اخبار خراسان جنوبی

برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان خراسان جنوبی

برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان خراسان جنوبی

کلاس مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی کلاس آموزش مربیگری درجه ۳ فوتسال بانوان استان با حضور ۱۵ نفر از بانوان استان به مدت ۴ روز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد . لازم به ذگر است : هدف از برگزاری این کلاس ارتقا سطح کیفی مسابقات فوتسال و افزایش دانش مربیان این استان می باشد . گفتنی است : مدرسی این دوره را فاطمه شریف مدرس سطح ۲ آسیا بر عهده داشت .
بازدید از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران شهرستان خوسف
بازدید از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران شهرستان خوسف
با حضور استاندار خراسان جنوبی از واحد کشاورزی دانش بنیان کشت بافت خاوران شهرستان خوسف بازدید شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با هدف اطلاع از روند انجام کار، بررسی موانع تولید و کمک به توسعه فعالیت های این مجموعه در راستای برند سازی محصولات استراتژیک استان از این مجموعه بازدید کرد.
این واحد دانش بنیان که ۹۰ درصد عوامل اجرایی و نیروهای فنی آن را بانوان تشکیل می دهند، در راستای تولید انواع نهال عناب، علوفه هیدروپونیک و گل رز گلدانی فعالیت می کند.
شرکت کشت بافت خاوران که در حال حاضر بزرگترین آزمایشگاه میکروبیولوژی کشور را راه اندازی کرده، به روش کشت بافت به تولید عناب، زرشک و انجیر می پردازد.
این مجموعه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع ایجاد شده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ نفر را فراهم آورده است.
تولید روزانه حدود یک تن علوفه هیدروپونیک، عناب تاجیک بر پایه عناب های بومی منطقه با درشتی ۵-۶ برابر عناب های موجود و تولید گل رز در بزرگترین گلخانه پرورش و تکثیر گل رز گلدانی از موفقیت های این شرکت دانش بنیان است.
شرکت کشت بافت خاوران، شناسنامه دار کردن نهال عناب، زرشک و رعفران و نیز پیاز نرگس و زعفران را در کنار اجرای طرح سورتینگ و بسته بندی عناب و زرشک در برنامه دارد.
این بازدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی انجام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلأ قانونی، مشکل اصلی مجموعه ورزشی 15 هزار نفره غدیر بیرجند
خلأ قانونی، مشکل اصلی مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفره غدیر بیرجند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: خلأ قانونی، مشکل اصلی تأمین اعتبار نگهداری مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفره غدیر بیرجند است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در جلسه بررسی مسایل و مشکلات پروژه های ورزشی استان خاطرنشان کرد: طبق قانون، مجموعه های ورزشی با ظرفیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار نمی شوند و پروژه غدیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با اشاره به این که پروژه ورزشی غدیر از جمله پروژه های طرح مهر ماندگار است که در کلیه استان ها احداث شده، تصریح نمود: قانون گذار برای نگهداری، تعمیر و بهسازی این پروژه ها، ردیف اعتباری خاصی را در بودجه ندیده است.
به گفته وی؛ همین موضوع سبب شده نگهداری این مجموعه ها با مشکلات عدیده ای مواجه شود.
معاون استاندار متذکر شد: سال گذشته از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان، ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که ۹۴ درصد آن اوراق بود و به عبارتی تنها یک سوم آن تأمین شد.
فرهادی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در حالی به مجموعه ورزشی غدیر تزریق شد که نگهداری این پروژه سالی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.
وی ادامه داد: علیرغم همه محدودیت ها و معذوریت ها، امسال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ صدم درصد ورزش، اعتباراتی برای پروژه های ورزشی شهرستان بیرجند درنظرگرفته شده که از همین محل بخشی از هزینه های نگهداری مجموعه ورزشی غدیر پوشش داده خواهد شد.
معاون استاندار گفت: با توجه به این که این مشکل مربوط به تمام پروژه های مشابه در همه استان هاست، لذا این موضوع باید به طور ویژه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و نیز مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
فرهادی با تأکید بر هزینه های سنگین نگهداری، تعمیر و بهسازی پروژه های ورزشی، اظهار داشت: این موضوع باید در قالب لایحه به گونه ای پیگیری شود که به این گونه پروژه ها ردیف اعتباری مستقلی اختصاص یابد.
به گفته وی؛ باید برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و چارت اداری پروژه ای با ۵۶ هزار مترمربع مساحت که سرمایه ای ملی است، تصمیم درستی گرفته شود.
معاون استاندار، ورود رسانه های استان به موضوع مجموعه ۱۵ هزار نفری آزادی را قابل تقدیر خواند.
فرهادی اظهار امیدواری کرد؛ با رسانه ای شدن این موضوع، حوزه های تصمیم گیر، وزارتخانه و مجلس به این مسئله ورود کنند و مشکل اساسی کلیه پروژه های مشابه مرتفع گردد.
وی ضمن تشکر از حوزه ورزش و جوانان استان به جهت اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی استان انجام شده، گفت: اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان سبب شده مردم در دورترین نقاط استان از امکانات ورزشی بهره مند شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این جلسه ضمن توضیح جامع و کاملی درخصوص وضعیت پروژه غدیر، گفت: رفع مشکلات این پروژه که در سال ۹۶ و به صورت ناقص به بهره برداری رسید، همواره از دغدغه های ما بوده و هست.
عزیزی ادامه داد: برای رفع مشکلات موجود، چندین پیشنهاد مطرح شده که نتیجه دادن هر کدام از آنها می تواند مثمر باشد.
وی با اشاره به نیاز آبی ۶۰۰ هزار لیتر در هفته چمن این مجموعه تصریح نمود: برای احیای چمن این زمین برنامه ریزی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدار رئیس فدراسیون اسکواش کشور با رئیس دانشگاه بیرجند

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۴۰۵۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰
رئیس فدارسیون اسکواش کشور به همراه رئیس هیئت اسکواش خراسان جنوبی امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ با رئیس دانشگاه بیرجند در محل اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه دیدار کرد.
دیدار رئیس فدراسیون اسکواش کشور با رئیس دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مسعود سلیمانی، رئیس فدارسیون اسکواش به همراه علی غنی، رئیس هیئت اسکواش خراسان جنوبی امروز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ با دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در محل اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه دیدار کرد.
رئیس فدراسیون اسکواش برای مذاکره و نهایی کردن احداث سالن استاندارد اسکواش در دانشگاه به بیرجند آمد.
وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه گفت: این پروسه ماه‌ها است که دنبال می‌شود و از طریق فدراسیون سالن دانشگاه بیرجند با پشتیبانی دکتر فرضعلی‌پور رئیس انجمن اسکواش وزارت علوم و رئیس اسبق هیئت اسکواش استان آذربایجان غربی در لیست ۱۰سالن اسکواش در ۱۰دانشگاه کشور برای تخصیص اعتبارات حمایتی گنجانده شد.
وی در این سفر با مسئولان مرتبط با دانشگاه و مسئولان استانی اثرگذار در جهت رونق اسکواش و پدل و راکتبال  و گسترش بیش از پیش این رشته ملاقات‌هایی خواهد داشت.
شایان ذکر است؛ مهرماه ۱۳۹۷ با هدف ارتقاء سطح سلامت و تندرستی جامعه بویژه جوانان تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه بیرجند و هیأت اسکواش خراسان جنوبی بین دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و علی غنی، رئیس هیأت اسکواش خراسان جنوبی منعقد گردید. در این تفاهم نامه دانشگاه بیرجند ضمن همکاری لازم جهت توسعه این رشته با برگزاری مسابقات اسکواش و پدل درون دانشگاهی، همکاری با هیأت اسکواش جهت شناسایی و استعدادیابی و برگزاری دوره های آموزشی، مربیگری و داوری و پیگیری در اجرای ساخت یک کورت تخصصی اسکواش به این هیئت کمک خواهد کرد.

 

 

 

رکابزنی مسیر فردوس تا روستای بیدسکان توسط دوچرخه سواران فردوس

رکابزنی مسیر فردوس تا روستای بیدسکان توسط دوچرخه سواران فردوس

جمعی از دوچرخه سواران شهرستان فردوس مسیر فردوس تا روستای زیبای بیدسکان را رکاب زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس، جمعی از دوچرخه سواران این شهرستان مسیر فردوس تا روستای بیدسکان را با دوچرخه طی کردند.
رضا جیحون رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان فردوس نیز به عنوان سرپرست این گروه را همراهی کرد.

«خلأ قانونی» مشکل اصلی ورزشگاه غدیر بیرجند/ لزوم ورود مجلس و وزارت ورزش به پروژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خلأ قانونی مشکل اصلی تأمین اعتبار نگهداری مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفره غدیر بیرجند است.

«خلأ قانونی» مشکل اصلی ورزشگاه غدیر بیرجند/ لزوم ورود مجلس و وزارت ورزش به پروژه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طبق قانون مجموعه‌های ورزشی با ظرفیت بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از محل اعتبارات استانی تأمین اعتبار نمی‌شوند و پروژه غدیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه پروژه ورزشی غدیر از جمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار است که در کلیه استان‌ها احداث شده، بیان داشت: قانون‌گذار برای نگهداری، تعمیر و بهسازی این پروژه‌ها، ردیف اعتباری خاصی را در بودجه ندیده و همین موضوع سبب شده نگهداری این مجموعه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: سال گذشته از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان، ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که ۹۴ درصد آن اوراق بود و به عبارتی تنها یک سوم آن تأمین شد.

ورزشگاهی که هزینه می‌تراشد!

فرهادی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در حالی به مجموعه ورزشی غدیر تزریق شد که نگهداری این پروژه سالی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها امسال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ صدم درصد ورزش، اعتباراتی برای پروژه‌های ورزشی شهرستان بیرجند در نظر گرفته شده که از همین محل بخشی از هزینه‌های نگهداری مجموعه ورزشی غدیر پوشش داده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه این مشکل مربوط به تمام پروژه‌های مشابه در همه استان هاست لذا این موضوع باید به‌طور ویژه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و نیز مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

لزوم ورود مجلس و وزارت ورزش

فرهادی با تأکید بر هزینه‌های سنگین نگهداری، تعمیر و بهسازی پروژه‌های ورزشی، اظهار داشت: این موضوع باید در قالب لایحه به گونه‌ای پیگیری شود که به اینگونه پروژه‌ها ردیف اعتباری مستقلی اختصاص یابد.

وی مطرح کرد: باید برای تأمین اعتبارات مورد نیاز و چارت اداری پروژه‌ای با ۵۶ هزار مترمربع مساحت که سرمایه‌ای ملی است، تصمیم درستی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ورود رسانه‌های استان به موضوع مجموعه ۱۵ هزار نفری آزادی را قابل تقدیر دانست و گفت: با رسانه‌ای شدن این موضوع حوزه‌های تصمیم‌گیر، وزارتخانه و مجلس به این مسئله ورود کنند و مشکل اساسی کلیه پروژه‌های مشابه مرتفع گردد.

ورزشگاه غدیر به‌طور ناقص به بهره‌برداری رسید

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه ضمن توضیح جامع و کاملی درخصوص وضعیت پروژه غدیر، گفت: رفع مشکلات این پروژه که در سال ۹۶ و به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید، همواره از دغدغه‌های ما بوده و هست.

عزیزی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود چندین پیشنهاد مطرح شده که نتیجه دادن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مثمر باشد، خاطرنشان کرد: احیای چمن این پروژه در هفته نیازمند ۶۰۰ هزار لیتر اب است که برای احیای چمن این زمین برنامه‌ریزی شده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
خاطرات آزادگان در کتاب های درسی گنجانده شود
آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه آزادگان ایران اسلامی دشمن را به ستوه درآوردند، گفت: باید خاطرات آزادگان در کتاب های درسی گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۳۱ مرداد) در دیدار با جمعی از آزادگان بیرجند به مناسبت ایام سالروز ورود آزادگانِ سرافراز به وطن اظهار کرد: واژه آزادی و اسارت با تفاوت ۱۸۰ درجه ای استعمال می شود چون جهت آن در این است که باید آزادی را در چه معنی کرد، بعد متناسب با آن اسارت معنا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مکتب انبیاء برای انسان و انسانیت تعریفی است و هدف از خلقت در آن تعریف مشخص می شود که در این تعریف آزادی نیز معنای خودش را دارد، افزود: اما چنانچه از انسان به عنوان حیوان تعریف شد کلمه آزادی و اسارت معنای آن ۱۸۰ درجه تفاوت می کند.

 

وی بیان کرد: در فرهنگ دینی آزادی انسان در سیر الی الله معنا می شود و طمع، حرص، ترس و شهوت برای او مانع و اسارت محسوب می شود.

 

آیت الله عبادی در ادامه با اشاره به اینکه فردی که درگیر مسائل(حرص، طمم، آز، پول و ترس) است که دیگر نمی تواند انسان باشد چرا که خود را باید با آن موارد تطبیق دهد، تصریح کرد: در انسانیت کسی آزاد است که مال، طمع، ترس، حرص، پول و شهرت او را به خودش درگیر نکند، مصداق بارز این آزاد، حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت یوسف صدیق است و مصداقشان پیروان آنها که شما هستید.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: آزادگان ایران اسلامی در مقابل دشمن به ستوه درنیامدند اما دشمن را به ستوه درآوردند.

 

وی افزود: فرزندان امام امت شما هستید، که در آن دیکتاتوری ها و شکنجه که امام(ره) را در قم دستگیر کردند، خود امام (ره)نقل می کند که افسری که کنارم نشسته بود داشت می لرزید درحالی که من او را تسکین دادم اما من نترسیدم، که اگر می ترسیدم ایمان نداشتم و شما فرزند این امام(ره) هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان امروز، اسیر است، چون اسیر است این بلاها سرش در می آید، تطمیع، تهدید، آلوده، دزد، خائن همه به این دلیل است که در بند حیوانیت است، خاطراتی که شما نقل می کنید خیلی شنیدنی است، اما همانگونه که قبل‌تر در مورد کرامات شهدا پیشنهادی دادیم، در خصوص این خاطراتی که این عزیزان آزاده را در سطح کشور در جهات مختلف که بخشی فرهنگی است، جمع آوری شود، خلاصه و به صورت کلاسیک درآمده و در کلاس های درسی که در سطوح مختلف است بخشی را بگنجانند.

آیت الله عبادی گفت: پیروزی های نظامی پیروزی است و باید خدا را بابت این پیروزی ها شکر کرد، اما پیروزی هایی از قبیل پیروزی اسرای ایرانی یک پیروزی ویژه است و نسل های آینده نباید از این سرمایه بزرگ غافل بمانند و آن را به صورت کلاسیک با رنگ و آب مسائل اسلامی انجام داد، این سرمایه بزرگی است که باید همه نسل ها از آن بهره مند شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم شما به عنوان اسوه و الگو در جامعه بمانید چون متاسفانه در گذشته بخاطر جنبه های سلیقگی در فرهنگ بسیاری از این موارد کمرنگ شده است و ما به آینده امیدواریم که پررنگ شود.

 

 

 

 

فرماندار نهبندان:
۱۴ میلیارد تومان اعتبار جدید به نهبندان اختصاص یافت
بیکی گفت: ۱۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان اعتبار جدید به بخش های آب، راه و عشایری نهبندان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۳۱ مرداد) در دومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که در راستای ابلاغ اعتبار جدید به بخش های آب و راه تشکیل شد، اظهار کرد: ۱۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان اعتبار که در سرجمع ۱۵ درصد اعتبارات استان است به عنوان سهم شهرستان نهبندان اختصاص یافت.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیشترین نارضایتی های مردمی به دلیل وضعیت نامطلوب جاده های روستایی و آب است، افزود: برای روکش جاده های اصلی و فرعی و راه های روستایی باید تمهیداتی اندیشید.

 

وی همچنین از اتصال ۶ روستای جدید (چهار فرسخ، بیچند، علی رئیس، محمد آباد، سلطان آباد و سمافات) به مجتمع آبرسانی قدمگاه خبر داد و گفت: به منظور تامین آب پایدار این روستاها با توجه به جمعیت قابل ملاحظه، چاه آب این روستاها باید از حالت دستی و سنتی خارج و به مجتمع متصل شوند.

 

وی تصریح کرد: مدیران شهرستانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نهبندان، باید پیگیر اعتبارات ملی باشند چرا که برای محرومیت زدایی اعتبارات خوبی دیده شده است.

 

فرماندار نهنبدان با بیان اینکه امسال در حوزه راه ها از ۵۰ میلیارد اعتبار استانی، ۹ میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۸ درصد اعتبارات استان در شهرستان توزیع می شود، ادامه داد: همچنین ۹.۹ درصد اعتبار در حوزه آب و فاضلاب و ۱۸.۳۴ درصد در حوزه عشایر توزیع می شود که در مجموع ۱۵ درصد اعتبار علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تزریق می شود.

 

بیکی از ابلاغ سه میلیارد و ۹۹۴ میلیون اعتبار جدید به حوزه آب و ۹ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان اعتبار به حوزه راه های شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: همچنین یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان اعتبار جدید به حوزه عشایری نهنبدان ابلاغ شده است.

 

لازم بذکر است این اعتبار در پروژه های مختلف توزیع که مهمترین آنها شامل مجتمع آبرسانی سمک به منظور اصلاح شبکه و تکمیل مخزن آب روستای میغان با اعتباری بالغ بر ٨٠٠ میلیون تومان، مطالعه و آبرسانی به مجتمع آبرسانی تیغدر فاز اول به منظور آبرسانی به روستاهای لیسکی، بورگان بالا و پایین و دره کوران با اعتباری بالغ بر ۴۵٠ میلیون تومان، مجتمع آبرسانی قدمگاه فاز دو برای شروع آبرسانی به روستاهای چهارفرسخ، بیچند، علی رئیس، سمافات، محمدآباد و سلطان آباد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان، کاهش هدررفت شبکه آبرسانی و احداث مخزن روستای محمودعلی ۸۱۰ میلیون تومان، ارایه خدمات پشتیبانی عشایر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان، نگهداری و بهسازی راه های روستایی چهار  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود.

 

همچنن برای تکمیل راه روستایی برک، سلطانی و مهل آباد یک میلیارد تومان، برای تکمیل راه روستایی گرم تمام ده ٩٣٠ میلیون تومان، برای تکمیل راه روستایی کجی نمکزار  یک میلیارد و ٧٠۰ میلیون تومان و برای تکمیل راه روستایی گرو- چشمه زرد با اعتباری بالغ بر ۸۹۷ میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

 

 

۳۲.۶ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن را دریافت کردند

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۳۲.۶ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن دریافت کردند، گفت:این آمار در کشور ۲۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح یکشنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی هفت شهرستان در وضعیت قرمز، دو شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان نیز در وضعیت زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند بیماری همچنان رو به بالا است، بیان‌کرد: در هفته گذشته ۳۹۲ بیمار بستری داشته‌ایم و مثبت روزانه ما به صورت میانگین ۱۷۳ نفر است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال خراسان‌جنوبی واکسن زده‌اند، گفت: در سطح کشور ۲۷ درصد جمعیت هدف و در خراسان جنوبی ۳۲.۶ درصد جمعیت دوز اول و در کشور ۹ درصد جمعیت و در خراسان جنوبی ۱۰.۸ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: طی یک ماه از ۸۲ فوتی ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی ۷۷ نفر در محدوده سنی بوده‌اند که می‌توانستند واکسن تزریق کنند اما ۵۴ نفر آنان هیچ گونه واکسنی تزریق نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هشت نفر نیز دوز اول و ۲۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده بودند، گفت: نباید به این آمارهای خام بسنده کرد چرا که احتمال داشتن بیماری زمینه‌ای و … وجود دارد و همچنان واکسن در برابر کرونا تا حد زیادی ایمنی بخش است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در مراسم عزاداری ۸۳ درصد عزاداران و ۸۹ درصد مسئولان هیئت‌ها از ماسک استفاده کرده‌اند، یادآور شد: البته در مواردی به ویژه در توزیع نذورات شاهد پروتکل شکنی بوده‌ایم.

۲۰۱ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد/فوت دو نفر

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی ۲۰۱ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: دو نفر نیز فوت کردند.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۷۴ هزار و ۷۸۱ آزمایش انجام شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۱ آزمایش مثبت و ۴۷ هزار و ۴۳۰ آزمایش منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۵ آزمایش انجام شده که از این تعداد ۱۰۵ آزمایش مثبت که ۵۶ نفر نیز بستری شده و ۴۹ بیمار نیز سرپایی بوده‌اند.

دهقانی فیروز آبادی ادامه‌داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ آزمایش سریع انجام شده که ۹۶ آزمایش آن مثبت بوده است و در مجموع آزمایش‌های عادی و سریع ۲۰۱ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۴۲۹ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۲۸۰ نفر مبتلا قطعی به کرونا بوده و ۳۸ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه حال سه بیمار نیز وخیم است، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ۲۶ هزار و ۴۶ نفر در خراسان‌جنوبی در برابر ویروس کرونا بهبودی یافته و یا دوران قرنطینه را سپری می‌کنند.

دهقانی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی جدید داشته‌ایم، گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی هزار و ۲۵ نفر است.

 ۱۷ هزار و ۳۹۰ جریمه کرونایی در خراسان‌جنوبی اعمال شد

بیرجند- فرمانده‌ انتظامی خراسان‌جنوبی گفت:۱۷ هزار و ۳۹۰ مورد جریمه به دلیل نقض محدودیت های کرونایی از ابتدای سال تاکنون در استان اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید صبح یکشنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مرداد ماه ۱۷ هزار و ۳۹۰ مورد اعمال قانون در بحث ترددهای شبانه داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین دو هزار و ۳۰۰ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۳۹۳ مورد نیز جریمه یک میلیون تومانی اعمال شده است.

سردار فرشید ادامه‌داد: تردد در محورهای مواصلاتی استان از نظر ورودی به استان ۳۸ درصد و خروجی ۴۲ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی ۶۵۰ مورد اعمال قانون داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در دهه اول محرم با توجه به نیرویی که داشتیم ۴۶۳ مورد بازدید انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه این نظارت‌ها به وسیله ۶۸ ناظر انجام شده است، یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده در خراسان‌جنوبی ۸۵ درصد هیئت‌ها پروتکل‌ها را رعایت کرده و موارد پروتکل‌شکنی نیز با تذکر و اخطار رفع شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*