اخبار خراسان جنوبی/مشکلات بشرویه گزینه روی میز وزرا

لزوم اختصاص اعتبار ملی برای سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

 

 

 

 

معرفی ۸ هزار نفر به ایران خودرو توسط نمایندگان مجلس

افشای استخدام رانتی ۶۰ نماینده ادوار در وزارت نفت

نماینده مردم قم در مجلس از استخدام رانتی ۶۰ نماینده مجلس در وزارت نفت توسط زنگنه خبر داد.

 افشای استخدام رانتی ۶۰ نماینده ادوار در وزارت نفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد امیرآبادی فراهانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای زنگنه در در دو دوره مسئولیتش در دولت‌های آقایان خاتمی و روحانی، ۶۰ نفر از نمایندگان را در وزارت نفت استخدام کرد، گفت: او تنها در دوره قبل, ۲۵ نماینده و از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ هم که دوباره وزیر شد، ۳۵ نماینده را به وزارت نفت برده است.

وی افزود: یکی از نمایندگان در قرارداد نفتی با خارجی‌ها، از این قرارداد ایراد گرفت و با من شروع به دعوا کرد و پس از اینکه در دوره بعدی مجلس رای نیاورد بلافاصله هیئت مدیره یکی از شرکت‌های نفتی شد؛ بنابراین دعوای او به خاطر آن مسئله بود.

امیرآبادی اضافه کرد: در طول ۱۰ دوره گذشته مجلس، ۸ هزار نفر به ایران خودرو توسط نمایندگان مجلس معرفی شدند و فقط یک نماینده به تنهایی، ۳۰۰ نفر را معرفی کرد.

 

 

 

 

 

توضیح تکمیلی ایسنا درباره حذف خبر «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت به دلیل حمله سایبری»

توضیح تکمیلی ایسنا درباره حذف خبر «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت به دلیل حمله سایبری»

به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز در ساعت ۱۲:۳۸ مورد حمله سایبری قرار گرفت که در جریان این حمله یک خبر با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» بر روی سایت ایسنا بارگذاری شده است.

مسوولان خبرگزاری به محض اطلاع ضمن حذف خبر مذکور، در حال بررسی ابعاد فنی چگونگی این اتفاق و ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد این چنین اتفاقاتی هستند.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شدیدا اینگونه اقدامات مذبوحانه را محکوم نموده و از طریق مراجع ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

 

 

 

 

اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی درخصوص حمله سایبری

مرکز ملی فضای مجازی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 اطلاعیه مرکز ملی فضای مجازی درخصوص حمله سایبری

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان گرامی می رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه (۱۴۰۰/۰۸/۰۴) مرکز افتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

در همین راستا، دستگاه های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده می باشند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

 

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد:

تایید حمله سایبری به سامانه‌های سوخت

تایید حمله سایبری به سامانه‌های سوخت/ عادی شدن شرایط تا ساعاتی دیگر

مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، از بازگشت سوخت‌رسانی به حالت عادی تا ساعاتی دیگر خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، از ساعتی قبل در شبکه‌های اجتماعی مساله‌ای در خصوص تعطیلی جایگاه‌های بنزین در سطح شهر مطرح شد. برخی دلیل بروز این مشکل را حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کل کشور دانستند.

مرکز ملی فضای مجازی اکنون با تایید این خبر، در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم‌وطنان گرامی می رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

در ادامه نیز گفته است: در همین راستا، دستگاه‌های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

همزمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.

در این بیانیه آمده است: در پی اختلال به وجود آمده در سامانه جایگاه‌های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می‌رساند تمام سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت نیز در حال رفع است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می‌گردد.

به گزارش ایرنا، از ظهر امروز مراجعان به جایگاه‌های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شدند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

برخی از جایگاه‌های استان خراسان جنوبی برای عرضه سوخت فعال شدند

 

برخی از جایگاه‌های استان خراسان جنوبی برای عرضه سوخت فعال شدند

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم نگران نباشند کمبود سوخت نداریم اما باید صبر پیشه کنند.

به گزارش تسنیم ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه سه شنبه بود که تماس های مکرر شهروندان مبنی بر اختلال در سیستم سوخت خبرنگار ما را برای بررسی بیشتر به سمت جایگاههای سوخت روانه کرد.

در حالی که عقربه های ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه را نشان میداد شعب مختلب جایگاه سوخت از جمله شعبه خیابان پاسداران سوختگیری دچار اختلال شده بود و ماشین ها در صف انتظار سوخت بودند.هرچند شواهد حاکی بر آن بود که هیچ کمبود سوختی نیست چرا که خودروهای حاوی سوخت در محل حاqر بودند اما مشکل اختلال در سیستم بود و این امر سبب شده بود تا  رانندگان وسایل نقلیه در خراسان جنوبی  با مشکل مواجه شوند.

 در همان ابتدا هم عنوان شد  مشکلی در زمینه سوخت وجود ندارد  تنها مشکل فنی در سامانه کارت سوخت رخ داده است و گویا سامانه هوشمند را از مدار خارج کروه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نمی‌آید گفت: هم اکنون با تلاش همکارانمان  ۱۸ جایگاه سوخت خراسان جنوبی در حال عرضه بنزین است و تلاش می شود تا ساعت ۱۸ حداقل ۸۰ درصد جایگاهها در استان بتوانند بنزین با نرخ دوم عرضه کنند.

مردانی افزود: جایگاههای سوخت قاسمی،معصومیه و سالاری چمران و شعبه  جانبازان، شهدا و مشعل مود محراب و ولیعصر در بیرجند کرمانی و خاوران در قاین، خدا بخش مطهری و برادران در طبس وقدسی نیا در فردوس گلشنی در نهبندان در حال حاضر بنزین را با نرخ دوم عرضه می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه  خراسان جنوبی گفت : تلاش می‌شود تا ساعت ۱۸ امشب حداقل ۸۰ درصد جایگاهای سوخت خراسان جنوبی بتوانند بنرین را با نرخ دوم عرضه کنند.

مردانی بیان کرد: جایگاه‌های سوخت قاسمی، معصومیه ، سالاری، چمران، شعله و جانبازان و شهدا و مشعل، مود، محراب و ولیعصر در بیرجند، کرمانی  و خاوران در قاین، خدابخش، مطهری و برادران در طبس، قدسی نیا در فردوس و گلشنی در نهبندان در حال حاضر بنزین با نرخ دوم عرضه می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از مردم خواست صبر پیشه کنند تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

 

 

 

نشست کتاب‌خوان ماه در مرکز فردوس برگزار شد

 نشست کتاب‌خوان ماه در مرکز فردوس برگزار شد

با مشارکت کانون و کتاب‌خانه عمومی شیخ مفید شهرستان فردوس نشست کتاب‌خوان ماه ویژه مهر ۱۴۰۰ در در محل مرکز فردوس برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این برنامه که با حضور جمعی از اعضای نوجوان پسر این مرکز برگزار شد کتاب «کوچک کاوشگر بزرگ» با موضوع آموزش و پرورش مهارت‌های تفکر خلاق در کودک توسط « فاطمه صالح پور» کتاب‌دار کتاب‌خانه شیخ مفید اسلامیه به اعضا و مربیان کانون معرفی شد.

گفتنی است، نویسنده این کتاب معتقد است که از طریق فعالیت‌هایی که شوق و ذوق کودک را برمی‌انگیزد و متناسب با سن او است، می‌توان مهارت‌های تفکر خلاق را در او پرورش داد و به اهداف مهم آموزشی و پرورشی دست یافت.

 

 

 

هنرمندان قصه‌گوی خراسان جنوبی تجلیل شدند

رقابت هنرمندان قصه‌گوی خراسان جنوبی در بخش ملی مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی

قصه‌گویان راه‌یافته به بخش ملی مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان خراسان جنوبی، با قصه گویان سایر استان‌ها به رقابت پرداختند و طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  کانون خراسان جنوبی، در این بخش که همزمان با روز سه شنبه ۴ آبان ماه برگزار شد  ۶ قصه‌گوی بخش ملی از استان خراسان جنوبی به اجرای قصه پرداختند.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در پایان اجراهای قصه گویان ضمن تشکر از هیات داوران،  در آیین تقدیر از قصه‌گویان استان، جشنواره قصه‌گویی را از موفق‌ترین و در عین حال معتبر ترین جشنواره‌های کانون پرورش فکری دانست و گفت: جشنواره قصه‌گویی فرصتی برای به اشتراک گذاشتن اندوخته‌های قصه‌گویی، یاددهی و یادگیری و بازخوانی تجربیات کسب شده توسط مربیان و علاقمندان به این هنر است.

وی ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی به عنوان یک واسطه تربیتی را از دیگر محاسن این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد؛ این رویداد فرهنگی، باعث ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان و نوجوانان و مربیان و همچنین اولیای تربیتی و هدایت آنان به سمت فعالیت جذاب قصه گویی شود.

 بر اساس این گزارش معصومه کاظمی «قصه‌راز بزرگ جهان‌گرد»، زینب نیک‌فر«محاکمه سنگ»، مریم فرخ‌فال «بادی که خوابش می آمد» را تعریف و ریحانه طالبی با قصه‌ی «عشق مادرانه»، مریم محمدی «هلر و شلر و سنگ مدد » و منیره سادات صدیقی  «زال و رودابه» هنرنمایی کردند.

گفتنی است در بخش ملی مرحله منطقه‌ای  ۹۶ قصه‌گو  از ۱۶ استان آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و هرمزگان به صورت مجازی به رقابت می‌پردازند و توسط «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان داوری می شوند.

 

 

 

اورژانس خدمات شهری فردوس راه اندازی شد

اورژانس خدمات شهری فردوس راه اندازی شد

 اولین اورژانس خدمات شهری (۱۳۷) خراسان جنوبی در شهرداری فردوس راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار فردوس بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز اورژانس شهری فردوس با بیان اینکه شهروندان معمولاً گلایه های جزئی از برخی نواقص و کمبودها در شهر داشتند افزود: این موضوع نارضایتی هایی در بین شهروندان ایجاد کرده بود که با راه اندازی اورژانس خدمات شهری این نقایص در کمتر از ۴۸ ساعت رفع خواهد شد.

حسین اکبری تصریح کرد: اینگونه کمبودها مانند وجود یک چاله درمعبر عمومی، جمع آوری نشدن زباله و این دست مشکلات که هزینه چندانی نیز ندارد و طولانی شدن رفع آن موجب گلایه های بسیاری شده بود که با راه اندازی این اورژانس مردم می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۳۷ که بصورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی است در کمتر از ۴۸ ساعت شاهد رفع مشکلشان باشند.

وی اضافه کرد: پس از رفع مشکل مامورین شهرداری با شهروند مورد نظر تماس خواهند گرفت تا میزان رضایت او را از خدمت انجام شده ثبت کنند.

اکبری همچنین از نیروهای پاکبان و فضای سبز که علیرغم اوضاع کرونایی کشور و تعطیلی و یا دورکاری بسیاری از دستگاههای دولتی، حتی یک روز تعطیلی نداشته اند تقدیر کرد.

شهردار جدید شوسف معرفی شد/۲

«مسعود مالکی » در آیینی با حضور مسئولان به عنوان شهردار جدید شهر شوسف معرفی شد.

«مجید بیکی» در مراسم تودیع و معارفه شهردار شوسف که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران باید از فرصت بی نظیر خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم همواره در صحنه های دفاع مقدس، انتخابات، مشکلات اقتصادی و فرهنگی نشان دادند که در برابر زیاده خواهی و زورگویی دشمن ید و صدای واحدی برای جلوگیری از به ثمر رسیدن خواسته های آنها دارند، گفت: با رهبری مقام معظم رهبری علی رغم همه سختی ها، مشکلات تا حدودی رفع شد.

بیکی  گفت: وظیفه  شهرداری ها خدمت بی منت و مستقیم به مردم است و باید مردم داری و جلوگیری از تضییع حقوق مردم سرلوحه کار شهرداران باشد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرداران باید از مشارکت مردم استفاده بی نظیری داشته باشند، تصریح کرد: اما در بسیاری از بخش ها شاهدیم که مردم به مشارکت گرفته نمی شوند که ضربه بزرگی در حوزه های شهری است، همچنین تعامل و ارتباط متقابل با دستگاه های اجرایی نقش پررنگی در موفقیت شهرداری ها خواهد داشت.

بیکی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی مردم، بیان کرد: همراهی اعضای شورای شهر جدید با شهردار و تعامل با مردم کارساز است و شهرداری ها را به توفیق خواهد رساند.

گفتنی است در این مراسم «مسعود مالکی» به عنوان شهردار جدید شهر شوسف معرفی و  از تلاش های «غلامرضا عمانی» شهردار سابق این شهر قدردانی شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد؛
برگزاری سومین رویداد تولید محتوای تخصصی دیجیتال در خراسان جنوبی
سردار قاسمی گفت: مرحله استانی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال در خراسان جنوبی از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۴ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حمایت از تیم های تولید محتوای تخصصی در سطح استان، سومین رویداد تولیدات محتوای تخصصی دیجیتال استان خراسان جنوبی در سه قالب نرم افزار و بازی ویژه تلفن همراه و پویانمایی در روزهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم های برتر این رویداد تخصصی پس از ۴۸ ساعت رقابت حضوری و  ارزیابی داوران مشخص می شوند، افزود: برگزیدگان ضمن تجلیل استانی به روایداد تولید محتوای دیجیتال کشوری راه پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این رویداد با دبیری سازمان فضای مجازی بسیج استان و با همکاری ادارات و نهادهای دیگر برگزار می شود،بیان کرد: ایده ها و تولیدات برتر ارائه شده در این رویداد ضمن معرفی به نهادهای مرتبط، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

سردار قاسمی ادامه داد: سطح علمی بالا و استعداد خوب جوانان استان خراسان جنوبی باعث شده که این رقابت ها مورد توجه جوانان متخصص استان قرار گرفته و تیم های برتر این استان که به مرحله کشوری راه پیدا کردند رقابت های جدی با استان های بزرگ و برخوردار داشته باشند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: در دوره گذشته این رویداد در سال ۹۸،  تیم نرم افزار استان خراسان جنوبی طی رقابت ۴۸ ساعته در تهران رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

 

سردار قاسمی در پایان با اشاره نحوه ثبت تام در این رویداد، گفت: علاقه مندان جهت ثبت نام  تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه فرصت دارند تا به لینک  https://event.bsjmajazi.ir  مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

 

به گفته وی همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۵۶۶۴۷۹۹۳ و یا ای دی @matnaskh در فضای مجازی تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

 

ارائه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند درکنفرانس بین المللی

مقاله نقش کتابخانه های عمومی روستایی ایران در توسعه اقتصاد محلی توسط دکتر لیلی سیفی، عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در پنجاهمین کنفرانس بین المللی انجمن کتابداران خاورمیانه در آمریکا ارائه شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مقاله به نقش‌های مختلف کتابخانه های روستایی ایران در توسعه اقتصاد محلی  از جمله خدمات آموزشی، سوادآموزی، توسعه مهارت‌های انسانی، اطلاع‌رسانی، مشاوره ای و مرجع، فعالیت‌های تحقیقاتی، فضا و امکانات کتابخانه‌های عمومی اشاره شد. همچنین در قسمت دیگر مقاله خدمات و تجربه های موفقی که کتابخانه‌های عمومی روستایی در ایران در راستای توسعه اقتصاد محلی  ارائه می کردند، پرداخته شد.
مأموریت انجمن کتابداران خاورمیانه در آمریکا تسهیل ارتباطات بین اعضا از طریق برگزاری همایش‌ها و تولید انتشارات ؛ بهبود و ارتقای سطح کیفیت علوم کتابداری منطقه از طریق توسعه استانداردهای حرفه ای و آموزش متخصصان کتابخانه های خاورمیانه است. گردآوری و اشاعه اطلاعات کتابخانه ها و مجموعه های خاورمیانه و ارائه نظر اعضا در موضوع هایی که بر حرفه آنها تأثیر گذار است. تشویق همکاری بین اعضای انجمن و کتابخانه های خاورمیانه به ویژه در زمینه فراهم آوری و توسعه کنترل کتابشناسی ؛ همکاری با سایر کتابخانه ها و سازمانهای منطقه در انجام پروژه های مورد نظر طرفین؛ ترویج پژوهش در زمینه توسعه نمایه سازی و روش های فناورانه در راستای بکارگیری در کتابخانه های خاورمیانه از دیگر اهداف این انجمن است.

 

 

 

برگزاری مسابقه شطرنج مجازی در دانشگاه بیرجند/۷

مسابقه شطرنج ویژه کارکنان دانشگاه بیرجند همزمان باگرامیداشت هفته تربیت بدنی، به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری مسابقه شطرنج مجازی ویژه کارکنان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی

در این مسابقات در بخش برادران دکتر جواد خادم، دکتر فلاح و  دکتر حمید سعادتی فر مقامهای اول تا سوم را کسب کردند و در بخش خواهران منصوره صحراگرد و زهرا انجیری مقامهای برتر را کسب کردند.

فراخوان ثبت نام مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خراسان جنوبی

فراخوان ثبت نام مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خراسان جنوبی

فراخوان ثبت نام مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خراسان جنوبی آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، در راستای اجرای آیین­ نامه نحوه انتخاب رییس هیأت­ های ورزشی استان­ ها، اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در نظر دارد مجمع عمومی انتخاب رییس هیأت­ قایقرانی استان را برگزار کند. لذا به استناد ماده ۱۰ آیین نامه هیأت های ورزشی، تبصره ۱ ماده ۱۵ اساسنامه فدراسیون های ورزشی و ماده ۴ و ۵ آیین نامه نحوه انتخاب رییس هیأت­ های ورزشی، از تمامی علاقه­ مندان (دارای سابقه مدیریت) دعوت می شود حداکثر تا یک هفته پس از انتشار آگهی به نشانی: بیرجند- مفتح ۲۷ – استادیوم ورزشی آزادی- دفتر معاون توسعه امور ورزش، شخصاً مراجعه و ثبت نام کنند.
مدارک مورد نیاز :
اصل شناسنامه و رو گرفت آن .
آخرین مدرک تحصیلی و رو گرفت آن
ارائه خلاصه ای از سوابق ورزشی و مدیریتی
اصل کارت پایان خدمت و روگرفت آن .
سه قطعه عکس ۴×۳ .
تکمیل فرم های ثبت نام
شرایط احراز :
اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از ادیان رسمی کشور
تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت در استان
دارا بودن حداقل ۲۵ سال سن .
دارا بودن حداقل تحصیلات لیسانس
نداشتن سوء سابقه کیفری .
متقاضیان نباید بازنشسته باشند. ( به استثنای جانبازان بالای پنجاه درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا)

برگزاری همایش دوچرخه سواری در نهبندان/۷

برگزاری همایش دوچرخه سواری در نهبندان

به مناسبت هفته تربیت بدنی و هفته وحدت همایش دوچرخه سواری با حضور ۱۰۰ نفر شرکت کننده در نهبندان برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی این همایش از مقابل اداره ورزش و جوانان شروع شد و ورزشکاران مسیر ۴ کیلومتری را رکاب زدند و اختتامیه و خط پایان همایش مزار شهدای گمنام بود .
در پایان به دوازده نفر از ورزشکاران شرکت کننده در همایش به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

برگزاری مسابقات فوتسال “جام وحدت” در سربیشه/۷

برگزاری مسابقات فوتسال آقایان "جام وحدت" در شهرستان سربیشه
همزمان با ولادت حضرت رسوال اکرم (ص) مسابقات فوتسال آقایان جام وحدت به مناسبت هفته تربیت بدنی و وحدت با حضور ۴ تیم از روستاهای عشایری بخش مرکزی در محل سالن ادب شهرستان سربیشه با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه، اداره ورزش و جوانان و هیأت فوتبال شهرستان برگزار شد. در پایان پایگاه مقاومت بسیج شهید شوشتری حجت آباد مقام اول و پایگاه ولیعصر(عج) شیرگ مقام دوم را کسب کردند .

برگزاری اولین آزمون تولیمو دانشگاه بیرجند/

 اولین آزمون زبان تولیمو دانشگاه بیرجند  با حضور ۱۵ داوطلب با سراسر کشور در محل آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آزمون زبان تولیمو توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می‌شود و در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می‌باشد. این آزمون برای داوطلبان دکترای داخل کشور (دانشگاه‌های آزاد و سراسری) معتبر است.
حداقل و حداکثر سن برای شرکت در آزمون وجود ندارد و صرفاً افرادی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند. در آزمون Tolimo می‌توان در چندین آزمون و در تاریخ‌های نزدیک به هم شرکت کرد و محدودیتی در این امر وجود ندارد.

 

 

 

 

به مناسبت هفته تربیت بدنی

برگزاری همایش کوهنوردی در ارتفاعات کوههای مریخی نهبندان

به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش کوهنوردی خانوادگی و عمومی با حضور ۷۰ نفر از شهروندانی نهبندانی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی این همایش در ارتفاعات کوههای مریخی – مینیاتوری نهبندان انجام شد که در پایان با انجام طناب کشی و صرف ناهار همراه بود .

 

 

 

 

 

زرشک کاران محصول امسال خود نفروشند/۳

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست: برای جلوگیری از سود دلالان ، محصول زرشک خود را خشک بفروشند.

ضیائیان احمدی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شودزرشک کاران زرشک خود را تَر نفروشند قیمت‌ها در بازار زرشک در حال ترمیم است که از تمامی زرشک کاران درخواست می کنیم در شرایط فعلی محصول زرشک خود را درصورت نداشتن بارگاه پس از خشک کردن در خرمن‌ها ، با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

وی گفت: طبق قیمت گذاری از بازار‌های شهر‌های کلان کشور ، امروز خرید زرشک تَر کیلویی ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زرشک خشک با برگ ۴۵ هزار تومان و بدون برگ تا ۵۵ هزار تومان خریداری شد.

وی با بیان اینکه زرشک پفکی (زرشکی که در بارگاه‌های زرشک به صورت بهداشتی و استاندارد خشک می‌شوند) از قیمت بالاتری برخوردار است ، افزود: هم اکنون هرکیلوگرم زرشک پفکیِ پارسال با قیمت تا ۸۵ هزار تومان خریدار دارد.

وی گفت: زرشک در بارگاه های زرشک به مدت ۴ ماه زمان نیاز دارد تا به زرشک پفکی اعلا تبدیل شود.

وی افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک بشدت در حال افزایش است و درصورت شدت نگرفتن شرایط کرونایی در کشور، تا چند ماه آینده نیز قیمت زرشک پفکی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ضیائیان احمدی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند، که قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک، عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

وی با بیان امسال تعاون روستایی استان به علت تخصیص نیافتن اعتبار خرید زرشک در سال گذشته، به صورت مستقیم زرشک کشاورزان را خریداری نمی‌کند ، افزود: تعاون روستایی بازار‌های خرید زرشک در مشهد را شناسایی کرد و با ارسال نمونه‌های محصول از کشاورزان برای خرید زرشک از کشاورزان اقدام می‌کند.

ضیائیان احمدی گفت: زرشک کاران با مرجعه به تعاون روستایی و ارسال نمونه محصول به مشهد به خریداران این محصول متصل می‌شوند.

تعاون روستایی خراسان جنوبی پارسال هزار تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری کرد.

 

 

 

 

 

طرح ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرهای خراسان جنوبی ادامه دارد/۴

طرح ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرهای خراسان جنوبی ادامه دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: طرح ممنوعیت تردد شبانه همچنان در تمام شهرهای خراسان جنوبی ادامه دارد.

سرهنگ علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد طرح ممنوعیت شبانه در شهرهای استان گفت: تردد طبق روال کماکان در معابر عمومی تمامی شهرهای خراسان جنوبی ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اینکه ۳ شهرستان نارنجی است و هشدارها برای پیک ششم کرونا آغاز شده است افزود: طبق روال قبل سفر و تردد از شهرستان های نارنجی به نارنجی و نارنجی به دیگر شهرستان ها تخلف بوده و رانندگان جریمه می شوند.

وی اضافه کرد: مخدوش کردن پلاک خودروها نیز توسط برخی رانندگان علاوه بر اینکه تخلف رانندگی است، پیگیری کیفری خواهد داشت و متخلفان علاوه بر اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

بخشی از مصلاهای کشور به مسجد تبدیل می‌شود

بخشی از مصلاهای کشور به مسجد تبدیل می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از تبدیل شدن بخشی از مصلاهای نماز جمعه استان‌ها به مسجد خبر داد و گفت: این کار را از استان قم آغاز کردیم و امروز هم در شهر بیرجند رقم خورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری روز سه‌شنبه در گردهمایی علما و روحانیون مرکز استان خراسان جنوبی که با موضوع «گفتمان مسجد و خواندن صیغه مسجد» در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد افزود: بنا داریم در مصلاهای نماز جمعه استان‌ها که در اختیار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باشد، قسمتی از آن به عنوان مسجد نامگذاری شود.

وی بیان کرد: زمین‌های بزرگی به مصلاهای نماز جمعه اختصاص یافته است که علاوه بر اقامه نماز جمعه برخی مراسم دیگر هم در آن مکان برگزار می‌شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: با توجه به کاربردهای زیاد مصلاها در شهرهای کشور مقرر شده در هر نقطه از کشور مصلایی که ملک آن در اختیار شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باشد، قسمت اصلی و قلب مصلا به عنوان مسجد نامگذاری و خطبه مسجد خوانده شود چرا که در مساجد ارتباط ملکوتی با معبود بیشتر است و مومن مورد بارش لطف الهی قرار می‌گیرد و به عبارتی دیگر تاثیر شگرفی دارد که باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از نمازهای جمعه کشور در مساجد جامع برگزار می‌شود افزود: در حال حاضر در ۸۹۰ نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به پروژه‌های نیمه‌تمام مصلاهای کشور اشاره کرد و گفت: ساختمان ۲۰۰ مصلا در کشور نیمه‌تمام است که برای تکمیل آنها نیاز به حمایت جدی مردم، مسوولان و خیرین دارد تا مومنین بتوانند از این اماکن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ساخت مساجد و مصلاها باید آحاد مردم حضور داشته باشند تصریح کرد: این مهم باید توسط علما و روحانیون در جامعه فرهنگ‌سازی و به اشتراک گذاشته شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: برای پرداختن به موضوعات مرتبط با مسجد کار زیادی لازم است لذا علما، محققین و طلبه‌های جوان باید در این زمینه همت کرده و موضوع مسجد را از ابعاد گوناگون در دستور کارهای علمی، پژوهشی و مطالعات قرار دهند.

وی ادامه داد: بیرجند از گذشته به خوش فکری و ابتکار در موضوعات گوناگون از جمله مباحث فکری شناخته شده و حق این است که در موضوعات مربوط به مساجد نیز با همین سلیقه و ابتکار با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و عالمان ارجمند استان عمل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: هویت مسجد با نماینده خدا مشخص می‌شود و اوست که نسبت به مسجد سمت مدیریتی دارد منتها مدیریت خاص است.

وی با بیان اینکه سمت ولی خدا در مسجد سمت ریاستی نیست بلکه سمت خدمت است افزود: بزرگترین عالمان ما کسانی که در بالاترین سطوح از نظر سلوکی قرار دارند شاید افتخارشان به خدمتگزاری در مسجد بوده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه شهرهای اسلامی باید با محوریت مسجد بنا شود گفت: مسجد نگین شهر اسلامی است چراکه هویت اجتماعی، عواطف و پیوندها با مسجد شکل می‌گیرد و این در حالی است که فاصله ما با این آرمان زیاد است.

وی بیان کرد: مسجد باید از هر شائبه‌ای پاکیزه بماند و آنچه اکنون داریم مسجد تقلیل یافته است و بسیاری از مساجد اکنون ربطی به مسجد مورد نظر قرآن و اهل بیت ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: برای برگشت آنها نیاز به مجاهدت داریم و برای اینکه این اتفاق بیفتد همه نهادها مسوولیت و وظیفه دارند.

وی گفت: برخی اتفاقات عجیب و خنده‌دار نیز رخ می‌دهد از جمله اینکه باید از برخی ادارات و نهادها برای مساجد خواهش و التماس کنیم، در کشور و نظام اسلامی اکنون جزو بدهکاران هستیم در حالی که امور مربوط به مساجد جزو وظایف عموم مسلمین و حاکمین است و قوانین اگر اختلاف دارد باید درست شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: هیچ وقت نباید مصلای بیرجند با این سابقه، مدنیت و ریشه معنوی، فرهنگی، علمی و جهادی بعد از ۴۰ سال معطل مانده یا بدهی داشته باشد.

وی افزود: در اکثر شهرهای کشور مصلاها ۲۰ تا ۳۰ سال است که نیمه‌تمام مانده و امکانات مورد نیاز تامین نشده است، نگاه ما به ساخت مصلاها تشریفاتی نیست اما محیط ساده و زیبا باید احداث و تکمیل شود.

وی گفت: همه رفت و آمدهای مردم باید بر محور مصلای آنها باشد و امید داریم این عیب بزرگ در گام دوم انقلاب مرتفع شود که دولت و مجلس کنونی نیز بر این مبنا مجهز است و امیدواریم این مشکل برطرف و حق مساجد، دین مردم، هویت اسلامی و حق زیست اسلامی ما ادا شود.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: مساجد محور وحدت ما در جهان اسلام هستند و اگر بخواهیم تمدن اسلامی احیا شود، باید مسجد به مسجد طراز اسلامی برسد.

حجت الاسلام حامد شاهبیگی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره مساجد افزود: اگر بخواهیم در گام دوم انقلاب به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم رسالت عظیمی برای اعتلای مساجد برعهده داریم.

وی بیان کرد: مسجد طراز به معنای مسجد برقرار است یعنی در این مسجد انقلابی، سربازانی فداکار و مجاهد برای اسلام تربیت شوند.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی به مصلای المهدی (عج) بیرجند اشاره کرد و گفت: زمین مصلای بیرجند ۱۱ هکتار و مساحت شبستان آن ۱۰ هزار متر مربع است که اجرای طرح جامع آن به همت ویژه استانداری و مسوولان استان نیاز دارد.

وی اظهار داشت: از خیرین نیز درخواست داریم برای توسعه و تکمیل فضای مصلای نماز جمعه بیرجند پای کار بیایند تا هرچه سریعتر این پروژه به پایان برسد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، ضمن تعیین حریم برای تبدیل مصلای المهدی (عج) بیرجند به مسجد، صیغه مسجد توسط رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور قرائت شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز با سفر به خراسان جنوبی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، در گردهمایی علما و روحانیون مرکز استان حضور یافت.

نشست با فعالان فرهنگی و انقلابی، گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های وی تا فردا (چهارشنبه) است.

 

 

 

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:
جایگاه و نقش محوری مساجد در محلات احیا شود
حجت الاسلام شاهبیگی گفت: جایگاه و نقش محوری مساجد باید در محلات احیا شود تا در آن سربازانی فداکار و مجاهد برای اسلام تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» امروز (۴ آبان) در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان اظهار کرد: محور وحدت ما در جهان اسلام یک مسجد(مسجدالحرام) است و اگر بخواهیم تمدن اسلامی احیا شود، باید مسجد به مسجد طراز اسلامی برسد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه مسجد از منظر امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) در زمینه مسجد فرموند: «من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمان ها، حفظ مساجد. امروز جزء اموری است که اسلام به او وابسته است …»

 

حجت الاسلام شاهبیگی در ادامه افزود: اگر بخواهیم در گام دوم انقلاب به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم رسالت عظیمی برای اعتلای مساجد بر عهده داریم.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد طراز به معنای مسجد برقرار است، تصریح کرد: مسجد محوری در محله‌ها بسیار حائز اهمیت است تا در این مسجد انقلابی، سربازانی فداکار و مجاهد برای اسلام تربیت شود.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی به مصلی نماز جمعه بیرجند اشاره کرد و افزود: زمین مصلی المهدی(عج) بیرجند ۱۱ هکتار و مساحت شبستان آن ۱۰ هزار متر است که اجرای طرح جامع مصلی نیاز به همت ویژه استانداری و مسئولان استانی دارد.

 

 

وی در پایان درخواست کرد تا خیران استان برای توسعه و تکمیل فضای مصلی نماز جمعه مرکز استان پای کار بیایند.

 

 

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:
تکمیل مصلی‌های نماز جمعه نیاز به مشارکت آحاد مردم دارد
حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به پروژه های نیمه تمام مصلی‌های نماز جمعه در برخی استان‌ها، گفت: تکمیل و ساخت مصلی های نماز جمعه نیازمند مشارکت آحادم مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محمدجواد علی اکبری» امروز (۴ آبان) در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان با موضوع شبکه امامت و مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلی المهدی(عج) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علما و طلبه‌های جوان باید موضوع مسجد را از ابعاد گوناگون علمی و پژوهشی در دستور کار قرار دهند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه غنای علمی و فرهنگی مردم بیرجند، افزود: جوانان این استان به عنوان الگو باید با ابتکار و نوآوری تولیدات فاخری برای جذب حداکثری به سمت و سوی مساجد این استان داشته باشند تا برای الگوگیری در سایر نقاط کشور بتوانیم استان خراسان جنوبی را مثال بزنیم.

 

وی با بیان اینکه خودسازی و جامعه‌پردازی باید از طریق مسجد انجام شود، ادامه داد: براساس روایات ما زمین فلسفه وجودی آن با اتصال به خدا و خضوع در برابر حق محقق شود.

 

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه مساجد مکان‌های منتخب خدا بر روی زمین هستند، عنوان کرد: مساجد باید آزاد از هر گونه شائبه‌ای باشند و فقط برای خدا تطهیر شوند و تولیت همه مساجد از مسجد الحرام تا مسجد القصی با خداست و امامان جماعت و دیگران در دیگر تولیت‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امام جماعت خادم اول هر مسجد است، افزود: مساجد هویت اجتماعی و عواطف پیوند دهنده است و مومنین در مساجد باید رنگ الهی بگیرند معاشرت‌ها و ازدواج‌ها در مسجد رقم خورد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از اینکه بسیاری از مساجدی که داریم ربطی به مسجد مورد علاقه و تاکید اسلام ندارند، تصریح کرد: مساجد باید مرکز اتصالات اخوت ایمانی محله باشد و همه برای مسجد عاشقانه کار  انجام دهند.

 

حجت الاسلام علی اکبری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مصلی نماز جمعه مرکز استان نباید نیمه کاره و معطل اعتبار بماند، افزود: یکی از نخستین فضاهایی که باید به بهترین شکل طراحی شود مصلی‌های نماز است، مگر چند مسجد مصلی جامع در هر شهر و استان داریم؟

 

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرهای کشور  مصلی‌های نماز جمعه هنوز نیمه تمام است اما با همان وجود برخی جاها مومنان در همان مصلی‌های نیمه تمام نماز می‌خوانند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما نگاه تشریفاتی نداریم اما معتقدیم در مصلی‌ها باید بخش‌های مختلف از جمله مدرسه علمیه و مراکز فرهنگی وجود داشته باشد و همه رفتارهای مردم بر محور مصلی‌ها باشد.

 

به گفته وی در تکمیل و ساخت مصلی نماز جمعه و مسجد باید آحاد مردم مشارکت داشته باشند چون بنا بر روایات اگر کسی مسجدی بسازد خداوند برای او در بهشت خانه ای فراهم می‌کند.

 

برای تکمیل و ساخت مصلاهای نماز همه آحاد مردم کمک کنند

 

برای تکمیل و ساخت مصلاهای نماز همه آحاد مردم کمک کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در برخی استان‌ها هنور مصلی‌های نماز جمعه تکمیل نیست گفت: باید همه آحاد مردم در تکمیل و ساخت مصلاهای نماز و مساجد کمک کنند.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام علی اکبری ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعت مساجد و روحانیون مرکز استان با موضوع شبکه امامت و مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی که در مصلی المهدی بیرجند برگزار شد اظهار داشت: پرداختن راجع به مسجد از زوایای مختلف جای مباحثه بررسی دارد و همچنین  توسعه مضامین نظریه‌پردازی زیاد است که در جای خود محفوظ است.

وی با بیان اینکه  امید است علما و طلبه‌های جوان همت کنند موضوع مسجد  را از ابعاد گوناگون در دستور کار  خود قرار دهند افزود: از جنبه‌های علمی پژوهشی حق است که به این موضوع پرداخته شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بیرجند از  گذشته به امروز  از نظر غنای علمی و فرهنگی شناخته شده است گفت: جوانان باید با  ابتکار و نوآوری دست به تولیداتی بزنند و با تولید نمونه‌های فاخر و جذب حداکثری به سمت و سوی مساجد این استان به عنوان الگو واقع شود  و همیشه برای الگوگیری بتوانیم خراسان جنوبی را مثال بزنیم.

علی اکبری با بیان اینکه پیامبر(ص) کلنگ نخستین مسجد را در همین ماه ربیع الاول زد افزود: خودسازی جامعه‌پردازی باید از طریق مسجد انجام شود و طبق روایات ما زمین فلسفه وجودی آن با اتصال به خدا خضوع در برابر حق خشوع محقق شود.

وی با بیان اینکه  مسجد در وسط معادلات زندگی انسان‌ها نشان‌گذاری شده است، افزود: پیامبر(ص) به محض وارد شدن به مسجد ابتدا به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد چرا که خدمت در مسجد آن هم به مسلمانان بسیار مهم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه مساجد مکان‌های منتخب خدا در زمین هستند گفت: مساجد باید آزاد از هر گونه شائبه‌ای به جز توحید باشند و فقط برای خدا تطهیر شوند و همچنین  تولیت همه مساجد از مسجد الحرام تا مسجد القصی تولیت آن با خداست دیگرام از جمله امامان جماعت در دیگر تولیت‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

علی اکبری با بیان اینکه عالمانی که به عنوان خادمان هر مسجدی حضور پیدا می‌کنند امام جماعت خادم اول هر مسجد است و  بزرگترین عالمان را هم که نگاه می‌کنیم افتخار  خدمت گذاری در مسجد را دارند.

وی با بیان اینکه مردم با مسجد در هر شهر شناخته می‌شوند و این خواست خدای متعال است  که مسجد قلب تپبنده هر محله است افزود: مساجد هویت اجتماعی و عواطف پیوند دهنده است و مومنین در مساجد باید رنگ الهی بگیرند معاشرت‌ها و ازدواج‌ها در مسجد رقم خورد.

علی اکبری با بیان اینکه رهبری گفتند ما مسجد سکولار نداریم گفت: اما بسیاری از مساجدی که داریم ربطی به مسجد مورد علاقه و تاکید اسلام ندارند.

وی ادامه داد: مساجد باید مرکز اتصالات اخوت ایمانی محله باید باشد و همه باید برای مسجد عاشقانه کار  انجام دهند  و همچنین بیرجند هیچ وقت نباید با این سابقه  مدیریتی ریشه علمی جهادی بعد ۴۰ سال مصلی المهدی آن نیمه کاره و معطل اعتبار باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نخستین جاهایی است که باید به بهترین شکل طراحی شود مصلی‌های نماز است  مگر چند مسجد مصلی جامع در هر شهر و استان داریم؟

علی اکبری با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای کشور  مصلی‌های نماز جمعه ما  هنوز نیمه تمام است اما با همان وجود برخی جاها مومنان در همان مصلی‌های نیمه تمام نماز می‌خوانند،گفت: نگاه ما  نگاه تشریفاتی نیست اما معتقدیم از مصلی‌ها باید بخش‌های مختلف از  جمله مدرسه علمیه مراکز فرهنگی وجود داشته باشد و باید همه رفتارهای مردم باید بر محور مصلی‌ها باشد.

وی گفت: در ساخت مصلی و  مسجد باید آحاد مردم در آن حضور داشته باشند و اگر کسی مسجدی بسازد و به اندازه لانه یک پرنده هم که  باشد خدا برای او در بهشت خانه ای فراهم می‌کند  پس باید در ساخت مسجد آحاد مردم حتی کم پول ترین مردم مشارکت داشته باشند.

وی بیان داشت: دنیا و آخرت را می‌خواهیم آباد کنیم باید مسجد را بسازیم و ما نگاه ما فقط نگاه نهادی نیست.

 

 

 

 

 

 

سومین روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی/۲-۳

تاکنون هزار و ۱۸۷ نفر در خراسان جنوبی در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشتهسومین روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی ۱۴۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۵ بیمار جدید و از ۶۴۷ آزمایش سریع کرونا ۱۲۲ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۵۱ مورد از بیرجند، ۶ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از فردوس، ۲۱ مورد از نهبندان، ۳ مورد از درمیان، ۲۰ مورد از طبس، یک مورد از خوسف، ۱۵ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از بشرویه، ۷ مورد از سرایان و ۱۱ مورد از قائنات بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۷۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۵ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

وی افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۴۹۱ هزار و ۳۶۶ نفر واکسن نوبت اول و ۲۹۳ هزار و ۳۴۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۳۱۳ نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند.

 

 

 

 

 

۵ ساعت تلاش برای نجات مفقودان نتیجه داد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه از تلاش پنج ساعته نجاتگران برای جستجوی دو فرد مفقود شده در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

رمضانیان مقدم رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مبنی بر مفقود شدن دو نفر در ارتفاعات روستای خدافرید شهرستان، بلافاصله یک تیم امدادی جستجو و نجات با همراهی نیرو‌های انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

او با اشاره به تلاش ۵ ساعته نیرو‌های امدادی در این عملیات افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این عملیات جستجو بعد از کیلومتر‌ها پیمایش در ارتفاعات غرب شهرستان، بالاخره در ساعت ۱۵ این دو نفر را پیدا کرده و باتوجه به اینکه به لحاظ جسمانی مشکلی نداشتند آنان را به نزدیکترین آبادی منتقل کردند.

رمضانیان مقدم بیان کرد: این دو نفر از  خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس بودند که روز گذشته به قصد سفر به طبس و آبگرم معدنی حمام مرتضی علی از طریق ارتفاعات روستای خدافرید مسیر را پیموده که از برگشت به دلیل نقص خودرو و ادامه طریق با پای پیاده و قبل از تاریک شدن هوا، با تماس به سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر درخواست امدادرسانی کردند.

 

 

 

اجاره بها هم از گرانی‌ها جا نمانده /افزایش ۲۰ درصدی بدون مصوبه رسمی/۷

در حالی اجاره بها در شهرستان بیرجند هرروز بالاتر می رود که رئیس اتحادیه مشاورین املاک این شهرستان می گوید به تازگی مصوبه رسمی برای افزایش اجاره بها نداشته ایم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان همه چیز دست به دست هم داده است تا نرخ اجاره بها در خراسان جنوبی به دلخواه بالاتر برود.

یکی از مستأجرین می‌گوید: اجاره بهای خانه‌ای که در آن سکونت داریم ۷۵۰ هزار تومان است، اما حالا که دنبال خانه در همین منطقه با همان شرایط هستیم صحبت از اجاره‌های یک میلیونی و یا بالاتر می‌ شود.

او افزود: در محله‌های سرشناس بیرجند، اجاره خانه‌ای که بشود با خانواده در آن زندگی کرد زیر دو میلیون تومان نیست و بعید می‌دانم فردی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند توان پرداخت اجاره بها در آن محله‌ها و مدیریت خرج زندگی را با آن حقوق داشته باشد.

این مستأجر چاره کار را بالاتر رفتن حداقل حقوق‌ها و یا ساماندهی کلی و نظارت اساسی بر گرانی‌ها می‌داند.

علت گرانی اجاره بها را از رئیس اتحادیه مشاورین املاک جویا شدیم.

اربابی رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند گفت: نرخ اجاره بها در شهرستان در حال افزایش است و برای بررسی علت آن فاکتور‌های زیادی را می‌توان بررسی کرد.

او افزود: بالارفتن قیمت مصالح، کم شدن ساخت و ساز ها، خشکسالی و افزایش مهاجرت به شهر از جمله دلایل بالارفتن قیمت اجاره‌ها است.

اربابی ادامه داد: مصوبه رسمی‌ برای افزایش اجاره بها نداشته ایم، اما تورم زیاد و گرانی‌ها باعث شده صاحب خانه‌ها برای جبران مخارج شان به بالابردن اجاره بها روی آورند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت اجاره بهای ملکی که ارزش آن دو میلیارد است باید با اجاره بهای ملکی که ارزش آن یک میلیارد است یکسان باشد.

او بیان کرد: می‌توان گفت اجاره بها تقریبا ۲۰ درصد بیشتر شده است و بالارفتن نرخ مالیات در دفترچه املاک کشوری نیز در گران‌تر شدن اجاره بها بی تأثیر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

نجات جان دو شهروند با ایثار پلیس قاینی/۴

مأمور وظیفه شناس پلیس در قاین با فداکاری دو شهروند را از مرگ حتمی نجات داد.

فرمانده انتظامی استان گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سانحه رانندگی در کمربندی میدان طلای سرخ شهرستان قاین بلافاصله نیرو‌های امداد ، مأموران پاسگاه ولیعصر و کارشناسان پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

سردار فرشید افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند بر اثر برخورد سواری پراید و پژو ۴۰۵ در محل اعلامی ، سواری پراید دچار حریق شد و سرنشینان خودرو داخل آن محبوس شده اند.

فرمانده انتظامی استان گفت: با اقدام به موقع مأموران و نیرو‌های امدادی حریق مهار شد و با از جان گذشتگی یکی از مأموران پاسگاه ولیعصر قاین در حالی که هر لحظه امکان گسترش و یا انفجار خودرو وجود داشت، ۲ سرنشین محبوس شده در پراید از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و به آنان امدادرسانی شد.

سردار فرشید با بیان این که مأمور وظیفه شناس پلیس نیز در این حادثه دچار سوختگی و آسیب شده است، افزود: این اقدام خداپسندانه مأمور پلیس فراتر از وظایف سازمانی است که از فداکاری و از جان گذشتگی این مأمور وظیفه شناس قدردانی می‌کنیم.

 

 

 

 

۱۰ مصدوم در حوادث واژگونی سه خودرو در خراسان جنوبی/۴

واژگونی سه خودرو در محورهای خراسان جنوبی ۱۰ مصدوم برجای گذاشت.

در اولین حادثه ساعت ۶:۲۰ بامداد واژگونی مینی بوس در کیلومتر ۸ محور۱۰ مصدوم در حوادث واژگونی سه خودرو در خراسان جنوبی بیرجند به خوسف، ۷ نفر مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان علت حادثه را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد.

همچنین تصادف خاور با خودروی سواری پژو در محور طبس – دیهوک به علت سبقت غیرمجاز موجب واژگونی خاور شد و یک مصدوم برجای گذاشت.

همچنین در واژگونی یک خودرو در روستای درمیان دو نفرمصدوم شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اولین جایگاه CNG نهبندان در آستانه بهره برداری

اولین جایگاه CNG شهرستان نهبندان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی در گفتگو با اولین جایگاه CNG نهبندان در آستانه بهره برداریخبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به مصرف بالای بنزین در این منطقه ، احداث جایگاه سوخت CNG با مشارکت سرمایه گذار خصوص در دستور کار قرار گرفت.

مردانی افزود: تجهیزات این جایگاه را دولت با هزینه ۹ میلیارد تومان تامین شده است.

وی گفت: این جایگاه امکان فشرده‌سازی ۱۵۰۰ مترمکعب گاز را دارد و با دارا بودن ۶ نازل ، امکان سوختگیری همزمان ۶ خودرو را خواهد داشت.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت:این جایگاه CNG، در کیلومتر یک جاده نهبندان-زاهدان با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر زمین احداث شده است.

 

مردانی افزود: پس از راه اندازی این جایگاه توسط متخصصین شرکت پشتیبان تهران و وصل گرم شرکت گاز پیش بینی می شود اولین جایگاه CNG نهبندان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

 

 

 

تولید ۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی در خراسان جنوبی

امسال ۲۳۶ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف جنگلی در سه نهالستان خراسان جنوبی تولید شد.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان تولید ۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی در خراسان جنوبیجنوبی گفت: این تعداد نهال شامل گونه‌های بادامک، سنجد، اقاقیا، زیتون تلخ، ارغوان، زبان گنجشک و سرو است که در نهالستان‌های استان برای غرس در پروژه‌های توسعه جنگل و فضای سبز تولید شده است.

 

محمودی افزود:همچنین ۲۵۴ هزار اصله نهال از این گونه‌ها آماده توزیع در فصل درختکاری است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جنگل‌های استان به دلایلی مانند آتش سوزی و خشکسالی شدید حاکم بر استان، آفات و یا برخی از جانواران مانند تشی دچار آسیب می‌شود، گفت: هرساله بخشی از جنگل‌های استان با غرس نهال ترمیم می‌شود.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: امسال عملیات جنگل کاری با نهال و بذر در سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های استان پیش بینی شده؛ که در صورت تامین اعتبار در فصل مناسب اجرا خواهد شد.

محمودی افزود: نقشه عملیات پیشنهادی جنگل کاری در این اراضی ملی تهیه شده است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان با استفاده از گونه‌های جنگلی بادامک، بنه، ارغوان و بادام  ایجاد شده است.

وی گفت: عدم پراکنش بارندگی به طور مناسب بویژه در فصل رویش، وضعیت توپوگرافی استان، نداشتن نیروی انسانی کافی، معارضات و عدم استقبال مردم در سامان‌های عرفی، کوتاه بودن فصل اجرای عملیات جنگل کاری و ابلاغ دیر هنگام اعتبارات لازم از مهمترین مشکلات بخش جنگل کاری استان است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:بیش از ۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های پی در پی و نفوذ ریزگرد‌ها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است.

محمودی گفت: در راستای صیانت از جنگل‌های استان انجام عملیات اصلاحی در هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها شهرستان طبس امسال اجرایی شده است.

خراسان جنوبی ۶۲۷ هزار و ۷۲۳ هکتار جنگل دارد که عمدتا از نوع جنگل‌های تنک ناحیه رویش ایران و تورانی است.

 

 

رونق استخراج در عسلویه معدنی کشور/۲-۳

استخراج از معادن خراسان جنوبی از ابتدای امسال ۱۲۵ درصد افزایش یافت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال ۱۴ فقره پروانه بهره برداری جدید برای استخراج معادن در استان صادر شده است.
ایمان طلب با اشاره به اینکه ذخیره این معادن بیش از ۴ میلیون تن است گفت: اشتغال ایجاد شده در این معادن هم ۱۱۱ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵۰ درصد افزایش دارد.
وی همچنین گفت: سرمایه گذاری در این معادن حدود ۶۳ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۵ برابر سرمایه گذاری‌های معدنی استان افزایش یافته است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با بیان اینکه بیشترین پروانه‌های صادره با ۴ مورد در شهرستان طبس و بعد از آن با ۳ مورد در نهبندان بوده است گفت: اغلب این پروانه‌های بهره برداری در زمینه طلا، بنتونیت، پرلیت، سیلیس و آهن است.

 

 

 

 

اختلال در سوختگیری با کارت سوخت در خراسان جنوبی

سوختگیری با کارت سوخت در خراسان جنوبی با اختلال مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی،شنیده ها حاکی از این است که اختلال در سوختگیری با کارت‌های سوخت، رانندگان وسائط نقلیه در خراسان جنوبی را با مشکل مواجه کرده است.

 

گفته می شود مشکلی برای سوخت‌گیری با قیمت آزاد وجود ندارد.

سخنگوی وزارت نفت گفته است: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

کاهین افزود:هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار در دیدار وزیر بهداشت:

تامین پزشک متخصص از اولویت‌های خراسان جنوبی است/۳-۲

تامین پزشک متخصص از اولویت‌های خراسان جنوبی است

 استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود پزشک متخصص به‌ویژه در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان، جبران این نقیصه را از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی برشمرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، “حمید ملانوری” روز سه‌شنبه در دیدار با “بهرام عین‌اللهی” که در محل این وزارتخانه انجام شد، به تشریح شرایط استان پرداخت.

وی گفت: قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر ۲ کریدور اصلی و همجواری با ۶ استان کشور، افزایش میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان و تعدد سوانح را به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی از همسایگی این استان با کشور افغانستان سخن گفت و بر تاثیر این مرز مشترک بر آمد و شد خودروهای ترانزیتی و نقشی که در بروز حوادث جاده‌ای دارند، تاکید کرد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به همراهی مردم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها شرایط مطلوب‌تری دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه احتمال شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم از مرزهای شرقی وجود داشت گفت: با اتخاذ تدابیر لازم و کنترل کامل مرز، خوشبختانه پیک پنجم را با کمترین تبعات پشت سر گذاشتیم.

وی ضمن دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در استان خراسان جنوبی و رصد شرایط به‌صورت میدانی، از این وزارتخانه برای همراهی با رفع نیازهای استان قدردانی کرد.

استاندار خراسان جنوبی تامین تجهیزات پزشکی به‌ویژه در شهرستان‌ها را نیز خواستار شد و بر لزوم توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار درخصوص تامین نیازهای استان و سفر به خراسان جنوبی قول مساعد داد.

 

 

 

 

 

 

سرما و یخبندان شبانه در مناطق سردسیر خراسان جنوبی/۲

سرما و یخبندان شبانه در مناطق سردسیر خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی گفت:با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، تا پایان هفته شاهد وقوع سرما و یخبندان شبانه در سربیشه و قائنات خواهیم بود.

 

نخعی افزود: در روز‌های آینده شرایط جوی در استان پایدار و یکنواخت خواهد بود و تغییرات دما در اکثر نقاط استان محسوس نخواهد بود

 

 

 

 

 

 

 

درخشش خوشه‌های طلایی در سایه سار نخل ها/ عطر برنج ازمیغان در دل کویر /۲

فصل برداشت برنج در روستای ازمیغان طبس از اواخر مهر ماه آغاز شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  ازمیغان ، روستایی در ۳۸ کیلومتری شمال طبس است که قرن هاست از زمین‌های حاصیل خیزش در کنار ۵۶ محصول زراعی و باغی دیگر برنج هم برداشت می‌شود.

برنج محصولی است که نیاز به آب فراوان دارد، ولی به بار نشستن خوشه‌های طلایی برنج در منطقه‌ای خشک بسیار تعجب برانگیز است.

یکی از کشاورزان برنج کار گفت: به امید خدا امسال با تلاش و زحمت فراوان ۱۰۰ تن برنج برداشت خواهم کرد.

او با اشاره به اینکه هر هکتار ۶ تن شلتوک دارد افزود: از هر۶ تن شلتوک ۴ تن برنج برداشت می‌شود.

وقتی فصل برداشت برنج می‌رسد کوچک و بزرگ برای کمک می‌آیند؛ برای برداشت محصول به کمک پدربزرگم آمده ام.

یکی دیگر از اهالی با اشاره به اینکه برنج منطقه ازمیغان کیفیت، عطر و طعم خوبی دارد اظهار کرد: محصول علاوه بر اینکه داخل استان مصرف می‌شود به سایر استان‌ها مانند تهران، مشهد و یزد ارسال می‌شود.

پیش بینی برداشت ۱۰۰ تن برنج

آشنا دهیار روستای ازمیغان گفت: ریزش و هدر رفت ۶ درصدی شلتوک در زمان برداشت سنتی برنج، کشاورزان را تشویق به برداشت برنج توسط کمباین کرده که هدر رفت را به ۳ درصد کاهش می‌دهد.

او افزود: از اواخر مهر ماه برداشت برنج آغاز می‌شود و حدود یک ماه طول می‌کشد.

آشنا اظهار کرد: برداشت برنج در این روستا از سطح زیر کشت حدود ۲۰ هکتار توسط ۵۰ بهره بردار در حال انجام است که پیش بینی می‌شود از این سطح ۱۰۰ تن برنج برداشت شود.

دهیار روستای ازمیغان بیان کرد: برنج این منطقه به دلیل استفاده از آب نهر دارای کیفیت بالایی است و صرفه اقتصادی خوبی برای شالیکاران دارد.

مشکلات بشرویه گزینه روی میز وزرا/۲

فرماندار شهرستان بشرویه از پیگیری مشکلات راه، هلال احمر، بیمارستان و ورزش این شهرستان در تهران خبرداد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  شفیعی فرماندار بشرویه گفت: طی سفری که به همراه امام جمعه، شورای شهر و همراهی نماینده مردم داشتیم برخی از مشکلات این شهرستان را در تهران و در دیدار با وزرا پیگیری کردیم.

او افزود: در زمینه برنامه و بودجه بحث اعتبار از محل راه‌های کویری قول مبلغی برای دوبانده کردن بشرویه تا سه راهی بشرویه گرفته شد.

شفیعی از پیگیری‌ها برای اخذ مجوز‌های کمیسیون ماده ۲۳ برای این مسیر خبرداد و گفت: توسعه هلال احمر را در دستور کار داشتیم که برای تکمیل سوله امدادی قول مساعد داده شد و برای اصفاک و گرفتن تجهیزات هم نیز قول‌های مساعدی گرفته ایم.

او ادامه داد: در این سفر برای گرفتن تجهیزات کامل بیمارستان هم پیگیری‌هایی را انجام دادیم و همچنین مباحث مربوط به حفره و پیگیری برای رفع مشکلات زمین دربشرویه هم مطرح و پیگیری شد.

 

 

 

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد؛
اجرای آسفالت ۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌ جنوبی
سهرابی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱ کیلومتر از جاده‌های راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حمید سهرابی» امروز (۴ آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۵۹۰ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است که ۵۱درصد راه‌های روستایی را شامل می‌شود.

 

معاون فنی و راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال بالغ بر ۳۱ کیلومتر از جاده های راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آسفالت شده که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و البته به شرط تامین اعتبار تا پایان سال مالی امسال ۹۰کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شاخص برخورداری از راه روستایی به طول کل راه‌ها به ۹۷ درصد رسیده است.

 

سهرابی ابراز امیدواری کرد: با تأمین اعتبارات لازم و قیر مورد نیاز در ادامه سال جاری نیز شاهد افزایش روند عملیات آسفالت در محورهای مواصلاتی استان و به تبع آن بخشنده کردن و ایمن سازی جاده‌ها باشیم.

 

معاون فنی و راه‌ های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: روستاها کانون مهم تولید و اشتغال در هر جامعه‌ای به شمار می‌روند، بهبود وضعیت زیرساختی از جمله راه‌های روستایی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه همه جانبه این مناطق است.

 

 

 

 

۹۹ درصد جمعیت روستایی شهرستان درمیان گاز دارند/۲

۹۹ درصد جمعیت روستایی شهرستان درمیان گاز دارند

فرماندار درمیان گفت: شهرستان درمیان جزو مناطق سبز شرکت گاز قرار گرفته است به گونه‌ای که ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی آن از گاز برخوردار هستند.

حسینعلی بخشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل شبکه و نصب انشعابات ۱۷ روستای گازدار شهرستان با اعتبار یک میلیارد تومان در حال انجام است و طی یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجراست گفت: اکنون ۱۴۱ روستا که ۹۹ درصد جمعیت روستایی شهرستان را تشکیل می‌دهند از گاز برخوردار هستند.

وی افزود: اجرای خط انتقال پرفشار به طول ۱۱۴ کیلومتر، شبکه‌گذاری در سطح شهرستان به طول هزار و ۱۷۴ کیلومتر و نصب ۱۴ هزار و ۹۳۸ انشعاب گاز از جمله اقدامات مهم شرکت گاز در این منطقه بوده است.

بخشی عنوان کرد: تاکنون شهرهای اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در حوزه روستایی ۱۴۱ روستای شهرستان درمیان با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی گفت: در حوزه صنایع نیز ۱۹۰ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از گاز برخوردار هستند.

فرماندار درمیان اظهار داشت: خطوط انتقال گاز تا نقطه صفر مرزی اجرا شده به گونه‌ای که گاز به روستاهای نوار مرز شرقی از جمله «خیرآباد و کلاته گاویج» رسیده است و واحدهای صنعتی اطراف از جمله کارخانه سیمان باقران و واحدهای پرورش دام و طیور هم از این خدمت برخوردار شده‌اند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

 

 

 

 

اقناع‌سازی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است

اقناع‌سازی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: اقناع‌سازی مردم درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مدیریت دورهمی‌های خانوادگی برای جلوگیری از ورود به پیک ششم بیماری، ضروری است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده در هشتاد و ششمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد استانی مدیریت کرونا، امکان شروع پیک ششم در آبان ماه است و لزوم اقناع‌سازی مردم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد استانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت عمومی کشور و استان کاملا شکننده است گفت: طبق آخرین گزارش‌ها در اول آبان تعداد شهرهای قرمز از ۶ شهر به ۱۶ شهر در سطح کشور افزایش یافته است و مطابق پیش‌بینی‌ها این افزایش تا پنج آبان ماه بیشتر هم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح عمومی کشور و استان هستیم و این کاهش را باید به عنوان زنگ خطری برای ورود به مرحله بعدی پیک کرونا جدی تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی با شتاب ادامه دارد افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از ۷۰ درصد مردم دز اول و بیش از ۴۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اما تا رسیدن به ایمنی عمومی و تزریق دز دوم به بیش از ۷۰ درصد مردم، باید رعایت‌ها ادامه یابد.

نبی‌زاده به دستورالعملی که اخیرا ابلاغ شده نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که حداقل دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، از روز شنبه هشتم آبان ماه امکان حضور در ادارات استان را نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: کسانی که از واکسن استفاده کرده‌اند نیز با مراجعه به سامانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای دریافت کارت واکسن اقدام کنند.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه از ۱۷ تا ۳۰ مهر ماه، ۳۳۳ خبر و گزارش در رسانه‌های استان درباره کرونا منتشر شد افزود: ۳۰ محتوا در قالب پوستر، نقاشی دیجیتال، موشن گرافی و رپرتاژ نیز در این مدت تولید شده است.

وی گفت: از اسفند ۹۸ و آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و خراسان جنوبی تاکنون ۳۱ هزار و ۱۹۰ گزارش و خبر توسط رسانه‌های استان منتشر شده است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان تیر امسال در شروع خیز پنجم شیوع کرونا قرار گرفت و شهریور ماه از قله موج پنجم عبور کرد.

اولین مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در شهر بیرجند چهارم اسفند ۱۳۹۸ گزارش شد و این استان تاکنون پنج موج بیماری کووید۱۹ را پشت سر گذاشته است.

حدود ۴۵ روز پس از فروکش کردن موج پنجم کرونا در خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش تدریجی موارد سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی کرونا قرار خواهیم گرفت.

محمد دهقانی ۲۵ مهر ماه جاری اظهار داشت: هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی و مختصر مراجعه‌کنندگان هم سرپایی و هم بستری به بیمارستان‌های سطح استان بودیم که باعث شد استان خراسان جنوبی در زمره هفت استانی در کشور قرار بگیرد که افزایشی را در میزان بستری‌ها نشان می‌دهند.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی سه شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، هفت شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و یک شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

 

 

شهردار جدید شوسف معرفی شد
«مسعود مالکی » در آیینی با حضور مسئولان به عنوان شهردار جدید شهر شوسف معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۴ آبان) در مراسم تودیع و معارفه شهردار شوسف که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران باید از فرصت بی نظیر خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم همواره در صحنه های دفاع مقدس، انتخابات، مشکلات اقتصادی و فرهنگی نشان دادند که در برابر زیاده خواهی و زورگویی دشمن ید و صدای واحدی برای جلوگیری از به ثمر رسیدن خواسته های آنها دارند، گفت: با رهبری مقام معظم رهبری علی رغم همه سختی ها، مشکلات تا حدودی رفع شد.

بیکی  گفت: وظیفه  شهرداری ها خدمت بی منت و مستقیم به مردم است و باید مردم داری و جلوگیری از تضییع حقوق مردم سرلوحه کار شهرداران باشد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرداران باید از مشارکت مردم استفاده بی نظیری داشته باشند، تصریح کرد: اما در بسیاری از بخش ها شاهدیم که مردم به مشارکت گرفته نمی شوند که ضربه بزرگی در حوزه های شهری است، همچنین تعامل و ارتباط متقابل با دستگاه های اجرایی نقش پررنگی در موفقیت شهرداری ها خواهد داشت.

بیکی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی مردم، بیان کرد: همراهی اعضای شورای شهر جدید با شهردار و تعامل با مردم کارساز است و شهرداری ها را به توفیق خواهد رساند.

گفتنی است در این مراسم «مسعود مالکی» به عنوان شهردار جدید شهر شوسف معرفی و  از تلاش های «غلامرضا عمانی» شهردار سابق این شهر قدردانی شد.

 

 

سد خاکی شهید سلیمانی در منطقه لانو خراسان جنوبی افتتاح شد

سد خاکی شهید سلیمانی در منطقه لانو خراسان جنوبی افتتاح شد

سد خاکی سردار شهید سلیمانی در منطقه مرزی لانو شهرستان سربیشه با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسوولان به بهره‌‍‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا پروژه سد خاکی سردار دل‌ها در روستای مرزی لانو از بهمن سال گذشته به همت قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی اجرا شد و امروز (دوشنبه) با حضور سردار “محمد پاکپور” و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان مرزی سربیشه به بهره‌برداری رسید.

همزمان با افتتاح این پروژه که بیش از ۱۷ روستای منطقه و قنات‌ها را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار داد، عملیات اجرایی فاز نخست آبرسانی منطقه خوشاب سربیشه نیز با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

با اتمام فاز نخست مجتمع آبرسانی خوشاب که توسط قرارگاه شهید ناصری سپاه و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی احداث می‌شود، بیش از ۱۰ روستای منطقه که تاکنون با مشکل کم‌آبی مواجه بوده‌اند از آب آشامیدنی سالم لوله‌کشی برخوردار خواهند شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها گفت: اولویت سپاه برای کارهای عمرانی، مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

سردار محمد پاکپور افزود: در هر جایی از کشور که نیاز به کمک باشد، به یاری مردم می‌شتابیم و آن را یکی از ماموریت‌های اصلی خود می‌دانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم گفت: پروژه سد خاکی سردار دل‌ها با مشارکت قرارگاه شهید ناصری سپاه و آستان قدس رضوی از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۹ اجرا شد.

علیرضا نصرآبادی اعتبار این پروژه را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سد خاکی روستای مرزی لانو با حجم خاکریزی ۵۵ هزار متر مکعب، ارتفاع ۱۰ متر و طول تاج ۱۵۰ متر طی مدت هشت ماه احداث شده است و قابلیت بیش از یک میلیون متر مکعب آبگیری دارد.

تا پیش از احداث این سد خاکی ساکنان منطقه لانو سربیشه و روستاهای اطراف آن در بارندگی‌ها دچار خسارات زیادی می‌شدند و مزارع و منازل مسکونی آنان آسیب می‌دید در عین حال نزولات آسمانی منطقه نیز هدر می‌رفت و از دسترس خارج می‌شد که با افتتاح این پروژه علاوه بر پوشش آب شرب و کشاورزی ساکنان منطقه، شرایط تغذیه و احیای قنوات محلی نیز فراهم شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

 

 

 

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۴.۴ درصد افزایش یافت

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۴.۴ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: براساس آمار موجود ۲ هزار و ۷۷۲ واقعه ازدواج امسال در این استان ثبت شده که ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 علیرضا مهرآور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون آمارهای چهار ماه ابتدای سال جاری از سوی سازمان ثبت احوال کشور جمع‌بندی و اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس هزار و ۸۹۷ مورد از ازدواج‌های ثبت شده در خراسان جنوبی مربوط به مناطق شهری و بقیه مربوط به مناطق روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: میانگین سن ازدواج مردان در این استان ۲۷ سال است و این رقم در ازدواج زنان ۲۲.۱ به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: به لحاظ سنی نیز ۸۰.۸ درصد ازدواج آقا بزرگتر از خانم ، ۱۱.۳ درصد هم‌سن و ۷.۹ درصد خانم برزگتر از آقا بوده است.

مهرآور نرخ ازدواج در کشور را ۶.۸ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ ازدواج در استان خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که رتبه دوم کشوری را از این حیث داشته است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۷ هزار و ۵۴ مورد ازدواج در خراسان جنوبی به ثبت رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و شهرستان نهبندان با ۳.۵ درصد کمترین رشد ازدواج را در استان داشته است.

 

 

 

 

 

 

سامانه نهضت ملی مسکن برای ۱۷ شهر خراسان جنوبی باز است

سامانه نهضت ملی مسکن برای ۱۷ شهر خراسان جنوبی باز است

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سامانه ثمن (نهضت ملی مسکن) برای ۱۷ شهر خراسان جنوبی که زمین مورد نیاز در آنها تامین شده، باز است.

وحید داعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان می‌توانند در فرصت پیش‌رو از طریق سامانه ثمن (نهضت ملی مسکن) ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: در ۱۴ شهر خراسان جنوبی هنوز زمین مورد نیاز تامین نشده است که به محض تامین زمین در این شهرها نیز سامانه برای نام‌نویسی متقاضیان باز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تمامی مزایای موجود در طرح جهش تولید مسکن مشمول افرادی که برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند نیز خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: از آغاز نام‌نویسی متقاضیان در سامانه ثمن (۲۸ مهر امسال) تاکنون بیش از سه هزار نفر در استان خراسان جنوبی موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

یکی از اولین برنامه‌های دولت سیزدهم ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال اعلام شد و آن طور که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته است: اگر بخواهیم به برنامه زمان‌بندی که تحویل چهار میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم است، برسیم باید احداث ۲ میلیون واحد مسکونی شروع شود چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد.

ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن در سامانه ثمن (saman.mrud.ir) طرح‌ نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه آغاز شد و به مدت یک‌ ماه تا ۲۸ آبان امسال ادامه دارد.

سامانه ثمن یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس جمهوری، راه‌اندازی شد که براساس آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند.

متقاضی پس از ثبت‌نام نهایی می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی tem.mrud.ir پیگیری کند.

 

 

افتتاح بزرگترین پروژه آبخیزداری سد شهید سلیمانی در شهرستان سربیشه به روایت تصویر

 

افتتاح بزرگترین پروژه آبخیزداری سد شهید سلیمانی در شهرستان سربیشه به روایت تصویر

 بزرگترین پروژه آبخیزداری سد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در روستای لانو شهرستان سربیشه افتتاح شد.

 پروژه آبخیزداری سد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری با همکاری آستان قدس رضوی و اداره کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی در مدت ۸ ماه با تلاش شبانه روزی محرومیت‌زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه ساخته شد.

همچنین همزمان با افتتاح سد خاکی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کلنگ فاز یک آبرسانی از روستای مشوکی تا روستای لانو به زمین زده شد.

طول مسیر حدود ۲۵ کیلومتر و تمامی روستاهای مسیر از آن برخوردار شده و تا دهه فجر با همکاری و مشارکت اداره آب و فاضلاب و کمیته امداد استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۲۵۰/ح

 

 

 

 

گزارش تصویری/مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس

طی مراسمی از ۳۸ حافظ قرآن کریم در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و چهار حافظ قرآن کریم در رده سنی بزرگسال با حضور مسئولان شهرستان طبس تجلیل به عمل آمد.

۱۴۰۰/۸/۴ – ۰۸:۴۱

مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در طبس

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/08/04/IMG11482074.jpg

 

 

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/08/04/IMG11072145.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*