اخبار خراسان جنوبی / زمین بیش از ۷ هزار مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی تامین شد

 

 

 

مسوول ستاد انتخاباتی رییسی در خراسان جنوبی:

صداقت و قانون‌مداری سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خواهد بود/

صداقت و قانون‌مداری سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خواهد بود

 مسوول ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در خراسان جنوبی صداقت، قانون‌مداری و اخلاق‌مداری را از  سیاست‌های اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: ستادهای ما به روی افراد از همه جناح‌ها و دلسوز به نظام و انقلاب باز است.

حجت الاسلام محمد مختاری در نشست خبری افزود: قانون اگر محدودیت هم ایجاد کند اما این محدودیت برای ما برکت و مصونیت دارد و از طرفی باید اخلاق را در رقابت رعایت کنیم و به تعبیر آقای رییسی کار بدون اخلاق، برکت ندارد.

وی اظهار داشت: در تبلیغات انتخاباتی این ستاد تصمیم بر تبلیغات پوستری گسترده نیست بلکه بیشتر روشنگری و شفاف‌گری در فضای مجازی صورت می‌گیرد، آیت الله رییسی هم از گذشته تاکنون نماد یک انسان ساده‌زیست، سالم و اهل پرهیز از هر گونه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری بوده است.

مسوول ستاد مرکزی هماهنگی تبلیغات انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در خراسان جنوبی گفت: نباید وعده‌ای بدهیم که در آینده شرمنده مردم شویم، به هیچ وجه نباید امیدهای نامعقول به مردم دهیم که یک شبه همه مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: ما به مردم وعده می‌دهیم که با حضور حداکثری در انتخابات یک حرکت معقول و رو به بهبودی به‌وجود می‌آید تا مردم هم احساس آرامش پیدا کنند و امیدواریم بعد از هشت سال مردم طعم یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی را بچشند.

مختاری با بیان اینکه تفکر و اندیشه‌ورزی در انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: باید در تشخیص و انجام وظیفه با تفکر عمل کنیم و این مسیر را ادامه دهیم تا نابسامانی‌ها و مشکلاتی که برای مردم ما بوجود آمده و ممکن است باعث بدنامی اسلام و انقلاب بشود، سامان پیدا کند.

وی اظهار داشت: ما باید نظام اسلامی را که برای آن رنج کشیدیم و خون دادیم، حفظ کنیم لذا تیشه به ریشه زدن کار درستی نیست اما اینکه هدف انتخابات فقط این باشد که چهره جدیدی به میدان بیاید، صحیح نیست لذا نیازمند یک دولت تحول‌گرا هستیم تا وضعیت موجود را متحول کند نه اینکه فردی برود و فرد دیگری جایگزین شود.

وی گفت: حجت‌الاسلام رییسی شایستگی‌، قاطعیت، سلامت، محبوبیت و سابقه لازم برای ایجاد تغییر و تحول را در کشور دارد و امیدواریم با این تحول کشور به سر و سامان برسد، مردم از رنج راحت شوند و قطار انقلاب در مسیر رسیدن به آرمان‌های اسلامی با حرکت شتابنده‌تر به پیش رود.

مسوول ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در خراسان جنوبی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رای حداکثری را دو هدف مهم این ستاد ذکر کرد و افزود: ستادهای شهرستانی نیز تشکیل و احکام مسوولان آنها صادر شده است که بعد از برگزاری جلسات توجیهی این ستادها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی جذب حداکثری و دفع حداقلی را از سیاست‌های ستاد این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: چتر ستاد به روی هیچ کسی بسته نیست و هرکسی که نسبت به وضعیت کشور و آرمان‌های اسلام و انقلاب و عزت و کرامت مردم دغدغه‌مند است حتی نیروهای رقیب که از بدنه همین مردم هستند می‌توانند زیر این چتر باشند به‌ویژه آغوش ما به روی جوانان باز است.

مسوول ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به رای پایه ۱۶ میلیونی در سال ۹۶ و محبوبیتی که آیت الله رییسی در قوه قضاییه به دست آورده است به انتخاب ایشان امیدوار هستیم اما خودشان تاکید دارند لحظه‌ها را از دست ندهید و بخصوص برای کسانی که بی‌تفاوت هستند با گفت و گوی چهره به چهره، جذب حداکثری داشته باشیم.

وی گفت: مردم با ریشه‌های اعتقادی و عِرق ملی بسیار قوی خود قطعا پای صندوق‌های رای می‌آیند و حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اصل در انتخابات سلامت است و نباید سلامت مردم به خطر بیفتد افزود: آقای رییسی طبق اعلامی که در جلسه ستادها داشتند، سفری به استان‌ها نخواهند داشت.

حجت الاسلام مختاری همچنین گفت: باور ما این است که بدنه نیروهای اصلاح‌طلب از مردم و نیروهای انقلاب هستند و حالا شرایطی پیش آمده و بر اثر انگیزه‌هایی به آن سمت رفتند، آیت الله رییسی قطعا شخصیتی است که به این اسم‌ها خیلی توجه نمی‌کند، ممکن است کسی اسمش اصولگر باشد ولی فرد سالمی نباشد لذا محتوا و عمل مهم است و شاید کسی اسمش اصلاح‌طلب و واقعا از یک اصولگرا بهتر باشد.

وی با بیان اینکه آمدن این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سه برکت بزرگ دارد افزود: همه نخبگان سیاسی، حوزوی و دانشگاهی اصرار داشتند که وی بیاید زیرا حضور این شخصیت مشارکت در انتخابات را بالا می‌برد چون مردم به یک ناامیدی رسیدند که هر کسی بیاید به وعده‌های خود عمل نمی‌کند ولی آیت الله رییسی طی دو سال و اندی در قوه قضاییه و آستان قدس رضوی نشان داد مرد عمل است لذا هرچه امید مردم بیشتر شود، مشارکت افزایش می‌یابد.

وی از سید ابراهیم رییسی به عنوان نیروی وحدت‌بخش نام برد و گفت که همه نیروهای انقلاب حول او حاضرند وحدت کنند.

مسوول دفتر مرکزی ستادهای حامیان مردمی حجت‌ الاسلام رییسی در خراسان جنوبی اضافه کرد: ما به هیچ وجه با کاندیدای همسو رقابت نداریم و ستاد درصدد جذب حداکثری است و نامزدهای همسو را از خودمان می‌دانیم.

وی گفت: آقای رییسی را هم نیروهای همسو و حتی فعالان منصف اصلاح‌طلب هم قبول دارند که یک شخصیت فراجناحی است و بعد از پیروزی، همه حاضرند زیر چتر او کار کنند، از نیروی‌های ارزشی و انقلابی تا نیروهای منصف کارآمد اصلاح‌طلب زیرا انسانی نیست که چون فردی قبلا با دیگری بوده و اسمش اصلاح‌طلب است وی را کنار بزنند.

مختاری افزود: این طور نیست که رییسی بعد از پیروزی فقط از اعضای ستادش در امور کشور استفاده کند زیرا یکی از مشکلات کشور این بوده که متاسفاته شایسته‌سالاری رفته و به جای آن گزینش از اعضای ستاد و یارگیری‌های در دوران انتخابات صورت گرفته که اینها سرنوشت کشور را به اینجا کشانده است.

وی گفت: آیت الله رییسی از نیروهای همسو حتی کسانی که آمدند و تایید صلاحیت نشدند از برنامه‌های خوب آنان استفاده خواهد کرد و همه آنان نیز وی را قبول دارند.

وی میزان رای مردم خراسان جنوبی به سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را ۷۵ درصد ذکر کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی باز هم رتبه نخست را در رای به آقای رییسی داشته باشیم اما مهمتر از این میزان مشارکت در انتخابات است چون تقویت نظام را در پی دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

ساختمان خانه جوان بیرجند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ساختمان خانه جوان بیرجند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ساختمان خانه جوان در بیرجند ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال افتتاح می‌شود.

“حسن عزیزی” روز یکشنبه در بازدید “محمدمهدی تندگویان” معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از این طرح در دست اجرا اظهار داشت: عملیات اجرایی خانه جوان از سال ۱۳۹۷ در ۲ طبقه و با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شد و در زمینه اجرای این طرح تاکنون سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ این طرح به دلیل پرداخت نشدن دیون پیمانکار متوقف شد گفت: پیمانکار این پروژه ۲ میلیارد تومان طلب دارد که برای تکمیل طرح و پرداخت مطالبات در مجموع به هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: اسناد مناقصه طرح آماده شده است و منتظر تخصص اعتبار و مبادله مناقصه هستیم.

وی افزود: استاندار خراسان جنوبی پیگیر اتمام این طرح است و امروز دستور ویژه صادر کرد که با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های نظارتی هرچه سریعتر نسبت به برگزاری مناقصه و فرآیندهای قانونی اقدام کنیم.

 

 

 

معاون وزیر ورزش و جوانان:

رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان دستاورد بزرگی است

رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان دستاورد بزرگی است

بیرجند – ایرنا – معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: ایجاد ساختار قانونی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان، دستاورد بزرگی است که سمن‌های جوانان باید از این ساختار استفاده بهینه کنند.

محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در نشست با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان خراسان جنوبی افزود: تنها دستگاهی هستیم که سمن‌های آن ساختار و دبیرخانه ملی دارند و رتبه‌بندی شده‌اند که نهادهای مختلف می‌توانند با برون‌سپاری کارها به این تشکل‌ها از ظرفیت‌های آنها برای کمک به استان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان در کشور داریم که تاکنون به حدود ۷۰۰ تشکل در رتبه‌بندی D و غیرفعال اخطاریه داده‌ایم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه سمن‌های جوانان تمایل به برخورد حذفی نداریم و در این راستا استانداردسازی کردیم و تعدادی از تشکل‌ها ‌مشخص شد که استاندارد نیستند.

وی بیان کرد: فرصتی به تشکل‌ها داده می‌شود تا خود را به استانداردها برسانند و سپس در کمیته رسیدگی ملی موضوع بررسی و برای ابطال آنها تصمیم‌گیری شود.

تندگویان گفت: در ساختار جدید پیش‌بینی کردیم که کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوعات تشکیل شود و به خاطر اینکه ما نهاد تصمیم‌گیرنده نباشیم، آنها را به نهاد قضایی معرفی می‌کنیم تا موضوع لغو پروانه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه تشکل‌های مردم نهاد باید خودشان در سطح کشور فعال باشند اضافه کرد: تعدادی زیادی تشکل اسمی داریم که ثبت شده است و باید تشکل‌ها خود را در کشور ثابت کنند تا دیده شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تشکلی که نمی‌تواند فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهد، تشکل نیست و باید اقداماتی که انجام می‌دهند، هدفمند باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد شعار نامزدهای انتخابات و نمایندگان مجلس در حوزه جوانان است افزود: تشکل‌های غیردولتی می‌توانند مشکلات خود را با نمایندگان مجلس مطرح و از آنان مطالبه‌گری کنند.

تندگویان با بیان اینکه ۲۷ درصد از جوانان امروزی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند گفت: در این زمینه باید اقدامات فرهنگی توسط همه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها انجام شود که در همین راستا سال گذشته ۷ هزار اثر به جشنواره تدبیر و زندگی ارسال و ۷۰ اثر منتخب شد.

وی افزود: اکنون نیز در رابطه با تولید محتوا به صورت فیلم کوتاه و انیمیشن حدود ۱۷۰ اثر فاخر به صدا و سیما و شبکه فضای مجازی برای ترویج و فرهنگ‌سازی موضوع ازدواج ارسال شده است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به نحوه اختصاص اعتبار به سمن‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبار به سمن‌ها داده نمی‌شود بلکه در سطح کشور فراخوان می‌دهیم و بر مبنای طرح‌هایی که تشکل‌ها در استان به ما می‌‎دهند، اعتبار در استان‌ها مشخص و سپس به ما ابلاغ می‌شود که اعتبار اختصاص می‌دهیم.

وی به دوره‌های مهارت‌آموزی و اجرای طرح سرباز مهارت اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل نبود رغبت جوانان به ازدواج آگاهی نداشتن به زندگی مشترک و مهارت‌های زندگی است.

وی با بیان اینکه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین ورود پیدا کردیم اظهار داشت: سال گذشته فراخوان تولید بازی را نیز انجام دادیم که بازی‌ها پیام محور انجام شود و نهادهایی مثل صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

تندگویان درخصوص روند طولانی ثبت سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: ۷۰ درصد مشکل به خاطر کوتاهی سازمان‌های مردم نهاد در انجام صحیح مراحل کار و ارائه مدارک مورد نیاز به طور کامل و به موقع است.

وی از ثبت سالانه هفت هزار درخواست راه‌اندازی سازمان مردم نهاد (سمن) در سامانه کشوری خبر داد و گفت: اما از این ثبت درخواست‌ها یک دهم آنها پیگیر ادامه روند هستند البته مشکلاتی ممکن است در این حوزه وجود داشته باشد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه تا سال گذشته قانونی برای احداث خانه جوانان نداشتیم و این کار را سخت می‌کرد افزود: در قانون جدید وزارت ورزش و جوانان این موضوع دیده شده و تحولی هم در موضوع احداث و هم تجهیز و مدیریت خانه‌های جوان به وجود خواهد آمد.

وی به موضوع شناسه ملی سمن‌های جوانان اشاره کرد و گفت: در مورد شناسه‌ها هم بخش بزرگی از مشکلات با تصویب لایحه قانون جدید وزارت ورزش و جوانان حل خواهد شد و ادارات کل ما می‌توانند به طور مستقیم با ادارات ثبت استان‌ها برای ثبت شناسه اقدام کنند.

تندگویان اظهار داشت: اگر خلافی در تشکل‌های مردم نهاد بروز کرد باید اعضا خودشان متخلف را شناسایی کرده و آن را از مجموعه کنار بگذارند و اجازه ندهند تشکل قربانی یک فرد شود.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط و تعامل با جوانان افزود: طی حدود سه سال، بنده و مدیران کل حوزه جوانان در مجموع ۷۶۰ روز در استان‌ها حضور داشتیم یعنی حدود دوسوم دوره مدیریت‌مان را در استان‌ها به منظور حل مسائل و مشکلات جوانان کشور بودیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در این حوزه بدون حضور در میان جوانان نمی‌توان خوب و موثر کار کرد و باید از نزدیک با جوانان استان‌ها گفت و گو کرد و مشکلات و حرف‌های آنها را رصد و پیگیری کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: ۵۳ سازمان مردم نهاد جوانان در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۱۸ سازمان مردم نهاد شناسه ملی گرفته‌اند.

حسن عزیزی درباره حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در سال گذشته گفت: یک میلیارد تومان از طرح و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان حمایت شده است.

وی اظهار داشت: در ستاد ساماندهی امور جوانان استان هم پیشنهادی را ارائه کردیم که از محل فصل پنجم اعتبارات استانی همان گونه که از هیات‌های ورزشی حمایت مالی می‌شود به سازمان‌ها مردم نهاد جوانان هم کمک شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد و ضمن دیدار با خانواده شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در نشست مجمع سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان استان شرکت کرد.

محمدمهدی تندگویان امروز در دومین روز سفر به خراسان جنوبی علاوه بر شرکت در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، از محل احداث خانه جوان در بیرجند بازدید کرد و در گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان حضور یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت در انتخابات مصداق بارز امر به معروف/۵

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تشویق و ترغیب مردم به حضور پرشور در انتخابات، مصداق بارز امر به معروف و تجلی تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و انقلابی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در گردهمایی مدیران ۲۲ مدرسه هیئت امنایی شهرستان بیرجند، اظهار کرد:  مردم به ویژه جامعه فرهنگی و دانش آموزان رأی اولی با عقلانیت ، شور، شعور، بینش باز سیاسی, علاوه بر مشارکت حداکثری در انتخابات ، شایسته‌ترین فرد را برای اداره امور کشور انتخاب می‌کنند.

وی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده تاکید دارند، عنوان کرد: در شرایطی که دشمنان قصد دارند با اجرای توطئه‌های مختلف، علاوه بر زیرسوال بردن اصل حاکمیت نظام، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند، نامزدهای انتخاباتی باید با ارایه راهکار بهبوداوضاع اقتصادی و ایجاد رفاه نسبی در جامعه، زمینه مشارکت مردم در این  رویداد مهم سیاسی  فراهم کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ گام برداشتن بر صراط ولایت و مسیر رشد و توسعه روزافزون ایران اسلامیرا مهم ترین کار رئیس چمهور آینده دانست و بیان کرد: رسالت معلمین بهارستان علم و ادب در انتخابات پیش رو علاوه بر حضور پر رنگ در انتخابات فراهم آوردن  زمینه مشارکت حد اکثری مردم به ویژه دانش آموزان رأی اولی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از مدارس هیئت امنایی به عنوان مصداق بارز مشارکت مردمی در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: مدیران و مسئولان مدارس هیئت امنایی باید در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و  تربیت تمام ساحتی دختران و پسران این سامان و ارتقای سطح دانش، بینش و جهان بینی وتقویت تحصیلی ایشان بیش از پیش تلاش کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش هدف از این گردهمایی را بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های فوق برنامه و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس در سال تحصیلی جدید دانست و ابراز داشت: آشنایی مدیران مدارس با دستور العمل‌ها و آیین نامه‌ها، گسترش توسعه مشارکت‌های مردمی و ارتقای شیوه مدیریت مدارس هیات امنایی جمله اهداف دیگر این گردهمایی بود.

وی، با اشاره به نقش اعضای هیئت امنا در توسعه بیش از پیش فضاهای آموزشی و تربیتی، اظهار کرد: ایجاد زمینه‌های جذب مشارکت عمومی از جمله رسالت‌های مدیران مراکز آموزشی در استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تلاش مدیران مدارس هیئت امنایی بذای جلب مشارکت دانش آموزان برای شرکت گسترده در پویش لبخند رضایت و کمک های مومنانه قدر دانی کرد و یاد آور شد: مهمترین وظیفه اعضای هیئت امنای این مدارس جلب اعتماد اولیا و ارتقای مشارکت ایشان در فرایند تعلیم و تربیت است.

فعالیت ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت به صورت حضوری محدود و مجازی در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، در نشست ستادبرنامه ریزی  اوقات فراغت؛ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و کشف استعدادها و خلاقیت آنان است.

وی، ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت عنوان کرد: فعالیت های اوقات فراغت به دو صورت حضوری (محدود) و مجازی، تلفیقی از شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) و سامانه همگام با شعار «هر خانه یک پایگاه، هر دانش آموز یک مهارت» برنامه ریزی شده و از  پنج تیر ماه تا اول شهریور اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۳۶ هزار و ۸۸۸ دانش آموز دختر و پسر استان در ۳۸۷ پایگاه تابستانی سال گذشته، بیان کرد: همچنین تابستان گذشته ۶۵۰ کانال و گروه در فضای مجازی به منظور زمینه جذب  دانش آموز فعالیت می کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به ۷۰۰ کامال افزایش یافته و تعداد دانش آموزان دختر و پسر عضو این پایگاه ها به ۳۷ هزار نفر برسد.

وی با بیان این که تعریف دوره های آموزشی و ثبت کلاس ها در سامانه همگام از یکم خرداد  آغاز شده و تا پانزدهم این ماه ادامه داد، تصریح کرد:  ثبت نام دانش آموزان درکلاس ها  از ۱۶ خرداد لغایت اول تیرماه و زمان افتتاحیه اوقات فراغت نیز   پنجم تیرماه و اختتامیه آن، اول شهریور ماه خواهد بود.

به گفته واقعی؛ استفاده بیشتر دانش آموزان از محتواهای تولید شده درشبکه شاد، شناسایی و کشف استعداد های دانش آموزان و تنوع بخشی به کلاس ها از جمله مزیت های برگزاری کلاس های اوقات فراغت در فضای مجازی است.

۲۵ خرداد ماه ، آخرین مهلت دریافت هنرکارت/۵

    
25 خرداد ماه ، آخرین مهلت دریافت هنرکارت
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرمندانی که هنر کارت آن ها صادر شده اما هنوز برای دریافت مراجعه نکرده اند، فقط تا ۲۵ خرداد ماه مهلت دارند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این که تاکنون برای ۱۷۱ هنرمند ، هنرکارت صادر شده است، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد هنرمندان برای دریافت هنرکارت ها مراجعه نکرده اند.

وی تاکید کرد: هنرمندانی که از طرف صندوق اعتباری هنر کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیامک دریافت کرده اند، هر چه سریعتر با مراجعه به اداره کل نسبت به دریافت هنرکارت اقدام کنند.

به گفته وی، در صورت پایان یافتن این مهلت و عدم مراجعه، هنرکارت به تهران عودت داده می شود و بازگرداندن آن مشمول زمان خواهد شد.

 

 

 

 

 

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در ‌خراسان‌جنوبی: هویت آیت‌الله رئیسی همراه با انقلاب تعریف می‌شود

رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هویت آیت الله رئیسی همراه با انقلاب تعریف می شود، گفت: یک کاندیدای اصلح باید باورمند باشد فرهنگ ناب اسلامی را به درستی بشناسد و در اسلام ذوب شده باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در ‌خراسان‌جنوبی: هویت آیت‌الله رئیسی همراه با انقلاب تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: انتخابات باید همراه با اندیشه و تفکر باشد که نتیجه آن قطعا پیروزی خواهد بود.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: عزت، استقلال و احیاء آرمان‌های انقلاب اسلامی از اهداف حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام مختاری بر حفظ نظام اسلامی توسط همه اقشار مختلف مردم تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌ها تحول وضعیت موجود جامعه؛ تغییر آن است که بتواند مردم را از رنجی که گرفتار آن هستند نجات دهد.

وی افزود: قطار انقلاب به راه خود ادامه می دهد و ان شاالله به زودی در راه تمدن سازی اسلامی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به مشخص شدن ستاد های مردمی آیت الله رئیسی کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برای مسئولین ستادها حکم فعالیت آن‌ها زده شده است.

مسئول ستاد انتخابات آیت الله رئیسی تصریح کرد: این ستاد با دو هدف مهم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و جذب حداکثری و دفع حداقلی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چتر ستاد حمایت مردمی از آیت الله رئیسی بر روی همه افراد گسترده است، عنوان کرد: هر کس که علاقمند به نظام اسلامی است حتی در نیروهای رقیب که دغدغمند نظام و انقلاب هستند، می‌توانند در این ستاد فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: اخلاق، قانونمداری، صداقت با مردم، پرهیز از وعده‌های نامعقول و نادرست، پرهیز از اسراف و تبذیر، شفاف سازی، روشنگری و انظباط مالی را از اهداف مهم آیت الله رئیسی در انتخابات است که ستاد انتخابات وی نیز به دنبال آن خواهد بود.

وی با تاکید احتمال حضور آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: یک کاندیدای اصلح باید باورمند باشد فرهنگ ناب اسلامی را به درستی بشناسد و در اسلام ذوب شده باشد.

مسئول ستاد انتخابات آیت الله رئیسی گفت: اگر بر اساس آموزه‌های اسلام حرکت کنیم اسلام هیچ گاه آسیب نخواهد دید، افزود: امروز ۸۰ درصد مشکلات مردم مربوط به داخل کشور است لذا ما به دنبال ایران قوی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد زیر با استکبار جهانی باشیم، گفت: هیچ گاه تمدن لیبرال دموکراسی نخواهد توانست بر فرهنگ ناب اسلامی سلطه پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم شناخت کامل از آیت الله رئیسی دارند، عنوان کرد: هویت آیت الله رئیسی همراه با انقلاب تعریف می شود بنا براین آمدن وی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوره دوره سیزدهم سه عنصر بالا رفتن مشارکت مردمی، وحدت بین اقشار مختلف مردم و هم سو شدن نیرو های انقلابی است.

 

 

 

اهدای مجموعه عکس بیرجند قدیم به موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند/۲

 
اهدای مجموعه عکس بیرجند قدیم توسط یکی از کارکنان دانشگاه به موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه

در حاشیه جلسه هیأت اجرایی موزه که در محل اتاق مدیریت موزه دانشگاه برگزار شد، مجموعه عکس شامل تصاویر بیرجند قدیم، مدرسه شوکتیه و …. شامل ۲۰۰ تصویر توسط ذبیح الله مسعودی، کارشناس آموزشی دانشکده هنر به موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه اهداء شد.

 

 

 

نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند

نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار ی بیرجند با بیان این که ساماندهی تبلیغات کاندیداها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و انجام تبلیغات محیطی توسط کاندیداها، ساماندهی تبلیغات امری ضروری است و بر این اساس برای نظارت بر نحوه تبلیغات کاندیداها و در راستای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات تصمیماتی از سوی این سازمان اتخاذ شده است.
ابراهیم جان آور با اشاره به فراهم سازی ۲٠ نقطه در سطح شهر برای نصب بنر کاندید‌اها گفت: نامزد‌های انتخاباتی می توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲٠ نقطه انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفته است افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر با توجه به مصوبه کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان بیرجند و در راستای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی می توانند درمناطق دوگانه شهر بیرجند ۴ محل تبلیغات با رعایت دستور العمل‌ها و اخذ مجوز از سازمان بر پاکنند.
جان آور با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد اظهار کرد: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت الله مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵٠ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، عنوان کرد: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند.
وی ادامه داد: بنر‌هایی در خصوص انتخابات در سطح شهر نصب شده است و روزشمار انتخابات نیز در میدان ابوذر نصب گردیده است.
به گفته وی ساماندهی تبلیغات کاندیداها موجبات آن را فراهم می‌آورد که میزان تبلیغات در یک سطح باشد و در عین حال ضمن رعایت موارد قانونی، در مسیر حفظ و کنترل سیمای منظری شهری و کاهش آلودگی بصری نیز با برنامه ریزی حرکت ‌کنیم.
جان آور در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان مسئول حفظ نظم و پاکیزگی محیط شهری برابر قانون وظیفه برخورد با اقدامات غیرقانونی ستادهای تبلیغات نامزدها را با هماهنگی نهادهای ذیربط بر عهده دارد و در این راستا هرگونه اقلام غیرمجاز که در محیط شهری و بر روی دیوارها و تاسیسات عمومی و خصوصی و اداری نصب شود بلافاصله توسط اکیپ آماده شهرداری جمع آوری و برچیده خواهد شد.
لازم به ذکر است در راستای منویات مقام معظم رهبری که انتخابات پرشور را رمز بیمه کشور می دانند و با هدف پرشور برگزار نمودن انتخابات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نهایت همکاری را در چارچوب قانون با کاندیداها می نماید

 

 

 

امکان نصب بنر تبلیغاتی در ۲٠ نقطه بیرجند

امکان نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار‌ی بیرجند با بیان این کهنصب بنر تبلیغاتی در ۲٠ نقطه بیرجند ساماندهی تبلیغات کاندیدا‌ها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، گفت: نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲٠ نقطه انجام دهند.
جان آور افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر با توجه به مصوبه کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان بیرجند و برای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی می‌توانند در مناطق دوگانه شهر بیرجند ۴ محل تبلیغات با رعایت دستور العمل‌ها و اخذ مجوز از سازمان بر پاکنند.
وی با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد، گفت: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت الله مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵٠ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، افزود: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند.
جان آور گفت: بنر‌هایی در خصوص انتخابات در سطح شهر نصب شده است و روزشمار انتخابات نیز در میدان ابوذر نصب شده است.
به گفته وی ساماندهی تبلیغات کاندیدا‌ها موجبات آن را فراهم می‌آورد که میزان تبلیغات در یک سطح باشد و در عین حال ضمن رعایت موارد قانونی، در مسیر حفظ و کنترل سیمای منظری شهری و کاهش آلودگی بصری نیز با برنامه ریزی حرکت کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند افزود: شهرداری به عنوان مسئول حفظ نظم و پاکیزگی محیط شهری برابر قانون وظیفه برخورد با اقدامات غیرقانونی ستاد‌های تبلیغات نامزد‌ها را با هماهنگی نهاد‌های ذیربط بر عهده دارد و هرگونه اقلام غیرمجاز که در محیط شهری و بر روی دیوار‌ها و تاسیسات عمومی و خصوصی و اداری نصب شود بلافاصله به وسیله اکیپ آماده شهرداری جمع آوری و برچیده خواهد شد.
لازم به ذکر است به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری که انتخابات پرشور را رمز بیمه کشور می‌دانند و با هدف پرشور برگزار کردن انتخابات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نهایت همکاری را در چارچوب قانون با کاندیدا‌ها همکاری می کند.

 

 

حضور گروه سرمایه گذاری گهر زمین، فرصتی بزرگ برای استان
حضور گروه سرمایه گذاری گهر زمین، فرصتی بزرگ برای استان
استاندار خراسان جنوبی، حضور گروه سرمایه گذاری گهر زمین را فرصتی بزرگ برای استان برشمرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در نشست تخصصی گروه سرمایه گذاری گهر زمین خاطرنشان کرد: اقدامات این گروه، در زمینه توسعه صنایع معدنی قابل تحسین است.
وی به تجربه موفق و پیشینه فعالیتی مطلوب این گروه سرمایه گذاری اشاره کرد و تصریح نمود: ما بر اساس سیاست های ستاد توسعه خاوران، به دنبال جلب و جذب چنین سرمایه گذارانی هستیم که توان و تخصص لازم را دارند.
استاندار در این نشست که با موضوع توسعه صنایع معدنی استان برگزار شد، از ظرفیت های بی نظیر خراسان جنوبی گفت و متذکر شد: خراسان جنوبی، به لحاظ گردشگری، کشاورزی، ذخایر معدنی و مرز ، استانی پرظرفیت است.
ملانوری از مرز به عنوان ظرفیتی مطلوب یاد کرد و گفت: علیرغم منافعی که مرز می تواند برای استان به همراه داشته باشد، تاکنون به این فرصت به چشم تهدید نگاه شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مزایای مطلوبی که در استان داریم، متأسفانه تاکنون بهره چندانی به لحاظ درآمد و ثروت برای مردم به همراه نداشته است.
استاندار اظهار داشت: ما علاقه مندیم در راستای اهداف و برنامه های ستاد توسعه خاوران، کاری کنیم که منشأ و محور توسعه برای آینده استان باشد.
ملانوری متذکر شد: تعداد واحدهای صنعتی مرتبط با فرآوری ذخایر معدنی به نسبت ظرفیت موجود استان، بسیار ناچیز است که این موضوع اصلاً برازنده خراسان جنوبی نیست.
وی اظهار داشت: حضور گروه سرمایه گذاری گهر زمین در استان و اعلام آمادگی این مجموعه برای فعالیت در راستای استفاده از ذخایر معدنی و فرآوری صنایع معدنی برای ما بسیار ارزشمند می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژه برنامه‌ی مجازی «امام و بچه ها» در فردوس برگزار شد/۲

ویژه برنامه‌ی مجازی «امام و بچه ها» برگزار شد

درآستانه‌ی فرارسیدن سال‌روز رحلت امام خمینی(ره) ویژه برنامه مجازی امام و بچه‌ها با مشارکت واحد مکاتبه‌ای اداره کل کانون خراسان جنوبی و مرکز فرهنگی وهنری کانون فردوس اجرا شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این ویژه برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت، اندیشه‌ها و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) همزمان با ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

گفتنی است معرفی شخصیت امام و شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان، خاطره گویی  بر اساس کتاب گل‌های باغ خاطره از انتشارات کانون پرورش فکری، معرفی تعدادی از آثار مکتوب امام و قصه گویی بخش‌های برگزار شده ویژه برنامه‌ی امام و بچه‌ها  بود که با حضور اعضای  کودک و نوجوان این مرکز به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 

 

 

 

 

 

قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۸۹۵ نفر رسیدند/۲-۳

در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۹۵ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ نفر آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۶ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۳۹ موردسرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد از شهرستان‌های بیرجند و قاینات هر کدام ۱۷ مورد، شهرستان فردوس ۴ مورد، شهرستان‌های بشرویه، خوسف و سربیشه هرکدام دو مورد و از شهرستان‌های سرایان و درمیان هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.وی گفت: همزمان از ۱۷۶ آزمایش سریع کرونا ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۹۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۷ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۳ بیمار شامل ۱۶ بیمار ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.
به گفته وی تا روز ۵۰ هزار و ۶۵ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته هزار و ۱۳ نفر در استان واکسن نوبت اول دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول دریافت کردند به ۴۱ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: در شبانه روزگذشته همچنین ۱۰۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت دوم را دریافت کردند به ۳ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

 

 

تولید ۲۷ تن کرک و مو در تنها ایستگاه بز کرکی خراسان جنوبی

کمتر از ۱۰ درصد بهترین کرک دنیا فرآوری می‌شود/۲

کمتر از ۱۰ درصد بهترین کرک دنیا فرآوری می‌شود

مدیر جهادکشاورزی سربیشه بیان کرد: با وجود اینکه  شهرستان سربیشه یکی از قطب‌های تولید کرک کشور است، اما تنها کمتر از ۱۰ درصد از این محصول ارزشمند در بخش مود شهرستان فرآوری و تبدیل به محصولاتی ارزشمند می‌شود.

وی گفت: سالانه در شهرستان سربیشه به عنوان تنها ایستگاه بز کرکی خراسان جنوبی ۲۷ تن کرک و مو تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه ایستگاه بز کرکی با هدف اصلاح نژاد دامتولید ۲۷ تن کرک و مو در سربیشه شهرستان در سال ۱۳۷۸ راه‌اندازی شد، گفت: هدف کلی این طرح ترویج و حفظ ژنتیکی بز کرکی منطقه، رشد کمی و کیفی تولیدات کرک، تولید مواد اولیه صنایع و کارخانجات است.

جوادی بایگی افزود: سالانه در این شهرستان ۱۲ تن کرک و ۱۵ تن مو تولید می‌شود و تولید کرک از ایستگاه بز کرکی در سال گذشته ۱۳۰ کیلوگرم بود که تولید آن امسال به ۱۷۰ کیلوگرم افزایش یافت.

وی گفت: تعداد دام سبک شهرستان سربیشه ۱۶۰ هزار رأس است که از این تعداد ۹۶ هزار و ۳۷۴ راس بز و بزغاله و ۶۳ هزار و ۶۲۳ راس گوسفند است.
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به مقاومت زیاد این نژاد در شرایط سخت، توان تولید در شرایط خشکسالی و قدرت راهپیمایی زیاد را از خصوصیات بز کرکی عنوان کرد و افزود: شهرت این بز به دلیل کرک است و در نژاد‌های خالص ۸۰ درصد بدن حیوان را کرک پوشیده است.

جوادی بایگی افزایش تولید شیر و دوقلوزایی را از دیگر خصوصیات این بز ذکر کرد و گفت: مراکز و ایستگاه‌های اصلاح نژاد به عنوان هسته‌های بارز ژنتیکی باعث ایجاد بانک ژن و حفظ نژاد دام است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد؛

تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر در خراسان جنوبی

تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر در خراسان جنوبی خبر داد.

محمد دهقانی در خصوص روند انجام واکسیناسیون در تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفراستان گفت: در خراسان جنوبی ۵۴ هزار و ۵۶۰ دز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد واکسن دریافت شده، دز نوبت اول به ۳۷ هزار و ۹۶۷ نفر و دز نوبت دوم به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر از گروه‌های هدف تزریق انجام شده است.
دهقانی در خصوص درصد واکسیناسیون گروه‌های مختلف در استان گفت: در افراد بالای ۸۰ سال ۸۱ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۴۷ درصد و افراد بین ۷۰ تا ۷۴ سال حدود ۴۴ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

وی گفت: گروه سنی ۸۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند در هر زمانی به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند، ولی سایر گروه‌های سنی مخصوصاً گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ و ۷۰ تا ۷۴ سال حتماً باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک که روز و محل تزریق را مشخص خواهد کرد، در زمان مشخص شده به مرکز مورد نظر مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: گروه سنی زیر ۸۰ سال به هیچ عنوان در خارج از نوبت عنوان شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند که امکان تزریق واکسن برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

دهقانی گفت: مراکز تجمیعی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس و واکسیناسیون خودرویی هم در مرکز غدیر در خیابان پاسداران شهر بیرجند راه اندازی شده است و واکسیناسیون بر اساس فراخوان مراقبین سلامت، انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد؛
گله مردم از رها بودن بازار/۲-۳
آیت الله عبادی با بیان اینکه مواد خام قوانین بازار جهت مبارزه با فساد باید از دین مبین اسلام استخراج شود، گفت: امروز مردم از رهابودن بازار گله مند هستند و امیدواریم دولت آینده بتواند روحیه ملتهب مردم را آرام کند.

آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار داشت: امیدواریم بعد از پیروزی مردم فلسطین و مردم سوریه شاهد برگزاری جشن سوم در ایران با حضور حداکثری و حسن انتخاب باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله بازار دارای ریشه های بسیاری است، افزود: افرادی که می خواهند امانت دار مردم در مایحتاج آنان باشند باید از فقه دین و تعهد به دیانت برخوردار باشند و به دنبال حرام نروند.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها بر اساس سود وارد میادین بازار می شوند و جایگاه سابق بازار از دست رفته است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حکومت باید فکری به حال بازار کند، ادامه داد: مبانی بازار در فقه آمده است و زمانی می تواند موثر باشد که به صورت یک تشکیلات جامع پیاده شود و اگر به صورت جامعه پیاده نشود تاثیرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون برای جوامع بشری حرف اول را می زند، افزود: مهم تر از قانون، مجری قوانین است که چطور قوانین را اجرا کند چرا که ممکن است بهترین قانون به بدترین وجه اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد: قانون باید به نحو بازدارنده اجرا شود چرا که اگر بازدارنده نباشد مشاهده می کنید که فساد به وجود می آید و اگر مجری قانون به وظایف خود به خوبی عمل نکند مشاهده می کنید که قوانین بی اثر هستند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه گران فروش، کم فروش و مجرم نقش باز شکاری در حال حاضر دارند، افزود: بحث جریمه های نقدی بازدارنده نخواهد بود و وقتی قبح این افراد از بین برود اداره جامعه مشکل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کسی دچار تخلفی شد باید به گونه با او رفتار شود که آن فرد از کار خود شرمسار شود.

وی با تاکید بر اینکه مواد خام قوانین بازار در مکتب اسلام وجود دارد، افزود: متاسفانه این قوانین تبیین نشده است و اگر این قوانین از دین مبین اسلام استخراج شود شاهد کاهش فسادها خواهیم بود.

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه مردم از رهابودن بازار گله مند هستند، گفت: مردم می گویند که نظارتی بر بازار وجود ندارد و امیدواریم دولت آینده به بحث بازار توجه بیشتری داشته باشد تا روحیه ملتهب مردم آرام بگیرد.

 

در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان شد

نظارت بر بازار از حالت سنتی خارج شود/۷

۱۹۸ هزار بازرسی در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات انجام شد

  معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی که با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک با دستگاه‌های دیگر و نظارتی را فعال کردیم و ۱۹۸ هزار بازرسی در قالب گشت‌های مشترک تعزیرات انجام شد.

 

«محمدحسن سرابیان»با اشاره به انجام بیش از ۱۹۸ هزار بازرسی مشترک با دستگاه‌های نظارتی در سال گذشته، بیان کرد: اکیپ‌های نظارت در برخی طرح‌های ویژه تا پاسی از شب در کشتارگاه‌ها و مراکز تولیدی حضور داشتند و دادستان‌ها هم با تعزیرات در سراسر کشور به خوبی همکاری داشتند که جای قدرانی دارد.

 

وی در ادامه افزود: سازمان تعزیرات حکومتی طبق قانون، مرجع رسیدگی و صدور حکم است و به موازات آن سازمان دیگری به نام سازمان بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شد.

 

سرابیان با اشاره به اینکه اکنون در بازار دستگاه‌های نظارتی متعددی وجود دارد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا این طور نیست و یک دستگاه متولی نظارت و بازرسی بر بازار است و یک مرجع برای رسیدگی و صدور حکم وجود دارد که در کشور ما باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

نظارت بر بازار از حالت سنتی خارج شود

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: نظارت بر بازار باید از حالت سنتی خارج و سیستماتیک شود تا مردم شاهد نابسامانی در قیمت‌ها نباشند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی در کشور از نظر اقتصادی و نابسامانی‌هایی که در بازار به وجود می‌آید، کلیدی و حساس است.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات بازار است اما در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها مهمتر از آن نظارت و مدیریت بازار است و اگرچه سازمان تعزیرات حکومتی هم اقدامات خوبی در این زمینه داشته اما متولی بازرسی و نظارت دستگاه‌های دیگری هستند که نظارت‌ها باید هدفمند شود و مبتنی بر فناوری روز باشد.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز در بازار به نظارت مستمر نیاز داریم و بیشترین مشکلات در این بخش است.

وی افزود: گرانی‌های فراوان و افسارگسیخته‌ای که اتفاق می‌افتد ناشی از نبود نظارت دستگاه‌هایی است که متولی هستند و اگر نظارت درست شکل بگیرد حالت پیشگیری خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در حال حاضر نظارت‌ها مستمر نیست و باید هر روز بازار را تحت کنترل و نظارت داشته باشیم نه اینکه فقط در مناسبت‌ها طرح نظارتی اجرا شود.

وی تصریح کرد: باید طرح‌هایی اجرا شود که نظارت سیستماتیک را بر بازار حاکم کند یعنی برای کالا از واحد تولیدی تا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، نظارت به حدی باشد که امکان تخلف به حداقل برسد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: امروز پیشرفت‌های بزرگی در حوزه فناوری داریم که از این ظرفیت‌ها باید برای بازرسی و نظارت استفاده بهینه شود.

وی گفت: نابسامانی در بازار بیشتر مورد گلایه مردم است تا اصل گرانی زیرا یک کالا در بازار چند قیمت دارد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اگر افزایش قیمت معقول و با نظارت یکسان اتفاق بیفتد، شاید مردم زیاد نگران نباشند و این روند باید توجیه افکار عمومی را به دنبال داشته باشد.

برداشت‌های شخصی ملاک عملکرد قرار نگیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برداشت‌های شخصی نباید ملاک عملکرد مدیران قرار گیرد تا خدمات قانونمند به مردم ارایه شود.

محمد حسینی افزود: وقتی مجموعه‌ای برای هدف مشترک تلاش می‌کند خروجی مطلوب آن بستگی به هماهنگی بین اجزا دارد و هرچه این مجموعه نزدیک‌تر و همراه‌تر باشد، خروجی بهتر و به نفع مردم است.

وی گفت: اعتماد و همراهی به معنای واقعی باید در یک مجموعه به وجود آید و این همراهی و همگامی در روند امور تاثیرگذار و فوق‌العاده مهم است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی از یک نگاه استان مرزی است که در بخش تعزیرات گرفتاری‌های استان‌های مرزی را دارد.

وی اظهار داشت: این استان از نظر درآمد سرانه بسیار پایین است و مردمی هستند که بخش قابل ملاحظه‌ای در معیشت نیازمند کمک هستند و به لحاظ دینی و انقلابی باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

«محمدحسین اشرفی» مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه پنج هزار و ۴۵۰ پرونده سال ۹۹ در ۶ شهرستان استان تشکیل و مختومه شده است، گفت: در بخش کالا و خدمات در ۱۶ روز، حوزه بهداشت و درمان ۱۴ و قاچاق ۳۰ روز پرونده‌ها رسیدگی شد.

 

مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعبه‌های تجدید نظر نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی با اشاره به انجام گشت‌های مشترک روزانه در سطح استان، افزود: سامانه ۱۳۵ ستاد خبری یکی از ظرفیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی است که روزانه شکایات مردمی از طریق این سامانه بررسی می شود.

 

اشرفی با اشاره به اینکه سال گذشته ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های درمیان و بشرویه راه‌اندازی شد، یادآور شد: در شهرستان‌هایی که فاقد تعزیرات حکومتی هستیم در قالب شعبه سیار به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

 

گفتنی است؛ در این آیین از خدمات «محمدحسین اشرفی» تقدیر و «حسین حسن‌پور» به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی معرفی شد.

 

حسن‌پور پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان بود و اشرفی نیز به افتخار بازنشستگی نایل شد.

 

 

 

 

یک کشته و ۸ مصدوم در قاین-بیرجند/۴

برخورد یک دستگاه وانت پیکان با پژو ۴۰۵ در سه راهی روم شهرستان قاینات یک کشته و ۸ مصدوم برجای گذاشت.

رئیس پلیس راه استان گفت: این حادثه  در سه راهی روم رخ داد که بر اثر این حادثه یک نفر از سرنشینان پژو در دم جان باخت و هشت نفر شامل دو راننده و سرنشینان پژو زخمی شدند که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
سرهنگ رضایی علت این حادثه را انحراف به چپ راننده وانت پیکان اعلام کرد.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی علت این حادثه را انحراف به چپ راننده وانت پیکان بر اثر بی‌احتیاطی اعلام کرد.

 

زمین بیش از ۷ هزار مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی تامین شد/۲-۳

زمین بیش از ۷ هزار مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی تامین شد

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از شروع اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان تاکنون اراضی مورد نیاز برای بهره‌مندی هفت هزار و ۱۴۳ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تامین شده است.

وحید داعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که شامل هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی بیان کرد: با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، این اداره کل اراضی مورد نیاز برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد مسکونی به مساحت ۳۶ هکتار را تامین کرده و تا خرداد امسال در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، سه هزار و ۲۲۷ واحد دارای قرارداد ساخت شده‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اراضی به میزان ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرارداد ساخت است.

وی افزود: از ابتدای شروع طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان جنوبی تاکنون ۲ هزار و ۷۷ واحد وارد مرحله اجرا شده است.

داعی اظهار داشت: در مجموع تعداد ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن استان خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط شناخته شدند، پنج هزار و ۳۳۹ نفر اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن و پنج هزار و ۱۸۹ نفر اقدام به واریز وجه کرده‌اند.

وی گفت: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید زمین مورد نیاز ۲۸۲ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان واگذار شده که میزان آن حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سهمیه این استان هفت هزار و ۱۰۰ واحد است اما بیش از ۹ هزار واحد معادل سه و نیم تا چهار برابر سهمیه اولیه در خراسان جنوبی احداث خواهد شد.

وی افزود: برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

داعی گفت: پیش‌بینی این است که واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن طی ۲ سال آینده در این استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

بر این اساس مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

طرح واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی و همچنین معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور آبان سال گذشته با دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط تصویری در بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های مهم ملی با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان استان در بیرجند رونمایی شد.

همزمان با سراسر کشور قرارداد واگذاری ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه زمین برای واحدهای مسکونی استان خراسان جنوبی به صورت گروهی انجام شد و متقاضیان طرح اقدام ملی در استان به ۱۵۶ گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شده‌اند که این قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروه‌های مربوطه واگذار شد.

بعد از واگذاری قرارداد زمین، این گروه‌ها باید نسبت به تهیه نقشه، اخذ پروانه و ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

 

 

 

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

۴۸۹ هزار زن بیمه شده در کشور داریم/ پیگیری افزایش حقوق مستمری بگیران به ۲۵ درصد

شیرکانی گفت: در حال حاضر ۴۸۹ هزار نفر زن بیمه شده در کشور داریم.

۴۸۹ هزار زن بیمه شده در کشور داریم/ پیگیری افزایش حقوق مستمری بگیران به ۲۵ درصد

به گزارش خبرنگار خاورستان، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بعد از ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران سراسر کشور، اظهار کرد: در کشور یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و ۱۳۰ هزار نفر مستمری بگیر داریم.

وی با بیان این‌که در حوزه نقل و انتقال سوابق بیمه ای هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: بحث خرید خدمت سربازی برای جوانان جامعه هدف از طرف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: سیاست سرمایه گذاری ما سهامداری است نه بنگاه‌داری و صندوق در بحث معوقات فاصله های زیر یکسال را میپذیرد و مشکلی ندارد اما بیش از یکسال امکان خرید بیمه وجود ندارد.

شیرکانی عنوان کرد: در کشور ۱۸۰۰ کارگزار داریم و طی سال گذشته شمار بیمه شده های کشور به ۲۳۶ هزار نفر رسیده که طی ۱۵ سال گذشته رکود بوده است.

وی از فعال شدن بیمه شده های غیر فعال خبر داد و افزود: طرح فعال شدن بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده که تاکنون ۹۲ هزار نفر به طرح بیمه فعال اضافه شدند‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در مورد بیمه زنان، گفت: بیشترین رشد بیمه را در حوزه زنان داشتیم و یکی از هدف گذاری های ما در سال ۱۴۰۰ این است که زنان سرپرست خانوار فاقد بیمه را بیمه کرده و هیچ زن فاقد بیمه ای نداشته باشیم.

شیرکانی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۸۹ هزار نفر زن بیمه شده در کشور داریم.

وی در مورد بیمه برای جوانان، خاطرنشان کرد: به هر جوانی که بیش از ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کند حقوق بازنشستگی بیشتری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان کرد: پیگیری های لازم در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران به ۲۵ درصد انجام شده که اگر موافقت هییت وزیران را بگیریم از همین ماه اعمال خواهد شد.

 

 

 

 

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پوشش رایگان بیمه ۳۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی/ مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شد

اسدی گفت: طی سفر معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی در سال گذشته پوشش رایگان ۳۵ هزار نفر از دهک های پایین درآمدی خراسان جنوبی به تصویب رسید که تاکنون در این راستا ۲۳ هزار نفر شناسایی و معرفی شده و کار مابقی در دست اقدام است.

پوشش رایگان بیمه ۳۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی/ مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شد

به گزارش خبرنگار خاورستان، علیرضا اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: شانزدهمین سالروز تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی افزود: هدف از این بیمه تحت پوشش قرار دادن افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه ای از جمله نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، و … نیستند. در کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت حمایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند‌.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند از تمام مزایای بیمه به جز درمان می‌توانند استفاده کنند.

اسدی عنوان کرد: برای بحث درمان پیگیری های انجام قول نهایی برای تعیین تکلیف داده شده و در حال حاضر بحث درمان جامعه هدف را بیمه سلامت پوشش میدهد.

وی اظهار کرد: از جمله مزایای این بیمه بازنشستگی، مستمری بگیری، از کارافتادگی و فوت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی از انتقال سابقه بیمه بین تامین اجتماعی به این صندوق و بلعکس خبر داد و گفت: جامعه هدف ما عشایر، روستاییان و کشاورزان هستند اما رانندگان بین شهری، افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار، کشاورزان ساکن شهرهای بزرگ، شاغلان فصلی قالیبافان، هنرمندان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعضای پایگاه های بسیج خواهران و برادران شامل جامعه هدف این صندوق می‌شوند‌.

اسدی اظهار کرد: علی رغم شیوع کرونا در سال گذشته اما طی سال ۱۳۹۹ بالاترین میزان جذب و تمدید بیمه را داشته و جزو ۱۰ استان برتر کشور بودیم‌.

وی به ماهیت اختیاری بودن این بیمه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته صندوق خراسان جنوبی موفقیت‌هایی داشته که شامل رتبه برتر شفافیت ماهیت،دریافت نشان درخشان جهش تولید و …. می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: ۸۶ درصد جامعه هدف از خدمات صندوق و ۹۳ درصد جامعه هدف از مجموعه مدیریتی صندوق استان رضایت دارند.

اسدی در مورد مشکل انتقال سابقه بیمه، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری هایی که انجام شده مشکل انتقال سابقه بیمه برطرف شده و مشکل خاصی در این مورد نیست.

وی از بورسیه فرزندان بیمه شده ها با توجه به رتبه های کسب شده در کنکور سراسری خبر داد و افزود: طرح همسان سازی حقوق برای اولین بار در سال گذشته انجام شده و ۵۲.۵ درصد افزایش حقوق داشتیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: کمک هزینه به خانواده‌هایی که درگیر کرونا بودند پرداخت شده است.

اسدی عنوان کرد: در سال گذشته چهار هزار ۵۰۶ نفر سهمیه بیمه استان بود اما ۷ هزار و ۶۹۴ نفر جذب شدند که سه هزار نفر از این تعداد در بحث صنایع دستی طبق پیگیری استانداری و با تامین اعتبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد بیمه شده‌های استان دو هزار و ۹۵۶ نفر و ۲۵ هزار و ۸۸ نفر تمدید بیمه داشتیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۹۴ نفر بیمه شده و حدود ۳۳ هزار نفر تمدید بیمه انجام شده است.

اسدی بیان کرد: جمعیت جامعه روستایی و عشایری استان ۱۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر است. جمعیت جامعه شهری زیر ۲۰ هزار نفر ۵۰ هزار و ۱۷۱ نفر بوده و مجموع جامعه هدف ۱۵۳ هزار و ۸۰۱ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: طی سفر معاونان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بهمن ماه سال گذشته به خراسان جنوبی دو مصوبه برای استان داشته که اولی بحث ساختمان اداری صندوق بیمه در مکان سایت اداری بود که تامین اعتبار انجام و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. در اولین مرحله ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساختمان صندوق تامین اعتبار انجام شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: مصوبه دوم پوشش رایگان ۳۵ هزار نفر از دهک‌های پایین درآمدی در استان بود که تاکنون ۲۳ هزار نفر شناسایی و معرفی شده و مابقی در دست اقدام است.

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی از استان‌های برتر در امنیت سرمایه‌گذاری است

خراسان جنوبی از استان‌های برتر در امنیت سرمایه‌گذاری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با وجود داشتن مرز طولانی با افغانستان و قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر اما از استان‌های برتر در امنیت به ویژه امنیت سرمایه‌گذاری است و رتبه برتر کشوری را در این زمینه داریم.

حمید ملانوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات محموله بزرگ مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی استان برای مبارزه با مواد مخدر و تامین امنیت افزود: این اقدام نیروی انتظامی در واقع هدیه سلامتی و امنیت به مردم است.

وی اظهار داشت: با وجود مرزی بودن، وسیع و کویری بودن خراسان جنوبی، اقدامات نیروهای انتظامی در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی و قضایی برای ایجاد و حفظ امنیت پایدار در منطقه قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از نهادهایی که در دوران شیوع کرونا همواره در صحنه بوده، نیروی انتظامی است و اقدامات موثری در زمینه کنترل عبور و مرور و محدودیت‌ها توسط این نهاد انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته فشار زیادی به مجموعه نیروی انتظامی وارد شد چرا که در کنار رسالت اصلی خود یعنی تامین امنیت، در زمینه مدیریت کرونا هم ورود پیدا کرد.

ملانوری با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر خراسان جنوبی در سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافت گفت: این رشد کشفیات نشان‌دهنده این است که هیچ موضوعی رسالت اصلی نیروی انتظامی را تحت الشعاع قرار نداده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان از کشفیات مواد مخدر بازدید کرد و کتاب اطلس جامع امنیتی کویر خراسان جنوبی نیز با حضور وی رونمایی شد.

این کتاب ۱۸۰ صفحه‌ای بانک اطلاعاتی جامع برای دستگاه‌های امنیتی و نظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود که عمده محورهای عبور اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در آن درج شده است.

بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی یک هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی در خراسان جنوبی کشف شد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرکز مشترک دارد و سومین استان پهناور ایران بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان است.

 

 

بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال با ۲۵ باند که در حمل و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند، برخورد کردیم.

وی افزود: این محموله‌های مواد مخدر طی ۶۹ عملیات جداگانه کشف و ۴۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: طی هفته گذشته نیز ۲ تن و ۶۴۴ کیلوگرم مواد مخدر با تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی استان کشف شد.

وی گفت: این کشفیات در سه عملیات مهم انجام شده و در سال جاری این محموله بیشترین کشفیات مرفین بوده است.

سردار فرشید افزود: در ارتباط با محموله‌های سنگینی که هفته گذشته کشف کردیم، سه نفر دستیگر شدند و ۲ دستگاه خودروی سنگین نیز توقیف شد.

وی اظهار داشت: از استاندار، اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان که با همراهی و همکاری خود از مجموعه ما حمایت کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

 

کشف و ضبط محموله مرفین

ماموران انتظامی خراسان جنوبی در بازرسی از دو تریلی حامل مواد مخدر صنعتی در شهرستان طبس یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان در بازدید استاندار از  محموله های کشف مواد مخدر در استان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۲ تریلی حامل مواد مخدر را که در حال تردد به سمت شهر‌های مرکزی کشور بودند؛ شناسایی کردند که در عملیاتی پلیسی هر ۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر شدند.
سردار فرشید افزود: مأموران در بازرسی از خودرو‌ها یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به کشف دو تن و ۶۴۴ کیلوگرم انواع مخدر در هفته گذشته در استان، گفت: این مقدار مواد مخدر در ۶۹ عملیات از نقاط مختلف استان کشف شد.

سردار فرشید افزود: در این عملیات‌ها ۱۳۸ قاچاقچی دستگیر و ۴۱ دستگاه توقیف شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شده است گفت: با ۲۵ باند قاچاق نیز در این رابطه برخورد شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با  مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

در پایان از کتاب اطلس  جامع امنیتی کویر استان خراسان جنوبی رونمایی شد.
رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در استان خراسان جنوبی:

آیت الله رئیسی با مردم صادق و شفاف خواهد بود / درب ستادهای آیت الله رئیسی به روی همه جناح‌ها و افراد دلسوز به نظام و انقلاب باز است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آیت الله رئیسی با مردم صادق و شفاف خواهد بود،گفت:درب ستادهای آیت الله رئیسی به روی همه جناح‌ها و افراد دلسوز به نظام و انقلاب باز است

آیت الله رئیسی با مردم صادق و شفاف خواهد بود / درب ستادهای آیت الله رئیسی به روی همه جناح‌ها و افراد دلسوز به نظام و انقلاب باز است

به گزارش خبرنگار خاورستان،حجت الاسلام والمسلمین حسین مختاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انتخابات باید همراه با اندیشه و تفکر باشد که نتیجه آن قطعا پیروزی است.

وی با بیان اینکه باید با اخلاص، نیت، تفکر و اندیشه ورزی در انتخابات شرکت کنیم افزود: امید است شعار ما این باشد که با اندیشه این مسیر را ادامه دهیم تا این نابسامانی‌ها که باعث بدنامی نظام و اسلام شود سامان پیدا کند.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز با رفتن و آمدن یک فرد و با شعار و حرف کارها درست نمی‌شود بیان کرد: کشور نیازمند تحول و تغییر است تا فرهنگ مادی غربگرا را کنار بزنیم و فرهنگ ناب انقلابی و اسلامی را در جامعه حاکم کنیم.

مختاری با بیان اینکه ما باید نظام اسلامی را حفظ کنیم تصریح کرد: تحمل وضع موجود و اکتفا کردن به آمدن چهره جدید عاقلانه نیست بلکه راه اصلی تغییر و تحول است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان بر ضرورت تحول و جوانگرایی تاکید کردند خاطرنشان کرد: امید است این تحول صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی شایستگی، سلامت و سابقه لازم را دارد تا این تحول را ایجاد کند یادآور شد: در این راستا ما قلبا از ایشان حمایت می کنیم تا کشور از این نابسامانی‌ها نجات یابد و قطار انقلاب در مسیر رسیدن به تحولات اسلامی در مسیر آرمان‌های انقلاب پیش برود.

مختاری با اشاره به تشکیل ستاد آیت الله رئیسی در شهرستان‌های استان اظهار داشت: ستادهای شهرستانی با تلاش شبانه روزی تماما در شهرستان‌ها ایجاد و مسئول ستاد در همه شهرستان‌ها مشخص شده است.

وی به بخشی از سیاست‌های ستاد اشاره کرد و گفت: اگر این سیاست‌ها به خوبی اعمال شود امید است به دو هدف مهم که مشارکت حداکثری مردم و رأی حداکثری آیت الله رئیسی است برسیم.

درب ستادهای آیت الله رئیسی به روی همه جناح‌ها و افراد دلسوز به نظام و انقلاب باز است

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی جذب حداکثری و دفع حداقلی را یکی از سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: چتر ستاد بر روی کسی پوشیده نیست و درب ستاد بر روی جوانان و هرکسی که دغدغه مند به مشکلات مردم و علاقه مند به آیت الله رئیسی است باز است.

مختاری بیان کرد: با توجه به رای پایه ۱۶ میلیونی در سال ۹۶ و محبوبیتی که آیت الله رئیسی در قوه قضاییه به دست آورده است به انتخاب ایشان امیدوار هستیم، اما آیت الله رئیسی تاکید دارند لحظه‌ها را از دست ندهید و کسانی که بی تفاوت هستند را با گفت‌وگوی چهره به چهره جذب حداکثری را عملیاتی کنید.

وی با اشاره به اینکه شعار آیت الله رئیسی هر خانه یک ستاد است افزود: تلاش ما بر این است که انشالله با اخلاص در انجام وظیفه و دقت در تشخیص وظیفه فعالیت کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی افزود: ستاد آیت الله رئیسی جایی نیست که در آن بریز و به پاش باشد بلکه از طریق کمک‌های مردمی حمایت می شود بنابراین کسانی که در این ستاد کار می کنند باید اخلاص داشته باشند.

مختاری قانونمداری را یکی دیگر از سیاست‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این مهم مورد تاکید آیت الله رئیسی است که باید همه قانون را رعایت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اخلاق مداری یادآور شد: اخلاق مداری اصلی است که باید رعایت شود، زیرا آیت الله رئیسی عقیده دارند کاری بدون اخلاق برکت ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی صداقت با مردم را یکی دیگر از سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: باید اعضای ستاد با مردم صادق باشند و گذشته آیت الله رئیسی بسیار روشن و شفاف است، بنابراین اعضای ستاد باید با مردم با صداقت و شفافیت از گذشته آیت الله رئیسی حرف بزنند.

مختاری با اشاره به اینکه پرهیز از وعده‌های نادرست یکی از ارکان اخلاق مداری است و نباید به مردم وعده نادرست داد گفت: انشالله با همت و وعده مردم و حضور حداکثری مردم و همت آیت الله رئیسی اوضاع کشور حرکت معقول و رو به بهبود پیدا کند و مردم آرامش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امید است با انتخاب آیت الله رئیسی مردم طعم یک دولت جوانگرای انقلابی را بچشند خاطرنشان کرد: پرهیز از اسراف و هزینه‌های کلان یکی دیگر از سیاست ها است، قصد تبلیغات پوستری را نداریم‌ و ‌هدف بیشتر روشنگری در فضای مجازی است.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی افزود: با یک انضباط مالی از هر نظر حرکت خواهیم کرد تا مردم متوجه شوند در این ستاد نماد صفا و صمیمیت حاکم است.

مختاری با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی قصد سفر به استان‌ها را ندارند گفت: ایشان عقیده دارند، برای ما اصل سلامت مردم است و برای اینکه هم سلامت مردم به خطر نیفتد و ‌هم ‌قانون حفظ شود قصد سفر به استان‌ها را نداریم.

وی با بیان اینکه باید کسی انتخاب شود که نسبت به فرهنگ ناب اسلامی باورمند باشد و این فرهنگ را بشناسد خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی توجه به مردم، عدالت، پرهیز از فساد و دروغگویی و غیره مورد تاکید است.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی افزود: رئیس جمهور آینده باید کسی باشد که به فرهنگ ناب، فاخر ما و فرهنگ اهل بیت آگاهی داشته و اهل فرهنگ باشد زیرا در این صورت کشور و مردم ما آسیب نمی بینند.

۸۰ درصد مشکلات امروز کشور مربوط به داخل و بی تدبیری‌ها است

مختاری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات امروز کشور مربوط به داخل و بی تدبیری‌ها است تصریح کرد: بر اساس گذشته آیت الله رئیسی ایشان نماد اسلام ناب فاخر و از جنس مردم و قابل برای تشکیل دولت مردمی است تا ایران قوی داشته باشیم تا دشمن مجبور شود ما را به رسمیت بشناسند زیرا آنان می‌خواهند ما زیر چتر آنان برویم.

وی با بیان اینکه امروز پشت مرزهای کشور استکبار، صهیونیسم و وهابیت کمین کرده‌اند یادآور شد: همه ما وظیفه داریم اکنون که آیت الله رییسی اعلام آمادگی کرده و به میدان آمده و دردها را به‌خوبی می‌شناسد، توان حل مشکلات را هم دارد به میدان بیاییم.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم ما شناخت لازم را در سطح کشور دارند یادآور شد: پایه رأی ۱۶ میلیون آیت الله رئیسی در سال ۹۶ پایه بسیار قوی است و‌ فعالیت آیت الله رئیسی در قوه قضاییه بسیار خوب بوده است و نشان داد ایشان مرد عمل است.

مختاری با اشاره به اینکه با بسیاری که صحبت می شود پشیمان هستند که چرا به در سال ۹۶ به آیت الله رئیسی رأی نداده اند گفت: همچنین کسانی که در دوره قبل به ایشان رای دادند پشیمان نیستند و این میزان رای برای کسی که اولین بار وارد عرصه می‌شود، کم نیست.

وی با بیان اینکه باید برای مشارکت بیشتر و رأی بیشتر تلاش کرد بیان کرد: هویت آیت الله رئیسی با اسلام و انقلاب تعریف می‌شود اما از باند و باندبازی و جناح و جناح‌بازی و اسم‌های بی‌مسما مستقل است که یکی اسمش را اصلاح‌طلب و دیگری اصولگرا می‌گذارد که گاهی نه او اصلاح‌طلب به دنبال اصلاح واقعی است نه اصولگرا چندان پایند به اصول است؛ البته به همه مربوط نمی‌شود ولی در بین آنها افراد متقلب هم هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی با بیان اینکه آیت الله رئیسی مستقل آمد تا در کشور تحول به معنای واقعی کلمه را ایجاد کند بیان کرد: آیت الله رئیسی شخصیتی است که به حزب و جناح کاری ندارد.

مختاری با بیان اینکه آمدن آیت الله رئیسی ۳ برکت بزرگ دارد اظهار داشت: حضور ایشان مشارکت را بالا می برد و امید را در مردم افزایش می‌دهد، همچنین ایشان یک شخصیت وحدت بخش است که همه نیروهای انقلاب حول آن حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: همه نیروهای ارزشی و کارآمد ایشان را قبول دارند و ایشان نیز همه جناح ها و حزب ها را قبول دارند و یک شخصیت وحدت بخش هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی ‌رئیسی در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از پیروزی ایشان همه حاضر هستند زیر چتر ایشان کار کنند گفت: یکی از مشکلات کشور این است که شایسته سالاری رفته بود و یارگیری‌هایی که در ستاد انتخاب وجود داشت مبنا قرار می گیرد، اما ایشان از همه نیروهای دغدغه مند ایرانی اعم از اصلاح طلب و ‌اصول گرا استفاده خواهند کرد به شرطی که نسبت به ارزش‌های انقلاب و مردم دغدغه مند باشند.

مختاری با بیان اینکه باید تمام نیروهای دغدغه مندی که به استقلال و آزادی ایران دغدغه دارند وارد میدان شوند گفت: در خراسان جنوبی در سال ۹۶ نیز ۷۶ درصد رأی مردم برای آیت الله رئیسی بود، امسال بنا بر این است که هم مشارکت بالاتر برود و هم در این دوره رقم رای بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه مشارکت مهم تر از خود رأی است زیرا تقویت نظام مهمتر است اظهار داشت: امسال اکثریت قاطع سبد رأی آیت الله رئیسی خواهد بود.

 

 

 

 

 

امام جمعه اهل سنت: حضور در انتخابات وحدت‌آفرین است/۲

امام جمعه اهل سنت: حضور در انتخابات وحدت‌آفرین است

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا حضور در انتخابات را وحدت‌آفرین دانست و گفت: مردم با حضور حداکثری در انتخابات در جهت حفظ عزت، وحدت و آرامشی که جامعه دارد، گام بر می‌دارند.

مولوی سید محمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عزت، وحدت و آرامشی را که خداوند متعال به جامعه ما عنایت کرده است، باید قدردان باشیم و با حضور خود در انتخابات آن را حفظ کرده و ارتقا دهیم تا با وحدت ملی در آینده شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی گفت: حضور مردم در همه انتخابات گذشته قدرت و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را به اثبات رسانده است و هرچه مردم حضور بیشتری در پای صندوق‌های رای داشته باشند، دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی مایوس‌تر خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا بیان کرد: دشمنان با توطئه‌های مختلف به دنبال این هستند که ملت ایران حضور کمرنگی در پای صندوق‌های رای داشته باشد و حضور گسترده مردم در میدان انتخابات تبلیغات و نیت سوء آنان را خنثی و نقش بر آب می‌کند.

وی اظهار داشت: شخصی هم که با رای بیشتر و پشتوانه قوی مردمی به عنوان خادم مردم انتخاب می‌شود، قدرت چانه‌زنی بیشتری در عرصه بین‌الملل خواهد داشت تا بتواند در برابر توطئه‌ها و حرکت‌های شوم دشمنان قیام کند و از حقوق ملت در عرصه بین‌الملل دفاع کند.

مولوی حسینی گفت: در سطح جهان تمامی کشورهای دوست و دشمن انتخابات ما را رصد می‌کنند بنابراین هرچه مردم حضور بیشتری داشته باشند، دشمنان در طراحی برنامه‌های خود علیه ما ناامید و دوستان امیدوارتر خواهند شد.

وی انتخابات را عرصه مشارکت در تعیین سرنوشت توصیف کرد و افزود: مردم به عنوان یک وظیفه ملی و شرعی باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا تصریح کرد: ایران اسلامی وطن همه ماست و برای امنیت آن شهدای‌ زیادی تقدیم شده است لذا در ۲۸ خرداد اهل سنت و تشیع با وحدت و قدرت حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

وی گفت: جامعه اهل سنت در تمامی انتخابات گذشته حضور حداکثری داشته‌ است و در انتخابات پیش‌رو هم به کوری چشم دشمنان پای نظام و انقلاب خود هستند و مشارکت حداکثری خواهند داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد؛

کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در خراسان جنوبی/۲-۳

کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه‌های فرسوده آب خراسان جنوبی در سال جاری ۲.۵ درصد کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به فرسودگی ۳۲ کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در سال ۱۴۰۰ درصدی شبکه آب روستایی معادل هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۲۷ درصدی شبکه آب شهری معادل ۷۰۰ کیلومتر فرسوده گفت: ۱۲ پیمانکار در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات اصلاح شبکه آب هستند.

حسین امامی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای عملیات اصلاح و نوسازی شبکه و تعویض کنتور در خراسان جنوبی در حال جذب است.

وی گفت: با توجه به هزینه زیاد عملیات اصلاح شبکه چند سالی است نشت یابی با استفاده از دستگاه‌های نشت یاب انجام می‌شود و این عملیات با اولویت مناطق با بافت شنی برای تشخیص نشت‌های نامرئی اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸۵ روستا تحت پوششش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است گفت: بیش از ۵۹۲ روستا بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۵۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

امامی با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گفت: ۱۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، نیازمند شبکه آبرسانی است

 

 

 

 

خانه دار شدن ۲۷۳ معلم در خراسان جنوبی/۲-۳

در طرح تأمین مسکن فرهنگیان، ۲۷۳ نفر از فرهنگیان استان صاحب خانه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز با بیان این خبر گفت: برای اجرای طرح تأمین مسکن فرهنگیان، ۲ هزار و ۶۹۱ معلم، ثبت‌نام کردند که هزار و ۹۶۸ نفر، یا انصراف داده و یا در مرحله پالایش پس از استعلام از ثبت املاک، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی، صلاحیتشان برای استفاده از مزایای طرح تأیید نشد.

واقعی با اشاره به اختصاص احداث ۱۸۴ واحد در فاز اول برای مرکز استان، افزود: از این تعداد، ۱۴۳ نفر در شهرستان بیرجند به پروژه متصل شده اند که متولی احداث این واحد‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آورده ۱۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی این ۲۷۳ معلم استان، گفت: در شهرستان طبس ۶۶ نفر و در شهرستان نهبندان نیز ۶۴ نفر به پروژه متصل شده اند که متولی ساخت نیز خود فرهنگیان می‌باشند و هر قطعه زمین به دو نفر واگذار می‌شود تا در ۲ طبقه بعلاوه پیلوت احداث کنند.

 

 

 

 

آبیاری نوین در سربیشه ۱۴ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی داشت/۲

آبیاری نوین در سربیشه ۱۴ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی داشت

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: با اجرای چهار هزار و ۵۸۸ هکتار طرح آبیاری نوین در این شهرستان، سالانه ۱۴ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

مریم جوادی بایگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۸۲ تاکنون چهار هزار و ۵۸۸ هکتار طرح نوین آبیاری با اعتبار دولتی ۲۶ میلیارد و ۱۱ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده است.

وی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سال گذشته ۳۵۹ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان در شهرستان سربیشه اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: با اجرای این مقدار سامانه نوین آبیاری در سال گذشته ۸۹۹ هزار متر مکعب در آب مصرفی بخش کشاورزی شهرستان صرفه‌جویی شده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین باعث کاهش شدید هدررفت آب در بخش کشاورزی می‌شود و در مجموع به طور میانگین راندمان آب در آبیاری تحت فشار ۹۰ درصد و آبیاری کم‌فشار ۷۰ درصد است.

جوادی بایگی افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی در این بحران خشکسالی راهکار اساسی برای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی راندمان بالای آبیاری و کاهش مصرف آب، کاهش رشد علف‌های هرز، استفاده از برخی سموم و کودها همراه آب آبیاری، تفکیک آب مورد نیاز به تفکیک نوع گیاه و کاهش هزینه کارگری را از مزایای اجرای این سامانه‌ها ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: تاکنون ۲۹۵ هزار متر انتقال آب با لوله با اعتبار دولتی هفت میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان در این شهرستان اجرا و سه میلیون و ۷۵ هزار متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

تولید ۲۷ تن کرک و مو در سربیشه

وی با بیان اینکه ایستگاه بز کرکی با هدف اصلاح نژاد دام شهرستان در سال ۱۳۷۸ راه‌اندازی شد افزود: هدف کلی این طرح ترویج و حفظ ژنتیکی بز کرکی منطقه، رشد کمی و کیفی تولیدات کرک، تولید مواد اولیه صنایع و کارخانجات و فراهم کردن امکان توسعه پایدار بز کرکی منطقه است.

جوادی بایگی مقاومت زیاد این نژاد در شرایط سخت، توان تولید در شرایط خشکسالی و قدرت راهپیمایی زیاد را از خصوصیات بز کرکی عنوان کرد و گفت: شهرت این بز به دلیل کرک است و در نژادهای خالص ۸۰ درصد بدن حیوان را کرک پوشیده است.

وی افزایش تولید شیر و دوقلوزایی را از دیگر خصوصیات این بز ذکر کرد و افزود: مراکز و ایستگاه‌های اصلاح نژاد به عنوان هسته‌های بارز ژنتیکی باعث ایجاد بانک ژن و حفظ نژاد دام است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار داشت: سالانه در این شهرستان ۱۲ تن کرک و ۱۵ تن مو تولید می‌شود و تولید کرک از ایستگاه بز کرکی در سال گذشته ۱۳۰ کیلوگرم بود که تولید آن در سال جاری به ۱۷۰ کیلوگرم افزایش یافت.

وی گفت: تعداد دام سبک شهرستان سربیشه ۱۶۰ هزار راس است که از این تعداد ۹۶ هزار و ۳۷۴ راس بز و بزغاله و ۶۳ هزار و ۶۲۳ راس گوسفند است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

قضاوت داوران خراسان جنوبی در مسابقات لیگ دسته ۳ فوتبال کشور/۷

داوران فوتبال خراسان جنوبی در مسابقات لیگ دسته ۳ بزرگسالان کشور سوت می زنند.

آقایان آرمند، مالک و ابراهیمی داوران خراسان جنوبی رقابت تیم‌های یزدلوله و قضاوت داوران خراسان جنوبی در مسابقات لیگ فوتبال کشورسپاهان نوین اصفهان را که ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه فردا در ورزشگاه شهید نصیری شهر یزد برگزار می‌شود قضاوت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

بیش از ۱۶ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند – ایرنا – فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۲۵ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

وی بیان کرد: طی یک هفته گذشته با تلاش ماموران پلیس در خراسان جنوبی ۲ تن و ۶۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۶۹ عملیات جداگانه کشف شده که عمده کشفیات از نوع مرفین بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۲ دستگاه تریلی حامل مواد مخدر را که در حال تردد به سمت شهرهای مرکزی کشور بودند، شناسایی کردند و در عملیات پلیسی هر ۲ خودرو توقیف و سه متهم دستگیر شدند.

وی افزود: ۲ تریلی حامل مواد مخدر صنعتی در شهرستان طبس، شناسایی و توقیف شدند و در بازرسی از آنها یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف شد.

سردار فرشید اظهار داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی با قدردانی از استاندار، اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان برای همراهی و همکاری با این مجموعه تاکید کرد: پلیس به طور شبانه‌روزی تحرکات اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را رصد می‌کند و اجازه ناامنی و جولان به مخلان امنیت عمومی را نخواهد داد.

 

 

 

امکان نصب بنر تبلیغاتی در ۲٠ نقطه بیرجند

امکان نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار‌ی بیرجند با بیان این کهنصب بنر تبلیغاتی در ۲٠ نقطه بیرجند ساماندهی تبلیغات کاندیدا‌ها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، گفت: نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲٠ نقطه انجام دهند.
جان آور افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر با توجه به مصوبه کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان بیرجند و برای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی می‌توانند در مناطق دوگانه شهر بیرجند ۴ محل تبلیغات با رعایت دستور العمل‌ها و اخذ مجوز از سازمان بر پاکنند.
وی با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد، گفت: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت الله مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵٠ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، افزود: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند.
جان آور گفت: بنر‌هایی در خصوص انتخابات در سطح شهر نصب شده است و روزشمار انتخابات نیز در میدان ابوذر نصب شده است.
به گفته وی ساماندهی تبلیغات کاندیدا‌ها موجبات آن را فراهم می‌آورد که میزان تبلیغات در یک سطح باشد و در عین حال ضمن رعایت موارد قانونی، در مسیر حفظ و کنترل سیمای منظری شهری و کاهش آلودگی بصری نیز با برنامه ریزی حرکت کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند افزود: شهرداری به عنوان مسئول حفظ نظم و پاکیزگی محیط شهری برابر قانون وظیفه برخورد با اقدامات غیرقانونی ستاد‌های تبلیغات نامزد‌ها را با هماهنگی نهاد‌های ذیربط بر عهده دارد و هرگونه اقلام غیرمجاز که در محیط شهری و بر روی دیوار‌ها و تاسیسات عمومی و خصوصی و اداری نصب شود بلافاصله به وسیله اکیپ آماده شهرداری جمع آوری و برچیده خواهد شد.
لازم به ذکر است به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری که انتخابات پرشور را رمز بیمه کشور می‌دانند و با هدف پرشور برگزار کردن انتخابات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نهایت همکاری را در چارچوب قانون با کاندیدا‌ها همکاری می کند.

 

 

 

تولید ۲۷ تن کرک و مو در تنها ایستگاه بز کرکی خراسان جنوبی/۲-۳

سالانه در شهرستان سربیشه به عنوان تنها ایستگاه بز کرکی خراسان جنوبی ۲۷ تن کرک و مو تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه ایستگاه بز کرکی با هدف اصلاح نژاد دامتولید ۲۷ تن کرک و مو در سربیشه شهرستان در سال ۱۳۷۸ راه‌اندازی شد، گفت: هدف کلی این طرح ترویج و حفظ ژنتیکی بز کرکی منطقه، رشد کمی و کیفی تولیدات کرک، تولید مواد اولیه صنایع و کارخانجات است.

جوادی بایگی افزود: سالانه در این شهرستان ۱۲ تن کرک و ۱۵ تن مو تولید می‌شود و تولید کرک از ایستگاه بز کرکی در سال گذشته ۱۳۰ کیلوگرم بود که تولید آن امسال به ۱۷۰ کیلوگرم افزایش یافت.

وی گفت: تعداد دام سبک شهرستان سربیشه ۱۶۰ هزار رأس است که از این تعداد ۹۶ هزار و ۳۷۴ راس بز و بزغاله و ۶۳ هزار و ۶۲۳ راس گوسفند است.
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به مقاومت زیاد این نژاد در شرایط سخت، توان تولید در شرایط خشکسالی و قدرت راهپیمایی زیاد را از خصوصیات بز کرکی عنوان کرد و افزود: شهرت این بز به دلیل کرک است و در نژاد‌های خالص ۸۰ درصد بدن حیوان را کرک پوشیده است.

جوادی بایگی افزایش تولید شیر و دوقلوزایی را از دیگر خصوصیات این بز ذکر کرد و گفت: مراکز و ایستگاه‌های اصلاح نژاد به عنوان هسته‌های بارز ژنتیکی باعث ایجاد بانک ژن و حفظ نژاد دام است.

هفتمین وقف جدید در شهرستان نهبندان/۲

وقف بانوی روستایی از شهرستان نهبندان آب و اراضی در روستای میغان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گفت: فاطمه محمدی نیم روز آب و اراضی از مزرعه و قنات کریم آباد روستای میغان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال وقف کرد.
حجت الاسلام بخشی پور افزود: این موقوفه به نیت هزینه کرد دهه فاطمیه وقف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*