گفته می شود /

 

گفته می شود اظهارات وزیر اطلاعات احمدی نژاد درباره نقشش در ردصلاحیت آیت الله هاشمی با واکنش های زیادی همراه شده است.عباس عبدی هم  در توئیتی نوشته اگر دو دهه پیش کسی می‌گفت روزی برسد که فردی چون هاشمی را یک روحانی درجه چند ردصلاحیت کند و به قول خودش ۱۲ مجتهد و حقوقدان هاج و واج نظرش را بپذیرند؛ حتما چنین شخص پیشگویی را به تیمارستان می‌بردند. ولی این هم رخ داده است. در همین حال، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با رد اظهارات مصلحی در توییتی نوشت: آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند. نجات الله ابراهیمیان، سخنگوی سابق شورای نگهبان نیز درباره اظهارت مصلحی درباره رد صلاحیت هاشمی در سال ۹۲ گفته من نمی‌توانم شهادت بدهم که چنین اتفاقی افتاده است یا خیر، اما مسئله در خور بررسی است و باید با جدیت به این موضوع پرداخت.

 

 

 

گفته می شود حسام الدین آشنا در واکنش به اظهارات حیدر مصلحی، درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲، در حساب کاربری‌اش نوشته «حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حیدر ‎مصلحی؛ از جنابعالی بابت روشن کردن بخشی مهم، حساس و ناشناخته از تاریخ جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.»

 

 

 

گفته می شود روزنامه کیهان مدعی شده  اخبار موثقی که به کیهان رسیده، حاکی از آن است که شماری از مدعیان اصلاحات با پوشش سرخوردگی از اصلاح‌طلبان در ستاد برخی از نامزدهای جبهه انقلاب حضور یافته و با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان رای آنها، تلاش می‌کنند آنان را از انصراف به نفع دیگران منصرف سازند.کیهان افزوده: « حضور هر پنج نامزد جبهه انقلاب در انتخابات و خودداری چهار تن آنها از کناره‌گیری به نفع نفر پنجم، خطای بزرگی است که دود آن به چشم جبهه انقلاب می‌رود و می‌توان این خطا را با توجه به دامنه خسارت‌آفرینی که در پی دارد، گناهی نابخشودنی دانست.اگر هر پنج نفر در صحنه بمانند، آرای هریک از آن‌ها به هر ‌اندازه‌ای که باشد از سبد نامزدهای دیگر جبهه انقلاب کم می‌شود.»

 

 

 

 

گفته می شود مصطفی میرسلیم، نایب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره دلیل استعفایش گفته دستگاه های نظارتی در دوره قبلی انتخابات شوراها افرادی را که صلاحیت لازم نداشتند تایید کرده بودند.این افراد دستشان باز شده بود برای اینکه مرتکب مجموعه ای از تخلفات و زد و بندها شوند و کارهایی کنند که متاسفانه آبروی بسیاری از شوراهای شهر و روستاها برود.ما با ۶ هزار پرونده مواجه شدیم، ما و دوستانی که با ما همکاری می کردند واقعا شب و روز نداشتیم؛ برای بررسی این پرونده ها و رد صلاحیت یا تایید صلاحیت. توصیه های مختلف از طرف شخصیت هایی برای تایید یک عده افراد یا رد یک عده افراد به ما می شد ( کتبی و حضوری) و نمی شد که به این شخصیت ها بی اعتنا بود چون بالاخره حرمتی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود ساعتی بعد از اقدام همتی در ارائه لیست غیر رسمی و دست نوشته در مناظره، تصویری از کاغذ مورد اشاره در فضای مجازی منتشر شد که نام بدهکاران عمده بانکی در آن به ترتیب زیر نوشته شده بود:۱. دانیال‌زاده ۲. عظام ۳. صدرهاشمی نژاد ۴. العقیلی ۵. اقدامیان ۶. فلاحتیان ۷. شفیعی ۸. گرامی ۹. ایزدپناه ۱۰. رستمی صفا ۱۱. ریخته گران. در همین مورد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه با ارائه توضیحاتی از جزییات و روند رسیدگی قضایی به پرونده افراد مورد اشاره توضیحاتی ارائه کرده است.در توضیحات ارائه شده از سوی اسماعیلی آمده است: خوشبختانه کارنامه قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی و بدهکاران عمده بانکی همانند بسیاری از موارد دیگر درخشان است.

 

 

گفته می شود در قرارداد نیروگاه سیریک با روسیه، منافع ملی از چند جنبه قربانی شده. هم از بابت عدم استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های ایرانی که نزدیک به ۱۰۰ درصد توانایی ساخت تجهیزات و احداث نیروگاه را دارند، هم از جهت راندمان پایین و ضریب بالای اتلاف سوخت و هم از ابعاد زیست محیطی و میزان بالای آلایندگی نیروگاه‌های بخار که در جهان منسوخ شده. حذف ده‌ها هزار فرصت شغلی نیروی متخصص داخلی هم جای خود!

 

 

 

 

 

گفته می شود قاضی زاده به اصولگرایان شوک وارد کرده و گفته تا آخر می مانم. امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشته میدان را باز کنید؛ می‌خواهیم ایران جدید را بسازیم. بر اساس وظیفه شرعی و با تکیه بر اعتماد مردم و توجه به مطالبات و لطف گسترده هموطنان که پس از مناظره‌ها شاهد هستیم، به لطف الهی تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود. پیش به سوی دولت سلام.

 

 

 

 

گفته می شود میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته ما برای تمیز کردن متن کنونی و برداشتن پرانتزهای دور موضوعات ثانویه به دو هفته دیگر زمان نیاز داریم. باید روی نحوه و چگونگی اجرای توافق تمرکز کنیم. ما نمی‌توانیم تا قبل از انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران پیش‌نویس سند نهایی را آماده کنیم.‌ پیشرفت‌هایی حاصل شده اما سرعت آن به اندازه‌ای که تمایل داشتیم نیست، ولی من همچنان خوش بین هستم.

 

 

 

گفته می شود  یکی از روزنامه های کشور مدعی شده مردم با مشاهده مناظره‌ها و شنیدن مطالب مطرح توسط نامزدها به این نتیجه رسیده‌اند که سطح داوطلبان احراز صلاحیت‌شده برای بر عهده گرفتن مسئولیت اول اجرایی کشور بسیار پایین است. نکته بسیار مهم و مأیوس‌کننده این است که در این مناظره‌ها، نامزدها تلاش کردند برای جلب نظر مخاطب و جذب آراء، به تخریب متوسل شوند و از این طریق به اثبات خود بپردازند. این تخریب‌ها سه بخش داشتند؛ تخریب رقیب، تخریب دولت و تخریب نظام. هرچند تمام انواع تخریب‌ها خلاف اخلاق هستند، تخریب نظام از همه زشت‌تر و ناجوانمردانه‌تر است. شورای نگهبان باید به این دستپخت خود توجه کند و در روش غیرقابل قبولی که برای احراز صلاحیت‌ها در پیش گرفته است تجدیدنظر نماید. شورای نگهبان اگر با روشی صحیح به وظیفه احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی عمل کند، میزان مشارکت در انتخابات را می‌تواند به حداکثر ممکن برساند.

 

 

گفته می شود رئیس شورای شهر تهران گفته در انتخابات شوراهای شهر، متاسفانه نیمی از اعضای شورای فعلی تهران که در انتخابات ثبت نام کرده بودند، رد صلاحیت شدند و تلاش برای تایید آنها به نتیجه نرسید. با وجود این، جبهه اصلاحات فهرست ۲۱ نفره خود برای شهر تهران را منتشر کرد و از شهروندان تهرانی می‌خواهیم که با مشارکت در انتخابات، بستر تقویت و رشد مدیریت شهری در دوره ششم را فراهم بیاورند

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*