱۹ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمد پور افزود: بیشترین جرائم سایبری مربوط به جرائم مالی و ۲۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش دارد.

وی گفت: جرایم کلاهبرداری رایانه‌ای با ۵۰ درصد، برداشت اینترنتی غیرمجاز با ۱۶ درصد، هتک حیثیت، مزاحمت اینترنتی و تهدید و هک سامانه ها از دیگر جرائم سایبری در استان است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌های رایانه‌ای گفت: متاسفانه برخی از مردم با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر پلیس فتا و رسانه ها، توجه نمی‌کنند و به دلیل قیمت پایین کالا‌ها در برخی سایت‌ها مبالغی را واریز می‌کنند، اما مجرم دیگر پاسخگوی آنان نیست.

سرهنگ محمد پور افزود: مردم اگر در این حوزه دچار ضرر و زیان شدند در اولین فرصت به پلیس فتا مراجعه کنند تا اقدامات اولیه از جمله مسدودسازی حساب کلاهبرداران انجام شود.

وی به کلاهبرداری با ارسال پیامک سامانه قضایی اشاره کرد و افزود: پیامک‌های قوه قضاییه فاقد لینک است و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود بنابراین اگر لینک معرفی شد جعلی و برای کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از انواع کلاهبردارها در حوزه سامانه املاک و تعیین تکلیف واحد‌های خالی است که مردم باید هوشیار باشند.

سرهنگ محمد پور  افزود: سال گذشته مرکز فوریت‌های سایبری در سطح استان با شماره ۰۹۶۳۸۰ راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نوجوانان، جوانان و بانوان در حوزه سایبری باید بیشتر توجه کنند و اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی بارگذاری نکنند تا مورد سرقت و ایجاد مزاحمت و درخواست‌های نامشروع قرار نگیرد، افزود: در حوزه دانش آموزان هم استدعا داریم موضوعات را به والدین خود منتقل و والدین هم با برخورد منطقی فرزندان خود را همراهی کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص اجرای پویش کودکان سایبری در هفته آینده هم گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌ سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

سرهنگ محمدپور افزود: برای این پویش در روز اول با محوریت کودکان سایبری، والدگری در فضای مجازی، روز دوم با محوریت کودکان سایبری، آموزش مجازی، روز سوم با محوریت کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی، روز چهارم با محوریت کودکان سایبری، نقض حریم خصوصی، روز پنجم با محوریت کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی، روز ششم با محوریت کودکان سایبری، بازی‌های رایانه‌ای و روز هفتم هم با محوریت کودکان سایبری، پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی اقداماتی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی به صفحه کودک در سایت پلیس فتا اشاره کرد و گفت: هموطنان بخصوص والدین و فرزندان می‌توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

 

 

معرفی نفرات برتر رقابت‌های دو و میدانی خراسان جنوبی/۷

۱۰۰شرکت کننده از شهر‌های مختلف خراسان جنوبی در رقابت‌های دو و میدانی استانی با یکدیگر رقابت کردند.

این مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال در دو بخش آقایان و معرفی نفرات برتر رقابت‌های دو و میدانی به میزبانی شهر درحبانوان در رشته‌های دوی ۳ کیلومتر و ۲۱ کیلومتر برگزار شد.

در دوی ۳ کیلومتر، بخش بانوان در رده زیر ۱۵ سال سهیلا حسین زاده از درح و مرضیه عباسی از بیرجند در بالای ۱۵ سال نفرات اول و در بخش آقایان در دوی ۳ کیلومتر زیر ۱۵ سال ابوالفضل قربان پور از بیرجند و محمد رضا محمدپور از درح در بالای ۱۵ سال به عنوان نفرات اول معرفی شدند.
همچنین در دوی ۲۱ کیلومتر ابوالفضل براتی از بیرجند با رکورد یک ساعت و ۲۲ دقیقه و۲۴ثانیه، اول شد.

برترین‌های این رقابت‌ها اوایل بهمن ماه امسال به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد تا در شهر کیش با سایر دوندگان کشور به رقابت بپردازند.

 

 

 

 

 

دستگیری ۹ نفر سارق در خوسف/۴

۹ نفر سارق در شهرستان خوسف دستگیر و از آنها ۱۷فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف گفت: با وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی دستگیری ۹ نفر سارق در خوسفو احشام در شهرستان خوسف بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدحسن اکبری افزود: مأموارن انتظامی شهرستان با انجام تحقیقات گسترده میدانی، مخفیگاه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با قضائی، در عملیات ضربتی ۹ سارق را دستگیر کردند.

وی با بیان این که متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۷ فقره سرقت اماکن خصوصی و احشام، اعتراف کردند گفت: پرونده متهمان به مراجع قضائی ارسال و سارقان روانه زندان شدند.

 

 

 

 

 

 

 

برای اولین بار؛

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران نیازمند پرداخت می‌شود/۲-۳

تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران نیازمند پرداخت می‌شود

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی در نشست با نمایندگان سه بانک استان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ادامه اقدامات و برنامه‌های خود در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، اقدام به معرفی بیماران نیازمندان جهت اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای تکالیف محوله به بانک‌های عامل اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیون تومان تسهیلات به بیماران نیازمند سطح استان اعطا می‌شود، افزود: در این اقدام حمایتی، سقف تسهیلات به ازای هر نفر حداکثر ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه خواهد بود، گفت: همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات حداکثر ۶۰ ماهه (۵ ساله) و با پایین‌ترین نرخ کارمزد در شبکه بانکی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از هر خانواده تنها یک نفر می‌تواند از تسهیلات مذکور استفاده کند، گفت: جوانان، امدادگران و داوطلبان نیازمند جمعیت هلال احمر در این طرح برای دریافت وام در اولویت قرار دارند.

رضایی ادامه داد: خیرین برای تأمین محل اقامت همراهان بیماران در طول دوره درمان می‌توانند با این اقدام خداپسندانه بیماران نیازمند را یاری کنند و جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارد که حلقه واسط بین این افراد و توانمندان باشد.

در حادثه محور بهبهان_ رامهرمز

کیسه هوا در هیچ کدام از خودرو‌های ایرانی باز نشد/۴

معاون اجتماعی ناجا گفت: خودرو‌های داخلی در تصادف بهبهان آسیب جدی دیدند و کیسه هوای هیچ کدام باز نشد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:  ۲۸ خودرو در تصادف بهبهان آسیب جدی دیده بودند که  ۲۷ تا از آن‌ها ایران خودرو و سایپا و فقط یکی از آن‌ها هیوندا بود و  ایربگ در هیچ کدام از خودرو‌های ایرانی باز نشد.

۲۰ دی در محور بهبهان_ رامهرمز ۵۰ خودرو به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه در جاده‌ی مه آلود با هم برخورد کردند این حادثه چهار فوتی  و ۲۷ زخمی داشت.

 

 

 

 

 

علت شلوغی مرکز تعویض پلاک در بیرجند کندی سامانه اعلام شد/۴

علت شلوغی مرکز تعویض پلاک در بیرجند کندی سامانه اعلام شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: علت شلوغی مرکز تعویض پلاک در بیرجند، کندی و قطع سامانه‌های مرکز بوده که باعث معطلی شهروندان شده است.

سرهنگ علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر سرعت اینترنت سامانه‌ها افزایش یافته و شرایط نسبت به روزهای گذشته بهتر است لذا همکاران تا ساعت ۱۵ خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در مرکز تعویض پلاک بیرجند سه باجه وجود دارد که روزانه به حدود ۲۰۰ نفر خدمات ارائه می‌شود و در چند روز اخیر نقص فنی سامانه‌ها و کندی سرعت اینترنت را داشتیم اما خدمت به شهروندان تعطیل نشد و تا آخرین نفر خدمات ارائه شد.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: ساختار شبکه مرکز تعویض پلاک بیرجند در حال به‌روزرسانی است و به دلیل نقص فنی مقداری زمان‌بر شد اما تلاش ما این است که تا پایان هفته به‌روزرسانی‌ها انجام شود و روز شنبه هفته آینده هیچ مشکلی در ارائه خدمت به شهروندان نداشته‌ باشیم.

وی درباره درخواست برخی شهروندان مبنی بر افزایش مرکز تعویض پلاک در مرکز استان گفت: در راستای رفاه شهروندان جزو پیشنهادات ما توسعه همین مرکز فعلی است و درخواست را ارائه دادیم و پیگیر هستیم که محقق شود.

مرکز تعویض پلاک بیرجند در روزهای اخیر با تراکم جمعیت مواجه شد به‌طوری که مراجعان برای دریافت خدمات در صف بودند و این موضوع گلایه‌هایی در پی داشت.

 

واقفان در خراسان جنوبی ۱۳۵ میلیارد ریال وقف کردند/۲-۳

واقفان در خراسان جنوبی ۱۳۵ میلیارد ریال وقف کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۸۸ وقف جدید به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال امسال در این استان با نیت‌های مختلف به ثبت رسید.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ وقف در شهرستان بیرجند، ۱۳ وقف در شهرستان نهبندان، ۱۰ وقف در شهر خضری، هشت وقف در شهرستان قاینات، شهرستان‌های فردوس، خوسف و زیرکوه هر کدام هفت وقف، پنج وقف در شهرستان سربیشه، شهرستان‌های طبس و سرایان هرکدام چهار وقف و سه وقف هم در شهرستان بشرویه ثبت شد.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین وقف‌ها مربوط به شهرستان‌ بیرجند است افزود: وقف یک واحد آپارتمان با نیت صرف و خرج هزینه‌های ازدواج جوانان، هزینه‌های برگزاری جشن در نیمه شعبان و قرائت قرآن از شاخص‌ترین وقف‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: نیت وقف‌های امسال در حوزه‌های مختلف با نیات متفاوت از جمله عزاداری امام حسین (ع)، عزاداری امام علی (ع)، اطعام روز عید غدیر خم، هزینه درمان نیازمندان،هزینه لوازم‌التحریر، برگزاری مراسم نیمه شعبان، کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، مصارف بقاع متبرکه و مساجد، صرف و خرج هزینه‌های ازدواج جوانان، هزینه‌های برگزاری جشن در نیمه شعبان و قرائت قرآن است.

وی به توزیع بسته‌های معیشتی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: ۱۳۱ میلیون ریال بسته غذایی در قالب طرح “سوگواره یاس نبوی” و از محل نیات واقفان خیراندیش استان بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

بخشی‌پور افزود: طرح سوگواره یاس نبوی  در ۱۱ شهرستان استان با هدف برگزاری مراسم عزای حضرت زهرا (س) و آشنایی با سیره ایشان از ابتدای دهه فاطمیه در بقاع متبرکه برگزار شد.

وی اظهار داشت: کمک‌های مالی اوقاف در قالب طرح‌های ضیافت الهی، تبرکات مهدوی، شمیم حسینی و طرح شهید سلیمانی با نام رزمایش کمک‌های مومنانه در سال جاری تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

استان خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۸۸ موقوفه و ۲۱ هزار و ۹۸۳ رقبه دارد.

 

 

 

افزایش ۸۰ درصدی جرایم مالی در فضای مجازی خراسان جنوبی

افزایش ۸۰ درصدی جرایم مالی در فضای مجازی خراسان جنوبی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم مالی در فضای مجازی استان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که عمده آن سرقت از حساب افراد بوده است.

سرهنگ علی محمدپور در نشست خبری با موضوع جرایم سایبری و پویش کودکان سایبری افزود: مجموع جرایم مالی در این مدت ۲ میلیارد تومان بوده که عموما از طریق کلاهبرداری در فضای مجازی از حساب افراد سرقت شده که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل کمتر از یک میلیارد تومان بوده که بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم سایبری ۱۴ درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان افزایش داشته که بخش قابل توجهی از آمار مربوط به جرایم مالی است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران پلیس در این مدت شاهد افزایش ۱۹ برابری کشف جرایم سایبری در استان بودیم که در بخش مالی، ۷۰ درصد موارد کلاهبرداری شده، برگشت داده شده است.

وی افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز، حتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و تهدید بیشترین فراوانی را در جرم‌های اینترنتی دارا هستند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد فراوانی جرم‌های اولویت‌دار مربوط به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است و از نظر تهدید بیشترین قربانیان بانوان هستند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت‌های غیر مجاز ۶۳ درصد جرایم را به خود اختصاص داده‌اند افزود: علیرغم اطلاع‌رسانی گسترده در این موضوع عادی‌انگاری خریدهای اینترنتی بدون توجه به درگاه‌های تقلبی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افراد در وقت طلایی رسیدگی، خودشان به دنبال عودت مبلغ پرداخت شده هستند که این وقت طلایی از محاکم قضایی و پلیس گرفته می‌شود و بعد از نتیجه نگرفتن به پلیس مراجعه می‌کنند که روند را زمان‌بر می‌کند.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم بلافاصله با ۱۱۰ یا شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند بیان کرد: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده صیانت از حق و حقوق مردم است.

وی افزود: در حوزه حتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی درخواست داریم مردم به هیچ عنوان محتواهای خصوصی خود را در فضای مجازی رد و بدل نکنند که احتمالا در دسترس سودجویان قرار می‌گیرد، باید در این زمان به جای اینکه به دنبال خواسته مجرم باشیم به پلیس مراجعه کنیم.

محمدپور با تاکید بر حساسیت بیشتر والدین به فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه نظارت لازم بر فرزندان نیست که مخرب و ایجاد کننده مشکل می‌شود و والدین باید طوری با فرزندان برخورد کنند که در اولین رکن از هرگونه سوء‌استفاده، فرزند موضوع را با والدین در میان بگذارد.

وی از آغاز پویش سراسری کودکان سایبری از ۲۵ دی‌ ماه خبر داد و گفت: والدگری در فضای مجازی، کودکان و آموزش مجازی، کودکان سایبری و مسوولیت اجتماعی، کودکان و نقض حریم، کودکان و اعتیاد اینترنتی، کودکان و بازی‌های رایانه‌ای و پلیس فتا حامی کودکان سایبری از مهمترین محورهای این پویش است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با توجه به حضور کودک و نوجوان در سامانه شاد متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن بارگذاری شده در این سامانه عضو شوند.

وی افزود: در هفته اخیر ۲ نوع از کلاهبرداری با عنوان سامانه الکترونیک قضایی و سامانه مسکن در استان صورت گرفت که توصیه می‌کنیم هرگونه پیامک ارسال شده از شماره تلفن شخصی و دارای لینک مورد اقبال قرار نگیرد.

همچنین سرهنگ محمدپور از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و فحاشی علیه شخصی در اینستاگرام کرده بود.

وی گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا خراسان جنوبی مدعی بود فردی در فضای مجازی اقدام به فحاشی همچنین انتشار تصاویر خصوصی و شماره تلفن همراهش کرده است که رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: ماموران پلیس فتا پس از تحقیقات و بررسی در اظهارات شاکی با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

وی بیان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا، ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود شد ولی با رو به رو شدن مستندات و ادله جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرده و در اظهارات خود عنوان داشت این کار را صرفا از روی حس کنجکاوی انجام داده است که متهم به همراه پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور گفت: کاربران دقت داشته باشند از عکس‌های خصوصی خود در پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند و اطلاعات هویتی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند زیرا امکان سوء‌استفاده توسط افراد فرصت‌طلب وجود دارد.

وی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

 

 

 

هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

بارش‌های رگباری و خسارت بار در راه خراسان جنوبی/۲

بارش‌های رگباری و خسارت بار در راه خراسان جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارشی به جو استان از شنبه خبر داد و گفت: کشاورزان و دامداران تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از خسارت‌های احتمالی انجام دهند.

علیرضا خندان رو با بیان اینکه شرایط جوی نسبتاً پایداری را در منطقه خواهیم داشت، اظهار کرد: از فردا افزایش متناوب ابرها را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به تدریج از روز شنبه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در منطقه پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از شنبه  تا روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی به شکل رگبار و رعدوبرق را در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، بیان داشت: خطر برخورد صاعقه، احتمال بارش برف در ارتفاعات، کاهش دید افقی و تشکیل مه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

 

 

قاتل خاموش جان دو نفر را در باغستان فردوس گرفت/۴

بر اثر استفاده غیر  استاندارد و نادرست از سیلندر گاز ال پی جی و استنشاق گاز مونوکسید کربن یک پدر و پسر  در شهر باغستان قربانی گازگرفتگی شدند.

کاظم نیا مسئول آتش‌نشانی شهر اسلامیه گفت: علاوه بر اینکه سیلندر گاز به درستی به آبگرمکن متصل نشده بود آبگرمکن هم فاقد دودکش بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*