گفته می شود

گفته می شود بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایران بعد از برگزاری سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت در انتخابات ۴۲ درصد محاسبه شده است.

 

 

گفته می شود عضو فقهای شورای نگهبان تجدیدنظر در صلاحیت نامزدهای تأیید صلاحیت شده به دلیل اظهارنظرهایی مختلف در رقابتهای انتخابات را منوط به نظر شورای نگهبان دانسته و گفته این مباحث در شورا در حال بررسی است.

 

 

 

 

گفته می شود فرزند مهدی کروبی موضع پدرش در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بیان کرد. حسین کروبی در پاسخ به اینکه آیا پدرش نظری در خصوص حمایت از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد یا خیر، اظهار کرد: با پدرم در این خصوص صحبت کردم و ایشان گفتند، «ما در آستانه انتخاباتی قرار گرفته ایم که با ردصلاحیت‌های بی سابقه مواجه شده و این تصور را پرورانده است که جریانی کوچک که هیچ مقبولیتی در مردم ندارد قصد دارد اندک باقی مانده‌ی جمهوریت نظام را از بین ببرد. آن‌ها در این صحنه آرایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم در انتخابات هستند تا جشن نابودی جمهوریت را در ۲۹ خرداد برپاکنند. وی از قول پدرش ادامه داد: «در چنین شرایطی عده‌ای از دلسوزان و نیک خواهان مردم این سرزمین تصمیم دارند با عدم شرکت پاسخ این تحقیر ملی را بدهند؛ عده‌ای هم راه حل را در مشارکت کردن به منظور مقاومت در برابر این صحنه آرایی و اعتراض به چنین تحقیر ملی‌ می‌بینند. هرکدام از این دو دسته استدلال‌های خود را دارند، اما آنچه مهم است اینکه هر دو زخم و درد مشترک دارند. من مصرا از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و چهره‌های ملی و مذهبی می‌خواهم بدون فوت وقت هرچه سریع‌تر مسیر اتحاد این زخم خوردگان را فراهم کنند و با معرفی نامزد اصلاح طلبی که مقبولیت بیشتری دارد، در این راستا گام بردارند.»

 

 

 

 

 

گفته می شود آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به اظهارات حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات واکنش نشان داد و در توییتی نوشته به بهانه مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را رد صلاحیت کردند.

 

 

گفته می شود مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در توییتر نوشته از شورای نگهبان می‌خواهم مستند به بند ۱۱-۲ سیاست‌های کلی ابلاغی انتخاباتی (مبنی بر وظیفه پاسخگویی) دلایل عدم صلاحیتم را (اعم از شرایط قانونی، مستندات سیاسی، اخلاقی، مالی و…) منتشر سازد تا در مقایسه با ۷ نامزد تایید شده، آگاهی مردم نسبت به رفتار عادلانه آن شورا افزایش یابد.

 

 

گفته می شود  توییتی از الیاس قنبری، مدیر روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در فضای رسانه‌ای منتشر شد که نوشته شده ‌بود: «کاش همیشه رقابت و بحث و جدل بین انتخاب امثال رییسی و جلیلی باشه و اصلاح‌طلبان نجس برای همیشه گورشان را از سیاست ایران گم کنند.»در حالی که تصویر این توییت در رسانه‌ها موجود بوده و هست اما در صفحه توییتر او به نظر می‌رسد که این توییت حذف شده است.

 

 

گفته می شود محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشته جمعه روزی است که از طریق صندوق‌ رای می‌توانیم دریچه‌های روشنایی و امید را برای آینده خود و فرزندانمان باز نگه داریم. کمبودها، کاستی‌ها و اشتباهات کم‌ نبوده و نیستند، و من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است؛ اما قهر با صندوق رأی قطعا راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیفزاید از آنها نخواهد کاست. ملت توسعه‌خواه ملتی است که هیچ فرصتی را — حتی ظاهرا کوچک — برای اصلاح و پیشرفت از دست نمی‌دهد. مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند.

 

 

گفته می شود معاون اول رئیس جمهور گفته  اظهارات دیرهنگام وزیر اطلاعات دولت دهم تامل برانگیز است، چه جریانی با چه رویکردی مصلحت نظام را در رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به شهادت تاریخ از استوانه‌های انقلاب و نظام بود، می‌داند؟ بر اساس چه گزارش‌ها و مستنداتی درباره مهم ترین مسائل کشور حتی در شورای نگهبان تصمیم سازی و تصیم گیری می‌شود؟‏ با اندیشه انقلاب، منطق جمهوریت و قانون اساسی میزان رای مردم و انتخاب مدیران توانمند حق آنان است، چه مصلحتی بالاتر از این برای ایران؟ حتی امنیت و اقتدار کشور هم با انتخابات حداکثری تامین می شود و هر تقصیر و قصوری در این مهم لطمه به کیان جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

 

گفته می شود  سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با صدور بیانیه‌ای علاوه بر موضع گیری علیه آن چه تهدیدهای چین و روسیه خوانده اند، از ایران خواسته اند که همه فعالیت‌های مربوط به برنامه موشکی بالستیک خود را متوقف کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*