آخرین خبر :

حوادث / اعدام؛ مجازات تعرض به دختر دانش آموز

سرقت خودروی مدل بالا با لباس زنانه

پسر جوان با لباس و آرایش زنانه سوار خودروی مدل بالا شد و پس از تهدید راننده اقدام به سرقت کرد.به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، راز سرقت‌های عجیب این مرد زن نما با شکایت یک مهندس پولدار به پلیس فاش شد. این مرد جوان ساعت ۲ نیمه شب ۲۵ اسفند پارسال به کلانتری در غرب تهران رفت و گفت: با خودروی مدل بالایم در اتوبان ستاری حرکت می‌کردم که زن جوانی را کنار خیابان دیدم. چون دیر وقت بود و زن جوان هم تنها بود او را سوار کردم تا به مقصد برسانم. وقتی سوار شد ظاهرش به نظرم کمی عجیب آمد با اینکه دو ماسک بهداشتی و شیلد به‌صورت داشت اما آرایش غلیظش خیلی به چشم می‌آمد و صدایش نیز دورگه بود. وقتی متوجه تعجب من شد، گفت: کرونا داشتم و تازه خوب شده‌ام صدایم به‌خاطر بیماری دورگه شده است.
چند دقیقه‌ای که گذشت ناگهان مسافرم از من خواست کنار خیابان در محلی خلوت توقف کنم. بعد هم یک دفعه ظرفی را از داخل کیفش بیرون آورد و مایع داخل آن را روی من ریخت. ابتدا فکر کردم اسید است اما وقتی بوی بنزین همه جا را پر کرد فهمیدم نقشه شومی دارد. بلافاصله فندکی از کیفش بیرون آورد و روشن کرد. از این کارش وحشت کرده بودم گفتم چه می‌خواهی، گفت: هر چه پول‌داری بده.گفتم هیچ پولی همراهم نیست و از ترس اینکه مرا آتش بزند، شروع به التماس کردم بعد هم در یک لحظه خودم را از خودرو بیرون انداختم. مرد زن نما با عجله پشت فرمان نشست و خودروی شاسی بلند گران قیمتم را دزدید.
دستگیری در شهریار
با شکایت مرد جوان، مشخصات خودروی مدل بالا به تمامی واحدهای گشت اعلام شد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق جوان ادامه داشت، مأموران پلیس آگاهی شهریار به یک خودروی شاسی بلند در آن منطقه مشکوک شدند. با استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد که پلاک متعلق به یک خودروی پژو ۲۰۶ است. همین موضوع شک مأموران را بیشتر کرد. بدین ترتیب به راننده دستور ایست دادند اما راننده خودرو با دیدن پلیس اقدام به فرار کرد و مأموران نیز به تعقیب او پرداختند. تعقیب و گریز آغاز شد و در نهایت مأموران موفق به دستگیری راننده شدند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد وی همان سارق خودروی مدل بالا است و بنابراین پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای ناحیه ۵ تهران ارجاع شد.متهم زمانی که در مقابل بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۵ قرار گرفت به سرقت خودروی شاسی بلند اعتراف کرد. بازپرس سعید احمدبیگی به اتهام سرقت مقرون به آزار، تهدید به آتش زدن و نصب پلاک خودروی دیگر، قرار بازداشت موقت متهم را صادر کرد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

اعدام؛ مجازات تعرض به دختر دانش آموز

مرد جوان که به دختر دانش آموزی تجاوز کرده بود، در شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از یکسال پیش با شکایت دختر دانش آموزی به‌نام مرجان که مدعی بود از سوی سه پسر ربوده و مورد تعرض قرار گرفته، آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مدتی پیش از طریق اینستاگرام با پسری به‌نام سیامک آشنا شدم. پس از چند هفته او به من ابراز علاقه کرد و پیشنهاد ازدواج داد که من به خاطر اینکه در حال تحصیل هستم و سیامک را هم بخوبی نمی‌شناختم، جواب رد دادم. با این حال سیامک دست بردار نبود و هر روز تلاش می‌کرد تا بیشتر با من صمیمی شود و وقتی هم دید که من در تصمیمم جدی هستم از من خواست تا یکی از دوستانم را که مورد تأییدم است برای ازدواج به او معرفی کنم. من هم که فکر می‌کردم سیامک به‌دنبال ازدواج و تشکیل خانواده است، یکی از دوستانم به‌نام سیما را به او معرفی کردم. فردای آن روز سیامک به همراه دوستش سعید برای دیدن ما به جلوی مدرسه‌مان آمدند و من و سیما هم سوار خودرویشان شدیم و یکساعتی باهم چرخیدیم و حرف زدیم بعد هم دوباره جلوی مدرسه پیاده شدیم. همان شب سیامک تماس گرفت و گفت فردا دوباره به‌دنبال‌مان می‌آید تا سیما را با مادرش آشنا کند و به همین دلیل من هم قبول کردم. روز بعد وقتی سیامک و دوستش آمدند فکر می‌کردیم قرار است پیش مادر سیامک برویم، اما هنوز مسافت زیادی نرفته بودیم که سیامک و دوستش چاقویی از جیب‌شان در آوردند و با تهدید ما را به باغی در حوالی قوچ حصار ورامین بردند. پس از آن سیامک با دوست دیگرش به‌نام فریبرز تماس گرفت و از او خواست تا خودش را به باغ برساند.
مرجان در حالی که اشک می‌ریخت، ادامه داد: حدود یکساعت بعد فریبرز هم به باغ آمد اما او من را با تهدید شوکر و بدون توجه به التماس هایم مورد تجاوز قرار داد و بعد هم ما را سوار ماشین‌شان کردند تا به شهر برگردانند اما در میانه راه فریبرز به سیما هم تعرض کرد. من و دوستم حال خیلی بدی داشتیم و م ن به محض اینکه به خانه رسیدم موضوع را به مادرم گفتم و به پلیس مراجعه کردم اما سیما همچنان سکوت کرده و حاضر به شکایت نیست.
به دنبال اظهارات دختر دانش آموز، ۳ متهم پرونده شناسایی و بازداشت شدند اما هر ۳ نفر پس از دستگیری اتهام‌شان را انکار کردند و مدعی شدند شاکی و دوستش با خواست و تمایل خودشان به باغ آمده بودند.
با توجه به مطرح شدن موضوع تجاوز، پرونده به صورت مستقیم به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و مورد رسیدگی قرار گرفت. در تحقیقات و همچنین از سوی کارشناسان پزشکی قانونی، تعرض به دختر نوجوان تأیید شد و با تکمیل تحقیقات ۳ متهم محاکمه شدند.
در جلسه رسیدگی، مرجان که تنها شاکی این پرونده بود، گفت: از قضات می‌خواهم که برای هر ۳ متهم اشد مجازات را در نظر بگیرند. بعد از آن اتفاق وضعیت روحی خوبی ندارم و مدت هاست تحت نظر روانشناس هستم و با مصرف دارو زندگی می‌کنم. دوستم سیما هم که سکوت کرده حال و روز خوبی ندارد و به لحاظ روحی نابود شده است.
بعد از اظهارات شاکی، هرکدام از متهمان به جایگاه رفتند و به دفاع از خودشان پرداختند.
در ابتدا سیامک ۱۹ساله گفت: وقتی به باغ رفتیم من با فریبرز تماس گرفتم به باغ بیاید اما فکر نمی‌کردم قصد تجاوز به دختران را داشته باشد.
سعید هم گفت: من برای تفریح همراه سیامک رفته بودم و به پیشنهاد او دخترها را به باغ بردیم اما من به آنها دست نزدم.
پس از آن هم فریبرز ۳۰ ساله ضمن اعتراف به جرم خود در حالی که ابراز پشیمانی می‌کرد، گفت: همسرم بتازگی وضع حمل کرده و در خانه پدرزنم بود. مدتی بود در خانه تنها بودم. وقتی دوستم با من تماس گرفت و مرا به باغ دعوت کرد به آنجا رفتم و دو دختر نوجوان را دیدم و وسوسه شدم. من مرجان را آزار دادم اما اتهام تعرض به سیما را قبول ندارم.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و فریبرز را به خاطر تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند. سیامک و سعید هم به خاطر فریب و کشاندن ۲ دختر نوجوان به باغ هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

اختلافات خانوادگی منجر به قتل برادر شد

پسر جوان که بعد از درگیری با برادرش عصبانی شده و او را خفه کرده بود دستگیر شد.

                                                   اختلافات خانوادگی منجر به قتل برادر شد

به گزارش ایران، دوشنبه گذشته مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه حین گشت‌زنی متوجه صدای درگیری در یک خانه شدند. وقتی مأموران با بررسی‌های گسترده و کسب مجوز‌های لازم وارد خانه شدند با جسد پسر جوان در حالی رو‌به‌رو شدند که در چند قدمی او برادرش ایستاده بود. در تحقیقات مشخص شد که برادر ۳۴ ساله‌اش اقدام به این جنایت کرده است. با کشف جسد موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و تیم جنایی راهی محل شدند.

متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را خفگی اعلام کردند. متهم نیز در تحقیقات گفت: با برادرم اختلافات خانوادگی داشتیم و سر همین مسأله روز حادثه باهم درگیر شدیم. عصبانی شده بودم و وقتی صدای فریاد او بلند شد ناگهان دستم را روی گلویش گذاشتم و فشار دادم که متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد.

به دستور بازپرس ساسان غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و عامل این جنایت در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*