اخبار خراسان جنوبی

 

شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا در ایران

پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری در مدارس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افتتاح زمین چمن مجموعه ورزشی شرکت زغال سنگ پروده طبس

زمین چمن مجموعه ورزشی شرکت زغال سنگ پروده طبس با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی؛  زمین چمن مجموعه ورزشی شرکت زغال سنگ پروده طبس با اعتبار ۳ میلیارد و پانصدافتتاح زمین چمن مجموعه ورزشی شرکت زغال سنگ پروده طبس میلیون تومان با حضور موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

عکاسان کودک و نوجوان خراسان جنوبی خوش درخشیدند

عکاسان کودک و نوجوان خراسان جنوبی خوش درخشیدند

با اعلام برگزیدگان هفتمین مهرواره فصلی عکس انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه‌ فصل تابستان ۱۴۰۰، سه عضو کانون خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه‌های برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: هفتمین مهرواره فصلی عکس کانون با موضوع‌های «آب» و «تابستان و سایه‌ها» متناسب با فصل تابستان برگزار شده است.

وی افزود: در این مهرواره ۵۰ اثر از اعضای انجمن عکاسی کانون خراسان جنوبی به دبیرخانه این مهرواره ارسال شده است که از این بین در رده سنی نوجوان، اثر «ریحانه طالبی» از مرکز شماره ۲ بیرجند به عنوان برگزیده  و اثر درسا درانی عضو مرکز سه بیرجند، عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرده است و در رده سنی نونگاه(۱۲+) مائده فولادی از مرکز فردوس موفق به کسب عنوان شایسته شده است.

گفتنی است، داوری این مرحله را بهنام زُهری‌سامیان گرافیست، عکاس و کارشناس واحد عکس کانون پرورش فکری، معصومه آقایی عکاس و مربی فرهنگی مرکز دماوند کانون استان تهران و مامک یحیی‌پور رئیس گروه هنرهای تجسمی و کارشناس انجمن عکاسان نوجوان کانون، را در چهار گروه سنی ۱۲+، ۱۵+ و ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگسال (مربیان و کارشناسان کانون) بر عهده داشته‌اند.

مهرواره فصلی عکس با هدف تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی و محلی استان‌ها و شهرها و ثبت نگاه روشن و صادقانه‌ نوجوانان عکاس نسبت به آداب و رسوم و آیین‌های ملی و مذهبی برگزار شد.
تناسب اثر با موضوع مهرواره، نگاه خلاق و نو عکاس به موضوع، تناسب اثر با گروه سنی عکاس و کیفیت ارائه آثار، از جمله معیارهای داوری این مهرواره بود.

گفتنی است عکس‌های برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره در بخش نمایشگاه مجازی سایت kpf.ir  در معرض دید قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:
کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده ها با توسعه مشاغل خانگی
ملانوری گفت: توسعه مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، کاهش نرخ بیکاری و حل مشکلات اقتصادی خانواده ها را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۲ آبان) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب استان اظهار کرد: توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده، از کارهایی است که می تواند کاهش نرخ بیکاری و  افزایش سریع اشتغال را به همراه داشته و  مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده ها را حل نماید.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در بسیاری  از کشورهای توسعه یافته جهان و جوامعی که به دنبال کاهش نرخ بیکاری  بوده اند به موضوع مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و زود بازده توجه ویژه ای شده است.

 

به گفته وی؛ این موضوع در سال های گذشته در کشور ما و  خراسان جنوبی نیز با عناوین مختلفی اجرا شده است.

 

وی به محصولات عرضه شده در نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دراین نمایشگاه خانم ها در کنار همسرداری، فرزندپروری و خانه داری، توانسته اند در قالب مشاغل خانگی، محصولاتی تولید نمایند که قابل تأمل است.

 

ملانوری با بیان این که نباید از ظرفیت جامعه بانوان غافل شد، تصریح کرد: بانوانی که در این نمایشگاه تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند، همسران طلاب و روحانیون استان هستند که نشان می دهد در جامعه دانشگاهی، حوزوی و بزرگان ما نیز این دید وجود دارد که همه باید برای رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و کمک به رفاه جامعه تلاش نمایند که این مهم در فرمایشات بزرگان دین ما نیز آمده است.

 

به گفته وی؛ همه تولیدات این نمایشگاه بر مبنای ظرفیت ها و منابع موجود در استان  تولید شده است.

 

وی با بیان این که برای توسعه این مشاغل می توان در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت اقدام کرد، تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج استان نیز می تواند زمینه را برای عرضه این محصولات و صنایع دستی فراهم نماید و در این راه باید از ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت های الکترونیک هم  به خوبی بهره برد.

 

۳ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی توزیع می شود
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند استان کمک شده است، گفت: تا پایان آبان ماه سه هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محسن امانتی»  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج دانش آموزی از یاد و نام شهید فهمیده و بیانات مقام معظم رهبری الگو می گیرد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۷۳ درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی به عضویت در بسیج دانش آموزی در آمدند، افزود: امسال نیز حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان استان در بسیج دانش آموزی عضو شدند و به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۰۵ حدود ۹۰ درصد از دانش آموزان استان در این مجموعه عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه «نوجوان انقلابی؛ پیشگامان گام دوم انقلاب» شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال است، گفت: امسال طرح شهید «بهنام محمدی» برای دوره متوسطه اول به منظور ایجاد پیوند دانش آموزان با مساجد اجرا می شود.

امانتی بیان کرد: ۷۲ گروه جهادی در استان داریم که فقط گزارش طرح هجرت بیش از ۸ هزار نفر کار در روز انجام داده اند و ۶۲ واحد آموزشی در استان در همین شرایط کرونایی توسط دانش آموزان مرمت و بهسازی شد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به رزمایش کمک های مومنانه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط دانش آموزان و خیرین در قالب لوازم التحریر، بسته های معیشتی، غذای نذری در راستای اجرای پویش همکلاسی مهربان تقدیم دانش آموزان نیازمند شد.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه تا پایان آبان ماه امسال سه هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در خصوص شناسایی دانش آموزان نخبه گفت: ۱۶۹ تیم پایا در زمینه شناسایی نخبگان دانش آموز و لیگ علمی پایا در استان تشکیل شد و بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی توانست رتبه هشتم تیم کشوری را کسب کند.

 

 

 

 

 

ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها/ استاندار خراسان‌جنوبی معرفی شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه گرانی‌ها بیش از اندازه مردم، به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده، گفت: کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق‌بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.

ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها/ استاندار خراسان‌جنوبی معرفی شود

 حسین خسروی‌اسفزار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک یوم‌الله ۱۳ آبان و تشکر از مدیریت جهادی و میدانی دولت به ویژه شخص رئیس‌جمهور و امید تداوم و تکامل و گره‌گشایی محسوس از مشکلات مردم، اظهار داشت: تأخیر در تعیین استاندار خراسان‌جنوبی باعث سستی در کارها شده و مردم منتظر نتایج ملموس سفر حدود دو ماه پیش جنابعالی به منطقه هستند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور بیان داشت: مشکلات قبلی و عدم تثبیت مدیریت ها در دولت شما و نیاز به زمان بیشتر برای برنامه‌ریزی قابل درک است اما گرانی‌ها بیش از اندازه مردم به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده لذا کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر کشور، عنوان کرد: هماهنگ کنید زیرمجموعه وزارتخانه شما و سایر سازمان‌ها به لوازم ارتقائات کشوری مقید باشند.

خسروی ادامه داد: شهرستان خوسف که سال‌ها است از تصویب آن می‌گذرد، شهرداری‌اش توان پرداخت حقوق معوقه خود را نداشته و در برخی ادارات آن حتی یک نفر برای پاسخگویی وجود ندارد.

وی مطرح کرد: بخش تازه تأسیس میاندشت در شهرستان درمیان را برای خدمت‌دهی به مردم حمایت کنید، بخش دیگری در شهرستان بیرجند که ۶ ماه از تصویب آن گذشته اگر همه ملاحظات را از قبل تصویب دیده‌اید چرا تصویب نمی‌شود؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ شهرستان درمیان تسریع کنید و حل حقوقی و مرزی طرفین مشکل انتزاع بخشی از نقاط عشایرنشین دهستان خور از شهرستان خوسف را تسریع کنید.

خسروی خطاب به وزیر بهداشت نیز گفت: با توجه به قدمت ۷۳ ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند که مرجع بیماران استان است و سال‌ها قبل دادستان تذکر ایمن‌سازی آن را داده اقدام عاجل کنید و همچنین درباره بیمارستان خوسف که ۱۰ سال از آغاز احداث آن می‌گذرد و متأسفانه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت نداشته باید مشکل پیمانکار حل شود و هرچه زودتر پاسخگوی مسائل درمانی مردم باشید.

وی اضافه کرد: درمانگاه خادمیاران رضوی که با هدف کمک به محرومان شمال بیرجند و با حضور بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص داوطلب راه‌اندازی شده باید بیش از پیش حمایت شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: عدم تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی در شهریور و مهرماه برای دامداران خراسان‌جنوبی مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

خسروی اضافه کرد: از کمک‌ها و تسهیلات منظور شده برای خرید تضمینی زعفران و زرشک تشکر می‌کنیم اما زرشک در خراسان‌جنوبی که اقتصاد ۵۰ هزار خانوار با آن مرتبط است مدت مدیدی است که در سردخانه‌ها مانده لذا تلاش عاجل و تسهیلات مضاعف و برنامه بلندمدتی را می‌طلبد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: تسریع در جواب نامه‌های ارسالی به شما در خصوص راه‌ها و راه‌آهن و راه‌های روستایی حوزه انتخابیه اینجانب را خواستارم، امسال ۱۶۴ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند لغو شده لذا مسئولان را در مقابل مردم پاسخگو کنید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کم کردن پروازها و مسیرهای پروازی در خراسان‌جنوبی با فاصله طولانی بیش از هزار کیلومتر با پایتخت و جاده‌های حادثه‌خیز که مردم ۱۰ سال است منتظر پایان جاده ۱۱۰ کیلومتری بیرجند-قاین بوده و نبود راه‌آهن حق این مردم صبور و ولایتمدار نیست.

خسروی خطاب به وزیر نیرو نیز بیان داشت: تسریع در برخورداری مردم منطقه از منابع آب پایدار و اصلاح سیستم فرسوده و قدیمی آب‌رسانی، اجرای طرح فاضلاب شهر خوسف را خواستاریم.

وی افزود: در آستانه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآوری می‌کنم صاحبان مواضع ضد امنیت ملی و البته دشمن پسند، آن‌ها که با ادبیات مختلف توصیه به کوتاه آمدن در مقابل آمریکای افزون طلب و عهدشکن و اروپای بی تعهد را می‌کنند، نه فرمان قرآنی تولید قدرت را فهمیده و نه دستور سیاست فعالانه امام علی(ع) را متوجه شده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها که از سیاست‌های منفعلانه قبل، درس عبرت نگرفته‌اند علاقه‌مند هستند همچون گذشته سرمایه اجتماعی آمریکا و اسرائیل باشند اما بدانند پیروان مکتب علوی به این موضوع تن نخواهند داد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:
رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به حل مسائل خراسان جنوبی کمک کند
هزاری با تأکید بر اینکه از فضای مجازی باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد نه تهدید، گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ«رضا هزاری» امروز (۱۲ آبان) در آیین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: روز ۱۳ آبان به عنوان یکی از مهمترین حادثه ها است تا جایی که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد نمودند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس مقابله و مبارزه با استکبار بوده است.

 

وی با اشاره به هجمه سنگین رسانه ها و فضای مجازی که متاسفانه ذهن جوانان و حافظه تاریخی ملت را نشانه گرفته است، تصریح کرد: در پی اعتراض امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی، رژیم پهلوی در ۱۳ آبان به طور وحشیانه با یورش به منزل امام خمینی(ره) در قم ضمن دستگیری ایشان، وی را به ترکیه تبعید کردند.

 

هزاری ادامه داد: امروز نتیجه پذیرش این لایحه در برخی کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و آلمان که ارتش مستقلی ندارند را هم به صورت تجاوز و بی ادبی آمریکایی های مستقر در پایگاه های نظامی می بینیم و هم به صورت نوشتن قانون اساسی این کشورها توسط آمریکایی ها؛ لذا اهمیت ۱۳ آبان و استکبارستیزی بر هیچ کس نباید پوشیده باشد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به جنایت ها و کودتای امریکایی ها در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی با دعوت از بیش ۶۰ استراتژیست خود مجبور شدند سند امنیت ملی راهبردی خود را مورد بازبینی قرار دهند، چون راهبردی که داشتند دیگر جوابگوی نیازهای آنها نیست و اگر بخواهند تا سال ۲۰۲۵ میلادی رهبر مبارزه دنیا باشند، باید راهبردهای خود را تغییر دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: نتیجه این بازبینی، راهبرد قدرت هوشمند از سال ۲۰۰۷ میلادی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با ترکیبی از جنگ های سه گانه سخت، نیمه سخت و نرم در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن مباحث جنگ نرم و عملیات روانی علیه کشورهای هدف و تمرکز بر خاورمیانه، غرب آسیا و جمهوری اسلامی است.

 

هزاری با بیان اینکه ماهواره، تلوزیون، سینمای هالویود، فضای مجازی و پلتفرم های متفاوت از ابرارهای قوی جنگ نرم و عملیات روانی دشمن است، افزود: همه این ابزارها برای پاک کردن حافظه تاریخی ملت و عوض کردن جای جلاد و شهید، به آمریکایی ها کمک می کند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه ریزی دشمن از فضای مجازی و رسانه دقیق و تحت راهبرد خاص بوده است و بیشترین استفاده را از آن برده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه از فضای مجازی باید به عنوان یک فرصت استفاده کرد نه تهدید، تصریح کرد: متاسفانه در هوچی‌گری برخی رسانه ها، انقلابی‌ها به مخالف با فضای مجازی متهم می شوند در حالی که اینگونه نیست، بلکه فضای مجازی یک فرصت برای انتشار مفاهیم بلند انقلابی و اسلامی است.

 

هزاری با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند در ترویج معارف حکیمانه انقلاب و اسلام به ما کمک کند، افزود: در واقع با استفاده درست از فضای مجازی می توانیم تا پشت دیوارهای کاخ سفید و قعر کشورهای اروپایی، در بزنگاه هایی که نیاز دارند، برویم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در فضای مجازی با مشکل اطلاعات مواجه نیستیم و با یک جستجوی ساده به دست می آید، اما چیزی که وظیفه ما را سنگین می کند، استفاده درست از این اطلاعات در تحویل دادن به جامعه مخاطب است و باید قدرت تحلیل مخاطب را بالا ببریم.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی لغزشگاه بسیار خطرناکی است که باید در این فضا تقوا رعایت شود، افزود: با ایجاد اپلیکیشن‌های متعدد به همت جوانان انقلابی باید به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کمک کرد و از سویی هم اطلاعات درستی به مخاطب داد.

 

هزاری تأکید کرد: همچنین با مطالبه گری درست در فضای مجازی می توان به حل مسائل استان خراسان جنوبی کمک کرد لذا باید رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بتواند با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی کمک کند و خروجی تولیدات حول این مشکلات باشد.

 

 

 

 

 

۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی رتبه برتر کشوری را کسب کردند

۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی رتبه برتر کشوری را کسب کردند

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت گاز، بانک ملی و ادارات کل پست، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اموال و املاک بنیاد مستضعفان، ثبت احوال، امور عشایری و هواشناسی رتبه برتر کشوری دستگاه‌های اجرایی را در جمیع شاخص‌ها کسب کردند.

محمد حسینی از موفقیت برخی دستگاه‌های اجرایی استان در ارزیابی‌های کشوری خبر داد و افزود: این ارزیابی‌ها در سطوح و رده‌های مختلف صورت گرفته و کسب رتبه‌های برتر توسط دستگاه‌های اجرایی استان قابل تقدیر است.

وی به رتبه‌بندی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور در اجرای برنامه‌های دیدار چهره به چهره و ملاقات مردمی اشاره کرد و گفت: براساس مکاتبه مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سه سطح حایز رتبه شده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیمه سلامت و گمرکات استان رتبه اول دستگاه‌ها را در سطح کشور به دست آوردند.

وی افزود: مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان رتبه دوم دستگاه در سطح کشور را اخذ کردند.

حسینی گفت: رتبه سوم این ارزیابی‌ها هم به مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال و آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه به کسب رتبه ۱۲ دستگاه استان در کل کشور و در ارزیابی برخی شاخص‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل امور زندان‌ها، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله این دستگاه‌ها هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل دامپزشکی و اداره کل آموزش و پرورش نیز در برخی شاخص‌ها حایز رتبه شده و در شمار دستگاه‌های برتر کشوری قرار گرفته‌اند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

اندیشه‌های زنگار شده صیقل داده شود

اندیشه‌های زنگار شده صیقل داده شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دولت اسلامی باید با تلاش در جهت تربیت و رشد جامعه اسلامی و صیقل دادن اندیشه‌های زنگار زده شده توسط استعمار به تشکیل تمدن اسلامی کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولین و اعضای تشکل‌های دانش آموزی و بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال پیش تحقق پیدا کرد ولی برای رسیدن به آرمان‌هایش مانعی به نام استکبار جهانی را پیش رو دارد.

با بیان اینکه شرایط آخرالزمانی به نفع رشد انسان‌ها تمام خواهد شد، بیان‌کرد: ما برای رسیدن به اهداف انقلاب هنوز در نیمه راه هستیم و تا رسیدن به تمدن اسلامی راه بسیاری در پیش داریم.

عبادی با بیان اینکه بعد از نهضت و تشکیل نظام اسلامی نوبت به دولت اسلامی می‌رسد، ادامه‌داد: دولت اسلامی باید با تلاش در جهت تربیت و رشد جامعه اسلامی و صیقل دادن اندیشه‌های زنگار زده شده توسط استعمار به تشکیل تمدن اسلامی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ما در انقلاب اسلامی رنگ و بوی تمدن اسلامی را تجربه کردیم، گفت: البته بعد از انقلاب تجربه بنی صدرها را نیز داشتیم که زمینه اختلاف را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کار در بسیج دانش آموزی بیان کرد: اگر یک انسان به سمت فرهنگ صحیح و تمدن اسلامی هدایت شود از همه آنچه آفتاب بر آن می‌تابد بسیار ارزشمندتر است.

عبادی گفت: باید به سمتی برویم که برای هیچ قدرتی جز قدرت خداوند حساب باز نکنیم و در این صورت نیز خداوند هدایت‌های خود را در شرایط بحران به سمت ما خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی از فتنه‌های سال‌های قبل از جمله در سال ۸۸ و ۹۶ اظهار کرد: در سال ۸۸ که دشمن شمشیر را از رو بسته بود و دیگر حرف و از دیپلماسی هم نمی‌زد و انتظار سقوط انقلاب را در مدت زمان کوتاه را داشت باز هم با اتفاقاتی چون ۹ دی دشمن شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین در شرایط بحرانی و شیوع کرونا و … با انتخاب درست یک مجلس انقلابی و در سال ۱۴۰۰ یک رئیس جمهور انقلابی انتخاب شد.

 

 

شناسایی ۲۲۵ مورد جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

از ۹۳۲ تست سریع و ملکولی تشخیص کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ۲۲۵ مورد جدید شناسایی شد .

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته  از ۳۱۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰۸ بیمار جدید و از ۶۱۶ تست سریع ۱۱۷ مورد مثبت جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: به تفکیک از این تعداد ۷ مورد در بشرویه، ۷۷ مورد در بیرجند، ۳ مورد در خوسف، ۲ مورد در درمیان، ۱۷ مورد در زیرکوه، ۳ مورد در سرایان ۷ مورد در سربیشه ۱۷ مورد در طبس،  ۳۰ مورد در فردوس،  ۳۳مورد در  قاینات و ۲۹ مورد در نهبندان شناسایی شد.
وی افزود: با ثبت یک مورد فوت جدید تعداد جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۵ نفر افزایش یافت.

 

 

 

 

کشف ۳۶۸ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم حشیش در”نهبندان”/ ۵ قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شد/۴

کشف ۳۷۰ کیلوگرم مواد مخدر و پنج قبضه سلاح در نهبندان

 جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان در بازرسی از یک کامیون باری ۳۶۸ کیلوگرم تریاک، ۲ کیلوگرم حشیش و پنج قبضه سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر کشف کردند.

به گزارش امروز حراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل و جابه‌جایی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ با یک دستگاه کامیون باری، موضوع را پیگیری کرده و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری، کامیون حامل مواد مخدر را در ایست و بازرسی “شهید حسینی سهل‌آباد” شناسایی و خودرو را که حامل بار پارچه و سیاه چادرهای عشایری بود، بازرسی کردند که در بازرسی از خودرو ۳۶۸ کیلوگرم تریاک، ۲ کیلوگرم حشیش، چهار قبضه تپانچه و یک سلاح شکاری کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این عملیات سه متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با سوداگران مرگ و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی تصریح کرد: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی درخصوص موارد سوء امینتی و اجتماعی است.

سرهنگ شجاعی‌نسب اضافه کرد: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی یک خودروی سواری آریو در شهرستان بیرجند، ۶۸ کیلوگرم تریاک و ۳۰ کیلوگرم حشیش را کشف کردند.

وی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در راستای دومین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی مبنی بر مقابله مداوم و بی‌امان با قاچاقجیان و سوداگران مرگ، اطلاعاتی را دریافت کردند که یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار قصد دارد یک محموله را از طریق محورهای مواصلاتی استان به شهرهای مرکزی کشور منتقل کند که موضوع پیگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: ماموران خودروی حامل مواد مخدر را در محور سربیشه – بیرجند شناسایی و خودرو را در ایست و بازرسی بیرجند متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودرو ۶۸ کیلوگرم تریاک و ۳۰ کیلوگرم حشیش کشف و خودرو روانه پارکینگ شد.

 

کشف ۴ هزار و ۵۴۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان/۴

ماموران انتظامی نهبندان در بازرسی از ۵ خودرو در این شهرستان ۴ هزار و ۵۴۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی نهبندان گفت:  سرهنگ  رحیمی گفت: مأموران انتظامی نهبندان طی ۲۴ ساعت گذشته در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان نهبندان به ۵ خودرو مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده؛ ۴ هزار و ۵۴۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه ۵ خودرو توقیف و ۱۰ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

کشف ۴ میلیارد ریال مواد غذایی احتکار شده در بیرجند/۴

مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی، ۴ میلیارد ریال انواع مواد غذایی احتکار شده را در شهرستان بیرجند کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار مواد غذایی در سوله‌ای که در اطراف شهرستان بیرجند بود مطلع شدند، و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ  بخشی افزود: ماموران محل احتکار مواد غذایی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت این محل را بازرسی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران در بازرسی دقیق از انبار، ۲۰ تن روغن نباتی و ۱۰ تن خیار شور به صورت بسته بندی شده کشف کردند، که ارزش ریالی آن براساس نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ بخشی افزود: مأموران محل احتکار مواد غذایی را با دستور مقام قضائی پلمپ و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در بیرجند

زنگ استکبار ستیزی در مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نواخته شد.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان در این مراسم گفت: ۱۳ آبان به عنوان انقلاب نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در بیرجنددوم شناخته می‌شود.
سردار قاسمی افزود: استکبار جهانی در ۲۰۰ سال گذشته تلاش کرده جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرد و می‌خواهد خود را بر دیگران تحمیل کند.

وی گفت: اگر کشور‌ها پیشرفت و توسعه را در همه عرصه‌ها داشته باشند ، جایی برای حضور استکبار باقی نمی‌ماند.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان گفت: مبارزه با استکبار تکلیف الهی است و همه پیامبران الهی در زمان خودشان حاکمیت استکبار را نپذیرفتند و برای نابودی استکبار قیام کرده اند.

 

 

 

 

 

کتاب «فرعی دوم» در بیرجند رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «فرعی دوم» امیر نظام دوست شاعر برجسته خراسان جنوبی با حضور فرماندار بیرجند، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و جمعی از نویسندگان و اهالی قلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم رونمایی از کتاب «فرعی دوم» نوشته «امیر نظام دوست» شاعر برجسته خراسان جنوبی شامگاه (۱۱ آبان) با حضور فرماندار بیرجند و رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار شد.

 

«مجید کریمیان» رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: انتشارات ملی به این آثار خراسان جنوبی که در کمترین امکانات و در کویر تولید شده است توجه ویژه ای دارد.

 

 

وی با بیان اینکه هویت هر مجموعه جغرافیایی به زنجیره های فرهنگی وابسته است، ادامه داد: هر چه از این نوع آثار بیشتر منتشر شود باعث می شود تا هویت ما حفظ شود.

 

 

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: انتشارت سوره مهر یکی از انتشارات برگزیده کشوری است که به این کتاب توجه ویژه کرده است و تلاش کردیم تا به دلیل کیفیت خوب و نغز این کتاب را به سمت ملی شدن ببریم.

 

 

«علی ناصری» فرماندار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: یک قدم ملی برای معرفی آثار نویسندگان و شاعران خراسان جنوبی باید برداشته شود.

 

 

فرماندار بیرجند گفت: بحث انتشار و رونمایی از کتاب های تحقیقی و شعر در استان با کمک و همکاری انجمن ها در حال افزایش است و این فرصت به وجود آمده تا مورد توجه نگاه ملی قرار گیرند.

 

 

گفتنی است کتاب شعر «فرعی دوم» دربرگیرنده دو دفتر با عنوان «غزل» و «بعد از غزل» است؛ در بخش اول این کتاب یعنی «غزل»، ۳۰ شعر با موضوعاتی که اغلب احساسات مختلف انسانی را نشانه رفته‌اند، وجود دارد و قسمت دوم و «بعد از غزل» هم ۱۰ شعر با قالب‌هایی مثل مثنوی بیان شده است.

 

 

این کتاب با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی تهیه شده است و توسط انتشارات سوره مهر در ۶۸ صفحه و ۱۲۵۰ نسخه منتشر و عرضه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

اجرای طرح یاوران ولایت در ۲۱۵مدرسه خراسان جنوبی/ رشد واحدهای مقاومت در مدارس استان
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح یاوران ولایت و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۱۵ آموزشگاه استان اجرا شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، صبح امروز،چهارشنبه،دوازدهم آبان ماه،در حاشیه آیین نمادین نواختن زنگ مبارزه با استکبار که در مجتمع آموزشی سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی مهر شهر بیرجند، برگزار شد؛ اظهار کرد: واحد های مقاومت در مدارس استان از ۷۳ به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که با گسترش واحدهای مقاومت در مدارس، در افق ۱۴۰۴، بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان دختر و پسر بسیجی مدارس در دوره های مختلف بسیج در واحد های مقاومت صاحب پرونده  می شوند، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱ کد برنامه پرورشی، تربیتی در حوزه بسیج با شعار نوجوان انقلابی پیشگامان گام دوم انقلاب جوانان امید آفرین و شعار ما می توانیم؛ در مدارس استان اجرایی شده و در سرلوحه کار دانش آموزان قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت ۷۲ گروه جهادی بیش از ۸ هزار نفر روز کار جهادی، در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تحصیلی، بیش از ۳ هزار بسته لوازم التحریرو آموزشی توسط بسیج دانش آموزی تهیه و بین دانش آموزان محروم و نیازمند توزیع شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از شرکت ۸۵۰ هزار دانش آموز دخترو پسر دوره متوسطه استان و اولیای ایشان  به صورت برخط و مجازی در برنامه اردوی راهیان نور،در سال جاری، خبر داد و  بیان کرد: بیش از ۱۶۹ تیم  از استان در لیگ علمی پایا شرکت کردند و در مجموع رتبه هشتم کشوری را کسب نمودند، علاوه بر این،۳۱ دانش آموز بسیجی رتبه زیر هزار در  آزمون سراسری ۱۴۰۰را کسب کردند.

تجلیل از ۶۰ دانش آموز ممتاز علمی شاهد در بیرجند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت در آیینی از۶۰دانش آموز فرزندشاهد،جانباز،آزاده وایثارگروممتاز علمی تجلیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، در این آیین اظهار کرد: نظام آموزشی ، تربیتی استان به دنبال نهادینه کردن مثلث مقاومت؛ ولایت و شهادت در مدارس مطابق سند تحول بنیادین است.

وی، با بیان این که دشمن از روحیه مقاومت، ولایتمداری و شهادت‌طلبی  دانش آموزان انقلابی ما می‌ترسد، عنوان کرد: بازدارندگی امروز در مسیر توطئه های دشمن، مرهون شهدای گرانقدری چون سید الشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است ؛ چرا که  شهدا محور وحدت در هر منطقه‌ای هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مهم ترین نقش و رسالت جوانان بویژه فرزندان شاهد،جانباز، آزاده و ایثارگر را کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه، آبادانی و استقلال علمی کشور دانست و اضافه کرد: کسانی که قدرت خلاق و موفقیت هایی دارند و ارزش های انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده اند هیچگاه در مقابل مشکلات سر فرود نمی آورند.

واقعی، خطاب به دانش آموزان شاهد ادامه داد: درخشش شما در عرصه های علمی باعث افتخار نظام است کما اینکه پدران شما هم اکنون افتخار این نظام اسلامی محسوب می شوند.

هویت ۴ شهید گمنام مدفون در خراسان جنوبی مشخص شد/۲-۳

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از شناسایی هویت ۴ شهید گمنام مدفون در استان خبر داد.

سرهنگ فلاحی گفت: با گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی با تلاش گروه‌های تفحص ، هویتهویت 4 شهید گمنام مدفون در خراسان جنوبی مشخص شد ۴ شهید گمنام والامقام با آزمایش DNA مشخص شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد، افزود: این شهدا در عملیات‌های تک دشمن سال ۶٧، بدر، محرم و رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج شهدای تهران قرار می‌گیرند و سپس به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌جنوبی منتقل شدند.

سرهنگ فلاحی با اعلام اینکه این شهدای گمنام در ۴ نقطه استان خراسان‌جنوبی دفن شده‌اند، افزود: پیکر یکی از شهدا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یک شهید در دانشگاه آزاد بیرجند، یک شهید در حاجی‌آباد زیرکوه و یک شهید در حوزه علمیه برادران بیرجند دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام شناسایی شده از استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و اهواز هستند، گفت: همچنین دو تن از شهدا متعلق به شهدای ارتش و دو تن متعلق به شهدای سپاه هستند و تا این لحظه اسامی شهدا اعلام نشده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته ، بازماندگان شهدای والا مقام به زودی به خراسان‌جنوبی مراجعه و در مراسمی یاد و خاطره این شهیدان والامقام با حضور مسئولین محلی و استانی گرامی داشته می‌شود.

 

 

 

 

بهره برداری از طرح‌های گاز در هفته پدافند غیر عامل

همزمان با هفته پدافند غیرعامل چندین طرح در حوزه گاز در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

معاون بهره برداری شرکت گاز استان در آئین افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل سیستم حفاظت الکترونیک در ایستگاه تقلیل فشار شهری، رونمایی از خودروی مدیریت بحران، برق اضطراری ایستگاه تقلب فشار در شهر‌های اسفدن، حاجی آباد، شوسف، نهبندان، قاین و ساختمان عملیاتی ادارات فردوس و بشرویه است.
محمودی افزود: برای این طرح‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۶ درصد روستا‌های استان از نعمت گاز طبیعی بهره مندند.

 

 

 

 

افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب/۲

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب خراسان جنوبی افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب خراسان جنوبی با حضورافتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های همسران طلاب استاندار افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف عرضه محصولات تولیدی همسران طلاب استان در زمینه خیاطی، گلدوزی، چرم دوزی، حوله بافی، شیرینی پزی، ترشیجات برپا شده است.

۴۲ نفر از همسران طلاب حوزه های علمیه استان در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشته اند.

این نمایشگاه به مدت ۳ روز تا جمعه ۱۴ آبان ماه در میدان ابوذر بیرجند دایر است.

 

 

 

 

با اتکا به توان جوانان ایرانی

اجرای طرح اسپیرال در کارخانه زغالشویی طبس

طرح اسپیرال با هدف بهبود راندمان و افزایش تولید کنسانتره زغال سنگ کک شو در کارخانه زغالشویی طبس اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز  خراسان جنوبی ، طرح اسپیرال برای بازفراوری باطله خروجی از کارخانه زغالشویی طراحی و اجرا اجرای طرح اسپیرال در کارخانه زغالشویی طبسشده تا بخشی از زغال نرمه چسبیده به باطله که در مدار‌های موجود کارخانه زغالشویی قابل استحصال نیست، به این مدار وارد و در سیستم موسوم به هیدروسیکلون-تیتربد-اسپیرال، استحصال شود.

این طرح با زیربنای ۲۴۰ مترمربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید ، خوراکدهی کارخانه زغالشویی به میزان ۱۵ درصد؛ تولید کنسانتره به میزان ۱۱ درصد؛ و راندمان تولید کارخانه به میزان ۴.۵ درصد؛ افزایش می‌یابد.

به این ترتیب ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفراوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغالشویی از ۶۰۰ هزارتن به ۶۶۷هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار، این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را صرفاً از محل رمق گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

آنچه به این طرح ارزشی چند برابری می دهد اعتماد به توان و تخصص بومی و منابع داخلی کشور است.

این طرح در ابتدا به صورت خرید خارجی مصوب شد که با توجه به اعمال تحریم ها، اجرای آن میسر نشد و همین سبب شد جوانان متعهد و متخصص ایرانی، این طرح را با استفاده از منابع و توانمندی‌های موجود در داخل کشور دنبال و اجرا کنند تا ضمن جلوگیری از خروج منابع ارزی، توانایی‌های خود را در عرصه‌های فنی بار دیگر به اثبات برسانند.

 

 

 

اهدای ۲۲۰۰ متر زمین به دانشگاه بزرگمهر قاینات/۲

قطعه زمینی به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع در کنار دانشگاه بزرگمهر با هدف کمک به توسعه آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه اهدا شد.

این قطعه زمین توسط چهار نفر از ورثه مرحوم محمدحسین سالاری در کنار دانشگاه بزرگمهر با انگیزه کمک به توسعه آموزش عالی شهرستان به دانشگاه اهداء شد.

این خیران هدف از این امر خداپسندانه را احسان در راه خدا و رفع مشکل دانشگاه بزرگمهر قائنات ذکر کردند.

دکتر شکیب رئیس دانشگاه نیز در جلسه اهدای زمین ، ضمن قدردانی از اقدام پسندیده و دلگرم کننده ورثه محترم سالاری گفت: اقدام نیک این خیران نشان دهنده توجه ویژه ایشان به آموزش عالی و پیشرفت دانشگاه بزرگمهر قائنات است و امیدواریم که با همت خیران و واقفان، توجه همه جانبه به جوامع دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین محور‌های توسعه، آینده درخشانی را برای شهرستان رقم زند.

وی افزود: جایگاه وقف در حوزه آموزش عالی در شهرستان قائنات خالی است در حالیکه در شهر‌های دانشگاهی، وقف در زمینه آموزش عالی به رشد مجامع دانشگاهی کمک شایانی کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی عامل هتک حیثیت شاکی طبسی در فضای مجازی/۴

عامل هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی در شهرستان طبس شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا در شهرستان طبس عنوان داشت فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی وی در بستر فضای مجازی موجب هتک حرمتش در فضای مجازی شده است.

سرهنگ محمدپور  افزود:پرونده به صورت ویژه در دستور کار افسران سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و اقدامات تخصصی و پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در این پلیس حضور پیدار کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم، منکر هر گونه بزه ارتکابی شد ولی پس از ارائه مدارک و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که چند مدت پیش به صورت اتفاقی از طریق فضای مجازی با شاکی آشنا شده و با جلب اعتماد وی و دریافت تصاویر شخصی‌اش، پس از  اختلاف با یکدیگر، برای انتقام گرفتن این کار را انجام دادم.

 

 

 

 

مناسب سازی معابر شهر برای نابینایان در بیرجند/۲

شهرداری بیرجند مناسب سازی معابر شهر برای نابینایان را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی ، رئیس عمران منطقه ۲ شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: مناسب سازی معابر شهر برای نابینایان در بیرجندتاکنون مناسب سازی معابر با نصب خط بصیر در برخی خیابان‌های شهر بیرجند از جمله جمهوری اسلامی، طالقانی، معلم، غفاری، شعبانیه و شهرک مجیدیه اجرا شده است.

صدر با اشاره به اجرای این طرح در حدود ۲۰ درصد معابر بیرجند افزود: با توجه به اینکه معابر و پیاده رو‌ها در اختیار مالکان است و شهرداری در صدور پایان کارو استعلام ساختمان‌ها بر نصب خط بصیر تاکید می‌کند اجرای این طرح به کندی پیش می‌رود.

وی گفت: نبود مانع در مسیر این خط، ویژگی بارز آن است و رنگ و ارتفاع چند میلیمتری از زمین از دیگر ویژگی‌هایی است که آن را برای نابینایان و کم بینایان متمایز می‌کند.

 

 

 

 

فعالیت ۱۳ کانون بسیج فرهنگیان در خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت ۱۳ کانون بسیج فرهنگیان در استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در دیدار با مسئولین علمی پژوهشی و سازندگی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، اظهار کرد: فرهنگیان بسیجی در مراحل مختلف رزمایش کمک های مؤمنانه و پویش لبخند رضایت، قریب ۷ میلیارد تومان به دانش آموزان محروم آسیب دیده از کرونا و خانواده های ایشان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک کردند.

وی؛ با بیان این که بصیرت‌افزایی معلمان برنامه‌ اصلی بسیج فرهنگیان در بهارستان علم و ادب است و هیئت اندیشه ورز استان در این حوزه مشغول برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و پرورشی است، تصریح کرد: رویکرد ما در تحقق این مهم، جهت دادن به موضوعات بصیرتی، تربیتی و پرورشی،در بیانیه گام دوم انقلاب قدم است و بر اساس همین اولویت کاری،بصیرت‌افزایی و تحول در طراحی و اجرای برنامه‌های پرورشی مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کمک به اصلاح ساختار آموزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ویژه در ابعاد فرهنگی و عقیدتی را از دیگر برنامه‌های مهم بسیج فرهنگیان استان در سال جاری برشمرد و عنوان کرد: باید مطالبات موجود در حوزه آموزش و پرورش را طوری جهت بدهیم که بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در این حوزه جامه عمل بپوشانیم.

دبیر شورای آموزش و  پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که ۵۰ درصد معلمان بسیجی استان در فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و پرورشی  بسیج فرهنگیان مشارکت دارند، بیان کرد: هر چند نیمی از معلمان آموزش و پرورش مناطق ۱۲گانه استان، در برنامه های بسیج فعالیت می کنند، اما واقعیت این است که همه معلمان ما بسیجی هستند، چرا که نفس معلم بودن به معنای بسیجی بودن است.

بصیرت مهم ترین اصل در مبارزه با استکبار/ استکبار ستیزی روشن ترین پیام اسلام ناب

فرمانده سپاه انصار الرضا«ع» خراسان جنوبی بصیرت را مهم ترین عامل در شناخت توطئه ها و مبارزه با استکبارجهانی دانست.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار سرتیپ دوم پاسدار، قاسمی، در آیین نمادین نواختن زنگ استکبار ستیزی، که در مجتمع سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی مهر شهر بیرجند برگزار شد؛ تصریح کرد: اگر دیروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا در عرصه نظامی بر ملت های مظلوم یورش برده و هستی شان را به یغما می برد، امروز در لباس فرهنگی و با دستکش مخملی پا در میدان مبارزه و چپاول می گذارد و  در دستیابی به اهداف پلید خود به هیچ اصل و اصول انسانی نیز پایبند نیست.

وی؛ با اشاره به استقلال آمریکا در قرن هجدهم و آغاز چپاول ملت ها از این تاریخ، توسط مستکبرین آمریکایی در کنار غارت گران دیگر شرقی و غربی به ویژه روباه پیر استعمار گر، اظهار کرد: آمریکا در نیمه قرین بیستم در بیش از ۵۰ کشور جهان کودتا کرده که هدف همه آن ها این حملات به دنبال تأمین و تضمین انرژی برای غرب، به وجود آوردن ابزار تهدید در منطقه و گسترش فرهنگ آمریکایی بوده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا«ع» خراسان جنوبی بصیرت، استکبار ستیزی روشن ترین پیام و مهم ترین دستور اسلام ناب دانست و افزود: پیامبران الهی در دوران خود نبرد با مستکبران و دفاع از مظلومان را برای ترویج ادیان الهی در سرلوحه کار خویش قرار داده اند.

این مقام مسئول در سپاه خراسان جنوبی، استکبار ستیزی را تکلیفی برای بشر آزاد م مستقل دانست و عنوان کرد: استکبار از ملت ها چیز هایی طلب می کنند که هیچ حقی بر آن نداشته و ندارند و چنانچه مردم جوامع مختلف در  عرصه های متنوع فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی پیشرفت کنند به مذاق مستکبرین خوش نیامده و به دنبال تضییع حق ملت ها است.

قاسمی حمله، نفوذ و سلطه را سه عنصردکترین آمریکا در گفتمان جهانی برشمرد و ابراز داشت: شیطان بزرگ در روش سلطه به دنبال ترویج انقلاب های رنگی و روی کار آوردن افراد وابسته جهت غارت ثروت های ملی کشورهای تحت سلطه می باشد.

فرمانده سپاه انصار الرضا«ع» خراسان جنوبی؛ ازدو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به عنوان دو لبه یک قیچی برای ایجاد ارعاب ، سلطه و نفوذ در کشورها یاد کرد و خاطر نشان کرد: حمایت از تروریست ها منافق در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم ایران، حمایت از عناصر تجزیه طلب، حمایت از صدام در۸سال جنگ تحمیلی، هدیه دادن سلاح های کشتار جمعی به رژیم بعث عراق؛ حمله به سکوهای نفتی ، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری و تأسیس و تأمین چندین شبکه های ماهواره ای از جمله جنایت ها و خیانت های آمریکا در حق ملت مظلوم ایران است.

 

تشریح مفاهیم پدافند غیر عامل ویژه کودکان ونوجوانان عضو کانون قاین

همزمان با گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاینات با حضور در مدارس این شهرستان، کودکان ونوجوانان را با مفاهیم پدافند غیر عامل آشنا می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مربیان مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین با هدف اهمیت آشنایی کودکان ونوجوانان و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل  با حضور در دبستان دخترانه امام حسین (ع) برنامه های فرهنگی  مختلفی را با این موضوع اجرا کردند.

بر اساس این خبر، پرسش و پاسخ و بحث آزاد در خصوص پدافند غیر عامل، پخش پویانمایی پادی و پوریا و معرفی کتاب انسان و طبیعت از انتشارات کانون با موضوع پدافند غیر عامل بخشی از برنامه‌هایی است که توسط مربیان کانون به مرحله‌ی اجرا در می‌آید.

 

 

 

 

با حضور اعضای شورای دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه صورت پذیرفت:

تقدیر از دو عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند حاضر در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا / ۳

 
طی جلسه‌ای از دکتر سوسن صادقی بجد و دکتر حسین بارانی دو عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند حاضر در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ تقدیر و تشکر شد.
تقدیر از دو عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند حاضر در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جلسه تقدیر از  دکتر سوسن صادقی بجد و دکتر حسین بارانی دو عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند حاضر در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰  باحضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، اعضای هیأت رئیسه و اعضای شورای دانشگاه بیرجند در سالن بشارت برگزار شد.
دکتر خامسان ضمن تبریک حضور دو عضو هیات علمی دانشگاه در فهرست دو ‌درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ ، به سوابق درخشان دکتر صادقی بجد همچون«اولین استاد تمام دانشگاه» اشاره کرد.
وی دکتر بارانی را از اساتید و پژوهشگرانی دانست که علاوه بر موفقیت در امور اجرایی بالاخص مدیریت دانشکده هنر، در زمینه پژوهشی هم موفق عمل می کند.
دکتر صادقی بجد ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه، از اینکه توانسته قدمی‌در‌جهت شناساندن وجه علمی  کشور و دانشگاه بردارد ابراز خوشحالی‌کرد.
وی در ادامه بر ضرورت حمایت از پژوهشگران و محققان برای تداوم این موفقیت‌ها تاکید کرد و ضمن اشاره به لزوم انجام پژوهش‌های کاربردی برای رفع مشکلات جامعه، توجه به زیرساخت‌ها را لازم دانست و افزود: باید نگاه ویژه به جایگاه علوم ‌پایه داشته باشیم.
دکتر بارانی نیز ضمن تشکر از اعضا شورای دانشگاه و هیأت رئیسه دانشگاه بابت برگزاری این جلسه، دکتر صادقی بجد را الگوی استادان و همکاران دانشگاه بیرجند عنوان کرد و قرار گرفتن در کنار دکتر صادقی‌بجد را باعث افتخار و مباهات خود دانست.
وی اظهار امیدواری کرد موفقیت‌های علمی‌اش همانند دکتر صادقی بجد تداوم داشته باشد.

برگزاری مسابقات چهار جانبه والیبال بانوان روستای پهنایی قائنات/۷

برگزاری مسابقات چهار جانبه والیبال بانوان روستای پهنایی قائنات

مسابقات چهار جانبه والیبال بانوان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در روستای پهنایی شهرستان قائنات برگزار شد.

مراسم اختتامیه این رقابت ها با حضور اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستانهای قائنات و زیرکوه، کریمی فرماندار شهرستان، ترحمی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان، قناد رئیس هیات والیبال و جمعی از مسئولین در سالن ورزشی روستای پهنایی صورت گرفت.
گفتنی است در پایان مسابقات از تیم های برتر تقدیر بعمل آمد.

 

 

مرکز فردوس در هفته پدافند غیر عامل

اعضای مرکز فرهنگی و هنری فردوس با حضور فعال در ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری و کارگاه‌های آموزشی پدافند غیر عامل بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفته پدافند غیر عامل مرکز فرهنگی هنری فردوس با هدف آشنایی و شناخت کودکان با حوادث و بلایای طبیعی، نهادینه کردن مباحث امدادی، تمرین کارهای گروهی برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد.

بر همین اساس اعضا در کارگاه آموزشی « اطفای حـریق و اقدامات اولیه در برخورد با آتش‌سوزی» که با مشارکت سازمان آتش نشانی این شهر برگزار شد  نیز علاوه بر  آشنایی با مفاهیم اولیه پدافند غیر عامل با شیوه صحیح اطفای حـریق و اقدامات اولیه در برخورد با آتش‌سوزی انفجار و یا فرو ریختن ساختمان‌های غیر ایمن به صورت تئوری و عملی را فرا گرفتند و با حضور در محوطه مرکز با ماشین آلات آتش نشانی نیز آشنا شدند.

گفتنی است کارگاه آموزشی « کودک و ایمنی» به صورت پرسش و پاسخ درباره‌ی پدافند غیر عامل دیگر برنامه‌ای بود که با مشارکت هلال احمر این شهرستان در مرکز فردوس برگزار شد.

در این کارگاه اعضا به همراه مربی و کارشناس سازمان هلال احمر شهرستان، مانور زلزله را در مرکز اجرا کردند، با مکان‌های امن ساختمان در مواقع خطرات و بلایای طبیعی آشنا شدند و مهارت‌های ایمنی مانند شکستگی، ایست قلبی و چگونگی استقرار و ایستادن در نقاط امن در حین زلزله و حمل مصدوم را فرا گرفتند.

روخوانی و معرفی کتاب “انسان و طبیعت” از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فردوس در گرامی‌داشت هفته پدافند غیر عامل بود.

برگزاری اولین دوره مسابقات مینی گلف ویژه بانوان شاغل قاین/۷

برگزاری اولین دوره مسابقات مینی گلف ویژه شاغلین بانوان قائنات
اولین دوره مسابقات مینی گلف ویژه بانوان شاغل در شهر قائن برگزار شد.این مسابقات با شرکت ۱۸ نفر در زمین های گلف شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد.
گفتنی است: در پایان رقابت ها امیری، رجبی و نوروز نژاد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب نمودند و از برترین ها تجلیل بعمل آمد.

مراکز ترک اعتیاد در استان خراسان جنوبی توسعه یابد

 

مراکز ترک اعتیاد در استان خراسان جنوبی توسعه یابد

گروه استان‌ها- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به گلایه برخی از مردم از حضور معتادان در جامعه گفت: باید مراکز ترک اعتیاد در استان توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، حجت الاسلام والمسلمین یدالله وحدانی نیا صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیرکل بهزیستی استان با استناد به ماده ۱۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اظهار داشت: همکاران قضائی ما در صورتی حکم سرپرستی صادر می کنند که درخواست کننده سرپرستی، بخشـی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجـوان تحت سرپرستی تملیک کند و برابر قانون تشخیص نوع و میزان مال یا حقوق مزبور با دادگاه است.

وی ادامه داد: در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده ممکن یا به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی به تملیک بخشی از اموال یا حقوق در آینده را صادر و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: در خصوص رسیدگی به درخواست افرادی که ادعای یافتن طفلی را می کنند به صراحت در تبصره ۲ ذیل ماده ۶ قانون آمده است که اگر متقاضی سرپرستی، ادعای یافتن طفلی را کند باید ادعای وی در دادگاه ثابت شود پس بهزیستی مرجع رسیدگی کننده به این ادعا نیست.

وی اظهار کرد: هر چند برابر ماده ۳۲ همین قانون دادگاه صالح برای رسیدگی به امور مربوط به نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست، دادگاه محل اقامت درخواست کننده است اما به منظور اتخاذ رویه واحد و محدود بودن پرونده‌ها در سطح استان که در سال برابر اظهارات متولیان امر حدود ۱۵ پرونده است که تقاضا دارند در مرکز استان رسیدگی به این پرونده‌ها انجام گیرد.

وحدانی نیا در ادامه ضمن بیان گلایه مندی که از حضور افراد معتاد در سطح جامعه وجود دارد خواست تا با توجه به ظرفیت محدود مراکز موضوع ماده ۱۵ قانون اصلاح  قانون مبارزه با مواد مخدر و تا زمان ایجاد مرکز ماده ۱۶ از ظرفیت مراکز ماده ۱۵ در اجرای تبصره ۲ماده ۱۶ نیز بهره برداری شود.

وی با اشاره به بازدید میدانی از مراکز ترک اعتیاد بیرجند اظهار داشت: افرادی هستند که برای چندمین بار معرفی شده و بازگشت مجدد دارند که بیانگر چرخه معیوب فعلی در معرفی افراد معتاد به مراکز کمپ ترک اعتیاد است ضمن این که اجرای آئین نامه مراقبت پس از خروج معتادین هم در چرخه فعلی با مشکل مواجه است.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی نیز گفت: هم اکنون معتادین سالمند قبل از ترک و بیماران معتادی که اختلال روحی و روانی آنها ناشی از سوء مصرف مواد مخدر روانگردان می باشد به مرکز به توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) ارجاع می شوند.

حسن عرب نژاد افزود: همچنین نوجوانان سنین ۱۵ تا ۱۸سال که مرتکب جرم می شوند به جای معرفی به کانون اصلاح و تربیت از سوی قضات به بهزیستی معرفی می شوند که نیاز به بازنگری دارد.

وی ضمن اشاره به وضعیت محدود مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد گفت: این مراکز ظرفیت پذیرش نوجوانان را ندارند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان نیز با اشاره به این که برخی از افراد که طفلی را به فرزند خواندگی پذیرفته اند به بهزیستی مراجعه و ادعا می کنند که طفل را یافته یا شخص دیگری با اختیار به ایشان واگذار کرده است گفت: این ادعا نیازمند رسیدگی است و در حوزه‌های قضائی رویه واحد وجود ندارد.

شیخانی افزود: افراد متقاضی فرزند خواندگی باید جهت تأمین آتیه فرزند خوانده مالی را واگذار یا متعهد شوند که لازم است مشخص شود این تضمین را دادگاه اخذ کند یا همچون گذشته بهزیستی انجام دهد.

دادستان مرکز استان نیز در این جلسه بر توسعه مراکز ترک اعتیاد و ایجاد مرکز ماده ۱۶ تاکید کرد و اظهار داشت: معرفی نوجوانان سنین ۱۵تا ۱۸سال به بهزیستی به جای کانون اصلاح و تربیت خلاف قانون است و باید به کانون اصلاح و تربیت ارجاع شوند.

نسائی زهان افزود: ترک اعتیاد معتادان سالمند یا معتادانی که در نتیجه عدم یا سوء مصرف موادمخدر حالت روانی دارند به عهده دانشگاه علوم پزشکی است اما هزینه ترک اعتیاد این افراد باید به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.

 

 

مسکن ملی فرهنگیان «بیرجند» روی خاک

 

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان ۴۰ میلیون تومان پیش قسط اولیه ساخت را که واریز کردند مشکلشان آغاز شد و فهرست دیگر اقساط و هزینه‌های گزافی که باید پرداخت می‌کردند به آن ها داده شد و وقتی این هزینه‌های میلیونی را دیدند و دخلشان را با خرجشان سنجیدند متوجه شدند که از هزینه ساخت این واحدها برنمی‌آیند.

مسکن ملی فرهنگیان «بیرجند» روی خاک

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به امید سرپناهی  همیشگی و خلاص شدن از خانه به دوشی به محض این که آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به فرهنگیان بدون مسکن استان اعلام کرد که می‌توانند از طریق طرح اقدام ملی مسکن و براساس تفاهم‌نامه‌ای که مابین اداره متبوعشان با اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده بود برای مسکن ثبت‌نام کردند ۴۵۰ فرهنگی متقاضی شدند.

اما حالا بعد از گذشت یک سال متوجه شدند که باید هزینه‌های میلیونی برای ساخت این سرپناه‌ها  که به اصطلاح زمین آن رایگان است آن هم در «مهریاز»و زمین‌هایی که متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است بپردازند.

ریزش بیش از ۳۰۰ نفری متقاضیان فرهنگی از این واحدهای مسکونی خود دلیل واضح و مبرهنی بر این است که آن‌ها از عهده پرداخت هزینه‌های میلیونی ساخت نمی‌برآیند به همین دلیل عطای آن را به لقایش بخشیده‌اند.

عده‌ای هم که باقی‌مانده‌اند بعد از این که لیست جداول پرداختی‌های میلیونی را دیدند اکثرشان فیوز پرانده شکایت به مراجع ذی‌صلاح مانند استانداری و اداره‌کل بازرسی خراسان‌جنوبی و غیره برده‌اند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که گلایه آن‌ها برای این موضوع همزمان شد با سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به استان که حتی وزیر راه و شهرسازی هم وقتی که فهرست هزینه را دید شوکه شد و دستور پیگیری ماجرا را داد.

نکته جالب‌تر اینکه قبل از این که دادشان به مرکزنشینان برسد نمایندگان و فرهنگیان معترض گلایه به استاندار کردند که گویا این گلایه و اعتراض با این که فرهنگیان ساعت‌ها پشت در استانداری بودند به گوش استاندار نرسید و گویا استاندار هنوز از این ماجرا بی‌اطلاع است چون هنوز که هیچ خط و خبری از پیگیری مسئولان و متولیان استانی نیست و گره از کار این ۴۵۰ فرهنگی بدون خانه و کاشانه استان باز نشده است.

داستان چیست و ماجرا به کجا برمی‌گردد؟

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، یکی از فرهنگیان به نمایندگی از بقیه اینطور شرح ماجرا را بیان کرد؛ سال گذشته در همین ماه‌ها یعنی مهر و آبان بود که از طریق اداره‌کل آموزش و پرورش مطلع شدیم که فرهنگیان هم می‌توانند از مسکن ملی بهره‌مند شوند که ۴۵۰ فرهنگی متقاضی بهره‌مندی از مسکن شدند اما وقتی که این لیست تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی شد اعلام کرد که در بیرجند زمینی برای واگذاری ساخت این تعداد متقاضی را ندارد و اگر خود آموزش و پرورش زمین مازاد دارد به این امر اختصاص دهد که گویا دست آموزش و پرورش هم خالی بود.

بعد از آن قرار شد پیگیری شود که آیا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زمین دارد که در اختیار فرهنگیان برای ساخت قرار دهد که این نهاد هم اعلام کرد، در منطقه «مهزیار» ۱۸۷ قطعه زمین دارد که فرهنگیان می‌توانند در این نقطه خانه بسازند و صاحب سرپناه شوند.

به متقاضیان اعلام شد هر کدام خواهان احداث خانه در این نقطه هستند اعلام آمادگی کنند و به محض این که متقاضیان به ۱۸۷ نفر رسید این لیست بسته شد.

مشکل از کجا آغاز شد؟

تا این اینجای ماجرا و اینکه هر کدام از متقاضیان مانند بقیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان پیش قسط اولیه ساخت را که واریزمی کردند که به خوبی پیش رفت اما مشکل از زمانی آغاز شد که فهرست دیگر اقساط و هزینه‌های گزافی که باید پرداخت می‌کردند به آن‌ها داده شد وقتی که این هزینه‌های میلیونی دیدند و دخلشان را با خرجشان سنجیدند دیدند که به هیچ وجه از هزینه ۸۰۰ میلیون تومان ۱۵۱ متر عرصه و اعیان برای ساخت این واحدها برنمی‌آیند.

خواسته‌های آن‌ها در گلایه و شکایتی که به مسئولان و متولیان امر بردند این بود که آن‌ها به این امید در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند که هزینه‌ای برای زمین نپردازند اما با حساب و کتاب‌هایی که انجام دادند گویا با این هزینه‌های میلیونی که آن‌ها می‌پردازند پول زمین را هم می‌پردازند.

نکته جالب ماجرا هم این است که بعد از گذشت یک سال هنوز کار در مراحل گودبرداری است و هیچ خبری از دیگر مراحل کار ساخت نیست یعنی به این زودی‌ها نمی‌توان امید به ساخت این سرپناه‌ها داشت.

علاوه بر این با پرس‌وجوهایی که آن‌ها انجام داده‌اند واحدهای مسکونی که درست رو به روی این واحدها قرار گرفته با نصف قیمت این واحدها به فروش می‌رسد و اگر آن‌ها بعد از ساخت بتوانند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این واحدها را بفروشند هیچ دست مایه‌ای نصیباشان نمی‌شود و عایدی برای آن‌ها ندارد.

پیمانکاران چه گفتند؟

دیگر این که آن‌ها با پیمانکاران هم که در این زمینه مذاکره داشته‌اند آن‌ها حاضرند به صورت پنجاه پنجاه این زمین‌ها را برای آن‌ها بسازند یعنی اگر بلوکی ۱۸ واحد است نیمی از واحدها از آن پیمانکار و بقیه از آن متقاضی و هزینه ساخت هم ۴۰۰ میلیون تومان در می‌آید و متقاضی نه نیاز است وامی دریافت کند و نه نگران پرداخت اقساط بالای آن بعد از ساخت باشد.

این فرهنگی ماجرا را اینطور ادامه داد که همان زمانی که فرهنگیان به دنبال پیگیری گلایه‌های‌شان از سوی استانداری و اداره‌کل بارزسی و حتی تحصن در پشت در استانداری بودند که گویا گلایه آن‌ها در پشت در استانداری به گوش استاندار هم نرسید همزمان شد با سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به خراسان‌جنوبی که این گلایه‌ها را به گوش وزیر راه و شهرسازی رساندند و حتی وزیر هم از این هزینه میلیونی که باید متقاضیان بپردازند تعجب کرده بود و دستور پیگیری داد اما هنوز که خبری از پیگیری و پاسخ مسئولان استانی نیست.

متقاضیان طرح اقدام ملی از هزینه‌های بالای اقساطی پرداختی و روند کند آماده‌سازی و اجرای کار توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گلایه دارند

این گلایه فقط مختص قشر فرهنگی استان نیست بلکه اغلب متقاضیان طرح اقدام ملی از هزینه‌های بالای اقساطی پرداختی و روند کند آماده‌سازی و اجرای کار توسط اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گلایه دارند.

پاسخ مسئول

«حسن علیزاده» معاون مسکن اداره راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی هم به گلایه متقاضیان فرهنگی طرح اقدام ملی مسکن در گفت‌وگو با فارس، گفت: زمینی که در اختیار متقاضیان مسکن ملی قرار می‌گیرد رایگان است و هیچگونه وجهی حتی در آینده مانند مسکن مهر از صاحبان آن دریافت نخواهد شد یعنی ملکی است.

وی به چندین جلسه‌ای که با حضور نمایندگان فرهنگیان بعد از گلایه آن‌ها با حضور مدیران کل بازرسی، حراست استانداری و آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزار شده اشاره و ادامه داد: در این جلسه‌ها توضیحات لازم به به نمایندگان آن‌ها داده شده و آن‌ها هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی که پرداخت می‌کنند هم برای عرصه است و هم اعیان یا همان مشایعات آن این در حالی است که آن‌ها خواستار پرداخت فقط هزینه‌های زیربنای مفید واحدهای مسکونی هستند که این اقدام شدنی نیست.

وی گفت: هرکدام از متقاضیان که فکر می‌کنند زمین رایگان نیست و از پس پرداخت هزینه‌ها برنمی‌آیند انصراف دهند و در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند.

 

 

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع):

بصیرت مهمترین اصل در مبارزه با استکبار است

بصیرت مهمترین اصل در مبارزه با استکبار است

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بصیرت مهمترین عامل در شناخت توطئه‌های مختلف و مبارزه با استکبار جهانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی که در مجتمع آموزشی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در مهرشهر بیرجند برگزار شد، افزود: اگر دیروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا در عرصه نظامی بر ملت‌های مظلوم یورش و هستی آنها را به یغما می‌برد، امروز در لباس فرهنگی و با دستکش مخملی پای در میدان مبارزه و چپاول می‌گذارد و در دستیابی به اهداف پلید خود به هیچ اصل و اصول انسانی نیز پایبند نیست.

وی گفت: بعد از استقلال آمریکا در قرن هجدهم، چپاول ملت‌ها توسط مستکبرین آمریکایی در کنار غارتگران دیگر شرقی و غربی به‌ویژه انگلیس آغاز شد و آمریکا نیمه قرین بیستم در بیش از ۵۰ کشور جهان کودتا کرده که هدف همه این حملات تامین و تضمین انرژی برای غرب، به وجود آوردن ابزار تهدید در منطقه و گسترش فرهنگ آمریکایی بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی استکبارستیزی را روشن‌ترین پیام و مهمترین دستور اسلام ناب دانست و افزود: پیامبران الهی در دوران خود نبرد با مستکبرین و دفاع از مظلومان را برای ترویج ادیان الهی سرلوحه کار خویش قرار دادند.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی تکلیفی برای بشر آزاد و مستقل است گفت: استکبار از ملت‌ها چیزهایی را طلب می‌کند که هیچ حقی بر آن نداشته و ندارند و چنانچه مردم جوامع مختلف در عرصه‌های متنوع فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی پیشرفت کنند به مذاق مستکبرین خوش نیامده و به دنبال تضییع حق ملت‌ها است.

سردار قاسمی در ادامه حمله، نفوذ و سلطه را سه عنصر دکترین آمریکا در گفتمان جهانی برشمرد و اظهار داشت: شیطان بزرگ در روش سلطه به دنبال ترویج انقلاب‌های رنگی و روی کار آوردن افراد وابسته برای غارت ثروت‌های ملی کشورهای تحت سلطه است.

وی از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا به عنوان دو لبه یک قیچی برای ایجاد ارعاب، سلطه و نفوذ در کشورها یاد کرد و گفت: حمایت از تروریست‌های منافق در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم ایران، حمایت از عناصر تجزیه‌طلب، حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، هدیه دادن سلاح‌های کشتار جمعی به رژیم بعث عراق، حمله به سکوهای نفتی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و تاسیس و تامین چندین شبکه ماهواره‌ای از جمله جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حق ملت مظلوم ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: نظام آموزشی، تربیتی استان به دنبال نهادینه کردن مثلث «مقاومت، ولایت و شهادت» در مدارس مطابق سند تحول بنیادین است.

محمدعلی واقعی با بیان اینکه دشمن از روحیه مقاومت، ولایتمداری و شهادت‌طلبی دانش‌آموزان انقلابی ما می‌ترسد افزود: بازدارندگی امروز در مسیر توطئه‌های دشمن، مرهون شهدای گرانقدری چون سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ چرا که شهدا محور وحدت در هر منطقه‌ای هستند.

وی مهمترین نقش و رسالت جوانان به‌ویژه فرزندان شاهد، جانباز، آزاده و ایثارگر را کسب علم و دانش و تلاش برای توسعه، آبادانی و استقلال علمی کشور دانست و گفت: کسانی که قدرت خلاق و موفقیت‌هایی دارند و ارزش‌های انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند هیچ‌گاه در مقابل مشکلات سر فرود نمی‌آورند.

همچنین امروز در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز از ۶۰ دانش‌آموز فرزند شاهد، جانباز، آزاده و ایثارگر و ممتاز علمی در بیرجند تجلیل شد.

 

 

 

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی سال خشکی را پیش‌رو دارد/۲-۳

خراسان جنوبی سال خشکی را پیش‌رو دارد

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین پیش‌بینی با توجه به اینکه امسال هم در برخی مناطق استان پیش‌بینی بارندگی ما کمتر از نرمال است، سال خشکی را پیش‌رو داریم.

علیرضا خندان‌رو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاید امسال وضعیت بارندگی استان از سال گذشته در مجموع بهتر باشد اما پیش‌بینی ما این است که خشکسالی در منطقه ادامه دارد.

وی گفت: خشکسالی سال آبی گذشته (اول مهر ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در خراسان جنوبی طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و براساس آمار دوره ۱۰ ساله تا آخر سال آبی گذشته، ۸۶ درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر پدیده خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع مساحت استان ۱۰ درصد در وضعیت نرمال، ۲۷ درصد خشکسالی خفیف، ۳۴ درصد خشکسالی متوسط، ۱۱ درصد خشکسالی شدید و ۱۴ درصد خشکسالی بسیار شدید است.

وی افزود: خراسان جنوبی ۲۰ سال متوالی خشکسالی را تجربه کرده است و در سال جاری وارد بیست و یکمین سال خشکسالی شدیم.

خندان‌رو گفت: میانگین بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال آبی گذشته ۶۱ میلیمتر بوده که نسبت به سال آبی ماقبل ۶۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی فصلی بارندگی در استان که با همکاری مرکز ملی اقلیم‌شناسی انجام می‌شود، از ۱۰ آبان‌ تا ۱۰ دی امسال بارندگی‌ها در خراسان جنوبی به شکل نرمال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ۱۰ دی تا ۱۰ آذر ماه هم پیش‌بینی بارندگی‌های نرمال را در استان داریم و در این مدت بارندگی‌ها برای شهرستان‌های قاینات، زیرکوه، سربیشه، درمیان و بیرجند کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

وی گفت: از ۱۰ بهمن‌ تا ۱۰ اسفند ماه نیز بارندگی خراسان جنوبی در حد نرمال پیش‌بینی شده است که البته این مقدار بارندگی جبران شدت ضربات خشکسالی در ۲۰ سال گذشته را نخواهد کرد.

خندان‌رو بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) تاکنون شاهد سال خشک و کم‌آبی در استان هستیم و هیچ بارندگی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بارندگی‌های استان در فصل زمستان و پاییز رخ می‌دهد گفت: میانگین بارندگی‌های بلندمدت در فصل پاییز حدود ۲۰ میلیمتر است که با گذشت یک ماه و نیم از این فصل هیچ بارندگی در خراسان جنوبی رخ نداده است.

 

 

 

ورود سازمان تامین اجتماعی به طرح‌های بزرگ معدنی طبس/۲-۳

سازمان تامین اجتماعی با ورود به طرح‌های بزرگ معدنی در رونق اقتصادی استان مشارکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در شورای اداری استان گفت: تلاش ما ورود سازمان تامین اجتماعی به طرح‌های بزرگ معدنی خراسان جنوبیتحقق عدالت در تامین اجتماعی است و در استان‌های کم برخوردار به دنبال رفع بی عدالتی‌ها هستیم.
موسوی افزود: ۵ پروژه بزرگ را در معدن طبس طراحی کردیم که امروز اولین مورد آن را افتتاح خواهیم کرد و ۶۸ هزار تن به تولید کنسانتره طبس افزایش افزوده خواهد شد.
وی گفت: پس از پایان ۴ پروژه بعدی بیش از ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت ذغال سنگ در خراسان جنوبی افزوده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه در این پروژه مقرر شده بود تا ۱۷ میلیون یورو در اختیار خارجی‌ها قرار بگیرد گفت: تحریم را به فرصت تبدیل کردیم و توانستیم تنها با ۳۵ میلیارد تومان این پروژه را در بخش ذغال شویی با تکیه بر توان نیرو‌های داخلی به پایان برسانیم.

موسوی گفت: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بنای توسعه سرمایه گذاری در بخش معادن استان داریم تا سهم خوبی نصیب استان معدنی خراسان جنوبی برای بهره برداری و سرمایه گذاری در این حوزه شود.

استاندار هم در این جلسه با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل از دستگاه‌های اجرایی خواست همواره آمادگی خود در مقابل حملات سایبری را حفظ کنند.

آقای ملانوری در خصوص رسیدگی به درخواست‌های مردمی نیز تاکید کرد: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی با توجه به افزایش روند واکسیناسیون و لغو دورکاری‌ها تلاش کنند و کم و کاستی‌ها را جبران کنند.

وی در خصوص محصول زرشک و زعفران نیز گفت: خرید قیمت خوب زعفران و زرشک در حال پیگیری است و هدف ما از فرآوری محصولات استراتژیک حذف سود واسطه هاست.
آقای ملانوری با اشاره به روند افزایشی مبتلایان کرونایی استان گفت: با توجه به آغاز پیک ششم و ورور کرونا پلاس ضروری است نظارت بر رعایت شیوه‌ها نامه‌های بهداشتی در ادارات، واحد‌های صنفی و صنعتی افزایش یابد تا شاهد تعطیلی‌ها نباشیم.
وی همچنین در خصوص آغاز فصل سرما و ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت : با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، واحد‌های صنعتی ممکن است دچار مشکل شوند که ضروری است صرفه جویی در دستور کار باشد.

 

 

 

بسته شدن خیابان اصلی در بیرجند براثر برخورد خودرو با تیر برق/۴

بسته شدن خیابان اصلی در بیرجند براثر برخورد خودرو با تیر برق

برخورد خودروی سواری با تیر برق در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند باعث بسته شدن بخشی از این مسیر به منظور ایمن‌سازی شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی روز چهارشنبه گفت: بر اثر وقوع این تصادف منجر به جرح که صبح امروز در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند رخ داد، مسیر برای ساعاتی مسدود خواهد بود.

سرهنگ علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه رانندگی بر اثر برخورد یک دستگاه سواری رنو با تیر برق در مسیر میدان دانشگاه آزاد به سمت میدان زعفرانیه شهر بیرجند روی داد و راننده خانم دچار مصدومیت سطحی شده است.

وی بیان کرد: مسیر به دلیل ملاحظات ایمنی برای ساعاتی مسدود است و ماموران امدادی شرکت توزیع نیروی برق و آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی مسیر هستند که بعد از رفع مشکل، بازگشایی خواهد شد.

سرهنگ عباسی علت این حادثه را توجه نکردن راننده به جلو عنوان کرد و افزود: رانندگان برای پیشگیری از بروز این گونه حوادث هنگام رانندگی از صحبت کردن با تلفن همراه، سرگرم شدن با تجهیزات داخل خودرو یا سرنشینان پرهیز کنند.

 

 

 

خراسان جنوبی دارای کمترین پرونده نزاع در پزشکی قانونی/۴

استان تهران صدرنشین مراجعه مصدومان نزاع به پزشکی قانونی

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، استان تهران با ۵۱ هزار و ۱۲۰ نفر و خراسان جنوبی با ۲۵۱۹ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعان مصدوم نزاع به پزشکی قانونی را در ۶ ماه نخست سال جاری داشته‌اند.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی، در نیمه نخست سال جاری ۳۳۴ هزار و ۹۷ مصدوم نزاع برای انجام معاینات، بررسی صدمات و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند.

از این تعداد مراجعه کننده به دلیل نزاع در نیمه نخست امسال به پزشکی قانونی  ۲۲۵ هزار و ۴۲۱ نفر مرد و ۱۰۸ هزار و ۶۷۶ نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مراجعان نزاع ۳۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر بودند تغییر چندانی ندارد.

یکی از وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب های مصدومان منازعات است که با دستور مقام قضایی به این سازمان ارجاع می شوند.

مصدومانی که در بسیاری موارد در پی یک درگیری ساده با موضوعی نه چندان مهم، دچار آسیب ها و صدمات جسمانی می شوند که گاه خسارات آن به مراتب بیشتر و جدی ‌تر از دلیلی است که به خاطر آن با یکدیگر درگیر شده اند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی یکی از بیشترین موارد ارجاعات به پزشکی قانونی را شامل شده (حدود ۴۰ درصد کل معاینات ۶ ماهه ۱۴۰۰) و سالانه بیش از نیم میلیون مورد از ارجاعات سازمان را به خود اختصاص می دهد.

 

 

 

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:
تولید محتوای دیجیتال بر مبنای مشکلات استانی/اقتصاد دیجیتال برای توسعه خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد/۷

رضایی با بیان اینکه برگزاری سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بر مبنای مشکلات استان برنامه ریزی شده است، گفت: اقتصاد دیجیتال باید به عنوان یکی از عرصه های اصلی توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

«سجاد رضایی» در آیین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به صورت کشوری در سال ۱۳۹۷ برگزار شد اما دومین رویداد به صورت استانی بود و بعد از آن هم به دلیل شیوع بیماری کرونا، در برگزاری این رویداد وقفه ایجاد شد.

 

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حال برگزاری است، گفت: یکی از مشخصات خوب سومین رویداد این است که بر اساس مشکلات استانی برنامه ریزی شده است.

 

رضایی ادامه داد: امسال موضوع ها و نیازهای استانی را احصا کردیم و تیم‌ها بر اساس این مشکلات باید اپلیکیشن، انیمیشن و بازی موبایلی تولید کنند.

 

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری رویدادی هماهنگ، بزرگ و متمرکز در سطح کشور فراهم شده تا نخبگان هم رقابت خوبی داشته باشند، افزود: در پایان این رویداد از تیم‌های برتر و منتخب تقدیر و برای ادامه رقابت به رویدادهای کشوری اعزام خواهند شد.

 

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: تیم نرم افزاری خراسان جنوبی در دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج رتبه دوم را کسب کرد که نشان دهنده ظرفیت بالا و استعداد جوانان استان است.

 

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در استان، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال باید به عنوان یکی از عرصه های اصلی توسعه استان مورد توجه قرار گیرد که با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و این رویدادها، زمینه آماده می شود تا این عرصه فعال به روی خراسان جنوبی گشوده شود.

 

وی بیان کرد: موضوع سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حوزه اقتصادی، معرفی ظرفیت های عظیم کشاورزی با تاکید بر محصولات استراتژیک کشاورزی، ظرفیت های معدنی و صنعتی خراسان جنوبی است.

 

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه یکی دیگر از موضوع های این رویداد را مباحث فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در خراسان جنوبی یکی از مشکلات جدی بحث طلاق و فرزندآوری است به همین دلیل موضوع تحکیم بنیان خانواده، افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق نیز یکی از موضوعات این رویداد دیجیتال برای ترغیب مردم برای فرزندآوری انتخاب شده است.

 

رضایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تولید محتوای مناسب در فضای مجازی تأکید دارند، افزود: تولید محتوا در این فضا بر زیرساخت مقدم است لذا ابتدا باید در سطح خانواده ها برای استفاده از محتوای ارزشی ایرانی و انقلابی فرهنگ سازی شود و بعد زیرساخت ها ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: اتصال روستاها به شبکه اینترنت اقدام خوبی است اما باید همراه با پیوست فرهنگی باشد اما متاسفانه این موضوع یکی از نقاط ضعفی است که در مدیریت فضای مجازی رخ داده و خلأ بسیار بزرگی هم ایجاد کرده است.

 

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی تأکید کرد: جوانان انقلابی و بسیجی و نهادها باید برای تولید محتوای مناسب در فضای مجازی ورود پیدا کنند و بحث سواد رسانه و فرهنگ‌سازی عمومی برای استفاده درست از اینترنت پیگیری شود.

 

رضایی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه تولید محتوای فضای مجازی باید جهش سریع و انقلابی رخ دهد، گفت: سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

 

گفتنی است؛  این رویداد بزرگ با حضور ۵۰ نفر در قالب هشت تیم شرکت کننده به همت سازمان فضای مجازی بسیج از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری به صورت متمرکز زمانی در تمام کشور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

فعالان فضای مجازی استان خراسان جنوبی در سه بخش بازی تلفن همراه، نرم افزار تلفن همراه و پویانمایی شامل موشن گرافیک، کمیک موشن، کات اوت دو بعدی، استاپ موشن شرکت کردند و پس از شناخته شدن برگزیدگان، تیم های اول هر بخش به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

 

 

 

 

در دریای عمان صورت گرفت؛

برخورد قاطع سپاه با ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران/۶

برخورد قاطع سپاه با ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران

اخیرا در پی رفتار غیر حرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی کشور، قایق‌های تندروی سپاه پاسداران واکنشی قاطع نشان داده که پس از این ماجرا ناو آمریکایی صحنه را ترک می‌کند.

این تقابل که مربوط به چند وقت اخیر بوده، در پی رفتار غیر حرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی (دریای عمان) کشور رخ داده که با واکنش قاطع قایق‌های تندروی سپاه پاسداران مواجه شده و پس از این ماجرا ناو آمریکایی صحنه را ترک می‌کند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.

 

 

 

 

کسب نخستین مدال طلای مسابقات پاورلیفتینگ کشور توسط بانوی ورزشکار فردوسی/۷

کسب نخستین مدال طلا، اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ کشور توسط بانوی ورزشکار فردوسی

نخستین مدال طلای تاریخ بانوان استان خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور توسط بانوی ورزشکار فردوسی کسب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی نخستین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان کشور از تاریخ ۵ الی ۸ آبان ماه سال جاری به میزبانی یاسوج برگزارشد و در این دوره از مسابقات ۳۰۰ ورزشکار از ۲۶ استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند، که در پایان ، زهرا آزمایش ورزشکار توانمند و شایسته این شهرستان با درخشش و غلبه بر حریفان خود و کسب مدال طلای این رقابت ها موفق به دریافت عنوان نخستین بانوی مدال آور تاریخ بانوان استان خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ بانوان کشور شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*