آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی /

خراسان جنوبی در مسیر ارتقای شاخص‌های توسعه قرار دارد

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در مسیر ارتقای شاخص‌های رشد و موفقیت نسبی قرار گرفته است و پیشرفت‌ها باید تداوم داشته باشد.

مجید پورعیسی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی درباره تبیین و تشریح اقدامات و دستاوردهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه استان افزود: خراسان جنوبی از استان‌های کم برخوردار کشور است و در سال‌های اخیر برای رشد و توسعه زیرساخت‌های استان پروژه‌های مهمی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است گفت: این استان با دارا بودن چهار بازارچه مرزی و گمرک رسمی در مرز ماهیرود و قرار گرفتن در مرکز محور ترانزیتی شرق کشور از قابلیت‌های مهمی برای رسیدن به توسعه پایدار برخوردار است اما با وجود اقداماتی که انجام شده، هنوز در بخش زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن برنامه‌ها و پروژه‌ها در حوزه زیرساخت‌ها در آینده شاهد تحول بزرگی در استان باشیم تا فاصله آن با استان های برخوردار کاهش یابد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما بخشی‌نگری دستگاه‌ها و عقب‌ماندگی تاریخی استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و با وجود اینکه در حوزه زیرساخت‌ها کارهایی انجام شده اما نتیجه مطلوب حاصل نشده و برای تحقق این مهم باید دگرگونی فرهنگی شکل بگیرد.

پورعیسی به شاخص‌های توزیع اعتبارات اشاره کرد و گفت: امسال شاخص‌هایی که در دستگاه‌ها مطرح بوده بیش از ۲۳۰ شاخص از دستگاه‌ها احصا شده است و این شاخص‌ها با محوریت مباحث جمعیتی، عدم برخورداری، الگوهای جدید، نگاه به سند آمایش و غیره مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احداث گلخانه، بارگاه‌های زرشک و زعفران، بوم‌گردی و سایر موارد کارهای جدیدی در استان آغاز شده است گفت: در این راستا تاکنون موفقیت‌های نسبی را شاهد بوده‌ایم اما مسیر باید ادامه داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرعت جذب اعتبارات مورد توجه است افزود: در حوزه فرهنگی استان معتقد هستیم پروژه‌های فرهنگی در بخش تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر قیمتی باید به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ مهاجرت افراد باسواد و تحصیلکرده خراسان جنوبی زیاد است اظهار داشت: در این راستا باید مانع مهاجرت افراد شویم چراکه نیروی انسانی سرمایه‌های هر استان است که باید حفظ شوند.

وی از تصویب طرح تدوین سند توسعه رسانه استان در سال ۹۹ با دستور استاندار خبر داد و گفت: سال گذشته اعتباری در این خصوص نداشتیم اما در سال جاری برای جذب اعتبار پیگیری می‌کنیم.

پورعیسی با تاکید بر اینکه باید ریسک‌پذیری مدیران استان افزایش یابد گفت: برای توسعه استان به تمامی نهادهای توسعه مشاوره داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هنور اخذ بودجه و اعتبارات از طریق چانه‌زنی است تصریح کرد: مدیران باید پای کار باشند زیرا با نشستن کاری انجام نمی‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ارتقای ارزش افزوده استان نسبت به سنوات قبل را یکی از برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و گفت: در حوزه آب و فاضلاب در ۲ ساله اخیر رشد خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات آب ۲۵۰ میلیارد تومان و ۵۰ میلیارد تومان نیز در حوزه عشایری تخصیص یافته است.

پورعیسی گفت: در سفر سال ۹۷ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی ۹۴۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات استانی قول مساعد داده شد که تاکنون دوسوم آن اخذ شده است و ۲۳۰ میلیارد تومان دیگر مقرر شد تامین شود.

وی بیان کرد: در بخش مسکن محرومان اولین استانی بودیم که ۱۰ هزار واحد مسکن ساخته شد و اکنون به ۱۷ هزار واحد رسیده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزایش چهار برابری اعتبارات حوزه راه، افزایش چشمگیر اعتبارات آبخیزداری و افزایش ۱۲۰ میلیارد تومانی اعتبارات قنوات را از دیگر دستاوردهای سال‌های اخیر در این استان اعلام کرد.

وی از برگزاری جشن پایان گازرسانی در استان خراسان جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه مخابرات و دیجیتال هم موفقیت‌های خوبی کسب شده و امضای تفاهم‌نامه‌هایی در استان در دست انجام است.

پورعیسی از وجود ۱۷ پروژه ملی با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این در حالی است که برخی استان‌ها پروژه ملی ندارند.

سند اشتغال ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تدوین می‌شود

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم سند اشتغال اقتصادی – اجتماعی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تدوین شود تا کمکی به بیان ظرفیت‌های هر روستا باشد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه تهیه و تدوین سند اشتغال ۵۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان را تکلیف کرده است اما تلاش شده تا این سند برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تهیه شود که مستندی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری باشد.

پورعیسی گفت: براساس وظایفی که سازمان برنامه و بودجه به ما محول کرده، رصد توسعه استان و ارزیابی آن اولین و مهمترین شاخصه است،  هر سال قبل از توزیع اعتبارات استانی ۱۵۰ تا ۲۰۰ شاخص به ما داده می‌شود که باید نسبت به قبل بررسی شود و توزیع اعتبارات به گونه‌ای باشد که ارتقای شاخص‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: همه اعتباراتی که براساس قانون مصوب شده است در استان توزیع شود به ما محول می‌شود و ما براساس مدل‌های مفهومی مختلف و اسناد مختلف توزیع اعتبار داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی رصد نظام فنی و اعتباری و فنی اجرایی استان را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند در نظام فنی و اجرایی روستاها و شهرها مدیریت و دخالت کند.

وی برگزاری نشست‌های مکرر فکری برای خوراک مدل‌های مفهومی  را از دیگر وظایف ذکر کرد و افزود: گفتمان‌سازی و نشست‌های مختلف بسیار مهم است تا در جامعه ما این تفکر نهادینه شود.

وی با بیان اینکه تلاش و اهداف ما برای پیشبرد پروژه‌های استان است گفت: از ابتدای کار در استان سعی کردیم تمامی پروژه‌های که اجرایی می‌شود پیوست منطقه‌ای و قابلیت اجرایی داشته باشد.

پورعیسی تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدامات برای پیشرفت استان عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد در استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد باید در شهرک‌های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی باشد و یا نقاطی را برای سرمایه‌گذاری مشخص کنیم که در ارتباط شورایی راه‌اندازی کردیم تا همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند وارد این عرصه شوند.

وی با تاکید بر پرهیز از امنیتی کردن مسائل استان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی نباید خساست به خرج دهیم بلکه اطلاعات مربوطه باید در اختیار فرد متقاضی قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با اشاره به بازنگری در سند آمایش استان افزود: تکلیف شده است که مجدد اسناد آمایش استان با اسناد ملی بازنگری شود.

وی یکی دیگر از اقدامات این سازمان را کمک به پیشبرد اهداف مقامات عالی دولت در استان ذکر کرد و گفت: همچنین چهار نهاد معین در چهار شهرستان مرزی استان حضور دارند و در این راستا تلاش می‌شود با کمک مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نهادهای معین برای پیشرفت شهرستان‌ها همکاری شود.

پوعیسی ادامه داد: امسال ۲۳۰ شاخص برای توزیع اعتبارات در نظر گرفته شده اما شاخص و اولویت توزیع اعتبارات در همه شهرستان‌ها یکسان نیست همچنین برای سال جاری ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است که در این راستا اولویت با راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه اولویت در روستاها در بخش آب و راه است بیان کرد: اکنون بیش از ۴۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود و برای راه‌های روستایی علاوه بر اعتبارات راهداری ۲۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مبلغی اعتبار ملی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی پایدار برای روستاها و حذف آبرسانی سیار از برنامه‌های پیگیری این سازمان است گفت: در حوزه آب نیز حدود ۴۵۰ میلیارد تومان فاینانس انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: در زمینه اعتبارات سفر دکتر نوبخت به استان این اعتبارات از ۹۴۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با این سازمان از جمله در حوزه مسکن محرومان، انرژی‌های خورشیدی، ایجاد سه هزار فرصت شغلی و سایر موارد منعقد شده است که امیدواریم تزریق منابع آن تا پایان دولت انجام شود.

یک کشته و ۳ مصدوم در حادثه محور قاین – بیرجند/۴

تصدف سواری پژو با موتور سیکلت در محور قاین – بیرجند، عصر امروز، یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت.

رئیس پلیس راه استان گفت: این تصادف امروز ساعت ۱۵:۱۳ در کیلومتر ۳ محور کمربندی قاین – بیرجند رخ داد که راننده موتور سیکلت فوت کرد و ۲ سرنشین خودرو و یک سرنشین موتورسیکلت مصدوم شدند.

سرهنگ رضایی، علت حادثه را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد.

پیروزی تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس بر کیامیدان لاهیجان/۷

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس نماینده استان خراسان جنوبی در سومین دیدار خود در مسابقات لیگ فوتسال امید مناطق کشور مقابل کیا میدان لاهیجان با نتیجه ۳بر۱ به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، در دیگر دیدار این گروه، تیم آروم آلیاژ ارومیه با نتیجه ۵ بر صفر تیم شاهین فریدون شهر را شکست داد که با این نتایج تیم‌های آروم آلیاژ ارومیه و زغال سنگ طبس به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه ۲ مسابقات به دور نهایی صعود کردند.

با این صعود تیم امید زغالسنگ طبس موفق شد به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده به لیگ دسته اول امید‌های کشور باشد.

دیدار‌های مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات، روز‌های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.

 

 

 

انتخابات سالم و قانونی باعث مشارکت حداکثری مردم می‌شود/۳-۷

 رفتار کاندیداهای شورای شهر را در ‌فضای مجازی ‌دائم رصد می‌کنیم

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه رفتار کاندیداهای شورای شهر را در ‌فضای مجازی ‌دائم رصد می‌کنیم، گفت: هر چه فضای انتخابات سالم و قانونمندتر باشد امیدواری مردم و‌ مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  انتخابات نماد یکپارچگی و وحدت ملت ایران است، اظهار کرد: همه سعی و تلاش دشمن بر این است تا انتخابات را به تهدیدی برای نظام اسلامی تبدیل کرده و در جامعه تفرقه افکنی ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ایجاد تفرقه در بین مردم را از بزرگترین منکرات در عرصه انتخابات عنوان و بیان کرد: همه ما باید به دنبال اتحاد و وحدت در بین جامعه باشیم و آن را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: رصد بیشتر اقدامات تفرقه برانگیز در استان در دستور کار جدی قرار دارد و با عواملی که به تذکرها توجهی ندارند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر چه فضای انتخابات سالم و قانونمندتر باشد امیدواری مردم و‌ مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز بیشتر می‌شود، افزود: همچنین باید فضای مجازی و رفتار کاندیداها و طرفداران آنان را به طور دائم رصد کنیم.

قهر با صندوق رأی زیبنده ملت ایران نیست

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مورد تأکید همه بوده و قهر با صندوق رأی زیبنده مردم ایران نیست، بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیانگر بلوغ سیاسی جامعه است.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه مردم هوشمند ایران اسلامی همیشه نشان دادند که حماسه ساز هستند، گفت: با توجه به هجمه گسترده تبلیغات منفی و دشمنی‌ها با نظام جمهوری اسلامی شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌ دشمنان را خثی و بی نتیجه می کند.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر ایجاد بسترهای لازم اطلاع رسانی در استان برای حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است، گفت: همچنین تبیین و رعایت قوانین در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در دستور کار قرار دارد.

برخورد قانونی با مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند
حجت الاسلام نسائی از ورود دادستانی نیزدر این جلسه به موضوع بررسی اعمال مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند خبر داد وگفت: اگر مسئولی تخلف مرتکب شده باشد باید در چارچوب قانون پاسخگو باشد.

 حجت الاسلام«علی نسائی زهان» افزود: وضعیت کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در شرایط فعلی ویژه است و تمام دغدغه ما باید برگزاری انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در ادامه گفت: جرائم و تخلفات انتخابات تنها برای کاندیداها و طرفداران آنها نیست بلکه برای مسئولانی است که با اعمال و رفتار خود موجب شوند که افراد کمتری در انتخابات شرکت کنند.

 

حجت الاسلام نسائی از ورود دادستانی به موضوع بررسی اعمال مسئولانی که موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شوند خبر داد و تصریح کرد: اگر مسئولی تخلف مرتکب شده باشد باید در چارچوب قانون پاسخگو باشد.

 

وی به اعلامی اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: معاندان داخلی و خارجی تبلیغات وسیعی علیه نظام اسلامی شروع کرده اند که باید هوشیار باشیم و به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کنیم که موجب دلسردی مردم نشود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم استان نجیب و شریف هستند، گفت: یک تذکر لسانی موجب پیشگیری از جرم می شود و تاکید دادستانی بر این است که بی جهت برای افراد پرونده سازی نشود و از آنان تعهد گرفته نشود که نتبجه آن کاهش درصد مشارکت در انتخابات خواهد بود.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: تمرکز ما بر ایجاد بسترهای لازم اطلاع رسانی در استان برای حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است.

 

وی با اشاره به اینکه تبیین و رعایت قوانین در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در دستور کار قرار دارد، گفت: اطلاع رسانی و هماهنگی و اطمینان بخشی عمومی به مردم در جهت اینکه در شعبه های اخذ رأی رعایت پروتکل های بهدشاتی انجام می شود و سلامت عمومی مردم مورد توجه همه مسئولان است.

 

 افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در بیرجند

برقی، معاون سیاسی فرماندار بیرجند نیز با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۳۰ صندوق ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان بیرجند برپا می شود، ادامه داد: به منظور مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم ۱۵ درصد شعبه اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به انتخابات گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد  ۱۱۵ شعبه شهری و ۱۱۵ شعبه نیز روستایی است، بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت در شهرستان بیرجند نیز کار انتخابات را انجام می‌دهند.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، شعب اخذ رای با توجه به توصیه‌های بهداشتی بررسی می‌شود و توصیه شده از مکان‌های وسیع از جمله سالن‌های ورزشی مدارس استفاده شود و برای شعب شلوغ در دوره‌های گذشته، شعبه‌های نزدیک در نظر گرفته شود.

آمادگی تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای انتخابات

مالکی، رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز از اعلام آمادگی تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌‌های اجرایی استان برای انتخابات خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای حضور رؤسای کمیته‌ها و اعضای ستاد انتخابات در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از دیگر اقدامات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات است.

وی ادامه داد: ابلاغ متن دستور العمل‌های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ به دستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های کمیته است که به زودی انجام خواهد شد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
برگزاری انتخابات، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی

استاندار خراسان جنوبی، برگزاری انتخابات را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در نشست تخصصی مدیران کل ستادی استانداری و فرمانداران استان که با موضوع انتخابات برگزار شد، خاطرنشان کرد : برگزاری انتخابات بر عهده وزارت کشور و در استان بر عهده خانواده استانداری است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری انتخاباتی با شکوه تصریح نمود: ما باید در کنار یکدیگر و در فضایی هم افزا ،بر اساس قانون و برنامه زمان بندی شده ، فرآیند انتخابات را پیش ببریم .
استاندار با اشاره به این که انتخابات بر ۴ محور سلامت، امنیت ، رقابت و مشارکت استوار است، گفت: ما مسئول مستقیم سلامت و امنیت انتخابات هستیم و در این زمینه باید سوار برقانون ، مجهز به اطلاعات قانونی و به روز باشیم تا انتخابات بر مدار سلامت برگزار گردد.
ملانوری اظهار داشت: این دوره سلامت معنای دیگری نیز دارد و باید با توجه به همه گیری بیماری کرونا انتخابات را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار نماییم .
وی از لزوم تأمین امنیت برگزاری انتخابات گفت و متذکر شد: تأمین امنیت برگزاری انتخابات بر عهده شوراهای تأمین استان، شهرستان ها، جامعه اطلاعاتی و…است.
به گفته وی؛ خراسان جنوبی علیرغم مرزی بودن با تلاش های مسئولین حوزه امنیت، از امن ترین استان های کشور محسوب می گردد.
استاندار ادامه داد: در بحث مشارکت مسئول مستقیم نیستیم اما بر اساس قانون و با رعایت اصل بیطرفی باید مردم را به مشارکت حداکثری ترغیب نماییم.
ملانوری افزود: ما مسئول، کارگزار و تریبون دار نظام هستیم و باید مردم را به حضور در انتخابات ترغیب نماییم، چرا که مشارکت مردم نقشی اساسی در تعیین سرنوشت آنها ،توسعه کشور، مبارزه با توطئه های دشمنان، پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و… دارد.
وی لزوم توجه به حفظ انسجام و تقویت ثبات داخلی را در برگزاری انتخابات باشکوه پر اهمیت دانست و گفت: خیلی از جریان ها با شیطنت و پمپاژ مسائل روانی ، دنبال تبدیل کردن اتفاقات کشور به پدیده های سیاسی، اجتماعی و امنیتی می باشند.
استاندار، برگزاری انتخابات را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری انتخابات صرفاً بر عهده استانداری، فرمانداری و یا بخشداری نیست بلکه همه دستگاه ها باید در فضایی هم افزا نسبت به برگزاری انتخابات همکاری نمایند و همه اقدامات دستگاه ها در ایام منتهی به انتخابات باید هوشمندانه باشد .
ملانوری به لزوم اهمیت مستند سازی انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمانداران ، بخشداران،اعضای ستاد انتخابات و همکاران در استانداری مستند سازی انتخابات را به طور جدی در دستور کار قرار دهند تا در فردای پس از انتخابات مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی به موضوع خشکسالی حاکم بر استان اشاره کرد و گفت: موضوع خشکسالی در کنار انتخابات موضوع بسیار مهمی است و با پیگیری های به عمل آمده اعتبارات خوبی برای جبران خسارت های ناشی از این پدیده از طرف سازمان بحران در اختیار استان قرار می گیرد.
به گفته وی؛ برای غبله بر خشکسالی باید در کنار جذب بودجه مدیریت منابع آب شرب، کشاورزی و دامداری، تأمین نهاده های کشاورزی و دامی در دستور کار قرار گیرد.

 

طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی رونمایی شد

طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی رونمایی شد

 طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل این استان رونمایی شد.

شورای پدافند غیرعامل استان روز چهارشنبه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار و این طرح پس از رونمایی به استانداری ابلاغ شد.

ناصر خوش خبر در این نشست گفت: پدافند غیرعامل در استان ما، مردم‌محور است، مسئولیت عام دارد و محدود به زمان نیست.

وی افزود: خراسان جنوبی، استانی با مردمان متدین، معتقد و متعهد به نظام جمهوری اسلامی است که به لحاظ غنای نیروی انسانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم این دیار در اجرایی کردن کارها و برنامه‌ها، نقشی کلیدی و محوری دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی سند جامع پدافند غیرعامل را نقشه راه خواند و گفت: مهم این است که برنامه‌های طراحی شده در این سند، عملیاتی شود.

وی افزود: پیام پدافند غیرعامل به ما می‌گوید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که داریم، دچار اصل غافلگیری نشویم.

خوش خبر با اشاره به سرعت عمل استان در تدوین این سند گفت: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی به عنوان آخرین استان در کشور، اواسط سال ۹۸ کلید خورد و علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال ۹۹ به اتمام رسید.

وی همچنین به تهدیداتی اشاره کرد که استان را به جهت همجواری با مرز و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، تحت الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، دو مقوله پیش‌بینی و پیشگیری را کم‌هزینه‌ترین برخورد در مواجهه با تهدیدات عنوان کرد و گفت: ما با اشراف به محیط پیرامونی می‌توانیم هر تهدیدی را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انسجام بین مدیران دستگاه‌های اجرایی از ویژگی‌های استان است که به تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات مردم انجامیده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه خواند که کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را به همراه دارد.

سردار مهدی رحیمی افزود: اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر و دسته‌بندی سرمایه‌ها و توانمندی‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در هر استان ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدها فعال شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی سند راهبردی است که در پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ها و مصون کردن دارایی‌های استان نقش دارد و امیدواریم با اتحاد و همدلی حوزه‌های مختلف، این طرح عملیاتی شود.

عملیات اجرایی تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی در سال ۹۸ آغاز شد و ۱۹۵ میلیون تومان هزینه دربرداشته که با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و سازمان پدافند غیرعامل کشور تامین شده است.

این طرح به عنوان یک نقشه راه و چراغ راهنمای استان در زمینه پدافند غیرعامل تمامی آسیب‌ها، تهدیدات و نقاط ضعف را احصا کرده و برای مقابله با آنها برنامه عملیاتی لحاظ شده است.

طرح جامع پدافند غیرعامل و برنامه‌های هر دستگاه برای عملیاتی شدن به حوزه‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

شناسایی ۳۹بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

۳۹بیمار جدید کرونا در ۲۴ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شناسایی ۳۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی۲۰۴آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۳۹آزمایش، مثبت قطعی بودند گفت: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، ۸نفر در بیمارستانها بستری اند و ۳۱نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده همچنین با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته هیچ فوت جدیدی در اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد افزود: تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا در استان همچنان ۸۸۹مورد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹۳بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند گفت:از این تعداد ۸۷نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و ۱۰نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که حال ۴نفر آنان وخیم است.

 

 

 

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” در شهر آبیز/۷

به مناسبت سوم خرداد اولین جشنواره فرهنگی ورزشی ” دا ” در سال ۱۴۰۰ با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه و حوزه پیامبر اعظم بخش شاسکوه با محوریت و میزبانی پایگاه های مقاومت خواهران بخش شاسکوه برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مسابقات ۱۲ تیم در ۳ رشته دارت، هفت سنگ و طناب کشی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی اهدا گردید.
لازم به ذکر است این مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز زمین چمن مصنوعی مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی شهید صالحی شهر آبیز برگزار شد.

 

 

 

 

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

شفافیت زیرساخت فرآیند خدمات به مردم

شفافیت زیرساخت فرآیند خدمات به مردم

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس گفت: اکنون دغدغه اصلی مردم شفافیت شده است و این اصلی ترین زیرساخت فرآیند خدمات به مردم است.

سلمان اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اگر ما به موضوع شفافیت توجه کنیم زیرساخت و بستر یک عملکرد ارزشمند و دور از فساد را فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش شورا دو نوع شفافیت داریم که باید به هر دو توجه شود، عنوان کرد: یکی از شفافیت ها قبل از انتخابات است که باید مشخص شود فرد با چه ایده، فکر، اندیشه، برنامه و اراده ای وارد عرصه شورا می شود، همچنین باید بدانیم شخص در جامعه چه جایگاهی داشته است.

به گفتۀ وی باید برای مردم تعریف کنیم شفافیتی که خود شخص بیان کند مهم نیست، بلکه باید توجه شود قبل از شوراها عملکرد، گفتار و رفتار او به چه صورتی بوده است، چرا که در شوراها با منافع مردم و روح و روان آنها مواجه هستیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی شفافیت دیگر را بعد از انتخاب دانست و تصریح کرد: بعد از انتخابات که شخص وارد شورا شد، شفافیت باعث اعتماد مردم می شود و اگر وجود نداشته باشد، به اعتماد، روح و روان و آرامش مردم خدشه وارد می شود.

اسحاقی به مسئولان توصیه کرد: باید به مردم کامل گفته شود که این برنامه زمان بندی برای امور مختلف است و برای هر برنامه ای مانند توسعه شهر و روستا، خروج و ورود مالیات، عوارض و دیگر منافع مالی شورا این برنامه ریزی و پیوست کارشناسی شده، وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر به این گونه شفافیت وجود داشته باشد هیچ گاه نیازی به ورود دستگاه قضایی برای رسیدگی به تخلفات شهرداری و شورا نیست.

به گفتۀ وی شفافیت، اعتماد مردم را تبدیل به ایمان و باور می کند و می داند هر برنامه با پیوست کارشناسی شده برای توسعه و آبادانی است و منافع اشخاص خاصی را دنبال نمی کند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه اگر شفافیت نباشد فساد به معنای واقعی کلمه ریشه می کند، گفت: حتی اگر آن اشخاص دیگر نباشند و دوره بعد افراد دیگری بیایند بازهم آن فساد وجود خواهد داشت و ادامه دار می شود.

اسحاقی افزود: در کل نبود شفافیت دو اتفاق نامبارک را به دنبال دارد که شامل خدشه به ایمان و اعتماد و باور مردم است و دیگر اینکه شورا را متضرر می کند و نام بدی از آن افراد در تاریخ و در محل زندگی آنان باقی خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: مردم باید از ابتدا بستر را برای شفافیت فراهم کنند ولی نکته مهم این است که مسئولان خود باید پیش قدم برای شفافیت شوند و منتظر مطالبه گری مردم نشوند و مردم فقط باید حامی در این راه باشند.

به گفتۀ وی شفافیت نه تنها برای شورا و شهرداری بلکه برای دیگر مسئولان و قوای سه گانه نیز باید باشد و تا زمانی که این اراده در وجود فرد نباشد، مطمئن باشید که نمی توان کاری انجام داد، که در همین راستا نه تنها گروه های مطالبه گر بلکه مردم هم به مشکل بر می خورند و آنچنان که باید به مطاله گری دست پیدا نمی کنند.

اسحاقی خاطر نشان کرد: اکنون در مجلس دغدغه مهم، موضوع شفافیت است، امیدوارم در چند هفتۀ آینده دوباره در مجلس مطرح شود و در ابتدا خود مجلس که شورا و دو قوه دیگر را به شفافیت سوق می دهد، پیش قدم شود و بعد به دیگران توصیه کند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس از مردم درخواست کرد: در شورای شهر به افرادی رأی دهند که اراده بیان شفاف مسائل در وجود آنها باشد.

به گفتۀ وی برای ایجاد شفافیت هم باید اعضاء شورا بدانند، تا زمانی مردم پشتیبان و حامی آنها هستند که بتواند به صورت شفاف، متقن و مستند، دلایل یک تصمیم گیری را در اختیار مردم بگذارند.

وی از مردم تقاضا کرد: در صورتی که شائبه ای برای آنها ایجاد شد و شهرداری و شورا پاسخی ندادند از زبان حقوق و قضا صحبت کنند و دادستان به عنوان مدعی العموم وارد شود.

 

 

 

 

سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان در حال نصب است

سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان نصب می شود تا کیفیت آب این مناطق رصد شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در بازدید معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز تله متری این شرکت، به انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هوشمندسازی تاسیسات آب شرب استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تاسیسات به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شود و در صورت بروز مشکل در هر یک از تاسیسات در مناطق مختلف استان حتی مناطق دوردست، در کمترین زمان ممکن مرتفع می‌شود.

 

حسین امامی افزود: علاوه بر این، سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان در حال نصب است تا مسائل کیفی آب رصد شود که در این خصوص نقاط ارسال اطلاعات از ۴۲۰ نقطه به ۶۹۰ نقطه رسیده و برای اتمام این طرح ۳۸۰ نقطه دیگر نیز باید به این سیستم متصل شود که این طرح با همکاری یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است.

وی با اشاره به گستردگی شبکه‌های آبرسانی روستایی در استان گفت: با محوریت شهر‌های مرزی، نیاز‌های پدافند زیستی در شبکه‌های آبرسانی مناطق روستایی در حال رصد است تا با اقداماتی از جمله حصارکشی و کنترل دریچه‌ها از نفوذ در سیستم آبرسانی تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به ۴۳۰ روستا با استفاده از ناوگان آبرسانی سیار در پیک مصرف تابستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۸۰ روستا به صورت ثابت از این ناوگان استفاده می‌کنند.

امامی گفت: تعداد ۲۲ تانکر در ناوگان آبرسانی سیار، مالکیتی و ۱۰ تانکر به صورت استیجاری است و در پیک تابستان از توان بخش خصوصی نیز برای رفع مشکل کمبود آب روستا‌ها استفاده می‌شود که بیشترین سرانه آبرسانی سیار در استان مربوط به درمیان است.

 

امروز سردار رحیمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه مهندس هاشمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی از مرکز پایش و راهبری تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان بازدید کردند.

سردار رحیمی تهدید زیستی را تهدید غالب استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی که چند بخش آب مربوط به مسائل حوزه آب استان است به تصویب رسیده که برای اجرا ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال کاهش تهدیدات باشیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مسائل پدافندی و کاهش تهدیدات پیشتاز است.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی:
زمینه جذب سرمایه گذار برای نوسازی مدارس فراهم شود

اکبری‌راد با بیان اینکه نوسازی وتجهیز مدارس سرمایه گذاری برای نسل های آینده است، گفت: با تشکیل جلسه با بانک‌ها، نهادهای حمایتی و هلدینگ های بزرگ در استان و کشور باید زمینه جذب سرمایه گذار را برای نوسازی و تجهیز مدارس فراهم کرد.

«علی اکبر اکبری‌راد» امروز (۴ خرداد) در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: اقدام و هزینه کرد برای نوسازی مدارس هزینه محسوب نمی‌شود بلکه سرمایه گذاری برای نسل های آینده کشور محسوب می شود.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهتمام در نوسازی مدارس هم اجر اخروی و هم اجر دنیوی دارد، گفت: اجر اخروی این اقدام ارزشمند به عنوان یک باقیات الصالحات، عمل نیکو، و توشه آخرت محسوب می شود و در دنیا هم به عنوان یک نشان از فرهنگ دوستی، احساس مسئولیت، توجه به فرهنگ تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه برای پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.

اکبری‌راد آموزش و پرورش را یک کالای سرمایه ای بادوام عنوان کرد و افزود: باید رسالت و اهمیت مدرسه سازی در جامعه به ویژه برای خیّرین و نیکوکاران تشریح شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات نوسازی مدارس که با رایزنی ها و پیگیری های متعدد و مستمر زمینه رشد مشارکت خیّرین در امر مقدس مدرسه سازی و جذب و حمایت خیرین که سبب رشد اعتبارات خیرین در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شده است، گفت: در صورتی که به مقوله نوسازی و تجهیز مدارس توجه کنیم؛ بر ظرفیت تولیدی جامعه افزوده خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش سبب گستردگی ظرفیت توسعه، رشد اقتصادی، افزایش درآمد و در نتیجه نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی دارد.

اکبری راد با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا پیشرفت اقتصاد خود را مدیون سرمایه گذاری در آموزش و پرورش آن کشور هستند، بیان کرد: امر تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری محسوب شده و نقش اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی به ظرفیت ارزشمند ستاد توسعه خاوران استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از این فرصت به ویژه وجود معین توسعه‌ای ذیل این ستاد می‌توان با رایزنی و پیگیری نسبت به جذب خیرین و نیکوکاران در توسعه مدارس و تأمین تجهیزات مدارس اقدام کرد.

اکبری راد بر احیای مسئولیت اجتماعی مدیران، مسئولان، نهادهای حمایتی و بانک ها و هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری تأکید و تصریح کرد: با تشکیل جلسه با بانک‌های استان و نهادهای حمایتی و هلدینگ های بزرگ در استان و کشور باید زمینه جذب سرمایه گذار را برای نوسازی و تجهیز مدارس فراهم کرد.

 

 

افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در بیرجند/۲

شعب اخذ رای برای افزایش ایمنی و سلامت مردم شهرستان بیرجند در روز انتخابات ۲۸ خرداد، ۱۵ درصد افزایش بافته است.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند در جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان گفت: امسال ۲۳۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در نظر گرفته شده که در انتخابات گذشته این تعداد ۲۰۵ شعبه بود.

برقی افزود: ۱۱۵ شعبه شهر و ۱۱۵ شعبه روستایی و ۸۹ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، شعب اخذ رای با توجه به توصیه‌های بهداشتی برسی می‌شود و توصیه شده از مکان‌های وسیع از جمله سالن‌های ورزشی مدارس استفاده شود و برای شعب شلوغ در دوره‌های گذشته، شعبه‌های نزدیک در نظر گرفته شود.

 

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات در نظر گرفته شده است.

برقی از انصراف ۱۱ داوطلب شورای شهر از حضور در انتخابات خبر داد و گفت: باید‌ها و نباید‌های فعالیت‌های انتخاباتی به ۸۷ نامزد تایید صلاحیت شده شهر بیرجند اعلام شده است. وی افزود: انتخابات شورا‌های روستا در ۱۵۸ روستای این شهرستان برگزار می‌شود.

امام جمعه اهل سنت درمیان:

پاک دستی و برنامه محوری ملاک شایستگی در انتخابات شوراها است/۲

پاک دستی و برنامه محوری ملاک شایستگی در انتخابات شوراها است

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: پاک دستی و برنامه محوری ملاک شایستگی در انتخابات شوراها است.

مولوی احمد عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر کس که وارد صحنه انتخابات شورای شهر و روستا می‌شود باید برنامه مُدون داشته باشد چرا که موفقیت در مسئولیت و امانت در خدمت جز با برنامه محوری محقق نمی‌شود.

امام جمعه اهل سنت درمیان بیان‌کرد: وظایف اعضای شورای شهر و روستا در قانون مربوطه مشخص و معین است ولی برنامه‌های آنان باید به سمت و سوی رفع موانع اشتغال‌زایی و کمک به تولید در همان محدوده شهر و روستا باشد.

مولوی عبدالهی با اشاره به اینکه برنامه محوری موجب نظم در امور و شایسته سالاری می‌شود، گفت: مردم نیز در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به افرادی که در خدمت خود صادق هستند رأی بدهند تا زمینه توسعه شهر و روستای آنان را فراهم شود.

وی با تأکید بر این نکته که شیوه مدیریتی اعضای شورای شهر و روستا باید دلگرم کننده جوانان به منطقه محل زندگی شان باشد، اظهار کرد: کاندیدای شورای شهر و روستا علاوه بر تقوا، مردمی بودن و دلسوزی باید آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات مردم شهر و روستای خود داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت درمیان یادآور شد: داشتن تمامی این ملاک‌ها موجب می‌شود که فرد بتواند مَصدر خدماتی باشد.

وی گفت: در حوزه فعالیت شوراهای شهر و روستا اگر افرادی تخلفات مالی داشته و این موضوع با سند نیز اثبات شده است خودشان باید از ورود مجدد به این عرصه خودداری کنند چون نخواهند توانست اعتماد مردم را مجدد کسب کنند.

مولوی عبدالهی افزود: مردم نیز در انتخاب‌هایشان پاک دستی را مدنظر قرار دهند.

 

 

واکسیناسیون ۵۷ سالمند در اولین روز اجرای واکسیناسیون خودرویی در بیرجند/۲-۳

۵۷ سالمند در اولین روز راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در بیرجند واکست کرونا دریافت کردند.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبر استان گفت:اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی به همت بسیج در محل مجتمع غدیر واقع در خیابان پاسداران راه اندازی شد که با شروع اولین روز کاری ۵۷ سالمند بیرجندی واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

شریف زاده افزود: ساعت کاری این مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است که در صورت استقبال خوب مردم از این مرکز امکان انجام واکسیناسیون در نوبت عصر نیز وجود دارد.

وی گفت: در شهرستان بیرجند این آمادگی وجود دارد که یک مرکز واکسیناسیون خودرویی دیگر در محل چهارشنبه بازار راه اندازی شود.

دبیر ستاد دانشکاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شهرستان‌ها کوچک نیازی به راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی وجود ندارد، ولی در شهرستان‌های فردوس، قاین و طبس در صورتی که شرایط مهیا باشد و این طرح مورد استقبال مردم قرار گیرد مرکز واکسیناسیون خودرویی راه اندازی می‌شود.

شریف زاده افزود: برای تعدادی از جانبازان استان که امکان حضور  در مراکز واکسیناسیون را ندارند، با همکاری بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واکسن کرونا در منازل این افراد تزریق شده است.

 

 

 

 

اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال برای حصار کشی محوطه تاریخی کله کوب/۲

۴۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی برای حصار کشی قسمتی از محوطه تاریخی کله کوب شهرستان سرایان اختصاص یافت.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان گفت: برای حفاظت و جلوگیری از تخریب و ورود غیرمجاز وسایل نقلیه به محوطه تاریخی کله کوب، حصارکشی و نصب فنس در قسمتی از محوطه انجام می‌شود و اجرای کامل حصارکشی نیاز به اختصاص اعتبارات بیشتری دارد.

محمد عرب افزود: تا کنون دو فصل گمانه زنی و سه فصل کاوش باستانی با حضور باستان شناسان مطرح کشوری و خارجی در این محوطه تاریخی انجام شده و نتایج خوبی بدست آمده است.

عرب گفت: محل‌های لایه‌نگاری شناسایی‌شده بر اساس کاوش انجام شده شامل دوره‌های مفرغ، آغاز شهرنشین و هزاره پنجم پیش از میلاد است.

به گفته وی استقرار در محوطه از اوایل دوره مس‌سنگی حدود هفت هزار سال قبل آغاز و در دوره مفرغ حدود پنج هزار سال پیش به پایان می‌رسد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این محوطه حضور سفال‌های لبه واریخته شاخص دوره آغاز شهرنشینی است که به تعداد زیاد در این محوطه شناسایی شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های پژوهشی و کاوش باستان شناسی و تداوم کاوش‌ها در این محوطه تاریخی، اطلاعات کامل تری حاصل شود.

محوطه تاریخی کله کوب در شهر آیسک، شهرستان سرایان که به شماره ۲۳۰۰۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده با مساحت بیش از ۹ هکتار در تملک میراث فرهنگی و یکی از معدود محوطه‌های پیش‌ازتاریخ شناسایی شده در استان است.

این محوطه دارای مشخصه‌های فرهنگی مناسبی از هزاره پنجم تا سوم پیش از میلاد در این منطقه است.

 

 

 

راهیابی ۳ نفر از خراسان جنوبی به پویش کتاب خوانی نشاط نوروزی با کتاب/۲-۷

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از راهیابی ۳ نفر هم استانی به مرحله نهایی پویش کتاب خوانی نشاط نوروزی با کتاب ۱۴۰۰ خبر داد.

محمود رمضانی گفت: در این پویش کتابخوانی ۹۴۸ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

به گفته وی استان بوشهر با ۲۰۵ اثر، خوزستان ۱۱۱ اثر، تهران ۹۷، مازندران، ۸۴ اثر، اصفهان ۷۶ اثر و خراسان جنوبی با ۷۱ اثر بیشترین شرکت‌کننده را در این پویش به خود اختصاص دادند.

رمضانی با اشاره به این که داوری مرحله نیمه‌نهایی این پویش از روز سه‌شنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) با بررسی آثار با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت و کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی و چرخش در فضا‌های مجازی آغاز شد، افزود: در پایان با نظر هیئت داوران ۲۰۱ نفر به مرحله نهایی این پویش راه یافتند.

وی گفت: سارا ملکی، غلامرضا خسروی و مریم گوهریان از شهرستان نهبندان جزو راه یافتگان به مرحله نهایی پویش قرار گرفتند.

به ۴۰ نفر از برگزیدگان این پویش در رده‌های مختلف سنی ۲ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

اعطای جایزه ملی «جوان نوآور ماندگار» به عضو جوان هلال احمر

 

 

 

 

اعطای جایزه ملی جوان نوآور ماندگار به عضو جوان هلال احمر خراسان جنوبی/۲-۳

خراسان جنوبی معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: جایزه ملی “جوان نوآور ماندگار” به مهدی بهار شاهی، دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه فرهنگیان بیرجند اعطا شد.

فائزه موهبتی گفت: این جشنواره با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و به همت دانشگاه آزاد اسلامی در تالار وحدت با هدف معرفی جوانان نوآور سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این جشنواره از ۲۰ جوان نوآور ماندگار ایران تقدیر شد، تصریح کرد: خلاقیت و توان جوانان راهگشای بسیاری از مسائل بشری امروز است.

موهبتی تصریح کرد: جایزه “جوان نوآور ماندگار” در نخستین سال برگزاری جریان ساز، حامی خلاقیت و نوآوری اجتماعی در راستای توسعه پایدار کشور است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه طرح نوآورانه علی بهارشاهی دبیر کانون هلال احمر دانشگاه فرهنگیان با عنوان «چلچراغ» رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص داده است، گفت‌: در راستای اجرای این طرح مقرر شد سرپرستی ۴۰ دانش آموز نیازمند در شهرستان بیرجند به مدت محدود به ۴۰ دانشجو معلم تحت عنوان فرزند معنوی واگذار شود.

موهبتی با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموزان نیازمند توسط دهیاری‌ها و آموزش و پرورش شناسایی و به دانشجو معلمان معرفی شدند، گفت: در ادامه با کمک دهیاری و شورای روستا مکان مناسب برای تدریس خصوصی دانش آموزان در اختیار اعضای کانون قرار گرفت.

وی یادآور شد: اجرای این طرح از روستای حسین آباد سادات بیرجند آغاز شده و با توجه به استقبال خوب اهالی تلاش داریم اجرای آن در تمام طول سال استمرار یابد.

تکیمل طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان، لنگ اعتبار/۲-۳

طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان با گذشت ۱۰ سال در پیچ و خم تامین اعتبار مسکوت مانده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح تغذیه مصنوعی تکیمل طرح تغذیه مصنوعی آهنگران و بندان، لنگ اعتبارآهنگران در شمال شرق بیرجند و در شهرستان زیرکوه بر روی رودخانه آهنگران با مساحت حوضه آبریز ۱۸۹.۲ کیلومترمربع واقع شده است.

سعید سروری با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی آهنگران شامل احداث پنج بند خاکی و سرریز مربوط به آن از نوع سنگ و ملاتی و ۲ سازه انحراف آب بتنی و سنگ و ملاتی به احجام تقریبی ۳۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۵۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اجرای سنگ و ملات و ۴۵۰ مترمکعب بتن مسلح و ۳۰۰ هزار مترمکعب لایروبی رودخانه است افزود: این طرح با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در زیر حوضه آهنگران به حجم ۳.۴۷ میلیون متر مکعب و مهار کردن سیلاب‌های رودخانه آهنگران مطالعه شده و در حال اجرا است.

وی گفت: تا کنون برای این طرح ۴ میلیارد تومان هزینه شده که تکمیل آن ۱۳ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح تغذیه مصنوعی بندان هم در ۷۰ کیلومتری شرق شهر نهبندان بر روی رودخانه بندان با مساحت حوضه آبریز ۱۸۹۶ کیلومترمربع واقع شده است.

سعید سروری گفت: طرح تغذیه مصنوعی بندان هم با هدف حفاظت خاک، جلوگیری از فرسایش و انتقال رسوب، سیلاب و زیان‌های آن، تغذیه سفره آب زیرزمینی و جبران بخشی از افت سالانه سطح آبخوان به حجم ۱.۷۴ میلیون مترمکعب در حال اجراست.

وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۱ میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۹ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

در دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و حوضه‌های شرقی بازنگری این دو طرح مطرح شد که بر اساس آن مقرر شد با توجه به گذشت حدود ۱۰ سال از طراحی و اجرای این طرح‌ها و با عنایت به تغییر شرایط اقلیمی و تغییر میزان نزولات جوی در منطقه مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با در نظر گرفتن شرایط فعلی پیشرفت فیزیکی پروژه، به لحاظ اثر بخشی آنها، این طرح‌ها را مجدداً مورد بازنگری قرار دهد.

 

 

 

 

 

رونمایی از طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی/

طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی امروز با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  سردار رحیمی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی یک سند مهم‌ و راهبردی و نقشه راهی است که می‌تواند در پیش بینی و پیش گیری از آسیب پذیری‌ها و مصون کردن دارایی‌های استان نقش داشته باشد و امیدواریم با اتحاد و اتفاق و همدلی این طرح طرح عملیاتی شود.

وی گفت:پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه را شامل می‌شود که کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را موجب می‌شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب پذیر و دسته بندی سرمایه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده که البته نیاز است در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

رحیمی با بیان اینکه در هر استان ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدید‌ها فعال شده اند و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است گفت: استان خراسان جنوبی در شرق کشور با حدود ۳۳۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه و ۱۱ شهرستان، محصولات استراتژیکی شامل زعفران. زرشک. عناب. گل نرگس، تولید پسته، انار و بیش از ۸۰۰ گیاه دارویی و همچنین نخبگان جوان و نوجوان دارد  که طرح های اقتصادی هم در طرح جامع پدافند غیر عامل گنجاند شده و با عملیاتی کردن آن می توان آنها را ارتقا داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این جلسه گفت: پیام پدافند غیر عامل این است که آماده باشید با نگاه به ظرفیت‌هایی و توانمندی‌هایی که دارید که دچار اصل غافلگیری نشوید.

خوش خبر افزود: در استان خراسان جنوبی پدافند غیر عامل مردم محور است و انسجام بین مدیران دستگا‌های اجرایی و باور به کار و خدمت، یکی از ویژگی‌هایی است که علی رغم محدودیت‌ها زمینه  را برای زندگی بهتر مردم فراهم می کند.

 

 

 

 

رگبار و رعد وبرق در نیمه شمالی خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق را در نیمه شمالی استان پپیش بینی کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی به‌تدریج  با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

نخعی افزود: تا اواخر وقت پنجشنبه هم در نیمه شمالی استان رگبار و رعد و برق پراکنده و در مناطق مرتفع احتمال برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ قابل پیش‌بینی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ورود خراسان جنوبی به محدوده قرمز مصرف برق/۳-۷

ورود خراسان جنوبی به محدوده قرمز مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود این استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهدی دادگر گفت: مصرف برق استان در چند روز اخیر از مقدار بار تعیین شده، عبور کرده است که همین عبور از حد تعیین شده، سبب اعمال خاموشی‌ها می‌شود.

وی افزود: ساعات اوج مصرف در فصل گرما از ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب ۱۹ تا ۲۲ است که می‌طلبد مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: خاموشی‌های کنترل شده و برنامه‌ریزی شده، به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار “برق من” و مراجعه به سایت شرکت به آدرسWWW.SKEDC.IR از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست مصارف خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص به صنایع و واحدهایی که همکاری کنند، پاداش نیز پرداخت می‌شود.

دادگر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزها است گفت: به مشترکانی که رمزارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

وی افزود: مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مشترکان برق استان بار دیگر درخواست کرد با مدیریت مصرف در ساختمان‌های مسکونی، ادارات، بخش تجاری و اصناف، صنایع، کشاورزی و معابر عمومی، شرکت توزیع برق استان را در توزیع متعادل برق و کاهش هرچه بیشتر خاموشی‌ها یاری کنند.

وی تصریح کرد: خاموش کردن یک لامپ توسط هر مشترک اگر در ابعاد فراگیر انجام شود، کمک بزرگی به گذر از پیک امسال خواهد داشت.

دادگر گفت: استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های کم‌باری، تنظیم دمای آسایش بر ۲۵ درجه و تنظیم کولرهای آبی روی دور کند از جمله راهکارهای ساده‌ای است که مشترکان می‌توانند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار به پایداری شبکه‌های برق و عبور از پیک بار نیز کمک کنند.

 

 

 

 

 

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

انتخابات سالم و قانونی باعث مشارکت حداکثری مردم می‌شود/۳-۷

انتخابات سالم و قانونی باعث مشارکت حداکثری مردم می‌شود

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هرچه فضای انتخابات سالم و قانون بیشتر رعایت شود، موجب امیدواری مردم و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در چهارمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی همه ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است اضافه کرد: پیشگیری از تخلف و جرم و عناوینی که باعث دلسردی مردم می‌شود، برای رسیدن به مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات نماد وحدت و یکپارچگی ملی است گفت: دشمن می‌خواهد انتخابات را به تهدیدی برای نظام اسلامی تبدیل کند و از هر مطلب و موضوعی سوء‌استفاده می‌کنند تا در جامعه تفرقه بیندازند.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ایجاد تفرقه بین مردم از بزرگترین منکرات در عرصه انتخابات است و همگان باید به دنبال تقویت اتحاد و انسجام در جامعه باشیم.

وی افزود: همیشه وقتی تهدیدی متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده، وحدت و مشارکت مردم و حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رای، خطرات بزرگی را از نظام و کشور دور کرده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: از دیروز که بحث تایید صلاحیت‌ها مطرح شد، دشمن روی این موضوع خیلی برنامه‌ریزی کرده و امیدوارتر شده تا بتواند گسل‌هایی را در جامعه ایجاد کند که باید این موضوع در استان مورد رصد ما باشد.

وی بر رصد بیشتر اقدامات تفرقه برانگیز تاکید کرد و گفت: باید این مسائل پیش‌بینی و یپشگیری شود و با عواملی که به تذکرها توجه ندارند، برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای انجام شود افزود: متولیان با افزایش شعب اخذ رای به مردم برای حفظ سلامت آنان اطمینان دهند تا هیچ نگرانی برای حضور در انتخابات نداشته باشند.

وی تصریح کرد: لازم است در این مرحله شرایط سلامتی انتخابات را ایجاد کنیم و اطمینان از سلامتی انتخابات به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند که حضور در انتخابات تهدیدی برای سلامتی آنان نیست.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به فرصت و تهدیدهای فضای مجازی در حوزه انتخابات گفت: نباید از این فرصت غفلت کنیم و این فضا توسط دستگاه متولی رصد دائمی شود، رفتار نامزدها و طرفداران آنان همچنین اقدامات دشمن را رصد کنیم و محتوای مناسب در مقابل تبلیغات سوء دشمن تولید شود.

وی افزود: باید در مقابل اقدامات مسموم دشمنان در فضای مجازی محتواسازی داشته باشیم تا این توطئه‌ها را خنثی کنیم همچنین باید با افرادی که به دنبال گسترش این اقدامات دشمنان هستند برخورد لازم را در استان داشته باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید در این برهه از اقدامات مانند افزایش قیمت نان که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جلوگیری شود، البته در این تایید و تکذیب‌های مختلف ما متوجه قانونی و غیرقانونی بودن افزایش قیمت‌ها نشدیم.

وی از سازمان بازرسی خواست دلایل گرانی‌های اخیر را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: هر هفته جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان برگزار می‌شود تا روند انتخابات سالم و زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را داشته باشیم.

 

 

 

امام جمعه بیرجند: مردم در انتخابات به تفکر شهید رجایی رای دهند

 

امام جمعه بیرجند: مردم در انتخابات به تفکر شهید رجایی رای دهند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت به مردم وظیفه مسئولان است گفت: مردم باید در انتخابات که مهم‌ترین اتفاق است با انتخابی خوب و آگاه به تفکرات شهید رجایی که برگرفته از ایمان است رای دهند.

 آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از عشایر بسیجی شهرستان درمیان  ضمن تبریک پیروزی مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: در جهت خدمت رسانی به طوایف عشایر که از زوایای مختلف اهمیت دارد بسیار باید تلاش شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از عشایر را با عنوان  ارزش‌های کار اقتصادی مطرح می‌کنند، افزود: عده‌ای هم وجود عشایر را  از جهت امور امنیتی برای کشور مطرح می‌کنند و همه هم درست است و دولت هم موظف است تکالیف خود را نسبت به خدمت‌رسانی و همراه بودن با عشایر و رفع موانع پشتیبانی عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: آن چه جنبه ارزشی، فرهنگی و  جنبه صحت، سلامت جسم و روان است را نباید فراموش کرد و بشر خود ضرورت دارد که به هر حال برای برآوردن نیازهای خود وارد شهرسازی‌ها شود و شیوه‌های مدرن را بپذیرد که ضرورت اجتناب ناپذیر است اما بنا به دلایلی که چه تاریخی و چه در رای معاصر است در کنار اینکه تمدن صنعتی ضرورت است اما آسیب‌های جبران ناپذیری هم برای بشر دارد.

عبادی با بیان اینکه آنچه در دنیا می‌بینید تمدن‌های وحشی بر بشر است و لازمه آن ظلم، ستم و تخریب را به وضوح مشاهده می‌کنید ادامه داد: از  جهت ساختاری شهرنشینی که ضرورت اجتناب ناپذیر است زندگی را برخود مردم هم تنگ کرده است آن گونه که مردم اگر در تقویم یک روز تعطیلی در کنار جمعه می‌بینند به صورت انفجاری همه از شهرها خارج می‌شوند و این بدان جهت است که انواع و اقسام فشار روحی شهرنشینی و دوری از فطرت ناسالمی جسمی روانی برای بشر ایجاد کرده است که بخشی موارد سر به جنون می‌کشد.

وی بیان کرد: عشایر را غیر از مسائلی که تولیدی، اقتصادی و امنیتی است اگر از نظر ارزش‌های انسانی اسلامی در نظر گرفته شود به دلیل شرایط زندگی که در دل طبیعت زندگی می‌کنند از سلامت جسمی خوبی برخوردارند و به دلیل دور ماندن از عوارض تمدن مرض‌های روانی از جهت روحی و روانی سالم هستند.

عبادی افزود: امروز گسترش فضای مجازی درصدی به عشایر هم آسیب رسانده است و ممکن است با ۵۰ سال قبل فرق کند و عشایر مردم عمل هستند آن طور که حرف  و قولی که می‌دهند پای آن هستند و به درستی امام(ره) فرمودند “عشایر ذخایر کشورند” و از سویی دیگر باید بر زاویه اسلامی و انسانی عشایر توجه زیادی کرد.

امام جمعه بیرجند با تاکید براینکه عشایر باید فرهنگ خود را به نسل خود منتقل کنند گفت: عشایر در کار و فرهنگ خود غیرت و بزرگ مردی را باید منتقل کنند.

عبادی با تاکید براینکه  اگر شهری ویران شود می‌شود  آن را بازسازی کرد اما اگر فرهنگی ویران شود نمی‌شود بازسازی کرد، افزود: دشمن در جهت گمراه و منحرف کردن نوع بشر به دنبال گول زدن، ایجاد تفرقه و بازی‌های سیاسی است و شیطان بزرگ هر روز فتنه دارد آن طور که یک حمله نظامی را می‌توان خوب تشخیص داد اما در تهاجم فرهنگی نمی‌شود تشخیص داد اثر سو خود را می‌گذارد و پیروز می‌شود و بعدها متوجه می‌شویم ما را غارت فرهنگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان خدمت است و امید است بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری است.

عبادی اظهار داشت: انتخابات مهم است و مردم در تجربه ۴۰ ساله از فراز و نشیب‌های زیادی عبور کرده اند امید است در این مرحله انسانی به تفکر شهید رجایی که ایمان اصل و خدمت‌گذاری شاخصه ایمان است را انتخاب کنند و با دقت هر چه بیشتر برای سرنوست خود انتخابی درست داشته باشند.

 

 

 

تحرکات ‌برخی از نامزدهای شورای شهر برای تبلیغات در خراسان جنوبی /‌ نشست با بزرگان شهر برای جمع‌آوری رأی

تحرکات ‌برخی از نامزدهای شورای شهر برای تبلیغات در خراسان جنوبی /‌ نشست با بزرگان شهر برای جمع‌آوری رأی

 هرچه به ۲۸ خردادماه نزدیک‌تر می‌شویم تنور انتخابات هم گرم تر می‌شود و در این بین برخی ازنامزدها به صورت محسوس و نامحسوس نسبت به تبلیغات برای رأی آوردن بیشتر اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند،  به  مارتن یکی از مهم ترین و بزرگترین اتفاقات سیاسی کشور چیزی باقی نمانده است، روزها پشت سر هم می‌گذرند و تقویم ۲۸ خردادماه را نشانه گرفته است.

۲۸ خردادماهی که قرار است اتفاقی بزرگ برای مردم  کشورمان رقم خورد، اتفاقی که با حضور هرچه بیشتر و مشارکت بالای مردم پشتوانه ای محکم برای رئیس جمهور می‌شود.

این روزها در هرکجا که بنشینی از تاکسی گرفته تا اتوبوس، حرف از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است و هرکدام از مردم با طرفداری از نامزد خود به دنبال تبلیغات نامحسوس هستند، اما برخی از داوطلبان شورای شهر و روستا هم این روزها سخت مشغول تبلیغات در فضای مجازی و حقیقی هستند.

برخی از نامزدهای شورای شهر با افراد و بزرگان شهر برخواست و نشست می‌کنند تا بتوانند نظر افراد را جلب کرده و بر سبد آرا خود بیفزایند، همچنین یکی از داوطلبان فعلی شورای شهر که نامزد امسال هم شده است، در اقدامی خیرخواهانه در برخی از نقاط شهرستان، اقلام اساسی در بین مردم و نیازمندان توزیع می‌کند.

آنطور که پیداست گویا برخی از آقایان برای تبلیغات شورای شهر هزینه‌های میلیونی می‌کنند، آن طور که یکی از داوطلبان برای چاپ پوستر رنگی خود هزینه‌های بسیار زیادی را متقبل شده است حالا انگار مردم قرار است به پوستر رنگی او رای دهند اگر پوستر سیاه سفید باشد، آیا رای نمی‌آرود؟

اما نکته جالب تر این روزها این است که  همه مطالبه‌گر شده و پای درد و دل کسبه می‌نشینند، آن گونه که برخی از نامزدها از این فرصت می‌خواهند استفاده کنند، پای درد و دل اصناف می‌نشینند حال حرف ما با برخی از این نامزدها که عضو شورای فعلی هم هستند این است که آقایان دلسوز شما در این چهار سال کجا بودید؟

این روزها حتی در نانوایی هم که می‌روی برخی از طرفداران نامزدها بحث انتخابات را پیش کشیده و از نامزد خود تعریف و تمجید می‌کنند، برخی دیگر هم در نقاط مختلف شهر ماسک رایگان توزیع می‌کنند.

چند نفر از اعضای فعلی شورای شهر فضای انتخاباتی را به نفع خود برده و یک تیم  از خبرنگاران را هم در اختیار خود دارند،گویا فضای انتخاباتی آن شهرستان در احاطه فعالان رسانه ای است.

گویا دو عضو فعلی تایید صلاحیت نشده شورای شهر در یکی از شهرستان‌های استان گفته اند رد صلاحیت خود را تلافی می‌کنیم و از سویی دو عضو دیگر رد صلاحیت شده هم این طور واکنش نشان دادن که ما می‌خواستیم کارهای بزرگی برای شهر انجام دهیم اما نخواستند ،حال جالب اینجا است دو بزرگوار چهار سال در شورای شهر بوده اند.

بی طرفی و رعایت قانون،تکلیف تمامی مجریان انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان  اینکه موضوع تبیلغات در دین مبین اسلام و در دنیای مدرن امروز، از جایگاه مهمی برخوردار بوده و هست گفت: در شرایط فعلی نیز با وجود انتخابات پیش رو، تبلیغات و اطلاع رسانی درست و به موقع اهمیتی دوچندان پیدا کرده است.

قهرمانی با بیان اینکه نبض تبلیغات و اطلاع رسانی در دست رسانه هاست، بیان کرد: روابط عمومی‌های فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در این فرصت باقیمانده تا برگزاری انتخابات، از ظرفیت رسانه‌ها حداکثر استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه با یک حرکت تبلیغی مناسب، می توانیم از حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بهره مند شویم، افزود: لازم است فضاهای مناسبی برای نامزدها و احزاب سیاسی فراهم کنیم تا بتوانند به معرفی خود و برنامه‌هایشان بپردازند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم در انتخابات با تبلیغات مناسب و اطلاع رسانی درست ارتباطی مستقیم دارد.

دبیر هیات عالی نظارت شوراهای اسلامی خراسان جنوبی هم امروز  بیان کرد: از ۵ هزار و ۳۲۱ داوطلب ثبت نام شده در شوراهای روستایی و عشایری استان ۵ هزار و ۵۶ نفر تایید صلاحیت و ۷۱ نفر رد صلاحیت شده اند.

غلامرضا حسین پوربا بیان اینکه تاکنون ۸۴ نفر از داوطلبان شوراهای روستا انصراف داده اند و دو نفر هم فوت کرده اند افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از تا ششم خرداد ماه فرصت دارند درخواست خود را بررسی مجدد کرده و در هیئت‌های نظارت شهرستانی ثبت کنند.

وی با تاکید براینکه هسته‌های نظارت شهرستان‌ها تا ۱۵ خردادماه فرصت دارند به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده رسیدگی کنند، ادامه داد: روستاهایی که در زمان ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستایی به حد نصاب برگزاری انتخابات نرسیدند، خوشبختانه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، روستای دیگر اضافه نشد.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه حین، قبل و بعد از انتخابات نظارت‌ها برابر مقررات از طریق دستگاه قضایی و دادگستری در کنار هیئت‌های اجرایی انجام می‌شود، افزود: برای شورای اسلامی شهر و روستا حتی شائبه تبلیغات هم تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده در مرحله اول هشدار و در صورت مشاهده بعدی برخورد قانونی و جدی می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: تبلیغات انتخاباتی برای کل نامزدها یکسان است و هیچ نامزدی اجازه سو استفاده از بسترهای تبلیغاتی و یا استفاده از بیت المال را ندارند.

وی ادامه داد: برای تبلیغ، استفاده از دستگاه‌های خصوصی و بخش خصوصی در زمان مجاز تبلیغات بلا مانع است و نظارت‌ها از ۸ روز قبل از شروع رأی گیری تا ۲۴ ساعت قبل از رأی گیری، مستمر خواهد بود.

 

 

 

رئیس اتحادیه نانوایان استان:

قیمت نان در خراسان جنوبی از ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد/۲-۳

 رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز نرخ نامه جدید فروش نان در استان تصویب شد.

اکبر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سهمیه آرد هرهفته نانوایی‌های لواش و تافتون ۷ کیسه، سنگک ۶ کیسه، میانگین سهمیه آرد تمامی نانوایی‌ها لواش و تافتون استان ۸.۵ کیسه و میانگین نانوایی‌ها سنگک استان ۷ کیسه است.

وی با بیان اینکه قیمت نان افزایش می‌یابد، اما تغییری در میزان سهمیه آرد نانوایی‌ها به وجود نیامده است، تصریح کرد: در این سال‌ها تمام عوامل تولید افزایش پیدا کرد، اما قیمت محصول تولیدی نانوایان بدون تغییر ماند.

مرادی افزود: قیمت خمیرمایه ۱۶۰ درصد، حقوق کارگر ۳۹ درصد، قیمت حمل آرد ۳۵ درصد و قیمت نمک ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در نرخ جدید قیمت نان تافتون براساس وزن چانه از ۱۳۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، لواش ماشینی ۶۸۰ تومان و نان سنگک بر اساس کیلو ۲۹۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی اظهار کرد: میانگین قیمت نان لواش از ۲۵ تا ۲۸ درصد، نان سنگک ۲۸ درصد و تافتون ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*