چرا فقط ۳۰ درصد مردم مناظره اول را دیدند؟

یکی از تکنیک های عملیات روانی، “بمباران خبری” است. یعنی حجم تولید خبر درباره یک موضوع آنقدر زیاد باشد که باعث شود خبر مهم یا اصل خبر در میان آن گم شود.صداوسیما تصور کرد که بالا بردن هرچه بیشتر تعداد برنامه های انتخاباتی کاندیداها، میتواند به میزان مشارکت کمک کند اما به دلیل بی توجهی یا ناآگاهی از فنون ارتباطاتی، از این نکته غافل شد که این حجم از برنامه ها باعث می شود که توجه مردم از برنامه های اصلی انتخاباتی تلویزیون منحرف شود. به همین دلیل است که بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا، فقط ۳۰ درصد از واجدین شرایط رای دادن، مناظره اول کاندیداها را دیده اند!با توجه به حجم انبوه برنامه های تلویزیونی کاندیداها و بمباران تولید برنامه که صورت گرفته است، چه بسا بسیاری از مردم حتی از زمان پخش مناظره (به عنوان مهمترین برنامه انتخاباتی تلویزیون) مطلع نشدند و برنامه مهم در میان برنامه های انتخاباتی متعدد دیگر گم شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*