گفته می شود

گفته می شود با وجود هشدارهای مکرر کمبود بارش، خشکسالی و نبود علوفه مناسب در مرتع از ابتدای سال شاهد کشتار دام‌های مولد بودیم که اخیرا هشدارهای زیادی درباره کشتار دام‌های آبستن به دلیل کمبود نهاده و علوفه شنیده می‌شود و کلیپ‌هایی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است.

 

گفته می شود علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات گفته وضعیت امروز اصلاح طلبان شبیه روزهای پس از انتخابات ۸۴ یا ۸۸ نیست. احمدی نژاد، شخصیت بی ثبات و غیرقابل پیش‌بینی بود، شخصیت رئیسی را نمی توان با احمدی نژاد مقایسه کرد. اصلاح طلبان در حال حاضر در وضعیتی هستند که نه دستی در قدرت دارند و نه اعتباری نزد مردم برای آنها مانده است. بی اعتباری چهره های شاخص اصلاحات یعنی بی اعتبار شدن جریان اصلاح طلبی در کشور. مطالبه گری با اصلاح طلبی عجین شده است، تغییر وضع موجود را باید از حاکمیت مطالبه کرد. جبهه اصلاحات تصمیم بر عدم معرفی کاندیدا گرفت اما حتی رئیس جبهه اصلاحات، آقای بهزاد نبوی یا کروبی از آقای همتی حمایت کردند. پیروزی همتی به عنوان کاندیدای بخشی از اعضای جبهه اصلاحات، تهدیدش به مراتب بیشتر از فرصتی بود که الان ما داریم.آقای همتی چهره شاخص اصلاح طلب نبود و در واقع به مثابه یک هندوانه دربسته‌ای بود. عملکرد شورای نگهبان موجب ریزش بسیار شده است. نامه‌ای که آقای وحید حقانیان درباره این انتخابات نوشته و منتشر کرد جای تامل دارد.

 

 

گفته می شود بعد از مدت‌ها تاکید بر ورود سویه جهش یافته دلتا به کشورمان از مبدا هند، حالا می‌شود نشانه‌های شوم ورود این ویروس به کشورمان را در بسیاری از مناطق کشور دید. مناطقی از جمله شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان که ویروس از آن‌ها به مناطق مجاور سرایت کرده و موجب شده شمار شهر‌های قرمز کشورمان در روز‌های گذشته دو برابر شود و پیک پنجم رسما بروز و ظهور بیابد.

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مجلس دهم درباره حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی در حالی که برخی از آن‌ها فیلتر هستند، با بیان اینکه این مصداقی ندارد چون خیلی از مسئولان اینترنت بدون فیلتر دارند، خاطرنشان کرد: برای کاربران عادی این مساله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند، باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند و از بسترهایی هم که فیلتر شده‌اند، مثل تلگرام یا توئیتر هم استفاده می‌کنند، هیچ‌گاه هم اتفاقی برای آن‌ها نیفتاده و از این به بعد نیز نخواهد افتاد.

 

 

گفته می شود حسین شریعتمداری گفته انتخابات ۱۴۰۰ رخدادی شبیه جنگ احزاب (جنگ خندق) در صدر اسلام بود. در جنگ احزاب همه دشمنان ریز و درشت اسلام، تصمیم گرفتند اختلافات بعضاً فراوانی که با یکدیگر داشتند را کنار بگذارند و تمامی توان خود را برای مقابله با اسلام نوپای آن روز به کار بگیرند چرا که اسلام ظلم‌ستیز را اصلی‌ترین دشمن خود می‌دانستند (و حق داشتند)؛ و اینگونه بود که همه آنها، از مشرکان، اشراف و برده‌داران گرفته تا یهودیان و پیروان سایر ادیان به هم پیوستند و علیه اسلام، سپاه پر شماری آراستند و به مدینه‌النبی (ص) که پایگاه اسلام نوپای آن روز بود، یورش آوردند.

 

 

گفته می شود مجید تفرشی، تاریخ نگار و پژوهشگر گفته صدای تندروها از معتدلین در ایران بلندتر است.در سال های اخیر که روابط با عربستان بهم خورد، شاهد این بودیم که بارها سعودی ها به ایران پیغام دادند که ما حاضر با گفتگو با تهران هستیم، اما با کسانی که واقعا سرکار هستند.این پیغام خطرناکی است که به این معناست که ما خودمان به دست خودمان دولت را تقلیل درجه داده ایم.اگر برجام بخواهد تغییر کند و روند به دوران اقای جلیلی در وزارت خارجه برگردد، به نظر می رسد که کاری انجام خواهد شد که سعودی ها و امارات خوششان می آید که کمکی به ایران نخواهد کرد

 

 

گفته می شود تیم ملی بسکتبال در آستانه حضور در المپیک توکیو وارد حاشیه عجیب و غریبی شد. این تیم در حالی پس از برگزاری چند دیدار دوستانه در ژاپن به ایران بازگشت که در بدو ورود به کشور، اتفاق غیرقابل تصوری در فرودگاه رخ داد؛ اتفاقی که طبق شنیده‌ها باعث بازداشت شدن تمامی اعضای تیم در فرودگاه شد. گفته می‌شود برخی از اعضای تیم با همکاری یکدیگر اقدام به وارد کردن ۴۶ قلم جنس غیرمجاز کرده‌اند و برای ورود غیرقانونی این اقلام خوراکی غیرمجاز، آن را بین برخی اعضای تیم تقسیم کرده‌اند. پلیس فرودگاه متوجه ماجرا می‌شود و نتیجه آن بازداشت تمامی افراد تیم است. به‌نظر می‌رسد سه ستاره تیم که عامل این اتفاق بوده‌اند با وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرده اگر به وضعیت استان سیستان و بلوچستان توجه نشود با یک فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد. معین الدین سعیدی نماینده چابهار در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان مرز تراژدی را رد کرده است و در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی می باشد. وزیر بهداشت که اعلام می کند ایران آمادگی تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف را دارد، بهتر است اول نگاهی به مردم مظلوم سیستان و بلوچستان بیندازد. وی در ادامه اظهار کرد: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. این تراژدی در استان سیستان به شکل خطرناکی در حال گسترش است. اگر به وضعیت استان توجه نشود و جلوی این روند گرفته نشود، تبدیل به یک معضل بزرگ خواهد شد.

 

 

گفته می شود  یکی از روزنامه های کشور نوشته واقعیت‌های تلخی که در انتخابات اخیر شوراها چهره نمودند، یک بار دیگر ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به اصل شوراها و انتخابات شوراها را مورد تأکید قرار داده‌اند. تازه‌ترین واقعیت، پیشگامی آرای باطله در انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ بر آرای نامزدهاست. در انتخابات شورای شهر تهران از یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۷۰ رأی مأخوذه، یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۵۰ رأی صحیح و ۴۱۳ هزار و ۹۲۰ رأی باطل وجود دارد. در فهرست ۲۱ نفره انتخاب‌شدگان، فقط نفر اول اندکی بیش از آراء باطله رأی داشته و بقیه بعد از این آراء قرار دارند. به عبارت روشن‌تر، آراء باطله در جایگاه بالاتر از این ۲۰ عضو شورای شهر تهران هستند.واقعیت تلخ دیگر این است که میزان کل شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن بود؛ این یعنی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که در شرایط رأی دادن هستند به انتخابات شوراها بی‌اعتنایی کردند و در نتیجه، منتخبین فقط با پشتوانه حداقلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی به جایگاه عضویت شوراها رسیده‌اند.سومین واقعیت تلخ این است که در تعدادی از شهرها و بخش‌ها افرادی به عضویت در شوراها انتخاب شده‌اند که در تبلیغات انتخاباتی به اقدامات فریبکارانه یا حتی توسل به خرید رأی روی آوردند. آرایش‌های غلیظ زنانه و پرداخت هزینه‌های سنگین چاپ و توزیع اوراق و پوسترهای تبلیغاتی، از دیگر ابزارهای به کار گرفته شده توسط بعضی از زنان داوطلب عضویت در شوراها بودند؛ کمااینکه برپایی محافل رقص و پایکوبی، شام دادن و نقض مقررات و ضوابط بهداشتی مرتبط با کرونا نیز ازجمله اقدامات تبلیغاتی تعدادی از داوطلبان عضویت در شوراها در بعضی از شهرها و بخش‌ها بودند.

 

 

 

گفته می شود رئیس پیشین شورای شهر تهران پیرامون دلایل عدم حمایت رسمی خاتمی از همتی گفته چون بخشی از احزاب اصلاح‌طلب موضع عدم حمایت از نامزدها در انتخابات را گرفتند، سید محمد خاتمی برای حمایت از آن‌ها، رأی خودش را مخفی نگه داشت، ولی ما معتقدیم که قطعا رأی او عبدالناصر همتی بود. خاتمی به شدت همتی را قبول دارد و در گفت‌وگو و ملاقات خصوصی که با او داشت، موضع حمایتی خود را به همتی اعلام کرده بود.وی در پاسخ به این پرسش که چرا شخص محمد خاتمی اعلام حمایت رسمی از همتی نکرد، اذعان کرد: به نظر من مواضع شخصی و مواضع حزبی چهره‌ای مانند سید محمد خاتمی که در جایگاه رئیس‌جمهور پیشین با بیش از ۲۰ میلیون رأی است، قابل تفکیک نیست. به همین دلیل او هم مانند نهاد اجماع‌ساز، حمایت خود از همتی را علنی نکرد

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*