اخبار خراسان جنوبی / «رویش هلال» در خدمت زوج‌های نابارور خراسان‌جنوبی

رقص دلتای هندی در خراسان جنوبی!

سخنگوی گمرک:

مرز «ماهیرود» با افغانستان بازگشایی شد/ فرآیند تبادل کالا کند است

مرز «ماهیرود» با افغانستان بازگشایی شد/ فرآیند تبادل کالا کند است

سخنگوی گمرک گفت: مرز ماهیرود در خراسان جنوبی از صبح امروز بازگشایی شد، اما تبادل کالا به کندی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از صبح امروز، با آرام شدن اوضاع در مرز ماهیرود – ابونصر فراهی، خروج کالا از مرز ماهیرود استان خراسان جنوبی برای تجار افغان از سر گرفته شد.

وی افزود: روند خروج کالا به کندی انجام می‌شود و دلیل آن وجود کامیون‌های رها شده افغان‌ها در نقطه صفر مرزی در سمت افغانستان است.

لطیفی توضیح داد: مسائل مربوط به افغانستان در خارج از حیطه اختیارات گمرک جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که تجار تشریفات ترخیص را انجام دهند مختار خواهند بود تا کالای خود را خارج کنند و در حال حاضر نیز تجار افغان به اراده خود کالای متعلق به خود را پس از انجام تشریفات گمرکی با کامیون‌های متعلق به کشورشان از مرز خارج می‌کنند.

وی گفت: اما تا این لحظه در گمرک دوغارون خراسان رضوی هنوز تغییری ایجاد نشده و تبادل کالا همچنان متوقف است.

سخنگوی گمرک افزود: عمده کالاهای صادراتی به افغانستان توسط تجار افغان از درب کارخانه خریداری می‌شود و کامیون‌های حامل این کالاها هم از نقطه صفر مرزی متعلق به افغانستان هستند، بنابراین مسئولیت محموله‌های تجاری برای رسیدن به مقاصد برعهده تجار و شرکت‌های حمل افغانستانی است.

 

 

نیسان حامل ۱۵راس گوسفند  در”بشرویه” متوقف شد

 

فرمانده انتظامی شهرستان “بشرویه” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک نیسان وانت ۱۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: مأموران “یگان امداد” شهرستان بشرویه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از نیسان ۱۵ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰میلیون ریال برآورد شد.

 

توقیف ۲۰۹ کیلو تریاک در “نهبندان”

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” در بازرسی از یک خودرو، ۲۰۹ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی”نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی بیان داشت: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده مأموران از محل متواری شد که مأموران در یک عملیات پلیسی خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از آن ۲۰۹ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک کشف شد.

 

 

 

 

 

کشف ۹۵ کیلو تریاک از اتوبوس در نهبندان

 

جانشین انتظامی استان از کشف ۹۵ کیلوگرم تریاک در شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک اتوبوس مسافربری توقیف و یک متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان”نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس، ۹۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
هیچ مصوبه ای نمی تواند مصوبات ستاد کرونا را نقض کند

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ مصوبه ای نمی تواند، مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا را نقض نماید.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری با بیان این مطلب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ۲۵ استان کشور، وضعیت شیوع کرونا افزایشی شده، ویروس جدید با عنوان ویروس دلتا در جای جای کشور در حال خودنمایی است و این مطلب بیانگر این است که بسیاری از استان ها در حال ورود به شرایط قرمز کرونایی می باشند.
وی به سرعت انتشار ویروس دلتا اشاره کرد و گفت: ویروس دلتا طی ۵ تا ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود، در حالی که این مدت زمان در ویروس هندی ۱۵ دقیقه می باشد، لذا مردم باید رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
استاندار از وضعیت شیوع ویروس دلتا در استان گفت و تصریح نمود: خراسان جنوبی علیرغم همسایگی با سیستان و بلوچستان و ۳۳۱ کیلومتر مرزمشترک با کشور افغانستان، تا الان توانسته با تلاش همه دست اندرکاران، حفظ شود.
ملانوری با اشاره به این که کیت های آزمایشی نوع دلتا از پنجشنبه گذشته در استان تهیه شده، ادامه داد: متأسفانه ۹۰ درصد آزمایشات نوع دلتا در استان مثبت بوده که نشان دهنده این است که ویروس دلتا به استان ورود پیدا کرده است.
وی تأکید کرد: بیماری کرونا باید بر پایه مدیریت بومی و محلی، و بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که در استان بومی سازی شده، مدیریت شود.
استاندار با مهم خواندن اشتغال بازار و اصناف برای مدیریت استان، خاطر نشان کرد: ما علاقمندیم با تدابیر اندیشیده شده محدویت ها کاهش یابد زیرا منع ترددها، برگزار نکردن همایش ها، نرفتن به پارک و عروسی و… برای مردم خسارت بار نیست، اما تعطیلی واحد صنفی که جلوی معیشت و ارتزاق اصناف را می گیرد، برای بازاریان خسارت به بار می آورد.
به گفته وی؛ باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم اشتغال و معیشت را حفظ کرده و از تحمیل هزینه های سنگین به نظام سلامت استان جلوگیری کنیم.
ملانوری به مصوبه هفته گذشته ستاد استانی در ممنوعیت تردد از استان های همجوار اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس این مصوبه، تردد از دوشنبه هفته قبل از سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد به استان ممنوع شد که این مصوبه همچنان پابرجاست و در این راستا رایزنی های لازم با استانداران این استان ها نیز صورت گرفته است.
وی با بیان این که به دلیل ورود افرادی از سیستان و بلوچستان به شهرستان های سربیشه و نهبندان و قرمز بودن نهبندان، ادامه داد: از فردا با همکاری نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی ،جمعیت هلال احمر، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری ها، طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، با قدرت چند برابر در این دو شهرستان اجرا شود.
استاندار خاطرنشان کرد: حضور برخی از شهروندان در پارک ها، تا پاسی از شب و بدون رعایت پروتکل ها در حالی است که منع تردد شبانه در حال اجرا می باشد.
ملانوری تأکید کرد: این سهل انگاری ها و پروتکل شکنی ها می تواند برخی از خانواده ها را گرفتار نماید، لذا با عنایت به ابلاغیه مدیریت کشوری مصرف برق و لزوم تعطیل شدن مکان های تفریحی ، عمومی و پارک ها از ساعت ۶ عصر، این مصوبه از طرف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به شهرداری های استان ابلاغ می شود و با افراد یا مجموعه هایی که پروتکل شکنی نمایند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
وی به لزوم پیگیری واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید واکسیناسیون را به عنوان مطالبه جدی پیگیری نماید تا استان بتواند سهمیه خوبی در این زمینه دریافت کند.
به گفته وی؛ صدا و سیما ، رسانه ها ی مکتوب، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و کمیته اطلاع رسانی ستاد باید اطلاع رسانی ها را در زمینه خود مراقبتی در برابر بیماری فراگیرتر نمایند تا آحاد مردم با خسارت های ویروس کرونا در جنبه های مختلف زندگی آشنا شوند.

 

«رویش هلال» در خدمت زوج‌های نابارور خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: خدمات توانبخشی هلال‌احمر در سطح استان برای نیازمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

«رویش هلال» در خدمت زوج‌های نابارور خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان سربیشه، اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال‌احمر امسال خصوصا در حوزه درمان و بهداشت متفاوت‌تر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه احداث خانه های هلال روستایی از یک سال گذشته در استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: خانه‌های هلال با ساختار داوطلبی در سطح محلات، شهرها و روستاها توسط اعضا، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفین اداره می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خدمات فراگیر و رو به توسعه جمعیت هلال به اشکال گوناگون و متناسب با نیازهای مردم و اقشار آسیب‌پذیر در همه حال و در همه جا در بالاترین سطح ارائه می‌شود، عنوان کرد: در راستای مشکلات کمبود جمعیت مرکز ناباروری رویش هلال در تهران آماده پذیرش بیماران نابارور از سراسر کشور با کمترین هزینه است.

رضایی ادامه داد: اگر مورد خاصی در خصوص نازایی و ناباروری در بین اقشار کم‌برخوردار استان وجود داشته باشد با معرفی از سوی هلال‌احمر از تمام خدمات درمانی و اقامتی به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات توانبخشی نیز در سطح استان برای نیازمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در راستای کمک به محرومین شهرستان سربیشه در اولین مرحله ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار درمانی اختصاص یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس قول مساعد شرکت صنعتی مواد نسوز مقرر شده این شرکت سالیانه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم استان کمک کند، گفت: این مبلغ جهت احیای قنوات در روستاهای کم‌آب دو شهرستان نهبندان و سربیشه هزینه خواهد شد.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

ارائه رایگان خدمات توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی به نیازمندان

ارائه رایگان خدمات توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی به نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خدمات توانبخشی هلال احمر در سطح استان برای نیازمندان به صورت رایگان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی در دیدار با امام جمعه شهرستان سربیشه، اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال احمر امسال خصوصاً در حوزه درمان و بهداشت متفاوت تر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه احداث خانه های هلال روستایی از یک سال گذشته در استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: خانه های هلال با ساختار داوطلبی در سطح محلات، شهرها و روستاها توسط اعضاء، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفین اداره می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات فراگیر و رو به توسعه جمعیت هلال به اشکال گوناگون و متناسب با نیازهای مردم و اقشار آسیب پذیر در همه حال و در همه جا در بالاترین سطح ارائه می‌شود، عنوان کرد: در راستای مشکلات کمبود جمعیت مرکز ناباروری رویش هلال در تهران آماده پذیرش بیماران نابارور از سراسر کشور با کمترین هزینه است.

وی ادامه داد: اگر مورد خاصی در خصوص نازایی و ناباروری در بین اقشار کم برخوردار استان وجود داشته باشد با معرفی از سوی هلال احمر از تمام خدمات درمانی و اقامتی به صورت رایگان بهره مند می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خدمات توانبخشی نیز در سطح استان برای نیازمندان به صورت رایگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری در راستای کمک به محرومین شهرستان سربیشه در اولین مرحله ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار درمانی اختصاص یافته است، بیان کرد: استمرار این کمک ها، عملکرد و پیگیری مسئولان را می طلبد.

رضایی با بیان اینکه بر اساس قول مساعد شرکت صنعتی مواد نسوز مقرر شده این شرکت سالیانه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم استان کمک کند، گفت: این مبلغ جهت احیای قنوات در روستاهای کم آب دو شهرستان نهبندان و سربیشه هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام احمد نجمی پور نیز در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، اظهار داشت: مجموعه هلال احمر در حوادث سخت و غیر مترقبه همواره در کنار مردم و در واقع جهادگران بسیار خوبی هستند.

وی با بیان اینکه امروز پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، آبرسانی با تانکر در روستاها قابل قبول نیست، افزود: طرح نذر آب در جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی بین سازمان ها موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود، گفت: مشکلات اولویت دار در روستاها و شهرها باید مشخص شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از ابتدای سال جاری تاکنون؛
یک میلیارد تومان کمک مردمی در بشرویه جمع آوری شد/۲

مدیر کمیته امداد بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

«حسن حلوانی» افزود: مردم شهرستان بشرویه همواره در زمینه کمک به نیازمندان و پرداخت صدقه و زکات پیش رو بودند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز حضوری پر رنگ در این زمینه داشتند.

مدیر کمیته امداد بشرویه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شده است، افزود: از این میزان ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نقدی و ۷۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان غیر نقدی بوده است.

وی در خصوص کمک های مبتنی بر نیاز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱ میلیون تومان کمک های مبتنی بر نیاز در بشرویه جمع آوری شده است که مربوط به نذر قربانی، عقیقه، تامین لوازم ضروری زندگی و غیره است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد:
کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در خراسان جنوبی/۳

مهرآور از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با  شبستان  اظهار کرد: از ابتدای امسال سه هزار و ۷۸۰ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال یک هزار و ۸۸۳ مورد پسر و یک هزار و ۷۸۷ دختر ولادت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های مرکز آمار ایران، برآورد جعمیت استان در سال جاری بیش از ۸۳۴ هزار نفر خواهد بود، ادامه داد: جعمیت استان در مناطق شهری ۵۰۹ هزار نفر و در روستا ۳۲۵ هزار نفر است.

وی در ادامه از ثبت بیش از ۵۸ درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی خبر داد و افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه درخواست کارت هوشمند ۵۸ هزار و ۱۲۰ نفر اخذ شده است.

مهرآور با بیان اینکه از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان خرداد امسال ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ کارت‌ هوشمند در استان صادر شده است، گفت: پوشش صدور کارت ملی در استان ۸.۹۶ درصد است.

وی در پایان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری هشت هزار و ۵۳ جلد شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که یک‌هزار و ۱۰۰ جلد آن المثنی بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم ترین امر در جامعه است/۲

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم ترین امر در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش فکری کودک و نوجوان مهم ترین مسئله در جامعه امروزی است، گفت: این مهم اگر به صورت فراگیر تحقق یابد آینده جامعه بشری تضمین می‌شود.

 آیت الله سید علیرضا عبادی  در دیدار با مدیرکل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش فکری کودک و نوجوان مهم ترین مسئله است که اگر به صورت فراگیر تحقق یابد آینده جامعه بشری تضمین می‌شود اظهار داشت: پرورش فکری کودک و نوجوان آن زمانی حاصل می‌شود که به عنوان یک انگیزه مطلوب از خانواده‌های هدفمند مرحله به مرحله شروع شود.

وی با بیان اینکه یکی از نشانی‌های مبدا یک جامعه پویا بهترین آزمون را می‌توان از اندیشه کودک و نوجوان آن جامعه داشت افزود: پدرها و مادرها و دیگران خود را مسئول برآوردن حوایج روزمره زندگی از جهت فیزیکی احساس می‌کنند توجه به بعد انسانی و پرورش روحی یا نیست یا در رده‌های بعدی قرار دارد و نمی‌شود همه انتظار را از یک سازمان داشت و تا جایی که اطلاع دارم خوب عمل می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه زمینه‌ها باید از خانواده‌ها به صورت هدفمند به وجود آید و در سلسله مراتب با توجه به سنین کودک تا حوزه و دانشگاه کمک فکری شود، بیان کرد: به نوعی فکر در زوایای مختلف اجتماعی، نظامی، فکری و اقتصادی باید باشد تا جامعه پویا از قبل خط و سیر آن مشخص باشد در غیر این صورت نا کجا آباد می‌شود.

عبادی با بیان اینکه در خانه کودکان به پدر و مادر بیشتر اتکا دارند، افزود: انسان موجودی نامنتها است و غالبا مسئولیت‌ها در تهیه کفش، کلاه و غیره است ئ تا جایی که اطلاع داریم در کانون انگیزه وجود دارد و تمام آرمان‌های انقلابی را در نظر دارند.

وی خطاب به مدیر کل و کارکنان کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: فرصت فوق العاده به دست شما رسیده است که آن را ارزان نباید فروخت شما تا می‌توانید از خیر خوبی‌ها القا کنید ثواب آن هم برای شماست و باید به کارتان کیفیت دهید و بیش از شرایط عادی برای آن باید تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: جامعه بسیار مهم است اما از آن مهم تر کودک و نوجوان است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در این دیدار  اظهار داشت:  شورای عالی انقلاب فرهنگی روز درگذشت مهدی آذر یزدی را به عنوان  روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری کرد  و این روز ادبیات کودک و نوجوان فرصتی است تا کودکان را با ادبیات بیشتر آشنا کنیم.

حمیدی با بیان اینکه  انس کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی و انس بیشتر با ادبیات یکی از برنامه‌ها و اهداف ما در کانون‌های فکری پرورشی کودکان و نوجوانان در استان است افزود: با آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان به طور حتم استحکام فرهنگی تربیتی بیشتری شکل می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی گفت: در کانون پرورش فکری استان هم برنامه‌های متعدد پیش بینی شده است که برخی از  برنامه‌ها در حال اجرا است و شاخص ترین برنامه‌ها شامل برگزاری مسابقات، انجمن‌ها، محافل ادبی، اعزام کاروان پیک امید به شهرها و روستاها و برگزاری جلسات نقد کتاب با نظریه پردازان  است که با توجه به کرونا اکثر برنامه‌ها مجازی و در بستر سامانه بوده و برنامه‌های شاخص دیگر هم در یکی دوماه آینده داریم.

حمیدی با بیان اینکه در مردادماه توسعه خدمات مراکز سیار کانون را با افتتاح کتابخانه سیار شهری بیرجند داریم  افزود: همچنین قرار است مهرواره نماز عاشورایی را برگزار کنیم تا نماز در بین کودکان نهادینه شود و برگزاری برنامه‌های متعدد تدوین زندگی نامه شهدای کانون نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: مهرواره ویژه اربعین حسینی هم از دیگر برنامه‌های ما است که درحال  حاضر برنامه‌های ما به صورت مجازی در دست انجام است و شهرستان‌هایی که ستاد کرونا منع ندارند به صورت محدود و حضوری است و ۸۲ کارگاه کانون به صورت مجازی کلاس‌ها را از ۱۶ تیرماه آغاز کرده است.

حمیدی افزود: فضای کانون برای تربیت فرزندان مناسب استو  فعالیت‌های کانون در توسعه آینده سازان و توسعه فکری نسل آینده بسیار مهم است و  تلاش می‌شود کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های امام و رهبری بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب و منویات رهبری چراغ راه ما در کانون است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فرزندانی پرورش دهیم که ایمان به خدا و اسلام در ذهن آنها نهادینه شود و اطمینان داریم اگر بذر ایمان را را دل کودکان بکاریم شخصیت خوبی تحویل جامعه خواهیم داد.

 

 

 

 

 

 

 

از فردا؛
فعالیت تجاری در مرز ماهیرود به روال عادی انجام می‌شود
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در حاضر مشکلی برای تردد کامیون‌ها در پایانه مرزی ماهیرود نداریم و مبادلات تجاری با روال عادی انجام می شود.

«حسن رحیمی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به حوادث اخیر مبنی بر حضور طالبان در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان که در مجاورت پایانه مرزی ماهیرود است، اظهار کرد: گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی فعال است و هیچ مشکلی در رویه‌های گمرکی وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در ادامه با انتقاد از انتشار خبری کذب مبنی بر اینکه مرز ماهیرود تعطیل شده است، خاطر نشان کرد: از فردا تردد کامیون‌ها و مبادلات کالا‌ها در مرز ماهیرود به صورت عادی به روال قبل انجام می شود.

 

رحیمی زاده عنوان کرد: روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون از مرز ماهیرود ترانزیت می شود.

 

وی به ترانزیت از گمرک ماهیرود طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت تعداد ۵۱۵ دستگاه کامیون به وزن ۱۹ هزار و ۳۰۸ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و … از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۸ درصد و از نظر تعداد کامیون ۵۷ درصد کاهش داشته است.

 

گفتنی است؛ سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک روز پنج شنبه(۱۷ تیر) اعلام کرد به دلیل تحولات عصر امروز در گمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تاجران تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

 

خراسان‌ جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است که به عنوان سومین معبر رسمی ایران با افغانستان شناخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

۴۰ هزار مشترک خراسان جنوبی مشمول طرح آب امید هستند/۳

۴۰ هزار مشترک خراسان جنوبی مشمول طرح آب امید هستند

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: ۴۰ هزار مشترک کم‌مصرف استان شامل ۱۵ درصد کل مشترکان مشمول بهره‌مندی از مزایای طرح ملی “آب امید” هستند.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح تمامی هزینه‌ها شامل آبونمان و آب بهای مشترکان صفر می‌شود.

وی بیان کرد: آب امید طرحی برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف است و بر این اساس مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت از مشترکان کم‌مصرف و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف آب اجرایی شده است و هر مشترکی که یک سوم الگوی مصرف یعنی کمتر از پنج متر مکعب مصرف کند، شامل بخشودگی‌های کامل می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۴۲ هزار مشترک آب استان خراسان جنوبی، ۲۷۰ هزار مشترک در بخش خانگی هستند که ۷۰ درصد مصارف آب را به خود اختصاص داده‌اند.

امامی با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد مشترکان خانگی خراسان جنوبی پرمصرف هستند گفت: میزان مصرف آب از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است لذا از مشترکان درخواست داریم با مدیریت مصرف آب برای گذر از تابستان این شرکت را همراهی کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش میزان مصرف از مشترکان تقاضا داریم با نصب سایبان کولر و سرویس به موقع آن، خودداری از شست و شوی حیاط و خودرو، کاهش زمان استحمام، آبیاری نکردن اشجار و باغات از آب شرب و سایر روش‌های صرفه‌جویی، میزان مصرف آب را حداقل ۲۰ درصد کاهش دهند تا با کمترین تنش آبی از تابستان گذر کنیم.

وی گفت: مشترکان در شهر و روستا به منظور کاهش هدررفت آب می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع ترکیدگی و شناسایی انشعاب غیرمجاز به صورت شبانه‌روزی با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

 

افزایش تعداد شهرستان‌های پُرخطر کرونایی در خراسان جنوبی/۳

با نارنجی شدن شهرستان طبس، تعداد شهرستان‌های با وضع پُرخطر کرونایی در خراسان جنوبی به ۶شهرستان افزایش یافت.

آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های خراسان جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین بروزسانی از ۱۹تیر به شرح ذیل است:

شهرستان نهبندان تنها شهرستان خراسان جنوبی است که جزو نقاط قرمز (خیلی پُرخطر) است.

شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قائنات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان جزو نقاط زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

در آزمایشات ملکولی و سریع

شناسایی ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۱۹ بستری و ۲۷ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، شهرستان‌های سربیشه و نهبندان هرکدام هشت مورد، از فردوس ۳ مورد، شهرستان‌های خوسف، درمیان و قاینات هر کدام دو مورد و از شهرستان‌های بشرویه، طبس و سرایان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:همچنین از ۸۶۳ تست سریع کرونا در شبانه روز گذشته ۱۹۰ مبتلای جدید شناسایی شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۶ نفر  دارای تست کرونای مثبت هستند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۱۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱ هزار ۴۰۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۳ هزار ۳۳۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که۲۲ هزار و ۴۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته با ۲ مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۲۹ نفر افزایش یافت.

 

 

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/گلایه از اجرایی نشدن مصوبات

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/گلایه از اجرایی نشدن مصوبات

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: روند صعودی کرونا و خیز جدید بیماری (موج پنجم) در استان خراسان جنوبی آغاز شد و به صورت روزانه روند رو به افزایش بستری‌ها را داریم.

محمد دهقانی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از ارتباط تصویری با ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: ۲۵ استان کشور روند افزایشی به خود گرفته و در خراسان جنوبی هم نسبت به هفته گذشته روند رو به رشد موارد بستری را داریم به طوری که میانگین هفتگی ما به ۷۹ بیمار کرونایی رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به تهیه کیت‌های مناسب طبق آزمایشات انجام شده در روزهای اخیر ۹۰ درصد موارد کرونا مثبت در استان مربوط به نوع جهش یافته یا ویروس دلتا بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفته گذشته هیچ نوع واکسنی را دریافت نکردیم اظهار داشت: ۸۰ هزار و ۸۷۰ دز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شده که ۶۷ هزار و ۲۳ دز تزریق شده است و از این میزان ۴۴ هزار دز اول و ۲۳ هزار دز دوم بوده‌اند.

وی وضعیت تالارها و بوستان‌های استان را نگران‌کننده دانست و گفت: مصوبات مربوط به خاموشی و تعطیلی پارک‌ها اعمال نمی‌شود و تجمع مردم در این تفرجگاه‌ها به خصوص بوستان کاجستان بیرجند تا بامداد بدون رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک ادامه دارد.

دهقانی افزود: تجمعات غیرضروری تبعاتی را در پی خواهد داشت و در بعضی تالارها و رستوران‌ها وضعیت نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه در مکان‌های سربسته برگزار اما پروتکل‌ها رعایت می‌شود گفت: نسبت به برگزاری نماز جمعه اهل سنت با درصد کمی از رعایت پروتکل‌ها نگرانیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی با بیان اینکه فعالیت تالارها در شرایط قرمز و نارنجی هم ادامه دارد افزود: عید سعید قربان از همین الان باید مدیریت شود تا چالشی در زمینه تجمعات نگران‌کننده‌ای که سال‌های گذشته برگزار می‌شد، به وجود نیاید و دراین مدت ترددها باید جدی گرفته شود.

خراسان جنوبی اردبیهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و در حال حاضر شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) است و با اضافه شده شهرستان طبس ۶ شهرستان‌ استان شامل بیرجند، درمیان، سربیشه، فردوس، طبس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

پیک امید کانون خراسان جنوبی به روستا‌های طبس رفت

در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان ، پیک امید کانون با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان به روستا‌های جوخواه و جمز از توابع شهرستان طبس اعزام شد.

در این اعزام که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و اخذ مجوز‌های لازم انجام شد، مربیان کانون، با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل قصه گویی (قصه آدم کوچولوی گرسنه)، نمایش فیلم کشاورز و ربات، آموزش اوریگامی، نمایش عروسکی «گل اومد بهار اومد» و اجرای مسابقات شاد و میدانی و همچنین اهدای بسته‌های نوشت افزار ایرانی، به ۶۰ نفر از کودکان ونوجوانان حاضر در این برنامه، روز خاطره انگیزی برای آنان رقم زدند.

معرفی روز ادبیات کودک ونوجوان و «مهدی آذر یزدی» نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان ایران، معرفی کتاب، تشویق به مطالعه کتاب و بیان ویژگی‌های کتاب مناسب برای کودکان ونوجوانان از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.
در این برنامه مربی فرهنگی و نماینده انجمن قصه گویی استان، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی طبس و کارشناس فرهنگی مراکز سیار و پستی استان اعضای تشکیل دهنده‌ی کاروان پیک امید کانون بودند که با حضور رییس کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه استان، به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 

 

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان؛

پیک امید کانون خراسان جنوبی به روستاهای طبس رفت/۲-۳

پیک امید کانون خراسان جنوبی به روستاهای طبس رفت

در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان، پیک امید کانون خراسان جنوبی به روستاهای جوخواه و جمز از توابع شهرستان طبس اعزام شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این اعزام که در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان و با رعایت دستور العملهای بهداشتی و اخذ مجوزهای لازم انجام شد، مربیان کانون، با اجرای برنامه های متنوع از قبیل قصه گویی (قصه آدم کوچولوی گرسنه)، نمایش فیلم کشاورز و ربات، آموزش اوریگامی، نمایش عروسکی «گل اومد بهار اومد» و اجرای مسابقات شاد و میدانی  و همچنین اهدای بسته‌های نوشت افزار ایرانی ، به ۶۰ نفر از کودکان ونوجوانان حاضر در این برنامه، روز خاطره انگیزی برای آنان رقم زدند.

بر اساس این گزارش، معرفی روز ادبیات کودک ونوجوان و «مهدی آذر یزدی» نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان ایران، معرفی کتاب، تشویق به مطالعه کتاب و بیان ویژگی‌های کتاب مناسب برای کودکان ونوجوانان از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

گفتنی است در این برنامه سیده ملیحه قریشی‌زادگان مربی فرهنگی و نماینده انجمن قصه گویی استان محمد صفاری مهربان مربی کتاب‌خانه سیار روستایی طبس و احسان بلورری کارشناس فرهنگی مراکز سیار و پستی استان اعضای تشکیل دهنده‌ی کاروان پیک امید کانون بودند که با حضور رییس کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه استان ،به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 

 

پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت درگذشت خبرنگار خبرگزاری فارس

    
پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت درگذشت خبرنگار خبرگزاری فارس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی درگذشت “سمانه ترشابی” خبرنگار پرتلاش و متعهد خبرگزاری فارس و پایگاه خبری خاورستان را به جامعه مطبوعاتی و رسانه ای استان تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:
” إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
خبر درگذشت مرحومه سمانه ترشابی، خبرنگار متعهد، دلسوز و با سابقه خبرگزاری فارس و پایگاه خبری خاورستان موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
فعالیت های این خبرنگار پرتلاش و ایثارگر خراسان جنوبی همواره منشاء خیر و برکات فراوان در استان بوده و ایشان عمر شریفشان را در راه اعتلای اندیشه وآگاهی جامعه، تبیین نیازمندی‌ها ومطالبات مردم خراسان جنوبی سپری کردند.
 اینجانب ضمن ابراز همدردی فقدان تإثر برانگیز این خبرنگار با اخلاق استان را به خانواده محترم، همکاران ایشان در خبرگزاری فارس و پایگاه خبری خاورستان و اهالی رسانه خراسان جنوبی تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.
ناصر نبی زاده
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی”

 

 

 

بادهای ۱۲۰ روزه مهمان آسمان خراسان‌جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: با فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه، وزش باد شدید همراه با کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواسط هفته آینده با اختلاف فشاری حاکم بر سطح زمین و فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه وزش باد شدید در استان قابل پیش‌بینی است.

وی با اعلام اینکه وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود، بیان داشت: افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا در استان، مطرح کرد: در ۲۴ ساعت آینده با کاهش نسبی دما، تا حدودی از شدت گرما در منطقه کاسته می‌شود.

 

 

 

 

تحصیل هزار و ۵۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان جنوبی/۲-۳

هزار و ۵۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در استان از خدمات مراکز آموزش استثنایی برخوردارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه هزار و ۵۵۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در خراسان جنوبی تحصیل می کنند، گفت: ۲۷ مرکز آموزشی ، ۱۳ مرکز ویژه مشکلات یادگیری و ۴۰ کلاس خاص در مناطق دورافتاده به این دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند.
با اطمینان  با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۳ دانش آموز تلفیقی نیز در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر دچار معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی – حرکتی و ۳ هزار و ۷۱۳ نفر نیز دانش آموزان دیرآموز هستند که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی افزود : هزار و ۱۰۰ دانش آموز نیز در مراکز ویژه مشکلات یادگیری تحصیل می‌کنند.

 

 

 

انعقاد تفاهم نامه بین بسیج دانشجویی و بنیاد نخبگان/۲-۳

تفاهم نامه‌ به منظور حمایت از نخبگان بین بسیج دانشجویی و بنیاد نخبگان خراسان جنوبی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه این بنیاد هم در راستای شناسایی، حمایت و اثرگذاری نخبگان در جامعه تلاش می‌کند گفت: با انعقاد این تفاهم نامه از ظرفیت بسیج دانشجویی برای شناسایی و پرورش نخبگان در جامعه استفاده خواهیم کرد.

احمدی زاده افزود: قرار است سالانه ۱۰۰ برنامه با همکاری بسیج دانشجویی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، هدایت استعداد‌های درخشان و برگزاری اردو‌های جهادی اجرا شود.

صلاحی مسئول بسیج دانشجویی استان هم اعلام آامادگی کرد که با این بنیاد برای شناسایی و هدایت نخبگان و برگزاری دوره‌های کار آفرینی برای دانشجویان و سایر برنامه‌های تربیتی و فرهنگی همکاری کند.

 

 

 

کسب عنوان سوم مشترک مسابقات دارت رنکینگ جوانان کشور

کسب مدال برنز دارت‌ رنکینگ‌ رده‌ سنی جوانان کشور

در دومین دوره مسابقات دارت رنکینگ‌ رده‌های سنی پایه کشور بانوی خراسان‌جنوبی خوش درخشید.

«زهرا مومن» در مرحله نیمه‌نهایی رده سنی جوانان این ماراتن ملی به میزبانی استان فارس در جایگاه   سوم رقابت‌ها قرار گرفت.

در دومین دوره از مسابقات دارت رنکینگ‌ رده‌های سنی پایه کشور از خراسان‌جنوبی «مطهره سلطانی و سجاد سورگی» نیز حضور داشتند که رتبه‌ای را کسب نکردند.

دونده خراسان جنوبی قهرمان کشور شد/۷

دونده خراسان جنوبی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور موفق به کسب مدال طلا شد.

 امیر حسین امیر آبادی زاده مقام قهرمانی ماده ۳۰۰۰متر مسابقات دوومیدانیدونده خراسان جنوبی قهرمان کشور شد قهرمانی نوجوانان کشور را به خود اختصاص داد.
رقابت‌های دو ومیدانی قهرمانی کشور پسران گرامیداشت دهه کرامت به میزبانی شهر کرد برگزار و امیرحسین امیرآبادی زاده مقام اول را از آن خود کرد.

دهقان سرپرست هیات دوومیدانی استان گفت: در این دوره از رقابت ها، بر اساس دستورالعمل فدراسیون هر ورزشکار فقط در یک رشته می‌توانست شرکت کند و شرکت کنندگانی از استان‌های کشور در دو رشته شرکت کرده بودند که با اعتراض کتبی به برگزار کنندگان و فدراسیون این دستورالعمل اجرایی و ورزشکارانی که در دو یا چند رشته شرکت کرده بودند حذف شدند و بدین ترتیب نماینده استان امیرحسین امیرآبادی زاده با اقتدار مدال طلای ماده ۳۰۰۰متر مسابقات را از آن خود کرد و ایمان اسماعیلی نیز چهارم شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ه مناسبت دهه امامت و ولایت؛
اولین جشنواره هنرهای تجسمی «قربان تا غدیر» در زیرکوه برگزار می شود
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه با بیان اینکه اولین جشنواره هنرهای تجسمی «قربان تا غدیر» در زیرکوه برگزار می شود، گفت: هنرمندان تا هشتم مرداد ماه مهلت دارند آثار خود را در قالب خوشنویسی، پوستر و تصویرسازی برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

«سیدهاشم نبوی آبیز» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه در نظر دارد تا به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت اولین جشنواره هنرهای تجسمی «از قربان تا غدیر» را برگزار کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرکوه در ادامه بیان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی «از قربان تا غدیر» با محوریت دهه ولایت در قالب خوشنویسی، پوستر و تصویرسازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  هنرمندان در هر بخش مجاز به ارسال پنج اثر هستند، گفت: هنرمندان توجه داشته باشند که در بخــش خوشـنویسی و تصویرســازی اســــکن با کیفیت اثر ارسال شود و در بخش پوســتر آثار به دوصـورت تایپــــوگرافی و تصویـری قابل پذیرش است.

 

 

هزار و ۸۳۷ اثر به جشنواره ملی کویر و زندگی ارسال شد/۲-۷

هزار و ۸۳۷ اثر به جشنواره ملی کویر و زندگی ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۸۳۷ اثر از هنرمندان عکاس و فیلمساز به دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» ارسال شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده افزود: مهلت ارسال اثر در فراخوان جشنواره تا ۲۰ خرداد امسال اعلام شده بود که به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از کرونا و به تبع دشواری‌های این وضعیت، مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی بیان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار و جمع‌بندی آنها، یک هزار و ۷۸۰ عکس از ۲۴۶ عکاس و ۵۷ فیلم مستند از ۵۰ فیلمساز دریافت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی و به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: محورهای جشنواره شامل چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، محیط زیست و حیات وحش، تعامل انسان و طبیعت کویر طی قرن‌ها و هر اثری است که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد.

نبی‌زاده از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی کویر و زندگی در هفته اول مرداد امسال خبر داد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره ملی «کویر و زندگی» به نشانی TabasArt.ir مراجعه کنند.

بیابان لوت که به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در سال ۱۳۹۵ ثبت جهانی شد، بین سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است و مناظر زیبا و دیدنی از کویر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*