اخبار خراسان جنوبی/

نماینده خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها: انتقال آب از دریای عمان و احداث راه آهن در حال پیگیری است- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

پیرزن جیب بر دستگیر شد

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن ۶۵ ساله‌ای خبر داد که در بهشت زهرا جیب بری می‌کرد.

به گزارش مهر، سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری افزود: با وقوع چند فقره جیب بری مشابه در بهشت زهرا بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به این که با تجمیع پرونده مشخص شد که سرقت‌ها در محدوده غسالخانه و قطعات جدید بهشت زهرا اتفاق افتاده است، افزود: گشت زنی‌های هدفمند آغاز و کارآگاهان موفق شدند پیرزنی ۶۵ ساله را هنگام جیب بری دستگیر کنند.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه دهم این پلیس به ۴۰ فقره سرقت در بهشت زهرا با توجه به ازدحام جمعیت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: تحقیقات پلیسی برای کشف اموال مسروقه و شناسایی مالخران ادامه دارد و متهم برای اخذ دستور قضایی به دادسرا معرفی شد.

 

 

 

 

دستمزد ۱۰۰ میلیونی برای همدستی با کلاهبردار

مرد سابقه دار و همدستش با اجاره موقت مغازه‌ها و ارائه چک‌های بی‌محل از عمده فروشان کلاهبرداری می‌کردند.

به‌ گزارش ایران، متهم در حالی که دستبند آهنی دور دستانش گره خورده گوشه‌ای از حیاط پلیس آگاهی ایستاده و شاکی‌های پرونده در حالی که چک‌های بی‌محل او را در دست دارند محاصره‌اش کرده‌اند. یکی از شاکی‌ها مرد مغازه‌داری است که در دام کلاهبرداری هاشم و همدستش افتاده است.

وی درباره شگرد متهمان برای کلاهبرداری گفت: متهم و همدستش مغازه مرا برای یک سال اجاره کردند و گفتند می‌خواهند بار برنج را در آنجا انبار کنند بعد به‌عنوان بیعانه یک فقره چک یک ماهه دادند. قرار شد ماهی ۷ و نیم میلیون تومان هم کرایه بدهند، اما هنوز ۱۰ روز نگذشته بود که متوجه شدم چک بی‌محل است و اعتباری ندارد. وقتی به سراغشان رفتم متوجه شدم آنها برای اینکه اعتماد ما را جلب کنند داخل کیسه‌های برنج را از نمک پر کرده‌اند و بار اصلی را که متعلق به یک فروشنده بوده سرقت کرده‌اند.

یکی‌دیگر از شاکی‌ها مرد جوانی است که صاحب برنج مسروقه بوده است، درباره این ماجرا گفت: در فضای مجازی آگهی فروش برنج گذاشتم که متهم با من تماس گرفت و درخواست دوتن برنج کرد. من هم راهی تهران شدم و ابتدا یک و نیم تن از برنج‌ها را داخل مغازه‌ای که متهم آدرس داده بود تخلیه کردیم بعد به بهانه اینکه مابقی را باید در انبار دیگری تخلیه کنیم آدرس دیگری به ما داد و راه افتادیم اما ناگهان بین راه متوجه شدم از خریدار خبری نیست، به ناچار به انبار قبلی برگشتم اما در کمال ناباوری متوجه شدم برنج‌ها نیز سرقت شده است. با شکایت‌های سریالی در خصوص کلاهبرداری به این شیوه و شگرد، کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد اعضای این باند با کرایه یک روزه مغازه و ارائه چک‌های بی‌محل، اقدام به خرید اجناس از جمله برنج کرده و بعد از اینکه فروشنده محل را ترک می‌کرد، اجناس داخل مغازه را تخلیه و فرار می‌کردند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره این خبر گفت: در این پرونده یکی از متهمان دستگیر شد و تا کنون ۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی و دستگیری همدست متواری این متهم ادامه دارد.

 

 

رئیس عقیدتی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خبر داد؛
تربیت ۳۸۰۰ حافظ قرآن در نیروی انتظامی خراسان جنوبی
حجت الاسلام عبداللهی از تربیت سه هزار و ۸۰۰ نفر حافظ قرآن در برنامه‌های حفظ قرآن کریم عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، بیست و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ناجا عصر امروز (۹ آبان) با حضور ۲۵۰ شرکت کننده خواهر و برادر در خراسان جنوبی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا عبداللهی»، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در آیین افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات در هشت رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰جزء، درک مفاهیم سطحی یک و سطح ۲ و اذان با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی  افزود: در این مسابقات شرکت کنندگانی از مرزبانی، مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله بیرجند، یگان ویژه و شهرستان تابعه استان حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: نفرات برتر استانی به بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا اعزام می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پیشتاز است، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سرمایه انسانی ما حفظ شود باید در مقابل وسوسه‌ها و توطئه‌های شیطان آنها را واکسینه کنیم که بهترین راه استفاده از آموزه‌های قرآنی است.

 

وی گفت: طی ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ نفر حافظ در برنامه‌های حفظ قرآن کریم عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی تربیت شدند.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تاکنون مقامات خوبی کسب کرده و در سطح ملی نیز جزء استان‌های برتر در زمینه حفظ قرآن و رویکردهای قرآنی است، اضافه کرد: همچنین این نهاد هر سال از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان به عنوان برترین دستگاه در رویکردهای قرآنی معرفی می‌شود.

 

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با توجه به تنوع ماموریت‌ها بیش از قشرهای دیگر جامعه نیاز دارند که خود را در پناه قرآن کریم قرار داده و صیانت شوند تا جامعه را صیانت کنند.

 

مسابقات موتور کراس قهرمانی استان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید

درخشش موتور سواران سرایانی در مسابقات قهرمانی استان

درخشش موتور سواران سرایانی در مسابقات قهرمانی استان

قهرمانی تیم موتور کراس شهرستان سرایان در مسابقات موتور کراس قهرمانی استان به میزبانی شهرستان طبس رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان سرایان، مسابقات موتور کراس قهرمانی استان خراسان جنوبی به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی کویران طبس برگزار شد. این مسابقات در مورخ جمعه ۷ آبان ماه در پیست موتور کراس شهرستان طبس با حضور تیم های برتر استان برگزار گردید. تیم موتور کراس شهرستان سرایان با ۱۰ موتور سوار در کلاسهای ۶۵ سی سی ، ۲۵۰ سی سی، ۴۵۰ سی سی جوانان و ۲۵۰ سی سی پیشکسوتان و ۸۵ سی سی با مربیگری محمد خانی قهرمان ارزنده شهرستان در این مسابقات شرکت نمود که این رقابتها با قهرمانی تیم موتور کراس شهرستان سرایان پایان یافت.
نفرات برتر این مسابقات در
کلاس ۲۵۰ سی سی جوانان:
۱- امیرحسین جمال مقام اول_سرایان
۲- سعید قربانزاده مقام دوم_قاین
۳- محمدسینا داشگر مقام سوم_سرایان
کلاس ۲۵۰سی سی پیشکسوتان:
۱- محمدحسن رنجبر مقام اول_ سرایان
۲- محمد اسماعیلی مقام دوم_ طبس
۳- حسین گنجبخش مقام سوم_بشرویه
کلاس ۴۵۰ سی سی جوانان:
۱-مرتضی وضیع مقام اول_ قاین
۲-فرزاد نیک نهاد مقام دوم_طبس
۳-امین محمدی نژاد مقام سوم _سرایان(سه قلعه)
۴-مجتبی علمدار مقام چهارم_ سرایان(آیسک)
کلاس ۶۵ سی سی:
۱-محمدمهدی سرایانی اول _سرایان
۲-حسین هادی زاده دوم _ طبس
کلاس سوپر کراس:
۱-سعید قربانزاده مقام اول_قاین
۲-محمد اسماعیلی مقام دوم_ طبس
۳-محمدسینا داشگر مقام سوم_سرایان
در امتیازات تیمی هم تیم‌های شهرستان سرایان، قائن و طبس به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
این مسابقات با حضور، توسلی کیا ریس بخش موتورسواری فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و مسئولین محترم شهرستان طبس برگزار شد.
در پایان با حضور مسئولین استانی و کشوری از تیم های برتر تجلیل به عمل آمد.
به گفته محمد خانی رئیس کمیته موتور کراس استان این مسابقات توسط این کمیته برنامه ریزی و اجرایی شده است.

استفاده از ظرفیت مرز مشترک با افغانستان برای معرفی صنعت چاپ استان

    
استفاده از ظرفیت مرز مشترک با افغانستان برای معرفی صنعت چاپ استان
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت مرز مشترک با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت برای برپایی نمایشگاه های توانمندی های صنعت چاپ استان استفاده کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت استان، بیان کرد: خراسان جنوبی دارای توانمندی های بسیاری است که نه به واسطه بسترها و زیرساخت ها، بلکه به واسط نیروهای انسانی قوی و متعهد آن، هر کجا در کشور نامی از این استان و یا اثری از تولیدات فرهنگیمان باشد، به واسطه تلاش و کوشش این افراد است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت چاپ در خراسان جنوبی، بیان کرد: فعالان این عرصه مردمانی بسیار نجیب و متین هستند اما با وجود مشکلات فراوان این حوزه، روز به روز نحیف تر می شوند. مشکلاتی که اگر نبودند، با توانمندی و ظرفیت فعالان چاپ استان، امروز باید شاهد حضور آن ها در بالاترین درجات می بودیم.

عباسعلی بهاری با اعتقاد بر این که صنعت چاپ یک چرخه است و به یک چاپخانه و چندین نفر عوامل محدود نمی شود، ادامه داد: چاپ از زمانی که یک هنرمند و یا فرهیخته ای قلم به دست می‌گیرد، آغاز می شود و با چاپخانه به تولید می رسد و در نهایت در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا موجب آگاهی بخشی و توسعه فرهنگ در جامعه شود.

وی با اشاره به این که متاسفانه شاهد کاهش فعالیت های چاپی از ۸۰ درصد به ۷۲ درصد هستیم، یادآور شد: خلأهای قانونی و عدم تخصص موجب این کاهش شده است. برای مثال زمانی که چاپ دیجیتال وارد کشور شد، افرادی با صرف هزینه های بسیار دستگاه های مورد نظر را خریداری کرده و دوره های لازم را برای کسب تخصص گذراندند اما در مرحله اعطای مجوز با سنگ اندازی های زیادی مواجه شدند.

بهاری با بیان این که در شرایط فعلی چاپخانه های استان در حال سهم گیری از یکدیگر هستند، اضافه کرد: هنوز نتوانستیم سهم های دیگر را به بازار چاپ استان اضافه کنیم تا شاهد فعالیت تمام چاپخانه ها همراه با رقابت و رفاقت باشیم.

وی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تقاضا کرد تا مشکلات صنعت چاپ استان را احصا کرده و در کارگروه ها و گروه های کاری بررسی و نهایتا به شورای توسعه استان ارائه دهد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین بر نیاز استان به داشتن رشته های دانشگاهی صنعت چاپ تاکید کرد و گفت: فعالیت ۶۰  چاپخانه با بیش از ۲۰۰ پرسنل نیاز به کسب مهارت های لازم دارد و اعطای مجوز نیز باید منوط به داشتن تخصص باشد.

 

 

تسهیل موانع فعالان صنعت چاپ با اعطای مشوق های مالیاتی

  
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم  با تاکید بر این که نیاز است تمامی مسئولان استان از صنعت چاپ به عنوان پایه و اساس توسعه فرهنگی، حمایت کنند، تصریح کرد: اعطای مشوق های مالیاتی یکی از راه های تسهیل موانع فعالان این صنعت است.

ناصر نبی زاده با بیان این که صنعت چاپ جزو ۳ صنعت مولد و پیشرو در سطح جهان است، عنوان کرد‌: نمی‌توان نقش بسیار عظیم و گسترده این صنعت را از دو جنبه فرهنگی و صنعتی، انکار کرد.

به گفته وی چاپ به عنوان صنعتی مادر، به سایر صنایع برای تکمیل چرخه تولید کمک می‌کند و با ایجاد ارزش افزوده برای محصولات، نقش بسیار مهمی در گسترش صادرات غیر نفتی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به جنبه های فرهنگی این صنعت نیز اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ فرهنگ عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و از همان زمانی که وارد زندگی بشریت شده، گسترش بسترهای نشر آثار فرهنگی را در پی داشته است.

نبی زاده خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از شاکله فرهنگی ما در داخل و خارج از کشور مدیون صنعت چاپ است.

وی به فعالیت ۶۰ چاپخانه با انواع مختلف چاپ و ۳ لیتوگرافی در استان اشاره کرد و گفت: تلاش های فعالان این حوزه موجب فراهم شدن ظرفیت های بسیار مناسبی برای صنعت چاپ استان شد و چه در استان و چه در سطح کشور حرفی برای گفتن داریم. حتی در حوزه بین المللی و خصوصا صادرات به کشور افغانستان توانسته ایم گام هایی برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرایط سخت ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا سخن گفت و بیان کرد: بحران های اقتصادی، افزایش هزینه ها، بی ثباتی قیمت ها، گرانی مواد اولیه و کمبود نقدینگی برای بهسازی و نوسازی دستگاه های چاپ و کاهش سفارشات از دیگر مشکلاتی است که دامنگیر صنعت چاپ استان شده و شرایط بسیار دشواری را برای فعالان این عرصه ایجاد کرده است.

ناصر نبی زاده اضافه کرد: با این حال تدبیر، پشتکار، علاقه و دلسوزی دستاندرکاران این عرصه چراغ صنعت چاپ استان را پرفروغ نگه داشته و شاهد کوشش های فراوان آن ها برای فائق آمدن به این مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر این که نیاز است تمامی مسئولان استان از این صنعت به عنوان پایه و اساس توسعه فرهنگی، حمایت کنند، تصریح کرد: اعطای مشوق های مالیاتی یکی از راه های تسهیل موانع فعالان صنعت چاپ استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که پیگیر خارج نشدن سفارشات چاپی از استان هستیم، ادامه داد: شایسته نیست زمانی که چاپخانه های استان از سایر استان ها سفارش دریافت می کنند، شاهد خارج شدن سفارشات به خارج از خراسان جنوبی باشند.

 

هویت بخشی ما از طریق صنعت چاپ رخ می دهد

 

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هویت بخشی ما از طریق صنعت چاپ رخ می دهد و در صادرات محصولات غیر نفتی نیز موثرترین عامل است.

غلامرضا جعفرپور مقدم در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ خراسان جنوبی، بیان کرد: صنعت چاپ پدیده ای چند وجهی است و هم در بحث فرهنگ شاهد تولید آثار فرهنگی و علمی هستیم و هم به عنوان صنعتی زیرساختی، در حوزه های بسته بندی محصولات اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان این که صنعت چاپ با تلفیق هنر و فن آثاری کم نظیر خلق می کند، ادامه داد: هویت بخشی ما از طریق این صنعت رخ می دهد و در صادرات محصولات غیر نفتی نیز موثرترین عامل است.

جعفرپور مقدم با تاکید بر این که صنعت چاپ برای جامعه و خصوصا افرادی که در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند، همچون هوا برای انسان است، اضافه کرد: متاسفانه شرایط ناشی از بیماری کرونا، تقابل هزینه ها و درآمدها و نبود سفارشات آسیب های زیادی به این صنعت وارد کرده و اگر پایمردی دست‌اندرکاران این حوزه نبود، مدت ها پیش شاهد خاموش شدن چراغ صنعت چاپ در استان می بودیم.

شایان ذکر است در پایان مراسم از ۲۵ فعال صنعت چاپ با اهدای تندیس و لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال محموله حشیش

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۱ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش در شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری مبنی بر حمل یک محموله مواد مخدر از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط یک کامیون مطلع شدند که پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان یک کامیونت حامل بار اثاثیه منزل را متوقف و بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران خودرو را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیونت ۵۱ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

 

 

کامیون حامل مرغ قاچاق در”بیرجند” متوقف شد

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس در بازرسی از یک کامیون، هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۷۴۴ میلیون ریال در شهرستان”بیرجند” کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، هزار و ۲۴۰ قطعه مرغ قاچاق که فاقد مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۴۴ میلیون ریال برآورد شد.

 

درگذشت مادر شهیدان وطنخواه

مادر شهیدان علی اکبر و مهدی وطنخواه در سن هفتاد و هشت سالگی درگذشت.

، مرحومه کبری گلی کامرود شب گذشته در سن هفتاد و هشت سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.درگذشت مادر شهیدان وطنخواه

این مادر گرامی امروز تشییع و در جوار فرزندان شهیدش در روستای کامرود سه قلعه به خاک سپرده شد.

شهیدان وطنخواه دو شهید و تنها شهدای این روستا هستند که در سن ۱۸ و ۱۹ سالگی با حضور در جبهه‌های گیلانغرب و میاندوآب دفاع مقدس به مقام شهادت نایل شدند و در روستای کامرود به خاک سپرده شدند.

شهید مهدی وطن خواه متولد ۱۳۴۴/۰۲/۰۱ در روستای کامرود سه قلعه در تاریخ ۱۳۶۳/۱۰/۲۳ در کردستان به شهادت رسید.

شهید علی اکبر وطن خواه نیز متولد  ۱۳۴۲/۰۲/۰۱ در روستای کامرود سه قلعه در تاریخ ۱۳۶۰/۱۰/۰۱ در گیلان غرب به شهادت رسید.

 

 

 

 

شهردار بیرجند:

شهرداری بیرجند بر مبنای اصول سه‌گانه فعالیت می‌کند

شهرداری بیرجند بر مبنای اصول سه‌گانه فعالیت می‌کند

 شهردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند در دوره جدید بر سه اصل ارزشی، عدالت‌محور و فسادستیز شروع به‌کار کرد و این راه را ادامه خواهد داد.

“مهدی بهترین” روز سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: اینها جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است و در حکم وزیر کشور هم بر این مساله تاکید شده که بیانیه گام دوم انقلاب همواره نصب‌العین مسوولان اجرایی و شهردار باشد.

وی گفت: آنچه باعث شد در اولین قدم به این دیدار بیاییم، بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند.

شهردار بیرجند با یادآوری دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زمانی که عضو شورای شهر بیرجند در دوره چهارم بود افزود: در آن دیدار دغدغه‌هایی را در زمینه ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی مطرح کردید که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و اینکه مسایل شرعی و قانونی باید رعایت شود.

وی بیان کرد: طی جلسه‌ با اعضای شورای شهر و هیات داوری در هشت محور برنامه ارایه دادم و برنامه اصلی که بر آن تاکید دارم، بحث فرهنگی شهر بیرجند است و جزو دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان است.

بهترین با اشاره به دغدغه قانونمداری گفت: اعضای شورا و ما هم تاکید داریم که قانون باید اجرا شود و اگر نقص‌هایی در آن دیده می‌شود باید به سمت اصلاح قانون برویم اما تا جایی که قانون وجود دارد باید رعایت شود تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ۱۹ حوزه فعالیت در شهرداری بیرجند شامل پنج حوزه شهردار، چهار معاونت، هشت سازمان و ۲ شهردار منطقه وجود دارد که از این مجموعه بزرگ، ۲ معاونت و یک سازمان مستقیم با عمران شهر و مسائلی مانند شهرسازی، آسفالت و مبلمان شهری ارتباط دارند و ۱۵ درصد خدمات شهرداری بیرجند به عمران و شهرسازی تعلق می‌گیرد.

شهردار بیرجند گفت: ۸۵ درصد بقیه کارهایی است که در فرهنگ، حوزه حمل و نقل، میادین و اقتصاد شهر است لذا شهر یک مجموعه زنده است که نیاز داریم در همه جوانب به آن بپردازیم و پرداختن به یک موضوع و غافل شدن از سایر جوانب خسران است یعنی سرمایه خود را از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: وقت اندکی که مردم در اختیار ما گذاشتند نیز به‌زودی سپری خواهد شد و باید همه موضوعات شهر مورد نظر قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این دیدار گفت: شرایطی پیش آمد که بعد از برنامه‌ریزی‌ها، حمایت‌ها و نظارت‌هایی که در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند انجام شد با توجه به روندهای علمی و منطقی که ایجاد و فرم امتیازدهی که طراحی شد و مصاحبه‌هایی که از نامزدهای پست شهرداری صورت گرفت یکی از رسالت‌های شورا به نتیجه رسید و حکم دکتر “مهدی بهترین” برای سکانداری شهرداری بیرجند توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.

علیرضا محمودی‌راد افزود: به جهت اینکه امور دچار اشکال و وقفه نشود روز گذشته حکم انتصاب را تقدیم کردیم و شهردار بیرجند در جمع اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری پس از قرائت سوگندنامه کار خود را رسما شروع کرد.

وی اظهار داشت: امروز هم اولین جلسه شهردار با فرماندار بیرجند با مبنای فرهنگی و موضوع چاپ و نشر کتاب گویش بیرجندی برگزار شد که شروع جلسات با موضوع فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.

 

 

 

 

 

۱۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب به خراسان جنوبی اختصاص یافت/۲-۳

 ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب به خراسان جنوبی اختصاص یافت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب خبر داد.

محمود رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: نویسندگان استان تا کنون درخواست‌هایی برای خرید کتاب‌های منتشر شده خود در سال ۱۴۰۰ را برای خرید به این معاونت ارسال کرده‌اند که این درخواست‌ها در شورای خرید کتاب که اواخر آذر یا اوایل دی ماه برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی اگر از صاحبان آثار برتر جشنواره کتاب استان تاکنون حمایتی با خرید کتاب نشده باشد خرید آثار این افراد در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: کتاب‌های خریداری شده برای استفاده در اختیار مراکز، ادارات و کتابخانه های که درخواست کتاب داشته‌اند، قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون تومان برای این منظور اختصاص یافته است، افزود: زمان برگزاری نمایشگاه کتاب امسال استان هنوز مشخص نشده است.

گلایه شهروندان از کمبود برنج تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی؛ مسئولان برنج کمبود نداریم

حسین اکبری

گلایه شهروندان از کمبود برنج تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی؛ مسئولان برنج کمبود نداریم

در حالی برخی از شهروندان بیرجندی از افزایش قیمت بزنج و کمبود برنج تنظیم بازار گلایه دارند که مسئولان معتقد هستند کمبود برنج نداریم و مشکل در توزیع است.

به گزارش تسنیم ، هفته اخیر بود که پیرو گزارشات و تماس‌های مردم به دفتر تسنیم استان خراسان جنوبی گزارشی در قالب افزایش قیمت میوه منتشر شد.

حال آنچه این روزها  در بازار بیرجند در جریان است قد کشیدن قیمت برنج و گلایه شهروندان است، شهروندانی که در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما از کمبود برنج تنطیم بازار در مراکز فروش خبر می‌دهند.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با بیان اینکه برای تهیه برنج تنظیم بازار بارها به چند خرده فروشی مراجعه کردم اما برنج تنطیم بازار یافت نشده است گفت: چند وقتی است که بازار برنج در استان خراسان جنوبی مطلوب نیست.

یکی دیگر از شهروندان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه دیروز خبر گرانی گوجه فرنگی از طریق رسانه‌ها منتشر شد، افزود: امروز خبر بازار آشفته برنج همچنان در جریان است که مسئولان باید رسیدگی کنند.

اما آنچه از سخنان شهروندان یافت می‌شود این است که گرانی و توزیع نامناسب برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی رخ نداده است چرا که قبل از این هم بارها شاهد این بودیم که کالاهایی مانند روغن خوراکی هم کمبود و هم گران شده است.

شهروندان تاکید دارند اگر سهمیه برنج استان خراسان جنوبی به اندازه‌ای نیست که بتوان به همه اصناف سهمیه‌ای برای توزیع داد پس چرا برای افزایش این سهمیه رایزنی نمی‌شود؟

یکی از شهروندان خراسان جنوبی افزود: از طرفی برخی از اقلام خوراکی بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی توزیع می‌شود که در برخی از نقاط شهر به واسطه نبود این فروشگاه‌ها و یا عدم اطلاع افراد مسن از شیوه کار فروشگاه‌ها در بستر فضای مجازی، دسترسی مردم سخت‌تر و مشکل‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه برنج در حال حاضر یکی از اقلام اساسی سفره‌های مردم محسوب می‌شود و از این نظر تنظیم بازار این کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: اینکه ۱۰ کیلوگرم برنج پاکستانی به نزدیک ۳۰۰ هزار تومان رسیده است با جیب اقشار پایین جامعه همخوانی ندارد.

کمبود برنج در استان خراسان جنوبی نداریم 

محمد شریف رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ما کمبود برنج تنظیم بازار نداریم ولی توزیع آن نامناسب است گفت: در توزیع برنج هیچ گاه از صنف خوار و بار فروشان نظرخواهی نمی‌شود چرا که اگر در توزیع اقلام خوراکی سازمان‌های مربوطه از  همان صنف نظر بخواهند بی‌شک به گونه‌ای کار پیش خواهد رفت که مردم و اصناف گلایه‌ای نداشته باشند و اگر در توزیع اقلام خوراکی سازمان‌های مربوطه از همان صنف نظر بخواهند، بی‌شک به گونه‌ای کار پیش خواهد رفت که مردم و اصناف گلایه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر برنج تنها در برخی از واحدهای صنفی شاخص توزیع می‌شود و شاخص بودن را نهاد توزیع کننده خود مشخص می‌کند گفت: در مورد حبوبات خوشبختانه مشکل خاصی در استان خراسان‌ جنوبی از نظر تأمین وجود ندارد و قیمت آن نیز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است و در حال حاضر باید وضعیت بازار نابسامان توزیع برنج ساماندهی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از دو سه ماه اخیر توزیع برنج به جهاد کشاورزی واگذار شده است گفت: به طور کلی سهمیه هر شهرستانی را به خود شهرستان واگذار کردیم.

عباس جرجانی افزود: ما در استان هزار و ۲۰۰ واحد صنفی خوار و بار فروشی داریم و به طور طبیعی نمی‌توان در هر مرحله توزیع به همه این هزار و ۲۰۰ واحد سهمیه برنج داد اما در این بین اتحادیه باید در هر مرحله به عنوان لیست ۱۰۰ نفری از واحدهای صنفی بدهد تا سهمیه برنج بین آنها توزیع شود و در آخرین مرحله سهمیه برنج توزیعی استان خراسان جنوبی ۵۰۰ تن بوده که ۱۷۹ تن در بیرجند توریع شده است.

وی قیمت یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج تنظیم بازار پاکستانی را ۲۵۰ هزار تومان و هندی ۱۸۵ هزار تومان اعلام کرد.

 

 

امام جمعه بیرجند در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر :

طرح‌های شهری حساب شده و علمی باشد/۳

امام جمعه بیرجند: طرح‌های شهری حساب شده و علمی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: چنانچه طرح‌های شورای شهر و شهرداری حساب شده، علمی، دارای زمان‌بندی و نظارت باشد در چهار سال کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: گذر زمان، زیر و بم‌ها، پیچ و خم‌ها، تلخی و شیرینی‌ها و چالش‌ها و فرصت‌ها همه آزمایش است و بیش از ۴۰ سال دوران انقلاب به مردم ما بصیرت داده که تجربه بسیار با ارزشی است.

وی افزود: ما در این بیش از ۴۰ سال جریانات گوناگون دیده‌ایم و یکی از تجربیات انقلاب این است که هر وقت ایادی بیرون و ایادی داخل عرصه را بر ارزش‌های انقلاب تنگ کرده‌اند، دست غیبی الهی بر سینه نامحرم زده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جریاناتی مثل هجوم نظامی آمریکا به طبس، مساله کودتا نوژه، فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ امداد الهی به داد مردم رسید و چندی قبل رسانه‌ها از قول رییس جمهوری روسیه نوشتند این تهاجم‌هایی که به صورت‌های مختلف علیه ایران بوده به هر کشوری یکی از آنها بود، ساقط می‌شد.

وی افزود: به خاطر دارید که سه سال قبل به‌راحتی عده‌ای می‌گفتند ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود حتی بعضی از شهروندان معامله سنگین خود را با سرنوشت این روزها گره زدند در کنار این، فتنه‌های تحمیلی که گاهی خودی‌ها تحمیل می‌کردند خیلی وحشت‌زا بود اما ایمان به خدا همه چیز را حل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ملاحظه کنید یک مرتبه در آن شرایط سخت، تنگنا و کرونا که از نظر زمینه حساس بود به‌طوری که در دوره های گذشته انتخابات مجلس اگر یک هفته با تاخیر تصمیم می‌گرفتند مشکل ایجاد می‌شد اما در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر ابتدا کرونا به پایین رسید تا انتخابات انجام شد و بعد بالا رفت و اگر در اوج‌ قرار می‌گرفت، بهانه‌جویی‌ها چه می‌کرد.

وی گفت: آنچه محصول قضیه شد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای شهر در این آزمایش دست خدا خیلی کمک کرد و به هر حال مردم ما مظلوم واقع شدند و خدا به مردم کمک کرد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این‌ها فرصت است و فرصت نمی‌ماند لذا تا چشم باز کنیم تمام است اما چنانچه طرح‌ها حساب شده، علمی و دارای زمان‌بندی باشد و نظارت وجود داشته باشد در چهار سال خیلی کارها را می‌توان انجام داد.

وی افزود: مردم در انتخابات شورای شهر حسن انتخاب داشتند و شورای شهر هم در مساله انتخاب شهردار حسن انتخاب داشت، چون شهرداری با سایر جاها فرق دارد و نیاز ساعت به ساعت مردم است آن هم در امور مختلفی که اگر به نحو صحیح کارآمد باشد، مردم راحت هستند و شهر و مردم رشد می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همه امور چه فیزیکی چه فرهنگی مورد نیاز جامعه است گفت: در مساله انتخاب‌ها یا انتصاب‌ها روایتی داریم کسی که بنیان بنای خیری را بگذارد در همه آنچه خیر واقع می‌شود در ثواب آن سهیم است بدون اینکه از ثواب مباشر کم شود و کسی که بنای بنیان شر می‌گذارد نیز در همه گناه آنچه صورت بگیرد، شریک است بدون اینکه از گناه مباشر چیزی کم شود.

وی با تاکید بر اینکه مساله مشاوره خیلی مهم است افزود: همیشه توجه داشته باشیم در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر یا سازمان دیگر آنچه از دید دنیایی نگاه می‌شود بعد فیزیکی و کمی دارد که چند نفر رای می‌دهند و به نوع انتخاب خیلی کار ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: گاهی دست‌هایی نیز به صورت غیرمتعارف رای به دست می‌آورند و در کشور ما هم کم و بیش وجود دارد البته نه در حدی که تغییر دهد ولی هست اما آنچه در شورای اسلامی و دینی و آنچه قرآن به آن توجه دارد، جنبه کیفی است یعنی اصل مشورت برای آن است که نظر صائب کشف شود و آنچه دلیل عقلانی و شرعی دارد.

وی گفت: بنابراین گاهی دلایل یک نفر بر ۱۰۰ نفر می‌چربد لذا همه باید از آن یک نفر تبعیت کنند که مساله بسیار مهمی است جمع بین ملاک‌های قانونی، شرعی و عقلی حاصل شود زیرا در شرع و عقل ملاک این است که احسن و نه تعداد به دست آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وقتی مجموعه‌ای در هر جایی از تعهد و تعبدهای ایمانی برخوردار باشند، کشف قول احسن می‌کنند و مشکلات هم وقتی حل می‌شود که کار به‌صورت احسنت انجام شود.

وی گفت: در این مقطع امیدواریم به دلیلی که خدا دل‌ها را تغییر داده و جای شکر و سپاس است، مسوولان در دولت، مجلس و شورای شهر این فرصت را به عنوان امداد الهی غنیمت بشمردند و کارها را صرفا الهی انجام دهند و مسائل نفسانی کنار گذاشته شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مردم در مدت اخیر خیلی رنج کشیدند و این کارها التیامی باشد برای زخم‌هایی که بر پیکره مردم و اندشیه و ایمان آنها خورده است.

در این دیدار رییس شورای اسلامی شهر و شهردار جدید بیرجند نیز گزارشی را از روند انتخاب شهردار در دوره ششم و برنامه‌های مدیریت شهری ارائه کردند.

“مهدی بهترین” که ۲۷ شهریور امسال در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شده بود، هشتم آبان ماه با حکم وزیر کشور به این سمت منصوب شد و در جلسه دیروز شورای شهر سوگند یاد کرد.

 

 

 

اعزام ورزشکاران خراسان جنوبی به رقابت های پینگ پنگ کشوری/۷

 رقابت آقایان خراسان جنوبی در رقابت های پینگ پنگ منطقه ۱۰ کشور

ورزشکاران پسر و دختر خراسان جنوبی در رقابت های پینگ پنگ منطقه ۱۰ کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، تیم منتخب پینگ پنگ منطقه ۱۰ کشور با حضور بازیکنان استان به مسابقات کشوری که به میزبانی استان آذربایجان شرقی شهرستان بناب از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام شدند . لازم به ذکر است : تیم اعزامی را میلاد رمضانی و میثاق ولوی از شهرستان بیرجند ، سید امیر حسین صادق زاده از طبس به مربیگری محمد رضا عباسپور از بیرجند و سرپرستی سید مرتضی صادق زاده از طبس را تشکیل می دهند .
همچنین دختران پینگ پنگ باز استان به مسابقات منطقه ۱۰ کشور که از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می شود ، اعزام شدند . گفتنی است درسا و مهسا یاقوتی از خضری دشت بیاض ، نازنین زهرا جزایری محصل و یاسمین زهرا جزایری محصل از طبس به مربیگری نرگس طالبی و سرپرستی نجمه پیله کش زاده از طبس اعضای تیم اعزامی را تشکیل می دهند .

حضور داور کشتی خراسان جنوبی در لیگ برتر کشتی فرنگی/۷

کاظم عقیقی داور بین الملل و ارزنده شهرستان قائنات رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی را قضاوت خواهد کرد .

جواد شهرستانی ، رئیس هیات کشتی شهرستان گفت : فدراسیون کشتی ، کاظم عقیقی داور بین الملل و ارزنده شهرستان قائنات را به رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی دعوت نمود.
گفتنی است: عقیقی در شهر آمل استان مازندران رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی را قضاوت خواهد کرد .

مسابقات فوتسال نهبندان پایان یافت/۷

برگزاری مسابقات فوتسال در شهرستان نهبندان
به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش مسابقات فوتسال با حضور ۱۵ تیم ورزشی از روستاها و سطح شهرستان نهبندان به مدت ده شب در سالن ورزشی یاس نبی شهر نهبندان برگزار شد .
این مسابقات در سه گروه برگزار شد که در پایان تیم های مصالح ساختمانی اردونی ، زنده یاد سجاد نوایی ، آموزش و پرورش به ترتیب مقامهای اول تا سوم این مسابقات را کسب نمودند .

حضور سه قصه‌گوی خراسان جنوبی در بخش «آیینی‌سنتی»  جشنواره بین المللی قصه‌گویی

حضور سه قصه‌گوی خراسان جنوبی در بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین المللی قصه‌گویی

با آغاز داوری بخش «آیینی سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سه قصه گوی خراسان جنوبی ۱۲ آبان ماه روی صحنه می‌رند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: داوری مرحله منطقه‌ای بخش «قصه‌های آیینی و سنتی» از روز ۸ آبان ماه آغاز شده است که در این مرحله سه قصه‌گوی کانون خراسان جنوبی ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با ۷۱ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و… قصه‌ها را روایت می‌کند افزود: «آرمیتا نوروزی»، «بهاره اسماعیلی» و «فاطمه اخباری» سه قصه گوی راه‌یافته استان به این مرحله هستند.

پیش از این و در روز ۴ آبان ماه نیز شش قصه‌گوی کانون استان در مرحله‌ی منطقه‌ای و در بخش «قصه‌های ملی» به صورت مجازی قصه‌های خود را اجرا کردند.

همکاران ارجمند:
سرکار خانم دکتر سوسن صادقی بُجد، استاد محترم گروه شیمی دانشگاه بیرجند،
جناب آقای دکتر حسین بارانی، دانشیار محترم گروه فرش دانشگاه بیرجند.

با سلام و احترام، قرار گرفتن نام شما همکاران گرانسنگ در فهرست دانشمندان برتر سال ٢٠٢٠
میلادی جهان موجب افتخار خانواده دانشگاه بیرجند، استان خراسان جنوبی و کشور عزیزمان ایران است.
شورای کانون صنفی استادان دانشگاه بیرجند ضمن عرض شادمانهترین تبریکها به شما به خاطر این
موفقیت چشمگیر، برای شما و سایر همکاران دانشگاه بیرجند تندرستی و توفیق ادامه راه جهاد علمی و
گسترش مرزهای دانش بشری و تربیت دانشجویانی توانمند، دانا و سودمند برای این مرز و بوم و برای جامعه
بشری را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.
علاوه بر این، کسب این موفقیت بزرگ، نشان میدهد که چنین ظرفیتهای علمی و عملی ارزندهای
توسط خداوند منان در جایجای این مرز پرگهر به ودیعت نهاده شده است و این وظیفه همه مسئولین، از
سطح دانشگاه تا بالاترین سطوح کشوری، است که با فراهم آوردن زمینههای مناسب و مساعد برای بروز و
بالیدن این استعدادها و ظرفیتها، راه را برای پیشرفت علمی و توسعه پایدار کشور هموار سازند. زمینههایی
که مهمترین و اساسیترین آنها، شان و منزلت والاییست که در ذهن و جان همه انسانهای آگاه و آینده-
نگر، و نیز در فرهنگ اصیل اسلامی، برای دانش و دانشمند و دانشپژوهی در نظر گرفته شده است.
با آرزوی توفیق الهی
شورای کانون صنفی استادان

اجرای طرح سوادحرکتی در ۳۵۸ دبستان خراسان جنوبی/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح سواد حرکتی در ۳۵۸ دبستان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

محمد علی واقعی، گفت: یکی از این بسته‌های تحولی، طرح ملی سواد حرکتیاجرای طرح سوادحرکتی در ۳۵۸ دبستانخراسان جنوبی دانش‌آموزان ابتدایی است که از ابتدای سال تحصیلی جاری در ۳۰ درصد دبستان‌های استان اجرا می‌شود؛ که پیامد اجرای آن، اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان و پرورش نسلی سالم، با نشاط و فعال است.

وی با بیان اینکه «ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی است، افزود: ایمان، اخلاق، نشاط، سلامت، جمع‌گرایی، نوع‌دوستی، قانون پذیری، سخت‌کوشی، ظلم‌ستیزی و منش پهلوانی از مهم‌ترین اصول حاکم بر «ورزش تربیتی» است، که همگی از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی، در اجرای این طرح ملی، افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی در آجرای طرح سواد حرکتی مشارکت دارند.

به گفته وی خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب، به منظور عملیاتی کردن سند تحول، همواره تلاش کرده اند، تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که از مفاهیم فاخر این سند الهام گرفته است، در قالب بسته‌های تحولی اعلام شده از سوی وزارت، به مرحله اجرا بگذارند.

وی افزود: برای تحقق و بومی سازی این مهم، حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل، با مشارکت فکری معلمان تربیت‌بدنی، مدیران، صاحب‌نظران و پیشکسوتان، در ساحت زیستی و بدنی مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌ها را با هدف ارتقای شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته است.

به گفته واقعی، فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایام آموزش غیرحضوری به صورت نظام یافته در حال ارائه از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) است که این مهم نیز سهمی قابل توجه در تحقق عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به مواد و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان در جای جای کشور فراهم کرده است.

 

 

 

 

محکومیت ۹ میلیارد ریالی متهمان قاچاق کولر گازی/۴

متهمان قاچاق کولر گازی در هفت ماه گذشته به پرداخت ۹ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ۱۶۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: طی هفت ماه گذشته ۸۵ پرونده قاچاق مربوط به قاچاق کولر گازی در استان تشکیل و در شعبات تعزیرات رسیدگی شد.

حسن پور  افزود: در این رابطه  ۱۱۵ عدد کولر گازی کشف و ضبط شده و متهمان این پرونده‌ها به ۹ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ۱۶۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۹۲۶ فقره پرونده قاچاق به شعبات تعزیرات حکومتی استان وارد شده است، گفت: همچنین در این مدت تعداد پرونده‌های مختومه در این حوزه یک هزار و ۹۳۵ فقره بوده که این آمار نشان دهنده عملکرد ۱۰۰.۵ درصدی شعبات تعزیرات حکومتی استان در رسیدگی به این پرونده‌ها است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۳۴۷ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۵۳۲ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

 

 

 

 

مشاهده یک قلاده گربه وحشی در نهبندان/۲

یک قلاده گربه وحشی برای اولین بار در منطقه شکار ممنوع استند نهبندان مشاهده شد.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: در سرشماری پاییزه مشاهده یک قلاده گربه وحشی در نهبندانامسال پستانداران شاخص منطقه استند علاوه بر کل و بز ، قوچ و میش، جبیر، گرگ، شغال، روباه، تشی، خرگوش و گربه شنی یک قلاده گربه وحشی برای اولین بار توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست در این منطقه مشاهده و رصد شد.

کوهستانی افزود: در صورت ارتقای منطقه از شکار ممنوع به حفاظت شده، امکان حفظ این گونه‌های با ارزش و سایر گونه‌های نادر که سال هاست در این زیستگاه مشاهده نشده و ممکن است در منطقه وجود داشته باشد نظیر کاراکال و سیاه گوش وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:
لزوم حمایت و اختصاص مشوق های مالیاتی به فعالان صنعت چاپ خراسان جنوبی/۲-۳

نبی زاده با اشاره به لزوم اختصاص مشوق هایی برای معافیت مالیاتی و بیمه در حوزه صنعت چاپ، گفت: باید تسهیلاتی برای فعالان این عرصه تخصیص یابد و قوانین برای صادرات تسهیل شود.

«ناصر نبی زاده» در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ استان اظهار کرد: صنعت چاپ جزو سه صنعت مولد و پیشرو سطح جهان است و نقش عظیم و گسترده ای در جنبه های فرهنگی و صنعتی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت چاپ از صنایع مادر است که به صنایع دیگر کمک می کند و ارزش افزوده در عرضه محصولات ایجاد می کند، گفت: صنعت چاپ اهمیت بالای در صادرات محصولات غیرنفتی دارد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل صنعت چاپ در  عرضه زیبا و ارزان آثار فرهنگی، افزود: در خراسان جنوبی ۶۰ چاپخانه و سه لیتوگرافی مشغول به فعالیت هستند.

نبی زاده با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی برای صنعت چاپ وضعیت سختی را ایجاد کرده است، ادامه داد: افزایش هزینه ها، کمبود مواد اولیه، کمبود نقدیندگی برای بهسازی و بروز رسانی دستگاه ها و کاهش سفارشات شرایط دشواری برای فعالان عرصه صنعت چاپ استان ایجاد کرده است که انتظار می رود مسئولان از این صنعت حمایت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم اختصاص مشوق هایی برای معافیت مالیاتی و بیمه در حوزه صنعت چاپ، گفت: باید تسهیلاتی برای فعالان این عرصه تخصیص یابد و قوانین برای صادرات تسهیل شود.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت مناسب صنعت چاپ خراسان جنوبی، شایسته نیست که سفارش های چاپ از خارج استان تأمین شود.

نبی زاده با بیان سابقه بیش از ۶۰ سال حوزه چاپ در استان، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همین‌طور همزمان شدن روز صنعت چاپ با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، امکان برگزاری مراسم گردهمایی و همایش، طبق روال سال‌های گذشته وجود نداشت به همین دلیل مراسم تجلیل از فعالان این حوزه  امروز  برگزار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۴ نفر از فعالان عرصه چاپ و نشر شهرستان بیرجند با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

تحمیل هزینه های سنگین به بیت المال با عدم توجه به مدیریت مصرف آب

هدر رفت ۴۷ درصدی آب در شبکه روستایی/۳

هدر رفت آب در روستاها بالاتر از میانگین کشوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عدم توجه به مدیریت مصرف آب، هزینه های سنگینی را به بیت المال تحمیل می کند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در ششمین قرارگاه آب بر استفاده از هر ظرفیتی برای ترویج فرهنگ درست استفاده کردن از منابع آبی نیز تأکید کرد.
معاون استاندار تصریح نمود: بر اساس گزارش هایی که در این جلسه ارائه شد، در برخی مناطق با کمبودهایی مواجه هستیم که برای گذر از مشکل کم آبی این حوزه ها باید برنامه ریزی شود.
فرهادی به موضوع هدررفت آب از شبکه های توزیع اشاره کرد و گفت: هدرفت آب از شبکه های توزیع روستایی ۴۷ درصد و در حوزه شهری بالای ۳۰ درصد است که در مجموع حدود ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری می باشد.
وی ادامه داد: برای کم کردن فاصله استان تا میانگین کشوری، اقداماتی انجام شده و اعتبارات لازم هم به این موضوع اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت، افزایش بهره وری، تولید محصولات کشاورزی کم آب بر، گسترش کشت های گلخانه ای و تنوع محصولات مرتبط باید در اولویت کاری جهاد کشاورزی قرار گیرد.
به گفته وی؛ ادامه شیوه های سنتی در حوزه کشاورزی، فرونشست منابع آبی را به همراه دارد.
فرهادی متذکر شد: کمبود آب، تغییر اقلیم و بارندگی های اندک ، واقعیت هایی است که وجود دارند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به رشد قابل توجه سیستم های نوین آبیاری در سطح استان طی ۴ سال اخیر، اظهار داشت: این رشد و پیشرفت فزاینده باید در دیگر مباحث جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه ترویج هم رقم بخورد.

لزوم اختصاص اعتبارات ویژه ملی برای احیای قنوات خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین در سومین جلسه ستاد احیا ، بازسازی و مدیریت قنات های استان در جمع اعضای این ستاد گفت: باید هرچه سریع تر قنات‌های استان در سامانه ثبت شود.

فراهادی با توجه به تعداد بالای قنات ها در استان و ضرورت مرمت آن‌ها گفت: مسئولان استانی باید برای سرعت گرفتن بازسازی قنات ها در استان به فکر جذب اعتبارات ملی باشند .

وی افزود: هر چه بتوانیم در زمینه پیشگیری از حوادث در قنات‌ها هزینه کنیم اثر بخش‌تر و مشکلات کمتری برای مردم ایجاد خواهد شد.

فرهادی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های این ستاد در دو حوزه پیشگیری و بازسازی قنات ها است گفت: پیش بینی شده در یک بازده زمانی ۶ ساله با تامین هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتباردر این دو حوزه مشکل قنات ها را حل کنیم .

۹۳۵ کیلومتر از قنوات خراسان جنوبی نیازمند مرمت و بازسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: قنات‌هایی که در گذشته در استان شناسایی شده حدود ۶ هزار و ۹۴۷ رشته بوده که با پیگیری‌های جهاد کشاورزی این آمار به ۷هزار و  ۵۰۰ رشته قنات در سطح استان رسیده است.

نماینده مقنیان هم در این جسله خواستار نگاه ویژه به مقنی‌ها شد و گفت: متاسفانه این قشر که سختی کارشان زیاد است بیمه نیستند و دستمزدشان کم است.

 

 

 

کاهش ۴۰ درصدی برداشت انار در فردوس/۲

کاهش ۴۰ درصدی برداشت انار در فردوس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: شهرستان فردوس در خراسان جنوبی رتبه اول تولید انار را دارد و در کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

موسی سلیمانی سطح زیر کشت باغ‌های انار شهرستان فردوس را ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شد از هر هکتار حداقل ۲۰ تن انار برداشت شود که سرمازدگی اوایل امسال و توفان مرداد ماه باعث شد الان ۴۰ درصد کاهش محصول داشته باشیم و پیش‌بینی برداشت امسال حدود ۲۵ هزار تن انار است.

وی بیشترین رقم انار فردوس را “شیشه کپ” عنوان کرد و افزود: این نوع انار به دلیل ماندگاری و کیفیت بالا مورد پسند بازارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.

برداشت انار از اوایل آبان آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

 

 

 

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی از روز پنجشنبه/۲

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی از روز پنجشنبه

 رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: هوا در این استان به‌طور موقت گرمتر می‌شود اما از روز پنجشنبه کاهش دما محسوس خواهد بود.

جواد نخعی افزود: بر این اساس پایان هفته جاری با کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در منطقه احتمال سرمازدگی محصولات و یخ‌زدگی وجود دارد لذا فعالان بخش کشاورزی تدابیر لازم را در نظر داشته باشند.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس داده‌ها و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی تا اوایل هفته آینده افزایش متناوب ابر و وزش باد در برخی نقاط گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: همچنین پایان هفته جاری احتمال بارش باران به‌صورت پراکنده در استان وجود دارد.

 

 

 

مستاجران املاک شهرداری فردوس از ۶۰ درصد تخفیف بهره‌مند شدند/۲

مستاجران املاک شهرداری فردوس از ۶۰ درصد تخفیف بهره‌مند شدند

شهردار فردوس گفت: اصنافی که مستاجر واحدهای تجاری شهرداری فردوس هستند تا ۶۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر امسال، از تخفیفات اجاره‌بها بهره‌مند می‌شوند.

حسین اکبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر فردوس و با توجه به نوع کاربری و زمان فعالیت تجاری و صنفی، ۶۰ درصد تخفیف به املاک استیجاری شهرداری فردوس برای اصناف شهرستان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به خسارت‌های بوجود آمده به علت شیوع کرونا برای اصناف و لزوم حمایت همه‌جانبه از اصناف آسیب‌دیده گفت: این تصمیم با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور در سال جاری که موجب کاهش مسافرت هموطنان و به تبع آن کاهش درآمد مشاغلی که مستقیم و غیرمستقیم، خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند، اتخاذ شد.

شهردار فردوس اظهار داشت: همچنین اصناف به علت کاهش فعالیت و حضور کمتر شهروندان در بازار و فروش پایین اجناس یا خدمات، با مشکلاتی مواجه شده‌اند که این شهرداری در راستای حمایت از این اصناف و کاهش زیان و آسیب‌های متحمل، پیشنهادات خود مبنی بر نحوه حمایت را به شورای اسلامی شهر فردوس ارائه داد و مورد موافقت اعضای شورای شهر فردوس قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس لایحه ارسالی شهرداری به شورای شهر فردوس، مقرر شد برای مشاغلی که درآمد آنها مستقیم و تقریبا به‌طور کامل به حضور مسافران و خدمات‌دهی به مسافران یا فعالیت‌های تفریحی شهروندان در ارتباط بوده است، به میزان ۶۰ درصد، بازارچه صنایع دستی به میزان ۴۰ درصد و سایر واحدهای صنفی تا ۲۰ درصد در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر ۱۴۰۰ از بخشودگی اجاره ماهیانه برخوردار شوند.

اکبری گفت: تاکنون در ۱۸ ماه گذشته ۲ بار دیگر نیز تخفیفات مقطعی اجاره برای مستاجران واحدهای صنفی شهرداری اعمال شده و بخشودگی اجاره‌بهای املاک ‌شهرداری از یک سو در راستای حمایت از اصناف آسیب‌دیده از کرونا بوده و از سوی دیگر تلاش بر این است با این اقدام شهرداری و شورای شهر، فرهنگ‌سازی برای دیگر موجرها نیز انجام شود تا آنان نیز با گذشتن و تخفیف بخشی از اجاره بهای ملک خود، میزان زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای مستاجران کاهش دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۲۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۲۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته از طریق آزمایش‌های ملکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۱۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۸ بیمار جدید شامل ۲۳ بستری و ۷۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۳۶ مورد از بیرجند، ۳ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از سربیشه، ۳ مورد از طبس، ۵ مورد از فردوس، ۳۰ مورد از قاین و ۵ مورد از نهبندان شناسایی شد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: همچنین از ۷۴۰ آزمایش سریع ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: با ثبت یک فوت جدید تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۴ نفر افزایش یافت.

 

 

 

 

 

تشییع پدر شهید ابراهیمی در بیرجند/۲

پدر شهید ابراهیمی صبح امروز بر دوش مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شد.

مرحوم محمد ابراهیمی در قطعه خانواده شهدای شهر بیرجند به خاک سپرده شد.تشییع پدر شهید ابراهیمی در بیرجند

پدر شهید احمدعلی و جانباز آزاده قاسم ابراهیمی، در سن ۱۰۰ سالگی و براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت .

شهید احمدعلی ابراهیمی در منطقه سلیمانه عراق در سن ۱۵ سالگی و در عملیات والفجر ۹ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

همچنین فرزند دوم این پدر شهید، قاسم ابراهیمی مدت ۲ سال در اسارت نیروهای بعثی بوده است.

 

 

 

 

خرید ۵۰۰ تُن زرشک تازه از کشاورزان خراسان جنوبی

از آغاز فصل برداشت زرشک در خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۵۰۰ تُن زرشک تازه از کشاورزان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: این مقدارخرید ۵۰۰ تُن زرشک تازه از کشاورزان خراسان جنوبی زرشک از نیمه مهر امسال به صورت توافقی خریداری شده است.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه ظرفیت خرید تعاون روستایی در مرکز استان به صورت روزانه حدود ۱۰ تُن است، افزود: در سال جاری زرشک خریداری شده را تهران، شیراز، اصفهان و کرمان ارسال کرده و در این استان‌ها به فروش رساندیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید زرشک از سوی تعاون روستایی با هدف کاهش دست دلالان در بازار زرشک انجام می‌شود، از کشاورزان خواست: برای جلوگیری از سود دلالان، محصول زرشک خود را در خرمن و بارگاه‌ها خشک کنند و زرشک خود را خشک بفروشند.

به گفته وی با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شود قیمت‌ها در بازار زرشک در حال افزایش است که از تمامی زرشک کاران درخواست می‌کنیم در شرایط فعلی محصول زرشک خود را درصورت نداشتن بارگاه پس از خشک کردن در خرمن‌ها، با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

وی گفت: امروز قیمت هر کیلو زرشک اعلای پفکی (زرشکی که سه تا ۴ ماه در بارگاه خشک می‌شود) ۹۰ هزار تومان در مشهد خرید می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قیمت خرید هرکیلو زرشک تازه توسط تعاون روستایی را ۱۰ هزار تومان و زرشک خشک را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: طبق قیمت گذاری از بازار‌های شهر‌های کلان کشور زرشک خشک دانه اناری بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

ضیائیان احمدی افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک بشدت در حال افزایش است و درصورت شدت نگرفتن شرایط کرونایی در کشور، تا چند ماه آینده نیز قیمت زرشک پفکی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند، که قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک، عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

مدیر تعاون روستایی استان با بیان امسال تعاون روستایی استان به علت تخصیص نیافتن اعتبار خرید زرشک در سال گذشته، به صورت مستقیم زرشک کشاورزان را خریداری نمی‌کند، افزود: تعاون روستایی بازار‌های خرید زرشک در مشهد را شناسایی کرد و با ارسال نمونه‌های محصول از کشاورزان برای خرید زرشک از کشاورزان اقدام می‌کند.

ضیائیان احمدی گفت: زرشک کاران با مرجعه به تعاون روستایی و ارسال نمونه محصول به مشهد به خریداران این محصول متصل می‌شوند.

تعاون روستایی خراسان جنوبی پارسال هزار تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری کرد.

 

 

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

اعزام زائران عتبات از مشهد خواهد بود/پیش بینی هزینه سفر

اعزام زائران عتبات از مشهد خواهد بود/پیش بینی هزینه سفر

بیرجند- مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اعزام زائران عتبات استان در این مقطع از مشهد خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود هزینه اعزام هر زائر بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان باشد.

ابوالفضل نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش ثبت‌نام سفر به عتبات از سه روز قبل از طریق سامانه https://atabat.haj.ir آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند با وارد شدن در این سامانه و پرکردن فیش ثبت‌نام برای این سفر معنوی اقدام کنند.

مدیر کل حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از امتیازات ثبت نام در دوره فعلی این است که پکیج‌های مختلفی برای این سفر زیارتی پیش‌بینی شده است و افراد می‌توانند مدت زمان سفر خود را چه یک هفته و چه کمتر و یا بیشتر از آن انتخاب کنند.

نوفرستی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدام و انتخابی کردن مدت زمان سفر به واسطه کنترل هزینه‌ها است، ادامه‌داد: در این مقطع به واسطه لغو روادید بین کشور ایران و عراق، سفر تنها به صورت هوایی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از آن جایی که در فصل سرد سال قرار داریم و ممکن است تعداد زائران به حدی نرسد که پرواز جداگانه از خراسان‌جنوبی داشته باشیم، هماهنگ شده که زائران سه استان خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و رضوی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد عازم عتبات شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در گام بعدی در صورتی که تعداد زائران به حد نصاب کافی برسد با هماهنگی سه استان، امکان اینکه اعزام زائران از استان صورت بگیرد، وجود خواهد داشت.

نوفرستی بیان‌کرد: در حال حاضر دوستان در سازمان حج و زیارت در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستند که بررسی شود کدام شرکت خدمات بهتر با هزینه کمتری به زائران خواهد داد تا برای اعزام با آن شرکت قرارداد ببندند.

وی ادامه داد: همچنین گروهی به عراق اعزام شده‌اند تا وضعیت هتل‌ها در کربلا، نجف و کاظمین را ارزیابی کنند و بعد از این بررسی‌ها و رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هزینه نهایی سفر اعلام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها هزینه اعزام به عتبات برای هر نفر بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود، گفت: اعزام در این مقطع از ۲۳ آبان شروع و تا دی ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

۸۹ درصد مراتع استان ممیزی شد/سامانه سماک آماده خدمت به مرتع‌داران

۸۹ درصد مراتع استان ممیزی شد/سامانه سماک آماده خدمت به مرتع‌داران

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در ۸۹ درصد مراتع استان طرح ممیزی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نصرآبادی با اشاره به مساحت استان و شرایط سخت حاکم بر مراتع افزود: ساماندهی مرتع داران و شناسایی بهره‌برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع، ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: حدود ۹ هزار خانوار در قالب ۲۰۶ طرح از مزایای اجرای طرح‌های ممیزی بهره مند شدند، بهره‌برداران محلی از نظر معیشتی وابستگی کامل به محصولات فرعی مانند علوفه، گیاهان دارویی، خوراکی، صنعتی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به تمدید زمان پروانه چرای دام اضافه کرد: به دنبال مراجعه و درخواست‌های مکرر مرتع داران و بهره برداران مجاز مراتع برای تمدید پروانه چرای دام و مطلع نبودن برخی از آنها از مقررات اعلام شده، مهلت پرداخت پروانه چرای دام تا هشت آذر تمدید شد.

نصرآبادی از مرتع داران و بهره برداران مجاز که تاکنون موفق به پرداخت حق و حقوق ناشی از تمدید سالانه پروانه چرای دام در سال‌های گذشته نشده‌اند خواست نسبت به پرداخت بدهی و تهیه و اجرای طرح مرتع داری اقدام کنند.

وی با اشاره به شتاب تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع افزود: بر اساس بخشنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، همه پروانه‌های مرتع داری چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید در سال جاری منجر به طرح مرتعداری شود.

وی توصیه کرد: بهره‌برداران در بازه زمانی باقی مانده تا هشتم آذر سال‌جاری باید با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها یا مراجعه به سامانه «سماک» نسبت به پرداخت عوارض پروانه چرا اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۵۰ واحد دامی مجاز، وابسته به مرتع دارد.

طرح‌های مسکن در نهبندان برای ۲ هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد کرد/۲

طرح‌های مسکن در نهبندان برای ۲ هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد کرد

 فرماندار نهبندان گفت: طرح‌های مختلف احداث مسکن در این شهرستان علاوه بر خانه‌دار کردن تعداد قابل توجهی از مردم برای ۲ هزار و ۹۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ سال گذشته عملیات اجرایی سه هزار و ۱۱۷ واحد مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد شهری، مسکن روستایی، مسکن مددجویان بهزیستی و طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهبندان آغاز و برخی واحدها تکمیل شده است همچنین در آینده نزدیک طرح‌های جدید در قالب طرح حمایتی مسکن از سوی دولت اجرایی می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر عمده واحدهای مربوط به طرح‌های مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد و مددجویان بهزیستی در مراحل پایانی کار یا تحویل به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز با قوت در حال پیگیری است افزود: سهمیه جذب شده شهرستان از محل این طرح ۳۷۵ واحد است که در مجموع روند احداث این واحدها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیکی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی طرح‌های مسکن در شهرستان نهبندان است که با مجموع ۲۰۵ هزار متر مربع زیربنای مسکونی در دست اجراست.

 

 

 

 

ویژه برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در مراکز ثابت و سیار نهبندان

ویژه برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در مراکز ثابت و سیار نهبندان

به منظورآشنایی کودکان ونوجوانان با پدافند غیرعامل مراکز ثابت و سیار کانون در شهرستان نهبندان با مشارکت هلال احمر و مدارس روستایی ویژ برنامه‌های مختلفی را برگزار می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان نهبندان با حضور در مدارس سطح شهر و روستاهای تحت پوشش، با هدف شناسایی نقاط آسیب پذیر، آمادگی مقابله با مسائل وپیشامدهای احتمالی، مقاوم سازی زیرساخت ها، آگاهی بخشی واطلاع رسانی در راستای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل درکودکان ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را برگزار می کنند.

بر همین اساس کارگاه آموزش اطفای حریق و اقدامات اولیه در برخورد با آتش سوزی باحضور کارشناس هلال احمر در مدرسه خدیجه کبرا در روستای خوانشرف برگزارشد.

دراین کارگاه درخصوص شرایط نگهداری کپسول‌های اطفاء حریق، نحوه‌ی استفاده‌ی از آن و آموزش‌های عملی در این خصوص و حفاظت در برابر بلایای طبیعی به مخاطبان ارایه شد و در پایان اعضا در مسابقه‌ی نقاشی با موضوع مقابله با بلایای طبیعی شرکت کردند.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، گفت: وقتی کشوری می تواند قوی شود که قانون مدار باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین اداره کل تعزیرات حکومتی استان که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی، بیان کرد: در عادلانه رسیدن اجناس به دست مصرف کننده، تهیه مواد اولیه، تولید، توزیع و بازرسی هرکدام باید کار خود را درست انجام دهد و در آخر تعزیرات حکومتی باید برای اجرای عدالت، کار خود را انجام دهد، برخی توقع دارند تا تعزیرات حکومتی برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز در عصر انفجار اطلاعات هستیم که جهان به اندازه یک کف دست شده، می توان اطلاعات را لحظه ای بدست آورد، نیازی نیست که تمام اقدامات در یک سازمان باشد، با یک استعلام می تواند تمام موارد از قبیل، مواد اولیه، کالای قاچاق، نرخ و قیمت، کالاهای یارانه ای و غیره را در هر لحظه برای هم مسئولی ممکن سازد.

 

وی افزود: گاهی ممکن است برخی سازمان ها در کار خود جدی باشند، اما سازمان مرتبط دیگری جدیت لازم را نداشته باشد، همین موضوع نیز باعث خواهد شد که درست انجام وظیفه نشود و به هدف مطلوب نرسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی اظهار داشت:  در مسئله ای که ایجاب می کند که در آن جهت بیشتر کار شود، ارزش های فرهنگی و ساختار سیاسی است، اگر در این مسائل به حد نصاب برسیم این نوع مسائل در ردیف بعدی قرار میگیرد و مناسب و کارآمد است، همه می دانند که اگر در کشوری ولنگاری، سوء استفاده و یا به هر نحوی گریز از قانون اتفاق افتد، مشکلات فراوانی در پی دارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت:  اگر در حرف یا عمل ترویج به قانون گریزی می شود، نفوذ دشمن است، هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، وقتی کشوری می تواند قوی باشد که قانون مدار باشد، برای تولید سم یا دارو، باید فرمول طی شود، فرقی ندارد که سم باشد یا شفادهنده، فرمول برای رسیدن به هدف لازم است، خارج از فرمول هیچ کس از نظر فردی، اجتماعی و اقتصادی به جایی نمی رسد.

 

وی ادامه داد:داستان جریمه شدن چرچیل را تقریبا همه می‌دانند؛ راننده چرچیل برای رسیدن به یک جلسه مهم تخلف می‌کند و وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌ وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌ وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است».

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآورشد:  این موارد تنها کارشما نیست، مسئولین سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید از تریبون های خودشان به مردم وحتی به گران فروش ها بگویند که این گران فروشی به نفع تو نیست، منافع فرد در کنار منافع جمع تعریف می شود، اگر کشوری مورد هجوم قرار بگیرد و ضعیف شود، همه برایشان اتفاقات ناپسند رخ می دهد.

 

وی افزود: شما هم باید به مخاطبین خود که معمولاً همان گران فروش ها هستند یادآور شوید که این کار به نفع کشور و انقلاب اسلامی نیست، شاید نصیحت شما را بهتر درک کند تا جرمی که برایش بنویسید، چه تولید کننده و چه توزیع کننده همه باید بدانند که اگر می خواهند در دنیا و آخرت به کمال برسند راهش گران فروش و کم فروشی نیست.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: هنگامی که جنسی گران شود، کارگر با اجرتش نمی تواند زندگی کند، لذا اجرتش را گران می کند، حمل و نقل هم گران می شود، همه چیز گران می شود، در حالی که فرد خیال می کند با گران کردن فایده می کند، اما هنگامی که مورد دیگری نیاز دارد آن هم گران شده است، اینطور نیست که فقط یه مورد گران شود، همه چیز گران می شود، هنگامی که یک خودرو در حرکت است، چرخ جلو با هر سرعتی برود با همان سرعت چرخ عقب نیز می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: لذا گران فروشی به نفع هیچ کس نیست، نفع این است که کشور، مردم با ایمان، مسئولین متعهد، تولید کنندگان صحیح و توزیع کنندگان امین داشته باشد، تا کشور از سطحی که هست بالا برود، اینکه هر روز جرمی مرتکب شویم و مجرم را بگیرم هیچ وقت درست نمی شود، باید به مردم گفت تا هوشیار باشند، اگر متعهد باشیم، همه چیز عادلانه می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گران فروشی ها و کلاهبرداری ها بی شعوری است، به حدی که منافع واقعی فرد و جامعه در کلاهبرداری نیست، اینکه دشمن سعی می کند تسلط پیدا کند این است که انسان های فهمیده را از بین می برد و بعد بر نافهم ها مسلط می شوند و آنها را به نوکری می گیرند، لذا باید جلوی این کار را گرفت.

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، گفت: وقتی کشوری می تواند قوی شود که قانون مدار باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین اداره کل تعزیرات حکومتی استان که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی، بیان کرد: در عادلانه رسیدن اجناس به دست مصرف کننده، تهیه مواد اولیه، تولید، توزیع و بازرسی هرکدام باید کار خود را درست انجام دهد و در آخر تعزیرات حکومتی باید برای اجرای عدالت، کار خود را انجام دهد، برخی توقع دارند تا تعزیرات حکومتی برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز در عصر انفجار اطلاعات هستیم که جهان به اندازه یک کف دست شده، می توان اطلاعات را لحظه ای بدست آورد، نیازی نیست که تمام اقدامات در یک سازمان باشد، با یک استعلام می تواند تمام موارد از قبیل، مواد اولیه، کالای قاچاق، نرخ و قیمت، کالاهای یارانه ای و غیره را در هر لحظه برای هم مسئولی ممکن سازد.

 

وی افزود: گاهی ممکن است برخی سازمان ها در کار خود جدی باشند، اما سازمان مرتبط دیگری جدیت لازم را نداشته باشد، همین موضوع نیز باعث خواهد شد که درست انجام وظیفه نشود و به هدف مطلوب نرسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی اظهار داشت:  در مسئله ای که ایجاب می کند که در آن جهت بیشتر کار شود، ارزش های فرهنگی و ساختار سیاسی است، اگر در این مسائل به حد نصاب برسیم این نوع مسائل در ردیف بعدی قرار میگیرد و مناسب و کارآمد است، همه می دانند که اگر در کشوری ولنگاری، سوء استفاده و یا به هر نحوی گریز از قانون اتفاق افتد، مشکلات فراوانی در پی دارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت:  اگر در حرف یا عمل ترویج به قانون گریزی می شود، نفوذ دشمن است، هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، وقتی کشوری می تواند قوی باشد که قانون مدار باشد، برای تولید سم یا دارو، باید فرمول طی شود، فرقی ندارد که سم باشد یا شفادهنده، فرمول برای رسیدن به هدف لازم است، خارج از فرمول هیچ کس از نظر فردی، اجتماعی و اقتصادی به جایی نمی رسد.

 

وی ادامه داد:داستان جریمه شدن چرچیل را تقریبا همه می‌دانند؛ راننده چرچیل برای رسیدن به یک جلسه مهم تخلف می‌کند و وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌ وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌ وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است».

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآورشد:  این موارد تنها کارشما نیست، مسئولین سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید از تریبون های خودشان به مردم وحتی به گران فروش ها بگویند که این گران فروشی به نفع تو نیست، منافع فرد در کنار منافع جمع تعریف می شود، اگر کشوری مورد هجوم قرار بگیرد و ضعیف شود، همه برایشان اتفاقات ناپسند رخ می دهد.

 

وی افزود: شما هم باید به مخاطبین خود که معمولاً همان گران فروش ها هستند یادآور شوید که این کار به نفع کشور و انقلاب اسلامی نیست، شاید نصیحت شما را بهتر درک کند تا جرمی که برایش بنویسید، چه تولید کننده و چه توزیع کننده همه باید بدانند که اگر می خواهند در دنیا و آخرت به کمال برسند راهش گران فروش و کم فروشی نیست.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: هنگامی که جنسی گران شود، کارگر با اجرتش نمی تواند زندگی کند، لذا اجرتش را گران می کند، حمل و نقل هم گران می شود، همه چیز گران می شود، در حالی که فرد خیال می کند با گران کردن فایده می کند، اما هنگامی که مورد دیگری نیاز دارد آن هم گران شده است، اینطور نیست که فقط یه مورد گران شود، همه چیز گران می شود، هنگامی که یک خودرو در حرکت است، چرخ جلو با هر سرعتی برود با همان سرعت چرخ عقب نیز می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: لذا گران فروشی به نفع هیچ کس نیست، نفع این است که کشور، مردم با ایمان، مسئولین متعهد، تولید کنندگان صحیح و توزیع کنندگان امین داشته باشد، تا کشور از سطحی که هست بالا برود، اینکه هر روز جرمی مرتکب شویم و مجرم را بگیرم هیچ وقت درست نمی شود، باید به مردم گفت تا هوشیار باشند، اگر متعهد باشیم، همه چیز عادلانه می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گران فروشی ها و کلاهبرداری ها بی شعوری است، به حدی که منافع واقعی فرد و جامعه در کلاهبرداری نیست، اینکه دشمن سعی می کند تسلط پیدا کند این است که انسان های فهمیده را از بین می برد و بعد بر نافهم ها مسلط می شوند و آنها را به نوکری می گیرند، لذا باید جلوی این کار را گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*