گفته می شود /

 

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور گفته درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم.

 

 

 

 

گفته می شود  رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توئیتی از رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان به شدت انتقاد کرد.صادق آملی لاریجانی نوشت: ‏از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال ۱۳۸۰، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.‏سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم سازی برای شورای نگهبان است؛ به ویژه اگر عضو مسئولی که باید گزارش‌های محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چیزی بر آن بیفزاید! ‏چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند، حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود.

 

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله رییسی از رایزنی با مقامات بلند پایه برای رقابتی کردن انتخابات ریاست‌‌جمهوری خبر داده است.صفحه اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ویدئویی از واکنش وی نسبت به نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.وی در این ویدئو که در جمع برخی نخبگان دانشگاهی است، می‌گوید: «از زمانی که نتایج بررسی صلاحیت‌ها را شنیدم، در حال رایزنی هستم تا یک صحنه مشارکتی و رقابتی در انتخابات شکل بگیرد.»

 

 

 

گفته می شود سید حسن خمینی با اشاره به ردصلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ هشدار داد: هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوری باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟! اینکه کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است.»

 

گفته می شود جبهه اصلاحات ایران در واکنش به رد صلاحیت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای صادر و اعلام کرده که برای این انتخابات کاندیدایی ندارد.

 

 

گفته می شود سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفته در حال ارزیابی شرایط انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام اسامی نامزدها هستیم.

حسین مرعشی گفته هنوز در حزب هیچ تصمیمی درباره انتخابات نگرفته و در حال ارزیابی شرایط هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد از مهرعلیزاده حمایت کنید، تصریح کرد: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته ایم.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته واقعیت اقتصاد کشور ما این است که در ۱۰ سال گذشته نرخ رشد اقتصادی مان تقریبا صفر بوده است

 

 

گفته می شود مطابق ماده ۶۹ قانون دفاتر اسناد رسمی، سردفتر شاغل در شرف بازنشستگی در زمان حیات یا وراث وی بعد از فوت ایشان، می‌توانند امتیاز حاکمیتی را به مبالغ بسیار گزاف به دیگران واگذار یا به اولاد خود منتقل کنند. این قضیه در واقع رانتی است که یک ماده قانونی آن را عادی کرده و به این ترتیب انحصار ایجاد شده است.

 

 

 

گفته می شود ضرغامی گفته با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام، به تدریج طرح‌های آماده شده را برای مدیران آینده، ارائه خواهم کرد. عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود نوشت: بخش‌هایی از طرح مسکن، برنامه‌های بدون بودجه، اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرک، تجارت خارجی و نظام یارانه‌ها در همینجا منتشر شده است.

 

 

گفته می شود علی مطهری در صفحه توئیتر خود نوشته از رد صلاحیت خودم با وجود آنکه می‌دانم دلیل قانع کننده‌ای ندارد می‌گذرم، اما از رد صلاحیت آقای لاریجانی که همیشه گوش به فرمان نظام بوده و تجربه گرانسنگی برای امروز جامعه ما داشت در حیرتم! استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره اقامت یا تحصیل اقوام درجه یک مقامات عالی در کشورهای دیگر، پذیرفته نیست زیرا شورا حق قانون‌گذاری ندارد، قانون‌گذار فقط مجلس است.

 

 

 

گفته می شود خبرگزاری فارس با اشاره به رد صلاحیت علی لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان نوشته است؛ چهره‌های نامداری در بین داوطلبان ریاست جمهوری حضور داشتند که عدم احراز صلاحیت آن‌ها برای بخشی از افکار عمومی قابل هضم نیست. گویی پذیرفته‌ایم که برخی افراد و اسامی از مصونیت برخوردارند و باید آنان را از پیش تأییدشده دانست!از ردصلاحیت جهانگیری و پزشکیان و این‌ها که بگذریم، آیا ردصلاحیت فردی چون علی لاریجانی به‌عنوان چهره‌ای که منتسب به نظام شناخته می‌شود و کم‌تر کسی تصور ردصلاحیت‌اش را داشت، نشانه آزادگی شورای نگهبان نیست؟

 

 

 

 

 

 

گفته می شود نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی به نقل از منابع نظامی نوشت، پکن مکررا از پاسخ دادن به تماسهای تلفنی وزیر دفاع آمریکا را که هم به دنبال گفتگو با همتای چینی خود و هم با یک مقام رده بالاتر بوده به دلیل نقض پروتکل‌های دیپلماتیک بی پاسخ گذاشته است.

 

 

 

 

گفته می شود حسن سبحانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم در توئیتی نسبت به رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد .حسن سبحانی در توئیتی نوشت: چهل سال است از موضع تکلیف، عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، که در قانون اساسی ما مندرج است را با وقوف، آزادگی، عاری از فرصت طلبی و صرف‌نظر از نتایج حاصله دنبال می‌کنم. این تکلیف‌مداری را پایانی نخواهد بود.حتی اگرساختار تحقق ارزش‌ها از قابلیت‌های لازم تهی شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*