اخبار خراسان جنوبی/

مستند حیات وحش خراسان جنوبی تولید می‌شود

مستند حیات وحش خراسان جنوبی تولید می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: مستند فاخر حیات وحش و تنوع زیستی استان با محوریت منطقه شاسکوه در مراحل نهایی ساخت قرار دارد.

حسن اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین بار است که فیلم مستند حرفهای حیات وحش و تنوع زیستی مناطق تحت مدیریت استان به تصویر کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند از حدود یک سال و نیم قبل در منطقه حفاظت شده شاسکوه شروع شد گفت: برای ساخت این مستند یکی از مستندسازان حرفه‌ای کشور به دلیل علاقه‌ای که به حیات وحش داشت با این اداره کل همکاری دارد.

اکبری عنوان کرد: فیلم‌ها و تصاویر این مستند نیم ساعتی با بالاترین کیفیت از حیات وحش و تنوع زیستی منطقه گرفته شده و  این مستند در مرحله تدوین قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کار تصویربرداری و فیلمبرداری این مستند در تمام فصول سال از چشم‌اندازهای طبیعی و تنوع جانوری و زیستی منطقه انجام شده است اضافه کرد: تصاویر خوبی از تنوع جانوری از جمله کل و بز، پرندگان شکاری و مهاجر، هوبره، گربه شنی و سایر گوشتخواران کوچک گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: این مستند با هدف معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه تنوع زیستی ساخته می‌شود تا زمینه ساز فرهنگ سازی بهتری در راستای حفاظت از محیط زیست شود.

اکبری افزود: توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین آحاد مردم جامعه می‌تواند ضامن محیط زیستی سالم و غنی باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را در خراسان جنوبی داریم گفت: تعداد گونه‌های شناسایی شده پرندگان استان از ۲۲۰ گونه فراتر رفته که این رقم با توجه به اقلیم خشک استان، عدد بالایی است.

منطقه حفاظت شده شاسکوه به وسعت ۷۰ هزار هکتار سال ۱۳۸۶به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی مصوب شد. عقاب طلایی، عقاب خالدار بزرگ، شاهین و هوبره را از جمله گونه‌های پرنده در معرض خطر انقراض در این منطقه به شمار می‌روند.

همچنین چکچک ابلق، شاه بوف، شبگرد هندی، سهره طلایی، سنگ چشم دم سرخ، دم جنبانک زرد، دم جنبانک خاکستری، شبگرد، زاغ بور،  قرقی،کبک، تیهو، سیاه سینه و هما از گونه‌های پرندگان ارزشمندی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

در حال حاضر استان خراسان جنوبی هفت منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش دارد که توسط حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

شهرستان زیرکوه در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.

 

 

 

 

کشت علوفه هیدروپونیک در خراسان جنوبی توسعه می‌یابد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه کشت علوفه هیدروپونیک به طور ویژه در دستور کار استان است و علاقه‌مندان به کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای حمایت می‌شوند.

“حمید ملانوری” روز یکشنبه در بازدید از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران در شهرستان خوسف، کشاورزی را از محورهای اصلی توسعه‌ای و اقتصادی استان خواند و افزود: در استانی مثل خراسان‌ جنوبی که کویری، خشک، کم‌آب و کم‌بارش است، مدیریت منابع آبی ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: بهترین شیوه برای مدیریت منابع آبی و توسعه بخش کشاورزی این است که کشاورزی را به سمت صنعتی شدن ببریم و سعی کنیم با کمترین میزان آب مصرفی، تولید را در واحد سطح افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه افزایش تولید در بخش کشاورزی که مصرف آب را کم می‌کند و به محیط زیست نیز کمتر آسیب می‌رساند، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

وی افزود: ما باید کشت‌های گلخانه‌ای با گونه‌هایی که باعث افزایش بهره‌وری می‌شوند را توسعه دهیم.

ملانوری گفت: صنعت گلخانه، مدت‌هاست در استان مورد توجه قرار گرفته و الان هم در قالب نهضت گلخانه‌ای در حال توسعه این زیرساخت مهم هستیم.

وی بیان کرد: در کنار تولید محصولات کشاورزی، تامین نهاده‌های دامی به ویژه علوفه از نیازهای مهم استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام موجود در استان افزود: این دام‌ها باید تعلیف شوند در حالی که خشکسالی‌های اخیر، تولید نهاده‌ها را به شدت متاثر ساخته است.

وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط، کشت علوفه هیدروپونیک به ویژه در مجموعه‌های گلخانه‌ای استان دنبال می‌شود.

ملانوری با اشاره به اقدامات خوبی که در مجموعه کشت بافت خاوران صورت گرفته است گفت: در این مجموعه به همت بخش خصوصی، فعالیت‌های قابل تحسین انجام شده است.

وی افزود: اخیرا در قالب برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه‌ای برای کشت علوفه به روش هیدروپونیک امضا شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی که به موضوع کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای علاقه‌مند هستند، با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و واگذاری زمین در شهرک‌های گلخانه‌ای حمایت می‌شوند.

تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به روش هیدروپونیک در جهان و ایران گسترده شده و اخیرا تولید علوفه هیدروپونیک نیز توسعه‌ یافته است.

تولید علوفه به روش هیدروپونیک در گلخانه و بدون استفاده از خاک است. بنابراین این روش در هر منطقه با هر آب و هوایی قابل‌ اجرا است همچنین زمان خاصی برای تولید محصولات با این روش وجود ندارد و در هر زمانی از سال می‌توان علوفه سبز را تولید کرد.

کود و سموم در این روش استفاده نمی‌شود و مصرف آب و انرژی کاهش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی عصر امروز (یکشنبه) با هدف اطلاع از روند انجام کار، بررسی موانع تولید و کمک به توسعه فعالیت‌های شرکت دانش بنیان کشت بافت خاوران در راستای برندسازی محصولات استراتژیک استان از این مجموعه بازدید کرد.

شرکت دانش بنیان کشت بافت خاوران که در زمینه تولید انواع نهال عناب، علوفه هیدروپونیک و گل رز گلدانی فعالیت می‌کند، در روستای تقاب شهرستان خوسف ایجاد شده است و ۹۰ درصد عوامل اجرایی و نیروهای فنی آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مجموعه که بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی کشور را راه‌اندازی کرده، به روش کشت بافت به تولید عناب، زرشک و انجیر می‌پردازد و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع ایجاد شده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ نفر را فراهم آورده است.

تولید روزانه حدود یک تن علوفه هیدروپونیک، عناب تاجیک بر پایه عناب‌های بومی منطقه با درشتی ۵ تا ۶ برابر عناب‌های موجود و تولید گل رز در بزرگترین گلخانه پرورش و تکثیر گل رز گلدانی از موفقیت‌های این شرکت دانش بنیان است.

شرکت کشت بافت خاوران، شناسنامه‌دار کردن نهال عناب، زرشک و رعفران و نیز پیاز نرگس و زعفران را در کنار اجرای طرح سورتینگ و بسته‌بندی عناب و زرشک در برنامه دارد.

 

 

 

۸۴۸ هزار تن کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان صادر شد؛ برقراری مبالادت تجاری

848 هزار تن کالا از مرز ماهیرود به کشور افغانستان صادر شد؛ برقراری مبالادت تجاری

گروه استان‌ها- در ۵ ماه گذشته از مرز ماهیرود ۸۴۸ هزار و ۲۰۰ تن کالا صادر شده است که ۳۷۱ هزار و ۳۱۳ تن سهم کالاهای خراسان جنوبی و ۴۷۶ هزار و ۸۸۷ تن سهم دیگر استان‌ها است که از تنها معبر رسمی صادرات خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، صادرات همواره برای هر کشوری در سطح جهانی و منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در کنار صادرات، واردات هم نقش به سزایی دارد که نمی توان از آن غافل شد.

کشور ایران با همسایگان مختلفی هم مرز است که یکی از آن همسایه ها کشور افغانستان است، آن گونه که کارشناسان می‌گویند کشور افغانستان با ایران ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

بازارچه‌های گلورده، دوکوهانه، یزدان و ماهیرود در استان خراسان جنوبی و بازارچه‌های دوغارون و ملک در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بازارچه‌های مرزی بین ایران و افغانستان هستند که از ۴ بازارچه خراسان جنوبی، تنها بازارچه ماهیرود فعال است و ۳ بازارچه دیگر ۶ سال است قفل تعطیلی بر آن بسته شده هر چند تعطیلی‌ها از طرف کشور همسایه و یک جانبه است.

یکی از شرکای استراتژیک ایران کشور افغانستان است که در دو دهه گذشته یکی از ۵ مقصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی بوده است.

گر چه این روزها تحولات زیادی در افغانستان در حال رخ دادن است اما مبادلات تجاری در سومین معبر رسمی ایران با این کشور یعنی گمرک و بازارچه ماهیرود استان خراسان جنوبی برقرار و صادرات همانند گذشته است.

یکی از استان‌های همجوار با کشور افغانستان، خراسان جنوبی است که ۳۳۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و با ولایت‌های فراه و هرات هم مرز است.

بازارچه مرزی ماهیرود جزو بازارچه‌هایی است که چند سالی است بخشی از صادرات و واردات کشور از طریق این بازارچه انجام می‌شود و حضور تعداد زیاد کامیون در هر روز خبر از رونق صادرات و واردات از طریق این بازارچه دارد و این روزها کارگران بازارچه هم از اینکه می‌توانند نان حلالی بر سر سفره خود ببرند خوشحال هستند.

ولایت فراه شامل مرزهای شهرستان‌های سربیشه، درمیان و نهبندان می شود و ولایت هرات هم مرز با شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی است.

هیچ محدودیتی در صادارت و واردات کالا از افغانستان به خراسان جنوبی وجود ندارد 

هم اکنون هیچ محدودیتی در صادارت و واردات کالا از افغانستان به خراسان جنوبی وجود ندارد و به همان اندازه گذشته صادارت در حال انجام است و رانندگانی که مقصدشان مرز ماهیرود است هم معتقدند با وجود تحولات در کشور افغانستان، اما مانند قبل صادرات توقف ندارند.

رئیس بازارچه ماهیرود شهرستان سربیشه هم با بیان اینکه در همان روزهای اول که طالبان  در حال پیشروی بود، صادرات کمی دچار مختل شد، گفت: اما هم اکنون هیچ مشکلی در حوزه صادرات و واردات کالا نیست.

کیانی با بیان اینکه ماهیرود سومین معبر رسمی صادرات به کشور افغانستان است گفت: ۴۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از مرز ماهیرود استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته از ماهیرود ۸۴۸ هزار و ۲۰۰ تن کالا صادر شده است افزود: ۳۷۱ هزار و ۳۱۳ تن سهم کالاهای خراسان جنوبی و ۴۷۶ هزار و ۸۸۷ تن سهم دیگر استان‌ها است که تنها از معبر رسمی صادرات خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است.

کیانی اضافه کرد: در این مدت ۵ ماهه امسال ۴۹۵ تن کالا از کشور افغانستان وارد استان شده است که شاهدانه، تخم ریحان، تخم اسپند و ترنجبین از جمله آنهاست.

رئیس بازارچه ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: ارزش کالاهای صادراتی ۲۶۲ میلیون دلار است که ۴۱ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

 

 

 

 

 

قابل توجه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
به اطلاع پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال تحصیلی جدیدسهمیه خراسان جنوبی می رساند، مدارک مورد نیاز، زمان و مکان مصاحبه عمومی و تخصصی معرفی شدگان به شرح زیر اعلام می گردد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در متن این اطلاعیه آمده است:
تذکر مهم: کلیه داوطلبان گرامی موظف به رعایت دستورالعمل کنترل و مراقبت از  ویروس کرونا (پروتکل های بهداشتی) در روز مراجعه به پردیس های استان می باشند و از ورود افراد فاقد ماسک و دارای تب جلوگیری بعمل خواهد آمد.
مدارک مورد نیاز:
کلیه داوطلبان بایستی مدارک زیر را در روز مصاحبه به همراه داشته باشند:
۱- اصل وتصویر کارت ملی
۲- اصل وتصویر شناسنامه
۳- اصل وتصویر دیپلم ویا گواهی تأیید شده که معدل کل دیپلم درآن قید وبرابر اصل شده است)
۴- سه قطعه عکس ۴×۳ که درسال جاری گرفته شده باشد (ترجیحا عکسی که موقع ثبت نام درآزمون به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)
۵- دفترچه درمانی درصورت وجود
۶- واریز مبلغ ششصد و پنجاه هزار ریال (۶۵۰,۰۰۰) صرفا در محل پردیس شهید باهنر و امام سجاد (ع) با داشتن کارت بانکی و رمز دوم.
*** تذکر بسیار مهم: برای واریز وجه مصاحبه نیازی به مراجعه بانک نمی باشد وباید کارت بانکی که رمز دوم فعال دارد در محل پردیس های مصاحبه به همراه داوطلب باشد.
** لازم به ذکر است از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده اند، مصاحبه اختصاصی انجام نمی پذیرد. لذا اینگونه داوطلبان از واریز مبلغ فوق الذکر خودداری نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت مبلغ واریزی قابل عودت نخواهد بود.
نکته بسیارمهم: معرفی شدگانی که مبتلا به کرونا شده و درحالت قرنطینه و یا در بیمارستان بستری می‌باشند به شرطی که در طول مدت  انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشکی  آنان، توسط والدین متقاضی و یا وکیل قانونی به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شده، ارائه شود، مصاحبه از این گونه متقاضیان، حداکثر با گذشت یک ماه از آخرین روز مصاحبه، درصورت تأیید سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش وپرورش، در استان محل اقامت صورت خواهد گرفت. در راستای صیانت از حقوق سایر متقاضیان آزمون، بعد از انقضای مهلت مقرر، اقدامی میسر نخواهد بود.
زمان مصاحبه :
زمان مصاحبه از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ (صبح ازساعت ۷/۳۰ تا ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸) می باشد که داوطلبان بر اساس جدول زمان بندی انتهای اطلاعیه جهت پذیرش و انجام مراحل معاینات پزشکی از ساعت ۷/۳۰ صبح در پردیس های مربوطه حضور یابند.

مکان مصاحبه :
الف)برادران:بیرجند-خیابان معلم-خیابان خلیل طهماسبی–پردیس شهیدباهنر-تلفن: ۳۲۴۴۴۰۶۷–۰۵۶
ب)خواهران:بیرجند-خیابان معلم-تقاطع خیابان حافظ وخیام-پردیس امام سجاد(ع) – تلفن: ۳۲۴۴۶۸۲۸–۰۵۶

تذکرات مهم :
۱-داوطلبان معرفی شده بایستی با مراجعه به سایت skh.medu.ir فرم های پیوست این اطلاعیه را پرینت و تکمیل نموده و در روز مراجعه به پردیس محل مصاحبه به همراه داشته باشند. (به منظور رعایت مسائل بهداشتی حتما داوطلبان اثر انگشت در قسمت پایین فرم ها را در منزل انجام دهند.)
۲-از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته و (بخش پیوست ها) آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و اطلاعیه‌های اصلاحی بعدی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور (کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه ی دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (۷۶/۰۷/۰۱ به بعد) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود.
۳-حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

۴-اولویت انجام مصاحبه عمومی و تخصصی براساس حروف الفبا (حرف اول نام خانوادگی ) خواهد بود.
۵-از داوطلبان محترم درخواست می‏ شود جهت انجام مصاحبه عمومی و تخصصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه به محل تعیین شده مراجعه نمایند. موفقیت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی گردد، بلکه داوطلبان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی بوده و در گزینش نهایی که بر اساس ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد، دارای نمره علمی نهایی نیز بوده باشند.
۶-    تأیید مصاحبه تخصصی متقاضی در هر یک از مراکز مجری مصاحبه، به این مفهوم خواهد بود که صلاحیت تخصصی متقاضی معرفی شده به آموزش وپرورش، برای رشته محل های انتخابی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مورد تأیید قرار گرفته است، بنابراین درصورت تایید صلاحیت های عمومی (گزینش) متقاضی توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، سازمان سنجش آموزش کشور براساس نمره علمی آزمون سراسری و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، گزینش نهایی را انجام خواهد داد.
۷-متقاضیان معرفی شده، درصورت عدم تمایل به تحصیل در کدرشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می‌توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه های مزبور اقدام نموده و یا در مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت ننمایند.  لذا حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هردلیل،به منزله انصراف از تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی تلقی می‌گردد و مسئولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

تقویم زمانبندی شرکت در مراحل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

روز  تاریخ حرف اول نام خانوادگی آقایان حرف اول نام خانوادگی خانم ها
شنبه  ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ الف الف
یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ب-پ-ت-ث-ج  ب-پ–ت–ث–ج–چ-ح
دوشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۸  چ–ح-خ  خ–د-ذ-ر
سه شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ د-ذ-ر-ز-ژ ز-ژ-س-ش–ص-ض
چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۰  س-ش  ط-ظ-ع–غ-ف-ق-ک
پنج شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ص–ض-ط-ظ  گ – ل-م
شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ع-غ ن-و-هـ-ی(وجامانده ها)
یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ف-ق–ک–گ-ل ***
دوشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ م ***
سه شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ن–و–ه-ی(وجامانده ها) ***

به استناد اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ سایت سازمان سنجش،آن دسته متقاضیانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص مندرج در این اطلاعیه اقدام نموده اما در این مرحله معرفی نشده‌اند، عدم معرفی آنها به یکی از دلایل ذیل می‌باشد:
یا شانس قبولی در اولویتهای بالاتر از کدهای مربوط به رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارا می‌باشند؛ و یا اینکه فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله می‌باشند. بنابراین دلیل عدم معرفی آنان در این مقطع، در کارنامه نتایج نهایی مشخص خواهد شد.
لذا متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه نسبت به مندرجات آن برای آنان سوالاتی وجود دارد، می‌توانند به استناد پرینت کارنامه نتیجه نهائی در موعد مقرر با دلیل، درخواست خود را بشرح ذیل مطرح نمایند.
نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کروناودرجهت تسریع دربررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان درصورت داشتن هرگونه سوال می­ توانندبه سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشوربه آدرس:http://darkhast.sanjesh.orgمراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترنیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره  تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

شما می توانید فایل اطلاعیه را از  اینجا دریافت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*