گفته می شود

 

 

گفته می شود عباس عبدی در واکنش به انتشار خبر اظهارات دادستان تهران درباره رییس کل سابق بانک مرکزی و ایراد اتهام به او مبنی بر تضییع ۳۰ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا اعلام کرده باید پرسید اقدامات آقای سیف فارغ از اینکه به لحاظ اقتصادی درست باشد یا غلط، آیا قانونی و مطابق اختیارات بانک مرکزی بوده است یا نه؟ اگر مطابق اختیارات بوده، در این صورت حتی اگر از منظر اقتصادی نیز آن را قبول نداشته باشیم، حق ایراد اتهام نداریم، زیرا این یک مساله کارشناسی اقتصادی است و تایید و رد آن در قالب قانون جزا نمی‌گنجد. اگر تصمیمات او مطابق سیاست‌های دولت و اختیارات قانونی نیست، حتما باید مورد سوال واقع شود و ایراد اتهام به او نیز وارد است. ولی در هر دو صورت این پرسش مطرح می‌شود که آیا این کار‌ها و مداخلات ارزی برای اولین‌بار است که انجام می‌شود یا رویه مشهور و شایع چهل سال اخیر بوده است؟! چرا رییس کل مربوط در دوره آقای احمدی‌نژاد را که بسیار بیش از دوره آقای سیف چنین مداخلاتی در بازار ارز داشته است، احضار و محاکمه نکردید و نمی‌کنید؟ گزارش رسمی دولت می‌گوید، ۱۶۰ میلیارد دلار در زمان آقای بهمنی مداخلات ارزی شده است؛ یعنی بیش از ۴.۵ برابر سیف؟!

 

 

 

گفته می شود سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته سال ۹۲ که رای نیاوردم در ستاد انتخاباتی خود اعلام کردم که کار ما برای کمک به دولت منتخب تازه آغاز شده است و بر همین مبنا دولت سایه را بوجود آوردیم. سعید جلیلی در پاسخ به این که چگونه به جمع‌بندی برای حضور در انتخابات رسیده‌اید، گفت: هشت سال است که تحولات کشور را دنبال کرده و در حد وسع خودمان بر روند کشور تاثیر گذاشتیم؛ معتقدیم به پشتوانه کار کارشناسی و میدانی در این هشت سال، آمادگی خوبی به وجود آمده و نسبت به نقاط قوت و ضعف کشور کاملا آگاه هستیم.

 

 

 

گفته می شود کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته براساس نظرسنجی‌هایی که مؤسسات دولتی داشته‌اند تأثیر آرای شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت بسیار اندک است. اینکه فردی عضو شورای نگهبان است و یکی از بستگان او داوطلب انتخابات شده، به نوعی استقلال شورای نگهبان را هم نشان می‌دهد؛ چرا که رأی شورای نگهبان به خاطر وجود او تغییری نمی‌کند که این موضوع نشان از استقلال شورای نگهبان دارد. در شورای نگهبان وضعیت افراد برای هر دوره‌ای به صورت مجزا سنجیده می‌شود. در شورای نگهبان هم بعد از بررسی پرونده‌ها، نیاز به حداقل ۷ رأی است. اگر این ۷ رأی نباشد نمی‌توان اعلام کرد که فلان فرد احراز صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده است. ملاک نهایی تعداد آرایی است که اعضای شورای نگهبان اعلام می‌کنند.

 

 

 

 

گفته می شود همزمان با گزارش منابع کویتی درباره سفر اول ولی‌عهد این کشور به عربستان،‌ یک روزنامه سعودی مدعی شد که یکی از محورهای این گفت‌و‌گو موضوع هسته‌ای ایران است.

 

 

 

گفته می شود حسین نورانی‌نژاد در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه حزب اتحاد ملت قصد دارد در انتخابات رأی باطله‌ها را افزایش دهد، اظهار کرده خبری که درباره حزب اتحاد ملت مطرح شده است، کذب محض است.

 

 

 

گفته می شود نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفته شفافیت باید در همه نهاد‌ها صورت گیرد، مخصوصا شورای نگهبان، اما دلایل رد صلاحیت افراد باید توسط خودشان مطرح شود نه شورای نگهبان، زیرا شورای نگهبان سخنگوی افراد نیست.

 

گفته می شود سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته  در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، قرار است توافق با شرکت‌های تامین‌کننده هواپیما از جمله شرکت‌های ایرباس و ای.تی.آر که با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های قبل انجام شده بود، احیا شود. در صورت ضرورت با شرکت هواپیماساز بویینگ نیز مذاکره می‌شود

 

 

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۹۵ درصد مردم نمی‌شود گفته این مالیات شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.

 

 

 

گفته می شود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته تا جایی که من می‌دانم، مهرعلیزاده مستقیم به بهزاد نبوی نامه ننوشته و نامه او در فضای عمومی رسانه‌ها منتشر شده است. در جبهه اصلاحات صحبت‌هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده است. نظر بعضی از اعضا این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه‌های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف‌نظر میان اعضا وجود دارد.

 

 

 

گفته می شود «محمد نعیمی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به برخی تحلیل ‌ها در مورد احتمال حمایت اصلاح طلبان از «عبدالناصر همتی» گفته اکثریت اصلاح طلبان در انتخابات پیش ‌رو از نظر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تبعیت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رسما عضو توییتر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*