گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان خراسان جنوبی؛ تأمین ۱۲هزار تن نهاده دامی برای دامپروران فردوس/ مذاکره با وزارت نیرو برای احداث قنوات مستقل در شهرستان درمیان/ جذب اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای حل مشکل آب نهبندان/رایزنی برای جذب اعتبار ۳ هزار میلیاردی جهت اجرای خط راه آهن گناباد-قائن-بیرجند

گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان خراسان جنوبی؛
تأمین ۱۲هزار تن نهاده دامی برای دامپروران فردوس/ مذاکره با وزارت نیرو برای احداث قنوات مستقل در شهرستان درمیان/ جذب اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای حل مشکل آب نهبندان/رایزنی برای جذب اعتبار ۳ هزار میلیاردی جهت اجرای خط راه آهن گناباد-قائن-بیرجند
اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.
نمایندگان استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

نصیرایی: حل مشکل ۱۵ ساله آبرسانی به یکی از مناطق فردوس/ تأمین ۱۲هزار تن نهاده دامی برای دامپروران منطقه

مجید نصیرائی با اشاره به پیگیری های دو هفته ای که در حوزه انتخابیه صورت گرفته است، گفت: مردم در یکی از بخش های شهرستان بیش از ۱۵ سال است که به دلیل خشک شدن قنات مشکل آبرسانی داشتند، که از ۶ ماه قبل روند حل این مشکل را آغاز کردیم و خوشبختانه به نتیجه رسید و طی روزهای اخیر پروژه انتقال آب و احداث آب بند، برای آبرسانی در حوزه شرب و کشاورزی به پایان رسید و مشکل حل شد.

نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل حوزه صنعت و معدن نیز یادآور شد: پروژه هایی در این حوزه داشتیم که میلیاردها تومان از بیت المال و اموال مردم در آنها سرمایه گذاری شده بود اما سال ها با یک چهارم و یک پنجم ظرفیت فعالیت می کرد و یا به طور کل تعطیل بود که معدن سیمان و نیروگاه برق حرارتی ۶۵۰ مگاواتی که تنها نیروگاه کشور با سوخت ذغال است، است یکی از آنهاست که در حال پیگیری آن برای حل مشکلات هستیم.

مجید نصیرایی

وی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه بهداشت عنوان کرد: متأسفانه این حوزه انتخابیه به دلیل وسعت زیاد و بعد مسافتی نسبت به مرکز، یک منطقه محروم محسوب می شود و دچار مشکلات جدی هستیم که به لحاظ پزشک و متخصص دچار کمبود هستیم که با پیگیری های به عمل آمده تا حدی در حال برطرف شدن است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با اشاره به جلساتی که با مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص حوزه راه داشته است، اظهار کرد: نشست هایی پیرامون استفاده از ماده ۵۶ برای استفاده از بخش خصوصی و بانک ها برای حمایت از سرمایه گذاری داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکل تأمین نهاده های دامی در حوزه عشایر و روستاها، بیان داشت: در این خصوص با رئیس سازمان عشایری کشور جلسه گذاشتیم و  طی دو تا سه هفته اخیر، چند نوبت با معاون دام وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم تا در نهایت جو و نهاده های دامی که نیازداشتیم به میزان ۶ هزار تن جو و ۶ هزار تن کنستانتره سویا و ذرت ارسال شد که البته حداقلی بوده و باید فکر اساسی به حال این موضوع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان مشکل نهاده های دامی را ناشی از ضعف مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: نهاده های دامی به قیمت آزاد بدون محدودیت عرضه می شود و صرفا به قیمت دولتی دارای محدودیت است که نشان از ضعف مدیریت دارد، لذا لازم است با برنامه ریزی برای توزیع که دارای اشکال جدی است، به واردات نهاده ها تا زمان خودکفایی در داخل اهمیت داده شود تا مشکل تأمین این محصول حل شود.

خسروی اسفزار: مساعدت وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی برای احداث قنوات مستقل و جبران خسارات سیل اخیر

حسین خسروی اسفزار  نیز در گفت و گویی با اشاره به سرکشی های خود به حوزه انتخابیه عنوان کرد: طی یکی از این بازدیدها، نشستی با واحدهای کارگری و با حضور مسئولان استانی داشتیم و مشکلات آنها را از نزدیک دریافت کردیم همچنین جلسه ای با معلمان و فرهنگیان منطقه برگزار و قرار شد مشکلات و مسائل آنها نیز پیگیری شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: طبق بخشنامه ای مقرر شده بود بخش های صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند الحاق شود که این موضوع را از وزیر علوم پیگیری کردیم چرا که در این کار که کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته باید تجدیدنظر شود و هیأتی از تهران به منطقه بیاید تا موضوع به صورت تخصصی بررسی شود.

حسین خسروی در نطق میان دستور

وی همچنین به جلسه ای در شورای اداری استان با موضوع تکریم ارباب رجوع اشاره و بیان کرد: با توجه به انتخابات پیش رو باید اعتماد مردم را افزایش داد چرا که عملکرد برخی دستگاه های اجرایی باعث کاهش اعتماد مردم شده است.

خسروی اسفزار ادامه داد: همچنین از آنجایی که در ایام بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی بود، به عنوان عضو هیأت عالی نظارت بخشی از زمان خود را صرف رسیدگی به صلاحیت ها و اعتراضات کردیم.

وی همچنین با اشاره به سیلی که اخیرا در شهرستان درمیان رخ داد، یادآور شد: میزان خسارت این سیل برآورد و با وزیر نیرو و جهاد کشاورزی مکاتبه شد که قرار شد قنوات مستقل احداث شود تا مشکل خشکسالی نیز به این واسطه برطرف شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در سال حمایت از تولید و رفع موانع آن قرار داریم از سرمایه گذاری دعوت کردیم تا کارخانه گندله تأسیس شود و به واسطه آن ۵۰۰ نفر مشغول به کار شوند که تا کنون فاز اول آن آغاز شده و قرار است به سرمایه گذار نیز تسهیلات داده شود.

نخعی: راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دپارتمان ملی معدن برای ارائه آموزش‌های مهارتی به معدن‌کاران/ ایجاد کنسرسیوم بانکی برای حل مشکل آب نهبندان

مصطفی نخعی در تشریح اقدامات خود در راستای بازدیدهای نظارتی که از حوزه انتخابیه داشته است، گفت: هفته گذشته از علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای حضور در استان دعوت به عمل آمد و از شهرک صنعتی شهرستان سربیشه بازدید شد و توانستیم موافقت وزارتخانه را برای تأمین زیرساخت های این شهرک و همینطور شهرک صنعتی نهبندان اعم از آب، برق، جاده و ارتباطات اخذ کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی واحد تولید دولومیت در سربیشه با حضور معاون وزیر و استاندار عنوان کرد: این واحد برای حدود ۱۲۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد همچنین افتتاح واحد تولید آجر منگزیتی و دولومیتی که کاربری آن برای کوره های فولاد، سیمان و جرم های نسوز است را داشتیم که برای صد نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت حمایت از تولید و پشتیبانی و مانع زدایی، بازدیدهایی از واحدهای تولیدی داشته و با مدیران استانی و کشوری برای رفع مشکلات آنها تماس حاصل شد.

نخعی در ادامه به اقداماتی در حوزه بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته پیگیر آن بودیم تا اکنون به نتیجه رسید، تصویب طرح توسعه بیمارستان نهبندان از ۳۲ به ۹۵ تختخواب بود که مجوز ماده ۲۳ آن از سازمان برنامه و بودجه گرفته و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در ادامه اظهار کرد: همچنین پروژه احداث ساختمان پانسیون پزشکان متخصص به دلیل نداشتن اعتبار متوقف شده بود که مجدد با دریافت حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار، از سر گرفته شد تا پزشکان متخصص برای خدمات رسانی به مردم منطقه، مشکل محل اقامت نداشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین پروژه اورژانس بیمارستان نهبندان مدت ها پیش آغاز شده بود که به دلیل نبود اعتبار کافی، متوقف شده بود که با پیگیری ها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفته و پروژه مجدد شروع شد که طبق پیش بینی ها، در تابستان افتتاح می شود.

نخعی اضافه کرد: دستگاه اکسیژن سازی هم برای بیمارستان های سربیشه و نهبندان با هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اعتبار هر کدام ۲ و نیم میلیارد تومان نیز تهیه شد.

مصطفی نخعی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به اقداماتی در حوزه کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تهیه و خرید سمپاش مخصوص نخلیلات اخذ شد چرا که تا پیش از این کشاورزان به خاطر نبود دستگاه مخصوص، امکان بهره وری درست از نخلستان های خود را نداشتند.

وی همچنین به دریافت موافقت وزیر جهاد کشاورزی برای افزایش ظرفیت مجتمع شترداری نهبندان اشاره و عنوان کرد: ظرفیت سابق مجتمع، ۵ هزار نفر شتر بود که قرار شد به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد که به اشتغال و رونق تولید کمک می کند به خصوص که نهبندان یکی از قطب های دامپروری و شترداری بوده و ده درصد شتر کشور در این منطقه است.

نخعی همچنین از احیای قنات ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به سفر سال گذشته وزیر راه به حوزه انتخابیه، یادآور شد: مسیر سربیشه- بازارچه مرزی ماهی‌رود یکی از مسیرهای پرتردد و بسیار حادثه خیز حوزه انتخابیه است که در این سفر مقرر شد اعتبار بیشتری برای دوبانده شدن آن در نظر گرفته شود که البته در طول یک سال گذشته تمام مسیر که حدود ۱۳۰ کیلومتر بود تعیین تکلیف شده و قطعه ای از آن مانده که مناقصه آن انجام و پروژه اجرا خواهد شد؛ ضمن اینکه برای اعتبار این موضوع از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه استفاده کرده و مذاکراتی با بانک تجارت داشتیم که به نتیجه رسید و مقرر شد صد میلیارد تومان مشارکت در این پروژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین پروژه مسیر نهبندان-بیرجند نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

نخعی در ادامه با اشاره به حضور افشانی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ماه گذشته در منطقه، عنوان کرد: طی این سفر دستورات خوبی برای مجتمع آموزشی و خوابگاهی شهر دُرُح صادر شد همچنین اعتباری نیز برای مجتمع خوابگاهی و آموزشی شهر نهبندان در نظر گرفته شده

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای نهنبدان در سال گذشته با پیگیری های مکرر خبر داد و گفت: زیرساخت ها برای راه اندازی این دانشگاه فراهم بود و صرفا رشته هایی در قالب دانشگاه فنی و حرفه ای در نظر گرفته شد که دانشجو نیز در آن جذب شده است.

وی همچنین به سفر هاشمی معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به منطقه اشاره و بیان کرد: دستور احداث و راه اندازی دپارتمان ملی معدن در شهرستان نهبندان از سوی معاون وزیر صادر شد، این دپارتمان آموزش های مهارتی در حوزه معدن و ماشین آلات معدنی و ایمنی معدن را به معدن کاران می دهد.

نخعی در ادامه با اشاره به حوزه فاضلاب منطقه عنوان کرد: از آنجایی که تکمیل پروژه فاضلاب سربیشه بسیار مهم بود، جلسه ای با وزیر نیرو در تهران داشتیم که وی نیز بر این موضوع تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به دستور تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی وزیر نیرو برای تکمیل سد ذخیره ای بندان که تا کنون تنها ۵۴ درصد پیشرفت داشته است، گفت: مهار سیلاب، کمک به ذخایر آب زیرزمینی منطقه و جلوگیری از هدررفت روان آب ها به سمت افغانستان و مدیریت آب شهری از مزیت های احداث این سد است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای تکمیل مجتمع های آب رسانی نهبندان و سربیشه با همکاری وزارت نیرو پیگیر ایجاد کنسرسیوم بانکی شامل بانک های ملی، صادرات و رفاه هستیم و تا کنون نیز اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مجتمع ها جذب کرده ایم.

اسحاقی: استقرار پادگان ارتش در قائن بعد از ۲۰ سال/ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌آهن خراسان جنوبی

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم متعهد شده ایم کلیه پروژه هایی که با کندی مواجه و بایگانی شده اند را احیا و اجرای آن را تسریع و تسهیل کنیم، گفت: در این راستا اتفاق مبارک استقرار پادگان ارتش در قائن رقم خورد که در راستای دستور رهبر معظم انقلاب در ۲۰ سال پیش بود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استقرار این پادگان با پیگیری های مستمر و همکاری امیر موسوی، فرماندار ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی صورت گرفت، عنوان کرد: بالاخره مردم شهر قائن امروز شاهد ساخت و ساز پروژه عظیم پادگان ارتش در این منطقه هستند که از آنجایی که خراسان جنوبی یکی از استان های مرزی است، وجود ارتش باعت توسعه حضور ۵ هزار خانواده نیروهای ارتشی در منطقه و توسعه آن می شود و قطعا ارتش می تواند حامی و پشتیبان ملت در منطقه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد: سال ها بود که محور قائن-بیرجند به دلیل مشکلاتی که داشت باعث کشته شدن حدود ۴۰۰ نفر از شهروندان منطقه شده بود که یکی از اقدامات ما در این مجلس این بود که اجازه ندادیم بدهی دولت به پیمانکار باعث تعطیلی این پروژه شود. از این رو در کنار استاندار تلاش کردیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه این دغدغه را پیگیری کنیم که امروز یکی از جاهایی که برای مردم نماد امید است، محور بیرجند-قائن است که تا پیش از این بغض در گلو بود.

سلمان اسحاقی

اسحاقی ادامه داد: پروژه مجتمع بزرگ فولاد شهرستان قائن جزء ۸ ابرپروژه فولادی کشور، ۱۳ سال بود که به صورت قطره چکانی پیشرفت می کرد اما در یک سال گذشته جهش عظیم در روند آن، محسوس بود؛ طی قراردادی که با ایمیدرو و شرکت ملی فولاد داشتیم شاهد این هستیم که ظرف دو ماه آینده بخش احیای آن افتتاح خواهد شد و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ بخش تولید فولاد نیز به بهره برداری برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی فاقد راه آهن است، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده شاهد این هستیم که با موافقت رئیس جمهور ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبار برای خط راه آهن گناباد-قائن-بیرجند تخصیص داده شده و اکنون ۶ شرکت در حال سرمایه گذاری هستند و ۱۰ کیلومتر نیز به سمت قائن پیشرفت کرده و ظرف ۴ سال دیگر به اتمام می رسد.

وی با اشاره پیگیری هایی که در حوزه بهداشت داشته است، عنوان کرد: زیرکوه تنها شهرستان استان خراسان جنوبی است که هنوز فاقد بیمارستان است که از وزارت بهداشت مجوز گرفته و ماده ۲۳ آن نیز از سازمان برنامه و بودجه دریافت شد تا بیمارستانی ۹۶ تختخوابی احداث شود که توانستیم ردیف اعتباری مستقل آن را نیز با مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به تصویب برسانیم.

اسحاقی ادامه داد: بزرگ ترین بخش ICU استان در بیمارستان شهدای قائن است که قرار شد با پیگیری هایی که در کمیسیون بهداشت داشتیم، دستگاه سی تی اسکن از WHO دریافت شود، همچنین احداث بیمارستان دوم قائن که سال ها متوقف شده بود طی دو هفته آتی مجدد آغاز می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با همکاری دولت و مجلس، ظرف ماه های آینده دستگاه MRI به مجموعه بیمارستانی شهدای قائن اضافه می شود، خاطرنشان کرد: همچنین این بیمارستان که ۱۲۰ تختخوابی بود با حضور مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت به ظرفیت ۳۰۰ تختخوابی خواهد رسید./

پایان پیام

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*