اخبار خراسان جنوبی /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس بسیج سازندگی‌: پیوند مردم با صنعت‌  کشور را از وابستگی نجات می‌دهد

 

لزوم پیوند مردم با صنعت/داخلی سازی کشور را از وابستگی نجات می‌دهد

وقتی ثروت‌ها در نبود تفکر توسعه‌ای بر باد می‌روند

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:
سربازان در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند

 

 

 

 

 

به همت خیر نیک اندیش و حامی دانشگاه بیرجند انجام شد؛

افتتاح سالن اجتماعات زنده‌یاد کربلایی میرزا عباسعلی بیرجندی فریز

به همت خیر نیک اندیش و حامی دانشگاه بیرجند، غلامرضا بیرجندی‌فریز سالن اجتماعات زنده‌یاد کربلایی میرزا عباسعلی بیرجندی‌فریز در ساختمان پردیس علوم رفتاری افتتاح شد.
افتتاح سالن اجتماعات زنده‌یاد کربلایی میرزا عباسعلی بیرجندی فریز

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مراسم افتتاح سالن اجتماعات زنده‌یاد کربلایی میرزا عباسعلی بیرجندی‌فریز در پردیس علوم رفتاری با حضور خیر ارجمند غلامرضا بیرجندی‌فریز، دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، اعضای بنیاد حامیان دانشگاه و جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد.
عملیات اجرایی تکمیل و ساخت سالن اجتماعات و کلاس‌های پردیس علوم رفتاری در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا با اهدای مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون ریال به همت خیر نیک‌اندیش حاج غلامرضا بیرجندی‌فریز، کارمند پیشکسوت دانشگاه و دانشگاه بیرجند ساخته شد.
سالن اجتماعات زنده‌یاد کربلایی میرزا عباسعلی بیرجندی‌فریز با متراژ ۷۸ مترمربع در پردیس علوم رفتاری به بهره‌برداری رسید.
دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم با قدردانی از اقدام خداپسندانه آقای غلامرضا بیرجندی‌فریز که بدون منت این وجه را در اختیار دانشگاه قرار داده‌اند، به پیشینه بنیاد حامیان و اقدامات مؤثر صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اگر بنیاد حامیان و حمایت خیرین نبود، این مرکز احداث نمی‌شد.
رئیس دانشگاه بیرجند در ادامه حمایت‌های انجام شده از سوی مهندس باقرپور برای تجهیز سالن چندمنظوره دختران و خرید تجهیزات آزمایشگاهی در گروه شیمی و اهدای مبالغی از سوی بانک تجارت و بانک رفاه و در بخش وقف مشارکتی را نام برد و افزود: تاکنون مجموعه بنیاد حامیان اقدامات بسیار درخور توجهی را برای دانشگاه انجام داده است. دکتر خامسان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری نیازمند بورسیه‌های تحصیلی برای جذب داوطلبان هستیم تا بتوانیم دانشجویان خوبی را برای افزایش غنای دانشگاه و جلوگیری از جدی ترین چالش دانشگاه در یک دهه آینده که کمبود دانشجویان است را جبران نماییم.
در ادامه جلسه لوح سپاس و تندیسی به رسم یادبود به خیر نیک اندیش غلامرضا بیرجندی‌فریز اهدا شد.
لازم به توضیح است که پس از مراسم افتتاح، جلسه هیأت مدیره بنیاد حامیان با حضور تمامی اعضاء در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

برگزاری مسابقات دستجات آزاد والیبال شهرستان بیرجند/۷

مسابقات دستجات آزاد والیبال شهرستان بیرجند در بوستان کاجستان بیرجند برگزار می شود.

این مسابقات با حضور ۱۰ تیم از شهرستان بیرجند به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسابقات به صورت گروهی هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بوستان کاجستان بیرجند برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

پدر شهید خیاط به فرزند شهیدش پیوست

پدر شهید محمد خیاط در شهر آیسک خراسان جنوبی به فرزند شهیدش پیوست.

پدر شهید محمد خیاط، شب گذشته در شهر آیسک دعوت حق را لبیک گفت و به پدر شهید خیاط به فرزند شهیدش پیوستفرزند شهیدش پیوست.

مرحوم حاج حسین خیاط در سن ۸۵سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری و کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم ساعت سه بعدازظهر امروز پنجشنبه در آرامستان بهشت اصغر شهر آیسک برگزار خواهد شد.

شهید محمد خیاط متولد سال۱۳۴۷ در ۲۶مهر۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس بسیج سازندگی کشور:
لزوم پیوند مردم با صنعت/داخلی سازی کشور را از وابستگی نجات می‌دهد
سردار زهرایی گفت: پیوند مردم با صنعت، علاوه بر اشتغالزایی می تواند با داخلی سازی کشور را از وابستگی نجات داد.

سردار سرتیپ دوم «محمد زهرایی» شامگاه (۳۱ شهریور) در بازدید از نمایشگاه داخلی سازی و خط تولید کارخانه کویرتایر بیرجند، اظهار کرد: بسیج سازندگی در مباحث خرد و کسب و کارهای خانگی می تواند میان صنعت و مردم پیوند برقرار کند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه گفت: کویرتایر به عنوان شرکت مادر می تواند حلقه رابط بین کارگاه‌های کوچک و مردم باشد.

 

وی رسالت بسیج سازندگی را فعالیت در اقتصاد خرد عنوان کرد و افزود: پیوند مردم با صنعت، علاوه بر اشتغالزایی می تواند با داخلی سازی کشور را از وابستگی نجات داد.

 

سردار زهرایی بیان کرد: مشکل اساسی کشور فقدان باور و اراده در مسئولان و نبود اعتماد به صنعتگران و تولیدکنندگان است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به کمبود آب در استان، تصریح کرد: باید تکیه ما بر توسعه صنایع غیرآب‌بر باشد تا بتوان از پتانسیل های نخبگان و متخصصان استانی بهره مند شد.

 

وی در پایان برای همکاری بسیج سازندگی با کویر تایر در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیروی انسانی اعلام آمادگی کرد.

 

«حسین زینلی» مدیرعامل شرکت کویر تایر  نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از موفقیت های این شرکت در استان، اظهار کرد: بیش از ۲۵درصد سود سال قبل کویرتایر ناشی از داخلی سازی بوده است.

 

وی ادامه داد: کویر تایر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی توانسته برای بیش از یک هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۶ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

 

زینلی بیان کرد: حدود ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت کل استان و حدود ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان در این مجموعه مشغول به کار هستند.

 

مدیرعامل شرکت کویر تایر در پایان از سرمایه گذاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان در طرح های توسعه تولید ۵۰ هزار تن تایرهای OTR،TBR  و احداث واحد صنعتی استیل کورد و نیروگاه خورشیدی خبر داد.

 

خداقوت رئیس سازمان بسیج سازندگی به تلاشگران عرصه تولید در خراسان جنوبی به روایت تصویر

 

خداقوت رئیس سازمان بسیج سازندگی به تلاشگران عرصه تولید در خراسان جنوبی به روایت تصویر

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در سفر به خراسان جنوبی با حضور در کارخانه کویرتایر ضمن بازدید از خط تولید و نمایشگاه داخلی سازی قطعات به تلاشگران عرصه تولید در این کارخانه خداقوت گفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدارمحمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به اتفاق سرهنگ هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با حضور در کارخانه کویرتایر با سید محمد حسین زینلی مدیرعامل این مجموعه دیدار کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و هیئت  همراه سپس از نمایشگاه داخلی سازی قطعات وخط تولید کارخانه بازدید وبا روند تولید تایر آشنا شدند.

 مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در گزارشی با اشاره به اینکه در طی هشت سال گذشته کویر تایر با اتکا به دانش بومی خودش و فرزندان این کشور اعجاز خلق کرده است  تصریح کرد:  بیش از ۲۵ درصد سود سال قبل کویرتایر ناشی از داخلی سازی بوده است.

زینلی افزود: کویرتایر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان توانسته برای بیش از یک هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خاطرنشان کرد : حدود ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت کل استان و حدود ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان در این مجموعه مشغول به کار هستند.

گزارش تصویری این بازدید را در ادامه باشید:

انتهای پیام/۲۵۰/ف

 

 

بازداشت سارق مسلح در ۴٨ ساعت/۴

دادستان بشرویه از بازداشت سارق مسلح طلاجات در کمتر از ۴٨ ساعت در یکی از استان‌های همجوار خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  خسروی دادستان بشرویه گفت: پیرو گزارش یک زوج سالمند مبنی بر وقوع یک فقره سرقت طلاجات و وجه نقد مقرون به اذیت و آزار، پس از هماهنگی موضوع با مقام قضایی، شناسایی سارق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از رصد اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، هویت سارق معلوم شد و با توجه به متواری شدن وی به یکی از استان‌های همجوار، نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر شد و مأمورین اداره آگاهی استان بلافاصله به محل اعزام شدند و در کمترین زمان نسبت به بازداشت متهم و کشف طلاجات و سلاح گرم اقدام کردند.

 

 

سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند و این رده نظامی از ابتدا تا انتها در جنگ تحمیلی نقش اساسی داشت.

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در جشنواره سرباز خراسان جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: در دفاع مقدس به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد اولین گروه‌های اعزامی سربازان بودند.

وی گفت: از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان و با وجود اینکه دوره خدمت آنان تمام شده بود، دوباره داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

وی گفت: از اوایل سال ۶۰‌ که بسیج وارد جبهه‌ها شد، جوانان قبل از رسیدن سن سربازی در جبهه‌ها حضور یافتند و سال ۶۲ به خاطر اینکه جبهه تخصصی بود و بسیجیان سه ماهه می‌آمدند، قرار شد سرباز پنج ساله هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب شود.

سردار قاسمی افزود: سپاه سراغ جوانان ولایتمدار می‌رفت و سربازی در سپاه به صورت داوطلبانه آغاز شد و رفتن به جبهه در این نهاد جهادی بود.

وی بیان کرد: بسیاری از این سربازان فرمانده تیپ و لشکر و جذب سپاه پاسداران شدند، بسیاری از سرداران امروز سربازانی بودند که وارد دفاع مقدس شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  گفت: آن روز به سرباز، پاسدار وظیفه می‌گفتند یعنی نقش آنها مانند پاسدار بود.

وی افزود: عزتی را که سرباز در دفاع مقدس آفریده، قابل تحسین، تجلیل و گرامیداشت است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سپهبد تا سرباز همه سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

سردار قاسمی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم بارها گفت من سرباز ولایتم؛ سرباز واژه‌ای است مقدس و اصطلاحی است که بالاترین درجه نظامی هم به آن افتخار می‌کند.

وی اظهار داشت: مساله سربازی بار معنوی و مسوولیتی دارد و رییس جمهوری هم بعد از مراسم تنفیذ می‌گوید من سرباز ولایت هستم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دفاع مقدس یک تکلیف بود و همه مراجع فرمودند دفاع مقدس واجب کفایی است که این حکم شرعی بسیاری را داوطلبانه به سمت دفاع مقدس و جبهه‌ها کشاند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس حتی یک سال مانده به سن سربازی، جوانان داوطلب می‌شدند در حالی که رفتن به جبهه در جنگ اجباری نبود و به‌واسطه عشق و تعهد بود.

سردار قاسمی گفت: شهیدان باکری، چمران، همت و سلیمانی به سربازان نمی‌گفتند شما بروید بلکه فرمانده جلوتر از سرباز بود و در رزم و میدان و شناسایی‌ها فرمانده نفر اول ستون می‌ایستاد و در خط شکنی شب عملیات فرمانده گروهان کنار سربازان بود.

وی ادامه داد: مادامی که جبهه به نیرو نیاز داشت همه به جبهه می‌رفتند و امام فرمود وقتی از کسی تکلیف خارج می‌شود که فرمانده بگوید نیاز نداریم و هیچ موقع در دوران جنگ این بحث اتفاق نیفتاد و حتی برای عبور از میدان مین قرعه‌کشی می‌شد.

در این آیین از پنج سرباز نمونه و چهار سرباز متاهل در حوزه مسوولیت‌پذیری تجلیل شد.

 

 

توزیع سهمیه واکسن برکت خراسان‌جنوبی در مشهد!

بیش از ۱۲ هزار نفر از خراسان جنوبی‌ها در انتظار دریافت دز دوم برکت/۳-۷

بیش از ۱۲ هزار نفر از خراسان جنوبی‌ها در انتظار دریافت دز دوم برکت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۹۵۵ نفر در خراسان جنوبی در انتظار دریافت نوبت دوم واکسن برکت هستند.

غلامرضا شریف زاده،  گفت: تاکنون ۴۸۴ هزار و ۲۸۵ نفر در خراسان جنوبی علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون ۳۳ هزار و ۷۵۵ نفر در خراسان جنوبی نوبت اول واکسن برکت را دریافت کرده اند.

شریف زاده ادامه داد: از این تعداد ۱۲ هزارو ۸۰۰ نفر نوبت دوم واکسن برکت را دریافت کرده اند و مابقی در انتظار دریافت نوبت دوم این واکسن هستند.

وی با بیان اینکه سن واکسیناسیون در خراسان جنوبی ۲ سال کاهش یافت، اظهار کرد: متولدین ۱۳۸۵ و قبل از
آن می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند.

توزیع سهمیه واکسن برکت خراسان‌جنوبی در مشهد!

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی همچنین گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که یک سهمیه واکسن برکت به خراسان‌رضوی ارسال شده و در مشهد توزیع و متأسفانه به خراسان‌جنوبی هیچ واکسن برکتی تحویل نشده است.

وی همچنین در خصوص نبود واکسن برکت و درخواست‌های مکرر شهروندان در این خصوص، عنوان کرد: از سوی وزرات بهداشت، منطقه ۹ مشهد قطب تحویل واکسن کرونا به خراسان‌جنوبی تعیین شده است.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع علی‌رغم تمام پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رخ داده است، گفت: رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی بیرجند امروز اعتراض خود را برای این موضوع به وزارت بهداشت اعلام کرده و پیگیر دریافت سهمیه‌های واکسن برکت و آسترازنکا در استان هستیم.

 

شهرستان فردوس، پیشتاز در واکسیناسیون کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان همچنین گفت: در خراسان جنوبی به‌ترتیب شهرستانهای فردوس ۶۲ درصد، بیرجندو خوسف ۵۸، سرایان ۵۷، بشرویه ۵۵، طبس ۵۳، نهبندان ۵۲، سربیشه، زیرکوه و قاینات ۵۱ و درمیان ۴۷درصد واجدان شرایط نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

شریف زاده افزود: همچنین شهرستان فردوس ۳۷درصد، خوسف ۳۴، بیرجند ۳۳، سرایان ۳۱، بشرویه ۲۹، درمیان ۲۸سربیشه، زیرکوه و قاینات ۲۶، طبس ۲۵ و نهبندان ۲۴درصد واکسن نوبت دوم را تزریق کرده اند.

وی با اشاره به تلقیح ۴۸۴هزار و ۲۸۵دز واکسن در ایستان گفت: در مجموع ۵۴.۸ دهم درصد واجدان استان نوبت اول و ۲۹.۲دهم درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتقاد معاون استاندار از عرضه مصالح نامرغوب در خراسان جنوبی

انتقاد معاون استاندار از عرضه مصالح نامرغوب در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عرضه نشدن مصالح ساختمانی درجه یک در استان، نهایت کم‌لطفی تولیدکنندگان را نشان می‌دهد و واحدهای تولیدی مکلفند در قبال مسئولیت اجتماعی خود، تولیدات با کیفیت مطلوب را در اختیار شهروندان قرار دهند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد فرهادی در نشست شورای فنی استان افزود: قرار نیست آلودگی‌های واحدهای تولیدی برای شهروندان باشد اما از تولیدات مرغوب این کارخانجات بهره‌ای نداشته باشند.

وی ضمن قدردانی از تلاش تولیدکنندگان در ایجاد زمینه‌های اشتغال در استان گفت: قرار نیست ما همیشه پاسخگوی مطالبات تولیدکنندگان باشیم بلکه آنها هم باید پاسخگوی درخواست‌های ما و شهروندان باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این موضوع قابل قبول نیست که ما برای اجرای پروژه‌های داخل استان، کاشی و سرامیک باکیفیت را از دیگر مناطق و با تحمیل هزینه‌های سنگین تهیه کنیم در حالی که شرایط برای تولید این محصول در منطقه فراهم است.

وی افزود: تولیدکنندگان استان اگر توجیه و از پیامدهای این اتفاق مطلع شوند، بدون تردید همراهی خواهند کرد و نسبت به عرضه محصولات درجه یک خود در بازار استان نیز اقدام می‌کنند.

فرهادی بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از تولیدات استان در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: با فعال بودن چند واحد تولیدی، زمینه‌های تولید مصالح ساختمانی باکیفیت در استان فراهم است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به موضوع استفاده از سیستم‌های نوین در پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: کاربرد سیستم‌های نوین ضمن اینکه باعث کاهش هزینه‌ها و مشکلات زیست محیطی می‌شود، افزایش راندمان را به همراه دارد.

وی افزود: دو نکته مهم در استفاده از این سیستم‌ها، یکی دقت در ضوابط و استانداردهاست تا خللی در کیفیت آنها ایجاد نشود و دیگر اینکه تغییرات اقلیمی منطقه نیز لحاظ شود.

سومین نشست شورای فنی استان در سال جاری با چند دستور کار همراه بود که مهمترین آنها ارائه گزارش کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت درخصوص کمبود برخی مصالح ساختمانی در استان و ارائه گزارش بررسی کیفیت آسفالت راه‌های روستایی بود.

لزوم توجه به مناسب‌سازی معابر  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر استان هم گفت: مناسب‌سازی معابر و ایجاد بستر مناسب برای حضور معلولان در جامعه از مباحث مهمی است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: اگرچه چند سالی است که این موضوع مهم در کشور مطرح شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته اما با آنچه مدنظر است فاصله زیادی وجود دارد.

فرهادی اظهار داشت: بخش زیادی از جامعه معلولان، کسانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و با معلولیت‌هایی مواجه شده‌اند و گروهی دیگر نیز افرادی که به دلایل مختلف چون تصادف و نقص مادرزادی گرفتار معلولیت شده‌اند.

وی گفت: این گروه از افراد جامعه مثل همه ما حق استفاده از تمامی امکانات را دارند و این در حالی است که هنوز افراد زیادی حتی در سطح مدیران به این باور مهم نرسیده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: بسیاری از جامعه هدف ما جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس هستند که جسم خود را فدا کرده‌اند تا ما بتوانیم در جامعه با آرامش و آسایش زندگی کنیم لذا بار سنگینی بر دوش همه ماست که بتوانیم بیش از پیش به این عزیزان خدمت کنیم.

وی گفت: مرز بین سلامتی و معلولیت، فاصله بسیار کوتاهی است لذا  اگر خود را به جای فرد معلول قرار دهیم بیشتر می‌توانیم آنها را درک کنیم.

فرهادی با تاکید بر بهره‌گیری از تجربیات داخل و نیز کشورهای پیش روی دنیا در این زمینه گفت: باید از همه تجربیات موفق برتر داخل و خارج در این زمینه استفاده کنیم زیرا بسیاری از اقداماتی که در راستای مناسب‌سازی صورت می‌گیرد نیاز به بودجه خاصی ندارد بلکه با تدبیر درست می‌توان نسبت به انجام صحیح آن اقدام کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که طی سال‌های گذشته در زمینه مناسب‌سازی معابر صورت گرفته است ادامه داد: برای تحقق این مهم می‌توان ضمن استفاده از راه‌های قانونی، در یک بازه زمانی سه ساله نسبت به اصلاح ساختمان‌های قدیمی اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست ما از سازمان نظام مهندسی ساختمان این است که در دوره‌های آموزشی خود، مناسب‌سازی را مورد تأکید ویژه قرار دهد و برای اعضای حاضر در این دوره‌ها امتیازاتی لحاظ کند تا همه به حضور و فراگیری ترغیب شوند.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در دفاتر طراحی، موضوع مناسب‌سازی را نیز مدنظر قرار دهد و به ناظران نیز تاکید شود که مباحث مرتبط با مناسب‌سازی را کنترل کنند و در صورت وجود هر مشکلی، تایید نهایی را صادر نکنند.

فرهادی گفت: مناسب‌سازی اماکن  عمومی نظیر مطب پزشکان و پارک‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مصوبه سفر رئیس جمهور درباره راه آهن بیرجند- یونسی؛ در مسیر تحقق/۵-۷

مصوبه سفر رئیس جمهور درباره راه آهن بیرجند- یونسی؛ در مسیر تحقق

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبه سفر رئیس جمهور در خصوص راه آهن بیرجند- یونسی، در مسیر تحقق قرار گرفت.

حمید ملانوری،  در جلسه تعیین تکلیف تامین مالی احداث پروژه راه آهن بیرجند- یونسی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع  پروژه راه آهن، به ویژه قطعه بیرجند- یونسی یکی از موضوعاتی است که طی یک سال گذشته به طور جدی در دستور کار حوزه مدیریتی و اجرایی استان قرار داشته است.

به گفته وی؛ مقرر شده تأمین اعتبار پروژه از طرف صندوق ذخیره ملی و بانک های عامل در قالب یک کنسرسیوم بانکی با لیدری بانک رفاه صورت پذیرد.

وی به پاره‌ای از مشکلات و موانع موجود در مسیر پروژه اشاره کرد و افزود: از جمله این مشکلات، ضمانت تسهیلات بود که  با پیگیری های یکسال گذشته با اصلاح مصوبه دولت، ضمانت این تسهیلات به عهده دولت گذاشته شد تا بانک ها با آسودگی خاطر بیشتری اعتبار مورد نیاز را تأمین کنند.

استاندار تصریح کرد: در سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور به استان، این موضوع مطرح شد و با دستور ایشان مقرر گشت جلسه ای با محوریت وزیر راه و شهرسازی و مدیران بانک ها جهت  تعیین تکلیف تأمین اعتبار این پروژه برگزار شود.

ملانوری یادآور شد: جلسه امروز مقدمه جلسه ای است که طبق دستور رئیس جمهور با حضور وزیر راه و شهرسازی و پس از آن جهت  تعیین تکلیف نهایی در دفتر معاون رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی افزود: آنچه امروز در خصوص تأمین اعتبار پروژه  تصویب شد، این بود که بانک های عضو کنسرسیوم بانکی تا یک هفته آینده میزان اعتبار ی که قرار است پرداخت کنند را اعلام کنند که ظرف دو هفته آینده طی جلساتی با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و پس از آن با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.

به گفته وی؛ پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده تعیین تکلیف نهایی حوزه تامین اعتبار قطعه بیرجند-یونسی صورت پذیرد تا عملیات اجرایی این قطعه که یکی از  قطعات مهم راه آهن است، شروع شود.

 

 

۲۰ هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند/۳-۵

۲۰ هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند

بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی خراسان جنوبی امروز (اول مهر) با حضور در جشن شکوفه‌ها آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را جشن گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمامی یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری پذیرا خواهند بود.

محمدعلی واقعی افزود: حضور کلاس‌ اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آنان با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند.

وی عنوان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته‌اند و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها وجود دارد، از روز شنبه سوم مهر ماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری، تدریجی است.

وی اضافه کرد: به‌عنوان خادمین نظام تعلیم و تربیت از اینکه در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم خیلی خوشحالیم و امیدواریم با تمهید مقدمات و کمک اولیا، زمینه بازگشایی تدریجی و آرام مدارس را فراهم کنیم.

واقعی باز شدن مدارس را لازمه بازگشت شادی و نشاط به جامعه دانست و گفت: خسارت تعلیم و تربیت در شرایط کرونا غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان است افزود: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز سال تحصیلی به عنوان روز جشن ملی یاد کرد و گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری و با جمعیت کم از ابتدای مهر ماه به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش‌آموزان مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

واقعی بیان کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و در همه شرایط اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آنان مورد تاکید است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در نهبندان لحاظ می‌شود/۳

مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در نهبندان لحاظ می‌شود

 استاندار خراسان جنوبی بر نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان تاکید کرد و گفت: با بازنگری سند توسعه نهبندان مشوق‌هایی برای ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور و فعالیت در این منطقه لحاظ خواهد شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار مدیرعامل واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه که در تهران انجام شد، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال ۱۳۷۸ و تأکید معظم له بر توجه دولت به این منطقه، سند توسعه نهبندان تدوین شد.

وی گفت: بخش‌هایی از مصوبات این سند اجرایی شده اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک سال گذشته همه تلاش ما بر این بوده که ظرفیت‌سازی کنیم و اخیرا در سفر آیت الله رئیسی به استان نیز این موضوع مطرح شد.

وی افزود: رئیس جمهوری در این سفر دستور دادند تا سند توسعه نهبندان بازنگری و برای تصویب به دولت ارسال شود.

ملانوری بیان کرد: بر این اساس مشوق‌هایی هم برای ترغیب سرمایه‌گذاران به این منطقه لحاظ خواهد شد و نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی به ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در این استان روی ثروت خوابیده‌اند اما نبود تفکر توسعه‌ای سبب شده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود لذا رفاه نسبی در این منطقه وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مردم خراسان جنوبی با استعداد، نجیب، آرام، متدین و فرهنگی هستند اما قدرت ریسک‌پذیری در آنها بسیار پایین است.

وی با اشاره به وجود پنج معدن طلا در شهرستان خوسف که فرصت‌های مطلوبی برای سودآوری هستند گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال داریم که برای وارد کردن آنها به گردونه فعالیت، برنامه‌ریزی شده و به دنبال سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت هستیم.

ملانوری جاذبه‌های گردشگری، ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و انواع محصولات کشاورزی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان نام برد و افزود: اقداماتی در راستای توسعه استان شروع شده و برای بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران مطرح کشور و هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ از جمله کارهایی است که طی چند ماه گذشته با جدیت دنبال کرده‌ایم و هدف از این اقدام، وارد گود کردن مردم و چشاندن طعم شیرین سرمایه‌گذاری به آنهاست.

این دیدار که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در راستای اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران و با هدف بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه در نهبندان انجام شد، مدیرعامل این کارخانه برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرد و مقرر شد طی چند روز آینده با اعزام تیم کارشناسی، شرایط خراسان‌ جنوبی را به لحاظ ظرفیت‌های معدنی مورد نظر ارزیابی کند.

 

 

 

 

شهرداران هشت شهر خراسان جنوبی منصوب شدند/۲

شهرداران هشت شهر خراسان جنوبی منصوب شدند

استاندار خراسان جنوبی با صدور احکام جداگانه، ابلاغ انتصاب شهرداران هشت شهر این استان را صادر کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی طی احکام جداگانه‌ به امضای استاندار، “مصطفی غلامی” به‌عنوان شهردار آیسک، “مهدی اکبری” شهردار سه‌ قلعه، “علی خطیب” شهردار اسلامیه و مهدی قلی‌زاده به‌عنوان شهردار باغستان منصوب شدند.

حمید ملانوری احکام “حسین بلالی” را برای شهرداری بشرویه، “گشتاسب کیانی” شهرداری آبیز، “رضا مطلبی‌پور” شهرداری سرایان و “حسنِ پور” را برای شهرداری نیمبلوک صادر کرد.

در متن حکم استاندار خراسان جنوبی برای انتصاب شهرداران این شهرها آمده است: در اجرای تبصره (۳) ذیل بند یک ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی، با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و نظر به تعهد و شایستگی، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت شهردار آن شهر منصوب می‌کنم.

امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در نظر گرفتن عدالت در توزیع خدمات و امکانات و مراقبت در انضباط مالی، مطالعه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و کوشش در تدوین برنامه راهبری توسعه‌گرا، تعامل با مسئولین، معتمدین و شورای اسلامی شهر، در ایجاد محیط سالم شهری و نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت، موفق باشید.

 

شهریه مراکز آموزشی غیر انتفاعی خراسان‌جنوبی زیر ذره بین نظارت است/۳

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر انتفاعی خراسان‌جنوبی زیر ذره بین نظارت است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح پنج شنبه در شورای قضائی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: با توجه به شروع کلاس‌های تحصیلی از یکی- دو ماه آینده به صورت حضوری، نظارت‌ها بر بازار نوشت افزار و لوازم التحریر تشدید می‌شود تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر خرید لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در بحث شهریه‌های مدارس غیر دولتی نیز نظارت صورت خواهد گرفت، بیان‌کرد: مقدمات کار برای نظارت بر مسائل و پروتکل‌های بهداشتی نیز در صورت حضوری شدن مدارس انجام می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه یکی از گلایه‌ها رسیدگی دیرهنگام به پرونده‌هایی است که سبب متضرر شدن بیت‌المال می‌شود، افزود: در این موضوع نیز باید سرعت بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور قضات دادگستری استان در زندان‌های خراسان‌جنوبی که طی آن با ۸۰۰ زندانی به صورت مستقیم گفتگو کردند، یادآور شد: بر اثر این دیدارها قریب به ۶۰ زندانی در این دیدارها آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه تا چند روز آینده شاهد آزادی تا ۱۰۰ نفر از زندانیان در خراسان جنوبی بر اساس شرایط قانونی خواهیم بود، گفت: تعیین تکلیف بسیاری از زندانیان نیز صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما در سال ۵۹ و شروع جنگ به واسطه شرایط خاص اوایل انقلاب آمادگی برخورد با تهاجم دشمن را از منظر نظامی نداشتیم ولی با ایمان نظامی نوپا را حفظ کردیم در حالی که همه دنیا علیه ما بسیج شده بودند.

 

 

 

۳نفر دیگر قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۷

۳نفر در شبانه روز گذشته در استان براثر بیماری کرونا، جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۰۹آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۷بیمار جدید شامل ۱۸بستری و ۳۹مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴مورد از بیرجند، خوسف، زیرکوه، سرایان و سربیشه هرکدام سه مورد، درمیان ۲مورد، طبس ۱۱مورد، فردوس یک مورد، قائن ۸مورد و ۹مورد هم از نهبندان بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین از ۴۰۳تست سریع کرونا ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد افزود: در حال حاضر  ۱۹۰بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۰نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۲۴نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال ۵نفر نامساعد است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته سه مورد فوت جدید ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شد و تعداد فوتی ها به هزار و ۱۳۷نفر رسید افزود: در این مدت ۵۵بیمار با علائم تنفسی در بیمارستانهای استان پذیرش شدند که در همین مدت ۷۲بیمار شامل ۳۵بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

برگزاری یادواره شهدا افتخار کوچه، آبروی محله در آیسک و خضری دشت بیاض/۲

یادواره شهدای افتخار کوچه، آبروی محله به یاد ۴شهید دفاع مقدس در آیسک و دو شهید گمنام در خضری دشت بیاض برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به همت پایگاه‌های مقاومتبرگزاری یادواره شهدا افتخار کوچه، آبروی محله در آیسک و خضری دشت بیاض بسیج شهر آیسک و با حضور جمعی از مردم و مسئولان، یادواره شهدای افتخارکوچه، آبروی محله شب گذشته با رعایت پروتکلهای بهداشتی در این شهر برگزار شد.

این یادواره به یاد ۴شهید دفاع مقدس، سردار شهید علیرضا عربی (ابوفاضل)، پاسدار شهید حسن رضا عربی، سرباز شهید علی نادی و بسیجی نوجوان عبدالناصر خواجوی برگزار شده بود.

در این مراسم سردار حمید فیض آبادی از روایتگران و نویسندگان حماسی دفاع مقدس بابیان خاطراتی از عملیاتهای پیروزمندانه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به اهمیت بازخوانی این خاطرات و لزوم حفظ برکات دفاع مقدس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه، شهدا نه تنها افتخار محله ها، شهرها بلکه افتخار ایران و جهان اسلام هستند افزود: دیروز شهدای ما در ادای تکلیف و توصیه معمار بزرگ انقلاب اسلامی برای دفاع از میهن به میدان آمده و جان خود را هدیه کردند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم.

همچنین مراسم آبروی محله بیاد دو شهید گمنام در خضری دشت بیاض نیز برگزار شد.

 

 

 

برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در آرین شهر/۲

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین صبح امروز در آرین شهر برگزار شد.

در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین که امروز صبح از سوی حوزه و پایگاه بسیج شهر آرین شهر برگزار شد شرکت کنندگان مسیر دوکیلومتری مسجدحضرت فاطمه الزهرا (س)  تا گلزارشهدای گمنام را پیمودند.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی،  زیارت اربعین قرائت شد و در پایان مسابقه طناب کشی نیز  از سوی هیات ورزش همگانی  این شهر برگزار  و به برندگان آن جوایزی  اهدا شد.

 

 

برگزاری همایش دوچرخه سواری در خوسف و اسلامیه/۷

همایش دوچرخه سواری صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان خوسف و شهر اسلامیه فردوس برگزار شد.

 در همایش دوچرخه سواری که به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز در شهرستان خوسف برگزار شد تعداد ۴۵نفر شرکت کردند که در پایان به بیش از ۲۰نفر جوایزی اهداء شد.

در پایان این مسابقه هم آقایان مهدی یونسی، حسین هزاره و محمدصادق مولایی به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

همچنین در شهر اسلامیه شهرستان فردوس نیز همایش دوچرخه‌سواری برگزار شد که شرکت کنندگان  مسیر میدان بسیج تا جبل النور شهدای گمنام را رکاب زدند.

 

 

 

برگزاری مسابقات بانوی رزم آور ۲ در اسلامیه/۷

مسابقات بانوی رزم آور ۲ همزمان با هفته دفاع مقدس در شهر اسلامیه فردوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، این مسابقات همزمان با هفته دفاع مقدس به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب (س) در محل پارک لاله شهر اسلامیه برگزار شد.

در این مسابقه نوجوانان حلقه های صالحین در ۵ تیم ۵ نفره شرکت کردند که در قسمتهای مختلف شامل  کار با قطب نما ، تیراندازی با تفنگ بادی ، اطفای حریق ،  امداد و نجات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

 

 

کمک ۸۰میلیارد تومانی وزارت بهداشت و WHO به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند/۳

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۰میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای تامین تجهیزات کمک کردند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدایکمک 80 میلیارد تومانی وزارت بهداشت و WHO به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شیوع کرونا در طی یک و نیم سال گذشته تا کنون  با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیمارن و WHO (سازمان بهداشت جهانی)، به صورت رایگان حدود ۸۰میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت. 

گلرو با بیان اینکه تجهیزات تامین شده شامل ۵دستگاه سی تی اسکن در بیمارستانهای فردوس، طبس، قائن، نهبندان و ولی عصر بیرجند، تختهای ویژه بیمارستانها، تجهیزات کمک تنفسی و دستگاههای تخصصی ویژه مرتبط با بیماران کرونایی است افزود: امسال حدود ۷۰تخت ویژه به تختهای ویژه بیمارستانهای استان اضافه شد و ظرفیت دستگاههای اکسیژن ساز از ۳هزار لیتر در دقیقه به ۹هزار لیتر در دقیقه رسید.

وی گفت: خوشبختانه با این تجهیزات، تا کنون علیرغم افزایش بیماران تنفسی کرونا در پیک چهارم و پنجم هیچ گونه کمبودی در بیمارستانهای استان وجود نداشته است.

 

 

 

 

راه اندازی ۴ دستگاه پزشکی در شهرستانهای فردوس و قائنات با کمک خیران/۲

۴ دستگاه پزشکی برای بیمارستانهای شهرستان فردوس و قائنات با کمک میلیاردی خیران خریداری و راه اندازی شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : خیران حدود راه اندازی 4 دستگاه پزشکی در شهرستانهای فردوس و قائنات با کمک خیران۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی کمک کردند که با این کمکها ۴ دستگاه پزشکی برای بیمارستانهای فردوس و قائنات خریداری و نصب شد.

دکتر احمدی با بیان اینکه از این ۴ دستگاه ، یک دستگاه مامو گرافی ، OPG ( تصویربرداری دیجیتال دهان و دندان و فک) ، ویدئو آندوسکوپ  که قیمت آن در بازار  ۸ میلیارد تومان است با کمک حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خیران از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی برای بیمارستانهای شهرستان فردوس خریداری شد.

وی از نصب و راه اندازی  دستگاه ماموگرافی و ویدئو آندوسکوپی در بیمارستان حضرت رسول و  دستگاه OPG ( تصویربردای دیجیتال دهان و دندان و فک) در بیمارستان شهید چمران فردوس خبرداد و افزود: این شهرستان تاکنون فاقد این تجهیزات بود و بیماران برای درمان به شهرستان بیرجند و سایر شهرستانها مراجعه می کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یک دستگاه ماموگرافی نیز با کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خیران برای شهرستان قائنات خریداری شده، گفت: این دستگاه نیز در بیمارستان شهدای قاین نصب و راه اندازی شده که از سبب شده تا بیماران برای درمان به سایر شهرستانها مراجعه نکنند.

 

تولید اولین آهن اسفنجی در مجتمع بزرگ فولاد قاینات/۲-۷

اسحاقی نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی : مجتمع بزرگ فولاد قاینات، با تولید نخستین آهن اسفنجی، یک گام به تولید فولاد در کشور نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سال‌ها انتظار و در سومین روز از هفته دفاع مقدس، امروز شاهد تولید نخستین آهن اسفنجی در مجتمع بزرگ فولاد قاینات بودیم که این محصول پس از تولید آزمایشی، نوید بخش راه اندازی کامل این مجتمع است.

اسحاقی افزود: راه اندازی مجتمع فولاد قاینات نقش اساسی و تأثیرگذاری در پویایی اقتصاد ایران به ویژه شرق کشور و خراسان جنوبی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های ویژه، تلاش جهادی و اراده‌ای قوی پس از راه اندازی واحد احیا، تا یک سال دیگر نیز واحد فولاد سازی مجتمع فولاد قاینات راه اندازی شود.

به گفته اسحاقی، راه اندازی واحد فولاد سازی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن شمش فولاد می‌تواند کمک بزرگی به تأمین فولاد مورد نیاز کشور کند و موجب شکوفایی اقتصاد شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی شود.

با راه اندازی کامل مجتمع بزرگ فولاد قاینات حدود ۲هزار نفر به صورت مستقیم صاحب شغل می‌شوند و ۵هزار راننده کامیون و تریلر هم از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

 

دستور وزیر بهداشت برای تامین واکسن برکت در خراسان جنوبی/۲

وزیر بهداشت دستور تامین واکسن برکت برای خراسان جنوبی طی چند روز آینده را صادر کرد.

 نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه گفت: پس از مکاتبه با آقای دکتر عین اللهیدستور وزیر بهداشت برای تامین واکسن برکت برای خراسان جنوبی وزیر بهداشت، دستورات لازم و مؤکد ایشان جهت تأمین واکسن برکت استان خراسان جنوبی صادر شد.

آقای اسحاقی ضمن تشکر و قدردانی از آقای دکتر رئیسی معاون بهداشت وزیر که در پیگیریها، ایشان اراده و نگاه ارزشمندی به تأمین واکسن استان داشتند افزود: انشاءالله با پیگیری مستمر و مدیریت جهادی آقای دکتر دهقانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و همکاران ایشان در چند روز آینده این دغدغه برطرف خواهد شد.

 

 

 

 

 

تکمیل باند دوم جاده‌ها نیازمند ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار دیگر/۳

تکمیل باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی نیازمند ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 مشکلات حوزه راه و شهرسازی با حضور مسئولان شهرستان فردوس و مدیرکل راه وتکمیل باند‌ دوم جاده ها نیازمند ۴۱۹ میلیارد تومان اعتبار دیگر شهرسازی استان و معاونان وی در فرمانداری این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا مشکلات مختلف طرح‌های جامع تفصیلی و بازآفرینی شهر‌های فردوس، اسلامیه و باغستان و تسریع در عملیات پروژه‌های در حال اجرا، اختصاص اعتبار برای باند‌های دوم فردوس سرایان، فردوس دیهوک، بازگشایی ادامه بلوار شهید خورشیدی، مساعدت برای تکمیل بلوار سردار سلیمانی و وضعیت منازل سازمانی، توسط شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی شهرستان مطرح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید باید شاخص‌های این طرح‌ها مجدد بررسی و تکمیل شود.

داعی افزود: بزودی بعد از تکمیل شدن پرونده‌ها کمیسیون ماده پنج مخصوص بررسی پرونده‌های شهرستان فردوس برگزار و تمام پروند‌ها تعیین تکلیف و بروز خواهند شد.

وی در رابطه با وضعیت باند‌های دوم استان گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها به ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در سال ۹۸اعتبار باند‌های دوم ۲۲۰میلیاردتومان بود که با پیگیریهای انجام شده در سال۹۹ این اعتبار به ۳۶۰میلیاردتومان و امسال به ۵۱۵میلیاردتومان رسید.

داعی افزود: علاوه بر ۵۱۵میلیارد تومان به ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار دیگر که در بودجه هم آمده است نیاز داریم که اختصاص این مبلغ نیازمند پیگیری است.

وی گفت: پارسال در وزارت راه و شهرسازی ۴۵۰کیلومتر از باند‌های دوم جاده‌ها افتتاح شد که این عدد در خراسان جنوبی ۹۰کیلومتر بود، یعنی ۲۰درصد عملکرد وزارت در این حوزه در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از واگذاری سهم ده درصدی شهردای‌ها و تصمیم گیری برای بازگشایی ۱۵کیلومتر از باند‌های دوم شهرستان به عنوان مهمترین مصوبات این جلسه نام برد.

داعی بابیان اینکه ۳۸۶قطعه زمین رایگان را برای طرح اقدام ملی فرهنگیان و اقشار ویژه اختصاص دادیم، افزود: ۱۷.۵هکتار زمین دیگر به محدوده شهرستان فردوس اضافه شده است و با این الحاق برای طرح ساخت یک میلیون مسکن مشکل خاصی نخواهیم داشت.

در ادامه مصوب شد که قراردی جدید برای تکمیل شدن پروژه زیرگذر اسلامیه با شهرداری اسلامیه منعقد شود.

 

 

 

 

همسر سابق عامل هتک حیثیت در شاد/۴

فردی که اقدام به بارگزاری تصاویر شخصی همسر سابقش به دلیل اختلافات قبلی در شبکه اجتماعی شاد کرده بود، از سوی پلیس فتای خراسان جنوبی شناسایی شد.

 رئیس پلیس فتای استان گفت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتایهمسر سابق عامل هتک حیثیت در شاد شهرستان قائن و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی شاد اقدام به توهین و بارگزاری عکس‌های شخصی و خانوادگیشان در این شبکه کرده، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

سرهنگ محمدپور افزود: کارشناسان پلیس فتای شهرستان قاین پس از بررسی دقیق اظهارات شاکیه و با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی، متهم را که همسر سابق این فرد بود شناسایی و  پس از تکمیل  پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان از کاربران خواست تا در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را همواره مدنظر داشته باشند، همچنین برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند گفت: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنندتا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. 

 

 

 

جولان لوازم یدکی تقلبی در بازار تعمیرات خورو؛ معضلاتی که مردم خراسان جنوبی با آن دست به گریبان است/۵-۷

 

جولان لوازم یدکی تقلبی در بازار تعمیرات خورو؛ معضلاتی که مردم خراسان جنوبی با آن دست به گریبان است

 تعمیرات خودرو و معضلاتی که مشتری با آن دست و پنجه نرم می‌کند کم نیستند و این روزها حکایت شده حکایت آچارکش‌های تجربی، لوازم یدکی تقلبی و در این بین شهروندان از قیمت لوازم یدکی خودر و وسایل تقلبی گلایه دارند.

 به گزارش  تسنیم  یکی از بازارهایی که اغلب مردم با آن سر و کار دارند بازار لوازم خانگی است اما این روزها بازار تعمیرکاران خودرو از لوازم خانگی داغ‌تر است و البته گلایه‌های مشتریان هم بسیار است.

تعمیرکاران کم تجربه و لوازم یدکی تقلبی از سویی و تعرفه‌های بی‌حساب و کتاب دستمزدها از سوی دیگر آفت جیب مشتریان شده است و خودروها مقابل تعمیرگاه‌ها به صف می‌شوند تا کار بلد وارد میدان شود، آچار به دست بگیرد و پیچ مشکل از خودروها را باز کند.

پس از زدن استارت با کمی تامل می‌گوید: ایراد فنی دارد باید فلان قطعه عوض شود، این جا انگار تعمیرگاه نیست و بیشتر آچار به دست‌ها، تعویض کار هستند چون همان اول دستور تعویض قطعه می‌دهند.

یک مشتری تعمیرگاه این جملات را به خبرنگار ما گفت: برای تعمیر خودرو به چندین تعمیرگاه مراجعه کردم و هر کدام از تعمیرکاران حدسی زدند و یک درد به خودرو اضافه کردند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از مراجعه به چند تعمیرگاه و بالا و پایین کردن هزینه‌های تعمیر، خودرو را به قول معروف به کار بلد سپردم و بعد از تعویض چند قطعه که به سفارش خود تعمیرکار از یک فروشگاه لوازم یدکی مشخص خریداری شد، ۳ میلیون تومان بابت دستمزد پرداخت کردم.

وی افزود: قطعات تعویض شده هم در همان تعمیرگاه به عنوان قطعه فرسوده ماند اما پس از دو هفته دوباره صدای موتور خودرو حکایت از خرابی و ایجاد مشکل داشت و پس از مراجعه به همان تعمیرگاه اعلام شد ایراد از جایی دیگر است و باید به تعمیرکار دیگر که در آن تخصص دارد مراجعه کنید.

این شهروند گفت: پس از مراجعه به تعمیرکار دیگر او گفت که قطعات موجود روی خودرو نیاز به تعویض نداشته و قطعات نصب شده تقلبی است.

در این بازار مشتری نمی‌داند کدام حرف درست و کدام نادرست است؟

تشخیص براساس تجربه

مشتری دیگری  هم به خبرنگار ما اظهار داشت: بیشتر تعمیرکاران بر اساس تجربه ای که دارند مشکل خودرو را تشخیص می دهند و شاید بسیاری از آن ها به صورت تخصصی مهارت نیاموخته باشند و به همین دلیل در تعمیر خودرو دچار مشکل می شویم.

وی افزود: حدود دو هفته گذشته با هزینه دو میلیون تومان قطعاتی را از خودرو تعویض کردم اما با گذشت چند روز دوباره دچار ایراد شد و پس از مراجعه به همان تعمیرکار مجدد تعویض قطعات با هزینه سه میلیون تومان انجام و در مراجعه به تعمیرگاه دیگر اعلام شد که نیاز به تعویض قطعات فابریک کارخانه نبوده و ایراد از جایی دیگر بوده و قطعات خریداری شده هم تقلبی است. ا

این مشتری ادامه داد: دست ما زیر سنگ است و نمی دانیم کدام تعمیرکار درست عمل می کند و کدام اشتباه. بسیاری از تعمیرکاران افرادی کم سن و سال به عنوان شاگرد دارند که بسیاری از کارها را به آن ها می سپارند تا تجربه کسب کنند و به این فکر نمی کنند که تجربه کسب کردن شاگرد ممکن است ضرر و خسارت سنگینی به صاحب خودرو وارد کند.

وی نظارت بر صنف تعمیرکاران را ضعیف دانست و افزود: بستن کج یک پیچ خودرو خرج میلیونی روی دستم گذاشت. تخصص و تجربه، لازمه فعالیت در این کار است و فقط شاگردی در محل کار کافی نیست بلکه آموزش‌ها باید دقیق و حساب شده باشد.

گلایه‌های تعمیرکار

یک تعمیرکار هم درباره تجهیزات تقلبی موجود در بازار و وجود افراد کم تجربه گلایه و اظهار کرد: بسیاری از تعمیرکاران با گرفتن یک مدرک و گذراندن دوره کوتاه آموزش در تعمیرگاه اقدام به بازگشایی واحد صنفی می کنند و بیشتر بر اساس حدس و گمان و تجربه، تعمیر خودرو انجام می شود و افراد متخصص در این کار کمتر هستند.

وی افزود: یک تعمیرکار با توجه به گفته‌های صاحب وسیله و با نشستن پشت فرمان و شنیدن صدای خودرو و نسخه ای می پیچدو تعمیرکار با توجه به تجربه تشخیص می دهد ایراد از کجاست و ممکن است حدسش اشتباه باشد و این آزمون تا رفع کامل مشکل ادامه می یابد.

وی یادآور شد: برای تعیین دستمزد هم نرخ نامه داریم، اما بسیاری از تعمیرکاران به صورت توافقی نرخ تعیین می کنند و کمتر به آن چه در نرخ نامه درج شده است،توجه می شود.

تاثیرپذیری از بی ثباتی اقتصاد

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در بیرجند نیز افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو را در یک سال گذشته بین پنج تا ۱۰ برابر اعلام کرد و گفت:  از ابتدای امسال هم با توجه به افزایش حقوق کارگران، قیمت لوازم یدکی ایرانی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و قیمت لوازم یدکی خارجی تغییر چندانی نداشته است.

علی زیوری با بیان این که متأسفانه چون اقتصاد ثبات ندارد، مصرف‌کننده و فروشنده متضرر می شوند، می افزاید: قیمت دلار کاهشی است و بعد از چند ماه که به ثبات برسد، شاهد آرامش و  با وضعیت موجود نمی توان توقعی از این بازار داشت.

وی در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده درباره تفاوت قیمت‌ها افزورد: تفاوت نرخ ‌ها به نوع جنس بستگی دارد و در واحدهای صنفی شهر هم دو مغازه هم‌قیمت پیدا نمی‌ شود که آن هم به‌دلیل زمان‌های خرید جنس است. حتی خرید یک ماه گذشته با خرید فعلی تفاوت قیمت دارد و در نرخ فروش آن و عرضه به مشتری هم تأثیر می‌گذارد و افزون بر این تنوع لوازم یدکی در بازار خودرو بسیار زیاد است و این بازار مثل بازار طلا نیست که قیمتش مشخص باشد.

به گفته وی فروشندگان مجاز هستند درصد سود مجاز خود را به قطعات اضافه و آن را عرضه کنند، اما این تفاوت قیمت در نوع خرید و زمان خرید فروشنده با فرض بر این که حتی برندهایشان هم یکی باشد، به وجود می‌آید.

زیوری در پاسخ به این که آیا فروشندگان نباید سود خود را براساس فاکتور خرید اعمال کنند و نه براساس قیمت روز، اظهار داشت: از لحاظ قانونی این تخلف و گران‌فروشی است، اما بخشی از تفاوت قیمت‌هایی را که در بازار لوازم یدکی شاهد هستیم، به‌دلیل زمان خرید و بی‌ثباتی اقتصادی در این حوزه است.

وی همچنین دلیل کاهش کیفیت لوازم یدکی خودرو را این طور بیان می کند که برخی از کارخانه‌های تولید کننده باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه برای ثابت نگه داشتن قیمت ها اقدام به کاهش کیفیت اجناس تولیدی می کنند تا به این طریق محصول بیشتری با قیمت های قبلی را به فروش رسانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*