رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان جنوبی/ ۲۲۰۰دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان خراسان جنوبی تحصیل می کنند

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۰ دبیرستان استعدادهای درخشان با بیش از ۲هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر دوره های اول و دوم متوسطه در استان فعالیت می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهدی رستمی، صبح امروز در حاشیه برگزاری اجلاسیه سی و پنجم در سالن ایثارگران بیرجند، اظهار کرد: فعالیت مدارس استعدادهای درخشان در بهارستان علم و ادب قدمتی سی ساله داشته و دانش آموزان مستعد این دیار فرهنگی و ادیب پرور در این مدارس تحصیل می کنند.

وی با اشاره به کسب دو مدال طلا و برنز المپیاد ادبی و زیست شناسی کشور توسط دانش آموزان استان، خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد قبول شدگان در المپیاد های علمی دانش آموزان، محصلین این مدارس هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان موفق به کسب ۶۰ درصد رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری سال جاری شدند، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد منتخبین استانی و کشوری جشنواره ها، مسابقات و الپیادها محصلین این مدارس هستند.

به گفته رستمی مدارس سمپادمهارتی در رشته کامپیتر از ابتدای سال تحصیلی جدید در مرکز استان ایجاد می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*