اخبار خراسان جنوبی/

 

 

 

 

 

 

 

قانون اساسی و فرهنگ شهداء اجازه تسلیم در برابر استکبار را نمی‌دهد

بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: قانون اساسی و فرهنگ شهدا اجازه تسلیم شدن در برابر دشمنان و استکبار جهانی را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان در بیرجند اظهار کرد: هویت جمهوری اسلامی استکبارستیزی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوی استکبار تجاوزگری، نفوذ و سلطه است، بیان کرد: استکبار می‌خواهد جلوی رشد و ترقی مستضعفان جهان را بگیرد و مانع پیشرفت آنان شود.

قاسمی روش انبیاء و حق همواره مبارزه با استکبار است که در قرآن نیز مورد اشاره قرار گرفته است، ادامه داد: قانون اساسی و فرهنگ شهدا اجازه تسلیم شده در برابر دشمنان و استکبار جهانی را نمی‌دهد و چنین مجوزی را به هیچ وجه نداریم.

وی ادامه داد: علت عصبانیت آمریکا از ایران این است که نگذاشته به اهداف خود در منطقه برسد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه با گذری به تاریخ در می‌یابیم که همه پیامبران و ائمه اطهار، طاغوت‌ستیز و استکبارستیز بودن، گفت: یکی از راهبردهای دشمن در این سال‌ها غارت کردن منابع کشورهای اسلامی بوده است و یکی از مهمترین دلایل خارج نشدن آمریکا از منطقه و خاورمیانه، منابع انرژی است.

قاسمی دلیل اصلی حضور آمریکا در منطقه را حفظ اسراییل، گسترش سکولاریسم و فرهنگ آمریکایی دانست و ادامه‌داد: گفت: تشکیل ساواک، راه‌اندازی کودتاهای مختلف و حمایت از شاه، ساماندهی گروه‌های جنایتکار مثل داعش و القاعده، اجرای اقدامات سیاسی و فرهنگی، شهادت سردار سلیمانی گسترش بهائیت و حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب از جنایات استکبار علیه ما بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا رو به افول است، یادآور شد: اگر بصیرت و آگاهی در بین مردم وجود داشته باشد، امام و رهبر جامعه تنها نخواهد ماند و دشمن به هدف خود نمی‌رسد.

 

 

 

ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی شمال شهر بیرجند تأمین اعتبار می‌شود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور از اختصاص اعتبار برای ساخت درمانگاه شمال شهر بیرجند و خرید یک دستگاه آپارتمان برای برای اداره تأمین اجتماعی شهرستان درمیان خبر داد.

 

 

اجرای قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند همکاری دستگاه‌ها است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای قانون مجازات جایگزین حبس موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود و نیازمند همکاری دستگاه‌ها یا نهادهای پذیرنده محکوم در استان است.

عباسعلی بهاری روز پنجشنبه در نشست گروه کاری فرهنگی و اجتماعی مجازات‌های جایگزین زندان که در استانداری برگزار شد، افزود: استان خراسان جنوبی طی سه سال گذشته (از ۹۷ تا ۹۹) به لحاظ آمار زندانیان موجود در زندان‌ها دارای رتبه نخست و در ۲ سال گذشته به لحاظ آمار ورودی به زندان دارای رتبه چهارم کشور بوده است.

وی گفت: خراسان جنوبی با قرار گرفتن در نوار مرزی شرق ایران و داشتن مرزهای مشترک با افغانستان و هم مرز بودن با سیستان و بلوچستان در آسیب‌های اجتماعی ورودی به زندان طی چند سال اخیر دارای افزایش آماری شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: درصد زیادی از زندانیان موجود در زندان‌های استان مربوط به سایر استان‌ها بوده و ساکن خراسان جنوبی نیستند.

وی گفت: سال گذشته با همکاری سازمان زندان‌ها انتقال زندانیان غیربومی استان در دستور کار قرار گرفت و افرادی که تقاضای جابه‌جایی داشتند و امکان آن وجود داشت، انتقال داده شدند.

بهاری اضافه کرد: امسال آیین‌نامه اجرایی ماده (۷۹) قانون مجازات اسلامی و برای جلوگیری از آسیب‌ها، مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار داریم و بر این اساس و قانون مجازات اسلامی باید برای برخی مجازات‌های تعریف شده به جای محکومیت حبس، جایگزین تعیین شود.

وی گفت: مجازات‌های جایگزین شامل خدمات عام‌المنفعه‌ای می‌شود که با رضایت محکوم برای مدت معین و به‌طور رایگان به موجب حکم دادگاه و قانون مربوطه به شرح مندرج در آیین‌نامه در نهادهای پذیرنده انجام می‌شود.

وی امور آموزشی، بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه‌ای، خدماتی، کشاورزی و کارگری را از مهمترین موارد مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها یا نهادهای پذیرنده متقاضی به‌کارگیری محکومان در هر حوزه قضایی مکلف هستند ظرفیت پذیرش و نوع خدمت مورد نیاز خود را براساس خدمات مندرج در آیین‌نامه به دادستان اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: دادگاه صادرکننده رای با رضایت محکوم و با توجه به نوع جرم، صلاحیت علمی و اخلاقی، شخصیت، تخصص، مهارت، تجربه، سن محکوم و سایر شرایط قانونی نوع، مدت یا مدت خدمت رایگان را تعیین می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری نهادهای پذیرنده این روند در استان به‌خوبی اجرا و جلوی بسیاری از آسیب‌های که خانواده‌های زندانیان را درگیر می‌کند، گرفته شود.

بهاری گفت: مجازات‌های جایگزین باعت کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد شد که اگر مجازات‌های جایگزین اجرا شود و دستگاه‌ها هم استقبال کنند به‌طور حتم از بسیاری آسیب‌های مربوط به زندانیان پیشگیری می‌شود.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی:
۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی رتبه برتر کشوری را کسب کردند
حسینی از کسب رتبه برتر کشوری ۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در جمیع شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حسینی» امروز (۱۲ آبان) در شورای اداری استان با تقدیر از کسب رتبه های برتر توسط دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: شرکت گاز، بانک ملی و ادارات کل پست، کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اموال و املاک بنیاد مستضعفان، ثبت احوال، امور عشایری و هواشناسی، رتبه برتر کشوری دستگاه های اجرایی را در تمام شاخص ها کسب کردند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به رتبه بندی مدیران دستگاه های اجرایی در سطح کشور در اجرای برنامه های دیدار چهره به چهره و ملاقات مردمی، افزود: بر اساس مکاتبه مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، مدیران دستگاه های اجرایی استان در سه سطح حائز رتبه شده اند.

 

حسینی در ادامه گفت: مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیمه سلامت و گمرکات استان، رتبه اول دستگاه ها را در سطح کشور کسب کردند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان رتبه دوم دستگاه در سطح کشور را اخذ کردند.

 

به گفته وی؛ رتبه سوم این ارزیابی ها هم به مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی و مدیران کل فنی و حرفه ای، ثبت احوال و آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

 

حسینی بیان داشت: دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل امور زندان ها ،اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز  از جمله ۱۲ دستگاه برتر استان در کل کشور در ارزیابی برخی از شاخص ها هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل آموزش و پرورش نیز در برخی شاخص ها حائز رتبه شدند.

 

 

 

 

 

برخورد کامیون با سواری پژو یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت/۴

 

رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد کامیون با سواری پژو در کیلومتر ۱۳۵ محور “طبس به بردسکن ” یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۳۵ محور ” طبس به بردسکن”بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند خودروی کامیون با سواری پژو برخورد کرده است که بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داده اند و ۲ نفر مصدوم که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کرد:
۴۳۰ کارگر ساختمانی خراسان جنوبی پشت صف بیمه تامین اجتماعی
اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ نفر کارگر ساختمانی خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: امید است سهمیه بیمه کارگران استان افزایش پیدا کند.

به گزارش شبستان «غلامرضا اشرفی» در جلسه دیدار رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی گارگران و مستمری بگیران استان با بیان اینکه خراسان جنوبی ۳۰۶ تشکل کارگری و کارفرمایی دارد، اظهار داشت: بیش از ۹۵۷ تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۷۱ پرونده در حوزه مشاغل سخت و زیان آور در کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی شده است، گفت: معوقات کارگری استان با توجه به شرایط کرونایی نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد افرادی که امسال در حوادث ناشی از کار فوت کرده‌اند چهار مورد است، افزود: امسال در خصوص مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۳۰۰ نفر متعهد بودیم که ۱۱۶۴ نفر را پرداخت کردیم.

اشرفی با بیان اینکه خواستار افزایش سهم بیمه کارگران ساختمانی استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۰ نفر در خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه کارگری هستند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی نیروهای حوزه شرکت های تابعه این نهاد را باید تبدیل وضعیت کند، گفت: همچنین درخواست داریم در خصوص احداث درمانگاه در شمال شهر بیرجند مساعدت لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شبانه‌روزی کردن درمانگاه تامین اجتماعی در فردوس و نهبندان و تعیین تکلیف زمین مجموعه کارگری فردوس از دیگر درخواست ها از تامین اجتماعی است.

اشرفی گفت: تامین دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان میلاد و شهید رحیمی از جمله سنگ‌شکن و ام آر آی و ارتقای سطح کیفی برخی از درمانگاه‌های استان از جمله خواسته ها از رئیس تامین اجتماعی کشور است.

یک کشته و دو مصدوم در محور طبس_بردسکن

برخورد یک دستگاه کامیون با پژو در محور طبس به بردسکن یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد: برخورد سواری پژو با کامیون دیک کشته و دو مصدوم در محور طبس_بردسکنر کیلومتر ۱۳۵ محور طبس به بردسکن در ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه یک تن  فوت کرد و ۲ نفر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ رضایی علت حادثه را انحراف به چپ کامیون عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقشه دختر خواننده برای ربودن پسر پیانیست

دختر جوان که علاقه شدیدی به خوانندگی و مهاجرت به امریکا داشت وقتی نامزدش را مانعی برای رسیدن به آرزوهایش دید نقشه ربودن او را طراحی کرد.

به گزارش ایران، چند روز قبل، مردی دست و پا بسته و زخمی در بیابان های اطراف پاکدشت پیدا شد.

وی بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفت و مرد جوان را به بیمارستان منتقل کردند. مرد زخمی به‌نام بهنام پس از بهبودی ماجرای ربوده شدنش را به پلیس گفت: من نوازنده و پیانیست هستم روز حادثه به همراه نامزدم فتانه، به یکی از تفریحگاه‌های غرب تهران رفته بودیم آنجا سرگرم صحبت بودیم که ناگهان خودروی پژویی با دو سرنشین به سمت ما آمد.

سرنشینان پژو از خودرو پیاده شده و خود را مأمور معرفی کردند. مردان جوان بدون هیچ دلیلی با تهدید مرا سوار خودروشان کرده و مدعی شدند که قرار است مرا به مقر پلیس ببرند. اما وقتی علت این کار را پرسیدم ناگهان داخل خودرو مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید از من خواستند که دست از سر نامزدم بردارم و دیگر با او رابطه‌ای نداشته باشم.

بعد از چند ساعت نیز در حالی که کارت‌های عابر بانکم را گرفتند مرا در بیابان‌های پاکدشت دست و پا بسته رها کردند.مرد جوان گفت: وقتی در میان حرف‌هایشان مدام اسم نامزدم را می‌بردند و از من می‌خواستند او را رها کنم مطمئن شدم که فتانه در این ماجرای آدم‌ربایی نقش دارد از طرف دیگر آدم‌ربایان فقط کارت بانکی مرا گرفتند و رمزش را نپرسیدند این یعنی آنها رمز کارت مرا داشتند و تنها کسی که رمز کارت مرا داشت فتانه بود.

طراح آدم‌ربایی

بدنبال شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس محمدرضا صاحب جمعی تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام، باتوجه به اظهارات شاکی، تیم جنایی به سراغ دختر جوان رفته و او بازداشت شد.گرچه او ابتدا منکر دخالت در آدم‌ربایی بود اما در مواجهه با مدارک و شواهد پلیسی در نهایت به آدم‌ربایی اعتراف کرد.

با اعتراف دختر جوان دو همدست او نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند. به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

استکبار ستیزی؛ پاسخی قاطع به ابزار تحریم و فشار آمریکا

استکبار ستیزی؛ پاسخی قاطع به ابزار تحریم و فشار آمریکا

تاریخ نشان می دهددولت آمریکا درادوار مختلف رویکرد خصمانه علیه مردم ایران داشته است. در سال های پس از انقلاب هم تحریم و فشارهای مختلف سیاسی واقتصادی دو ابزار اصلی واشنگتن بوده، اما پاسخ قاطع مردم ودولت ایران به این روند،استکبار ستیزی،ایستادگی و مقابله باخوی مستکبرانه بوده است.

 سیزدهم آبان هر سال یادآور حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است. در باب اهمیت این حادثه تاریخی همین بس که حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اقدام انقلابی دانشجویان را انقلاب دوم نامید واز این حرکت شجاعانه دفاع کرد.
دانشجویان جوان انقلابی نگران آسیب دیدن دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی با مداخله گری های پشت پرده و پنهان آمریکایی ها بودند و از این رو لانه جاسوسی را تسخیر کردند. در همین خصوص در گفت و گو با دکتر “محمد رضا محمود پناهی” استاد دانشگاه ،اهمیت حادثه ۱۳ ابان و ضرورت پاسداشت آن را در طی چهل و سه سال اخیر جویا شدیم.متن این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

سوال: دلیل اینکه حضرت امام خمینی(ره)ّ، حادثه ۱۳ آبان را انقلاب دوم نامید چیست؟
دلایلی که حضرت امام حادثه ۱۳ آبان را انقلاب دوم نامیدند به حوادث تاریخ معاصر بر می گردد. دخالت هایی که قدرتهای بزرگ در دو جنگ جهانی اول و دوم در ایران داشتند و بی طرفی ایران را به رسمیت نشناختند و به خصوص دخالت های آمریکا در امور سیاسی ایران در دهه ۳۰ شمسی که نقطه اوج آن مشارکت مستقیم در سقوط دولت ملی و قانونی مصدق بود و همچنین نهضت هایی که ایرانیان در تاریخ معاصر انجام دادند و به خصوص بانیان اصلی این نهضت روحانیون بزرگ آیت الله نائینی و شیخ فضل الله نوری بودند و این نهضت با مداخله گری برخی از عوامل بیگانه از مسیر اصلی خود منحرف شد و در نهایت نهضت مشروطه که اهداف آن توسعه کشور، ثبات و حکومت قانون بود؛ در عمل منجر به روی کار آمدن دیکتاتوری رضاخان شد. دلیل این امر آن بود که حرکت و انقلاب دوم مبنی بر قطع دست مداخله گران غیر انقلابی اتفاق نیفتاد.
بعد از کودتای ۲۸ خرداد شاهد این واقعیت هم بودیم که این کودتا که با طراحی آمریکا و انگلیس در ایران به وقوع پیوست  و در ادامه این مسیر زمینه برای مداخله گری های فراوان آمریکا در امور اقتصادی وسیاسی ایران بیشتر شد. طبق گزارش ها در آن دوران آمریکا بیش از ۶۰ هزار مستشار نظامی در ایران داشت. با این نگرش تاریخی بهتر می توان هم حرکت دانشجویان انقلابی را در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحلیل کرد و هم اینکه چرا حضرت امام خمینی(ره) اقدام به تایید این حرکت تاریخی دانشجویان کرد. به تعبیری دقیق تر با توجه به تحولات تاریخ معاصر که همواره در حرکت دوم با نفوذ عناصر بیگانه و غیر خودی ها حرکت انقلاب و نهضت مردم ناکام مانده بود؛ این بار دانشجویان پیرو خط امام با زمان شناسی دقیق مرکز لانه جاسوسی آمریکا را در تهران به تصرف خود در آوردند و اجازه ندادند ضربه ای از سوی عوامل بیگانه به حرکت انقلابی ملت ایران زده شود.

سوال : تسخیر لانه جاسوسی آمریکا چه میزان در استحکام  انقلاب اسلامی موثر واقع شد؟
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک کار مردمی است. درست است که سفارتخانه ها طبق حقوق بین الملل مصونیت دیپلماتیک و جزء خاک کشور صاحب سفارتخانه محسوب می شوند اما این موضوع در جایی است که سفارتخانه به وظایف و کارکرد دیپلماتیک و رسمی اش پایبند باشد و دست به مداخله گری نزند. برای همین دانشجویان خط امام با زمان شناسی دقیق به این نتیجه رسیدند که اگر این مرکز توطئه چینی را کنترل نکنند؛ انقلاب و آرمان آنها به خطر می افتد. با نگاهی به اسناد منتشر شده در کودتای ۲۸ خرداد نقش آفرینی سفیر وقت آمریکا را در سقوط دولت ملی شاهد هستیم. به این شکل که کودتا در ۲۵ مرداد ماه با آگاهی مصدق نقش بر آب می شود و در روز ۲۵ مرداد جمعیت مملو از طرفداران مصدق می شود. در این شرایط سفیر وقت آمریکا با زیرکی تمام به مصدق این پیام را می دهد که ادامه بی نظمی در خیابان ها به ضرر شماست و در این صورت آمریکا دولت شما را به رسمیت نمی شناسد. مصدق هم تحت تاثیر سخنان سفیر آمریکا به شهربانی دستور پاکسازی خیابان ها را می دهد و از همین جا مخالفان مصدق و ارتش با حمایت آمریکا علیه مصدق وارد صحنه می شوند. با این نگاه از این رو اگر این تسخیر سفارت در آبان ۵۸ انجام نمی شد چه بسا مسیر انقلاب با دسیسه های همین سفارتخانه ، منحرف می شد.

سوال : با توجه به اینکه جبهه دشمن یعنی آمریکا هنوز هم با ابزار تحریم و فشار به دنبال محدودسازی قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ پاسداشت رویدادی نظیر ۱۳ آبان چه میزان در پاسخگویی به تلاش های دشمنان موثر خواهد بود؟
واقعیت امر این است که آمریکا هیچ وقت ساز هماهنگی و به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی ایران به خاطر تعارضات در نگاه تمدنی و اولویت های منافع ملی  نداشته است. در این خصوص شاهد این هستیم که بعد از توافق برجام هم با اینکه جمهوری اسلامی ایران پایبندی کامل به توافق هسته ای داشت، اما در عمل آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد، بلکه تحریم ها و فشار را علیه ملت ایران بیشتر کرد. برای همین ضرورت دارد با الگوگیری از حرکت انقلاب اسلامی به سمت خودباوری، درمسیر فعال سازی استعدادهای داخلی حرکت کنیم. از سوی دیگر باید رویداد بزرگ و تاریخی ۱۳ ابان برای نسل جدید که انقلاب را ندیده اند؛ به خوبی تبیین شود که با خواستن و اعتماد به نفس، تحولات بزرگ رقم می خورد. اگر پیشینیان ما توانستند قدرتی به بزرگی آمریکا را از کشور خارج کنند و انقلاب مردمی بنیان نهادند، امروز هم می توان بر مشکلات و بحران ها به شرط خواستن و توجه به ظرفیت های داخلی فائق آمد.

 

 

رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی ادامه دارد/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از بارش اولین باران پاییزی و تداوم رگبار و رعد و برق در استان خبر داد.

 

لطفی گفت: همانطور که انتظار داشتیم رگبار و رعد و برق به صورت پراکنده در استان رخ داد.

او افزود: با توجه به آمار دریافتی، ایستگاه بشرویه ۲ میلی متر، ایستگاه‌های سربیشه و سرند طبس یک میلی متر، ایستگاه‌های قاین و بیرجند کمتر از یک میلی متر و ایستگاه طبس بارش ناچیزی را گزارش کرده اند.

لطفی اظهار کرد: با توجه به تعبیر انجام شده روی الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا اواسط هفته‌ آینده به طور متناوب افزایش ابر و وزش باد، گاهی با گرد و خاک در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای روز‌های شنبه تا دوشنبه هفته‌ آینده رگبار و رعد و برق پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

 

 

 

 

تقدیر از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در مراسم ۱۳ آبان

تقدیر از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در مراسم ۱۳ آبان

ایسنا/خراسان جنوبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با صدور بیانیه ای از حضور پررنگ، گسترده و حماسی مردم استان در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان تقدیر کرد.

به گزارش  ایسنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به پاس حضور حماسی مردم تقدیر از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در مراسم  ۱۳ آبانولایتمدار در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با صدور بیانیه‌ای از عموم اقشار مختلف مردم استان قدردانی کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

شکر و سپاس بی حد، خداوند کریم را که به ملت سرافراز ایران اسلامی توفیق عنایت فرمود تا در پرتو اسلام و ولایت و رهبری‌های حکیمانه و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح و شایسته ایشان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظلّه العالی) پرچمدار احیای تمدن نوین اسلامی در عصر طاغوت و جاهلیت مدرن و الگوی نجات بخش آزادیخواهان و مظلومین جهان گردند.

به توفیق الهی و با بصیرت و زمان‌شناسی اقشار مختلف مردم شریف و متدین، در مقطع حساس و سرنوشت‌ساز از تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی، مراسم یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با حضور آحاد امت ولایتمدار به صورت بسیار با شکوه و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزارگردید.

حضور دشمن‌شکن، گسترده و هوشمندانۀ اقشار مختلف مردم شریف بویژه جوانان و نوجوانان غیور و ظلم ستیز خراسان جنوبی در اجتماعات باشکوه یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، نشان دهنده نفرت مقدس مردم انقلابی نسبت به استکبارجهانی و مصداق اتم آن، امریکای جنایت پیشه بود که با غریوهای کوبنده “مرگ بر آمریکا”، انزجار خویش از استکبار جهانی را به گوش جهانیان، ساده‌لوحان و مرعوبین رساندند و با خلق حماسه‌ای تاریخی، برگ زرین دیگری بر اوراق سراسر مباهات نظام مقدس دینی افزودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در پایان ضمن تشکر از مردم انقلابی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی، بر خود لازم می‌داند از تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران امر برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در سراسر استان و اصحاب محترم رسانه‌ها، جراید، مطبـوعات، خبـرگزاری هـا و به ویژه رسانۀ ملی که در آگاه‌سازی، ترغیب و تشویق مردم به حضور در مراسم و انعکاس مناسب اخبار و به نمایش درآوردن گوشه‌هایی از حضور حماسی و انقلابی مردم نقش اساسی ایفا کردند.

 

 

 

 

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند – ایرنا – سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: تعدادی از بازنشستگان استان خراسان جنوبی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه هستند که در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را اختصاص دادیم.

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی افزود: طی مدت ۲ روز که در خراسان جنوبی حضور داشتیم، مسائل و مشکلات را در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکای اجتماعی و همکاران اداری‌مان بررسی کردیم و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی گفت: امیدواریم تصمیمات ما باعث شود که سطح خدمات نسبت به گذشته بهتر و مطلوب‌تر شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نبود درمانگاه در منطقه کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند به عنوان یکی از مشکلات این شهر افزود: در این سفر مصوب کردیم که درمانگاهی در این منطقه احداث شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در زمینه درمان، شعبه شماره ۲ هم مشکلات خاص خود را داشته که مصوب شد با همکاری مسوولان استانی در تامین زمین این شعبه نیز احیا شود.

موسوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها ارائه خدمات تخصصی درمانی در مرکز استان است گفت: مصوب شد دستگاه سنگ شکن و ام ار آی را در راستای خدمات مطلوب‌تر و تخصصی به جامعه تامین اجتماعی تامین کنیم.

وی افزود: از مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم که متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در بخش درمان داریم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و مردم استان، همکاری بیشتری در تامین نیروی انسانی متخصص داشته باشند تا از زیرساخت‌های بهداشتی خوبی که تامین اجتماعی دارد استفاده بهینه به نفع مردم شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در این زمینه گلایه‌مندی هم داریم که ما در استان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی خوب را داشته باشیم و طرف مقابل هم نیروی متخصص را داشته باشد اما از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی موثر در منطقه استفاده نشود.

وی ادامه داد: مسوولان بهداشتی استان برای توسعه خدمات درمانی به مردم فرصت را مغتنم بشمارند و با همکاری جزئی شاید ظرفیت درمانی ما چند برابر برای خدمت به مردم مطلوب‌تر شود.

موسوی گفت: در شهرستان درمیان فاقد ساختمان اداری ملکی هستیم که مصوب کردیم اعتبار لازم برای خرید ساختمان اختصاص یابد.

وی افزود: همه ما که عضو این صندوق هستیم یک انتظار بیشتر از آن نداریم و این است که صندوق تامین اجتماعی بتواند آسایش و آرامش را در افق بلندمدت و زمان حال ما به وجود آورد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از صندوق باید متناسب با عدالت باشد گفت: همه ما باید اطمینان از آینده صندوق و اطمینان از ارائه خدمات باکیفیت البته بیشتر کوتاه‌مدت را داشته باشیم.

وی افزود: باید مشکلات صندوق را در چنین جلساتی مورد بررسی قرار دهیم و با حفظ و صیانت از صندوق و ایجاد ارزش افزوده در دارایی که داریم، آینده مطلوبی را برای آن رقم بزنیم.

موسوی تاکید کرد: همه ما باید برای اصلاحات ساختاری، تغییر ساز و کارها و سیاست‌ها نسبت به صندوق و صیانت از آن یکصدا و همراه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما تامین اجتماعی را صندوق خدمت‌محور می‌بینیم گفت: همه ما باید اراده حل مشکلات صندوق را داشته باشیم و تلاش خودمان را برای کیفی کردن و توسعه خدمات با توجه به ظرفیت‌های صندوق به‌کار گیریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: دغدغه ما این است که به کارگران خدمات دیگری هم ارائه کنیم، به عنوان مثال از زمانی که دولت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در سال در دستور کار قرار داده همه دغدغه ما چگونگی جذب سهمیه‌ای برای کارگران بوده است.

وی افزود: اگر افق‌ها را در یک زاویه و نگاه بلند ترسیم کنیم، می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم و افق‌ ما در خدمت‌رسانی به خانواده تامین اجتماعی حداقل در نظرگاه ما بلند ترسیم شده است.

موسوی گفت: به همین جهت یکی از علل حضور ما در استان‌ها بررسی مشکلات و حل مسائل فوری است.

 

 

بیمه بیکاری برای هزار و ۱۶۴ نفر در خراسان جنوبی برقرار شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری سهمیه مقرر بگیر بیمه بیکاری برای خراسان جنوبی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که از ابتدای امسال برای هزار و ۱۶۴ کارگر بیمه بیکاری برقرار شده است.

غلامرضا اشرفی روز پنجشنبه در نشست سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشتگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی افزود: این استان دارای ۳۰۶ تشکل کارگری و کارفرمایی است و ۹۰۷ تعاونی فعال داریم.

وی گفت: بررسی درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور را به طور مشترک با تامین اجتماعی دنبال می‌کنیم و از ابتدای سال جاری ۹۷۱ پرونده در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی معوقات کارگری در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و گفت: موضوع ایمنی و سلامت محیط کار کارگران از اهمیت اساسی برخوردار است ولی متاسفانه از ابتدای سال جاری چهار مورد فوتی در این زمینه داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در زمینه بیمه کارگران ساختمانی که جمعیت بالایی در خراسان جنوبی داریم، درخواست ما افزایش سهمیه است و اکنون ۴۳۰ نفر پشت نوبت دریافت این بیمه هستند.

اشرفی افزود: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر تعدیل نیروی کارگری در سال جاری داشته‌ایم و توانستیم پنج هزار و ۵۰۰ بیمه‌شده را به فعالیت بازگرداندیم.

وی گفت: همچنین تاکنون به بنگاه‌های و واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در استان خراسان جنوبی ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی هم گفت: با همه تلاش‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری به نتیجه رسید اما همزمان با چشیدن طعم آن، تورم افسار گسیخته جامعه، کام بازنشستگان را تلخ کرد.

محمدحسین براتی افزود: درخواست ما این است با توجه به اینکه این همسان‌سازی بار مالی زیادی برای تامین اجتماعی دارد، تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که موضوع دائمی باشد.

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که بیمه تکمیلی بازنشستگان به سرانجام برسد گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از جمله بیمارستان میلاد بیرجند علیرغم زیرساخت‌های خوب به‌شدت با کمبود متخصص مواجه هستیم.

مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین داروهای ویژه و تخصصی را در مراکز درمانی تامین اجتماعی نداریم و سبد دارویی کاهش یافته است.

وی گفت: مشکلاتی زیادی در زمینه درمان و زیرساخت‌های آن در شهرستان‌ها داریم و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی درمانگاه شبانه‌روزی ندارند، درخواست دیگر ما پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان پشت نوبت همچنین ارائه سبد غذایی یا بسته حمایتی به آنان است.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی هم گفت: اکثر کارگران خراسان جنوبی به دلیل اینکه در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت دارند، دچار مشکلات عضلانی هستند.

محمود تقی‌زاده افزود: این کارگران برای درمان خود و گرفتن ام ار آی باید بیش از سه ماه پشت نوبت باشند که درخواست ما اختصاص دستگاه سنگ شکن و ام ار آی به بیمارستان میلاد بیرجند برای حل مشکل چندین ساله این کارگران است.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم گفت: در خراسان جنوبی ۳۵ هزار واحد صنفی داریم که از این تعداد ۱۴ هزار واحد در مرکز استان فعال است.

رضا علیزاده بیرجندی افزود: در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور که باید کارفرما سهم چهار درصد خود را در پایان بازنشستگی با کارگر پرداخت کند، با توجه به اینکه در مجموع مبلغ بالایی است و امکان پرداخت یک دفعه‌ای آن وجود ندارد، درخواست ما این است که این سهم سالانه پرداخت شود.

وی گفت: براساس قانون باید به محض به‌کارگیری کارگر در واحد تولیدی و صنفی حق بیمه آن توسط کارفرما پرداخت شود که پیشنهاد می‌شود بعد از جلب رضایت کارفرما و کارگر از یکدیگر، این اقدام انجام شود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان جنوبی هم گفت: درخصوص بیمه تامین اجتماعی از کارگران تعهد می‌گیرد که نباید شغل دوم داشته باشند و اگر شغل دوم داشته باشند بیمه آنان قطع می‌شود.

حسن علیزاده افزود: این در حالی است که خیلی از مسوولان و افراد جامعه دارای شغل دوم هستند اما جامعه کارگر با حقوق پایین از این کار منع می‌شود.

وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی کارگران ساختمان بهترین و باکیفیت‌ترین ساختمان‌ها را می‌‎سازند اما خودشان در ساختمان‌ها فاقد کیفیت و حاشیه شهرها ساکن هستند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان جنوبی گفت: بیمه تنها حق کارگران جامعه ما است که باید سهم کارگران ساختمانی استان افزایش یابد و بیمه تعدادی زیادی از کارگران استان به دلایل مختلف قطع شده که درخواست ما برقراری مجدد آن است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۲ هزار  و ۵۰۰ کارگر داریم اضافه کرد: حدود ۱۱ هزار کارگر بیمه هستند و هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه داریم.

علیزاده گفت: خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان ضعیف است و باید تقویت شود.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: بافت فرش دستباف از جمله صنایع پر رونق خراسان جنوبی است که علیرغم سختی کار سال‌هاست سهمیه جدید بیمه‌ای در این زمینه نداشتیم.

غلامحسین حسینی افزود: بیش از چهار هزار بیمه‌شده قالی‌بافی در خراسان جنوبی داریم در حالی که بیش از ۵۰ هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند.

 

 

 

امام جمعه موقت بیرجند:

اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است/۳

سیلی جوانان نسل دوم انقلاب به آمریکا

اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی محور همه امور است و در انتشار کتاب، ساخت فیلم و عرصه‌های هنری باید فرهنگ عمومی نمود داشته باشد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: صدا و سیما هم در برنامه‌های خود باید پیوسته در خدمت فرهنگ عمومی جامعه کار کند.

وی گفت: کسانی که پیرو حق هستند و خالصانه در مسیر حق حرکت می‌کنند به دنبال نجات یکدیگر بوده که قطعا نور علی نور است.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی افزود: براساس تقوا پیوندها عمیق می‌شود لذا آنچه به جامعه اسلامی حیات می‌بخشد، آن را حفظ می کند و رشد می‌دهد تقوا است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در سرنوشت یک ملت تاثیر دارد اظهار داشت: بخشی از این تاثیرات در سرنوشت جامعه فوری و مسیر آن بسیار محسوس بوده و از جمله این موارد عمده‌ترین آنها اخلاق فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: حرکت دقیق در مسیر دین خدا، پیوند ما با خدا، بندگان خدا و حتی با طبیعت است لذا اصلاح فرهنگ عمومی یک امر ضروری بوده و همه مسئولان و نهادها و آحاد جامعه در این جهت رسالت دارند پس از همه کارها مهم‌تر است.

وی با اشاره به نقش علما، امامان جمعه، خطیبان، مبلغان، نخبگان و جامعه روحانیت در ترویج فرهنگ عمومی افزود: این مهم باید در بیان آیات الهی، کلام معصومان برای آحاد جامعه و جهت‌گیری عمده مطبوعات دیده شود.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: سازمان‌هایی که مخصوص کار تبلیغی هستند باید در این جهات بکوشند و اگر این تلاش هماهنگ و جهت‌یافته وجود داشته باشد، ملت ما هم آماده پذیرش است.

وی گفت: امروز به جهت ایمان و تقوا فرصتی در دولت انقلابی و مجلس و قوه قضائیه پیش آمده تا همه با هم‌افزایی و تحول، فرهنگ دینی اسلامی و مهدوی را زمینه‌سازی کنند و این رسالت الهی ما است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ملت هم آماده پذیرش در این زمینه است تصریح کرد: همه مجموعه‌ها در جهت فرهنگ اسلامی باید کار کنند در واقع چون فطری است نسل به نسل انتقال پیدا می‌کنند و امید است در این جهات شاهد تلاش‌های مضاعف دولتمردان و ارکان نظام باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع تاریخی ۱۳ آبان گفت: همچنان که در این روز اتفاقات سرنوشت‌ساز در تاریخ رخ داد، امروز هم فرزندان ولایت و امامت در جریان سرقت نفتکش ایران، سیلی بزرگ به استکبار جهانی زدند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در آغاز فعالیت دولت اسلامی و مردمی، فروش نفت برای دشمن گران بود لذا آمریکا وارد ماجراجویی شد و نفتکش ایران را دزدید و در آستانه ۱۳ آبان در این فکر بودند که ابتدای دولت مردمی، زهرچشم نشان دهند اما نیروهای فداکار نیروی دریایی کشورمان کشتی را به ساحل ایران برگرداندند.

وی گفت: نیروهای جان برکف ما نشان دادند که همچنان مردم و جوانان پای انقلاب و دین اسلام در همه صحنه‌ها حضور دارند و همچنان نه تنها سیلی بلکه آنچه حق آمریکایی‌هاست را علیه آنها رقم زدند و خواهند زد.

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: این مسئله کوچکی نبود زیرا چندین فروند بالگرد و حتی ناوهای جنگی را سد کردند که کشتی نفتی نتواند به ساحل ایران برگردد حتی هشدار دادند اما فرزندان انقلاب با قدرت و قاطعیت عمل کردند لذا این خیلی مهم است.

وی گفت: این ماجرایی به همین زیبایی که رقم خورد در تاریخ انقلاب خواهد ماند و نمونه‌ای از اقتدار انقلاب اسلامی و نشانه تعهد فرزندان ایران است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به لزوم استقرار حکومت حق و عدل در جامعه افزود: این سنت الهی راهی است که خداوند قرار داده لذا زمینه‌سازی برای حکومت امام عصر (عج) است چون او باید حاکم باشد و فلسفه انقلاب اسلامی نیز زمینه‌سازی برای حکومت امام زمان است.

 

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تجلیل از دانش آموز خیّر در جشنواره خیرین مدرسه ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز که به صورت کشوری برگزار می شود، از دانش آموز خیّر طبسی نیز تجلیل به عمل می آید.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان چاوشان در خصوص برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: این جلسه به منظور تکریم خیرین مدرسه ساز، روز سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این مراسم در سالن قلم چی بیرجند اجرا خواهد شد، افزود: ساعت اعلام شده برای این رویداد ۱۵ تا ۱۷ است و در طی مراسم به صورت ویدئوکنفرانس، ارتباطی با همکاران در تهران گرفته خواهد شد که معاون اول رئیس جمهور نیز در آن حضور خواهد داشت.

چاوشان اظهار کرد: در این مراسم که همراه با اجرای یک سرود زنده خواهد بود، از ۲ جلد کتاب که به قلم خیرین نیک اندیش خراسان جنوبی تألیف شده است رونمایی می‌شود.

بهمدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: با برگزاری پویش آجر به آجر که در طی آن یک برنامه تحت عنوان به رنگ مدرسه اجرا شده است، یک دانش آموز طبسی در طی چند روز متوالی برنده مسابقات این برنامه شده است.

او عنوان کرد: این دانش آموز طبسی نیمی از مبلغ جوایز خود را صرف تعمیر و بازسازی مدرسه‌ای کرده است که خود در آن تحصیل می‌کند.

چاوشان تصریح کرد: در روز برگزاری جشنواره، این دانش آموز از دست مخبر معاون اول رئیس جمهور هدیه‌ای را دریافت خواهد کرد و امسال نیز به عنوان خیّر شاخص کشوری معرفی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار در جمع روسای شوراهای اسلامی شهرستان نهبندان

شهرداری ها می توانند با ریسک پذیری، به درآمد پایدار رسند/۲

خراسان جنوبی مملو از ظرفیت های اقتصادی است بنابراین می توان با سرمایه گذاری در بخش های مختلف به درآمد رسید.

استاندار در جمع روسای شوراهای اسلامی شهرستان نهبندان گفت: هم اکنون سازمانشهرداری ها می توانند با ریسک پذیری، به درآمد پایدار رسندشهرداری ها، تسهیلات ۴ درصدی اعطا می کند که این بهترین فرصت برای شهرداری هاست که از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

آقای ملانوری بر حمایت از جوانان جویای کار مخصوصا جوانان روستایی تاکید کرد و افزود: استانداری از جوانانی که ایده و طرح های اشتغال زایی دارد، حمایت می کند و برای اعطا تسهیلات، مشکلی ندارد.

استاندار، رفع مشکلات به صورت ریشه ای را خواستار شد و گفت: برای حل مشکلات استان به صورت ریشه ای، نیاز به تدوین برنامه های مشخص و برنامه ریزی دقیق داریم، در این صورت است که خراسان جنوبی توسعه پیدا می کند.

آقای ملانوری افزود: همه باید تلاش کنیم ظرفیت های استان را به صورت ملی و بین المللی منعکس کنیم تا در این میان، فرصت هایی برای سرمایه گذاری نیز فراهم کرده باشیم.

همچنین در این نشست فرماندار و روسای شوراهای اسلامی شهرستان نهبندان بخشی از مشکلات این شهرستان را مطرح کردند و استاندار هم برای رفع این مشکلات، پاسخ داد.

 

 

 

 

 

۱۴هزار دانش آموز خراسان جنوبی بهره مند از خدمات فرهنگی کمیته امداد/۲-۳

۱۴هزار دانش آموز خراسان جنوبی از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به مناسبت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه ۱۴هزار دانش آموز خراسان جنوبی بهره مند از خدمات فرهنگی کمیته امدادبا استکبار ستیزی و روز دانش آموز گفت: هم اکنون ۱۴ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که به این دانش آموزان، خدمات فرهنگی ارائه می شود.

سلم آبادی گفت: در سال تحصیلی جدید کمیته امداد استان به ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر تحت حمایت هزینه کتب درسی و نوشت افزار پرداخت کرده است.

وی هدایت و مشاوره تحصیلی، ارتقاء آمادگی دانش آموزان جهت راهیابی به دانشگاه، تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان با برگزاری کلاس‌های تقویتی، هدایت و تشویق دانش آموزان مستعد و نخبه، کمک به اسکان دانش آموزان در مراکز شبانه روزی را از مهمترین اهداف حوزه فرهنگی به دانش آموزان تحت حمایت عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی با اعتبار یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع شده است.

سلم آبادی گفت: هنوز ۱۵۰۰ دانش آموز تحت حمایت، بسته تحصیلی را دریافت نکرده اند که امیدواریم با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری بتوانیم بسته‌های تحصیلی آنها را فراهم کنیم.

 

 

 

 

گلایه تشکل‌های کارگری خراسان‌جنوبی از کمبود تجهیزات بیمارستان‌های تامین اجتماعی

 

گلایه تشکل‌های کارگری خراسان‌جنوبی از خدمات ضعیف بیمارستان‌های تامین اجتماعی

تشکل‌های کارگری خراسان‌جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از خدمات ضعیف بیمارستان‌های تامین اجتماعی گلایه‌مند بودند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی در دیدار تشکل‌های مختلف کارگری با مدیر‌عامل سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه  استان  خراسان جنوبی  ۳۰۶ تشکل کارگری کارفرمایی دارد اظهار داشت:  ۹۵۷ تعاونی فعال در استان داریم و  ۷۳۰ هزار نفر در بخش تعاون  و کار  فعال هستند که جمعیت قابل توجهی از استان را تشکلهای کارگری کارفرمایی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ما در بخش  سخت و زیان‌آور است که  تعداد پرونده‌های بررسی شده  ۹۷۱  است، گفت: رسیدگی به معوقات  کارگری از دیگر برنامه‌هایی است که با توجه به کرونا و  تعدیل نیروها امسال به نسبت سال قبل ۲۰ درصد کاهش معوقات داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: حوادثی را در حوزه‌های مختلف در بخش نیروهای کارگری داشتیم که ایمنی برای ما مهم است و  در این زمینه در ۷ ماهه امسال فوتی های ناشی از حوادث کار ۴ نفر است و در زمینه مقرری‌بگیر بیمه بیکاری  امسال تعهد استان  ۲۳۰۰ نفر بوده که  تاکنون۱۱۶۴  نفر بیمه بیکاری استفاده می کنند.

اشرفی افزود: برخی از دغدغه هایی که به طور مستمر اعلام میشود در زمینه کارگران ساختمانی است که جمعیت بالایی است و  دغدغه افزایش سهم بیمه  کارگران  را داریم که  ۴۳۰ نفر در پشت نوبتی بیمه هستندکه تقاضا داریم سهم استان به هر نحوی که می‌توانید دستورات لازم صادر کنید.

وی تبدیل وضعیت نیروها در حوزه شستا و  شهرستان طبس و معدن زغال سنگ را خواستار شد و گفت: در شمال شهر بیرجند درمانگاهی وجود ندارد که نیازمند احداث یک درمانگاه است.

اشرفی با بیان اینکه شبانه روزی شدن  برخی از  درمانگاه‌ها در فردوس، در  نهبندان ،تعیین تکلیف زمین ورزشی در فردوس از مهم ترین درخواستهای ما است  و علاوه بر آن درخواست  داریم  امور بیمارستان میلاد  بیرجند که در قالب هیات امنایی است واگذار شود، همچنین تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای میلاد و شهید رحیمی بیرجند هم از درخواستهای این اداره کل است.

اشرفی رسیدگی به معوقات کارگران را  جزو اولویت ها دانست و گفت: ایمنی هم جز کارهای ما است و سال گذشته ۶۳۰۰ نفر  از  کارگران   تعدیل  نیرو شدند که بعد از  دو ماه با حضور جامعه کارگری ۵۵۰۰ نفر بیمه شده را در خراسان  جنوبی در حوزههای مختلف برگرداندیم‌.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از  کرونا که  ۱۳ رسته شغلی بودند ۸۰ میلیارد تومان کمک در حوزه کارگری به آنها شد‌

۲۵هزار بازنشسته و ازکار افتاده تامین اجتماعی

مدیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه  ۲۵هزار بازنشسته و ازکارافتاده در استان داریم گفت: ۹ کانون فعال در استان داریم و همان طور که همه می دانید بازنشستگان دچار مشکلات زیادی بودند اما در این سالهای گذشته خدمت  همسان سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه رسید هرچند افزایش قیمتها شیرینی بازنشستگی را تلخ کرد‌.

براتی افزود: با توجه به وضعیت که در حقوق همسان سازی مطرح است و تلاش های زیادی شد اما از آن جایی که همسان سازی بار مالی سنگینی بر تامین اجتماعی محول شده اگر دائمی نشود مشکلات همچنان زیاد خواهد بود و انتظار داریم  پیگیری شود همسان سازی داعمی باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات درمان در استان  زیاد است  و همه کانون‌ها به سمت خرید خدمت بیمه تکمیلی رفتند گفت: در بیمارستانهای ملکی سازمان تامین اجتماعی به شدت کمبود پزشک متخصص داریم  و با وجود امکانات در بیرجند اما دکتر متخصص که بتواند مریض را مداوا کند کم است.

هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در صف نوبت بیمه

رئیس انجمن کارگران ساختمانی هم با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث  کارگری مربوط به بخش ساختمانی است گفت:  کارگران ساختمانی باید بتوانند به راحتی بیمه شوند در حالی‌که قطع بیمه ناگهانی کارگران ساختمانی را دچار مشکل می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه گاهی بیمه ها را به دلایل واهی قطع می‌کنند گفت: در بخش بیمه  ودر دولت قبل  هر روز یک بخشنامه ابلاغ  می شد و در یک مقطعی بیمه آنها قطع می شد.

‌وی ادامه داد: در جامعه ما افراد دو شغله زیادند اما چرا نباید کارگر ساختمانی دو شغله  باشد ودر حالیکه بیمه کارگران ساختمانی ۱۴ سال است که راه افتاده اما هنوز در استان خراسان جنوبی هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در صف بیمه داریم.

وی از خدمات ضعیف در  بخش درمان بیمارستانهای میلاد و شهید رحیمی بیرجند خبر داد و گفت: باید نیروهای کارگری که از خدمات تامین اجتماعی استفاده میکنند رضایت داشته باشند‌.

مشکلات نبود دستگاه ام ار آی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر کانون شوراهای کار هم با بیان اینکه اکثر کارگران خراسان جنوبی جزو مشاغل سخت و زیان آور اند  و اگر نیاز به انجام عکس ام ار آی داشته باشند با مشکل مواجه می شوند گفت:  کارگرانی داریم که سه ماه تا شش ماه در صف نوبت عکس ام ار ای اند و همچنین دستگاه سنگ‌شکن هم در بیمارستانهای تامین اجتماعی در استان نداریم .

تقی زاده با تاکید بر اینکه با این هزینه ها  و دارو اما خدمات درمانی ضعیف است و  مشاغل سخت و زیان اور برای درمان با مشکل مواجه اند گفت: برخی مشاغل کارگری داریم که کارگر چندین سال معدن چی بوده اما برایش ابدارچی رد شده است و فرد در روند بازنشستگی با مشکل مواجه میشود که خواهان رسیدگی هستیم.

وی با بیان اینکه نیروهای پیمانی را باید حذف کنیم گفت: نیروی پیمانی برسر کار بوده  اما پیمانکار  که عوض می شود پیمانکار جدید نیروهای خود را بر سر کار می اورد و چرا باید پیمانکار حق را بخورد .

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۳۵ هزار واحد صنفی در  استان داریم گفت:  برخی از کارفرمایان در برخی از کارگاههای تولیدی تخصصی پیشنهاد دارند از آن جایی که برای جذب نیرو توانایی او مهم است قانون بیمه‌کردن کارگر از ماه اول به ماههای سه تا چهار ماه به تعویق افتاد تا کارفرما بتواند نیرویی که میخواهد جذب کند را ارزیابی کند.

 

 

 

مدیر سازمان تامین اجتماعی: بیمه همگانی و بیمه خانوار ایرانی توسعه می یابد

 

مدیر سازمان تامین اجتماعی: بیمه همگانی و بیمه خانوار ایرانی توسعه می یابد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه ۴۴ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستنند گفت: تلاش داریم بیمه همگانی و بیمه خانوار ایرانی را توسعه دهیم.

 سیدمیرهاشم موسوی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت:  تامین اجتماعی یک سازمان بزرگ است که با گستردگی بیش از ۵۴ درصد جامعه را  تحت پوشش دارد و  درسه بخش بیمه ای  به جامعه خدمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بخش درمان خدمات درمانی نیز که هم شامل درمان ملکی و مستقیم و هم خرید خدمت از وزارت بهداشت است به ۵۹ درصد جامعه ایرانی خدمت می‌دهیم افزود: تامین اجتماعی در بخش اقتصادی نیز فعالیت  دارد و  از دارایی منابع  کارگرا ون بازنشستگان این قشر زحمت کش صیانت می‌کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه تامین اجتماعی در اقتصاد کلان سهم زیادی در باروری تولید اقتصادی ملی بر عهده دارد گفت: پیچیدگی تنوع همراه با شرایطی که وجود دارد زیاد است که با وجود این  وضعیت باید بتوانیم وضعیت مردم را در بخش‌هایی که ماموریت داریم بهتر کنیم.

موسوی افزود: یکی از رو‌ش‌هایی که در این دولت داریم این است که مانند رئیس جمهور در استان‌ها حضور میدانی پیدا کنیم و از نزدیک مشکلات را ببینیم و همان جا بتوانیم تصمیم بگیریم چرا که اساس و دلیل این است که بتوانیم  مشکلات  را در استان‌ها برطرف کنیم و با وجود اینکه مشکلات زیادی داریم اما ظرفیت خوبی هم در منطقه  داریم.

وی با بیان اینکه در روز مبارزه با استکبار جهانی که نماد مقاومت با استکبارجهانی است “ما می‌توانیم” را باید ارائه دهیم افزود: روز گذشته پروژه ای را در بحث زغال سنگ افتتاح کردیم که با دست پرتوان متخصصان ایرانی و کارگران دوباره به مدار برگشته و ۶۸ هزار تن تولید را افزایش داده است.

وی گفت: این استان عرصه زرخیز پایتخت معدن ایران است و افتخار داریم که ۵۰۰ هزارتن در دو سال آینده ظرفیت معدنی استان افزایش خواهد داشت و این نماد الگوی مبارزه با استکبار جهانی  است  چرا که با وجود  نیروی داخل و تکنولوژی پیشرفته انجام شده است.

موسوی افزود: توسعه پوشش بیمه همگانی از دیگر اولویت‌های ما است و بیمه خانوار ایرانی در گام‌های مختلف با رویکرد خانواده محور وی اطمینان  خاطر برای زنان خانواده را شروع کردیم که امید است آسایش و امنیت را برای جامعه به بار آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و فرمایشات جامعی عنوان شد و شیوه ای که رئیس جمهور در سطح کشور انجام می‌دهد هم حضور میدانی و هم حضور اقدامی کار بسیار خوب و شایسته ای است.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه  امروز خداوند فرصت مهمی به ما عطا کرده است افزود: بعد از آن همه ناامیدی که وجود داشت امید در حال  جوانه زدن است اما شرط آن همکاری همه است که شکرگزاری نعمت الهی با همکاری همه باید  صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال تجربه دیگر  باید انواع چیزها  راکنار گذاشت و محکم  کار کرد و ما می‌توانیم را اثبات کرد.

عبادی با بیان اینکه استان‌های محروم باید بیشترمورد توجه قرار گیرند، یادآور شد: فرصت پیش رو را غنیمت بدانید و همه باهم همکاری کنید تا گره‌هایی که دشمن زده به دست شما باز شود.

 

 

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی:
مجهزترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: مجهزترین تجهیزات در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد و دریغ از یک نیروی متخصص که اینجا حضور داشته باشد.

 در جلسه دیدار رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی گارگران و مستمری بگیران استان اظهار داشت: بیمه لوله کشان گاز و آب با پروانه کسب قبلاً برقرار بود اما در حال حاضر این‌موضوع منتفی شده‌است که متأسفانه مشکلاتی را برای این کارگران به وجود آورده‌است.

وی با بیان اینکه هیئت‌مدیره بیمارستان میلاد هیچ خروجی تاکنون نداشته و بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به‌طوری‌که برخی شرکت‌های پیمانکاری در آن‌جا عملکردشان به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست، گفت: خدمات بیمارستان میلاد بسیار ضعیف است این بیمارستان باید از وضعیت هیئت‌مدیره‌ای به وضعیت ملکی تبدیل وضعیت شود.

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: مجهزترین تجهیزات کشور در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد و دریغ از یک نیروی متخصص که اینجا حضور داشته باشد.

همچنین «محمود تقی زاده» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کارخراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر کارگران خراسان‌جنوبی در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول بکار هستند و این باعث شده تا با بیماری‌های عضلانی روبرو باشند، گفت: دستگاه ام آر آی یکی از ضرورت های بیمارستان تامین اجتماعی استان است که وجود ندارد.

وی افزود: گاهی به دلیل نبود دستگاه عکس برداری رنگی در بیمارستان تامین اجتماعی برخی از کارگران مجبورند برای گرفتن نوبت ام آر آی در دیگر بیمارستان های استان، سه ماه در نوبت بمانند که این زیبنده استان نیست که تنها دو دستگاه ام آر آی در دو بیمارستان استان باشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کارخراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بیمارستان میلاد نبود پزشک متخصص است که با وجود امکانات اما پزشک متخصص ندارد، گفت: شرکت‌های پیمانکار باید حذف شوند چراکه این شرکت‌ها حق کارگر را ضایع می‌کنند و لازم است دولت و دستگاه‌های اجرایی به‌طور مستقیم با کارگر قرارداد امضا کنند.

تقی زاده افزود: تامین اجتماعی در این خصوص می‌تواند از بیمارستان‌های خودش شروع کند و تمام پیمانکاران و شرکت‌های پیمانکاری را حذف و مستقیم با کارگران قرارداد امضا کند.

وی گفت: همچنین بازرسان تامین اجتماعی باید بیشتر به کارگاه‌ها مراجعه کنند ممکن است کارگری روزانه چند ساعت در یک کارگاه کار می‌کرده باشد اما متأسفانه کارفرما او را بیمه نکند.

 

بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی پزشک متخصص نیاز دارند

بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی پزشک متخصص نیاز دارند

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از نظر پزشک متخصص کمبود قابل توجه داریم و برای رفع آن نیازمند همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

فرزاد فیروزی روز پنجشنبه در حاشیه نشست سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: حل مشکل کمبود متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان نیازمند همکاری بیمه سلامت در عدم حذف ضریب کای متخصصین و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در اجرای تبصره ح ذیل ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه است.

وی گفت: وزارت بهداشت متولی تربیت نیروی انسانی متخصص است و لازم است با مجموعه تامین اجتماعی همکاری داشته باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: این سازمان زیرساخت‌های خوبی را در بخش درمان استان فراهم کرده است که امیدواریم با همراهی و مشارکت مسوولان استانی از ظرفیت زیرساخت‌های تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت درمان مجموعه استفاده شود.

وی گفت: ظرفیت ۲۰۰ پزشک متخصص جوان را به عنوان ضریب کای دانشگاه علوم پزشکی در رشته‌های متنوع در خراسان جنوبی داریم که در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و شهرستان‌هایی که مرکز ملکی داریم به‌خوبی می‌توانند همراهی کنند.

فیروزی اظهار داشت: در قالب تبصره ح ذیل ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه مقرر شده که متخصصان ضریب کای دانشگاه با مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی همکاری کنند.

وی افزود: توافق‌نامه این تبصره بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی امضا و در بسیاری استان‌های کشور هم اجرایی شده است که برای اجرای آن در خراسان جنوبی نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت هم در این زمینه مسوول است و چنانچه ضریب کای متخصصان را در مراکز دانشگاهی حذف کند، این افراد امکان تعامل و همراهی با مجموعه ما را نخواهند داشت.

وی گفت: لازم است همکاری‌های لازم توسط بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد تا این طرح در استان ما هم اجرایی شود.

فیروزی با بیان اینکه براساس قانون سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود شده است افزود: در عین حال قانونگذار تامین زیرساخت لازم و مجوزهای لازم را برای این سازمان ندیده است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی قبلا سهمیه متخصص از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی داشت که این سهمیه لغو شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان این پزشکان با ما همکاری خواهند داشت و بهره آن را هم مردم استان خواهند برد.

وی درخصوص خروج بیمارستان تامین اجتماعی استان از حالت هیات امنایی گفت: سرپرست سازمان تامین اجتماعی دستور داد که کارگروه مشترکی با مسوولان هلدینگ درمان سازمان تامین اجتماعی و مسوولان متولی گرفته شود و در این کارگروه برای این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

مشمولان طرح نیروی انسانی افرادی هستند که براساس قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به ازای تحصیل در دانشگاه (رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی) تعهد خدمت در سازمان‌های مشمول را دارند و شامل دو بخش طرح و ضریب k است. خدمت طرح شامل حال همه پزشکان عمومی و دانش آموختگان تا مقطع دکترای رشته‌های پیراپزشکی بوده و خدمت ضریب k فقط مخصوص پزشکان متخصص است.

پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی در پی درگذشت "پدر سردار سیاری"
پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی در پی درگذشت “پدر سردار سیاری”
انا لله‌ و انا الیه ‌راجعون
برادر ارجمند؛ سردار سرتیپ پاسدار مهدی سیاری
سلامٌ علیکم
ضایعه درگذشت پدر بزرگوارتان خادم اهل بیت عصمت و طهارت، شادروان حاج محمد علی سیاری موجب تأسف و تأثر گردید.
ضمن عرض تسلیت این مصیبت گران به جنابعالی و سایر وابستگان، از درگاه حضرت احدیت، برای آن مرحوم علو درجات و آرامش روح در جوار حق و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی

 

 

 

 

در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور انجام شد:

بازدید استاندار خراسان جنوبی از چند کارخانه در قاینات/۲

استاندار با سفر به شهرستان قاین از کارخانه شیر آنا، کارخانه تولید کنسانتره زرشک و کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان بازدید کرد.

این بازدیدها با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه،امام جمعهبازدید استاندار خراسان جنوبی از چند کارخانه و پروژه در قاینات ،فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

بازگشت به چرخه فعالیت کارخانه شیر آنا که از پایان سال ۹۶ تعطیل شده، از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است و در جریان سفر رئیس جمهور به رفع موانع از مسیر این کارخانه تأکید شد.

این واحد تولید فرآورده های لبنی با زیربنای ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع احداث شده است.
ماست پاستوریزه، شیر استریلیزه، خامه پاستوریزه، دوغ و شیر طعم دار از جمله محصولاتی است که در صورت برگشت این کارخانه به چرخه فعالیت، تولید خواهد شد.

این کارخانه که با سرمایه گذاری ثابت ۱۹ هزار و ۸۵۸ میلیون ریال در سال ۸۵ پایه ریزی شده، زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می کند.

آقای ملانوری در ادامه از تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان در شهر قاین بازدید کرد.

در این برنامه که با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، نحوه فعالیت این واحد فرآوری محصولات استراتژیک استان و وضعیت پاسخگویی به زرشک کاران مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارخانه خوشه سرخ شرق با ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده است.

کارخانه خوشه سرخ شرق قاین به عنوان نخستین و تنها کارخانه تولید کنستانتره زرشک جهان به تولید کنسانتره زرشک، عناب، آلبالو، انگور سفید، انگور قرمز، انار، سیب و خرما می پردازد.

این واحد تولیدی که با سرمایه گذاری ثابت ۲۸۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال آغاز به کار کرده، زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.

وی از کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان بازدید کرد.

این واحد که با زیربنای ۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت یک هکتار ایجاد شده در حال حاضر تعطیل است.

تغییر کاربری به واحد تولید کاشی، برنامه سرمایه گذار برای آینده این واحد تولیدی است.

تولید روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاشی و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم از مزایای این کارخانه است.

 

 

خریداری هزار تن زرشک تازه از کشاورزان خراسان جنوبی/۲

از آغاز فصل برداشت زرشک در خراسان جنوبی تاکنون هزار تن زرشک تازه از زرشک کاران استان خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه طبق قیمت گذاری از بازار‌های خریداری هزار تن زرشک تازه از کشاورزان خراسان جنوبیشهر‌های کلان کشور، زرشک خشک دانه اناری کیلویی بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم زرشک تازه از سوی تعاون روستایی ۱۱ هزار تومان تعیین شده، هر چند ارزش واقعی محصول بیش از این است.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه خرید زرشک از سوی تعاون روستایی با هدف کاهش دست دلالان در بازار زرشک انجام می‌شود، افزود: امسال زرشک خریداری شده را برای فروش به استان‌های اصفهان، شیراز، کرمان و تهران می‌فرستیم.

  • وی با بیان اینکه هرچه به پایان فصل برداشت زرشک نزدیک می‌شویم، قیمت این محصول بالاتر می‌رود از کشاورزان خواست محصول زرشک خود را به صورت تازه نفروشند.

برداشت زرشک از نیمه مهر آغاز شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تُن زرشک بی دانه تَر معادل ۲۲ هزار و ۳۰ تُن زرشک خشک در خراسان جنوبی تولید شود.

۹۵ تا ۹۸ درصد زرشک بی دانه جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود و برداشت این محصول تا نیمه آذر در استان ادامه دارد.

 

 

 

 

۲۰۵ هم استانی دیگر، گرفتار ویروس منحوس کرونا/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۲۰۵ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: بیشترین موارد ۲۰۵ هم استانی دیگر، گرفتار ویروس منحوس کروناشناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، با ۸۱ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن با ۲۹ مورد مربوط به شهرستان قائنات است.

شریف زاده افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز با فوت یک نفر دیگر در شبانه روز گذشته، به هزار و ۱۹۷ نفر رسید.
وی گفت: هم اکنون نیز ۲۱۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۹۵ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و از این تعداد ۱۲ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری اند و حال ۲ نفرشان وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان با بیان اینکه تا کنون ۸۷۲ هزار و ۷۴۴ دز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شده است افزود: تا کنون ۵۰۹ هزار و ۷۶۴ نفر واکسن نوبت اول، ۳۶۲ هزار و ۲۵۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۷۲۲ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده اند.

 

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی :

درمانگاه تامین اجتماعی در منطقه محروم شهر بیرجند احداث می شود

درمانگاه تامین اجتماعی در منطقه محروم شهر بیرجند احداث می شود

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: درمانگاه منطقه محروم شهر و شعبه دوم تامین اجتماعی بیرجند در صورت تامین زمین احداث می شود.

میر هاشم موسوی شامگاه پنج شنبه در نشست با کارگران و کارفرمایان استان با اعلام اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان خراسان جنوبی گفت: احداث درمانگاه منطقه محروم شمال شهر بیرجند و احداث شعبه ۲ تامین اجتماعی در صورت تامین زمین توسط مسئولان استان هم در این سفر مصوب شد.

به گفته وی همچنین مصوب شد یک میلیارد تومان برای خرید ساختمان اداره تامین اجتماعی درمیان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با خرید دستگاه های سنگ شکن و ام آر آی برای استفاده جامعه کارگری استان هم موافقت شد.

وی بیان داشت: از مسئولان استان و بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هم می خواهیم برای تامین نیروهای متخصص بیمارستان های تامین اجتماعی اقدام لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: هر کاری را که سبب حال خوب بیمه شده ها شود را انجام می دهیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد افراد تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند، گفت: هدف ما این است که عدالت در بهره مندی از منابع این صندوق رعایت شود.

وی گفت: راهکار آن این است که با هم فکری هم با هدف حفظ و صیانت از این صندوق و اقدام برای ارزش افزوده آن اقدام شود تا بتوانیم چالش های موجود در این باره از بین ببریم.

موسوی از دغدغه خود برای ارائه خدمات بیشتر به کارگران مناطق محروم نیز سخن گفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کرد:
۴۳۰ کارگر ساختمانی خراسان جنوبی پشت صف بیمه تامین اجتماعی
اشرفی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ نفر کارگر ساختمانی خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: امید است سهمیه بیمه کارگران استان افزایش پیدا کند.

«غلامرضا اشرفی» در جلسه دیدار رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی گارگران و مستمری بگیران استان با بیان اینکه خراسان جنوبی ۳۰۶ تشکل کارگری و کارفرمایی دارد، اظهار داشت: بیش از ۹۵۷ تعاونی فعال در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۷۱ پرونده در حوزه مشاغل سخت و زیان آور در کمیته بدوی و تجدید نظر بررسی شده است، گفت: معوقات کارگری استان با توجه به شرایط کرونایی نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد افرادی که امسال در حوادث ناشی از کار فوت کرده‌اند چهار مورد است، افزود: امسال در خصوص مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۳۰۰ نفر متعهد بودیم که ۱۱۶۴ نفر را پرداخت کردیم.

اشرفی با بیان اینکه خواستار افزایش سهم بیمه کارگران ساختمانی استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۰ نفر در خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه کارگری هستند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی نیروهای حوزه شرکت های تابعه این نهاد را باید تبدیل وضعیت کند، گفت: همچنین درخواست داریم در خصوص احداث درمانگاه در شمال شهر بیرجند مساعدت لازم صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شبانه‌روزی کردن درمانگاه تامین اجتماعی در فردوس و نهبندان و تعیین تکلیف زمین مجموعه کارگری فردوس از دیگر درخواست ها از تامین اجتماعی است.

اشرفی گفت: تامین دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان میلاد و شهید رحیمی از جمله سنگ‌شکن و ام آر آی و ارتقای سطح کیفی برخی از درمانگاه‌های استان از جمله خواسته ها از رئیس تامین اجتماعی کشور است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی:
تامین پزشک متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی نیازمند همکاری علوم پزشکی است
فیروزی گفت: تامین نیروی انسانی متخصص در بیمارستان میلاد بیرجند نیازمند تعامل هر چه بیشتر علوم پزشکی و بیمه سلامت است.

 «فرزاد فیروزی» شامگاه(۱۳ آبان) در حاشیه دیدار سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور با تشکل های کارگری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات بیمارستان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی کمبود پزشک متخصص است، افزود: مجموعه تامین اجتماعی در استان تنها سه نیروی متخصص دارد و تعدادی هم به صورت مهمان با این مجموعه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی تربیت نیروی انسانی متخصص است و باید با در تامین پزشک متخصص با تامین اجتماعی همکاری داشته باشند، اظهارداشت: امید است با همکاری مسئولان بهداشت و درمان استان از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت درمان استان استفاده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ پزشک متخصص جوان در رشته های مختلف در خراسان جنوبی داریم که با علوم پزشکی همکاری دارند، گفت: این پزشکان در شهرستان هایی که تامین اجتماعی مرکز ملکی دارد به خوبی می توانند تامین اجتماعی را همراهی کنند.

فیروزی با اشاره به اینکه در تبصره «ح» ذیل ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور موظف است که تقاضای تخصیص نیروی پزشکی طرح نیروی انسانی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی را براساس تفاهم و همکاری متقابل با اولویت مناطق محروم بررسی و تامین نمایند، گفت: این توافق نامه در بیشتر استانهای کشور بین علوم پزشکی و تامین اجتماعی امضا و اجرا شده است، اما در خراسان جنوبی منتظر همکاری علوم پزشکی هستیم.

وی افزود: تامین نیروی انسانی متخصص در بیمارستان میلاد بیرجند نیازمند تعامل هر چه بیشتر علوم پزشکی و بیمه سلامت است.

معاون درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص گلایه اتحادیه های کارگری از هیات امنایی بودن بیمارستان میلاد بیرجند هم گفت: در این خصوص نیز کارگروه مشترکی با حضور دست اندکاران موضوع گرفته و بزودی برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

 

 

 

در خراسان جنوبی

آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال/۲-۳

تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال در خراسان جنوبی آغاز شد.

بر اساس نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ با توجه به مصوبات کمیته آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سالفنی واکسیناسیون کوید-۱۹ و مرور مستندات داخلی و بین‌المللی برای کسب حداکثر ایمنی لازم و مراجعات افرادی که به دلیل اضطرار سبب عدم قبول نوعی واکسن دریافت‌شده (نوبت اول یا دوم) در کشور مقصد دچار مشکل هستند افراد بالای ۶۰ سال که ۲ نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت)  استفاده کرده‌اند، باید نوبت سوم واکسن ترجیحاً مشابه نوع اول یعنی غیرفعال شده به فاصله ۴ ماه از نوبت دوم دریافت کند.

 

همچنین در خصوص افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده‌اند  مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به‌عنوان نوبت دوم یا سوم به‌صورت موردی و بعد از بیان هشدار‌های لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تأییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام کنند؛ حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک ماه خواهد بود

 

 

 

 

 

تمدید ۱۱ پروانه سرپرستی نشریات در استان از ابتدای سال جاری/۲

تمدید 11 پروانه سرپرستی نشریات در استان از ابتدای سال جاری
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱ پروانه سرپرستی نشریات در استان تمدید شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، ۳ پروانه سرپرستی نشریات جدید از جمله روزنامه پیام ما، پایگاه خبری فصل اندیشه و روزنامه ایده روز و یک پروانه برای سرپرستی خبرگزاری سلامت صادر شده است.

به گفته وی در این مدت صدور ۶ مجوز رسانه ای نیز برای یک دوفصلنامه تخصصی، یک ماهنامه در فردوس، یک پایگاه خبری در نهبندان، دو پایگاه خبری در بشرویه و یک پایگاه خبری در قاین، انجام گرفته است.

رمضانی با بیان این که ۱۳۴ نشریه و پایگاه خبری در استان دارای مجوز هستند، اضافه کرد: خراسان جنوبی همچنین دارای ۴۳ سرپرستی نشریات و ۱۶ خبرگزاری است.

 

 

 

 

برگزاری همایش کوهپیمایی بانوان شاغل دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی/۷

برگزاری همایش کوهپیمایی بانوان شاغل دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی

همایش کوهپیمایی بانوان شاغل دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل ،بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی مسیر چهارده را پیمودند . گفتنی است: این همایش به همت اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و شهرستان بیرجند برگزار شد .

 

 

اعزام تنیس بازان سرایان به مسابقات تنیس روی میز منطقه ۱۰ کشور/۷

اعزام تنیس بازان شهرستان سرایان به مسابقات تنیس روی میز منطقه ۱۰ کشور

مسابقات تنیس روی میز منطقه ۱۰ کشور با حضور استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به میزبانی بیرجند برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مسابقات باحضور ۳۲ بازیکن جهت انتخابی مسابقات کشوری در سالن ورزشی شهید سرحدی برگزار شد که محمد صادق بیابانی و سید رضا احمدی از سرایان در این مسابقات حضور داشتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی:

اجرای قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند همکاری دستگاه‌ها است

اجرای قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند همکاری دستگاه‌ها است

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای قانون مجازات جایگزین حبس موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود و نیازمند همکاری دستگاه‌ها یا نهادهای پذیرنده محکوم در استان است.

عباسعلی بهاری روز پنجشنبه در نشست گروه کاری فرهنگی و اجتماعی مجازات‌های جایگزین زندان که در استانداری برگزار شد، افزود: استان خراسان جنوبی طی سه سال گذشته (از ۹۷ تا ۹۹) به لحاظ آمار زندانیان موجود در زندان‌ها دارای رتبه نخست و در ۲ سال گذشته به لحاظ آمار ورودی به زندان دارای رتبه چهارم کشور بوده است.

وی گفت: خراسان جنوبی با قرار گرفتن در نوار مرزی شرق ایران و داشتن مرزهای مشترک با افغانستان و هم مرز بودن با سیستان و بلوچستان در آسیب‌های اجتماعی ورودی به زندان طی چند سال اخیر دارای افزایش آماری شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: درصد زیادی از زندانیان موجود در زندان‌های استان مربوط به سایر استان‌ها بوده و ساکن خراسان جنوبی نیستند.

وی گفت: سال گذشته با همکاری سازمان زندان‌ها انتقال زندانیان غیربومی استان در دستور کار قرار گرفت و افرادی که تقاضای جابه‌جایی داشتند و امکان آن وجود داشت، انتقال داده شدند.

بهاری اضافه کرد: امسال آیین‌نامه اجرایی ماده (۷۹) قانون مجازات اسلامی و برای جلوگیری از آسیب‌ها، مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار داریم و بر این اساس و قانون مجازات اسلامی باید برای برخی مجازات‌های تعریف شده به جای محکومیت حبس، جایگزین تعیین شود.

وی گفت: مجازات‌های جایگزین شامل خدمات عام‌المنفعه‌ای می‌شود که با رضایت محکوم برای مدت معین و به‌طور رایگان به موجب حکم دادگاه و قانون مربوطه به شرح مندرج در آیین‌نامه در نهادهای پذیرنده انجام می‌شود.

وی امور آموزشی، بهداشتی و درمانی، فنی و حرفه‌ای، خدماتی، کشاورزی و کارگری را از مهمترین موارد مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها یا نهادهای پذیرنده متقاضی به‌کارگیری محکومان در هر حوزه قضایی مکلف هستند ظرفیت پذیرش و نوع خدمت مورد نیاز خود را براساس خدمات مندرج در آیین‌نامه به دادستان اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: دادگاه صادرکننده رای با رضایت محکوم و با توجه به نوع جرم، صلاحیت علمی و اخلاقی، شخصیت، تخصص، مهارت، تجربه، سن محکوم و سایر شرایط قانونی نوع، مدت یا مدت خدمت رایگان را تعیین می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری نهادهای پذیرنده این روند در استان به‌خوبی اجرا و جلوی بسیاری از آسیب‌های که خانواده‌های زندانیان را درگیر می‌کند، گرفته شود.

بهاری گفت: مجازات‌های جایگزین باعت کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد شد که اگر مجازات‌های جایگزین اجرا شود و دستگاه‌ها هم استقبال کنند به‌طور حتم از بسیاری آسیب‌های مربوط به زندانیان پیشگیری می‌شود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

خط تولید آهن اسفنجی کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح است

خط تولید آهن اسفنجی کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: خط احیای کارخانه فولاد قاینات که آهن اسفنجی تولید می‌کند، آماده افتتاح رسمی است.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد قاینات در جمع خبرنگاران افزود: با اقدامات خوبی که انجام شده خط احیا در حال فعالیت آزمایشی است.

وی یکی از اهداف سفر  به شهرستان قاینات را بررسی آخرین وضعیت خط احیا و تولید آهن اسفنجی این کارخانه عنوان کرد و گفت: براساس توضیحات مسوولان مربوطه این خط آماده افتتاح است که از رییس جمهوری و مدیران ملی برای بهره‌برداری رسمی از این مجموعه دعوت می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در کارخانه فولاد قاینات مشغول فعالیت هستند و توسعه بخش‌های دیگر مجموعه نیز ضمن ایجاد اشتغال بیشتر و پایدارتر، به توسعه منطقه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه فولاد قاینات از صنایع بزرگ و مادر در خراسان جنوبی است گفت: این مجموعه حرکت رو به رشد را برای آینده استان ایجاد می‌کند و می‌تواند سایر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی را نیز فعال کند.

ملانوری درباره سایر برنامه‌های سفر امروز خود به قاینات گفت: در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی استان که مربوط به معادن یا صنعت است و در ارتباط با برنامه‌های دولت و تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی این واحدها از چند واحد تولیدی در قاین بازدید شد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی مشکلاتی دارند که تعطیل شدند یا نیمه‌فعال هستند از جمله کارخانه فرآورده‌های لبنی آنا، کاشی و واحد تولید کنسانتره زرشک در شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این واحدها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که موانع و مشکلاتی دارند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سایر کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با حضور مسوولان استان پیگیری و تلاش می‌کنیم موانع به‌زودی رفع شود.

وی افزود: همه تلاش ما این است که ظرفیت‌های این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم تا هم نیروهای مجموعه که بیکار شدند، شاغل شوند و هم منشاء رونق تولید و توسعه منطقه باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان از کارخانه فولاد قاینات بازدید کرد.

این بازدید با هدف اطلاع از روند تولید آزمایشی آهن اسفنجی و میزان آمادگی برای بهره‌برداری رسمی این کارخانه انجام شد.

فاز اول این طرح با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال تولید آزمایشی است و تاکنون ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرده است.

فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی نیز با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات است و با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

راه‌اندازی این واحد صنعتی که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریال در ۲ بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجراست، برای ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه شیر آنا و روند فعال‌سازی آن، کارخانه تولید کنسانتره زرشک، کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان و پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین نیز بازدید کرد.

ملانوری همچنین به مناسبت روز ۱۳ آبان به دیدار خانواده دانش‌آموز شهید محمد کماچی رفت.

شهید محمد کماچی متولد فروردین ۱۳۴۸ است که در سن ۱۴ سالگی بر اثر بمباران شیمیایی در عملیات خیبر به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در اسفند ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل آمد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

 

 

 

 

مهاجرت معکوس نیازمند برنامه‌ریزی است

توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت

توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت

ضعف فعالیت‌های اقتصادی در روستا، بیکاری، مسکن فرسوده و کم آبی از جمله عواملی است که موجب مهاجرت روستائیان خراسان جنوبی به شهر و سکونت در بافت های ناکارآمد و یا روستاهای حاشیه شهر شده است.

به گزارش مهر اینکه می‌گوئیم روستاها سلول‌های اقتصادی یک جامعه هستند که توسعه آن در نهایت به پیشرفت پایدار جامعه می‌انجامد، اغراق نیست.

بی شک در یک جامعه ایده‌آل، روستا یک واحد تولیدی فعال در حوزه‌های اقتصادی، صنایع دستی و دامپروری است که نه تنها نیازهای خود را تأمین می‌کند، بلکه بخشی از نیازهای زندگی شهری نیز از روستاها تأمین می‌شود.

اما متأسفانه در خراسان‌جنوبی به واسطه خشکسالی‌های متمادی و آسیب‌های شدید به بخش کشاورزی و عدم برنامه‌ریزی مستمر برای اشتغال روستاییان نه تنها وضعیت مردمان روستایی در سال‌های اخیر بهبود نیافته بلکه موجب مهاجرت از روستا به شهر شده است.

ضعف فعالیت‌های اقتصادی در روستاها

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به طور طبیعی نبود زیرساخت‌های لازم و فعالیت‌های ضعیف اقتصادی موجب شده روستاها و مناطق عشایری کارکرد اصلی خود یعنی تولید را در حد مطلوب نداشته باشند.

وی بیان‌کرد: در بسیاری از روستاها مکانیزم طبیعی و خودکفایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی و لبنی و صنایع دستی و …به دلیل بی توجهی‌ها کاهش پیدا کرده و شاهد شرایط سخت و ناگواری هستیم که موجب مهاجرت از روستا می‌شود.

توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت

اقدامات تأثیرگذار در ثبات جمعیت روستایی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای ما یا خالی از سکنه شده و یا با کاهش جمعیت رو به رو شده‌اند، گفت: این مسئله بسیار مشهود است که به ویژه در مناطق مرزی می‌توان دید.

نخعی گفت: برخی از اقدامات چون ساخت مسکن روستایی و کمک دولت و بنیاد مسکن تا حدی به مهاجرت معکوس کمک کرد که البته شرایط سخت اقتصادی زندگی شهری نیز بر این موضوع مزید بر علت شد.

وی ادامه‌داد: اقدامی مثل عوائد سوخت مرزنشینی در روستاهای مرزی انگیزه‌ای برای ماندگاری روستاییان مناطق مرزی شد که نشان می‌دهد که اگر برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم به ثبات جمعیت در روستا و حتی مهاجرت معکوس کمک کنیم.

آخرین واریزی عوائد سوخت مرزنشینی اسفند ماه بوده است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: البته روند کند مسکن سازی روستاییان که معمولاً با نگاه پروژه‌ای صورت می‌گیرد و یا در مورد عوائد سوخت مرزنشینی که آخرین واریزی مربوط به اسفند سال گذشته است، مردم را سردرگم و ناامید می‌کند.

نخعی افزود: یک نکته مهم و اساسی دیگر این است که باید به مردم روستا آموزش فعالیت اقتصادی بدهیم که متأسفانه مغفول مانده است.

سید رضا حسینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز به خبرنگار مهر گفت: مشوق‌هایی برای بازگشت مددجویان از شهر به روستا در نظر گرفته شده است.

اقدامی برای تشویق مددجویان به بازگشت به روستا

وی با بیان اینکه توجه ویژه به اشتغال و مسکن روستاییان موجب کاهش حاشیه‌نشینی روستاییان در شهرها می‌شود، ادامه‌داد: در اولویت قرارگرفتن مددجویان روستایی برای دریافت خدمات مسکن علاوه بر فعال نگه‌داشتن و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی، موجب محرومیت‌زدایی از چهره روستاها می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی، یادآور شد: علاوه بر مسکن، تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی روستاییان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در راستای مهاجرت معکوس مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدیده مهاجرت از روستا به شهر آن هم به لحاظ خشکسالی سال‌های اخیر و زرق و برقی که در جامعه شهری وجود دارد، طی سالیان گذشته رو به رشد بوده است.

وی افزود: از آنجایی که امکان تهیه مسکن مناسب در بافت جدید شهر خصوصاً با افزایش بی رویه قیمت مسکن برای مهاجرت کنندگان از روستا به شهر وجود ندارد، به ناچار در حاشیه شهر یا بافت‌های ناکارآمد و قدیمی و یا در روستاهای نزدیک شهر سکنی می‌گزینند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: این دسته از مهاجران از طرفی برای انطباق خود با دیگر ساکنین و تأمین مایحتاج خویش به مشاغل کاذب و حتی ارتکاب جرم چون فروش مواد مخدر رو می‌آورند.

وحدانی نیا اظهار کرد: تا در عمل برای ایجاد مشاغل در روستاها خصوصاً برای نسل جوان و حمایت‌های مادی و معنوی برای جامعه هدف روستایی در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری و پرورش طیور و ایجاد کارگاه‌های تولیدی زود بازده و … اقدامی انجام نگیرد، نمی‌توان جامعه روستایی را در روستا نگه داشت.

توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت

خراسان جنوبی یکی از هفت استان مهاجر فرست

وی با بیان اینکه برای این مهم دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مسئولیت دارند و باید جهاد گونه اقدام کنند، افزود: در این زمینه جزیره‌ای کارکردن هم اثر بخش نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سنوات گذشته که پدیده مهاجرت از روستا به شهر مورد توجه مسؤلین قرار گرفت، طبق بررسی‌هایی که انجام شد در سطح کلان کشوری استان خراسان‌جنوبی یکی از هفت استان مهاجرفرست تشخیص داده شد که داشتن چنین رتبه‌ای زیبنده استان فرهنگی ما نیست.

وحدانی نیا گفت: با عنایت به مطالبه‌گری که در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهر ذیل ستاد بازآفرینی شهری استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان داشتیم و با تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف خصوصاً در شهرستان هدف در استان، در شهرستان نهبندان آن هم در سه دهستان نهبندان و میغان برابر اعلام دستگاه‌ها و گزارشات واصله اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: با طرح‌هایی مثل حمایت از جامعه روستایی مرز نشین و همچنین با حمایت‌های معیشتی که انجام شده شاهد مهاجرت معکوس هم بودیم که از شهرها به روستاها برگشتند.

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: هرچند اجرای هر طرحی اگر با دقت و ظرافت و پیش بینی برخی مسائل پیش رو نباشد در دل خود آسیب‌هایی دارد که نمونه آن طرح پرداخت وجوه نقدی به مرزنشینان است.

مسئله ما روستاهای حاشیه شهر بیرجند است

وحدانی نیا بیان‌کرد: حاشیه نشینی در قالب آنچه که در دیگر کلان شهرها وجود دارد، در بیرجند و حتی دیگر شهرها نداریم و بیشتر حاشیه نشینی که تا به حال مد نظر بوده و مراقبت می‌طلبد در روستاهای نزدیک به شهر است.

وی یادآور شد: در این زمینه دستگاه‌های متولی اراضی از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اوقاف و …باید بیشتر از گذشته مراقبت کنند تا تصرف نسبت به اراضی و ساخت وساز غیر مجاز و تغییر کاربری غیر مجاز انجام نگیرد.

معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: اینگونه نباشد که در نتیجه غفلت، به خود بیاییم و ببینیم ساخت و سازی انجام شده و حتی افرادی در حاشیه شهر ساکن شدند بعد دنبال اجرای قانون باشیم.

عدم پاسخگویی دفتر امور روستایی استانداری

گفتنی است مجموعه خبرگزاری مهر، سوالاتی پیرامون مسائل مرتبط با مهاجرت از روستا به شهر در خراسان‌جنوبی را برای دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی ارسال کرد که بعد از گذشت ۱۰ روز هیچ پاسخی دریافت نشد.

در نهایت با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی تماس گرفته شد که در پاسخ اشاره کردند که چرا خبرنگاران سوالات تکراری مطرح می‌کنند و ما جز همان آمار سال ۱۳۹۵ آمار دیگری نداریم چون آمارگیری هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود و آمار سال ۹۵ هم بارها تکرار شده است.

بعد از این گفتگوی تلفنی باز هم چند روزی را برای ارسال پاسخ‌ها منتظر ماندیم که متأسفانه بی نتیجه بود.

گفتنی است اگر بخواهیم به آمار سال ۹۵ استناد کنیم مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی در مهرماه ۹۵ خبر از مهاجرت گسترده روستاییان در این استان می‌دهد و بیان کرده است که هزار و ۷۰۳ روستای خراسان جنوبی خالی از سکنه شده و روند مهاجرت در استان به دلیل خشکسالی‌ها در حال افزایش است.

همچنین بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن کشور که در سال ۹۵ انجام شده ۵۹ درصد از جمعیت خراسان جنوبی شهری و ۴۱ درصد نیز روستایی هستند که این آمار در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۵ در خبرگزاری مهر درج شده است.

اکنون سوال این است که آیا با وجود آمارهای به روز نبوده، می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای روستاییان انجام داد و آیا می‌توان بر اساس آمارهای پنج سال قبل برای امروز برنامه‌ای تدوین کرد.

روند فعال‌سازی کارخانه شیر قاین در بازدید استاندار بررسی شد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه از کارخانه شیر در قاین و روند فعال‌سازی آن که از مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان است، بازدید کرد.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری با همراهی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار قاینات با حضور در این کارخانه از نزدیک موانع موجود و اقدامات انجام شده را بررسی کرد.

بازگشت به چرخه فعالیت کارخانه شیر آنا که از پایان سال ۱۳۹۶ تعطیل شده، از مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان است و در سفر نوزدهم شهریور رییس جمهوری به خراسان جنوبی نیز رفع موانع از مسیر این کارخانه مورد تاکید قرار گرفت.

این واحد تولید فرآورده‌های لبنی با زیربنای ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع احداث شده و ماست پاستوریزه، شیر استریلیزه، خامه پاستوریزه، دوغ و شیر طعم‌دار از جمله محصولاتی است که در صورت برگشت این کارخانه به چرخه فعالیت، تولید خواهد شد.

این کارخانه که با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۹ هزار و ۸۵۸ میلیون ریال در سال ۱۳۸۵ پایه‌ریزی شد، زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی از تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان در شهر قاین نیز بازدید کرد و در این برنامه که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، نحوه فعالیت این واحد فرآوری محصولات استراتژیک استان و وضعیت پاسخگویی به زرشک‌کاران مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارخانه خوشه سرخ شرق با ۵ هزار و ۵۰۰  متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۵۰ متر مربع در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و به عنوان نخستین و تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان به تولید کنسانتره زرشک، عناب، آلبالو، انگور سفید، انگور قرمز، انار، سیب و خرما می‌پردازد.

این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری ثابت ۲۸۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد، زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان از دیگر برنامه‌های سفر امروز وی به شهرستان قاینات بود.

کارخانه کاشی ترنج قهستان، واحد تولید کاشی تزئینی است که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد و با زیربنای ۳ هزار و ۲۵۰ متر مربع در حال حاضر تعطیل است.

تغییر کاربری به واحد تولید کاشی، برنامه سرمایه‌گذار برای آینده این واحد تولیدی اعلام شده و تولید روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع کاشی و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم از مزایای این کارخانه است.

ملانوری همچنین با هدف بررسی روند اجرای کار از پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین بازدید کرد.

عملیات اجرایی پروژه پادگان غدیر قاین در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در سال ۱۳۸۷ آغاز شد اما با کندی پیش رفت و با پیگیری‌های صورت گرفته در استان، عملیات اجرایی فاز اول این پروژه نیمه‌تمام بعد از سال‌ها معطلی اردیبهشت امسال آغاز شد.

در این مرحله عملیات اجرایی ساختمان اداری در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع و ۵۸۰ واحد مسکونی کلید خورد و پیش‌بینی شده این پروژه در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های این سفر از مجتمع فولاد قاینات به منظور اطلاع از روند تولید آزمایشی آهن اسفنجی در این واحد صنعتی و میزان آمادگی برای بهره‌برداری بازدید کرد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

 

 

 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان خراسان جنوبی

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای در استان با این اقدام پشت نوبت وام نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با گستردگی بیش از ۵۰ درصد جامعه در سه بخش بیمه، درمان و مباحث اقتصادی فعالیت می‌کند که این میزان در بخش بیمه، پوشش حدود ۴۴ میلیون نفر است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در حوزه درمان نیز حدود ۵۳-۵۴ درصد جامعه را تحت پوشش داریم، بیان‌کرد: در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر اینکه از دارایی‌ها و منافع کارگران حفاظت می‌کنیم در اقتصاد کلان و باروری تولید نیز از طریق شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نقش آفرین هستیم.

موسوی ادامه‌داد: براساس روالی که در دولت محترم وجود دارد ما نیز بنا بر حضور میدانی در بین مردم و رفع مشکلات آنان را در همان منطقه داریم تا در ستاد و مرکز برای آنان تصمیم بگیریم و ابتدا نیز از استان‌های محروم شروع کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی که می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد، گفت: افتتاح پروژه زغال شویی در طبس که روز گذشته انجام شد یکی از نمادهای ما می‌توانیم بود که در شرایط تحریم با تلاش و همت مهندسان و کارگران به مدار تولید برگشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این پروژه در گام اول تولید زغال سنگ را ۶۸ هزار تن افزایش داده است، گفت: این پروژه با همت کارگران و مهندسان در طی دو سال ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما تحقق بیمه خانواده ایرانی در گام‌های مختلف است، اظهار کرد: با این طرح می‌خواهیم زنان خانه‌دار کشور عزیزمان را نسبت به آینده‌شان با پوشش بیمه‌ای به یک اطمینان برسانیم.

وی ادامه‌داد: از همکاران در خراسان‌جنوبی درباره وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در استان پرسیدیم که دریافتم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و در این راستا و برای اعطای وام به عزیزان ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: با این اختصاص این اعتبار هیچ بازنشسته تأمین اجتماعی در استان پشت نوبت وام نخواهد بود.

سرکرده باند قاچاق مواد مخدر در شرق کشور دستگیر شد/۴

سرکرده باند قاچاق مواد مخدر در شرق کشور دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرکرده باند قاچاق مواد مخدر در شرق کشور دستگیر و از اعضای این باند ۱۵۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در راستای دومین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی اخباری را دریافت کردند که سرکرده یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر در شرق کشور قصد دارد با ۲ دستگاه خودروی تیزرو، محموله مواد مخدر را به شهرهای مرکزی کشور منتقل کند که موضوع پیگیری شد.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر، سرکرده به همراه اعضای این باند که با ۲ خودروی پژو در حال تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان بیرجند بودند، شناسایی و به آنان دستور ایست داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: اعضای باند قاچاق مواد مخدر با مشاهده ماموران پلیس بر سرعت خودروها افزودند و متواری شدند که ماموران پلیس پس از چند مرتبه اخطار به آنان با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح ۲ سواری پژو را مورد هدف قرار دادند و خودروها را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: پس از توقف خودروها سرکرده باند قاچاق مواد مخدر و ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و در بازرسی از خودروها ۱۵۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ شجاعی‌نسب با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند افزود: پلیس با اشراف اطلاعاتی همه تحرکات اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر را رصد می‌کند و اجازه جولان و ناامنی به افراد شرور و قاچاقچیان مواد مخدر نخواهد داد.

 

 

در راستای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دانشگاه بیرجند و دانشگاه پیتشت رومانی انجام شد:

تدریس عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در کشور رومانی/۳

دکتر حسین نویدی‌نیا عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در راستای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دانشگاه بیرجند و دانشگاه پیتشت رومانی در این دانشگاه تدریس کرد.
تدریس عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در کشور رومانی

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر حسین نویدی‌نیا عضو هیأت علمی گروه آموزشی زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند در راستای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی دانشگاه بیرجند و دانشگاه پیتشت رومانی در این دانشگاه تدریس کرد.
وی علاوه بر تدریس «آموزش مجازی و حضوری زبان انگلیسی» و ایراد سخنرانی علمی با رئیس دانشگاه پیتشت نیز دیدار و در خصوص افزایش مراودات علمی بحث و رایزنی کرد.
شایان ذکر است که دانشگاه پیتشت با داشتن بیش از ده هزار دانشجو یکی از دانشگاههای جامع در کشور رومانی می باشد که با دانشگاههای بیرجند، فنی و حرفه ای، و تربیت مدرس از کشور ایران قرارداد همکاری علمی دارد.

 

 

 

 

 

 

آشنایی کودکان ونوجوانان سرایان با پدافند غیر عامل/۲

آشنایی کودکان ونوجوانان سرایان با پدافند غیر عامل

کودکان و نوجوانان عضو کانون سرایان با کمک مربی خود با مفاهیم پدافند غیر عامل آشنا شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سرایان در ایام هفته پدافند غیر عامل که از ۸ آبان ماه آغاز شد با هدف فرهنگ سازی و آشنایی اعضا و نهادینه کردن اصول و مبانی پدافند غیر عامل و همچنین به حداقل رساندن خسارت احتمالی در برابر حوادث، با فضا سازی مرکز و برگزاری نشست و بحث آزاد، معرفی کتاب و همچنین پخش فیلم و استگاه نقاشی، معرفی مکان امن در مواقع حوادثی از قبیل زلزله و… با مفاهیم پدافند غیر عامل بیشتر آشنا شدند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری در مناطق روستایی و عشایری قاین/۲

اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری در مناطق روستایی و عشایری

کتابخانه سیار روستایی کانون در شهرستان قاین با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کاروان پیک امید در مناطق روستایی و عشایری بخش مرکزی این شهرستان برنامه های فرهنگی، هنری ویژه کودکان و نوجوانان اجرا می کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کتابخانه سیار روستایی کانون با مشارکت گروههای نمایشی این شهرستان در قالب کاروان پیک امید در روستای عشایری «کلی» به اجرای نمایش خیابانی و در ادامه به معرفی کتاب و اجرای مسابقه پرداختند که علاوه بر کودکان ونوجوانان مورد استقبال والدین نیز قرار گرفت.

بر همین اساس اجرای نمایش، قصه‌خوانی و مسابقه، همراه با معرفی کتاب دیگر برنامه‌ی مشترک کتاب‌خانه سیار کانون در روستای «گرماب» بود که همزمان با روز ۱۳ آبان به مرحله‌ی اجرا درآمد و روز خاطره انگیزی برای کودکان ونوجوانان این  روستای عشایری رقم زد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه فولاد قاین
بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه فولاد قاین
استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی، از کارخانه فولاد قاین بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ این بازدید با هدف اطلاع از روند تولید آزمایشی آهن اسفنجی و میزان آمادگی برای بهره برداری از واحد فولادسازی این کارخانه انجام شد.
فاز اول این طرح با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال تولید آزمایشی است و تاکنون ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید نموده است.
فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی نیز با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات می باشد و با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
راه‌اندازی این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجراست، برای ۴۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین
بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین
استاندار خراسان جنوبی با هدف بررسی روند اجرای کار از پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ عملیات اجرایی پروژه پادگان غدیر قاین در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در سال ۸۷ کلنگ زنی شد اما با کندی پیش رفت .
با پیگیری های صورت گرفته در استان، عملیات اجرایی فاز یک این پروژه نیمه تمام، بعد از سال ها معطلی، اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.
در این فاز، عملیات اجرایی ساختمان اداری در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع و ۵۸۰ واحد مسکونی کلید خورده است.
پیش بینی شده این پروژه در دوسال آینده به بهره برداری برسد.
شایان ذکر است؛ این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان
بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان
استاندار خراسان جنوبی از کارخانه غیرفعال کاشی ترنج قهستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ کارخانه کاشی ترنج قهستان، واحد تولید کاشی تزئینی است که از سال ۹۱ آغاز به کار کرده است.
این واحد که با زیربنای ۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت یک هکتار ایجاد شده در حال حاضر تعطیل می باشد.
تغییر کاربری به واحد تولید کاشی، برنامه سرمایه گذار برای آینده این واحد تولیدی است.
تولید روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاشی و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم از مزایای این کارخانه می باشد.
این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان قاین صورت گرفت.

 

 

 

 

بازدید استاندار خراسان جنوبی از تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان
بازدید استاندار خراسان جنوبی از تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان
استاندار خراسان جنوبی از تنها کارخانه تولید کنسانتره زرشک جهان در شهر قاین بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ در این برنامه که با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، نحوه فعالیت این واحد فرآوری محصولات استراتژیک استان و وضعیت پاسخگویی به زرشک کاران مورد ارزیابی قرار گرفت.
کارخانه خوشه سرخ شرق با ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده است.
کارخانه خوشه سرخ شرق قاین به عنوان نخستین و تنها کارخانه تولید کنستانتره زرشک جهان به تولید کنسانتره زرشک، عناب، آلبالو، انگور سفید، انگور قرمز، انار، سیب و خرما می پردازد.
این واحد تولیدی که با سرمایه گذاری ثابت ۲۸۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال آغاز به کار کرده، زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم آورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*