در فسادی که در زمان مدیریت مدیرعامل پیشین شرکت کشتیرانی صورت گرفت، چهار کشتی فله جمهوری اسلامی ایران بطرز عجیبی سلب مالکیت شد و شرکت یونانی “ماروین” توانست این چهار کشتی که ارزشی معادل ۶۸۰ میلیون دلار داشت را بدون پرداخت هیچ وجهی به نفع خود مصادره کند….
حال سوال اینجاست که با گذشت حدود دو سال از بررسیها روی این پرونده، چه نتیجهای حاصل شد؟ و با مدیران متخلف و فاسد چه برخوردی انجام شد؟ برای بازپس گرفتن حقوق مردم ایران چه اقدامی صورت گرفت؟
بنظر میرسد نه تنها اقدام لازم صورت نگرفته است، بلکه افرادی که در افشای این فساد نقش داشته اند نیز متضرر شدند، بر اساس اخبار رسیده از منابع معتبر، برخی کارمندان باسابقه کشتیرانی، پس از عدم همکاری با این باند فاسد و افشای اطلاعات مربوط به این تخلف، مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شدند. به عنوان یک مصداق این مدعا، به سرنوشت آقای “سیدرضا سیدعلیزاده” پس از ۲۵ سال خدمت در کشتیرانی مراجعه شود.
علیرغم تصویب طرح حمایت از افشا کنندگان فساد (سوت زنی) در مجلس شورای اسلامی در پاییز ۱۳۹۹، برخورد نامناسب با عوامل افشای فساد در شرکت کشتیرانی پیام مستقیمی به جامعه مخابره میکند، “فساد مدیران دولتی را افشا نکنید، وگرنه خودتان متضرر میشوید”.