اخبار خراسان جنوبی/

بازگشایی بازارچه مرزی نهبندان به اشتغال مرزنشینان کمک می‌کند

بیرجند – ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه که در دست اقدام است، به اشتغال منطقه به‌ویژه مرزنشینان کمک می‌کند.

مجید بیکی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان نهبندان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد، افزود: افرادی که به عنوان غرفه‌دار در این بازارچه فعالیت خواهند کرد در تعهدها دیده نشده‌اند که باید ساماندهی شوند.

وی گفت: خروجی بسیاری از جلسات و اقداماتی که انجام می‌شود ارتباط مستقیم با موضوع اشتغال دارد و همه ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: هرچه به سمت اشتغال پایدار برویم موفقیت در ایجاد شغل بهتر و مشهودتر خواهد بود اما اگر عکس این باشد بسیاری از افراد نه تنها در شغل خود دوام نمی‌آورند که دچار آسیب‌های متعدد نیز خواهند شد.

وی افزود: برای رسیدن به موفقیت و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه به وحدت و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی نیاز است همچنین دستگاه‌های ناظر باید متناسب با وضعیت موجود و شرایطی محیطی ورود کنند.

بیکی گفت: برای ۱۳ رسته شغلی تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا پرداخت می‌شود لذا در این حوزه‌ها از جمله گردشگری، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها باید مراعات حال افراد بشود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعهد اشتغال خود جدیت بیشتری داشته باشند عنوان کرد: دستگاه‌ها باید در این مسیر در کنار هم باشند و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کنند.

فرماندار نهبندان تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را هزار و ۲ نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون ۶۹ درصد این تعهد تحقق پیدا کرده و دستگاه‌هایی که نسبت به میانگین شهرستان عقب‌تر هستند، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در قالب تیم‌های نظارتی که فعال خواهد شد در نیمه دوم سال جاری نظارت بر طرح‌های اشتغال که در سامانه رصد یا سایر تبصره‌ها و ماده‌ها ثبت شده است، در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیکی افزود: در شهرستان نهبندان تاکنون بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف داشته‌اند و باید مساعدت ویژه‌ای با متقاضیان تسهیلات نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه معرفی متقاضیان اشتغال به بانک‌ها بیشتر از دریافت‌کنندگان تسهیلات است اظهار داشت: بحث بلوکه کردن بخشی از تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال غیرقانونی است.

فرماندار نهبندان با تاکید بر لزوم جایگزینی برخی طرح‌های اشتغالزا در شهرستان گفت: به عنوان مثال برخی متقاضیان طرح‌هایی در زمینه دامداری دارند که با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود علوفه دامی پرداخت این تسهیلات به صلاح نیست و باید طرح جایگزین معرفی شود.

وی افزود: موضوعات مربوط به صنایع دستی و بازاریابی آن باید با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد شناسایی شود و زنجیره‌ای از تولید تا فروش این محصولات توسط اداره تعاون ایجاد شود.

بیکی گفت: دستگاه‌های اجرایی با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید افراد فاقد مهارت و شغل را شناسایی و جذب کنند تا با کمک آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را بیاموزند و وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری امروز پرخطر شده است گفت: ستاد توسعه خاوران در حوزه محصول پسته و پسته‌کاری ورود کرده است که باید از این ظرفیت استفاده کرده و متناسب با اقلیم منطقه کشت انجام شود.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای به سمت آموزش‌هایی که در شهرستان کمبود داریم و دپارتمان معدن که نماینده مردم در مجلس نیز پیگیری‌های متعددی داشته، لازم است تبدیل به دانشکده شود و در قالب مرکز آموزش و تربیت مربی فنی و حرفه‌ای فعالیت کند.

وی افزود: در حال حاضر سه مجتمع رفاهی در مسیر نهبندان – شوسف، نهبندان – زابل و شوسف در حال احداث است که اگر به بهره‌برداری برسد زمینه اشتغال خوبی فراهم خواهد شد.

بیکی گفت: تفاهم نامه‌های جدید را برای ایجاد واحدهای صنعتی دنبال می‌کنیم و تا ۲ هفته آینده در حوزه معدن به عنوان پیشران اقتصاد منطقه، تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران منعقد می‌شود که زمینه اشتغال خوبی را فراهم خواهد کرد.

 

 

اهدا یک خانه تاریخی به میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی

خانه تاریخی بهاور در شهر سربیشه توسط مالکان به میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این خانه به شماره اهدا یک خانه تاریخی به میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی۳۲۷۳۴ در تاریخ ۲۲ مهر سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث ملی قرارگرفته و مربوط به دوره پهلوی اول است.

حسن رمضانی افزود: پس از این اقدام ارزشمند و قابل تقدیر مالکان خانه بهاور ، مراحل قانونی انتقال سند ملکی انجام شد و هم اکنون بنا در اختیار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه است

 

 

کاریکاتور/ آقای سفیر ماسک‌های اهدایی پیشکش؛ لطفا پول ایران را بدهید!

 

 

 

کاریکاتور/ دگرگونی جغرافیای طلاق!

 

 

 

 

مراکز واکسیناسیون در انتظار مردم؛

مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

 مردم واکسیناسیون را ناقص رها نکنند

 رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با توصیه به مردم که واکسیناسیون را ناقص رها نکنند، افزود: ۵۱ هزار نفر در خراسان جنوبی نوبت تزریق دز دوم واکسن شان گذشته و هنوز مراجعه نکرده‌اند.

مسعود ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا از نگرانیهایش در مورد بروز جهش‌های دیگر و عدم آمادگی افرادی که حاضر به دریافت واکسن نیستند گفت و اظهارکرد: نگران کسانی هستیم که واکسینه نشده‌اند یا کاملا این فرآیند را کامل نکرده‌اند و این در حالی است که بیماری در استان رو به افزایش است.

ضیایی از موارد فوتی به علت بیماری کرونا گفت و بیان کرد: از ابتدای شهریورماه بیش از ۵۰ درصد این موارد فوتی کسانی بودند که هیچ دز واکسنی را دریافت نکرده بودند.

وی با بیان اینکه اکنون کادر درمان و بیماران خاص دز سوم واکسن را هم تزریق می‌کنند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در افرادی که فوت کرده‌اند شامل کسانی است که  واکسن تزریق نکرده یا به طور کامل واکسن را نزدند؛ بنابراین علت شروع دز سوم همین است.

ضیایی با اشاره به اینکه واکسن بیش از ۹۵ درصد پیشگیری از مرگ را دارد، افزود: اکنون سه نوع واکسن سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون استان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جهش‌های کرونا باید آماده بود و رعایت شیوه نامه‌ها و تکمیل روند واکسیناسیون دو سلاح این روزها در مقابل کرونا است، تصریح کرد: موفقیت در امر واکسیناسیون زمانی حاصل می‌شود که ۷۵ درصد جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کنند؛ پس برای دریافت هر دو دز اقدام کنید و واکسیناسیون را ناقص رها نکنید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه مدتی است افراد بستری در بخش کرونا کمتر شده‌اند اما از کرونا نباید غافل شد، بیان کرد: با این حال، موارد سرپایی افزایش یافته، اما معمولاً همین موارد سرپایی ممکن است سرانجام شان به بستری شدن بکشد.

ضیایی ادامه داد: شرکت در مراسم‌های مختلف با آغاز فصل برداشت زرشک و زعفران در استان خطر شیوع کرونا را افزایش می‌دهد؛‌ این در حالی است که تعداد قابل توجهی از مردم استان برای تزریق دز دوم واکسن کرونا تاخیر یا تردید داشته و مراجعه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: رعایت شیوه نامه‌ها به تنهایی کارساز نیست و  تزریق واکسن کمک زیادی به بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر کرونا می‌کند.

 

 

 

توقیف ۲۶ دستگاه تلویزیون قاچاق در خراسان جنوبی

هشت پرونده قاچاق تلویزیون شامل ۲۶ دستگاه در این استان تشکیل شد و محکومان به پرداخت ۳۶۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون توسط ۳۰۸ اکیپتوقیف ۲۶ دستگاه تلویزیون قاچاق در خراسان جنوبی نظارتی ، هزار و ۱۵۸ مورد بازرسی از اصناف استان انجام شد.

حسین پور افزود: در این بازرسی‌ها ۱۸۶ واحد دارای تخلف شناسایی و به ۴۵۶ واحد صنفی نیز تذکرات لازم داده شد.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، طرح بازدید و نظارت از واحد‌های تولیدی و توزیعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، مراتب را با شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند یا برای ثبت گزارش و شکایت به درگاه اینترنتی tazir ۱۳۵.ir مراجعه کنند.

 

 

 

برگزاری مسابقات قهرمانی آزاد مینی فوتبال در بیرجند/۷

برگزاری مسابقات قهرمانی آزاد مینی فوتبال در بیرجند

 

به همت انجمن مینی فوتبال هیات ورزش های همگانی شهرستان بیرجند و با مشارکت هیات ورزش های همگانی استان اولین دوره مسابقات مینی فوتبال رده سنی آزاد در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در مراسم فینال این دوره از مسابقات به تیم های اول تا سوم در بخش آقایان به ترتیب یک میلیون و پانصدهزارتومان و یک میلیون و هشتصدهزارتومان وبه تیم اول تا سوم بانوان به ترتیب چهارصدوپنجاه و سیصدوپنجاه و دویست و پنجاه هزارتومان پرداخت شد.در بخش آقایان: تیم تراشه کویر گلشن مقام اول ،تیم نود (چاپ عدنان) مقام دوم و تیم آسانسور بهران صعود مقام سوم را کسب کردند . در بخش بانوان نیز تیم نود مقام اول ، تیم پروتئین ماسیس مقام دوم و تیم سپاهان مقام سوم را از آن خود کردند . ضمنا مسابقه مینی فوتبال رده سنی نونهالان نیز بین چهارده تیم در حال برگزاری است.

شناسایی ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا از ۳۹۰ آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از ۱۷۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۵۱ بیمار و از ۲۱۳ تست سریع ۵۶ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد مورد یک مورد از بشرویه، ۵۲ مورد از بیرجند، یک مورد از خوسف، ۶ مورد از درمیان، ۸ مورد از سرایان، ۲۳ مورد از طبس، ۱۱ مورد از فردوس و ۵ مورد از نهبندان، شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۲۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۰ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم و آمار قربانیان کرونا همان هزار و ۱۹۷ نفر ثابت ماند.

 

 

 

استقبال از تیم دوچرخه‌سواری تریال استان خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور

استقبال از تیم دوچرخه‌سواری تریال استان خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور

تیم دوچرخه‌سواری تریال استان خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور مورد استقبال عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان، علوی رئیس هیات دوچرخه سواری استان قرار گرفت .

 صبح امروز تیم دوچرخه سواری تریال استان مورد استقبال عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان، علوی رئیس هیات دوچرخه سواری استان، طباطبایی فرد رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان بیرجند و مسئولین و ورزشکاران استان و شهرستان بیرجند قرار گرفتند. به گزارش امروز خراسان جنوبی،در این دیدار علوی گزارشی از اعزام و نتایج کسب شده توسط ورزشکاران استان در مسابقات قهرمانی کشور را ارائه نمود و تقاضای تقدیر و حمایت اداره کل از این عزیزان را خواستار شد. حسن عزیزی نیز ضمن قدردانی از کسب نتایج عالی تیم دوچرخه سواری تریال استان قول حمایت از رشته دوچرخه سواری و بالاخص در بخش تریال را عنوان نمود. شایان ذکر است: در مسابقات دوچرخه‌سواری تریال قهرمانی کشور همدان ۱۴۰۰، در بخش جوانان نیما جعفری و سجاد بیدختی به ترتیب مقام اول و دوم و در بخش بزرگسالان کلاس ۲۶ علی اختر مقام سوم را کسب نمودند و در مجموع تیم ۳ نفره خراسان جنوبی به عنوان نایب قهرمانی کشور نائل گردید.

 

 

 

 

 

برگزاری مسابقات قهرمانی اسکیت سرعت خراسان جنوبی

برگزاری مسابقات قهرمانی اسکیت سرعت استان در بیرجند
به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و هفته پدافند غیرعامل یک دوره مسابقات اسکیت سرعت در شش رده سنی و در دو بخش آقایان و بانوان با شرکت ۹۶ ورزشکار به میزبانی شهرستان بیرجند در پیست اسکیت بیرجند آریا برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در پایان این دوره از رقابت ها با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان،  رییس هیات اسکیت استان و رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی از نفرات برتر با اهدای حکم قهرمانی و مدال تجلیل شد.

 

 

برگزاری اولین دوره مسابقات دارت دانشجویان خراسان جنوبی/۷

برگزاری اولین دوره مسابقات دارت دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند

اولین دوره مسابقات دارت دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، این دوره از مسابقات دارت دانشجویان دانشگاه ها ی استان با حضور دانشجویان دانشگاه های دولتی در محل سالن دارت استان خراسان جنوبی و به میزبانی دانشگاه پیام نور شهرستان بیرجند برگزار شد که در پایان مجید تاج الدینی دانشگاه بیرجند مقام اول ، محمد زمین کشت دانشگاه بیرجند مقام دوم ، محمد هادی غلامی دانشگاه صنعتی و نوید طالبی پیام نور مقام سوم مشترک شدند.

 

در  جلسه تجلیل از خیرین نیک‌اندیش دانشگاه بیرجند عنوان شد

تجهیز دانشگاه بیرجند به دستگاه سانتریفیوژ/۳

 
برگزاری جلسه تجلیل از خیرین نیک‌اندیش دانشگاه بیرجند

جلسه تجلیل از علیرضا باقرپور، قدسیه باقرزاده و محمد مهدی فیروزآبادی خیرین نیک‌اندیش دانشگاه بیرجند شامگاه روز شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ با حضور اعضا هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در سالن شکوه شرق حوزه ریاست برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر احمد خامسان رییس دانشگاه بیرجند با اشاره به پروژه  خرید دستگاه سانتریفیوژ و سالن چند منظوره دختران که با همّت این سه‌خیر نیک‌اندیش انجام و یا درحال انجام است،گفت: هیچ کار خیری بالاتر از کمک به تربیت نسلی متخصص نیست که سرمایه‌گذاری در دانشگاه ها، جز همین کارهای خیر است.

 

 

 

جمع آوری ۴۷۴ میلیون تومان زکات در بشرویه/۲

رئیس کمیته امداد بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۴میلیون تومان در قالب زکات واجب و مستحبی و کفارات در بشرویه جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

«حسن حلوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از رسالت های مهمی که بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد پرداختن به بحث جذب و احیای فریضه زکات است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بشرویه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۴میلیون تومان در قالب زکات واجب و مستحبی و کفارات در بشرویه جمع آوری شده است، افزود: این میزان جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در تمامی روستاهای سطح شهرستان بشرویه شورای زکات روستایی فعال شده است و در مناسبت های مختلف در امر زکات فعالیت دارند.

حلوانی با اشاره به میزان جمع آوری صدقات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ میلیون تومان صدقه از سه هزار و ۵۹۰ صندوق در این شهرستان جمع آوری شده است که برای تامین هزینه تحصیل دانش آموزان، دانشجویان، بهداشت و درمان، مسکن، لوازم ضروری و اشتغال و … هزینه خواهد شد.

 

 

مشوقی برای سرمایه‌گذاری در «نهبندان و سربیشه»/تعریف معافیت مالیاتی ۲۰ ساله/۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اگر راه‌های ورود و خروج سرمایه‌گذار را ببندیم، استقبال از سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد لذا در این راستا و در سند پیشنهادی برای نهبندان و سربیشه، معافیت مالیاتی دراز مدت ۲۰ ساله برای سرمایه‌گذاران لحاظ شده است.

مشوقی برای سرمایه‌گذاری در «نهبندان و سربیشه»/تعریف معافیت مالیاتی ۲۰ ساله

 محمد فرهادی در جلسه تشریح سند توسعه نهبندان و سربیشه، اظهار داشت: هر شهرستان  یک سند توسعه دارد که متولی تنظیم آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است لذا این  نگرانی وجود دارد که سند توسعه نهبندان و سربیشه که آن را دنبال می‌کنیم، تحت‌الشعاع سند توسعه شهرستانی در سازمان توسعه و مدیریت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سند باید با قدرت مکتوب شود تا بتواند به خوبی در هیئت دولت مورد دفاع قرار گیرد، بیان داشت: به جهت اهمیت موضوع، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص، پیگیری‌های دولت‌های گذشته و غیره ضمیمه این سند شده و ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هر چه همگرایی ما در استان بیشتر باشد موفقیت‌ها حتمی‌تر خواهد بود، گفت: مهم‌ترین عامل توسعه استان‌هایی همچون یزد، تعامل، هم‌افزایی، همگرایی و نیز پرهیز از واگرایی و استفاه از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی در کنار توجه به اصل رقابت است.

فرهادی افزود: باید شرکت‌های بزرگ، توانمند و قدر دولتی مثل ایمیدرو ،ایدرو، شستا به  سرمایه‌گذاری در این منطقه ترغیب شوند و این مهم با شناسایی ظرفیت‌های منطقه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم، اظهار داشت: اگر راه‌های ورود و خروج سرمایه‌گذار را ببندیم، استقبال از سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد لذا در این راستا و در سند پیشنهادی برای نهبندان و سربیشه، معافیت مالیاتی دراز مدت ۲۰ ساله برای سرمایه‌گذاران لحاظ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از سندهای قبلی درس گرفته شده، گفت: در صدد هستیم تا سند فعلی کاستی‌های اسناد قبلی را نداشته باشد و به عنوان مثال در سند فعلی به تخصیص سهیه خاص کنکور، تقویت نیروهای بومی و غیره توجه شده  است.

فرهادی ادامه داد: باید برای توسعه پایدار شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از مدل ستاد توسعه خاوران بهره برد و با شناسایی و  معرفی بهتر ظرفیت‌ها نسبت به جذب سرمایه‌گذاران منطقه و بومی  اقدام نمایند.

توقیف محموله مواد مخدر در نهبندان/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان “نهبندان” در بازرسی از یک کامیون، ۱۷۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان “نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از کامیون، ۱۷۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

 

 

 

 

کشف ۱۱۹ کیلو تریاک در سرایان/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان”سرایان” در بازرسی از یک سواری، ۱۱۹ کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”دوست آباد” شهرستان سرایان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به یک سواری کوئیک مشکوک و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: راننده سواری به محض مشاهده مأموران پلیس متواری شد که در یک عملیات منسجم و هماهنگ خودرو متوقف و دربازرسی از آن ۱۱۹ کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک کشف گردید.

 

 

 

 

کامیونت حامل جوجه مرغ قاچاق در”بشرویه” متوقف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بشرویه” گفت: ماموران پلیس در بازرسی از یک کامیونت ایسوزو، ۵ هزار قطعه جوجه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصرا… طاهری” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بشرویه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیونت ایسوزو مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیونت، ۵ هزار قطعه جوجه مرغ قاچاق که فاقد مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شد.

 

 

 

محل دپوی ۷۳ کیلو تریاک در محاصره پلیس نهبندان/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از کشف ۷۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک دپو شده در مناطق کویری این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این زمینه یک متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری مبنی بر دپوی مواد مخدر در مناطق کویری این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند که در بازرسی از محل شناسایی شده ۷۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که در ۵ نقطه به صورت بسیار حرفه ای در زیر خاک دپو شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک سواری پژو ۴۰۵ توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

خط پروازی بیرجند_مشهد برقرار شد/۲

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی از برقراری یک خط پروازی در مسیر بیرجند_ مشهد خبر داد.

طهماسبی گفت: با تلاش های صورت گرفته از طرف استاندار، نماینده مردم شهرستانخط پروازی بیرجند_مشهد برقرار شد های بیرجند، خوسف و درمیان و این اداره کل خط پروازی بیرجند ، مشهد در فهرست پرواز های فرودگاه بیرجند قرار گرفت.

وی با اشاره به برقراری یک خط پروازی در مسیر بیرجند- مشهد از روز چهارشنبه این هفته ، افزود: این پرواز در روز چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶:۲۵ دقیقه از مبدا تهران به بیرجند، ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه از بیرجند به مشهد، ۲۰:۴۵ دقیقه از مشهد به بیرجند و ساعت ۲۲:۳۵  دقیقه از بیرجند به تهران انجام خواهد شد.

 

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: تلاش ها برای برقراری خط پروازی دیگر در این مسیر از طریق ایرلاین ایران ایر و یا سایر ایرلاین ها ادامه دارد.

 

 

 

 

پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه فاضلاب فردوس پس از ۱۱ سال

پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه فاضلاب فردوس پس از ۱۱ سال

پروژه فاضلاب شهر فردوس با گذشت ۱۱ سال از آغاز عملیات اجرایی آن حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ایستگاه تامین اعتبار به کندی پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهری در فردوس از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

بنابر اعلام مسوولان محلی ۱۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب باید در فردوس اجرا شود و برای احداث تصفیه‌خانه پیشرفت فیزیکی اجرای شبکه به ۴۰ درصد برسد.

پروژه‌ای که با اجرای آن می‌توان امکان استفاده مجدد از آب در حوزه فضای سبز شهری و کشاورزی را فراهم کرد اکنون برای سرعت گرفتن نیازمند تخصیص اعتبارات است.

مسوولان وقت شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌ جنوبی در بهمن سال ۱۳۹۱ اعلام کردند که در راستای جلب سرمایه‌گذاری این مجموعه موفق به جلب سرمایه داخلی برای پروژه فاضلاب فردوس شدند اما از آن سال به بعد پیشرفت چشمگیری در این حوزه هم روی نداده است.

به گفته مسوولان شهرستان تاکنون سه بار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار به منظور ساخت تصفیه‌خانه فردوس داده شده که تاکنون سرمایه‌گذاری جذب نشده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فردوس گفت: برای اینکه بتوانیم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم باید پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد برسد که در این خصوص به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مجید شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه فاضلاب فردوس تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۰۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.

وی درباره تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: زمین احداث تصفیه‌خانه به‌طور صد درصد تملک و خط انتقال انجام شده است اما برای ساخت تصفیه‌خانه باید سرمایه‌گذار ورود پیدا کند.

سه اقدام اساسی برای سرعت گرفتن پروژه فاضلاب

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر اجرای این پروژه است، اواخر شهریور امسال با وزیر نیرو دیدار کرد و سپس درباره نتایج این دیدار گفت: طی نامه‌ای سه اقدام برای تسریع در اجرای پروژه فاضلاب فردوس پیشنهاد شده و با توجه به بودجه ۵۰ میلیارد ریالی این پروژه در اعتبارات سال ۱۴۰۰ از وزیر نیرو خواستیم تا علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی آن، از سایر منابع در اختیار وزارتخانه به تکمیل این پروژه کمک کند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: همچنین درخواست شد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ بیشتری برای این پروژه در نظر گرفته شود، وزیر نیرو هم با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این خصوص دستور بررسی و اقدام صادر کرد.

وی اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهر فردوس در مدت ۱۱ سال حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طولانی شدن زمان اجرای این پروژه باعث هدر رفت بیت‌المال است.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری از پروژه فاضلاب شهر فردوس، امکان استفاده مجدد از آب در این دشت بحرانی فراهم خواهد شد.

جذب سرمایه‌گذار برای پروژه در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: برای واگذاری پروژه تکمیل شبکه و احداث تصفیه‌خانه به سرمایه‌گذار، شرط پیشرفت ۴۰ درصدی وجود ندارد و این شرکت تاکنون طی ۲ مرحله نسبت به فراخوان جذب سرمایه‌گذار، اقدام کرده که متاسفانه از این موضوع استقبال نشده است.

حسین امامی افزود: همچنان به موازات پیگیری اختصاص اعتبارات عمرانی مناسب برای پروژه فاضلاب فردوس، جذب سرمایه‌گذار را هم در دستور کار داریم.

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه فاضلاب شهر فردوس تا سال ۱۳۹۹ را بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پروژه در بخش شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دست اجراست، خط انتقال تا محل تصفیه‌خانه به‌طور کامل اجرا شده ولی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه تاکنون آغاز نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: به دلیل نبود تخصیص مناسب اعتبارات ابلاغی طی سال‌های گذشته پروژه سرعت مناسبی نداشته است.

وی بیان کرد: برای ادامه پروژه فاضلاب در بخش شبکه جمع‌آوری، قراردادهایی به ارزش ۹۱ میلیارد ریال در جریان است که در صورت تخصیص مناسب اعتبارات مصوب پروژه فاضلاب فردوس از محل منابع مختلف در سال جاری که بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال است، اجرای پروژه سرعت خواهد گرفت.

پروژه نیمه‌تمام فاضلاب شهر فردوس که می‌توانست با کمتر از میزان اعتبار اعلام شده در سال‌های گذشته به بهره‌برداری برسد، با گذشت ۱۱ سال و پیشرفت ۲۸ درصدی نیازمند اعتبار چند برابر برآورد اولیه است.

بنابر اعلام شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی شبکه جمع‌آوری فاضلاب در چهار شهر بیرجند، قاین، فردوس و سربیشه در دست اجرا بوده و شبکه فاضلاب بیرجند با پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی پیشتاز است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، ۳۱ شهر دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

 

 

 

 

جای خالی برخی مسئولان در کمیته تخصصی مناسب‌سازی /۳

از ۱۵ نفر مسئول دعوت‌شده به کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی خراسان جنوبی، فقط ۶ نفر شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه  از عدم حضور برخی از مسئولان مربوطه جای خالی برخی مسئولان در کمیته تخصصی مناسب‌سازی استانانتقاد کرد.

عرب‌نژاد با اشاره به وضعیت نامناسب برخی از مراکز درمانی، پزشکی، داروخانه‌ها و مطب پزشکان از عدم مناسب‌سازی برای افراد معلول و سالمندان گلایه کرد.

وی گفت: در استان ۲۳هزارو ۹۹۸ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی در سامانه این اداره شناسایی شده‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گفت: براساس ماده ۲ قانون حمایت از حقوق معلولان و آیین‌نامه اجرایی آن، به دستگاه‌های مختلف در استان دو سال فرصت بازسازی و اصلاح موانع در راستای مناسب‌سازی داده‌شده که این طرح از سال ۹۹ شروع و تا آذر ۱۴۰۱ باید تمام مراکز اداری، سازمان‌ها، نهاد‌ها، مراکز پزشکی، مطب پزشکان، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به قانون عمل کنند.

 

عرب نژاد افزود: اگر دستگاه‌ها این قانون را اجرا نکنند به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

وی گفت: در چارچوب قانون باید برای مناسب‌سازی اماکن در ادارات و سازمان‌ها از بودجه مصوبی که سالانه برای آن  اختصاص می یابد اقدام شود.

 

 

 

تحویل شصت و هشتمین فرش اهدایی بانوان بشرویه به عتبات عالیات/۲

 

 

مسئول ستادعتبات شهرستان بشرویه گفت: شصت و هشتمین قالی بافته شده توسط بانوان قالیباف و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان بشرویه در کارگاه الزهرا جهت تحویل به ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان بُرش خورد.

«علی اکبر خاکی نژاد» اظهار داشت: شصت و هشتمین قالی بافته شده توسط بانوان قالیباف و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان بشرویه در کارگاه الزهرا برش خورد.

مسئول ستادعتبات شهرستان بشرویه در ادامه بیان کرد: این، فرش مزین به پرچم متبرک قمر منیر بنی هاشم ابوالفضل العباس (ع) است که برش خورده و تحویل ستاد عتبات شهرستان بشرویه شده است.

خاکی نژاد گزارشی از فرش های بافته شده در کارگاه های شهری و روستایی این شهرستان در سال جاری ارائه داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ تخته فرش به ارزش ۴۰ میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط قالیبافان این شهرستان اهدا شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز قالیبافان روستاهای غنی آباد و باغ روستای کرند و موردستان این شهرستان سه تخته فرش ۶ متری به ارزش ۴۵ میلیون تومان به ستاد عتبات عالیات اهدا کردند.

خاکی نژاد ادامه داد: طی این مدت پنج تخته فرش کوچک ۶۵۰ و ۶۰۰ و ۳۶۰ خفت در روستای غنی آباد شهرستان بشرویه به ارزش ۲۲ میلیون تومان بافت و اهدا شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان بشرویه به بافت و اهدای ۲ تخته تابلو فرش اشاره کرد و گفت: این تابلوفرش ها با طرح های «ان یکاد» و «ضامن آهو» توسط قالیبافان و هنرمندان بشرویه و بخش ارسک به ستاد عتبات اهدا شده است.

 

 

 

گازرسانی روستایی در سه شهرستان خراسان جنوبی تکمیل شد/۲-۳

گازرسانی روستایی در سه شهرستان خراسان جنوبی تکمیل شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در شهریور امسال، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در سه شهرستان قاینات، سرایان و فردوس از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

سید محمود هاشمی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۶۷ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا تا چند ماه آینده پرونده گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در خراسان جنوبی بسته خواهد شد.

وی رشد گازرسانی در استان خراسان جنوبی طی سال‌های اخیر را مرهون حمایت‌های مدیران شرکت ملی گاز ایران و زحمات کارکنان این شرکت دانست و افزود: ۳۱ روستای محور هردینگ، بصیران و سرچاه عماری شهرستان خوسف نیز زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان خوسف در محور هردینگ، بصیران و سرچاه عماری، هزار و ۳۳۳ خانوار در این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی سه شهر و ۱۷۵ روستای شهرستان خوسف زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و حدود ۴۱ درصد جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

 

 

 

دنبال کردن طرح بیمه خانواده ایرانی تأمین اجتماعی/ هنوز دستوری ابلاغ نشده است

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور از دنبال کردن طرح بیمه خانواده ایرانی تأمین اجتماعی در زمان مدیریت خود خبر داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور شهریور امسال مدیر عامل تأمین اجتماعی شد و از دنبال کردن طرح بیمه خانواده ایرانی در زمان مدیریت خود صحبت کرد که شامل بیمه افراد یک خانوار می‌شود.

به نظر می رسد موسوی با دنبال کردن این طرح در نظر دارد جامعه تحت پوشش بیمه را افزایش دهد تا همه افراد بتوانند زیر چتر حمایتی بیمه قرار بگیرند.

چتر حمایتی بیمه تأمین اجتماعی گسترده تر می شود

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در بیان چگونگی این نوع بیمه گفت: در بیمه خانواده ایرانی زنان خانه دار، دختران مجرد، پسران مجرد و دانشجویان از سنین ۱۸ تا ۵۵ سال می‌توانند خود را از طرف خودشان بیمه کنند.

او افزود: هنوز ریز جزئیات یا دستور کلی برای اجرای این طرح به ما نرسیده است، اما می‌توان گفت هدف از اجرای این طرح این است که چتر بیمه‌ای تأمین اجتماعی گسترش یابد.

محمدی ادامه داد: در این بیمه افراد واجد شرایط می‌توانند با نرخ سود‌های ۱۲ درصد با پرداخت ماهانه ۳۱۸ هزار تومان حق بیمه، ۱۴ درصد نرخ سود با پرداخت ماهانه ۳۷۰ هزار تومان حق بیمه و ۱۸ درصد نرخ سود با پرداخت ماهانه ۴۷۵ هزار تومان در این طرح خود را بیمه تأمین اجتماعی کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیمه با نرخ سود ۱۲ درصد شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، ۱۴ درصد شامل بازنشستگی، فوت قبل و فوت بعد از بازنشستگی و ۱۸ درصد شامل فوت تمام این موارد به علاوه خدمات از کار افتادگی می‌شود.

او بیان کرد: اگر کسی بخواهد در کنار بازنشستگی، درمان را نیز داشته باشد باید ماهانه مبلغی علاوه بر حق بیمه پرداخت کند تا دفترچه بیمه بگیرد و بتواند از خدمات درمانی استفاده کند.

 

 

 

 

 

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسید/۳-۷

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسید

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی براساس نمودار جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمترین میزان رسیده و از میانگین کشوری کمتر است.

غلامرضا شریف‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه شاهد افزایش موارد سرپایی مثبت و بستری بیماران کرونایی در استان هستیم اما هنوز اثری از آغاز خیز ششم کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

وی شرایط استان را به لحاظ شیوع بیماری کووید۱۹ ناپایدار دانست و گفت: اگر روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ادامه یابد، شروع موج جدید بیماری دور از انتظار نیست.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی درباره بازگشایی مدارس در مناطق قرمز این استان اظهار داشت: تاکنون مصوبه‌ جدیدی در این زمینه صادر نشده و مجوز وزارت آموزش و پرورش هم از مصوبه‌ای است که در شهریور و وضعیت پایدار کشور صادر شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله در مراکز آموزشی افزود: با توجه به شرایط قرمز برخی شهرستان‌ها باید تصمیمات با ملاحظات همه‌جانبه صورت گیرد و حضور در مکان‌های سربسته حتما با تهویه مناسب همراه باشد.

شریف‌زاده از وضعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و اماکن دیگر گلایه کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه نظارتی است و سایر مراجع ذیربط از جمله دادستانی باید نسبت به تعیین تکلیف این گونه مراسم‌ با قید فوریت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مربوط به رعایت نکردن در حوزه‌های مختلف تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری، ترددها، تالارها و ماسک زدن می‌شود.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، خراسان جنوبی جزو چند استان کشور است که کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آنها با نسبت ۴۰ تا ۴۴ درصد گزارش شده است.

در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۴۶.۰۸ درصد و این میزان در خراسان جنوبی ۴۳.۶۲ درصد است.

براساس رنگ‌بندی جدید کرونایی از روز شنبه (۱۵ آبان) ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی هم از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند. همچنین شهرستان‌های طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون بیش از ۵۲ درصد جمعیت استان ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند و برای رسیدن به پوشش کامل بالای ۸۰ درصد مردم هرچه سریع‌تر به منظور تکمیل واکسیناسیون در موعد مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

 

تداوم یخبندان در خراسان‌جنوبی/ بیشترین بارندگی در بشرویه ثبت شد/۲

تداوم یخبندان در خراسان‌جنوبی/ بیشترین بارندگی در بشرویه ثبت شد

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به تداوم سرما و یخبندان در خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین بارندگی دو روز گذشته در بشرویه ثبت شد.

محمد رضا خندان رو افزود: بر اساس پیش بینی‌های ما بارندگی در برخی از نقاط خراسان‌جنوبی و بارش محدود برق در نقاط کوهستانی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین تداوم سرما و یخبندان را در درمیان، سربیشه، بیرجند و خوسف خواهیم داشت و به طور کلی در همه نقاط استان تا پایان هفته (چهارشنبه) دمای هوا کاهشی و منفی خواهد بود.

خندان رو ادامه‌داد: در این راستا احتیاط در رانندگی، عدم صعود به ارتفاعات به واسطه کاهش دید به علت مه گرفتگی و عدم توقف در مسیل‌ها را توصیه کردیم و به کشاورزان عزیز نیز به واسطه سردی و یخبندان پیشنهاد برداشت محصول را داشتیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های یکی – دو روز گذشته در خراسان‌جنوبی افزود: در دو روز گذشته در اکثر نقاط خراسان‌جنوبی بارندگی داشتیم و بیشتر بارندگی‌ها مربوط به شهرستان بشرویه با حدود سه میلی متر بوده است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

تولید و اشتغال در معادن زغال‌سنگ طبس ۲ برابر می‌شود/۲-۳

تولید و اشتغال در معادن زغال‌سنگ طبس ۲ برابر می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: با ترغیب بخش خصوصی و دولتی به‌طور جدی برای توسعه معادن زغال‌سنگ طبس اقدام شده و به اذعان کسانی که به این موضوع ورود کرده‌اند در یک یا ۲ سال آینده، اشتغال و تولید در این زمینه تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های استان افزود: این افزایش تولید و اشتغال می‌تواند در شهرستان طبس تحول‌ساز باشد.

وی اظهار داشت: با ورود هلدینگ‌های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال‌سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاران را مکلف کردیم که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود به احداث بیمارستان، مرمت بناهای تاریخی و سایر موارد اقدام کنند که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

وی افزود: طبس با وجود زیرساخت‌های فرودگاه و راه‌آهن، شهرستان استراتژیک، مهم و ارزشمندی برای استان و کشور است که با توجه به وسعت و ظرفیت‌های موجود طبس نگاه به این شهرستان ویژه است و نبود توجه به ظرفیت‌های این منطقه استان و حتی کشور را متضرر می‌سازد.

ملانوری گفت: شهرستان طبس ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه معدن و ذخایر معدنی دارد که وجود ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در این منطقه نمونه‌ای از این نعمت خدادادی است.

وی به محصولات کشاورزی متعدد و متنوع این شهرستان اشاره و تصریح کرد: طبس با وجود جاذبه‌های طبیعی متعدد، پایگاه بزرگی در حوزه گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر جا فرصت هست، تهدید و چالش هم وجود دارد گفت: طبس با وجود چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند از مناطق کاملا برخوردار و با امکانات رفاهی مطلوب باشد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر امکانات و توان خود را به این سمت معطوف کنیم که ظرفیت‌های موجود هر منطقه فعال شوند این ظرفیت‌ها می‌توانند خود به خود توسعه ایجاد کنند اما متاسفانه استان هنوز نتوانسته ظرفیت‌های موجود خود را فعال کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه مشکلات استان، دغدغه اصلی است گفت: همه مسایل در سطح استانی و ملی به‌طور مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: مواردی که در این جلسه به عنوان مشکلات حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، به‌طور ویژه پیگیری می‌شود و برای انجام به حوزه‌های متولی ارجاع خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین دستگاه MRI، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی طبس گفت و تصریح کرد: آشیانه بالگرد اورژانس بنا به قولی که داده بودیم، در حال ساخت و تکمیل است.

امام جمعه طبس در ابتدای این دیدار از مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان گفت و تکمیل سالن همایش آموزش و پرورش، تامین تجهیزات نمازخانه‌های مدارس و اتمام پروژه سالن ورزشی شهدای معلم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله این مشکلات برشمرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی با اشاره به وسعت شهرستان طبس و تعدد گردشگران و مسافران، لزوم توجه به راه‌های این شهرستان را نیز متذکر شد.

“رضا جعفریان” مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس نیز ضمن تشریح شرایط موجود اظهار داشت: با توجه به اقدامات درخوری که صورت گرفت، مرکز گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در طبس راه‌اندازی شده است.

 

 

 

شورای فرهنگ عمومی شهر قاین در کشور برتر شد/۲

شورای فرهنگ عمومی شهر قاین در کشور برتر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شورای فرهنگ عمومی شهر قاین در نتیجه ارزیابی به لحاظ کمی و کیفی به عنوان شورای فرهنگ عمومی برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده افزود: طی گردهمایی ملی روسا و دبیران شوراهای فرهنگ عمومی سراسر کشور که به مناسبت ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی به‌صورت مجازی برگزار شد، شورای فرهنگ عمومی قاین به عنوان شورای برتر کشور انتخاب شد.

وی گفت: در این گردهمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه سراسر کشور و دبیران شوراهای فرهنگ عمومی سراسر کشور حضور داشتند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: هیات داوران شورای فرهنگ عمومی، شوراهای فرهنگ عمومی ۵۵۰ پایگاه اعم از مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای سراسر کشور طی سال ۹۹ و ۶ ماه نخست امسال را طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مجازی جلسات شورای فرهنگی عمومی مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: در نتیجه ارزیابی این شوراها به لحاظ کمی و کیفی از جمله بررسی چهار شاخص انطباق دستور جلسات با نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه، اتقان دستور جلسات، کارایی مصوبات و میزان تحقق آنها، ۱۲ شورای فرهنگ عمومی به عنوان شوراهای فرهنگ عمومی برتر انتخاب شد که شورای فرهنگ عمومی شهر قاین نیز جزو برترین‌ها قرار گرفت.

 

 

 

اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر فجر استان در قاین برگزار می‌شود/۲

 اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر فجر استان در قاین برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان ۲۶ تا ۲۸ آبان به میزبانی قاین خبر داد.

سید علی زمزم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گروه‌های تئاتر علاقمند به شرکت در پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی تا ۱۵ آبان ماه فرصت داشتند در سامانه دبیرخانه جشنواره ثبت نام کنند، گفت: در مجموع ۱۶ اثر در سامانه دبیرخانه جشنواره برای شرکت در آن ثبت نام شد که از این تعداد ۹ اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

به گفته وی از این تعداد هیئت انتخاب جشنواره شامل ۵ نفر علی شریفی و منا کیانی نژاد از بیرجند، عبدالله برجسته و عباس جان فدا از خراسان رضوی و احمد مقدادی از قاین براساس کیفیت کارهای ارائه شده آثار مورد نظر برای حضور در جشنواره را انتخاب خواهند کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: چگونگی اجرای گروه‌های راه یافته به جشنواره با توجه به وضعیت شرایط کرونا در استان به شکل مجازی، اجرای هریک از گروه‌ها برای هیئت داوران یا حضور هیئت داوران جشنواره در شهرستان‌های گروه‌های راه یافته به جشنواره برای دیدن اجرای آنها خواهد بود.

زمزم عنوان کرد: بر اساس آئین نامه جشنوار اگر هیئت انتخاب حداقل ۶ کار را برای حضور در جشنواره انتخاب کنند دو کار و اگر کمتر از ۶ کار را انتخاب کنند یک اثر برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهد شد و هیئت انتخاب این جشنواره آثار را برای حضور در جشنواره فجر انتخاب خواهند کرد.

افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در المپیاد علمی دانشجویی کشور/۲-۳

دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور حائز رتبه‌های برتر شدند.

از تعداد ۱۲ نفر شرکت کننده در بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی تعداد ۵ افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در المپیاد علمی دانشجویی کشورنفر حائز رتبه‌های برتر شدند.

سیده شیما زمزم در رشته‌های امتحانی علوم تربیتی و روانشناسی به ترتیب موفق به کسب رتبه ۱۱ و ۱۲ کشوری شد.

سمین عباس‌زاده در رشته روانشناسی رتبه ۱۳ کشوری و محدثه بنی اسدی در رشته امتحانی علوم تربیتی رتبه ۱۵ کشوری را بدست آورد.

محمد ایامی در رشته جغرافیا توانست رتبه ۱۷ کشور را از آن خود کند.

 

 

 

 

رتبه اول شرکت سهامی زراعی خضری در کشور/۲

شرکت سهامی زراعی خضری با تلاش بیش از هزار نفر از جوانان توانست در بین ۸۰ شرکت سهامی زراعی و تعاونی تولید کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری گفت: دهه ۶۰ مردم ۴ روستای در رتبه اول شرکت سهامی زراعی خضری در کشورخضری دشت بیاض بدلیل خرده مالکی و نبود درآمد در بخش کشاورزی، دست به دست هم دادند و شرکتی سهامی زراعی خضری تشکیل داند؛ شرکتی که ۷۶ دردصد سهام آن متعلق به هزار و ۳ نفر از مردم منطقه است و ۲۴ درصد از آن دولت است.

رمضانی افزود: این شرکت کار خود را با زراعت و باغبانی آغاز کرد و حالا از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی سالانه ۲۰ هزار تن محصول و از ۱۲۵ هکتار باغات آن، سالانه هزار تن میوه برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت در ادامه برای ایجاد درآمد بیشتر برای مردم منطقه به فکر ایجاد زنجیره‌ای کامل در بخش کشاورزی و دامپروری افتاد گفت: یکی از حلقه‌های این زنجیره کارخانه خوراک دام و طیور است که ماهانه هزار و ۲۰۰ تن انواع کنسانتره دامی تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت سهامی زراعی خضری گفت: دامپروری دیگر حلقه زنجیره تولیدی این شرکت  است که در واحد دامداری سبک این شرکت با پرورش ۳ هزار راس دام سالانه ۳۰ تن گوشت و در واحد پرورش دام سنگین با پرورش هزار و ۱۰۰ راس گاو، سالانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن شیر خام تولید می‌شود.

رمضانی گفت: شیر تولیدی هم راهی کارخانه لبنیات و به واحد تولید محصولات لبنی ارسال می‌شود تا روزانه به ۱۵ تن انواع فراورده‌های لبنی تبدیل و روانه استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان بلوچستان شود.

وی افزود: پرورش ماهی حوزه جدیدی است که تعاونگران خضری به سراغ ان رفته اند و با پرورش ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی در هر دوره ۲۰ تا ۴۰ تن ماهی را روانه بازار می‌کنند.

این شرکت با تلاش بیش از هزار نفر از جوانان منطقه توانسته سال گذشته در بین ۸۰ شرکت سهامی زراعی و تعاونی تولید کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

 

 

 

کام تلخ متهمان قاچاق عسل در طبس/۴

مأموران انتظامی طبس در بازرسی از ۳ خودروی وانت، یک تن و ۴۵۰ کیلوگرم عسل بدون مجوز بهداشتی در این شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه”حلوان”کشف یک تن و ۴۵۰ کیلوگرم عسل فاقد مجوز بهداشتی در شهرستان شهرستان طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۳ خودروی وانت مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مریمی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها، یک تن و ۴۵۰ کیلوگرم عسل بدون مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: ماموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را با پلیس درمیان بگذارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*