اخبار خراسان جنوبی

واژگونی سواری پژو ۴۰۵ یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو در محور”سربیشه به نهبندان” سرنشین خودرو جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهارداشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری پژو ۴۰۵ حوالی کافه”سهل آباد” شهرستان نهبندان بلافاصله ماموران گشت انتظامی و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند سواری پژو ۴۰۵ واژگون شده و سرنشین آن بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این که علت واژگونی برابر نظریه کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده خودرو تشخیص داده شده است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

۲ باب منزل مسکونی در بیرجند وقف آستان قدس رضوی شد
مسئول کانون وقف و نذر خدمت رضوی استان خراسان جنوبی از وقف ۲ باب منزل مسکونی در بیرجند با ارزش ۲۸ میلیارد ریال به آستان قدس رضوی خبر داد.

«سید هاشم اسماعیل‌زاده»  در حاشیه وقف ۲ باب منزل مسکونی در بیرجند به آستان قدس رضوی به خبرنگار شبستان گفت: یک منزل مسکونی به مساحت ۳۶۵ مترمربع و ارزش ۲ میلیارد تومان که در شهر بیرجند واقع شده است، توسط خیر نیک اندیش آقای روستا به نیت خدمت رسانی به محرومین وقف آستان قدس رضوی شد.

 

وی ادامه داد: یک باب آپارتمان مسکونی نیز با ارزش حدود ۸۵۰ میلیون تومان نیز توسط خیر نیک اندیش آقای بازاری به نام امام علی بن موسی الرضا(ع) در بیرجند وقف شده است.

 

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان جذب خیرین و موقوفه در استان خراسان جنوبی به نیت امام مهربانی‌ها داشتیم، افزود: تمام کمک های خیرین و واقفان نیک اندیش در استان برای خدمت به محرومان هزینه می شود.

 

 

اسماعیل‌زاده بیان کرد: در حال حاضر با مشارکت کانون وقف و نذر در استان خراسان جنوبی، طرح «عقیقه و قربانی» نیز انجام می‌شود.

 

مسئول کانون وقف و نذر خدمت رضوی استان خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای راه اندازی کانون های خدمت رضوی در این استان تاکنون چهار باب منزل مسکونی وقف آستان قدس رضوی شده و سه مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی:

کمبود اعتبار عامل کندی پروژه فرزان/۸ میلیارد اعتبار مورد نیاز است

کمبود اعتبار عامل کندی پروژه فرزان/۸ میلیارد اعتبار مورد نیاز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات اعتباری پروژه تالار «فرزان»، گفت: ۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مورد نیاز است.

ناصر نبی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تالار علامه فرزان بیرجند در سال ۹۶ دچار حادثه آتش‌سوزی شد اما به واسطه نیاز بخش هنری و فرهنگی استان کار ساخت آن نیز از سال بعد یعنی ۹۷ آغاز شد که تا امروز نیز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی درباره چرایی به سرانجام نرسیدن این پروژه بیان‌کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه نیازمند ۷-۸ میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به تحریم‌ها و شرایط اعتباری کشور در زمینه اعتباری مشکلاتی داریم.

نبی‌زاده با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه پنج میلیارد تومان هزینه شده و در مرحله نماسازی است، گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم در دهه فجر سال ۱۴۰۱ این پروژه به اتمام رسیده و قابل استفاده برای هنرمندان خراسان‌جنوبی باشد.

وی در زمینه واکسیناسیون هنرمندان اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم را داریم و در حال حاضر در کل کشور سایت ثبت‌نام واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سال باز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از آنجایی در استان ما این امکان نه فقط برای هنرمندان که برای همه افراد بالای ۴۰ سال امکان پذیر است، رایزنی برای بهره‌مندی هنرمندان بیشتری از این مهم را داریم.

نبی زاده در زمینه اقناع‌سازی افراد در زمینه واکسیناسیون یادآور شد: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای خراسان‌جنوبی تاکنون ۸۰ جلسه با محوریت‌های مختلف برگزار کرده که یکی از آنان موضوع اقناع افراد برای اقدام به واکسیناسیون هست.

وی یادآور شد: البته در خراسان‌جنوبی جمعیت بالای ۷۰ سال به میزان قابل قبولی واکسن زده‌اند و در مورد افراد باقیمانده نیز در قالب طرح شهید سلیمانی اقدام به اقناع عمومی صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*