اخبار خراسان جنوبی / رشد ۲۰ برابری گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در هشت سال

 

 

ارزش کالاهای صادراتی خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافت/۷

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۲ ماه نخست امسال از لحاظ ارزش ۱۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۳۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در این مدت از نظر وزنی ۳۷۱ هزار و ۹۴۳ تن بوده که از نظر وزن ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از این میزان در حوزه صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود هزار و ۳۹ فقره اظهارنامه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این اظهارنامه‌ها به ارزش ۲۸ میلیون و هشت هزار و ۴۵۶ دلار و وزن ۱۴۹ هزار و ۶۶۷ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۶۵ درصد و به لحاظ ارزش ۳۷ درصد افزایش دارد و از نظر وزن ۳۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: صیفی‌جات، روغن سوخت تقطیری، سیمان، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، میلگرد، قیر و خرما عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان خراسان جنوبی به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان بوده است.

رحیمی‌زاده با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) افزود: در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۲ هزار فقره پروانه به ارزش ۸۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۶۶ دلار و وزن بیش از ۲۲۲ هزار و ۲۷۶ تن صادر شده است.

وی گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۲۸ افزایش یافته و از نظر وزن هفت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع، هیدروکربن و از این قبیل بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به واردات قطعی استان گفت: از ابتدای امسال پنج فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۱۹ دلار و وزن ۲۷۴ تن تشکیل شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۷ درصد، از نظر ارزش هزار و ۱۴۹ درصد و از نظر وزن ۲۷۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را کائوچو، ترنجبین و شاهدانه بو داده تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشور امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۶۴ دلار و وزن ۱۹۰ کیلوگرم نیز تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۳۸، از نظر ارزش ۹ درصد و از نظر وزن ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و خشکبار، زعفران، البسه و شیرینی از عمده کالاهای صادر شده هستند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال سه فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش هزار و ۱۵۰ دلار و وزن ۱۱ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۰ درصد، ارزش ۴۵ درصد و از نظر وزن ۷۳ کاهش نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده گفت: کالای وارد شده دوربین دوچشمی است که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا و دانمارک بوده‌اند.

وی درباره خدمات مسافری در مرزهای خراسان جنوبی گفت: در ۲ ماه نخست سال جاری به هزار و ۲۸۱ نفر مسافر ورودی و هزار و ۴۶۱ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافران ورودی ۲ هزار و ۱۴۷ درصد و مسافران خروجی ۸۰۷ درصد افزایش داشته است همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

وی عنوان کرد: در ۲ ماه گذشته ۴۷۶ دستگاه کامیون به وزن ۱۳ هزار و ۴۸۲ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و سایر از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۶ درصد کاهش و از نظر وزن یک درصد افزایش داشته است.

 

 

 

رشد ۳۳۰ درصدی فروش اموال تملیکی در خراسان جنوبی/۷

رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی گفت: فروش اموال تملیکی در دوماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

شیخ زاده رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در دوماهه‌ی اول امسال فروش اموال منقول ۳۳۰ درصد و اموال غیر منقول ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در دوماهه‌ی اول امسال بیش از ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اموال منقول و غیر منقول از طریق مزایده و مذاکره به فروش رسیده است.

شیخ زاده با اشاره به این که کالا‌های به فروش رسیده شامل کالا‌های فساد شدنی، لوازم خانگی، پارچه، لوازم یدکی و احشام است اظهار کرد: فروش این کالا‌ها در دوماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی تصریح کرد: این ماه ۲۳۶ ردیف کالای فاقد مجوز بهداشت که شامل اقلام خوراکی، آرایشی، بهداشتی، ناس، پان، انفیه و دارو است منهدم می‌شوند.

او ادامه داد: ارزش این کالا‌ها ۸۴۶ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان برآورد شده است.

 

 

 

 

 

 

کشف۵۷ کیلو تریاک در طبس/۴

جانشین انتظامی”طبس” از کشف ۵۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک کامیونت باری توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ” جواد عباسی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”دیهوک” شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیونت باری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیونت ۵۷ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

پلیس از مخفیگاه قاچاقچیان ۵۳ کیلو گرم تریاک کشف کرد/۴

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵۳ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک دپو شده در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند.
به گزارش امروز راسان چنوبی، سرهنگ”غلامرضا شاهوردی” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با دریافت اخباری مبنی بر دپوی مواد مخدر در یکی از منازل مسکونی واقع در شهرستان”بیرجند”، پیگیری موضوع و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.
وی بیان داشت: مأموران محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند که در بازرسی از منزل ۵۳ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که دپو شده بود کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

ضعف در بازاریابی و بسته بندی تولیدات مانع توسعه و گسترش گیاهان دارویی/۲
بخشایی با بیان اینکه ضعف در بازاریابی و بسته بندی تولیدات گیاهان دارویی مانع توسعه و گسترش این بخش شده است، گفت: بحث تولید گیاهان دارویی می تواند در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به خصوص در روستاها نقش موثری را ایفا کند.

«داوود بخشایی» در گفتگو با  شبستان  اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی طبس زیرکشت گیاهان دارویی مختلفی از جمله انغوزه، زیره سبز، نعنا معمولی، ریحان، گشنیز، نعناع فلفلی، شوید، آلوئه ورا، شنبلیله، گل محمدی، گلرنگ و … قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه سالانه از این اراضی ۲۶۵ تُن گیاه دارویی برداشت می شود، افزود: گیاهان دارویی برداشت شده در شهرستان طبس برای فروش به سراسر استان و استان های دیگری از جمله خراسان رضوی و تهران ارسال می شود.

وی در ادامه بیان کرد: کشاورزان شهرستان طبس در فصل بهار به برداشت نعنا، نعنا فلفلی، ریحان، زیره سبز، گل محمدی و بخشی از محصول گشنیز و شوید مشغول هستند.

بخشایی به تسهیلات لازم برای توسعه بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در جهت توسعه بخش گیاهان دارویی تسهیلاتی با نرخ چهار درصد برای کشت گیاهان یکساله مدت زمان بازپرداخت یکسال و برای کشت گیاهان چند ساله مدت زمان بازپرداخت چهار سال در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس در خصوص مشکلات موجود بر سر راه گسترش گیاهان دارویی اظهار داشت: ضعف در بازاریابی و بسته بندی تولیدات گیاهان دارویی از مهم ترین مشکلاتی است که بر سر راه بحث گیاهان دارویی وجود دارد و امیدواریم مسئولان برای این موضوعات اندیشه ای داشته باشند.

 

هشدار رئیس دادگستری زیرکوه به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراها/۲

رئیس دادگستری شهرستان زیرکوه گفت: رسانه‌های گروهی از تبلیغات زودهنگام کاندیدا‌های شورا‌های شهر و روستا در فضای مجازی خودداری کنند.

عبداله زاده رئیس دادگستری شهرستان زیرکوه  در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تبلیغات زود هنگام کاندیدا‌های شورا‌های شهر و روستا در فضای مجازی ممنوع است.

او با اشاره به اینکه مطابق قانون زمان آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر وروستا ۸ روز قبل تاریخ انتخابات است افزود: تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدا‌ها قبل از اعلام زمان رسمی قانونی ممنوع است.

عبداله زاده بیان کرد: کلیه رسانه‌های گروهی اعم از جراید، نشریات، کانال‌های خبری، ادمین‌های فضای مجازی و پیج‌های خبری اینستاگرامی، با توجه به ممنوعیت قوانین از تبلیغات زود هنگام برای کاندیدا‌ها خودداری نمایند.

رئیس دادگستری زیرکوه گفت: چنانچه رسانه‌ها به تبلیغات زودهنگام بپردازند طبق مقررات قانونی با آن‌ها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

 

 

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:
بازگشایی بازارچه دوکوهانه مصوبه کارگروه ویژه مرز را گرفت/۲

نخعی گفت: در جلسه آخر فراکسیون مرزنشینان، مصوبه کارگروه ویژه مرز را از معاون امنیتی وزیر کشور گرفته ایم تا رایزنی با کشور مقابل برای بازگشایی بازارچه دوکوهانه آغاز شود بدون شک بخش زیادی از عایدات این بازارچه متوجه عشایر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی»، امروز (۱۷ خرداد) در نشست با بزرگان، سران و معتمدان عشایر نهبندان که با حضور رئیس سازمان امور عشایری ایران برگزار شد، اظهار کرد: سازمان عشایری ایران به صورت جهادی در سطح کشور اقداماتی دغدغه مند انجام می دهد که جای قدر دانی دارد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی، کم آبی و دمای بالای هوا شرایط خاصی را برای عشایر به وجود آورده و حداقل ۹۵ درصد مرتع عشایر از دست رفته است، افزود: تبخیر آب در خراسان جنوبی بسیار بالا است و برای تأمین  علوفه دام و آب عشایر با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

نخعی افزود: بیکاری جوانان عشایر و زیرساخت های ضعیف عشایری از مشکلات اساسی عشایر استان است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استان چهارم کشور به لحاظ جمعیت عشایری است، عنوان کرد: وجود عشایر زیاد در خطه خراسان جنوبی نیازمند حمایت ویژه سازمان عشایری ایران است چراکه عشایر منطقه،  مرزداران غیور ما هستند که نقش تأمین امنیت را در سخت ترین نقاط کشور را برعهده دارند؛ اما متاسفانه خدماتی که این جامعه عشایری به نسبت کشور و استان دریافت می کنند بسیار اندک است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های گذشته اتفاقات ناگواری برای استان افتاد که دود آن بیشتر در چشم عشایر رفت، بازارچه دوکوهانه نهبندان فعال بود و  فرزندان عشایر از آن بهره می بردند، اما چون تعامل خوبی صورت نگرفت این بازارچه تعطیل شد که جامعه عشایر بیشتر از همه متصور ضرر شدند.

نخعی ادامه داد: از یک سال پیش یکی از مواردی که جدی پیگیری شد، بحث بازگشایی مرز دوکوهانه بود، با تمام مدیران موثر افغانستان جلساتی داشته ایم تا زمینه بازگشایی آن فراهم شود، اما به وزارت خارجه مراجعه می کنیم، می گویند باید مصوبه کارگروه ویژه مرز را داشته باشید، به وزارت کشور که مراجعه می کنیم می گویند اول باید وزارت خارجه تایید کند، متاسفانه این قضیه مرغ و تخم مرغ همیشه برای کشور مسئله ایجاد کرده است.

وی گفت: در جلسه آخر فراکسیون  مرزنشینان، خوشبختانه مصوبه کارگروه ویژه مرز را از معاون امنیتی وزیر کشور گرفته ایم تا رایزنی با کشور مقابل برای بازگشایی بازارچه دوکوهانه آغاز شود، بخش زیادی از عایدات این بازارچه متوجه عشایر است لذا خواستاریم تا سازمان عشایری ایران در این خصوص همکاری کند.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته فاز اول بزرگترین پروژه عشایری در نهبندان (پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه) در هفته دولت  و فاز دوم در دهه فجر با اعتبار خوبی به نتیجه رسید و مردم از آب بهره مند شدند، هم اکنون خواستاریم تا فاز سوم این پروژه هرچه زودتر آغاز شود چراکه تعداد زیادی خانوار عشایری از آب شرب بهره مند خواهند شد.

وی گفت: توجه به جاده استراتژیک خاکک به گرم تمام ده مطالبه چندین ساله مردم است که تمام عشایر منطقه از محل آن منتفع می شوند که سازمان عشایر ایران باید برای این جاده اعتبار ویژه در نظر بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: عشایر خراسان جنوبی هیچ درآمدی غیر از دام ندارند اما در تامین آب با مشکل مواجه اند، لذا خواستاریم این استان در خرید تضمینی دام، سهمیه های نهاده دامی به صورت منطقه ای دیده شود چراکه دستورالعمل های یکنواخت در سراسر کشور برای برخی استان ها مشکل آفرین است.

ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌های خراسان جنوبی/۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح ویژه ترخیص خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان از امروز به مدت دو ماه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سرهنگ علیرضا عباسی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی، دست کم نیمی از این خودرو‌ها با اجرای این طرح از پارکینگ‌ها ترخیص خواهند شد گفت: این طرح شامل خودرو‌هایی که با دستور قضایی توقیف شده‌اند، نمی‌شود.

سرهنگ عباسی افزود: حدود ۶۰ درصد این خودرو‌ها به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند که امکان ترخیص آن‌ها وجود دارد و حدود ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی برای توقیفشان وجود دارد که این خودرو‌ها برای ترخیص نیاز به دستور قضایی دارند.

وی از شهروندان خواست: که حضور خود برای ترخیص را مدیریت کنند تا حضورشان به روز‌های پایانی موکول نشود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی درخصوص شرایط بهره مندی از این طرح گفت: این طرح مربوط به خودرو‌های رسوبی است، بنابراین خودرو‌های توقیفی سال ۹۹ به قبل مشمول این ترخیص هستند و می‌توانند ترخیص شوند.

وی گفت خودرو‌های فرسوده و همچنین خودرو‌هایی که هیچگونه سابقه‌ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر استان مراجعه کنند گفت: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودرو‌های ترخیصی نگذاشته ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص این اقدامات را انجام دهند.

 

 

 

 

با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد؛
افتتاح نمایشگاه داخلی سازی قطعات و مواد اولیه با هدف توسعه زنجیره تأمین/۲

با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایشگاه داخلی سازی قطعات و مواد اولیه با هدف توسعه زنجیره تأمین در محل کارخانه کویرتایر افتتاح شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این مراسم با حضور مدرس خیابانی مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید کشور همراه بود.
در این نمایشگاه ۱۵۰ نمونه از قطعات بومی سازی شده در سطح کشور به نمایش گذاشته شده بود.
این نمایشگاه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی و مدیر عامل شرکت کویرتایر گشایش یافت.

 

 

 

 

 

 

 

اجرای پنجمین مرحله کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی/۲-۳

۵۰۰ بسته معیشتی در پنجمین مرحله کمک‌های مومنانه با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در خراسان جنوبی توزیع شد.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: هر بسته شامل روغن، برنج، ماکارونی، عدس و لوبیا به ارزش ۴۰۰ هزار تومان است.

 

موسوی ارزش کل بسته‌های معیشتی را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بسته ها با همکاری مساجد شهرستان بیرجند بین افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

 

وی از اجرای ششمین مرحله کمک مومنانه در ماه آینده خبر داد و گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش‌از ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، پروتئینی و سلامت به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در استان  توزیع شده‌است.

 

 

 

موردی از ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشده است/۲-۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: تمامی کودکان زیر ۵ سال خراسان جنوبی در برابر بیماری سرخک واکسینه شده اند و مردم در خصوص شیوع این بیماری نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خهراسان جنوبی، مهدی زاده مگفت‌: با توجه به اینکه در سال ۹۹ ، صدردصد کودکان زیر ۵ سال مردم نگران سرخک نباشنددر خراسان جنوبی در مقابل بیماری سرخک واکسینه شده اند تا کنون هیچ مورد ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی افزود‌: از پارسال به دنبال شیوع بیماری کرونا و نگرانی از عدم پوشش کامل واکسیناسیون و همچنین افت شاخص‌های نظام مراقبت تب و بثورات جلدی ماکولوپاپولر، زنگ خطر جدی برای بازگشت این بیماری به صدا درآمد که شناسایی مواردی از سرخک در استان‌های همجوار در هفته‌های اخیر نشانه آشکار این خطر برای سلامت جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای واکسیناسیون MMR کودکان در موقع مقرر، در تمام استان برای شناسایی موارد مشکوک، تذکرات و مکاتبات لازم به عمل آمده است.

مهدی زاده با اشاره به واگیر بودن بیماری سرخک گفت: افراد مبتلا به این بیماری از ۲ تا ۴ روز قبل از شروع بثورات جلدی (راش جلدی) به مدت ۴ تا ۹ روز بعد از آن، می‌توانند آلوده کننده باشند.

وی افزود: نوبت اول واکسن MMR در ۱۲ ماهگی و نوبت دوم در ۱۸ ماهگی به همراه واکسن سه گانه و فلج اطفال تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برنامه واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی همانند واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال ایرانی است و پارسال پوشش ایمن سازی کودکان زیر ۵ سال غیر ایرانی برای واکسن ۱۰۰ درصد بود.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه چند مورد ابتلا به سرخک در کشور گزارش شده است گفت: احتمال ابتلا به این بیماری در‌تمام افراد جامعه به خصوص کودکان زیر ۵ سال وجود دارد.

وی گفت: بعد از دوره کمون که به طور معمول ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و حتی می‌تواند ۷ تا ۱۸ روز باشد، علائم مقدماتی نظیر تب، خستگی، سرفه، آبریزش بینی و التهاب در افراد فاقد ایمنی ظاهر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت‌:خانواده‌ها برای واکسیناسیون کودکان خود به موقع اقدام و در صورت بروز علائم بیماری، به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و بیمارستان مراجعه کنند .

امام جمعه بیرجند: خدمت به بیماران نیازمند بهترین عبادت است/۲-۳

امام جمعه بیرجند: خدمت به بیماران نیازمند بهترین عبادت است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کمتر عبادتی وجود دارد که در مقیاس خدمت به بندگان خدا قابل سنجش باشد بخصوص که این خدمت به بیماران ضعیف و نیازمند انجام شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای موسسه امدادگران عاشورایی در بیرجند ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) گفت: یاری کردن نیازمندان یک توفیق بزرگ است که خداوند به شما عنایت کرده است و برای این توفیق بزرگ خدا را شکر کنید.

وی افزود: شما به امور مختلف دنیا سرگرم نشدید و زاویه معنوی را پیش نظر دارید که خدا به همه شما توفیق دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه کاری گزارش‌ها با استفاده از آمار و ارقام و در جهت کمیت قابل بیان است اما در این نوع مسائل ارزشی با هیچ عدد، رقم و قلمی نمی‌شود حقیقت کار را بیان کرد.

وی گفت: ارزش معنوی کارهای خیر شما بسیار زیاد بوده و حساب کار شما با کراما کاتبین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: شما راه خوبی را در پیش گرفته‌اید چون عبادتی بالاتر از گره‌گشایی از مردم ضعیف وجود ندارد که شما الحمدلله در این مسیر موفق بوده‌اید.

وی بیان کرد: همانطور که انسان خودش در دو بخش زندگی فیزیکی و زندگی روحی و معنوی در حال زیستن است، کارهای انسان هم این گونه است لذا خیلی از کارها ممکن است از نظر سنجش‌های فیزیکی ممکن و با یکدیگر قابل قیاس باشند اما زاویه معنوی آن برای ما قابل مقایسه نیست، دو کار ممکن است از نظر ظاهر کاملا شبیه هم اما از نظر ارزش و معنی کاملا متفاوت باشند.

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه شما مشغول این حسنه هستید یک توفیق بسیار بزرگ است.

وی افزود: بسیار شایسته و زیباست که سایر افراد جامعه در هر کسوت و شغلی هستند به عنوان یک فرهنگ مشابه فعالیت شما را در نوع حوزه کاری خودشان انجام دهند و این راه و بعد معنوی در همه مشاغل ممکن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: راه‌های رسیدن به خدا به تعداد تمامی افراد است و از طرق مختلف می‌شود به خدا نزدیک شد.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری از امور پسندیده در اسلام است افزود: این در به روی همه باز است و خدا همه بندگان خود حتی کافران، مشرکان و ظالمان را دوست دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: خدا کفر، شرک و ظلم انسان را دوست ندارد ولی خودش را که دوست دارد و برای هر انسان راهی به سوی خدا است و این راه هیچ وقت بسته نیست.

 

 

۳۱ عملیات گمانه‌زنی باستان‌شناختی در خراسان جنوبی انجام شد/۳-۷

۳۱ عملیات گمانه‌زنی باستان‌شناختی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: به منظور تعیین عرصه و حریم تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی ۳۱ عملیات گمانه‌زنی باستان‌شناختی در خراسان جنوبی انجام شده است.

حسن رمضانی افزود: تعیین محدوده دقیق آثار در تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی در بررسی‌های اولیه باستان‌شناختی میسر نمی‌شود و برای آگاهی از محدوه و آثار معماری محوطه‌ها، نیازمند گمانه‌زنی‌های مختلف به منظور تعیین عرصه و حریم آثار هستیم.

وی افزود: تاکنون ۳۱ عملیات گمانه‌زنی باستان‌شناختی در تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی خراسان جنوبی صورت گرفته که آثار معماری بسیار ارزشمند و قابل توجهی به دست آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با این فعالیت مهم محدوده دقیق آثار مشخص و مستندات تاریخی و باستان‌شناختی برای ثبت یک محوطه یا تپه در فهرست میراث ملی کامل می‌شود.

انجام ۱۸ مورد کاوش باستان‌شناسی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی از انجام ۱۸ مورد کاوش باستان‌شناسی در این استان نیز خبر داد.

وی گفت: با هدف به دست آوردن اطلاعات و پیشینه تمدنی استان، ۱۸ مورد کاوش باستان‌شناسی از سوی حوزه پژوهشی اداره کل در شهرستان‌های استان صورت گرفته که منجر به کسب اطلاعات فرهنگی و تاریخی ارزشمندی در حوزه باستان‌شناسی استان شده است.

رمضانی اظهار داشت: تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی از جمله آثار مهم و فرهنگی کشور به شمار می‌رود که پیشینه هر منطقه را از منظر تاریخ و تمدن آشکار می‌سازد.

وی افزود: کاوش علمی در این محوطه‌ها سابقه زیست بشر و چگونگی زندگی آنها را برای ما مشخص و نمایان می‌کند.

خراسان جنوبی اکنون دارای ۹۴۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و سه اثر ثبت شده جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد که این آثار از غار خونیک قاین با ۲۵ هزار سال قدمت آغاز و تا دوره معاصر را شامل می‌شود.

توقف کامیونت حامل ۳۱ رأس احشام قاچاق در قاین/۴

ماموران انتظامی یک دستگاه کامیونت با ۳۱ رأس احشام قاچاق را در قاین متوقف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: مأموران انتظامی شهرستان  در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ زال بیکی افزود: مأموران در بازرسی از کامیونت ۳۱ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی دام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

کشف ۸۰۰ کیلو گرم گوشت مرغ فاقد مجوز در طبس/۴

مأموران انتظامی شهرستان طبس در بازرسی از یک نیسان یخچال دار ۸۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران ایست و بازرسی دیهوک شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک نیسان یخچال دار مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ علی پور افزود: مأموران در بازرسی از نیسان ۸۰۰ کیلو گوشت مرغ که فاقد هر گونه مجوز بهداشتی بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

رشد ۲۰ برابری گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در هشت سال

رشد ۲۰ برابری گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در هشت سال

بیرجند – ایرنا – گازرسانی یکی از اقدامات زیربنایی شاخص در خراسان جنوبی بوده که در هشت سال گذشته رشد جهشی داشته و گازرسانی به روستاهای این استان پهناور نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۰ برابر شده است.

به گزارش ایرنا آمارهای شرکت گاز خراسان جنوبی حاکی است که از ابتدای تاسیس این شرکت تا قبل از دولت تدبیر و امید فقط ۵۵ روستای استان از این نعمت خدادادی برخوردار بودند و در زمان حاضر هزار و ۴۰۴ روستا با جمعیت بیش از ۸۸ هزار و ۸۸۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

۱۴ سال پیش اولین خط انتقال گاز از سنگ بست در حوالی مشهد مقدس آغاز شد و پس از گذشتن از شهرهای فریمان، رشتخوار، نوده پشنگ و قاین به بیرجند رسید. فاز اول گازرسانی به خراسان جنوبی در آبان سال ۸۶ به بهره‌برداری رسید و شهر قاین به عنوان اولین شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شد.

شهر بیرجند مرکز استان سال ۸۷ به شبکه گاز طبیعی متصل شد و این تازه شروع عملیات وسیع گازرسانی در شهرها و روستاهای استان پهناور خراسان جنوبی بود به گونه‌ای که براساس گزارش دریافتی از شرکت ملی گاز ایران فقط در سال گذشته بالاترین مقدار شبکه گازرسانی اجرا شده بین شرکت‌های گاز استانی به میزان ۲ هزار و ۴۷۱ کیلومتر به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

اهمیت کار زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم روند گازرسانی به روستاهای مرزی خراسان جنوبی مسیر سه هزار کیلومتری از عسلویه را طی می‌کند تا چراغ زندگی ساکنان نوار مرزی شرق کشور را روشن کند.

هزار و ۱۱۱ روستای استان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ یعنی اوج تحریم‌های ظالمانه و تنگناهای اقتصادی که دولت با آن مواجه بوده است، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و جمعیت روستایی برخوردار از این نعمت خدادادی از ۳۵ درصد به ۹۴ درصد افزایش یافت.

نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی علاوه بر روستاها در بخش صنعت هم شکل گرفته به طوری که در دولت تدبیر و امید تعداد هزار و ۴۸۸ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی به شبکه گاز سراسری متصل شدند که نقش موثری در رونق تولید و اشتغالزایی داشته است.

در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد و خراسان جنوبی به استان‌های سبز کشور پیوست.

۱۰۰ درصد خانوار شهری و بیش از ۹۴ درصد خانوار روستایی استان به گاز طبیعی دسترسی دارند و برخورداری از گاز طبیعی در استان اعم از حوزه شهری و روستایی به بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

گازرسانی به هزار و ۳۴۶ روستا و ۱۷ شهر خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی رشد جهش‌گونه گازرسانی در این استان را یکی از دستاوردهای شاخص در حوزه زیرساختی عنوان کرد و حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران، اقدامات جهادی کارکنان شرکت گاز و پیگیری مسوولان استان را از عوامل تحقق آن برشمرد.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مقایسه وضعیت موجود با هشت سال گذشته پرداخت و گفت: ۵۵ روستای این استان در ابتدای دولت یازدهم گاز داشتند و با برنامه‌ریزی و اقدامات جهادی امروز به هزار و ۴۰۴ روستا با جمعیت بش از ۸۸ هزار و ۸۸۰ خانوار رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ضریب برخورداری از گاز در روستاهای خراسان جنوبی ۹۴ درصد است و نُرم کشوری ۸۴ درصد که خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از هزار و ۳۴۶ روستای خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید با اعتبار هزار و ۵۱ میلیارد تومان و جمعیت ۷۳ هزار و ۷۹۵ خانوار از گاز طبیعی برخوردار شدند که نسبت به دوره قبل رشد ۲ هزار و ۴۴۷ درصدی دارد.

وی گفت: در حوزه روستایی قبل از این دولت تعداد ۱۴ هزار و ۳۸۹ مشترک داشتیم و در هشت سال اخیر با رشد ۵۴۷ درصدی تعداد ۷۸ هزار و ۶۴۶ مشترک روستایی از این نعمت خدادادی برخوردار شده‌اند.

هاشمی عنوان کرد: در سه سال اخیر تعداد هزار و ۱۱۱ روستا و ۱۰ شهر خراسان جنوبی از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و ضریب برخورداری جمعیت روستایی در خراسان جنوبی ۹۴ درصد و مجموع برخورداری جمعیت شهری و روستایی استان ۹۷ درصد است.

وی با بیان اینکه گازرسانی در استان ادامه دارد افزود: تا پایان سال جاری ۲۶۱ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان گازرسانی می‌شود و با احتساب این روستاها ضریب برخورداری از گاز در روستاهای استان به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال پروژه‌های گازرسانی به روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان به اتمام خواهد رسید و خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی کشور می‌پیوندد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شهر بدون گاز در استان نداریم و با اینکه تعریف کشوری برای گازدار شدن روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما در روستاهای پنج خانوار هم برای گازرسانی اقدام شده است.

هاشمی سال ۱۳۹۹ را سال طلایی در کارنامه شرکت گاز استان خراسان جنوبی توصیف کرد و گفت: با تلاش جهادی و همت کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی و حمایت شرکت ملی گاز ایران، پارسال بالاترین تعداد پروژه گازرسانی بین شرکت‌های گاز استانی به تعداد ۶۳۴ روستا به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد.

وی گفت: همچنین ۱۷ شهر خراسان جنوبی با جمعیت ۷۴ هزار و ۳۲۱ خانوار و اعتبار ۱۸۷ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز برخوردار شدند.

رشد ۲۰ برابری گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

گازرسانی به ۵۵۸ روستای مرزی

مسوولان و کارشناسان از گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی به خصوص روستاهای مرزی به عنوان یک انقلاب در این حوزه نام می‌برند چرا که حتی تحریم‌ها نتوانست حرکت لوله‌های سیاه و زرد را از دل کوه‌ها و راه‌های سخت این مناطق باز دارد و امروز ۳۳ هزار و ۴۱۳ خانوار در ۵۵۸ روستای مرزی این استان از انرژی گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی این اقدامات را در تثبیت جمعیت مناطق مرزی و مهاجرت معکوس به روستاها بسیار اثرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز گازرسانی به ۱۴۶ روستای مرزی استان خراسان جنوبی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان انجام شود و ۲ هزار و ۴۱۴ خانوار مرزی از گاز برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: مشعل گاز در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی در سال جاری روشن می‌شود و پوشش گازرسانی به روستاهای مرزی این استان نیز به بیش از ۹۵.۵ درصد خواهد رسید که اقدام مهم زیرساختی و محرومیت‌زدایی است.

هاشمی گفت: با اتصال روستاهای مرزی به شبکه گاز طبیعی علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه، به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت از طریق مرزها نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید و دارای بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان است که با اجرای پروژه‌های متعدد گازرسانی، اکثر روستاهای مرزی دارای قابلیت گازرسانی از این نعمت طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

گازرسانی به هزار و ۴۸۸ واحد صنعتی و تولیدی

همزمان با توسعه شبکه گازرسانی روستایی و شهری در خراسان جنوبی یکی از اقدامات دولت در سال‌های اخیر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت به ویژه صنایع معدنی بوده است و در همین زمینه طی هشت سال گذشته هزار و ۴۸۸ واحد صنعتی و تولیدی این استان به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی، مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه و آبادانی مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته را به ارمغان می‌آورد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این باره گفت: هزار و ۴۸۸ واحد صنعتی و تولیدی و مراکز عمده با اعتبار ۲۰۶ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

هاشمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان گازرسانی شود و ۹۷ درصد واحدهای صنعتی استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین از گازرسانی به ۲۷۳ واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و بر این اساس ۹۰ درصد صنایع استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: وجود صنایع کوچک و بزرگ باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت می‌شود در صورتی که نیازهای اساسی و اولیه مانند سوخت پاک که بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی است برای آنها فراهم شود.

وی افزود: گاز طبیعی حامل انرژی ارزان و پاک در دسترس همگان است و این شرکت تلاش می‌کند تا آن را جایگزین سوخت‌های فسیلی کند.

هاشمی گفت: هشت شهرستان استان با میانگین ضریب بهره‌مندی بالغ بر ۹۹ درصد جزو شهرستان‌های سبز شناخته می‌شوند و با اتمام پروژه‌های گازرسانی روستایی، به زودی سه شهرستان طبس، نهبندان و خوسف نیز به شهرستان‌های سبز می‌پیوندند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۱ هزار و ۳۰۵ خانوار شهری و ۸۷ هزار و ۶۹۱ خانوار روستایی در استان خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با نزدیک شدن به اتمام پروژه‌های گازرسانی در استان، ماموریت شرکت گاز به پایان نخواهد رسید بلکه فصل جدیدی از ارائه خدمات با کیفیت به مشترکان آغاز خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که چهار شهرستان درمیان، سربیشه، نهبندان و زیرکوه مرزی هستند و ۴۱ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند.

 

 

 

انتشار اسامى نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامى شهر/۷

با پایان یافتن بررسی صلاحیت نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهادر هیات‌های نظارت، اسامی نهایی این افراد منتشر شد.

در اجرای ماده ۵۱ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آیین نامه اجرایی، اسامی نامزد‌های انتشار اسامى نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامى شهرنهایی به همراه کد انتخاباتی آن‌ها از روز گذشته تا امروز از سوی فرمانداری‌ها منتشر شد.

تبلیغات این نامزد‌ها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود.

در مرکز استان، ۸۷ نامزد با هم رقابت می‌کنند که فهرست اسامی آن‌ها به این شرح است:
۱- آقای فریدون ابراهیمی فرزند علی کد نامزد ۱۲۴
۲ -خانم فاطمه احراری فرزند حبیب اله کد نامزد ۱۲۵
۳- آقای حسن آریانا فرزند جهان بخش کد نامزد ۱۲۸
۴- آقای رامین اسلامی نوکنده فرزند محمدتقی کد نامزد ۱۲۹
۵- آقای محمدحسین آسوده فرزند رمضان کد نامزد ۱۴۲
۶- آقای محمدطا‌ها آسوده فرزند رمضان کد نامزد ۱۴۵
۷ -آقای محمداسماعیل افضل پور فرزند جبرئیل کد نامزد ۱۴۶
۸- آقای محمد اکبری فرزند علی کد نامزد ۱۴۸
۹- آقای مهدی ایمانی فرزند علی کد نامزد ۱۵۱
۱۰- آقای محمدرضا بازدیدی فرزند حسن رضا کد نامزد ۱۵۲
۱۱ -آقای محمدنصیر بامری فرزند موسی رضا کد نامزد ۱۵۴
۱۲- آقای محمدباقر بذرافشان فرزند رضا کد نامزد ۱۵۶
۱۳- آقای سامان بهرامی مشهور به دکتر سامان فرزند محمدحسن کد نامزد ۱۵۷
۱۴- آقای محمد بهلولی فرزند علی کد نامزد ۱۵۸
۱۵- آقای علیرضا پرهیز فرزند عباس کد نامزد ۱۵۹
۱۶- آقای محمدجواد جعفری نوزاد فرزند علی اکبر کد نامزد ۱۶۴
۱۷- آقای محسن جمیع فرزند احمد کد نامزد ۱۶۵
۱۸- آقای مجتبی حسن پور فرزند ابوتراب کد نامزد ۱۷۱
۱۹- آقای رضا حسنی صفت مشهور به دکتر حسنى صفت فرزند محمد کد نامزد ۱۷۲
۲۰- آقای محمدمهدی حسینی مشهور به حسینى حمل و نقل فرزند محمدحسین کد نامزد ۱۷۴
۲۱- آقای کاظم حق شناس فرزند علیرضا کد نامزد ۱۷۵
۲۲- آقای حسین حکیم پور فرزند محمدرضا کد نامزد ۱۷۶
۲۳- آقای نوید خرم شاد فرزند محمدرضا کد نامزد ۱۷۹
۲۴ – آقای محمدمهدی درخشی فرزند علی کد نامزد ۱۸۲
۲۵- آقای محمدجواد رضائی فرزند محمدمهدی کد نامزد ۱۸۴
۲۶- خانم مریم رضائی فرزند صفر کد نامزد ۱۸۵
۲۷- آقای محمدرضا رفیعی فرزند مهدی کد نامزد ۱۸۶
۲۸- آقای محمد رمضانی فرزند اسداله کد نامزد ۱۸۷
۲۹- آقای رحمان روبیاتی فرزند علیرضا کد نامزد ۱۸۹
۳۰- خانم زهرا رئوفی فرد فرزند مهدی کد نامزد ۱۹۱
۳۱- آقای محمدحسین زراعتکار فرزند علی اکبر کد نامزد ۱۹۴
۳۲- آقای زاهد زرگر فرزند مهدی کد نامزد ۱۹۵
۳۳-  خانم حمیده زنگوئی فرزند مجتبی کد نامزد ۱۹۶
۳۴- خانم ریحانه زنگوئی فرزند سلیمان کد نامزد ۱۹۸
۳۵- آقای محمدحسن زنگوئی فرزند غلامرضا کد نامزد ۲۱۲
۳۶- آقای مهدی زنگوئی فرزند ناصر کد نامزد ۲۱۴
۳۷- خانم سمانه سالاری فرزند محمد کد نامزد ۲۱۵
۳۸- آقای مهدی سراجی فرزند علی محمد کد نامزد ۲۱۶
۳۹- آقای سیاوش سرمدی فرزند مرتضی کد نامزد ۲۱۷
۴۰- آقای عباس سروری مشهور به – فرزند صمد کد نامزد ۲۱۸
۴۱- آقای محمدرضا سلطانپور فرزند قدرت کد نامزد ۲۱۹
۴۲- آقای غلامرضا سلیمانی فرزند محمدحسین کد نامزد ۲۴۱
۴۳- خانم زهرا سنائی فر فرزند غلامرضا کد نامزد ۲۴۲
۴۴- خانم تکتم سیدآبادی فرزند حسن کد نامزد ۲۴۵
۴۵- آقای مهدی شرفی فرزند غلامرضا کد نامزد ۲۴۶
۴۶- آقای محمدرضا صدر مشهور به مهندس صدر شهرداری فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۴۹
۴۷- آقای محمد ضیائی فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۵۲
۴۸- خانم مهدیه ضیائیان فرزند مسعود کد نامزد ۲۵۴
۴۹ -خانم فاطمه طاهرپور فرزند خان بابا کد نامزد ۲۵۶
۵۰- آقای ابوالحسن طوری فرزند حسین کد نامزد ۲۵۷
۵۱- آقای مهدی عادل مقدم مشهور به مقدم فرزند علیرضا کد نامزد ۲۵۸
۵۲- آقای مهدی عارفی فرزند ابوالقاسم کد نامزد ۲۵۹
۵۳- آقای فرهاد عباس زاده مشهور به حسین فرزند حسن کد نامزد ۲۶۱
۵۴- آقای مهدی عبدالرزاق نژاد مشهور به حاج آقا عبد الرزاق فرزند علیرضا کد نامزد ۲۶۲
۵۵- آقای سیدامیرحسین علوی فرزند مهدی کد نامزد ۲۶۴
۵۶- خانم مهین علی آبادی فرزند رضا کد نامزد ۲۶۵
۵۷- آقای عباس علی پور فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۶۷
۵۸- آقای ابوالفضل علی زاده بیرجندی فرزند محمدحسن کد نامزد ۲۶۸
۵۹- آقای اسحق عنایتی مشهوربه سرهنگ فرزند علی کد نامزد ۲۶۹
۶۰- خانم مرضیه فارسی فرزند غلامحسین کد نامزد ۲۷۱
۶۱- آقای فرید فروزانفر فرزند غضنفر کد نامزد ۲۷۴
۶۲- خانم عفت قلاسی فرزند غلام حیدر کد نامزد ۲۷۶
۶۳- خانم فرحناز کارگشا فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۷۸
۶۴- آقای حجت کدخدا فرزند هوشنگ کد نامزد ۲۸۱
۶۵- آقای علی کریمدادی فرزند الهیار کد نامزد ۲۸۴
۶۶- آقای حجت کفاشی فرزند محمدرضا کد نامزد ۲۸۵
۶۷- آقای علی کهنسال فرزند محمدرضا کد نامزد ۲۸۶
۶۸- آقای مشتاق مالکی فرزند مسعود کد نامزد ۲۸۹
۶۹- آقای محمدرضا محسنی فرزند عباسعلی کد نامزد ۲۹۱
۷۰- آقای علی محقی مشهور به محقى فرزند محمد کد نامزد ۲۹۲
۷۱- آقای مصطفی محمدپور فرزند محمدحسین کد نامزد ۲۹۴
۷۲- خانم فاطمه محمدی کاریزنو مشهور به محمدی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۹۵
۷۳- آقای علیرضا محمودی راد مشهور به دکتر محمودی راد فرزند سیف اله کد نامزد ۲۹۶
۷۴- آقای امین الله مداح فرزند غلامحسین کد نامزد ۲۹۷
۷۵- آقای مسعود مستقیم فرزند علیرضا کد نامزد ۲۹۸
۷۶- آقای حسن معافی فرزند محمد کد نامزد ۴۱۲
۷۷- آقای مهدی میری مشهور به مهندس میری فرزند محمود کد نامزد ۴۱۶
۷۸- خانم نگین ناصح فرزند محمدمهدی کد نامزد ۴۱۷
۷۹- خانم ویدا ناصری فرزند مهدی کد نامزد ۴۱۸
۸۰- آقای احسان نجارباشی فرزند محمدرضا کد نامزد ۴۱۹
۸۱- آقای صادق نصرالهی فرزند عبدالحسین کد نامزد ۴۲۱
۸۲- آقای ناصر نیک نیا فرزند غلامرضا کد نامزد ۴۲۷
۸۳- خانم فاطمه زهراء هلال بیرجندی فرزند محمدحسن کد نامزد ۴۲۹
۸۴- خانم فاطمه واعظی فرزند محمدعلی کد نامزد ۴۵۱
۸۵- آقای مصطفی وقاری مقدم فرزند محمدعلی کد نامزد ۴۵۲
۸۶- آقای هادی ولی پورمطلق فرزند غلامحسین کد نامزد ۴۵۴
۸۷- آقای مرتضی یزدان شناس فرزند محمدابراهیم کد نامزد ۴۵۶

 

 

 

 

خسارت گرما به۹۰ کندو در خراسان جنوبی/۲-۳

گرما به ۹۰ کندو در یکی از زنبورستانهای شهرستان بشرویه خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه یکی از زنبورستان‌های شهرستان که دارای ۹۰ کندو بوده، در اثر گرما دچار تلفات شده است، گفت: با قرار دادن کارتن یا شاخ و برگ درختان روی درب کندو و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به کندو به خصوص فلز روی درب، می‌توان تا چند درجه هوای داخل کندو را خنک کرد.

 

اصغرزاده افزود: پدیده افزایش دمادرشهرستان برفعالیت زنبورستان‌ها تأثیر منفی دارد و زمانی که دمای داخل کندو زیاد شود، فعالیت زنبور‌ها مختل می‌شود بنابراین زنبورداران باید تدابیر لازم را در نظر داشته باشند.

وی گفت: شدت یافتن گرما ممکن است به از دست رفتن تمام کلنی منجر شود، بنابراین ایجاد سایبان، قرار دادن کندو بر روی پایه و همچنین قرار دادن آب بهداشتی سالم در نزدیکترین فاصله کندو‌ها در این شرایط از راهکار‌های کاهش تلفات در اثر گرما است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به بهره برداران این بخش تأکید کرد: بهتر است هر چه زودتر زنبورداران تمهیدات لازم برای مقابله با گرما و خنک نگه داشتن کندو‌ها را پیش بینی کنند.

 

 

 

 

 

طرح ترسیب کربن در ۸ روستای نهبندان در دست اجرا است

طرح بین‌المللی ترسیب کربن در ۸ روستای شهرستان نهبندان در دست اجراست و تاکنون برای توانمندسازی جوامع محلی در این طرح، ۲۰ صندوق توسعه روستایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر اجرایی پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت: طرح طرح ترسیب کربن در ۸ روستای نهبندان در دست اجرا استبین‌المللی ترسیب کربن ابتکاری مشترک بین دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه عمران ملل متحد است که فاز نخست آن در شهرستان‌های سربیشه و خوسف اجرا شد و در ۱۵۰ هزار هکتار از شهرستان نهبندان هم   از سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

علیرضا یاری هدف اصلی از اجرای این طرح را ارتقای توانمندی جوامع محلی برای احیا، مدیریت، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی دانست و افزود: در این مدت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح در شهرستان نهبندان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح ترسیب کربن در روستا‌های نهبندان ۹۷۰ هکتار مدیریت روان‌آب اجرا و در منطقه زیر پوشش طرح ۶۵۰ هکتار نهال‌کاری و ۲۲۰ جلسه دوره‌های آموزشی اشتغالزایی برای روستاییان برگزار شد.

مدیر اجرایی پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت: با همکاری بنیاد برکت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در منطقه زیر پوشش پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد و پایداری اشتغال روستاییان داشته است.

یاری  افزود: طرح های ترسیب کربن از محل اعتبارات استانی در بیشتر شهرستان‌های خراسان جنوبی در دست اجراست و سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها پیش‌بینی شد اما تاکنون مبلغی اختصاص نیافته است.

طرح ترسیب کربن برنامه مشترک بین ایران (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) است که از نیمه سال ۲۰۰۵ میلادی در دشت حسین‌آباد غیناب سربیشه برای جلوگیری از پدیده بیابان‌زایی آغاز شد و بعد از موفقیت آن به سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی تعمیم یافت.

هدف نهایی این طرح، ارائه یک الگوی اجتماعی – اقتصادی برای رسوب کربن در جو است که با رویکرد محیط زیستی شروع می‌شود و با بررسی ظرفیت‌های اکولوژیکی ادامه پیدا می‌کند.

در ارزیابی‌های سال ۲۰۱۷ از این طرح ها ، اجرای طرح ترسیب کربن در سربیشه به عنوان یکی از ۱۰ طرح موفق بین‌المللی در دنیا معرفی شد.

 

 

 

 

کلاهبرداری؛ اینبار به بهانه انتخابات/۴

سودجویان با شگردهای مختلف از فرصت انتخابات برای کلاهبرداری استفاده می کنند.

 رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان کلاهبرداری؛ اینبار به بهانه انتخاباتگفت: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و  شورای شهر و روستا کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.

سرهنگ محمدپور گفت: از جمله مواردی که ممکن است کلاهبرداران با سوءاستفاده از آن اقدام به انجام اقدامات مجرمانه کنند، کلاهبرداری با ترفند ثبت نام برای دریافت بسته اینترنت رایگان است که مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی، تحت عنوان بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه انتخابات ریاست جمهوری، اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات جعلی ارجاع می‌دهد و با داشتن اطلاعات هویتی شهروندان به راحتی از این اطلاعات علیه خود شهروندان استفاده می‌کنند.

 

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی  گفت: هموطنان در صورت دریافت پیامکی به منظور ثبت‌نام برای دریافت بسته این اینترنت، به هیچ عنوان به آن توجه نکنند و اطلاعات فردی و بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند همچنین از پاسخگویی به تماس‌هایی مبنی بر دریافت این بسته اینترنتی خودداری کنند

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه شهروندان به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت نام بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات در شبکه‌های اجتماعی با عناوین جذاب و اغوا کننده دریافت می‌کنند، پاسخ ندهند گفت:هموطنان برای دریافت بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات تنها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.ictgifts.ir اقدام به ثبت‌نام کنند و در زمان ثبت نام به جز کدملی و شماره تلفن همراه هیچ اطلاعات دیگری نیاز نیست و نتیجه ثبت‌نام از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

 

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی ترفند تحریک افراد به دانلود و نصب برخی نرم افزار‌ها با عنوان اخبار انتخابات را روش دیگر کلاهبرداری عنوان کرد و گفت: سودجویان می‌توانند با این حربه از طرفداران کاندیدا‌ها به خصوص شورا‌ها که تعداد زیادی کاندید دارند کلاهبرداری کنند.

سرهنگ محمدپور گفت: شهروندان برای دانلود برنامه‌ها حتما از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا لینک‌های ارسال شده از منابع نامعتبر اطمینان نکنند و هرچند وقت یک بار تنظیمات امنیت ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را بررسی و برای جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها سیستم خود را به یک آنتی ویروس قوی و به روز مجهزکنند.

وی گفت:اگر به هر دلیلی کامپیوتر شما آلوده به باج افزار شد، مشکل خود را با پلیس در ارتباط بگذارید و به هیچ وجه هزینه‌ای به مجرمان پرداخت نکنید.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی  با بیان اینکه یکی دیگر از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در حمایت از کاندیدا‌های خاص در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است که در این گروه‌ها که با عنوان ” اد بزن، پول بگیر” نیز شناخته می‌شوند به کاربران القا می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

سرهنگ محمدپور افزود: برای جلوگیری از این مورد، کاربران فضای مجازی و اینترنت از عضویت در گروه‌های ناشناس و انتشار لینک گروه یا کانال در فضای مجازی خودداری کنند و به هیچ عنوان فریب کانال‌ها و گروه‌هایی که ادعا دارند از کاندیدای خاصی یا جریان خاص سیاسی حمایت می‌کنند را نخورند و اطلاعات محرمانه و شخصی و رمز‌های عبور خود را برای آن‌ها ارسال نکنند

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر‌گونه مصادیق تخلفات سایبری انتخابات ۱۴۰۰ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  درمیان بگذارند.

 

 

 

 

 مار در شکم گوسفند/۴

در یک اتفاق نادر و عجیب در روستای ده محمد بخش دستگردان شهرستان طبس در شکمبه یگ گوسفند ماری یافت شد.

صاحب این دام سبک هنگالم ذبح ودر شکمبه گوسفند متوجه چیز عجیبی شد کهمومیایی مار در شکم گوسفند پس از باز کردن آن متوجه ماری شده که به دور خود حلقه زده و دور آن رسوب گرفته است

بنا بر اظهارات صاحب گوسفند به احتمال زیاد این مار که میان آذوقه گوسفند مخفی بوده همراه با آذوقه وارد دهان و برای فرار وارد مری و به صورت زنده درداخل شکمبه جای می‌گیرد که احتمالا اسید معده گوسفند باعث مرگ مار شده است.

مدت سه تا چهار ماه این گوسفند مریض و کم اشتها بوده که درمان آن هم بی نتیجه بوده است.

به صورت علمی هرگاه ماده‌ای غیر قابل هضم وارد شکمبه گوسفند شود به مرور زمان اطراف ماده از سویی خاص فرا می‌گیرد ومانع تماس آن با سطح معده می‌شود، از طرفی گوسفند جزو نشخوار کنندگان است وغذایشان را دوباره از معده به دهان می‌آورند و پس از جویدن دوباره قورت می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بستری شدن ۱۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های خراسان جنوبی/۲-۳

۶۵ آزمایش تشخیص کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۳ بیمار جدید شامل ۱۵ بستری و ۸ سرپایی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۱۱ مورد از بیرجند، ۴ مورد از قاین، ۴ مورد از نهبندان، ۲ مورد از درمیان، ۱ مورد طبس و ۱ مورد از فردوس بوده است.

دکتر مهدی زاده افزود: همزمان ۲۴۶ آزمایش سریع انجام و ۵۱ بیمار کرونایی جدید شناسایی شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا ثبت نشد و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی تاکنون ۹۰۲ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۸۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۰ نفر کرونا مثبتند.

دکتر مهدی زاده گفت:از این تعداد ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۶۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۳ بیمار شامل ۱۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۲۰ هزار و ۳۲۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی افزود: تا روز گذشته ۵۹ هزار و ۷۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۱ هزار و ۳۰۶ بیمار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت:در مجموع دریافت کنندگان نوبت اول واکسن کرونا در استان به ۴۲ هزار و ۶۵۱ نفر و مجموع دریافت کنندگان دو نوبت اول و دوم به ۵ هزار و ۴۵۹ نفر رسید.

 

 

 

 

 

 

برای ترویج فرهنگ مهرورزی

ارسال بیش از هزار اثر نقاشی به جشنواره «صلح و دوستی»/۲-۳

هزار و ۴۷ اثر نقاشی کودکان و نوجوانان به دبیرخانه جشنواره ملی «صلح و دوستی» ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به برگزاری جشنواره صلح ارسال بیش از هزار اثر نقاشی به جشنواره «صلح و دوستی»و دوستی در بهار ۱۴۰۰ توسط سازمان جوانان، تعداد یک هزار و ۴۷ اثر نقاشی در دو گروه سنی ۵ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه پس از بررسی آثار و داوری نقاشی‌ها تعداد ۶ اثر در هر رده سنی رتبه برتر را کسب کرده است، افزود: کودکان و دانش آموزان شهرستان‌های سرایان، بشرویه، طبس و زیرکوه رتبه‌های برتر مرحله استانی و راه یافته گان مرحله کشوری این جشنواره بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در رده سنی ۵ تا ۸ سال یاسمین خوشرو از سرایان، یگانه زهرا شیردل از طبس و یگانه وفا از بشرویه رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده اند، افزود: در رده سنی ۸ تا ۱۲ سال نیز الهه عبداللهی از زیرکوه، راضیه خزائی از سرایان و سلما سپهری از سرایان رتبه‌های برتر مرحله استانی جشنواره را به خود اختصاص داده و راهی مرحله کشوری شده اند.
رضایی افزود: این جشنوار با هدف آشنایی کودکان با جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ، ترویج و نشر اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، دوستی و مهروزی و شکوفا شدن استعداد‌های کودکان و ترغیب تفکر و خلاقیت آنان با استفاده از زبان نقاشی کودکانه برای بیان مفاهیم صلح و دوستی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سازمان جوانان این فرصت را در اختیار کودکان و خانواده‌های آن‌ها قرار داد تا بتوانند با روش تصویر، خلاقیت خودرا به خانواده هایشان نشان دهند و ذهنیتی که نسبت به هلال احمر در ذهنشان نقش بسته بود به تصویر بکشند.

 

 

 

 

در فصل گرما

هشدار دامپزشکی برای مخاطرات بیماری تب کریمه کنگو/۲-۳

دامپزشکی شهرستان بشرویه برای مخاطرات بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما هشدار داد.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه با توجه به فرارسیدن فصل گرمهشدار دامپزشکی برای مخاطرات بیماری تب کریمه کنگوا نسبت به احتمال سرایت و انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون یا لاشه حیوان آلوده به انسان سالم از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

سید حمید عبدی گفت: رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی پرورش دهندگان دام احتمال انتقال این بیماری از دام به انسان و گسترش آن را افزایش می‌دهد و از آنجا که شهرستان بشرویه یکی از قطب‌های پرورش و تولیدات دامی استان است وغالب دامداری‌ها به صورت سنتی ساخته شده است؛ این آسیب جدی‌تر به نظر می‌رسد.

وی  بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را ذبح دام در کشتارگاه و تهیه گوشت از قصابی‌های معتبر دانست، گفت: شهروندان گوشت‌های بدون لیبل و مهر دامپزشکی راخریداری ننمایند واز کشتار دام خارج محیط کشتارگاه اجتناب کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود: دامداران، روستاییان و سایر افرادی که در تماس مستقیم با دام هستند، باید به طور ویژه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی از دامداران خواست: برای کاهش مخاطرات بهداشتی بیمار‌های مشترک نسبت به بهسازی دامداری‌ها و رعایت نکات بهداشتی از جمله سمپاشی مرتب دام و دامداری جهت مبارزه با کنه که حلقه واسط بیماری تب کریمه کنگو می‌باشد اقدام کنند.

بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خون ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*