اخبار خراسان جنوبی/ اولین جشنواره استانی «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» در حوزه فرهنگ کار

 

در دیدار مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خراسان جنوبی با استاندار عنوان شد

ضرورت پوشش کامل خدمات سلامت در جامعه

پوشش کامل خدمات سلامت در جامعه ضروری است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: آحاد جامعه حق بهره‌مندی از خدمات سلامت به‌ نحو شایسته را دارند و دستگاه‌های متولی در زمینه شناسایی و احصای کمبودها و کاستی‌های حوزه سلامت دقت و جدیت داشته باشند.

حمید ملانوری در دیدار مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خراسان جنوبی با تشکر از فعالان مجموعه بیمه سلامت در راستای افزایش سطح خدمات افزود: به همین دلیل باید بدانیم کجا خدمات به‌طور کامل ارائه نمی‌شود و هم اینکه آیا پوشش بیمه‌ای به حد مطلوب رسیده است یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه اقشار ضعیف باید مورد توجه قرار گیرند گفت: برخی افراد که در اقتصاد و توسعه پایدار هم نقش‌آفرین هستند در مناطقی زندگی می‌کنند که به خدمات و امکانات لازم دسترسی ندارند لذا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این نواقص شناسایی و مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی به شرایط بیماران خاص و افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج اشاره کرد و افزود: درمان این بیماری‌ها، هزینه‌های بسیار زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند لذا باید سطح خدمات به این افراد به‌ نحوی باشد که جز درد و رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر این موضوع که بیماران جز درد بیماری نباید دغدغه‌ای داشته باشند گفت: افزایش سطح خدمات بیمه‌ای، دغدغه‌های اصلی بیماران را کاهش می‌دهد.

ملانوری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات سلامت در کشور رشد چشمگیری داشته است افزود: اوایل انقلاب مردم در بخش‌های کوچک به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی نداشتند و برای درمان کوچکترین بیماری با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی مناطق روستایی، مراکز خدمات جامع سلامت راه‌اندازی شده است و مردم به‌راحتی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند.

استاندار خراسان جنوبی سلامت را موضوع بسیار مهمی خواند که همه شئونات زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و گفت: همه ما هر کاری که برای تامین تغذیه، مسکن و دیگر رفاهیات خود انجام می‌دهیم، برای رسیدن به سلامت و در نتیجه ارتقای کیفیت زندگی است.

وی با اشاره به برخی آیات و احادیث در زمینه اهمیت سلامت افزود: با توجه به اهمیت موضوع، همه دستگاه‌ها و نهادها باید به سهم خود در رسیدن به جامعه سالم عمل کنند.

ملانوری گفت: کوتاه کردن سطح دسترسی مطمئن مردم به خدمات درمانی، کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌ها و کم کردن دغدغه‌های خانواده‌ها در این زمینه از جمله خدمات صنعت بیمه است که در کاهش هزینه‌های معیشتی زندگی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان ادامه داد: دقت نظر در حفظ سلامتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

 

بساط نسخه پیچی‌های کاغذی برچیده می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: از دی ماه نسخه‌های الکترونیکی جایگزین نسخه‌های کاغذی می‌شوند.

اربابی افزود: برابر با قانون از اول دی ماه استفاده از نسخه‌های کاغذی ممنوع می‌شود و تمامی پزشکان بایستی برای استفاده از سامانه الکترونیکی اقدام کنند.

او افزود: ثبت نسخه خارج از ساختار الکترونیک اخلال و تصرف در اموال دولتی است و با پزشکان متخلف برخورد خواهد شد.

اربابی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند خدمات رسانی به بیماران را سازماندهی کند، بیان کرد: با استفاده از این سامانه از تکرار خدمات گران قیمت مانند سی تی اسکن و ام آر آی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بیشتر روستا‌ها سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعال شده و در مناطقی که دسترسی به سیستم برخط نیست، بسته خدمتی به بیماران ارائه و مراحل ثبت اطلاعات در مرکز انجام می‌شود.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تاکنون برای ۵۰ هزار نفرهم پوشانی بیمه انجام شده است و دیگر برای افراد متقاضی بیمه، دفترچه صادر نخواهد شد.

او با اشاره به اینکه هدف ما کاهش هزینه‌های درمان است، افزود: دارو‌های آزاد بیماران خاص که تحت پوشش بیمه نیستند هم در سامانه نسخه نویسی الکترونیک به قیمت روز و ساماندهی شده عرضه می‌شود.

 

 

 

برای اولین بار در کشور

پیک هوشمند شهری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

پیک هوشمند شهری در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی نخستین بار در کشور روز یکشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح که از طریق ویدئوکنفرانس با مدیرعامل شرکت ملی پست ایران انجام شد، گفت: پست امروز با سال‌های قبل از نظر ارائه خدمات بسیار متفاوت است و توانسته با بهره‌گیری از صنعت الکترونیک و شبکه‌های ارتباطی، خدمات جدیدی را در حوزه مسئولیت‌های خود تعریف کند.

حمید ملانوری افزود: پست با فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی در حال حاضر فقط کار ارسال مرسولات پستی را برعهده ندارد بلکه خود را مجهز کرده و حتی در جهت خدمات‌دهی به خریدهای کوچک مردم نیز ورود کرده است و مردم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در پست می‌توانند خریدهایشان را به‌صورت اینترنتی و تلفنی انجام دهند.

وی گفت: پست توانسته محصولات واحدهای معدنی و صنعتی استان را نیز عرضه کند و در ۲ سال گذشته تولیدات صنعتی کویرتایر را در اختیار متقاضیان این محصولات در سراسر کشور قرار داده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از این ظرفیت می‌توان برای عرضه محصولات استراتژیک استان نیز استفاده کرد گفت: محصولات استراتژیک و سایر تولیدات خراسان جنوبی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها و با ارزان‌ترین قیمت و امنیت کامل به دست مصرف‌کننده برسند.

وی با اشاره به اینکه این خدمات، رضایت‌مندی مصرف‌کننده و تولیدکننده را به همراه دارد افزود: سامانه هوشمند پیک شهری در جهت رفع نیازهای مختلف مردم راه‌اندازی شده تا با مشارکت بخش خصوصی و شرکت پست، شهروندان بتوانند در قالب این سامانه از طریق تلفن یا اینترنت با سرعت بالا خریداری کنند.

ملانوری تصریح کرد: با توسعه این خدمات می‌توانیم تمامی محصولات معدنی، صنعتی و سایر موارد را نیز با پست جابه‌جا کنیم و سامانه‌های پستی، بهترین فرصت برای ارائه محصولات خراسان جنوبی به بازارهای مختلف است.

وی به تاثیر کرونا بر همه حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پوشش‌دهی نیازهای مردم در شرایط کرونایی اقدامات درخور انجام داده که از آن جمله می‌توان به تامین زیرساخت‌های ارتباطی اشاره کرد که در آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان موثر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: رونق گرفتن استارتاپ‌ها و بازارهای اینترنتی و الکترونیکی از نتایج مطلوب توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بوده که مورد اقبال مردم نیز واقع شده است.

وی به ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدن و مرز خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در زمینه معرفی محصولات مرتبط با این چهار محور توسعه‌ای و عرضه کالاهای مرتبط با آنها، پست ظرفیت بسیار خوبی است.

ملانوری گفت: معتقدم این ظرفیت‌های ایجاد شده در حذف و کاهش مراجعات مردمی، مدیریت زمان و هزینه‌ها و ایجاد امنیت خاطر در ارسال مرسوله‌ها بسیار موثر و مفید است.

وی با اشاره به برنامه استان برای راه‌اندازی تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک کشاورزی اظهار داشت: مقدمات ایجاد این تعاونی شکل گرفته و بنابر این است که ۴۵ هزار تولیدکننده زرشک، زعفران و عناب استان سهامدار این تعاونی شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عرضه سهام این تعاونی از طریق پست و با استفاده از سامانه‌های پستی صورت خواهد گرفت.

مهندس «علی الهامی» نیز در مراسم افتتاح پیک هوشمند شهری در بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: پیک هوشمند شهری با هدف کاهش تردد و انجام درخواست های غیر حضوری مردم از طریق پست در بیرجند راه اندازی شده است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه به راه اندازی این خدمت، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دارای اکانت می‌شوند و درخواست‌های غیرحضوری مردم از طریق پست تحویل می‌شود، افزود: امکان رصد و پیگیری روند ارسال مرسوله ها توسط فرد از خدمات مطلوب این طرح است.

 

وی بیان کرد: مرسولات درون شهری و برون­‌شهری تحت پوشش این طرح هستند ضمن اینکه خدمات نیابتی هم انجام می‌شود و افراد متقاضی استفاده از خدمات این طرح می توانند به نشانی postsam.ir مراجعه نموده، به عضویت این سامانه درآیند و تقاضای ارسال مرسولات خود را در سطح شهر ثبت کنند.

 

الهامی در ادامه تعداد واحدهای پستی سطح استان را ۳۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  ۱۳۵ فروشگاه‌های اینترنتی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: در هفت ماهه امسال تاکنون تعداد مرسولات پستی صادره از استان ۱۸ درصد و مرسولات وارده به ۲۰ درصد رشد داشته است و ۷۱۷ هزار مرسوله از خراسان جنوبی صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان خرید اینترنتی صادره از رشد ۷۳ درصدی برخوردار است، افزود: امکان عرضه محصولات راهبردی و بومی استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب از طریق شبکه تجارت الکترونیک پست فراهم شده است و در این زمینه توسط یک شرکت، محصولات کشاورزی به‌صورت مستقیم از کشاورز خریداری، بسته‌بندی و به سراسر کشور پست خواهد شد.

 

الهامی به قراردادهای اصلی اداره کل پست خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: قرارداد با شرکت کویرتایر برای ارسال لاستیک به صورت اینترنتی به سایر نقاط کشور، راه اندازی سرویس درخواست غیرحضوری مدارک برای دانشجویان و نصب پلاک هوشمند درب منازل از جمله این قرار دادهای است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به طرح درخواست غیرحضوری و اینترنتی پلاک‌های تلفیقی کدپستی و شهرداری، گفت: در این راستا پنج هزار پلاک تاکنون درخواست و نصب شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل پست خراسان جنوبی به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد.

 

 

 

کاهش منابع آب تجدیدپذیر کشور

 

 

 

 

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی۴-۷

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۱۹۲ نفر باقی ماند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۰۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۵ بیمار جدید و از ۱۴۸ آزمایش سریع کرونا ۲۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۲ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سربیشه، ۲ مورد از فردوس، ۱۴ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از قاین و ۱۳ مورد از نهبندان بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۷ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: خوشبختانه فوتی جدیدی در شبانه روز گذشته ثبت نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۱۹۲ نفر باقی مان

 

 

 

طول مسیر باند دوم بیرجند – قاین به ۸۶ کیلومتر رسید/۲-۳

طول مسیر دوبانده بیرجند - قاین به ۸۶ کیلومتر رسید

۶ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند – قاین با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت و طول مسیر دوبانده این جاده پرتردد به ۸۶ کیلومتر رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی روز یکشنبه گفت: ۶ کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند – قاین حد فاصل سه راهی روم تا پیچ شاهی امروز بازگشایی شد و زیر بار ترافیک رفت.

وحید داعی افزود: این قطعه ۶ کیلومتری با اعتبار هزینه شده ۵۰ میلیارد تومان احداث و امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: طول کل محور بیرجند تا قاین ۱۰۰ کیلومتر است که با بازگشایی ۶ کیلومتر امروز در مجموع ۸۶ کیلومتر از این محور تاکنون دوبانده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ کیلومتر از باند دوم این محور تکمیل شده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: عملیات اجرایی در ۱۴ کیلومتر باقیمانده محور نیز در حال انجام است.

محور بیرجند – قاین از مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز در خراسان جنوبی به سمت خراسان رضوی است که امید می‌رود دوبانده شدن و ایمن‌سازی کل مسیر نقش موثری در کاهش تصادفات آن داشته باشد.

 

 

 

اتصال حدود ۹۰ درصد جایگاه های سوخت به سامانه هوشمند/۲

بیش از ۸۹ درصد جایگاه های سوخت خراسان جنوبی به سامانه هوشمند متصل شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان گفت: از ۹۳ جایگاه سوخت خراسان جنوبی تاکنون ۸۳جایگاه با سیستم سامانه هوشمندسوخت فعالیت می کنند.

مردانی افزود: ۱۱ باب جایگاه هم در نوبت بارگذاری هستند.

وی گفت: هم اکنون ۷۴ جایگاه هم به صورت دستی با نرخ دوم فعال است.

 

 

 

 

عدم پرداخت سهم نیم درصدی درآمد ۶ شهرداری خراسان جنوبی/۲-۷

حاجی با بیان اینکه با بیان اینکه پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها یک قانون است، گفت: از ابتدای سال جاری ۶ شهرداری «شوسف، نیمبلوک، خضری، مود، سربیشه و آیسک» این سهم را واریز نکردند.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: بر اساس ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه ها، حداقل نیم درصد درآمد شهرداری ها باید به حساب انجمن کتابخانه های خراسان جنوبی واریز شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه کرد این مبالغ به اختیار انجمن کتابخانه ها جهت پرداخت امورات جاری، خرید کتاب و تجهیزات، تعمیر و بهسازی کتابخانه ها و کارهای فرهنگی و … است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال سهم نیم درصد درآمد شهرداری های خراسان جنوبی به حساب انجمن کتابخانه ها واریز شده بود، افزود: ۴۹ درصد سهم نیم درصد کتابخانه ها در سال ۹۹ توسط شهرداری های خراسان جنوبی متاسفانه پرداخت نشده است.

حاجی باتاکید بر اینکه ۳۰ شهرداری در استان خراسان جنوبی طبق قانون مکلف به پرداخت سهم نیم درصدی درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه ها هستند، ادامه بیان کرد: متاسفانه سال گذشته شهرستان های «زیرکوه و نیمبلوک قائنات» هیچ گونه واریزی جهت پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها نداشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان توسط ۲۴ شهرداری واریز شده است، ادامه داد: ۶ شهرداری شوسف، نیمبلوک، خضری، مود، سربیشه و آیسک هنوز واریزی نداشته اند.

وی در پایان با بیان اینکه پرداخت نیم درصد توسط شهرداری ها به کتابخانه ها یک قانون است، گفت: با توجه به اینکه کتابخانه ها درآمد خاصی ندارند سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها می تواند در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.

افزایش ۳۰ درصدی موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

موارد بستری افراد کرونا مثبت در مقایسه با هفته گذشته در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش دارد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان گفت: به طور متوسط هفته گذشته روزانه ۶۷ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که امروز به ۸۷ نفر رسید.

شریف زاده از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری بیماران حاد تنفسی نیز در استان خبرداد و افزود: هفته گذشته به طور متوسط ۱۶۸ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند که امروز به ۱۸۵ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پوشش  واکسیناسیون نوبت دوم در استان ۵۰ درصد است، گفت: پوشش واکسیناسیون افرادی که دز اول واکسن را دریافت کرده اند در حال حاضر به ۷۶ درصد رسیده است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان با بیان اینکه شهرستان فردوس همچنان در صدر پوشش واکسیناسیون در استان قرار دارد، افزود: شهرستان‌های درمیان، نهبندان و زیرکوه در بین سایر شهرستان‌های استان افراد کمتری تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

شریف زاده با بیان اینکه در حال حاضر همه نوع واکسن در استان وجود دارد از تمامی افرادی که حائز شرایط واکسیناسیون هستند خواست تا  برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

 

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبی/۲-۳

برداشت گل‌های ارغوانی زعفران در مناطق سردسیر خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیرکشت پارسال زعفران در آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع خراسان جنوبیاستان را ۱۷ هزار و ۱۵۲ هکتار اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار توسعه سطح زیرکشت زعفران در استان داشتیم.

رضایی از پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی تولید زعفران در سال جاری در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۵۶ تُن زعفران از مزارع زیرکشت زعفران استان برداشت شود.

وی کاهش بارندگی در ماه‌های اسفند و فروردین، افزایش شوری خاک، گرمای هوا و افت کیفیت آب و خاک را از علل کاهش تولید زعفران در استان برشمرد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان میانگین تولید زعفران در هر هکتار را ۴ کیلوگرم اعلام کرد.

وی تعداد بهره برداران این بخش در استان را ۳۲ هزار و ۲۸۲ خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۶ تعاونی در زمینه تولید زعفران در استان فعالیت می‌کنند.

رضایی گفت: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در خراسان جنوبی به شهرستان قاین اختصاص دارد.

به گفته وی زعفران تولید شده در خراسان جنوبی، به دلیل برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن از کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالایی برخوردار است.

وی گفت: زعفران خراسان جنوبی به دلیل کیفیت بالا مشتریان زیادی در کشور‌های خارجی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد.

پارسال ۷۰ تُن زعفران ازاراضی زیرکشت خراسان جنوبی برداشت شد.

 

 

خرید ۵۰۰ تن زرشک کشاورزان/طرح توافقی مشکل را ریشه‌ای حل نمی‌کند/۲-۳

خرید ۵۰۰ تن زرشک کشاورزان/طرح توافقی مشکل را ریشه‌ای حل نمی‌کند

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ تن زرشک به صورت توافقی خریداری شده است، گفت: خریدهای دولتی مشکل محصولات استراتژیک استان را به صورت ریشه ای حل نمی‌کند.

وحید ضیائیان احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای فصل زراعی جاری خرید حمایتی زعفران بر عهده صندوق حمایت از بخش کشاورزی گذاشته شده است و تعاون روستایی در این راستا ورود پیدا نخواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته امسال خوشبختانه بازار زعفران بسیار خوب و قیمت‌ها در بازار نیز به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

دلالان زرشک را تا ۶ هزار تومان خریدند

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه خرید توافقی زرشک را نیز توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از دهم مهرماه آغاز کردیم، گفت: البته از همان زمان در هر مصاحبه‌ای که داشتم به کشاورزان عزیز توصیه کردم که در فروش محصول خود عجله نکنند چرا که روزهای بهتری برای بازار زرشک وجود دارد.

وی با بیان اینکه زرشک را به قیمت بین ۸ تا ۱۱ هزار تومان خریداری می‌کنیم، اظهار کرد: این قیمت، قیمت کف بازار است و برای آن دسته از کشاورزانی است که هیچ مکان و مأوایی برای فروش ندارند در نظر گرفته شده است، چون دلالان حتی تا ۶ هزار تومان نیز خریداری می‌کردند.

اگر بخش‌های مرتبط با محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند و در یک مدیریت واحد عمل کنند و از طرف دیگر از خام فروشی نیز فاصله بگیریم، این محصولات بازار خود را پیدا می‌کنند و نیاز به خریدهای دولتی با قیمت‌های کف بازار و پایین نیستمدیر تعاون روستائی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: آن دسته از کشاورزانی که به توصیه ما گوش دادند و زرشک خود را با عجله نفروختند، زرشک را با قیمت در حدود ۴۰- ۴۵ هزار تومان و زرشک پفکی در بازار مشهد را تا ۸۵ هزار تومان نیز عرضه کردند.

خرید به هزار تن خواهد رسید

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه ظرفیت خرید ما در مرکز استان به صورت روزانه حدود ۱۰ تن بوده است، اظهار گفت: در مجموع تاکنون توانستیم که ۵۰۰ زرشک توافقی از کشاورزان خریداری کنیم و پیش بینی ما بر این است که مانند روال سال گذشته این میزان خرید به هزار تن نیز برسد.

وی افزود: در سال جاری زرشک خریداری شده را تهران، شیراز، اصفهان و کرمان ارسال کرده و در این استان‌ها به فروش رساندیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خریدهای دولتی نمی‌تواند مشکل بازار فروش محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی را به صورت پایه‌ای و ریشه‌ای حل کند، یادآور شد: خریدهای دولتی مانند یک مُسکن فوری عمل می‌کند ولی برای پایدار ساختن شرایط برای فروش باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: اگر بخش‌های مرتبط با محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند و در یک مدیریت واحد عمل کنند و از طرف دیگر از خام فروشی نیز فاصله بگیریم، این محصولات بازار خود را پیدا می‌کنند و نیاز به خریدهای دولتی با قیمت‌های کف بازار و پایین نیست.

 

 

۸ درصد از زندانیان خراسان جنوبی مشمول عفو شدند/۲-۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن کمیسیون عفو در خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۸ درصد از زندانیان استان مشمول عفو شدند.

حجت الاسلام «علی نسائی زهان»  در مراسم آزادی ۶۴ زندانی نیازمند خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی این است که در چهارچوب قانون، مقررات و آیین نامه ها بتواند به زندانیان و خانواده‌های آنان کمک کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها ما در سال جاری تقویت انجمن حمایت از زندانیان است، افزود: میزان کمک‌های انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال میزان این کمک‌ها به سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام نسائی با اشاره به تشکیل کمیسیون عفو در استان افزود: در سال جاری تاکنون ۸ درصد از زندانیان خراسان جنوبی مشمول عفو قرار گرفتند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در پایان تأکید کرد: انتظار از مددجویان این است به محض آزادی به گونه ای برای زندگی برنامه‌ریزی کنند که دوباره سروکار آنها به زندان نیفتد.

 

 

 

 

 

 

تکمیل زورخانه بین‌المللی بیرجند ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد/۷

تکمیل زورخانه بین‌المللی بیرجند ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد

 رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث زورخانه بین‌المللی بیرجند با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هومر شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده و مرحله فونداسیون آن به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی زورخانه بین‌المللی بیرجند مهر ۱۳۹۹ در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد و با زیربنای هزار متر مربع در حال احداث است.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت: امسال سه میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که درخواست ما تخصیص کامل این مبلغ است.

وی از وجود ۲۷ زورخانه در ۱۰ شهر و پنج روستای استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از مجموع ۳۲ شهر استان، ۲۲ شهر فاقد زورخانه و ۹ پروژه زورخانه در شهرهای مختلف در حال ساخت است که ساخت هشت زورخانه دیگر در دستور کار قرار دارد.

شکری اظهار داشت: علیرغم اینکه ورزش زورخانه‌ای خراسان جنوبی بیشترین مدال‌آوری را دارد، کمترین زیرساخت دولتی به این ورزش اختصاص داده شده و تقاضای ما کمک به تقویت زیرساخت‌های ورزشی در شهرها و روستاهای فاقد زورخانه است.

وی خواستار حمایت و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص ورزش باستانی و پیگیری انجام وظایف دستگاه‌های مندرج در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و گفت: ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی وظایف گسترده برای گسترش فرهنگ پهلوانی و اخلاق در همه رشته‌های ورزشی دارد که نیازمند حمایت برای فعالیت بیشتر هستیم.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی اهدای خون، سرکشی از خانواده شهدا، سرکشی از خانواده محرومان و زندانیان، دیدار با پیشکسوتان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه، جشن گلریزان، خداقوت به حافظان سلامت، تشکیل گروه‌های جهادی و مجمع خیرین پهلوانی را از جمله اقدامات ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی استان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد افزود: چه خوب است که پروژه‌های اقتصادی که در ستاد توسعه خاوران مطرح و مصوب می‌شود نیز پیوست فرهنگی و ورزشی داشته باشند و هر کدام از سرمایه‌گذاران که در قالب زمین، تسهیلات و مجوزها از منابع استان بهره می‌برند، در راستای مسوولیت اجتماعی خود موظف به حمایت از یک هیات ورزشی شوند.

 

 

 

 

 

رونق گرفتن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده، تا یک ماه آینده/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: معابر مرزی دوکوهانه و گلورده، تا یک ماه آینده فعال می‌شوند.

 ملانوری  در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: خراسان جنوبی دررونق گرفتن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده، تا یک ماه آینده شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه گذرگاه مرزی دارد.

 

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر کشور افغانستان این احتمال وجود داشت که مرز ماهیرود هم تعطیل شود، اما با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت، شرایط به خوبی مدیریت شد و ماهیرود حتی یک روز هم غیرفعال نبود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمان استقرار دولت قبلی افغانستان، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و تلاش شد که هر چهار معبر مرزی استان فعال شوند.

ملانوری با تأکید بر این که در حال حاضر مرز یزدان در قالب خرده فروشی فعال است، افزود: روزانه ۸ تا ۱۰ کامیون کالا از مرز یزدان جابه جا می‌شود و وضعیت تردد کامیون‌ها نشان می‌دهد شرایط در حال توسعه است.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، ظرف یکی دو هفته آینده، مبادلات خرده فروشی در دوکوهانه نهبندان هم آغاز می‌شود.

به گفته وی؛ در نتیجه رایزنی‌هایی که صورت گرفت و نشست‌هایی که بین تجار ما و کشور افغانستان انجام شد، ظرف یک ماه آینده شاهد فعالیت در گذر مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: از ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک استان استفاده شود

 

استاندار خراسان جنوبی: از ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک استان استفاده شود

 استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت پست برای عرضه محصولات استراتژیک استان تأکید کرد.

حمید ملانوری ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح “پیک هوشمند شهری” که برای نخستین بار در کشور در بیرجند افتتاح شد اظهار داشت: سامانه‌های پستی ، بهترین فرصت برای ارائه محصولات استان به بازارهای مختلف است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات پست در شرایط فعلی در مقایسه با گذشته تصریح کرد: توسعه خدمات با توجه به نیاز روز بشر، جایگاه خوبی را به پست داده است و در شرایط فعلی، هم به واسطه پیشرفت تکنولوژی و هم شیوع بیماری کرونا، بیش از هر زمانی به خدمات نوینی پستی احساس نیاز می شود.

ملانوری به تأثیر کرونا بر همه حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات به جهت پوشش‌دهی نیازهای مردم در این ایام کرونایی اقدامات درخوری انجام داده که از آن جمله می‌توان به تأمین زیرساخت‌های ارتباطی اشاره کرد که در آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان مؤثر بود.

وی ادامه داد: رونق گرفتن استارتاپ‌ها و بازارهای اینترنتی و الکترونیکی از نتایج مطلوب توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بود که مورد اقبال مردم واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدن و مرز استان اشاره کرد و گفت: در زمینه معرفی محصولات مرتبط با این چهار محور توسعه ای و عذضه کالاهای مرتبط با آنها، پست ظرفیت بسیار خوبی است.

ملانوری هدف از بازدید امروز را عرض خداقوت به همکاران مجموعه پست عنوان کرد و اظهار داشت: در این بازدید با سامانه های ارتباطی و خدماتی پست بیشتر آشنا شدیم و بنده معتقدم این ظرفیت‌های ایجاد شده، در حذف و کاهش مراجعات مردمی، مدیریت زمان و هزینه‌ها و ایجاد امنیت خاطر در ارسال مرسوله‌ها بسیار مؤثر و مفید هستند.

به گفته وی زمانی که مردم با ارتباط گیری و در محیط منزل یا کار، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند و مجبور به بیرون آمدن نیستند، آسودگی خاطر به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای راه‌اندازی تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک کشاورزی گفت و تصریح کرد: مقدمات ایجاد این تعاونی شکل گرفته و بنابر این است که ۴۵ هزار تولید کننده زرشک، زعفران و عناب استان سهامدار این تعاونی شوند.

ملانوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عرضه سهام این تعاونی از طریق پست و با استفاده از سامانه‌های پستی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این تعاونی ، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی استان است و استفاده از ظرفیت پست به حصول این نتیجه کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی سبحانی‌فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران همراه بود، طرح “پیک هوشمند شهری “برای نخستین‌ بار در کشور در بیرجند راه‌اندازی شد.

طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی افتتاح شد
طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی با حضور استاندار،مدیرکل پست و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی الهامی» امروز (۹ آبان) در مراسم افتتاح پیک هوشمند شهری در بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: پیک هوشمند شهری با هدف کاهش تردد و انجام درخواست های غیر حضوری مردم از طریق پست در بیرجند راه اندازی شده است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه به راه اندازی این خدمت، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دارای اکانت می‌شوند و درخواست‌های غیرحضوری مردم از طریق پست تحویل می‌شود، افزود: امکان رصد و پیگیری روند ارسال مرسوله ها توسط فرد از خدمات مطلوب این طرح است.

 

وی بیان کرد: مرسولات درون شهری و برون­‌شهری تحت پوشش این طرح هستند ضمن اینکه خدمات نیابتی هم انجام می‌شود و افراد متقاضی استفاده از خدمات این طرح می توانند به نشانی postsam.ir مراجعه نموده، به عضویت این سامانه درآیند و تقاضای ارسال مرسولات خود را در سطح شهر ثبت کنند.

 

الهامی در ادامه تعداد واحدهای پستی سطح استان را ۳۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  ۱۳۵ فروشگاه‌های اینترنتی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: در هفت ماهه امسال تاکنون تعداد مرسولات پستی صادره از استان ۱۸ درصد و مرسولات وارده به ۲۰ درصد رشد داشته است و ۷۱۷ هزار مرسوله از خراسان جنوبی صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان خرید اینترنتی صادره از رشد ۷۳ درصدی برخوردار است، افزود: امکان عرضه محصولات راهبردی و بومی استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب از طریق شبکه تجارت الکترونیک پست فراهم شده است و در این زمینه توسط یک شرکت، محصولات کشاورزی به‌صورت مستقیم از کشاورز خریداری، بسته‌بندی و به سراسر کشور پست خواهد شد.

 

الهامی به قراردادهای اصلی اداره کل پست خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: قرارداد با شرکت کویرتایر برای ارسال لاستیک به صورت اینترنتی به سایر نقاط کشور، راه اندازی سرویس درخواست غیرحضوری مدارک برای دانشجویان و نصب پلاک هوشمند درب منازل از جمله این قرار دادهای است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به طرح درخواست غیرحضوری و اینترنتی پلاک‌های تلفیقی کدپستی و شهرداری، گفت: در این راستا پنج هزار پلاک تاکنون درخواست و نصب شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل پست خراسان جنوبی به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد.

 

 

 

 

 

اولین جشنواره استانی «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» در حوزه فرهنگ کار

اولین جشنواره استانی «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» در حوزه فرهنگ کار در خراسان جنوبی برگزار می‌ شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: اولین جشنواره استانیاولین جشنواره استانی «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» در حوزه فرهنگ کار «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» در حوزه فرهنگ کار، با همکاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سطح استان در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس در حوزه فرهنگ کار برگزار می‌ شود.

 

سیدحسن شریفی مقدم  افزود: از تاریخ ۲۵ مهر سال جاری ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سطح استان فرایند انتخاب و معرفی برترین آثار فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» با موضوعات مرتبط با فرهنگ کار (فرهنگ کار، تلاش و سخت کوشی، وجدان کاری، وقت شناسی، نظم، رعایت ایمنی در کار، رعایت بهداشت در کار، انگیزه، قانون مداری، مردم داری در کار، توان کار تیمی، خلاقیت و نوآوری، اعتماد، توان خود مدیریتی، همدلی و همدردی در کار، هدفمند بودن، توان خود ارزیابی، داشتن مهارت کاری، دقت در کار، به روز رسانی دانش و مهارت‌ها، پاک دستی و اعتقاد به روزی حلال، داشتن اخلاق نیکو در کار، تعهد در کار، مسئولیت پذیری، ترکیب دانش با عمل، ارزش قائل شدن برای کار و.) را آغاز کردند .

وی گفت: مقرر شد آثار برتر هر شهرستان در سه بخش «فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس» تا تاریخ ۲۰ دی ماه سالجاری برای حضور در جشنواره استانی به این اداره کل معرفی شوند.

شریفی مقدم افزود: جشنواره استانی با تشکیل کمیته فنی انتخاب و معرفی برترین آثار حوزه فرهنگ کار در هر سه بخش جشنواره از تاریخ ۲۱ دی سال جاری آغاز و نفرات برتر استان همزمان با دهه مبارک فجر و در مراسمی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و آثار برتر برای حضور در جشنواره کشوری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از همه علاقه‌مندان، هنرمندان و فعالان حوزه فیلم، عکس و انیمیشن استان دعوت کرد در این جشنواره شرکت کنند.

 

 

نمایشگاه “فلسطین تنها نیست” در استان خراسان جنوبی برپا شد

 

نمایشگاه "فلسطین تنها نیست" در استان خراسان جنوبی برپا شد

نمایشگاه کاریکاتور با عنوان “فلسطین تنها نیست” از امروز ۸ تا ۱۲ آبان‌ماه در محل نگارخانه بهمن بیرجند به منظور نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بین‌المللی با موضوع فلسطین بر پا خواهد بود.

نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «فلسطین تنها نیست» از امروز ۸ آبان تا ۱۲ آبان‌ماه در محل نگارخانه بهمن بیرجند به منظور نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بین‌المللی با موضوع فلسطین بر پا خواهد بود.

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «فلسطین تنها نیست» اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور نمایش گذاشتن ۳۰ اثر از آثار برگزیده در جشنواره بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» با مشارکت حوزه هنری امروز در خراسان جنوبی با حضور همسر و فرزند «شهید بصیری پور» در بیرجند افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این مجموعه از آثار بعد از پایان موعد برپایی نمایشگاه وارد اکران مردمی در مساجد، هیئات مذهبی و حوزه های اجتماعی شهری خواهد شد و امیدواریم این آثار بتواند اثر تبلیغی موثری بر سطح جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف حوزه هنری این است تا آثار مرتبط با جبهه مقاومت را در بخش های عمومی به نمایش بگذارد، گفت: بخش های اجتماعی و مردمی می توانند جهت دریافت این آثار به حوزه هنری استان مراجعه کنند تا همه مردم با این نوع آثار آشنا شوند.

کریمیان در مورد زمان برپایی نمایشگاه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۲ آبان‌ماه در نگارخانه بهمن بیرجند برپا خواهد بود و بعد از آن وارد حوزه اکران مردمی خواهند شد.

وی به موضوع این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: کاریکاتورهای موجود در این نمایشگاه با موضوع بیان مظلومیت و حقوق مردم فلسطین و جبهه مقاومت برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی  با بیان اینکه موضوع فلسطین مربوط به اعتقادات و وظیفه تکلیفی مسلمانان است، ادامه داد: این موضوع نیازمند یادآوری موثر است و تولید آثار هنری با موضوع فلسطین می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و این موضوع توسط حوزه هنری در حال پیگیری است و حوزه هنری به دنبال این است تا اجازه ندهد مظلومیت مردم فلسطین به فراموشی سپرده شود.

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند:

بانک‌ها محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه بپذیرند

بانک‌ها محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه بپذیرند

بیرجند-رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند گفت: پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه و تأمین تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق توسعه ملی از درخواست‌های متولیان واحدهای صنایع لبنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی رمضانی عصر شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار کرد: پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه و تأمین تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۲ درصد یا معادل آن دو درخواست متولیان واحدهای تعطیل شده فرآورده‌های لبنی است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه تسهیلات تعیین شده باید در اختیار واحدهایی قرار بگیرد که قادر به فعال سازی واحد و افزایش تولید باشند، گفت: در جلسات قبلی شورا قرار شده بود سال جاری اعتبارات صنایع تبدیلی و تکمیلی استان به واحدهای لبنی تعطیل شده، اختصاص داده شود.

افشاری، نماینده کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به نشستی که در راستای حل مشکلات صنایع لبنی خراسان‌جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، این امکان فراهم شد که واحدهای تولیدی امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار را داشته باشند.

افشاری افزود: همچنین جهت پذیرش محل اجرای طرح به عنوان وثیقه مشکلی وجود ندارد.

غلامرضا قوسی، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: جهت رفع مشکلات واحدهای فراورده‌های لبنی خراسان‌جنوبی چندین جلسه برگزار شده که یک جلسه با حضور فعالان صنایع لبنی استان، بانک‌های عامل و مسوولان مربوطه در تاریخ ۲۸ مهرماه برگزار شد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خراسان‌جنوبی نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای مذکور در صورت تسویه بدهی‌های قبلی اقدام کند، گفت: امیدواریم با پیگیری‌ها این مشکلات حل شود.

وی یادآور شد: تسهیلات مورد نیاز صنایع لبنی از محل اعتبار مشاغل پایدار، تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

برگزاری جشنواره توانمندی های هیات های ورزشی قائنات

جشنواره توانمندی های هیات های ورزشی شهرستان قائنات با شرکت ۳۰۰۰ نفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، روز گذشته جشنواره توانمندی های هیات های ورزشی شهرستان قائنات با شرکت ۳۰۰۰برگزاری جشنواره توانمندی های هیات های ورزشی قائنات نفر ورزشکار آقا و خانم در پارک جنگلی قهستان شهر قائن برگزار شد.

این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ به همت هیات انجمن های ورزشی شهرستان با همکاری سمن پیشگامان تندرستی و نشاط و مشارکت ۴۰ هیات ورزشی و ۵ سمن فعال صورت گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زرشک و قصه پر تکرار فرآوری و صادرات

فرآوری و صادرات حلقه های مفقوده محصول ارزشمند زرشک خراسان جنوبی است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان زرشک و قصه پر تکرار فرآوری و صادراتجنوبی  با بیان اینکه زرشک بی دانه را به عنوان یاقوت سرخ در ایران می‌شناسند و این میوه ارزشمند انحصارا در خراسان جنوبی کشت می‌شودگفت:زرشک بی دانه خشک به عنوان یک محصول غذایی محبوب در خاورمیانه مطرح است.

 

حسینی با اشاره به اینکه در ترکیه از این محصول فراورده‌هایی مانند لکوم، باسلوق، مسقطی و شکلات می‌سازند افزود: آبنبات زرشک تولید شده در ارمنستان و روسیه به کشور‌های مختلف حتی ایران صادر می‌شود.

 

وی گفت:زرشک خشک یک ماده غذایی محبوب در گرجستان است و در این کشور میوه‌های زرشک را با نام محلی “کوتساخوری” می‌شناسند و آن را عنوان چاشنی به غذا‌های گوشتی اضافه می‌کنند.

 

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین کشور‌های وارد کننده زرشک در دنیا آلمان، آمریکا، امارات متحده عربی، کویت، استرالیا و ترکیه هستند که عمدتا بر روی تولید مکمل‌های دارویی و غذایی از گیاه زرشک تمرکز و نقش اصلی در فرآوری زرشک را ایفا می‌ کنند.

 

حسینی گفت: زرشک خشک غالبا به صورت فله‌ای به کشور‌های مختلف صادر می شود در صورتی که دارای پتانسیل زیادی برای فرآوری در داخل کشور است که لازم است به آن توجه ویژه شود.

 

وی افزود:با وجود این که ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زرشک جهان شناخته شده، ولی در بحث صادرات زرشک با چالش‌هایی مواجه هستیم.

 

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: عدم توجه به بسته بندی و سورتینگ محصول زرشک، کاهش کیفیت، آلودگی بالای محصول و عدم رعایت موازین بهداشتی در هنگام فرآوری و استفاده از روش‌های فرآوری غیر استاندارد از دلایل عدم موفقیت صادرات آن در سال‌های اخیر است.

حسینی با تأکید بر اینکه زرشک هنگام صادرات باید در بهترین و مناسب‌ترین شرایط برداشت و فرآوری باشد، گفت: اطلاع از زمان و روش‌های مناسب برداشت و همچنین خشک کردن آن می‌تواند به کشاورزان برای تولید محصول با کیفیت جهانی کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر بخش بیشتر محصول زرشک پس از برداشت به صورت سنتی خشک و اکثرا از پشت بام منازل برای خشک کردن این محصول استفاده می‌شود و  با این روش خشک کردن غالبا دارای بار میکروبی و آلودگی قارچی بالا است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: آموزش برداشت علمی و اصولی محصول به بهره برداران و کشاورزان، توجه و تلاش برای تحقق آن و همچنین نگهداری و حمل و نقل صحیح پس از برداشت می‌تواند بالاترین کیفیت محصول را در پی داشته باشد و این محصول ارزشمند را با بهترین کیفیت به عنوان کالای صادراتی با درآمد بالا برای عرضه به جهان معرفی کند.

 

 

 

 

 

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: بر اساس ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه ها، حداقل نیم درصد درآمد شهرداری ها باید به حساب انجمن کتابخانه های خراسان جنوبی واریز شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: هزینه کرد این مبالغ به اختیار انجمن کتابخانه ها جهت پرداخت امورات جاری، خرید کتاب و تجهیزات، تعمیر و بهسازی کتابخانه ها و کارهای فرهنگی و … است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال سهم نیم درصد درآمد شهرداری های خراسان جنوبی به حساب انجمن کتابخانه ها واریز شده بود، افزود: ۴۹ درصد سهم نیم درصد کتابخانه ها در سال ۹۹ توسط شهرداری های خراسان جنوبی متاسفانه پرداخت نشده است.

حاجی باتاکید بر اینکه ۳۰ شهرداری در استان خراسان جنوبی طبق قانون مکلف به پرداخت سهم نیم درصدی درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه ها هستند، ادامه بیان کرد: متاسفانه سال گذشته شهرستان های «زیرکوه و نیمبلوک قائنات» هیچ گونه واریزی جهت پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها نداشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان توسط ۲۴ شهرداری واریز شده است، ادامه داد: ۶ شهرداری شوسف، نیمبلوک، خضری، مود، سربیشه و آیسک هنوز واریزی نداشته اند.

وی در پایان با بیان اینکه پرداخت نیم درصد توسط شهرداری ها به کتابخانه ها یک قانون است، گفت: با توجه به اینکه کتابخانه ها درآمد خاصی ندارند سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها می تواند در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طلای کویر در حلب بی توجهی/ آنغوزه، درمانگری که درد هندی ها را درمان می کند

آنغوزه یا همان طلای کویر یکی از محصولات ارزشمندی است که به صورت فله‌ای در بشکه‌های فلزی به کشور هندوستان صادر می‌شود.

 

به گزارش فارس در استانی زندگی می‌کنیم که به لحاظ بارش باران جزو فقیرترین استان‌های کشور است. جایی که از شمال و جنوب و غرب با بیابان و کویر محاصره شده و مردمانش به رغم همه محدودیت‌ها همتی بلند دارند و با حفر کیلومتر‌ها از اعماق زمین، آب را خارج کرده و امورات زندگی و کشاورزی خود را با همین اندک آب می‌گذرانند.

خراسان‌جنوبی استان کویری است، اما سرزمینی است که در دل خود ثروت‌های نهفته زیادی دارد، از معادن و طلای سرخش بگیر تا گیاهان دارویی که چند سالی است مورد استقبال مردم و البته سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

وجود بیش از هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی ظرفیت خوبی را برای استان فراهم کرده است و در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به سمت درمان از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی روی آورده‌اند و کارگاه‌های خانگی و فرآوری محصولات گیاهان دارویی و عرقیجات افزایش یافته است.

 

صادرات‌فله‌ای و دستان خالی از بازار جهانی

با وجود این همه تنوع گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی، اما این محصولات هنوز نتوانسته‌اند جایگاه خود را در اقتصاد استان پیدا کنند و بیشتر این محصولات به صورت فله و خام به خارج استان و کشور فرستاده می‌شود و پولی که در قبال آن دریافت می‌شود حتی یک صدم و یا یک دهم ارزش محصول هم نیست.

خراسان‌جنوبی بهشت گیاهان دارویی نام گرفته است به طوری که عطر این گیاهان با قدم گذاشتن در هر کوه و دشتی مشام را نوازش می‌دهد و با فرارسیدن بهار هم عده زیادی به کوه و دشت رفته و به جمع‌آوری این گیاهان می‌پردازند و صاحبان عطاری‌ها هم این گیاهان را خریداری کرده و در مغازه‌هایشان به‌صورت فله‌ای به فروش می‌رسانند.

از سوی دیگر برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی منجر به آسیب دیدن پوشش گیاهی منطقه و کمیاب شدن برخی گونه‌ها از این گیاهان ارزشمند شده است که درصورت مدیریت، نه تنها این پوشش حفظ خواهد شد بلکه فرصتی برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود.

این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که بی توجهی به برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی مثل زیره، آنغوزه و آویشن می‌تواند به دلیل تکثیر کند آن‌ها در نهایت منجر به حذف این نوع گیاهان ارزشمند از منطقه شده و به جای خلق ثروت، جابجایی معنادار روستا‌ها را دامن بزند.

آنغوزه یکی از گیاهان دارویی اقتصادی در خراسان جنوبی است

از طلای کویر چه می‌دانید؟

گیاه آنغوزه به نام‌های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته‌ای بزرگ، علفی و چند ساله است که ارتفاع آن گاهی به ۲.۵ متر می‌رسد؛ ساقه آن نسبتاً محکم و ضخیم با سطحی خشن است، برگ‌های بزرگ و ضخیم دارد به‌طوری که طول آن‌ها تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد.

این گیاه افزون بر خواص دارویی گوناگون دارای کاربرد‌های اقتصادی چشمگیری در صنعت داروسازی است و با وجود این که در سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آنغوزه این گیاه مفید را در معرض خطر نابودی قرار داده، اما همه ساله در مراتع استان بذرپاشی و کشت می‌شود.

 

عدم بهره‌برداری از گنجینه‌های نهفته

پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ گیاه خودرو در این استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن‌ها پتانسیل تولید داروی گیاهی را دارند، اما از این پتانسیل هیچ بهره‌برداری نمی‌شود.

او افزود: گیاهان دارویی در این استان هنوز به شکل ۲۰۰ سال قبل توسط افرادی از روستا‌ها جمع‌آوری می‌شود و کم کم به بازار تزریق می‌شود که نه چیزی عاید جمع‌آوری کننده و نه چیزی عاید اقتصاد استان می‌شود.

پویان ادامه داد: خراسان‌جنوبی جزو پنج استان برتر کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است، اما هیچ سرمایه‌گذاری در زمینه مطالعات گیاهان دارویی آن انجام نشده که این موضوع ضعف محسوب می‌شود؛ به علاوه امروز بازار‌های عربی طالب محصولات گیاهان دارویی هستند، اما باید عرضه و صادرات آن به روش بین‌المللی و با برندسازی مناسب باشد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ایران از صنعت گیاهان دارویی آن‌طور که شاید و باید استفاده نمی‌شود؛ این درحالی است که تجارت گیاهان دارویی در سال ۲۰۵۰ به پنج تریلیون دلار خواهد رسید که در این میان سهم ایران به‌عنوان کشوری که در گیاهان دارویی قدمت آن بسیار زیاد است، چقدر خواهد بود.

صنعت گیاهان دارویی؛ ظرفیتی درآمدزا

پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه تا زمانی که مطالعات گیاهان دارویی فقط در قالب کتاب ارائه شود هیچ سود اقتصادی از آن‌ها به‌دست نمی‌آید و تنها عملیاتی شدن این مطالعات می‌تواند سودآور و مفید واقع شود، عنوان کرد: توجه به صنعت گیاهان دارویی یکی از راه‌های تکیه به اقتصاد غیر وابسته به نفت است.

 

او با اشاره به اینکه از گیاه کما صمغ زرینی به دست می‌آید که در طب گیاهی، آنغوزه نام دارد، عنوان کرد: این گیاه که به نام‌های آنغوزه، انگژد، حلتیت، صمغ‌الانجدان، انگدان و کمات نیز شناخته می‌شود، طبیعتی گرم و نسبتا خشک دارد.

خواص آنغوزه

پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای درمان بیماری هیستری از آنغوزه استفاده می‌شود، گفت: آنغوزه ضد کرم‌های انگلی بوده و ملین است؛ این گیاه در درمان جوش و دمل کاربرد دارد و برای تسکین درد کمر و رفع تشنج مفید است.

او با اشاره به این‌که آنغوزه محرک تنفس و برطرف‌کننده ناراحتی‌های تنفسی است، افزود: این گیاه برای درمان ناخنک چشم کاربرد داشته و برای درمان صرع و اختلالات عصبی مفید است.

 

پویان تصریح کرد: براساس تحقیقات آزمایشگاهی تمام خواص آنغوزه احصاء شده است، اما تاکنون در زمینه فرآوری و کابرد آن در صنعت داروسازی اقدامی نشده است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه نیاز است با حمایت دولت، سرمایه‌گذار برای فرآوری آنغوزه ورود پیدا کند تا از خام‌فروشی آن جلوگیری شود، اظهار کرد: با فرآوری این گیاه دارویی می‌توان ارزش اقتصادی چند برابری را از این محصول داشته باشیم.

درآمدزایی ۷۰ میلیاردی

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: رویشگاه اصلی آنغوزه متعلق به شرق کشور است و در استان‌های کرمان، اصفهان و یزد نیز رویشگاه‌هایی از این محصول وجود دارد.

او افزود: به لحاظ سطح زیرکشت در خراسان‌جنوبی با توجه به ۲۲ رویشگاه که عمدتاً در شهرستان‌های طبس، فردوس قاین و نهبندان است می‌توان گفت بیشترین سطح را در خراسان‌جنوبی با ۱۰۰ هزار هکتار داریم.

 

نصرآبادی از فعالیت ۳ هزار نفر در زمینه جمع‌آوری محصول آنغوزه در استان خبر داد و عنوان کرد: برداشت آنغوزه برای بهره‌برداران حدود ۷۰ میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

صادرات فله‌ای در حلب‌های روغن!

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: سالانه به طور متوسط ۳۶ تن شیرابه آنغوزه از مراتع استان برداشت می‌شود که ۹۹ درصد آن به صورت فله‌ای و با قیمت بسیار ارزان در بشکه‌های فلزی و حلب‌های روغن ۳۰ تا ۷۵ کیلویی به کشور هندوستان صادر می‌شود.

او افزود: پارسال حدود ۷۰ تن انواع محصولات دارویی و صنعتی در سطحی معادل ۱۰۰ هزار هکتار از جمله، آنغوزه و آویشن در استان برداشت و به خارج از کشور و یا سایر استان‌ها صادر شده که اشتغال حاصل از اینگونه فعالیت‌ها حدود یک هزار خانوار است.

غفلت از بازار ثروت‌آفرین آنغوزه

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای فرآوری آنغوزه نه تنها در استان ما بلکه در کشور نیز هنوز هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد، گفت: این محصول به کشور‌های هند و آلمان صادر می‌شود و در آنجا به دارو و ادویه و حتی آفت‌کُش تبدیل می‌شود.

او به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته و تأثیرات آن بر تولید آنغوزه اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از انواع گیاهان دارویی از قبیل آنغوزه شیرین و آویشن طی سال ۱۴۰۰ به علت خشکسالی ممنوع است.

نصرآبادی عنوان کرد: آنغوزه خراسان جنوبی به دلیل خاص بودن رویشگاهش و شرایط آب و هوایی نسبت به دیگر نقاط کشور شیرین‌تر و با کیفیت‌تر است و امسال به دلیل شرایط خاص خشکسالی برداشت این محصول ممنوع شده است و تنها راه حفظ و ماندگاری این محصول عدم برداشت آن است.

امسال به دلیل خشکسالی برداشت آنغوزه ممنوع شده است

در حال حاضر ایران به عنوان کشوری چهار فصل دارای بیش از ۸ هزار گونه گیاه دارویی است و در این بین خراسان‌جنوبی با دارا بودن بیش از هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی از استان‌های غنی در زمینه گیاهان دارویی است.

طبق آمار، تنها کمتر از نیم درصد تجارت جهانی گیاهان دارویی در اختیار ایران است و فرصت‌های موجود در این حوزه با وجود توصیه‌های فراوانی که به اقتصاد مقاومتی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی می‌شود، مورد استفاده و توجه کشاورزان و سایر مردم قرار نمی‌گیرند.

از آنجایی که خام‌فروشی یکی از مشکلات اصلی در عرصه صادرات گیاهان دارویی است، لذا گیاه شفادهنده آنغوزه نیازمند نسخه شفابخش است چراکه کشور‌هایی نظیر هندوستان که آنغوزه ایران به آن صادر می‌شود، با اندکی فرآوری، ارزش افزوده‌ای بیش از ۵۰ برابر قیمت خرید دارند و سود بسیار زیادی از آن می‌برند.

براساس نظر کارشناسان گیاهان دارویی با فرآوری، می‌توان ارزش اقتصادی چند برابری را از این محصول داشته باشیم، اما تاکنون هیچ‌گونه طرحی برای فرآوری این محصول در استان ارائه نشده است و انتظار می‌رود مسئولان با پژوهش‌های علمی، خواص گوناگون آن را استخراج و برای فرآوری این محصول چاره‌اندیشی کنند.

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی حکم شهردار قاین و گزیک را صادر کرد/۲

حکم انتصاب شهرداران دو شهر قاین و گزیک، توسط استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

ملانوری با صدور دو حکم جداگانه، ” یداله غلام پور” را به سمت شهردار قاین و “محمد یعقوبی گزیک” را به سمت شهردار گزیک منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب این دو شهردار آمده؛ ” در اجرای تبصره (۳) ذیل بند یک ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر… و نظر به تعهد و شایستگی به موجب این حکم جنابعالی را به سمت شهردار… منصوب می کنم.

با استعانت از پروردگار یکتا و در نظر گرفتن عدالت در توزیع خدمات و امکانات و مراقبت در انضباط مالی ، مطالعه و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و کوشش در تدوین برنامه راهبری توسعه گرا ، تعامل با مسئولین، معتمدان و شورای اسلامی شهر در ایجاد محیط سالم شهری و نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت، موفق باشید”.

 

 

 

 

 

 

گلایه حسین آبادی ها از توزیع ناعادلانه آب/ هدررفت همیشگی آب کذب است/۲-۷

اهالی روستای حسین آباد شهرستان زیرکوه از هدررفت آب و توزیع نا عادلانه مایه حیات بین این روستا و روستاهای اطراف گلایه دارند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  مردم روستای حسین آباد شهرستان زیرکوه با مشکل هدر رفت آب دست و پنجه می‌کنند.

به گفته اهالی این روستا دهداری توجهی به هدر رفت آب نکرده و آب به طور مساوی در میان دو روستای حسین آباد و شاج تقسیم نمی‌شود.

طبق گفته اهالی، آب در زمین‌های روستا جاری شده و به درستی برای مصرف‌های آتی جمع آوری نمی‌شود و این موضوع سبب نارضایتی ساکنین روستای حسین آباد شده است.

هدررفت، همیشگی نیست

برای پیگیری این موضوع گفتگو کردیم با امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تا از کم و کیف این ماجرا بیشتر با خبر شویم.

او در این گفتگو گفت: رو ستا‌های شاج، حسین آباد، زردان، عباس آباد و پدمرود از روستا‌های تحت پوشش مجتمع آبرسانی وحدت هستند که این مجمتع ۲۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ مخزن ذخیره دارد.

امامی با اشاره به اینکه ۳۲۲ مشترک از این مجمتع بهره‌مند هستند اظهار کرد: کاهش آبدهی چاه‌های مجتمع، فرسودگی بخشی ازخطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و شیرآلات و تأسیسات، طولانی بودن مسیر انتقال و پایین بودن حجم مخازن ذخیره آب روستا از جمله مشکلات مجتمع مذکور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: اقدامات انجام شده به منظور کاهش هدررفت آب در دوساله اخیر شامل نصب سیستم اتوماسیون و کنترل از راه دور در محل ایستگاه پمپاژ، تعمیر وتعویض ۴ پمپ ایستگاه پمپاژ، اصلاح ۱۱ مورد از شیرآلات فرسوده و بازسازی تأسیسات و همچنین اصلاح و بازسازی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر از شبکه خط انتقال با مجموع اعتبار ۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او در خصوص گلایه مردم و انتشار فیلمی درباره هدررفت آب تصریح کرد: ویدیوی منتشر شده مربوط به شکستگی محل شیر هوای ماقبل مخزن روستای شاج بوده که بصورت شبانه اتفاق افتاده و در همان مراحل اولیه اطلاع از موضوع مرتفع شده است و هدر رفت ماهیانه در مسیر خطوط انتقال و عدم توجه به این موضوع کاملا کذب است.

انتهای پیام/ س

 

پایان دوره داوری درجه یک اسنوکر در خراسان جنوبی

پایان دوره داوری درجه یک اسنوکر در خراسان جنوبی

کلاس داوری درجه یک رشته اسنوکر به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دوره داوری درجه یک اسنوکر با حضور ۲۸ داور از سراسر کشور پس از ۴ روز در شهرستان بیرجند به پایان رسید. این دوره با حضور ۱۹ داور مرد و ۹ داور زن با مدرسی منصور مقدم، داور گلد نشان و همچنین رئیس کمیته داوران فدراسیون برگزار شد.

معرفی برترین های مسابقات قهرمانی پینگ پنگ استعدادهای برتر  خراسان جنوبی

 معرفی برترین های مسابقات قهرمانی پینگ پنگ استعدادهای برتر استان خراسان جنوبی

برترین های مسابقات قهرمانی پینگ پنگ استعدادهای برتر استان خراسان جنوبی در دو بخش مردان و زنان معرفی شدند

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مسابقات قهرمانی پینگ پنگ مردان استعدادهای برتر استان خراسان جنوبی اعزامی به مسابقات کشوری به مناسبت روز ملی تنیس روی میز و هفته تربیت بدنی برگزار شد . این مسابقات با حضور۲۰ بازیکن از شهرستان های بیرجند، طبس ،قاین ، فردوس و سرایان در سالن شهید سرحدی بیرجند به صورت گروهی دوره‌ای برگزار و علیرضا عباسپور از بیرجند مقام اول ، طاها سلیمانی از بیرجند مقام دوم و امیرحسین رسانی و مهیار روشناوندی از بیرجند مقام سوم مشترک را کسب کردند . مسئولین و داوری مسابقات را سید علی حسینی، علیرضا عشقی، حسین مویدی مقدم ، محمد حسن خطیب ، حمید روبیاتی، محمد رضا صبور، حمید قربانی نژاد، رضا ریحانی بر عهده داشتند .
همچنین مسابقات قهرمانی پینگ پنگ زنان استعدادهای برتر استان خراسان جنوبی اعزامی به مسابقات کشوری به مناسبت روز ملی تنیس روی میز و هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد. این مسابقات با حضور ۱۰ بازیکن از شهرستان های بیرجند ، طبس و قاین در سالن شهید سرحدی بیرجند به صورت دوحذفی برگزار و ساینا مومن زاده از بیرجند مقام اول، زینب شریفی از طبس مقام دوم و فریما زردست از بیرجند و زهرا رستمیان از طبس مقام سوم مشترک را از آن خود کردند . مسئول و داوری مسابقات را خدیجه کبری نجف نیا نایب رئیس هیات استان و زهرا چهکندی نژاد، تکتم پدید ، نرگس فروتن ، مریم دانش ، شهربانو قندهاری ، مرضیه حسینی و لیلا صحراکار بر عهده داشتند .
دانش پدافند غیرعامل جدی‌ترین علم دفاعی
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: دانش پدافند غیرعامل جدی‌ترین علم دفاعی است که خشت بنای آن در آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت گذاشته می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حسین هاشمی صبح امروز در آیین گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش که به صورت آنلاین از شبکه شاد پخش می شد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل امری عقلایی، تکلیف شرعی و قانونی است که حتی برای لحظه ای نباید فراموش شود.

وی با بیان این که حملات دشمن در جنگ نرم، یک شبیخون فرهنگی، اعتقادی، علمی و تربیتی است، تصریح کرد: دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش بزرگترین مرجع ترویج و آموزش فرهنگ پدافند غیر عامل در خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی، «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیزبرای توسعه فرهنگ  ایران پایدار در گفتمان جهانی» را ضروری دانست و عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم تبیین و فرهنگ‌سازی ابعاد مختلف پدافند غیرعامل است که دستگاه تعلیم و تربیت می تواند پررنگ‌تر از هر اُرگان دیگری در جامعه بهارستان علم و ادب نهادینه کند.

وی، دیده نشدن، شناسایی نشدن، استتار اصولی زیر ساخت ها و مراکز حساس را از دید نامحرمان، دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی ایشان را مهم ترین اصول پدافند غیر عامل دانست و با اشاره به حملات سایبری اخیر، خاطر نشان کرد: دشمنان و در رأس آن ها آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی از هر فرصتی در عرصه های اقتصاد، ترور شخصیت ها و سرقت منابع و ذخایر، برای ضربه زدن به مردم،نظام، اسلام و انقلاب، به منظور ترویج روحیه یأس و ناامیدی در بین اقشار جامعه استفاده می کنند.

به گفته هاشمی، حفظ آمادگی و توسعه زیرساخت های پدافند غیر عامل در دو بعد سخت و نرم افزاری در بخش های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و فضای سایبری ضروری است.

غفلت ازپدافندغیرعامل،زمینه سازتقویت عوامل بحران زا

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: غفلت از رعایت اصول پدافند غیر عامل و ساده انگاری این اصول، زمینه ساز تقویت عوامل بحران زا می شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز، در آیین نمادین آغاز برنامه های هفته پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش که به صورت زنده از شبکه شاد پخش می شد، با اشاره به سالروز شهاده شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خود نهال نورسته انقلاب اسلامی را درختی تناور ساخته و توطئه های دشمنان را در جنگ سخت و پدافندغیرعامل، نقش برآب ساختند.

وی، با اشاره به بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی توسط کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش استان با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار»، در طول این هفته، اظهار کرد: بصیرت افزایی دانش آموزان و آگاهی بخشی به ایشان در خصوص ترفندها و توطئه های دشمن در ابعاد مختلف مهم ترین عنصر پدافند غیر عامل به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ترویج، فرهنگ سازی و آموزش ارتقای مقاومت ملی؛ در راستای دستیابی به ایران پایدار را  از محورهای اصلی پدافند غیرعامل در نظام تعلیم و تربیت  برشمرد و عنوان کرد: تنها راه مقابله با تهدیدات دشمن،  ساماندهی وضعیت داخلی به گونه ای ا است که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند.

رئیس کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رسالت معلمان استان را آگاهی بخشی،آموزش و تعلیم صیانت از زیر ساخت ها در بخش های مختلف فرهنگی، علمی، عقیدتی و سایبری برای ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان دانست و تصریح کرد: هدف دشمن در نبرد عقیدتی، فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و تربیتی ترویج هرج و مرج و آشوب های خیابانی در جوامع هدف است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان نوبی با اشاره به استقبال بیش از ۶ هزار دانش آموز و فرهنگی استان از این مراسم، افزود: ، بصیرت افزایی، زمان شناسی، دشمن شناسی، آگاهی از توطئه هاو ترفندهای دشمن  و افزایش سواد رسانه ای  از جمله مهم ترین عوامل خنثی سازی توطئه های دشمنان در پدافند غیر عامل به شمار می رود.

به گفته واقعی، پدافند غیرعامل یک اصل،تدبیری احتیاطی برای ارتقای پایداری،ارتقای امنیت،کاهش آسیب پذیری ها در برابر انواع تهدیدات از جمله تهدیدات نوین است؛ که باید برای همیشه و در تمام ابعاد زندگی باید مدنظر قرار گیرد و ارتباطی به دور یا نزدیک بودن وقوع تهدیدات ندارد.

استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن/ اجرای ۲ طرح بزرگ در خراسان‌جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور به موضوع مسکن که یکی از دغدغه‌های جدی است اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان در این ظرفیتی که دولت فراهم کرده مشارکت جدی ‌می‌کند و تاکنون بالغ بر ۸ میلیون مترمربع از زمین‌های بنیاد را در اختیار دولت قرار داده است.

استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن/ اجرای 2 طرح بزرگ در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد پیرعلی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، استان خراسان‌جنوبی را استانی مظلوم و شایسه خدمت دانست و اظهار داشت: مهندس «فتاح» بسیار سلام رساندند و تأکید کردند سلام مرا به آیت‌الله عبادی برسانید و به شما بسیار ارادت دارند.

وی بیان داشت: طی این چند روز حضور خود در استان خراسان‌جنوبی تلاش کردیم از فرصت‌ها استفاده و تمام ظرفیت‌های استان درحوزه بنیاد مستضعفان را بررسی کنیم لذا در مام حوزه‌ها اعم از املاک، کشاورزی، محرومیت‌زدایی و غیره آخرین وضعیت و اقداما انجام شده را رصد کردیم.

ظرفیت‌های استان رصد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشوربا اشاره به اینکه همچنین ظرفیت‌های موجود در استان رصد می‌شود، اضافه کرد: بدون اینکه بخواهیم شعاری صحب کنیم یا تعارف کنیم می‌گوییم این استان در این زمینه شایسته کارهای بسیار زیادی است.

پیرعلی به دیدار «فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: ایشان در این دیدار تأکید کردند دارایی‌های مردم را به خودشان برگردانید و البته در راستای اجرای این فرمان رهبری باید تشخیص دهیم که کدام مردم و طیف و بخش بیشترین سهم را دارند.

وی مطرح کرد: در این خصوص استان خراسان‌جنوبی و استان‌هایی نظیر ایلام و سیستان و بلوچستان سهم‌شان به نسب سایر مردم بیشتر است اما به نظر می‌رسد در این زمینه به اندازه مطلوب عمل نکردیم و در این زمینه تکالیف و مأموریت‌های جدی دارد و جای کار بسیاری است.

باید تنش‌ها را به حداقل برسانیم

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور به تعارضات موجود با مردم اشاره و توضیح داد: بعضی از مردم تعارضاتی با زمین‌هایی که متعلق به بنیاد و البته به خودشان است دارند لذا باید تنش‌ها را به حداقل رسانده و با رأفت و اخلاق اسلامی با مردم کنار بیایم، این مردم نجیب هستند و اگر با منطق با آن‌ها صحبت کنیم همراهی می‌کنند.

پیرعلی موضوع فروش املاک بنیاد استان و هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش آن در خود استان را مورد بحث قرار داد و اضافه کرد: برگزاری مزایده برای این استان را فعلا ممنوع کردیم و ظرفیتی را فراهم کنیم که تمام منابع حاصل از فروش املاک بنیاد دقیقا در خود استان هزینه شود.

اجرای ۲ پروژه بزرگ در استان

وی مهم‌ترین مأموریت بنیاد مستضعفان را توانمندسازی و ایجاد اشتغال دانست و از اجرای ۲ پروژه بزرگ در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها ناضر بر حوزه کشاورزی است و تلاش داریم با سرعت و به صورت جهادی این پروژه‌ها را که برای این استان نقش اساسی دارد، اجرا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور اجرای این پروژه‌ها را نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: این اعتبار حتما تأمین خواهد شد؛ بخشی از محل املاک بنیاد و بخشی نیز به صورت ریالی از محل خزانه بنیاد تأمین خواهیم شد.

واگذاری امور به مردم

پیرعلی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به ویژه مجموعه پیوند خاوران باید برخی فعالیت‌ها را به مردم واگذار کنیم، مطرح کرد: در قالب شرکت‌های سهامی- زراعی و ایجاد تعاون مردمی تا جایی که بتوانیم کارها را به مردم واگذار کنیم چراکه مردم قطعا با دلسوزی بیشتری اداره می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نیروگاه برای فاز دوم اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو نیاز داریم که می‌تواند اثربخشی کلانی داشته باشد، در این خصوص نیز پیش‌بینی‌ها و سازوکاری را تعریف می‌کنیم که بتوانیم تأمین اعتبار داشته باشیم و بتوانیم فاز دوم توسعه نیروگاه را رقم بزنیم.

همراهی بنیاد در ساخت مسکن

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور همچنین به موضوع مسکن که یکی از دغدغه‌های جدی است اشاره و تبیین کرد: بنیاد مستضعفان در این ظرفیتی که دولت فراهم کرده مشارکت جدی ‌می‌کند و تاکنون بالغ بر ۸ میلیون متر مربع از زمین‌های بنیاد را در اختیار دولت قرار دادیم.

پیرعلی افزود: در این استان نیز این آمادگی را داریم زمین‌ها را به رایگان در اختیار دهیم البته با توجه به اینکه برخی مردم زمین هم بدهیم امکان ساخت را ندارد با وزارت مسکن توافق می‌کنیم بخشی از این افراد را بتوانیم خدمات بیشتری در باب تسهیلات و سایر خدمات کمک کنیم.

 

 

۲۹ مجوز تاسیس واحد صنعتی در شهرستان سربیشه صادر شد

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه گفت: امسال ۲۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان و اشتغال ۶۷۴ نفر در این شهرستان صادر شده است.

مهدی ملایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری چهار پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۷۶ میلیارد تومان در سربیشه صادر شد و از این طریق برای ۱۹۶ نفر شغل ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ۳۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد تومان در شهرستان مرزی سربیشه وجود دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه گفت: یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی به مساحت ۹۳ هکتار در شهرستان سربیشه وجود دارد که از زیرساخت‌های نسبی برای استقرار واحدهای صنعتی برخوردار هستند و تکمیل زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه انرژی و اتصال به شبکه گاز از جمله طرح‌های در دست اجراست.

وی ادامه داد: قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در مجاورت مرز ماهیرود از دیگر زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای تولیدی در این شهرستان است.

ملایی گفت: اکسید منیزیم، آجر نسوز، جرم‌های قلیایی و فیوز منیزیت، خوراک آماده طیور، پودرهای میکرونیزه بنتونیت، صفحه کروبی کابینت، سازه‌ها و مخازن فلزی، بتون آماده و قطعات بتنی از جمله تولیدات بخش صنعت شهرستان سربیشه است.

وی همچنین از وجود ۱۶ ماده معدنی و ذخیره قطعی بیش از ۴۱ میلیون تن سنگ‌های تزئینی از جمله گرانیت، مرمر، مرمریت، بازالت، منیزیت، کرومیت، پرلیت، مس، سنگ‌های نیمه قیمتی، خاک صنعتی و بنتونیت در این منطقه خبر داد و گفت: در سال جاری یک پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با ذخیره قطعی ۱۹۶ هزار تن و اشتغال هفت نفر صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه بیان کرد: از ابتدای امسال چهار فقره گواهی کشف معدنی با ذخیره قطعی ۳۳۷ هزار تن و پنج فقره پروانه اکتشاف با پیش‌بینی هزینه اکتشاف چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ژئوفیزیک هوایی در عرصه‌ای به مساحت سه هزار کیلومتر مربع از این شهرستان انجام شده است افزود: مراحل پردازش داده‌های جمع‌آوری شده در حال انجام است که نتایج آنها زمینه‌ساز فرصت‌های جدید در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری معادن خواهد بود.

ملایی گفت: بیش  از ۹۰۰ کیلومتر مربع از مساحت شهرستان سربیشه در قالب پهنه‌بندی اکتشافی تحت عملیات پتانسیل‌یابی و اکتشاف مواد معدنی قرار گرفته و تقویت زیرساخت‌های معادن و توسعه اکتشافات همواره از اولویت‌های این بخش است.

وی درباره بخش بازرگانی گفت: هزار و ۱۵ واحد صنفی این شهرستان در قالب هشت اتحادیه ساماندهی شده‌ و این واحدها ظرفیت مناسبی در حوزه توزیع، خدمات، خدمات فنی و تولیدی فراهم کرده‌اند که نقش اساسی در تامین نیاز شهروندان به کالا و خدمات برعهده دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۴ فقره پروانه صنفی جدید در شهرستان صادر شده است و  سال گذشته نیز ۸۱ فقره پروانه صنفی را صادر کردیم.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

 

 

 

اجرای نمایش و اکران فیلم در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی/۲-۳

    
اجرای نمایش و اکران فیلم در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اکران فیلم و اجرای نمایش خیابانی در مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: با هدف اجرای عدالت فرهنگی و هنری و برخورداری مناطق روستایی و عشایری از فعالیت های هنری، ۸ تا ۱۲ آبان ماه جاری اکران فیلم و اجرای نمایش خیابانی خواهیم داشت.

به گفته وی اجرای نمایش خیابانی “پیشانی بلند” به کارگردانی احسان محمدیان و با موضوع اعتیاد، از شنبه ۸ آبان ماه در منطقه عشایری شهرستان سربیشه، روستای درح، آغاز شده است؛ همچنین فیلم های روز سینمای ایران در شهرستان های قاین و زیرکوه اکران می شوند.

زمزم با تاکید بر این که روستاها و عشایر به عنوان سرچشمه فرهنگ و هنر اصیل و گنجینه مواریث فرهنگی هر منطقه شناخته می شوند، اضافه کرد: هنر یکی از کارآمدترین ابزارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و با توسعه چنین برنامه‌هایی در سطح استان در زمینه پیشگیری از این آسیب‌ها فراهم می شود.

 

 

کشف بیش از ۱۰۶ کیلو تریاک از سواری پراید در”بیرجند”/۴

 

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک از یک سواری پراید خبر داد وگفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” در تشریح این خبر اظهارداشت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان حرفه ای در محورهای فرعی شهرستان بیرجند، موضوع را پیگیری و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: ماموران هنگام کنترل محورهای فرعی به یک سواری پراید که در یکی از محلات شهرستان بیرجند پارک بود مشکوک شدند و خودرو را بازرسی کردند که در بازرسی از صندوق عقب خودرو ۵ کیسه حاوی ۱۰۶ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

 

 

 

کشف انواع البسه خارجی قاچاق در شهرستان “بیرجند”/۷

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در شهرستان”بیرجند” انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش ۸۳۶ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان”بیرجند” به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از اتوبوس انواع البسه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۳۶ میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

دستگیری سارق ۲ خودروی پراید در شهرستان “طبس”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان” طبس” از کشف ۲ خودروی سرقتی دراین شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه یک سارق دستگیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “فاضل مریمی” اظهار داشت: با وقوع ۲ فقره سرقت خودرو در محدوده شهر “طبس” بلافاصله شناسایی عوامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و با تلاش بی وقفه، متهم را که با یک دستگاه خودروی مسروقه در حاشیه شهر در حال تردد بود، شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند و در یک اقدام پلیسی خودروی وی را متوقف و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه سرقت شد ولی در نهایت با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات توسط مأموران، لب به اعتراف گشود و به یک فقره سرقت خودروی دیگر نیز در شهرستان”طبس” اعتراف کرد.

سرهنگ مریمی با بیان اینکه سارق پس از سرقت با جداسازی اموال با ارزش خودروها آن ها را در حاشیه و بیابانهای اطراف شهر رها می کرد؛ تصریح کرد: ماموران در این رابطه ۲ خودروی سرقتی کشف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

توقیف کامیون حامل ۲ هزار قطعه مرغ غیر مجاز در”قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”قاین” گفت ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون ۲ هزار قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیگی”در تشریح این خبراظهار داشت: مأموران کلانتری۱۶″نیمبلوک” شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از کامیون ۲ هزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*