اخبار خراسان جنوبی /مداخلات دشمن باعث قوی‌تر شدن کشور می‌شود

استرس شغلیتوصیه‌هایی برای پیشگیری از مسمومیت دارویی

تازه‌ترین آمار تسلیحات هسته‌ای آمریکا و روسیه

 

آیندهٔ جمعیت ایران

خراسان جنوبی اولین استان کشور در اتصال جایگاه های سوخت به سامانه/۲

خراسان جنوبی اولین استان کشور در اتصال جایگاه های عرضه سوخت به سامانه هوشمند بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت : پس از حمله سایبری بهخراسان جنوبی اولین استان کشور در اتصال جایگاه های عرضه سوخت به سامانه هوشمند جایگاه های سوخت کشور در چهارم آبان ، تلاش ها برای فعال کردن جایگاه های سوخت آغاز شد.

مردانی افزود: خراسان جنوبی نیز در اولین ساعت ۱۰ تیم عملیاتی را به جایگاه‌ها اعزام کرد و یک تیم ۵ نفره نیز به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شد.

وی گفت: در ساعات اولیه این حمله جایگاه شهید قاسمی بیرجند فعال شد و به مرور تا ساعت ۱۸ کل جایگاه‌های استراتژیک استان فعال شد و عرضه بنزین با نرخ دوم انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان افزود: در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد همان روز اولین جایگاه استان به سامانه هوشمند سوخت متصل شد.

 

 

 

 

 

شربت آلرگارد و ماجرای استعفای عجیب چهار رئیس بیمارستان

چرا رئیس چهار بیمارستان در آمل به علت استفاده نشدن از شربت استاپ سیور برای درمان کرونا پارسال استعفا کردند؟ شربتی که اگر مجوز استفاده دریافت می کرد، شاید بسیاری از بیماران کرونایی الان زنده بودند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما داروی آلرگارد ، شربت گیاهی ضد کروناست که با عصاره گیاه سیر ، مرزه ، رازیانه ، گلپر ، آویشن شیرازی و گل میخک و اپیوم  ساخته می شود.
بر اساس آزمایشات انجام شده روی بیماران مبتلا به کرونا این دارو علائم بیماری کرونا مانند تب ، سردرد، بدن درد و مدت زمان بستری را به میزان موثری کاهش می دهد.

این شربت که به شربت استاپ سیویر هم شناخته می شود از همان ماههای ابتدایی کرونا استفاده شد و بیماران زیادی با این دارو درمان شدند. این شربت روی بیماران دو بیمارستان با مجوز وزارت بهداشت آزمایش شده است.

این آزمایش یک کار ازمایی بالینی دارای گروه کنترل بر روی ۱۵۰ نفر انجام شده است .

این بررسی که در بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل و امام علی آمل انجام شده به صورت تصادفی بیماران را با تائید همراه بیمار مورد درمان قرار دادند.

کشورهای مختلف داروهای زیادی را به بیماران کرونایی دادند قبل از اینکه موثر بودنشان بررسی شود اما دادن داروی گیاهی به موفقیت در کارازمایی بالینی مشروط شد.

در تیرماه ۱۳۹۹ نتایج داروی گیاهی شربت آلرگارد روی بیماران مشخص شد و نتایج آن هم منتشر شد.

دکتر اسماعیل محمدی رئیس سابق بیمارستان امام خمینی اعلام کرد: در گروهی که ازمایش بالینی انجام شد مرگ و میر نداشتیم .

علاوه براین که شربت آلرگارد در بیمارستان امام خمینی بررسی شد ، در بیماران سرپایی بیمارستان امام علی آمل هم بررسی شروع شد و ۵۴۲ بیمار از این دارو استفاده کردند و شش ماه این بررسی انجام شد و سرنوشت بسیاری را تغییر داد .

پس از بررسی ها لازم و مشخص شدن جواب آزمایش ها ، محققان جواب ان را به وزارت بهداشت ارسال کردند و برای بقیه بیماران این دارو را تجویز کردند

اما بعد از یک هفته با نامه ای به صورت کتبی دستور توقف تجویز دارو آلرگارد در بیمارستان داده شد!!

 

 

۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود/۲

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد به بسیج سازندگی استان ابلاغ شده است.

 «مهدی هنری»در بازدید از کارگاه اشتغال روستای تقاب شهرستان خوسف اظهار کرد: راه‌اندازی و هدایت اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اشتغال و توانمندسازی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت سه ساله تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی و ایجاد اشتغال در این زمینه، گفت: در سال جاری ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با محوریت صندوق‌های خرد روستایی پرداخت خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این تسهیلات بر اساس نوع شغل ایجادی تا سقف یک میلیارد ریال به هر فرد پرداخت می شود.

 

هنری ادامه داد: همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد هفت ساله نیز ابلاغ شده که برای توسعه کارگاه‌های موجود و تامین سرمایه در گردش کارگاه‌های اشتغال پرداخت خواهد شد.

 

 

 

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

روند بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی افزایشی است

روند بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی افزایشی است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سه شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار دارند که نشان‌دهنده روند افزایشی موارد بستری ناشی از کرونا است.

محمد دهقانی درباره آخرین وضعیت مخاطره شهرستان‌های خراسان جنوبی از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: براساس رنگ‌بندی جدید از امروز (۱۵ آبان) شهرستان‌های بیرجند و نهبندان هم قرمز شدند و به همراه قاینات در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های طبس و بشرویه نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد (متوسط خطر) را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تداوم این روند که به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و استان خراسان جنوبی است، جای نگرانی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز شروع پیک مجدد در استان شود که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

وی گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم حتما پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و تهویه مناسب را رعایت کنند.

دهقانی درباره پوشش واکسیناسیون اظهار داشت: ظرفیت واکسیناسیون مراکز ما خیلی بیشتر از تعدادی است که روزانه انجام می‌شود و حجم واکسن و تنوع آن هم به‌گونه‌ای است که افراد به‌راحتی می‌توانند واکسن مدنظرشان را انتخاب کنند.

وی افزود: تا زمانی که پوشش کامل واکسیناسیون حداقل در ۸۰ درصد جمعیت اتفاق نیفتد، شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون حدود ۵۲ درصد از جمعیت استان ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند که هنوز تا بالای ۸۰ درصد فاصله قابل توجهی داریم و درخواست ما این است که مردم هرچه سریع‌تر برای تکمیل واکسیناسیون در موعد مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

 

 

شناسایی ۱۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۱۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: بیشترین موارد شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، با ۸۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن با ۲۸ مورد مربوط به شهرستان قائنات است.

شریف زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته، هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی گزارش نشده است و تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری همچنان  هزار و ۱۹۷ نفر است.
وی گفت: هم اکنون نیز ۲۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۸۹ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و از این تعداد ۱۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری اند و حال ۱ نفرشان وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان با بیان اینکه تا کنون ۸۷۵ هزار و ۶۳۷ دز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شده است افزود: تا کنون ۵۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر واکسن نوبت اول، ۳۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۲۸۹۳ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده اند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبرداد:
کاهش ۷۵ درصدی تولید زعفران در سرایان/۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان گفت: استمرار خشکسالی، کاهش بارندگی ها و سرمازدگی در سال زراعی گذشته، کاهش ۷۵ درصدی برداشت طلای سرخ را در مزارع کشاورزی شهرستان سرایان در سال جاری رقم زده است.

«رضا صفایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در سرایان با اشاره به وجود سه هزار و ۱۰۰ هکتار مزارع زیر کشت زعفران و تولید سالانه بالغ بر ۱۲ تن زعفران خشک در این شهرستان، کاهش ۷۵ درصدی تولید محصول طلای سرخ را در سال جاری پیش بینی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان کاهش بارندگی ها و خشکسالی در سال زراعی گذشته بخصوص در نیمه دوم سال ۹۹ و عدم تامین نیاز آبی و بروز آسیب رشدی در روند تغذیه پیازهای دختری را متذکر شد و وجود زمستان خشک همراه با سرما و یخبندان مداوم که به مدت ۲۰ روز با دمای زیر صفر درجه در دوره فعالیت پیاز زعفران همراه شد را از دلایل اصلی کاهش تولید، نسبت به سال‌های گذشته برشمرد.

صفایی در ادامه با تصریح بر اینکه در چند سال اخیر با روند استمرار خشکسالی‌ها در منطقه، اعتباری از سوی سازمان ستاد مدیریت بحران برای آبرسانی به ۶۰۰ هکتار مزارع زعفران روستاهای کوهپایه سرایان اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه با هزینه شخصی نسبت به آبرسانی مزارع زعفران خود اقدام کردند که با توجه به کاهش درآمد آنان در چند سال اخیر هزینه های سنگینی را بر آنان تحمیل کرده است.

 

 

۴ مرکز خرید زعفران در استان خراسان جنوبی آغاز به‌کار کرد/۷

 

4 مرکز خرید زعفران در استان خراسان جنوبی آغاز به‌کار کرد

 در حالی که زعفران‌کاران خراسان جنوبی این روزها سخت مشغول برداشت گل‌های ارغوانی رنگ زعفران از مزارع خود هستند ۴ مرکز خرید زعفران نیز در استان دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عطر و بویش ناب است و متفاوت، گل‌های ارغوانی رنگی که با سپیده دم سر از خاک در می‌آورند و انتظار دست‌هایی را می‌کشند تا آنها را از دل خاک بیرون آورند.

گل‌های ارغوانی رنگی که این روزها در جای جای استان خراسان جنوبی مانند فرشی بسیار زیبا پهن شده‌اند، نامشان زعفران است زعفرانی که به دلیل برداشت صبح خروس خوان عطر و کیفیت آن زبانزد در داخل و در آن سوی مرزها است.

این روزها کشاورزان زعفران‌کار استان خراسان جنوبی سخت مشغول برداشت زعفران هستند زعفرانی که شهره خاص و عام است هر چند برخی از کشاورزان به هنگام برداشت محصول زرشک دل خوشی از قیمت‌ها ندارند اما امسال گویا بازار زعفران بهتر است.

برای خرید زعفران هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی به خبرنگار ما گفت: امسال در طرح خرید حمایتی زعفران در کشور مجری طرح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی است و برای خرید زعفران هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

غلامرضا قوسی با تاکید بر اینکه در این طرح سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی هستند گفت: سهم تسهیلات هر استان به میزان خرید آن استان بستگی دارد و طرح حمایتی زعفران از اول آبان‌ماه آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۲۰۰ تن زعفران خشک از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه بانک عامل موظف است به پرداخت مبلغ تسهیلات به حساب کشاورزان زعفران‌کار معرفی شده توسط مجری طرح حداکثر ظرف مدت ۵ روز اقدام کنند گفت: در این طرح قیمت هر کیلو زعفران نگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و شبه نگین ۱۶ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پوشال معمول ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران دسته هر کیلو گرم ۱۱ میلیون تومان خریداری می‌شود.

قوسی با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران در این بخش ۳۲ هزار و ۲۸۲ خانوار است افزود: امسال متاسفانه شاهد کاهش ۲۰ درصدی تولید زعفران در مقایسه با سال گذشته است افزود: کاهش بارندگی در ماه‌های اسفند و فروردین، افزایش شوری خاک، گرمای هوا و افت کیفیت آب و خاک از علل کاهش تولید زعفران در استان است.

قیمت هر کیلو زعفران در بازار بین ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان است

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی هم از راه‌اندازی ۴ مرکز خرید زعفران در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از زعفران‌کاران ۴ مرکز خرید زعفران در استان راه‌اندازی کردیم که این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، فردوس و قاینات است.

وحید ضیائیان احمدی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه قیمت زعفران در بازار خوب است ما خرید نداریم چرا که وقتی قیمت زعفران در بازار افت پیدا می‌کند مراکز حمایتی اقدام به خرید زعفران می‌کنند تا کشاورز دچار ضرر نشوند‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز خرید ما باز هستند و باز هم اگر کشاورزان تمایلی به فروش داشته باشند همکاران ما در مراکر خرید آماده خریداری هستند.

ضیائیان احمدی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران در بازار بین ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مداخلات دشمن باعث قوی‌تر شدن کشور می‌شود

مداخلات دشمن باعث قوی‌تر شدن کشور می‌شود

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: صبر انقلابی مردم در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت جای تقدیر دارد و مداخلات دشمن با وجود مشکلاتی که به بار می‌آورد، ما را قوی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار “قربانعلی مردانی” مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: دشمن به تعبیر خودش همه گزینه‌ها را روی میز دارد پس ما باید از هر روزنه‌ای منتظر تجاوز دشمن باشیم، دشمن اتاق فکر دارد و ریز و درشت قضایا را هم کارشناسی می‌کند و این گونه نیست که کارهای او بدون مطالعه باشد.

وی افزود: حرکت دشمن توطئه‌ای حساب شده بود اما شما و همکارانتان در سراسر کشور خوب کار کردید به‌گونه‌ای که آنچه را دشمن تصور می‌کرد ۱۸۰ درجه عوض شد و او می‌خواست در آستانه سیزدهم آبان یک آبروریزی و نارضایتی به وجود بیاورد ولی نتیجه به عکس شد و برگ زرین ورق خورد که آنها را بی‌اعتبار کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مکمل شکست دشمن در قضیه اختلال در جایگاه‌های سوخت، در آستانه سیزدهم آبان جریان نفت‌کشی بود که دزدان دریایی آمریکایی به نفت آن دستبرد زدند اما شکست خوردند و دمق شدند.

وی گفت: چند روز است از این قضیه می‌گذرد و رسانه‌های دشمن در سطح جهان می‌خواهند مقداری آن شکست را ترمیم کنند اما نمی‌توانند و حقیقت این است نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی عظیمی به آمریکا و طرفداران آنها زد که خیلی جانانه بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شما مسوولان و مردم عزیزمان عنایت دارید که مداخلات توطئه‌های دشمن، ضایعات و تلخی هم دارد اما نتیجه شیرین دارد مانند همین واکسن کرونا که زحمت و اذیت ایجاد می‌کند اما نتایج آن شیرین است.

وی گفت: میدان، میدان جنگ است و در آن نان و حلوا نیست، این میدان منحصر به یک قضیه هم نیست و باید در همه زاویه‌ها آماده باشیم اما این دشمنی‌ها اگرچه مشکلاتی را به بار می‌آورد اما آنچه ما را قوی می‌کند همین موارد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر از نظر قدرت جمهوری اسلامی الان را با سال ۶۰ هم مقایسه کنید متوجه می‌شوید ما امروز در منطقه و دنیا حرف اول را می‌زنیم و تحریم منحصر به اکنون نیست و از روز اول هر روز توسعه و تعمیق پیدا کرده است که اگر این تحریم‌ها نبود ما شرایط خیلی بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: دشمنان از اول انقلاب علاوه بر تحریم‌ها هم تهدید نظامی و هم کار نظامی انجام دادند، جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران به اسم صدام است اما آمریکا، انگلیس و استکبار جهانی پشت آن بودند که با رشادت و ایثار شهدا و رزمندگان اسلام همان تلخی‌ها و هزینه‌ها نتیجه داد و نتیجه‌اش این است که اسلام در کنار ارزش‌های اعتقادی، فرهنگی، علمی و فلسفی دارای قدرت نظامی، اقتصادی و قدرت انواع و اقسام مسائل سخت‌افزار و نرم‌افزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ایران امروز حرف برای گفتن دارد و توطئه‌هایی را که به‌وسیله استکبار در منطقه انجام می‌شود، مهار می‌کند.

وی گفت: خدا روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای اسلام را شاد گرداند که جلوی دشمنان ایستادگی کردند و قدرت‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران از دشمنی استکبار پدید آمده است و ان شاء الله روزی به جایی برسیم که در میدان‌های مختلف رقیب را از میدان بیرون کنیم و در حال حاضر در نیمه راه هستیم.

امام جمعه بیرجند افزود: در قضیه اختلال در جایگاه‌های سوخت کشور هم نیروهای مربوطه سنگ تمام گذاشتند و هم مردم با وجود اینکه این مشکل همگانی بود صبر، حوصله و دشمن‌شناسی به خرج دادند و به‌صورت انقلابی همکاری کردند.

وی گفت: مردم به دولت خوشبین هستند و می‌دانند این دولت نمی‌خوابد و می‌خواهد مشکلات مردم را حل کند که به این مردم و همه خدمتگزاران صدیق درود می‌فرستیم.

 

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی:

خراسان‌ جنوبی اولین استان در اتصال به سامانه هوشمند سوخت بود

خراسان‌ جنوبی اولین استان در اتصال به سامانه هوشمند سوخت بود

 مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی بود که تا نهم آبان، کل جایگاه‌های سوخت آن بین مناطق ۳۷گانه کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شد.

“قربانعلی مردانی” روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: دشمن قرار نیست تحرکی انجام ندهد و ما باید در برابر شیطنت‌های دشمن پاسخ دهیم.

وی گفت: کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با دشمنی و شیطنت‌های مختلف مواجه بوده و در سیستم ما نیز از سال ۹۶ سومین بار است که این اتفاق روی داد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: حمله سایبری اخیر عمیق‌تر از گذشته بود و جنگ سایبری که از ظهر چهارم آبان ماه در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد همه جایگاه‌های کشور را مختل و غیرفعال کرد به طوری که هیچ گونه عملیات سوخت‌گیری انجام نمی‌شد.

وی اظهار داشت: سوخت‌گیری به حمل و نقل و شریان کشور مرتبط می‌شود و دشمن می‌داند از کجا باید وارد شود لذا عمق این حمله بسیار عمیق بود ولی وظیفه همکاران ما به‌درستی انجام شد که قضاوت باید برعهده دیگران باشد و آنچه ما به لحاظ فنی و تخصصی متوجه هستیم، کار بزرگی انجام شد.

مردانی گفت: دشمن فکر می‌کرد مثل انگلیس ما ماه‌ها در این قضیه گرفتار می‌شویم اما در داخل کشور و استان کار جهادی صورت گرفت و در اولین روز مدیریت بحران تشکیل و تمامی موارد تعریف شد.

وی افزود: ۱۵ تیم را تشکیل دادیم که ۱۰ تیم عملیاتی و پنج تیم پشتیبان تیم‌های عملیاتی بودند و طبق دستورالعمل ابلاغی از تهران قرار بود برای برون‌رفت از این مشکل ۲ فاز را انجام دهیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فاز اول این بود که جایگاه‌های سوخت به‌سرعت برای عرضه سوخت فعال شود که در ساعات اولیه با درایت همکاران ما جایگاه شهید قاسمی بیرجند را به عنوان اولین جایگاه استان فعال و به دشمن ثابت کردیم اولین جایگاه فعال شده مزین به نام شهید است.

وی افزود: این جایگاه پس از حدود یک ساعت فعال شد و تا ساعت ۱۸ همان روز کل جایگاه‌های پایه و استراتژیک استان خراسان جنوبی با نرخ دوم فعال شدند.

مردانی گفت: تیم‌های ما با حضور در شهرستان‌ها و مراجعه به تک تک جایگاه‌ها به‌صورت دستی آنها را از حالت آنلاین که قطع بود به حالت آفلاین برگرداندند که در این زمینه هم رتبه اول را در شب اول کسب کردیم.

وی بیان کرد: در فاز دوم قرار بود جایگاه‌ها با دستور ستاد مرکزی در تهران به حالت اولیه برگردد زیرا سامانه ‌آفلاین شده و در اختیار استان بود که باید به سامانه هوشمند متصل شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: در همین بازه زمانی پنج روزه همکاران ما در شهرستان‌ها مستقر بودند و اولین جایگاه را ساعت یک بامداد روز اول به حالت اولیه و آنلاین برگرداندیم و در این پنج روز تا شامگاه نهم آبان ماه جاری صد درصد جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی برای اولین استان در مناطق ۳۷گانه کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شد.

وی گفت: با همین شرایطی که در استان از لحاظ وسعت و پهناوری وجود دارد و ما دومین منطقه عملیاتی کشور به لحاظ تخلیه و برداشت سوخت هستیم این رتبه به دست آمد که دلیل آن لطف خدا و وحدت بی‌نظیری بود که بین مسوولان محلی، استانی، فرمانداران و نیروهای نظامی و امنیتی به وجود آمد و یک وحدت رویه شکل گرفت.

مردانی افزود: از همه مهمتر صبوری و همکاری مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران داشت که می‌توانست اتفاقات دیگری بیفتد ولی مردم کمک کردند و همکاران ما نیز در این روزها کار شبانه‌روزی و جهادی انجام دادند.

استان خراسان جنوبی ۹۳ جایگاه سوخت دارد.

 

 

 

 

کشف ۷۱۹ کیلو تریاک در نهبندان/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” در یک عملیات مشترک پلیسی با تکاوران ۱۰۳″دهسلم” از یک سواری پژو، ۷۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف و ۳ متهم را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی نهبندان در عملیات مشترک با ماموران یگان تکاوری ۱۰۳ دهسلم، هنگام گشت زنی در محورهای فرعی این شهرستان یک سواری پژو ۴۰۵ را مشاهده و پس از شناسایی دقیق به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو پس از مشاهده مأموران پلیس متواری شد که مأموران در یک عملیات هماهنگ و منسجم خودرو را متوقف و در بازرسی از سواری پژو، ۷۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در ادامه این عملیات یک موتورسیکلت که راه پاک کن و اسکورت خودروی حامل محموله مواد مخدر بود را نیز شناسایی و توقیف کردند.

سردار فرشید با اشاره به این که مأموران در این زمینه یک خودرو و یک موتورسیکلت توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

کشف ۲۱۸ کیلوگرم تریاک از خودروی سرقتی در خراسان جنوبی/۴

 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از سواری سمند سرقتی در محور”بیرجند-قاین” ۲۱۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور”بیرجند-قاین” به یک سواری سمند که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: مأموران سواری سمند را متوقف و بازرسی کردند که در بازرسی از خودرو ۲۱۸ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، افزود: مأموران در ادامه عملیات یک سواری پژو ۴۰۵ را در ارتباط با سواری سمند حامل مواد مخدر شناسایی و به راننده خودرو دستور ایست دادند که راننده پس از مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که با اقدامات پلیسی خودرو متوقف و ۲ سرنشین آن دستگیر شدند.

سرهنگ شجاعی نسب با بیان این که در استعلام انجام شده از سامانه های پلیس، هر ۲ خودروی توقیف شده سابقه سرقت دارند و یکی از متهمان دستگیر شده نیز از سارقان سابقه دار است؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

 

 

 

 

 

پلمپ۴ پاتوق مواد مخدر در بیرجند/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در عملیاتی ضربتی ۴ پاتوق مواد مخدر در شهرستان بیرجند را پلمپ و ۱۳ خرده فروش مواد مخدر و یا معتاد متجاهر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأمورن کلانتری ۱۱ شهرستان بیرجند در پی خبرهای مردمی مبنی بر راه اندازی چند پاتوق استعمال مواد مخدر در حوزه این کلانتری که موجب نارضایتی شهروندان شده است؛ موضوع را پیگیری کردند.

وی بیان داشت: مأموران با اشراف اطلاعاتی و اقدامات فنی، ۴ پاتوق و محل استعمال مواد مخدر را در چند نقطه شهر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی بازرسی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: مأموران در این عملیات ۱۳ توزیع کننده مواد مخدر و یا معتاد متجاهر را دستگیر کردند و محل های بازرسی شده به دستور مقام قضائی پلمپ شد.

سرهنگ فولادی بر اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد سوء امنیتی و یا موارد ضد اجتماعی بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی:
مجهزترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد/۳

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: مجهزترین تجهیزات در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد و دریغ از یک نیروی متخصص که اینجا حضور داشته باشد.

«حسن علیزاده» عصر امروز (۱۳ آبان) در جلسه دیدار رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی گارگران و مستمری بگیران استان اظهار داشت: بیمه لوله کشان گاز و آب با پروانه کسب قبلاً برقرار بود اما در حال حاضر این‌موضوع منتفی شده‌است که متأسفانه مشکلاتی را برای این کارگران به وجود آورده‌است.

وی با بیان اینکه هیئت‌مدیره بیمارستان میلاد هیچ خروجی تاکنون نداشته و بسیار ضعیف عمل کرده‌اند به‌طوری‌که برخی شرکت‌های پیمانکاری در آن‌جا عملکردشان به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست، گفت: خدمات بیمارستان میلاد بسیار ضعیف است این بیمارستان باید از وضعیت هیئت‌مدیره‌ای به وضعیت ملکی تبدیل وضعیت شود.

 رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: مجهزترین تجهیزات کشور در بیمارستان میلاد بیرجند خاک می‌خورد و دریغ از یک نیروی متخصص که اینجا حضور داشته باشد.

همچنین «محمود تقی زاده» رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کارخراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر کارگران خراسان‌جنوبی در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول بکار هستند و این باعث شده تا با بیماری‌های عضلانی روبرو باشند، گفت: دستگاه ام آر آی یکی از ضرورت های بیمارستان تامین اجتماعی استان است که وجود ندارد.

وی افزود: گاهی به دلیل نبود دستگاه عکس برداری رنگی در بیمارستان تامین اجتماعی برخی از کارگران مجبورند برای گرفتن نوبت ام آر آی در دیگر بیمارستان های استان، سه ماه در نوبت بمانند که این زیبنده استان نیست که تنها دو دستگاه ام آر آی در دو بیمارستان استان باشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کارخراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بیمارستان میلاد نبود پزشک متخصص است که با وجود امکانات اما پزشک متخصص ندارد، گفت: شرکت‌های پیمانکار باید حذف شوند چراکه این شرکت‌ها حق کارگر را ضایع می‌کنند و لازم است دولت و دستگاه‌های اجرایی به‌طور مستقیم با کارگر قرارداد امضا کنند.

تقی زاده افزود: تامین اجتماعی در این خصوص می‌تواند از بیمارستان‌های خودش شروع کند و تمام پیمانکاران و شرکت‌های پیمانکاری را حذف و مستقیم با کارگران قرارداد امضا کند.

وی گفت: همچنین بازرسان تامین اجتماعی باید بیشتر به کارگاه‌ها مراجعه کنند ممکن است کارگری روزانه چند ساعت در یک کارگاه کار می‌کرده باشد اما متأسفانه کارفرما او را بیمه نکند.

 

فرماندار خوسف مطرح کرد:

با انحلال محمدشهر تکلیف اعتبارات شهرداری چه می‌شود؟/۲

با انحلال محمدشهر تکلیف اعتبارات شهرداری چه می‌شود؟

فرماندار خوسف اظهار کرد: در ۱۲ دیماه ۱۳۸۶ طی مصوبه هیئت دولت روستای محمدیه به شهر محمد شهر ارتقا پیدا کرده و در ۲۸ آذرماه ۱۳۸۷ نیز مجوز راه اندازی محمد شهر اخذ و شهرداری آن راه اندازی شده، اما با اینکه به ماهیت این شهر که برای اسکان جمعیت سرریز مرکز استان بوده، این هدف تاکنون محقق نشده است.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محمدشهر، شهری است که در سال  ۱۳۸۶ از روستای محمدیه به محمد شهر ارتقا پیدا کرده و بر اساس آخرین سرشماری جمعیت آن ۳ هزار و ۵۹۰ نفر بوده است و از تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۸۷ شهرداری در آن راه اندازی شده است.

وی افزود: این شهر با هدف اسکان سرریز جمعیت مرکز استان و احداث مسکن مهر در این شهر ارتقا یافته است و از آن سال هرساله اعتبارات مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده هر ماه به حساب این شهرداری واریز می‌شود.

آخوندی بیان کرد: در ۱۲ دیماه ۱۳۸۶ طی مصوبه هیئت دولت روستای محمدیه به شهر محمد شهر ارتقا پیدا کرده و در ۲۸ آذرماه ۱۳۸۷ نیز مجوز راه اندازی محمد شهر اخذ و شهرداری آن راه اندازی شده، اما با اینکه به ماهیت این شهر که برای اسکان جمعیت سرریز مرکز استان بوده، این هدف تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته طرح‌های متفاوتی برای تعیین تکلیف آن ارائه شده است که می‌توان به الحاق روستای سیوجان یا انتقال مجوز این شهر به روستاهای خور، نوغاب و سروباد به عنوان یکی از کانون‌های جمعیتی مطرح شده اشاره کرد که به دلایل مختلف با این طرح‌ها نیز موافقت نشده است.

آخوندی، مساحت محمد شهر را ۱۲۴ هکتار عنوان کرد و افزود: این شهر در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هبات وزیران در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری مجوز محمد شهر ابطال و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۶ بر اساس آخرین سرشماری سال اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده مواد ۳۸ و ۳۹ به حساب شهرداری محمد شهر واریز می‌شود که این اعتبارات در حال حاضر حدود ۵۰ میلیارد ریال بوده که در حساب شهرداری موجود بوده و هزینه نشده است.

وی اظهار کرد: این اعتبارات بر اساس سرانه جمعیت شهرستان و شامل جمعیت مجتمع گلخانه‌ای محمدیه، مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) و روستاهای پراکنده منطقه است و این نوع اعتبارات سهم شهرستان بوده و باید صرفاً در شهرستان هزینه شود و این موضوع در حال پیگیری است.

آخوندی با بیان اینکه با تخصیص این اعتبار با اولویت سرانه جمعیتی به روستاهای فاقد دهیاری می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به روستاها  و محدوده جغرافیایی آنها را مرتفع کند، اظهار کرد: دو موضوع مرتبط در این خصوص مطرح می‌شود و لازم است اعتبارات واریزی به شماره حساب محمد شهر که با اولویت کمک به شهرداری‌های شهرستان که تاکنون خدمات رسانی در منطقه را برعهده داشته‌اند و نیز اعتباراتی که بر اساس سرانه جمعیت از اردیبهشت ماه سهم شهرستان بوده و باید به حساب فاقد دهیاری‌های شهرستان واریز شود، مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: از ابتدا نیز پیگیری‌های لازم برای در نظر گرفتن این اعتبار  در حساب روستاهای فاقد دهیاری در دست پیگیری بوده است و کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های نظارتی و استانداری برای تعیین تکلیف این اعتبارات تشکیل شده که خواسته به حق مردم شهرستان پاسخ داده شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: با درایت استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار امیدواریم این موضوع در اسرع وقت تعیین تکلیف شود تا کمکی برای شهرداری‌های منطقه و خدمت رسانی به مردم شهرستان باشد.

 

 

 

 

 

 

پیشکسوت آموزش و پرورش خراسان جنوبی قهرمان پاورلیفتینگ کشورشد/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب مدال طلای اولین دوره مسابقات پاورلیفیتنگ کشور در یاسوج توسط پیشکسوت فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی،صبح امروز، با بیان این خبر اظهار کرد: این فرهنگی پیشکسوت بشرویه ای، در وزن۶۹ کیلوگرم با مهار وزنه  ۲۶۰ کیلویی به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

کبوتران عازم شیراز به مقصد نرسیدند/۴

محموله ۹۸ قطعه‌ای کبوتر بدون هویت مشخص بهداشتی و مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در بخش دیهوک شهرستان طبس توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: یک دستگاه خودرو حاوی ۹۸ قطعه کبوتر بدون هویت و سابقه مشخص کبوتران عازم شیراز به مقصد نرسیدندو بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی که از مبدا بیرجند به مقصد شیراز در حرکت بود با همکاری ایستگاه ایست بازرسی دیهوک متوقف و برای سیر سایر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

هادیان افزود: دامپزشکی به منظور حفظ وحراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیدات بالقوه از قبیل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر تمامی محموله‌های دام، طیور، زنبورعسل وفرآورده‌های مرتبط با آن‌ها نظارت‌های دقیق بهداشتی را اعمال می کند و هرگونه حمل ونقل دام، طیور، زنبورعسل و فرآورده‌های خام مربوط به آن‌ها نیازمند اخذ مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است.

 

 

 

 

 

 

باران و برف مهمان خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی استان از وقوع رگبار باران و احتمال بارش برف در ارتفاعات استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

لطفی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا اواسط هفته جاریباران و برف مهمان خراسان جنوبی افزایش متناوب ابر و وزش باد در استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه تا روز سه شنبه رگبار باران نیز دور از انتظار نیست و در ارتفاعات احتمال بارش برف و تشکیل مه وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز ادامه روند کاهشی دمای هوا طی سه روز آینده پیش بینی می‌شود و هوا سردتر خواهد شد، گفت: در مناطق سردسیر و کوهستانی استان یخبندان شبانه نیز دور از انتظار نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه اندازی ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر/۲

ایستگاه شارژر موبایل با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در محوطه کلبه مدیریت سبز دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، برای اولین‌بار در ایران ایستگاه شارژر موبایل با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در محوطه پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند توسط مدیریت سبز راه اندازی شد. در این ایستگاه شارژر، افراد می‌توانند با استفاده از انرژی خورشیدی یا تولید انرژی در هنگام ورزش با دوچرخه، به شارژ دستگاه های موبایل بپردازند. دانشگاه بیرجند بنا به موقعیت قرارگیری در منطقه‌ای است که انرژی خورشیدی از سرشارترین انرژی‌های پاک و در دسترس به شمار می‌رود، بعلاوه در قرن حاضر برای حفظ سلامتی افراد، توصیه به ورزش و اهتمام به آن از مسائل جدی به شمار می رود؛ از این رو، شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه تلاش نموده به منظور کمک به فرهنگ سازی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در جامعه ای با بیش از ۱۱ هزار نفر، اقدام به راه اندازی ایستگاه شارژر موبایل با انرژی های تجدیدپذیر نماید. در ساخت و راه اندازی آن، از ظرفیت-های شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه بیرجند که تحت مدیریت استاد تمام گروه برق دکتر شمسی نژاد بوده، استفاده شده است.

 

 

 

 

مهرواره استانی «پرواز قهرمان» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مهرواره استانی «پرواز قهرمان» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

کانون پورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای معرفی شعید نوجوان «علی لندی» مهرواره ادبی«پروراز قهرمان» را با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار می کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: فراخوان مهرواره استانی «پرواز قهرمان» با محوریت نامه‌ای به شهید علی لندی و با هدف معرفی این شهید نوجوان همزمان با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ در کانون خراسان جنوبی منتشر شد.

وی افزود: این مهرواره ادبی با مشارکت کانون، شورا هماهنگی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان  و ویژه گروه‌های سنی ۷ تا ۲۲ سال و با موضوعات وطن پرستی، نامه‌ای به شهید علی لندی ،از خود گذشتگی و ایثار برگزار می‌شود.

 گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این مهرواره می‌توانند آثار خود را در قالب نامه، قطعه ادبی و شعر آثار تایپ شده با قلم  Bnazanin  و اندازه قلم ۱۴ در حداکثر یک صفحه و با ذکر نام، نام خانوادگی، شماره تماس، نشانی و سن بر روی اثر ارسالی به دبیر خانه این مهرواره واقع در مراکز کانون در سطح استان تحویل دهند و یا به آدرس الکترونیکی adabi.khorasanj@kpf.ir ارسال نمایند.

برای شرکت در این مهرواره و ارسال آثار تا اول دی ماه ۱۴۰۰مهلت تایین شده است و نتایج آن همزمان با دهه مبارک فجر اعلام خواهد شد.

 

درخشش دانشجویان دانشگاه بیرجند در طرح شهید وزوایی بنیاد نخبگان/۲-۳

 براساس اعلام رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نام چهار دانشجوی دانشگاه بیرجند به عنوان برگزیده نهایی طرح شهید وزوایی اعلام شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در اجرای آیین‌نامه  پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی و شیوه‌نامه اجرایی آن در طرح شهید وزوایی (سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) فهرست دانشجویان دانشگاه بیرجند پس از راستی‌آزمایی مدارک ارسالی، به عنوان برگزیده نهایی معرفی شدند.

مجید هادی، دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی برق و مهدی شیخی، دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی برق، علیرضا شهریاری، دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی مکانیک و مژگان رضائی مناوند، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق به عنوان برگزیدگان نهایی طرح شهید وزوایی معرفی شدند.

 

 

برگزاری اولین دوره مربیگری دوچرخه سواری در بشرویه/۷

برگزاری اولین دوره مربیگری دوچرخه سواری درشهرستان بشرویه
اولین دوره مربیگری دوچرخه سواری با حضور سراجی مدرس فدراسیون و رئیس هیئت دوچرخه سواری استان تهران در شهرستان بشرویه برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی این دوره با حضور۲۰ نفر از ورزشکاران علاقه مند از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی برگزار شد.
این دوره به همت هیات دوچرخه سواری شهرستان و همکاری اداره ورزش و جوانان و مدیریت جهاد_کشاورزی شهرستان در محل سالن ترویج برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری در سربیشه/۷

برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری در شهرستان سربیشه
همزمان با یوم الله ۱۳ آبان همایش بزرگ دوچرخه سواری ویژه آقایان در شهرستان سربیشه برگزار گردید. به گزارش امروز خراسان جنوبی این همایش به همت هیأت دوچرخه سواری شهرستان به عنوان حرکتی فرهنگی ورزشی در گرامیداشت مبارزه با استکبار جهانی و پاسداشت روز دانش آموز شکل گرفت. در این همایش دوچرخه سواران مسیر حرکت ۱۳ آبان به سمت گلزار شهدای گمنام را رکاب زدند و در پایان مسیر، ورزشکاران با شهدای والامقام تجدید میثاق نمودند.

برگزاری مسابقات ورزشی گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در بخش درح /۷

هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مسابقات ورزشی در رشته های دوز و تیروکمان سنتی را برگزار نمود. این مسابقات در رده سنی آزاد و در دو بخش دختران و پسران با حضور نمایندگان روستاهای بخش درح برگزار و نفرات برتر هر رشته معرفی شدند.

برگزاری مسابقات فریزبی آلتیمیت درسربیشه/۷

مسابقات فریزبی آلتیمیت تیمی ویژه دانش آموزان دختر روستایی به مناسبت روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بخش درح برگزار شد
به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقات به همت هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در سبک آلتیمیت تیمی با حضور ۴ تیم از دختران ورزشکار در محل زمین چمن مصنوعی روستای لانو برگزار و در نهایت از تیم برتر تجلیل شد.

برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی در خوسف/۷

برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خوسف

مسابقات تیراندازی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با حضور ۲۵ شرکت کننده در سالن شهید یوسفی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این مسابقه با همکاری اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش و هیات تیراندازی شهرستان انجام شد که در پایان محمد علی آخوندی،علی نوفرستی و محمد باقر قنبری به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

مدارس متوسطه دوم در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی حضوری است/۲-۳

مدارس متوسطه دوم در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی حضوری است

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فعالیت حضوری مدارس متوسطه دوم در سراسر این استان با اولویت سلامت‌محوری از امروز ۱۵ آبان آغاز شد.

رضا یکه‌خوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تاکید وزارت آموزش و پرورش نسبت به اصل سلامت‌محوری در آموزش، مدارس آمادگی لازم را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند و ملزم به رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی درباره بازگشایی مدارس شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان که در وضعیت قرمز هستند گفت: مدارس متوسطه دوم در این شهرها هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در این زمینه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم که توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی مد نظر است و در همین ارتباط سرانه بهداشتی مدارس پرداخت شده و بازگشایی‌ها نیز براساس شیوه‌نامه ابلاغی و دستورات لازم برای تامین سلامت دانش‌آموزان و معلمان خواهد بود.

وی از بازگشایی مدارس متوسطه دوره اول و ابتدایی از اول آذر ماه نیز خبر داد و گفت: والدین نگرانی برای رعایت نشدن پروتکل‌ها در مدارس نداشته باشند.

یکه‌خوانی اضافه کرد: از سوم مهر ماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور نواخته شد و با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری، مدارس با  ۱۵ دانش‌آموز و کمتر، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای دروس عملی و مهارتی آغاز شد.

وی گفت: مدارس روستایی با جمعیت ۳۰ نفر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه دوم مهر آموزش‌های حضوری را آغاز کردند و در زمینه بازگشایی سایر مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: براساس الگوی ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی، اقتضایی و با گروه‌بندی انجام می‌شود.

 

 

 

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

غرفه‌ها در گلورده و دوکوهانه تحویل شدند/کاهش صادرات از ماهیرود

غرفه‌ها در گلورده و دوکوهانه تحویل شدند/کاهش صادرات از ماهیرود

 مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دو بازارچه مرز دوکوهانه و گلورده غرفه‌ها را آماده و مرتب تحویل داده‌ایم، گفت: ایران برای شروع خرده فروشی در این دو بازارچه مانعی ندارد.

محمد حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از اینکه در بازارچه یزدان شرایط خرده فروشی فراهم شد این امکان برای دوکوهانه و گلورده نیز به وجود آمد و از طرف ما مسئله و مشکل خاصی وجود نداشت.

بیان‌کرد: از آنجایی که در آن طرف مرز یزدان جمعیتی ساکن بودند خرده فروشی با سرعت انجام شد ولی در دوکوهانه و گلورده چون جمعیتی در آن سوی مرز نبود این خرده فروشی آغاز نشده است.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه در هر حال در دو بازارچه مرز دوکوهانه و گلورده نیز غرفه‌ها آماده و مرتب تحویل داده‌ایم، گفت: در این مرحله، تصمیم با طرف افغانستانی است و از طرف ما مانعی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اختصاصی کردن مرزها برای صادرات برخی از محصولات چون سیمان و سوخت در رونق بخشی به این مرز تأثیرگذار است یا خیر، بیان‌کرد: اینکه بگوییم سیمان حتماً از طریق فلان مرز مثلاً گلورده و یا سوخت حتماً از دوکوهانه صادر شود و یا برعکس، به نظرم محدود کردن تاجر است و تأثیرگذار نخواهد بود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در شرایطی می‌توانیم صادرات یک کالا را تنها از طریق یک مرز مقرر کنیم که محدودیت صادرات از سایر مرزها داشته باشیم ولی وقتی در ماهیرود محدودیتی برای صادرات وجود ندارد چرا مرز و بازارچه را اختصاصی کنیم.

رحیمی زاده با بیان اینکه همچنان که قبلاً گفتم به واسطه شرایط در کشور افغانستان حتی از ماهیرود نیز صادرات کاهش یافته است، گفت: تنها سوخت به واسطه اینکه نیاز ضروری است تغییری نکرده ولی صادرات بقیه کالاها کاهش داشته است.

وی گفت: البته طالبان نامه زده که ما برای صادرات و واردات با ایران مانع و مشکلی نداریم ولی به واسطه شرایط آشفته آن کشور خود تجار افغانستانی نگرانی‌هایی برای فعالیت تجاری دارند ولی باز هم از طرف ما مشکلی نیست.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی در این باره که آیا حذف دلار از تبادلات با افغانستان برای تجار ما مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: ما با کشور افغانستان بیشتر تبادلات ریالی داشته‌ایم و حذف دلار از این تبادلات هر چند بی تأثیر نخواهد بود ولی مشکلی به وجود نخواهد آورد.

 

 

 

 

 

تمدید ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد”/۲-۳

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

سید علی زمزم گفت: جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” بتمدید ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی ا حضور استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، یزد و کرمان و با هدف ترویج و تعمیق الگو‌های عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

به گفته وی ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، ترغیب و تشویق هنرمندان و دانشجویان به خلق تصاویر زیبا بر روی لباس‌های سنتـی و مدرنیته منطقه و توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره در سه بخش طراحی لباس اجتماع شامل طراحی مانتوی اجتماع، پوشش‌های جدید اجتماع (غیر از مانتو)، طراحی لباس مفهومی با موضوع آزاد و بخش دانشگاهی در دو محور مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

فوت جوان ۲۲ ساله براثر ریزش دیوار در بیرجند/۴

جوان ۲۲ ساله در اثر ریزش دیوار یک باب منزل مسکونی در هنگام گودبرداری جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: ساعت ۱۱:۴۷ روز شنبه جوان ۲۲ ساله که قصد گوبرداری دیوار منزل مسکونی قدیمی اش در خیابان منتظری بیرجند را داشت به دلیل عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و ایمن سازی محل، براثر ریزش دیوار، زیرآوار مدفون شد.

حسینی افزود: این جوان در دم جان باخت و جسد وی باتلاش نیروهای آتش نشانی از زیرآوار خارج شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

رویکرد تامین اجتماعی به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار

رویکرد تامین اجتماعی به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار

بیرجند – ایرنا – حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی گستره فعالیت سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهد و آنطور که سرپرست این سازمان در سفر به خراسان جنوبی اعلام کرد، رفع مشکلات و سرمایه‌گذاری در استان‌های کم‌برخوردار با مشارکت مسوولان استانی در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا سرپرست سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه دوازدهم آبان در سفری از پیش اعلام نشده به خراسان جنوبی آمد و پس از دیدار با استاندار در پنجمین نشست شورای اداری استان در سال جاری حضور یافت.

میرهاشم موسوی در این نشست گفت: بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به‌طور مستقیم و ۱۰۰ درصد به‌صورت غیرمستقیم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند لذا همه کارهای ما به نحوی می‌تواند آثار خود را در بخش‌های مختلف بگذارد.

وی هدف از سفر به خراسان جنوبی را بررسی میدانی مشکلات بیمه‌ای، درمان و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: بدو کار در سازمان سفر به استان‌های کم‌برخوردار که در برخی بخش‌ها مورد غفلت قرار گرفته را در اولویت برنامه‌ها قرار دادیم و امیدواریم با آغاز برخی اقدامات و فوریت بخشیدن به آن بتوانیم برخی کاستی‌ها را براساس اقتضائات و امکانات رفع کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به محدودیت منابع مالی و دیگر مشکلات حاکم بر این حوزه گفت: با این وجود اساس کار را در تامین اجتماعی بر سه محور “تحول، عدالت و اعتماد” گذاشتیم و رویکرد تحول‌خواهانه و عدالت‌محور را پیش گرفته‌ایم.

وی حضور میدانی مسوولان را از مهمترین رویکردها در این سازمان برشمرد و اظهار داشت: در این حضور میدانی که به شکل عملیاتی و مساله‌محور صورت می‌گیرد، مسائل و مشکلات را نقطه‌زنی می‌کنیم و برای سفر به استان‌ها تابع تشریفات نیستیم.

خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای

موسوی در جمع مدیران استان خراسان جنوبی گفت که این استان در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی دلیل این نگاه ویژه را ظرفیت‌های خراسان جنوبی و اهمیت آن در اقتصاد ملی و آینده کشور عنوان و تصریح کرد: خراسان جنوبی را با توجه به موقعیت و شرایطی که دارد، استانی شایسته برای سرمایه‌گذاری می‌دانیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، معدن را یکی از مهمترین ظرفیت‌های این استان نام برد و افزود: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا پنج پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این پنج پروژه امروز در طبس افتتاح می‌شود.

اشاره وی به طرح “اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس” بود که با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ کک‌ شو در پایتخت زغال‌سنگ ایران اجرا و افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این پروژه که در اولین روز سفر سرپرست سازمان تامین اجتماعی به خراسان جنوبی انجام شد، حدود ۶۸ هزار تن به تولید کنسانتره زغال‌سنگ در طبس اضافه شد.

این طرح با زیربنای ۲۴۰ متر مربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراک‌دهی کارخانه زغال‌شویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره ۱۱ درصد و راندمان تولید کارخانه ۴.۵ درصد افزایش می‌یابد.

با اجرای این طرح ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفرآوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغال‌شویی طبس از ۶۰۰ هزار تن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را فقط از محل رمق‌گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای پنج پروژه طراحی شده بیش از ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره که از اولویت‌های کشور است، افزوده شود.

رویکرد تامین اجتماعی به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار

بی‌اثر کردن تحریم‌ها در طبس 

مهمترین دستاورد این طرح ساخت داخلی تاسیسات مرتبط اعلام شد به طوری که قبل از این قرار بود مهندسان چینی و ایتالیایی پروژه زغال‌شویی طبس را با هزینه ۱۷ میلیون یورو انجام دهند اما با توجه به شرایط تحریم محقق نشد و در نهایت به همت و توان نیروی داخلی این اقدام با ۳۵ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه نیاز کشور به زغال‌سنگ و کنسانتره سالانه چهار میلیون تن است اظهار امیدواری کرد با همراهی استان، بخش عمده‌ این نیاز از محل ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی و شهرستان طبس تامین شود.

این هدف‌گذاری در سومین سفر استانی رییس جمهوری که نوزدهم شهریور امسال به خراسان جنوبی انجام شد نیز مورد تاکید قرار گرفت.

آیت‌ الله سید ابراهیم رییسی که سفرش را از شهرستان طبس آغاز کرد ‌در بازدید از معدن زغال‌سنگ پروده گفت: معادن شهرستان طبس زمینه توسعه فراوانی دارد و باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود که اگر این منطقه و معادن آن درست توسعه پیدا کند، نیاز کشور برطرف می‌شود و نیازی به واردات نداریم و اینجا کاملا این استعداد را دارد.

رییس دولت سیزدهم تحقق این موضوع را منوط به ۲ شرط اساسی دانست و افزود: اول اینکه زیرساخت‌ها باید تکمیل شود و معتقدم کارگران عزیز که اینجا کار می‌کنند باید حقوقشان کاملا پرداخت شود و حقی از آنان ضایع نشود.

سهم نامحدود خراسان جنوبی از ۵۰ هزار میلیارد تومان 

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) است و سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی اعلام کرد از پیش‌بینی ظرفیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در هلدینگ معدن شستا، هر آنچه استانداری و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه در معادن خراسان جنوبی هستیم.

شاید مهمترین وعده سرپرست سازمان تامین اجتماعی این است که هر اندازه استان پذیرش داشته باشد و اعلام آمادگی کند، سازمان تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌ جنوبی اقدام خواهد کرد.

نکته‌ای که وی در دومین روز سفرش در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم بر آن تاکید کرد و گفت: به استاندار و مدیران استان اعلام کردیم در حوزه معدن و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که پیش‌بینی ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را داریم هر قدر این استان آمادگی داشته باشد و زیرساخت‌ها را در اختیار ما قرار دهد حاضریم این ظرفیت توسعه اقتصادی و پیشرفت را برای این منطقه قرار دهیم.

موسوی در این دیدار گفت: این سازمان در سه بخش خدمت‌رسانی می‌کند از جمله بخش بیمه‌ای که بیش از ۴۴ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد و بخش درمان و خدمات درمانی که هم درمان ملکی و مستقیم و هم درمان غیرملکی و خرید خدمت از وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی هم حضور فعال و موثری دارد و ضمن اینکه از دارایی‌ها و منابع کارگران و بازنشستگان، این قشر زحتکمش و خدوم صیانت می‌کند در باروری تولید و اقتصاد کلان هم سهم عمده دارد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: پیچیدگی، تنوع و شرایطی که الان به سر می‌بریم، شرایط سختی است و علیرغم وضعیت موجود اعتقاد داریم باید بتوانیم وضعیت مردم در بخش‌هایی را که ماموریت و تکلیف داریم، بهتر کنیم.

وی گفت: یکی از روش‌ها و چاره‌ای که برای خود پیدا کردیم و در این دولت مردمی که مردم به آن اقبال کردند مثل رئیس جمهوری و بقیه مسوولان حضور میدانی داشته باشیم تا مسائل و مشکلات را از نزدیک ببینیم بلکه همان جا در ارتباط با مسائل و مشکلات تصمیم بگیریم و دوباره در مرکز و ستاد گرفتار بروکراسی اداری نشویم.

جلوگیری از خروج ۱۷ میلیون یورو ارز 

موسوی به طرح معدنی که در طبس افتتاح شد هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم، خارجی‌ها این پروژه را رها کرده بودند و ۱۷ میلیون یورو قرارداد اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس بوده که به دستان توانمند متخصصان و کارگران همین منطقه و شرکت زغال‌سنگ به مدار برگشته و در گام اول ۶۸ هزار تن تولید را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: مهمترین مساله در این پروژه این بوده که ساخت داخلی است و ما توانستیم با تکیه بر توان داخلی و منطقه‌ای که عرصه زرخیز و پایتخت معدن ایران است، این افتخار را داشته باشیم و همزمانی آن با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اتفاق مبارکی است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: البته در چهار مرحله بعدی این مگاپروژه بالغ بر ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید را طی ۲ سال آینده خواهیم داشت.

وی که همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سخن می‌گفت، افزود: افتتاح این پروژه یک نماد و الگوی مقابله با استکبار است چون متخصصان ما علیرغم اینکه فناوری بسیار پیچیده‌ای بوده و معدن جزو فناوری‌های استراتژیک است، این کار را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم اظهار داشت: اینکه در مدت کوتاه مسئولیت از استان‌های محروم شروع کردید، شیوه کار همین است و طبعا ما به همه مردم ایران و همه استان‌ها به یک دید نگاه می‌کنیم اما آنچه تفاوت دارد اینکه محروم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

درمانگاه در شمال شهر بیرجند احداث شود

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه در بیرجند شمال شهر محروم است ادامه داد: این منطقه نیازمند احداث درمانگاه است و امکانات هم باید به‌صورت عادلانه نسبت به استان‌های محروم برای سرمایه‌گذاری و مردمی که در همین چند ماه در دل آنها امید جوانه زده، توزیع شود.

وی گفت: البته حل مشکلات صبر انقلابی را می‌طلبد چون از گذشته مشکلات، استقراض و کسری بودجه تحویل شده است و دولت باید فعالیت کند تا به حد نساب برسد.

امام جمعه بیرجند گفت: با شیوه‌ای که امروز رییس جمهوری و مسوولان در سطح کشور هم حضور میدانی و هم حضور اقدامی دارند، امید در دل مردم جوانه زده است.

وی افزود: خداوند فرصت مهمی داده اما شرط آن همکاری همه است و مردم در هر جایی که هستند از مسوولان مختلف یا کارگر، کشاورز و صنعتگر شرط آن هماهنگی در همکاری است که پس از ۴۰ سال آزمون و خطا را کنار بگذاریم و کارها را براساس محکمات انجام دهیم که همان «ما می‌توانیم» است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همانطور که رییس جمهوری هم اعلام کردند مسوولان باید حضور میدانی و در جمع مردم داشته باشند، مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی و بلکه همان جا برای رفع آنها تصمیم‌گیری شود.

طرح بیمه خانواده ایرانی در کشور اجرا می‌شود

اجرای طرح “بیمه خانواده ایرانی” خبر خوش دیگری بود که سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: طرح ملی توسعه پوشش بیمه همگانی سازمان تامین اجتماعی با عنوان “بیمه خانواده ایرانی” در کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: توسعه پوشش بیمه همگانی، طرح ملی است که در دستور کار داریم تا در دولت سیزدهم آسایش و امنیت را برای آینده جامعه ایران اسلامی به بار آورد.

موسوی بیان کرد: این طرح در سطح ستادی به عنوان پایلوت اولیه شروع شده است و امیدواریم بتوانیم بیمه خانواده ایرانی را در گام‌های مختلف با رویکرد خانواده‌محوری و اطمینان خاطر زنان خانه‌دار از آینده خود محقق کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت معیشتی مردم باید تقویت شود در همین جلسه مصوب می‌شود ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه علاوه بر میزان وام مصوب سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان تخصیص داده شود تا با اعتبار جدید، پشت نوبتی برای این وام قرض‌الحسنه چهار درصدی نداشته باشیم.

رویکرد تامین اجتماعی به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه این سفر پای صحبت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی نشست که مسائل، مشکلات و درخواست‌های مختلفی در این نشست مطرح شد.

از جمله اینکه مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی گفت: با همه تلاش‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری به نتیجه رسید اما همزمان با چشیدن طعم آن، تورم افسارگسیخته جامعه، کام بازنشستگان را تلخ کرد.

محمدحسین براتی افزود: درخواست ما این است با توجه به اینکه این همسان‌سازی بار مالی زیادی برای تامین اجتماعی دارد، تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که موضوع دائمی باشد.

تجهیزات داریم اما پزشک متخصص نیست

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که بیمه تکمیلی بازنشستگان به سرانجام برسد گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از جمله بیمارستان میلاد بیرجند علیرغم زیرساخت‌های خوب به‌شدت با کمبود متخصص مواجه هستیم.

مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین داروهای ویژه و تخصصی را در مراکز درمانی تامین اجتماعی نداریم و سبد دارویی کاهش یافته است.

وی گفت: مشکلاتی زیادی در زمینه درمان و زیرساخت‌های آن در شهرستان‌ها داریم و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی درمانگاه شبانه‌روزی ندارند، درخواست دیگر ما پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان پشت نوبت همچنین ارائه سبد غذایی یا بسته حمایتی به آنان است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان جنوبی هم گفت: بیمه تنها حق کارگران جامعه ما است که باید سهم کارگران ساختمانی استان افزایش یابد و بیمه تعدادی زیادی از کارگران استان به دلایل مختلف قطع شده که درخواست ما برقراری مجدد آن است.

حسن علیزاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارگر داریم اضافه کرد: حدود ۱۱ هزار کارگر بیمه هستند و هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه داریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این نشست از مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که تامین اجتماعی استان در بخش درمان دارد برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و مردم استان، همکاری بیشتری در تامین نیروی انسانی متخصص داشته باشند تا از زیرساخت‌های بهداشتی خوبی که تامین اجتماعی دارد، استفاده بهینه به نفع مردم شود.

وی گفت: در این زمینه گلایه‌مندی هم داریم که ما در استان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی خوب را داشته باشیم و طرف مقابل هم نیروی متخصص را داشته باشد اما از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی موثر در منطقه استفاده نشود.

مسوولان استانی برای توسعه خدمات درمانی همکاری کنند

موسوی تصریح کرد: مسوولان بهداشتی استان برای توسعه خدمات درمانی به مردم فرصت را مغتنم بشمارند و با همکاری جزئی شاید ظرفیت درمانی ما چند برابر برای خدمت به مردم مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به نبود درمانگاه در منطقه کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند به عنوان یکی از مشکلات این شهر گفت: در این سفر مصوب کردیم که درمانگاهی در این منطقه احداث شود علاوه بر این در زمینه درمان، شعبه شماره ۲ هم مشکلات خاص خود را دارد که مصوب شد با همکاری مسوولان استانی در تامین زمین، این شعبه نیز احیا شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: برای ارتقای خدمات درمانی به بیمه‌شدگان استان خراسان جنوبی خرید دستگاه‌های پیشرفته مورد نیاز بیمارستان‌های تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم و دستگاه‌های MRI و سنگ‌شکن به‌زودی برای این استان خریداری می‌شود.

وی گفت: این استان از نظر دستگاه‌های پیشرفته حوزه درمان با مشکل مواجه است که با توجه به محرومیت این منطقه و نیاز به توسعه خدمات درمانی خرید دستگاه‌های جدید به تصویب رسید.

موسوی افزود: تعدادی از بازنشستگان استان خراسان جنوبی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه هستند که در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را اختصاص دادیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در سفر به خراسان جنوبی از بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، بیمارستان شهید رحیمی و شعبه یک تامین اجتماعی بیرجند نیز بازدید کرد.

وی همچنین با سفر به شهرستان قاینات از درمانگاه تامین اجتماعی شهر قاین بازدید کرد و گفت: در گام اول برای توسعه خدمات درمانی شهرستان قاینات، ۷۰۰ میلیون تومان به خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان اختصاص می‌دهیم تا نیازهای ضروری این مرکز درمانی به سرعت برآورده شود.

موسوی اظهار داشت: موضوع دیگر پروژه درمانی تامین اجتماعی قاین است که از سال ۹۴ شروع شد اما به دلیل مشکلات مربوط به مالکیت زمین، متوقف شده لذا تاکید ما این است که مشکلات این پروژه حداکثر در سه ماه آینده برطرف و عملیات اجرایی پس از رفع مشکلات زمین آغاز شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تا روز جمعه در خراسان جنوبی بود و به گفته وی در این سفر مسائل و مشکلات در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکای اجتماعی و همکاران اداری‌ این سازمان، بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد که بعد از نهایی شدن آنها در حوزه درمان، بیمه‌ای و پروژه‌های نیمه‌تمام گزارش آن به مسوولان استانی ارایه خواهد شد.

 

 

 

 

اولین استاژ فنی و عملی مربیگری خراسان جنوبی/۷

اولین استان فنی و عملی مربیگری خراسان جنوبی با حضور کانچو خوشی رئیس سبک کیوکوشین ایران و رَنشی حسین خان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سبک کیوکوشین ایران در این مراسم با اشاره به جایگاه کاراته کشور داولین استاژ فنی و عملی مربیگری خراسان جنوبیر بخش قهرمانی گفت: از سیستم ورزش می‌توانیم به توسعه فرهنگی و ورزشی دست پیدا کنیم.

کانچو خوشی با اشاره به استعداد‌های درخشان خراسان جنوبی در سبک‌های کاراته، از میزبانی خراسان جنوبی برای برگزاری مسابقات قهرمانی سبک آزاد و کیوکوشین خبر داد.

وی گفت: مسئولان مربوطه برای برگزاری این مسابقات در استان برنامه ریزی کنند.

 

 

 

 

 

 

گاهی خیلی زود دیر می‌شود/ دردهای خاموش زنان

گاهی خیلی زود دیر می‌شود/ دردهای خاموش زنان

بیرجند-سرطان های شایع در زنان، از جمله دردهای خاموشی هستند که گاه خود مبتلایان هم از آن بی خبرند و زمانی متوجه بیماری می شوند که چاره سازی برای آن سخت است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سرطان پستان و دهانه رحم از جمله سرطان‌های شایع در بین زنان است. این نوع سرطان‌ها به سرطان‌های خاموش مشهورند چرا که علائم آن پس از مدت‌ها ابتلاء خود را نشان می‌دهد و بسیاری از افراد تا مدت‌ها متوجه آن نمی‌شوند.

پویش ملی سرطان بهانه‌ای شد تا گزارشی بنویسیم از دردهای خاموش زنان که گاه خودشان هم از آن بی خبرند و وقتی متوجه رنج خاموششان می‌شوند که دیر است و بیماری آن قدر در تار و پودشان رخنه کرده که چاره سازی را سخت می‌کند.

اگر چه برنامه‌هایی نظیر غربالگری و مراقبت‌های بهداشتی و از این قبیل خدمات در مراکز بهداشت و درمان انجام می‌شود اما گاه به دلایل مختلف بسیاری از زنان زیر بار غربالگری نمی‌روند و نتیجه این بی توجهی ممکن است سال‌ها بعد دامنشان را بگیرد. آمارها در خراسان جنوبی نشان می‌دهد بیش از هزاران زن مبتلا به سرطان هستند که بیشتر آن از نوع همان رنج‌های خاموش زنان، سرطان رحم و پستان است.

شناسایی سرطان

جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به غربالگری‌ها برای شناسایی و تشخیص به موقع بیماری و سرطان‌های شایع در بین زنان، می‌گوید: بسیاری از سرطان‌ها مانند تنها با معاینه پزشکی و آزمایش‌های تکمیلی تشخیص داده می‌شوند.

نجمه جهانی می‌افزاید: غربالگری هم به معنای شناسایی بیماری احتمالی ناشناخته با استفاده از معاینه و آزمایش ساده در فردی است که هنوز علائم ندارد.

وی با اشاره به سرطان پستان که یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین زنان است از اصول خود مراقبتی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری می‌گوید و بهترین راه کاهش خطر این سرطان را ضمن رعایت شیوه زندگی سالم انجام مراقبت‌های معمول نظیر معاینات دوره‌ای و انجام ماموگرافی در صورت نیاز به ویژه در افراد پر خطر دانست.

به اظهار وی افراد در معرض خطر باید به خاطر داشته باشند که ترکیبی از عوامل برای ایجاد سرطان لازم است که عوامل ژنتیکی، محیطی و شیوه زندگی از آن جمله است و باید دانست که برخی از این عوامل قابل اصلاح هستند. بنابراین افراد می‌توانند قدم‌هایی را برای کاهش خطر بیماری بردارند.

عوامل خطر غیر قابل اصلاح

و به گفته جهانی افزایش سن، شروع قاعدگی در سنین کم و زیر ۱۱ سال، یائسگی در سنین بالاتر، بلندی قد، رنگ پوست روشن، فرزندآوری کمتر، رشد بیش از حد سلول‌ها و … از جمله عوامل خطر غیر قابل اصلاح هستند.

به اظهار وی افزایش وزن، سن بالا در زمان تولد اولین فرزند، مواجهه با اشعه، قرص‌های بارداری خوراکی، مصرف بالای چربی‌های اشباع شده و…. هم از جمله عوامل قابل اصلاح در بروز سرطان هستند.

جهانی داشتن وزن متعادل، پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کرده، ترشی و کنسروها، مصرف میوه و سبزیجات، پرهیز از مصرف دخانیات، شیردهی به فرزند را از جمله برنامه‌های خود مراقبتی می‌داند.

وی توصیه می‌کند که معاینه‌های بالینی پس از سن ۲۰ سالگی هر یک ماه انجام شود تا در صورت ابتلاء در همان مراحل اولیه تشخیص و اقدامات لازم انجام شود.

سرطان شایع

کارشناس سلامت میانسالان مرکز بهداشت شهرستان بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار مهر به سرطان دهانه رحم به عنوان بیماری خاموش و سرطان‌های شایع در زنان اشاره می‌کند و می‌افزاید: عفونت، مصرف سیگار، تغذیه نامناسب، ازدواج در سن کم، حاملگی بالا و مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی زمینه‌های بروز این سرطان هستند.

مریم پارسا ادامه می‌دهد: درمان عفونت‌ها، مصرف زیاد میوه و سبزیجات، داشتن فعالیت بدنی منظم و … مهمترین توصیه‌های خود مراقبتی برای پیشگیری از ابتلاء به این سرطان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*