اخبار خراسان جنوبی / آبگیری ۴۰ درصد از تالاب کجی نهبندان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز تشکیل بسیج سازندگی"
پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “سالروز تشکیل بسیج سازندگی”
به نام خدااین کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می شوند”.  مقام معظم رهبری رهبری (مدظله‌العالی )

بسیج سازندگی، شجره طیبه ای است که رهبر فرزانه انقلاب، فرمان تشکیل آن را در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹صادر نمودند تا همچون جهاد سازندگی منشأ خیر و برکات به ویژه برای مناطق محروم و دورافتاده باشد.
و اینک بعد از دو دهه فعالیت و گسترش دامنه وظایف این نهاد مقدس در محورهای خدمات رسانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و حوادث غیر مترقبه، بسیج سازندگی در قالب اردو های جهادی و در مقاطع حساس و مهم، نماد خدمت به مردم
بوده و هست.
بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت جوانان و علاقمندان به خدمت که روزی برای حراست از کیان میهن و پاسداری از دین،  داوطلبانه و مخلصانه، آمال و آرزوهای خود را زیرپا گذاشته و به میدان های نبرد حق علیه باطل رفتند، امروزه با انجام اقدامات و خدمات سازندگی در نقاط محروم، ثمرات ارزنده ای داشته و در این راستا برگ زرینی را در کارنامه فعالیتی خود ثبت و ضبط نموده است.
همراهی با دستگاه های اجرایی در تحقق و تکمیل پروژه های عمرانی، راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، مرمت، احیا و لایروبی قنوات، احداث استخر ذخیره آب، سالن و زمین ورزشی، تعمیر و بهسازی مسکن محرومان به ویژه افراد تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، خانه عالم، مدرسه، مسجد، مرکز بهداشت، اصلاح شبکه های آبرسانی، مرمت راه ها در مناطق صعب‌ العبور و دشوار، انجام برنامه های فرهنگی، اعتقادی، تربیتی، مشاوره اشتغال، اهدای بسته های معیشتی به خانواده های بی بضاعت و اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی در مدیریت بیماری کرونا و … تنها بخش هایی از خدمات ارزنده  و قابل تقدیر سازمان بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.
اینجانب ضمن تبریک این مناسبت به همه بسیجیان، جهادگران  و کارکنان خدوم، مخلص و همیشه در صحنه بسیج سازندگی، از تلاش‌های این عزیزان در راستای محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان قدردانی نموده، با آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه جهادگران، امیدوارم در ادامه فعالیت های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام ‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بی نظیر خراسان‌جنوبی در مأموریت های محوله، راه های رسیدن به توسعه استان را کوتاه تر نمایند.

حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش بینی وزش باد شدید و رگبار در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد وبرق به ویژه برای نیمه شمالی و شرقی استان پیش بینی کرد.

زارعی با بیان اینکه تا روز دو شنبه با تاثیر امواج تراز میانی جو با دامنه کوتاه در ساعات بعدازظهر تا شب وزش باد شدید لحظه ای و رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست، افزود: دمای هوا هم در این مدت روند افزایشی داشته و هوا گرمتر خواهد شد.

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

نیروهای امدادی هلال احمر به ۳۶۸ آسیب دیده از سیل امدادرسانی کردند

نیروهای امدادی هلال احمر به ۳۶۸ آسیب دیده از سیل امدادرسانی کردند

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی های اخیر به ۳۶۸ اسیب دیده از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی از دوشنبه هفته جاری ۱۴۰ نفر نیروی امدادی به حالت آماده باش کامل درآمدند، اظهار داشت: طی این مدت نیروهای امدادی در ۴۴ منطقه شهرستان های درمیان، قاین، بیرجند، طبس، سربیشه، نهبندان، خوسف و فردوس به ارائه خدمات به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۱ خانوار از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر در این حوادث بهره مند شده اند، افزود: در مجموع به ۳۶۸ اسیب دیده از بارندگی های اخیر خدمات امدادی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۱۷۹ نفر در قالب ۶۶ تیم امدادی به محل اعزام شده اند، افزود: در این حوادث در مجموع ۶۱ دستگاه تجهیزات شامل ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۴۳ دستگاه خودروی نجات و ۵۲ دستگاه موتور پمپ و لجن کش بکارگیری شده اند.

رضایی از پیدا کردن ۱۵ مفقودی حادثه سیل توسط نیروهای هلال احمر در استان خبر داد و گفت: این افراد در بارندگی های چند روز اخیر در شهرستان های طبس، فردوس، درمیان و سرایان مسیر خود را گم کرده بودند که با تلاش نیروهای امدادی پیدا و به مکان های امن منتقل شدند.

وی افزود: تخلیه آب ۶۳ منزل مسکونی، نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در مسیر سیلاب، توزیع اقلام امدادی و زیستی و همچنین بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خانوارهای آسیب دیده از سیل از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین حادثه دیدگان به ترتیب در شهرستان درمیان با ۱۴۹ نفر، قاین با ۷۵ نفر و بیرجند با ۶۷ نفر خدمات دریافت کرده اند.

 

 

 

 

وحدت و مقاومت اصل مشترک علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی است

 

 علمای اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی در نشستی گردهم آمدند تا پیرامون وحدت و مقاومت سخن گویند که در این نشست بر اینکه فلسطین آزمایشی بزرگ برای غیرت مسلمانان است تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، مولوی عبداللهی در جلسه نشست مشترک وحدت ومقاومت ویژه علما وروحانیت تشیع وتسنن که در شهرستان درمیان برگزار شد، اظهار اشت: روز قدس شایسته گرامی داشتن است، این یکی از یادگارها ودر حقیقت شاهکار امام راحل بود که یک انگیزه ای در جهان اسلام برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجادکرد هرچند روز قدس تنها روز فلسطین نیست و این حرف امام هم هست بلکه روز اسلام است روز مقابله مستضعفان با مستبکران است.

وی با بیان اینکه روز قدس در حقیقت باعث ایجاد وحدت هماهنگی بین مسلمین عالم است که مسلمانان عالم بتوانند یک فریاد حقی را با اتحاد انسجام بر زبان آوردند افزود: ارزش قدس برکسی پوشیده نیست چرا که سومین مسجد در جهان اسلام است که جایگاه زیادی دارد مسجد الاقصی و قدس  مفتخر به میزبانی سیدالمرسلین معراج پیامبر از انجام اغاز شده است واین افتخار بزرگ برای قدس است که ما مسلمانان باید برای قدس بایداهمیت ویژه  قائل شویم.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: امروز موضوع فلسطین یک آزمایشی برای غیرت اسلام است گویا خداوند مسلمانان را در معرض آزمایشی قرار داده  تا مسلمانان بر سر غیرت آیند  بدانند چه جایگاهی چه مکان مقدسی را کفار اشتغال کرده اند بی احترامی می کند که بر ملت مظلوم فلسطین ظلم می کنند.خداوند ما را مخاطب قرار میدهد مگر چه شده است که شما حمایت نمی کنید؟ که در راه خداوند قیام وجهاد برای نجات مظلومان کاری نمیکنید مرد زن کوجک وبزرگ زیر چکمه های کثیف صهیونیست له میشوند.

مولوی عبداللهی گفت: باید در راه خدا ما مسلمانان خواب نداشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم اظهار داشت:فلسطین قدس سرزمینی است که خیلی از پیامبران نظام الهی در آنجا حضور داشتند سرزمینی که متعلق به جهان اسلام است اما چرا امروز محل جولان صهیونیست شده است؟ ورژیم غاصب صهیونیست سرکار آمده است؟ شاید از قرن ۱۹ بود که صهیونیستها به فکر افتادند چند جا را مورد هدف قرار دهند تا پایگاهی برای یهودیان باشد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امروز ۴۲ درصد یهودیان در فلسطین حضور دارند افزود: قدس وسرزمینهای اشغال شده منطقه ایست که از نظر معنوی مهم است  و رد پای پیامبران الهی در آنجاست وهم از نظر آبادانی منطقه ای بسیار مهم است اما امروز  تنها صهیونست از ان  بهره میبرد و از روزی  که امده است نقشه نیل تا فرات را سر می دهند وروز به روز تلاش می کنند  تا محقق شود هرچند ما معتقدیم که انها تلاشهای اخرشان است.

وی با بیان اینکه صهیونست تلاش میکند مسلمانان را از خانه انها بیرون کند وبه دنبال شهرک سازی  برای خود هستند افزود:از سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی اسرائیل رسمیت پیدا کرد و از همان زمان تنشها بین عرب و اسرائیل وجود داشت و از دهه ۱۹۷۰ میلادی امریکا به کمک اسرائیل امد وبا هم متحد اصلی شدند از همان زمان ابرقدرتها دست به دست هم دادند و ظلم ها شروع شد.

رضایی افزود:امام خمینی(ه) هنوز خیلی از پیروزی انقلاب گذشته بود که در ۱۶ مرداد ۵۸ جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند واین نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی شد که برکات زیادی داشت یک حلقه وصل ومرکز وحدتی برای مسلمانان در سرتاسر عالم شد ودر حال حاضر بیش از ۱۰۰کشور دنیا اعلام کردند راهپیمایی را انجام می دهند .

وی با بیان اینکه روز قدس را که امام نامگذاری کردند قدرت بسیار مهمی برای مسلمانان شد که لرزه بر اندام صهیونیست می اندازد،اظهار داشت:از سویی دیگر قوت و قدرتی برای جبهه مقاومت میشود البته جبهه مقاومت وقتی مقاوم میشود وخط مقدم جهان اسلام در برابر صهیونیست می شود  که ما همه در کنار هم باشیم همه برای حفظ ان سرزمین مقدس تلاش کنیم همه در میان مردم روشنگری کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان تا می توانند انحراف به وجود می اورند تا اذهان عمومی را از قدس وسرزمین فلسطین منحرف کنند افزود: انقدر سروصدا در منطقه ما به وجود می آوردند تا صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان نرسد،درحالی که مردم مظلوم فلسطین برادران مسلمان ما هستند  که ما باید  از انها دفاع کنیم  جبهه مقاومت امروز قدرتی در برابر رژیم صهیونیستی شده است امروز آنها هوس نمی کنند به برخی بلاد اسلامی مانند لبنان حمله کنند چن میدانند یکی بزنند چند تا میخورند.

وی بیان داشت: یکی از رسالت های ما این است که در پشت تریبون نسبت به جنایات اسرائیل فریاد بزنیم تا مردم روشن شوندو از سویی دیگر  این روزها پایه های رژیم اشغالگر به شدت سست است تفکر نیل تا فرات برای همیشه از ذهنشان پاک شد گنبد آهنی که خیال میکردند گنبد اهنی دارد در همین چند روز گذشته چند اتفاق مهم افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: رهبری اگر گفتند تا ۲۵ سال اینده شما نخواهید بود انها لرزه ای بسیار مهم بر اندام انها افتاده است و امروز رزیم صهیونیستی رفت امدهایش زاد شده منطقه ای را که به آن انتهای کره زمین ودنیا میگوند حائل بین شیلی و ارزانتین برای خود هدف قرارداهد اند ۹۰۰هزار کیلومتر وسعت دارد چندین برابر اسرائیل امروز است ونمیشود محاسبه کرد انجا یک منطقه توریستی است ورفت و امد صهیونیست ها به آن منطقه هدفمند و زیاداست آن گونه که مردم خواص ارژانتین وشیلی فهیمدند که به چه هدفی صهیونیست  به این سرزمین آمده وخانه دوم خود را مشخص می کنند.

رضایی ادامه داد: هرچند سرزمین ما و قدس از لوث وجود اینها پاک نمی شود، اما دیگر قدرت ظلم نخواهند داشت و حتی نتانیاهو در سفری که به آرژانتین داشت در آنجا از یهودیان خواست تا برای حضور دراین  منطقه بیایند ودر حال حاضر هم درانجا کار می کنند یک سرمایه دار انگلیسی آنجا کیلومترها زمین را خریداری کرده  ودر اختیار صهیونیستها قرار داده است وآنچه با این اتفاقات پیش بینی کنیم این است زودتر از ۲۵ سالی که رهبری فرمودند اسرائیل نخواهید دید، اینها گور خود را گم می کنند و از منطقه ما خارج می شوند.

وی افزود: ما باید همت کنیم در عمل وارد صحنه شویم تا بتوانیم سرزمین خود را که متعلق به جهان اسلام است از لوس وجود صهیونستها پاک کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جوبی گفت: برنامه جامع عزت آفرین وسعادت بخش قران کریم مولفه بزرگ قدرت است ماندگاری ثبت پیروزی در پیروی از قران کریم است رهبران اولیا دین و در صدر این سلسله پیامبر اعظم «ص» وسلاله او در این زمان مولفه قدرت جهان اسلام اند  هماهنگی ان برنامه جامع سعادت بخش با فطرت الهی بشر برگ برنده مولفه قدرت برای پیروزی دستیابی است.

حجت الاسلام مشرفی افزود: وظیفه ما برای حل این مشکل به کار بستن این ظرفیت ها از سوی حاکمان اسلامی ظرفیت ها در اختیار آنهاست نظام انقلابی رهبری حکیمانه رهبری ثابت کرد توجه به مولفه قدرت می تواند برگ برنده وصحنه میدانی را به نفع جبهه مقاومت تغییر کند و این راهبردی است که ما از پیامبر یاد گرفتیم که اگر نمی شود هدف بلند ارمان را یک شبه در یک صحنه عملیات شود با راهبرد برنامه بلند مدت تدریحی با استقامت از آن به مطلوب رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در خراسان جنوبی گفت:برده داری پدیده شوم در جامعه اسلامی بود اما یک شبه محو نشد اسلام برای او برنامه ای ریخت که در گذر زمان چیزی به عنوان برده در نظام جامع اسلامی نبود وروز قدس از تدابیر خوبی است ما امروز شاهد اثارو نتایج ان هستیم موازنه قدرت برعکس شده واهداف پلیدو شوم که جای خود را به ضعف سستی ترس داده است به فکرآینده هستند که چگونه فرار کنند البته فراری در کار نخواهد بود چرا که باید تقاص خود را در منطقه پس دهند .

مشرفی افزود:جبهه مقاومت فرزندان مومن جامعه اسلامی تقاص برادران شهید خود را ومردم ستم دیده فلسطین وکل منطقه که از آثار ظلم جور انها در رنج و اذیت هستند به سزای عمل می رسانند وظیفه ما این است ما مانند سردار سلیمانی ویارانش در جبهه عمل کنیم، هرچند توفیق حضور در جبهه مقاومت وبه دست گرفتن سلاح را نداریم  اما سلاح بلاغ مبین را داریم که ان  تبیین و تبلیغ است امروز جامعه ما از این امر برخوردار است اما جامعه بشری با برداشته شدن مرزهای تبلیغ تشنه معارف اند.

 

روز جهانی قدس مرکز وحدت مسلمانان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه روز جهانی قدس مرکز وحدت مسلمانان است، گفت: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا صدای فلسطینی ها به گوش مردم جهان نرسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی در نشست علمای شیعه و سنی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس حلقه وصل مسلمانان است، اظهارکرد: اهمیت روز قدس آنقدر زیاد است که در همین شرایط کرونایی بیش از ۱۰۰ کشور دنیا اعلام کردند که راهپیمایی روز قدس را برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری روز قدس لرزه بر تن صهیونیست ها انداخته است، ادامه داد: روز قدس مرکز وحدت اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یهودی ها تفکر از نیل در فرات را داشته اند، بیان داشت: اگر چه ۴۲ درصد جمعیت فلسطین اشغالی را یهودی ها تشکیل می دهند اما به زودی از منطقه فرار خواهند کرد.

وی با اذعان به اینکه اتحاد مسلمانان در روز قدس نقطه قوتی برای فلسطینیان است، گفت: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا صدای فلسطینی ها به گوش مردم جهان نرسد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی جرات حمله به بلاد اسلامی را ندارد، تصریح کرد: امروز قدرت نیروهای مقاومت در منطقه قوی شده است و باید همه مسلمانان برای آزادی قدس شریف در کنار هم باشیم.

رضایی با تاکید بر اینکه در پشت تریبون ها باید از اهداف رژیم صهیونیستی پرده برداری کنیم، ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز کاملاً احساس خطر کرده و به همین دلیل در منطقه ای در بین آرژانتین و شیلی به دنبال راه اندازی کشوری برای خود است.

 

 

از ابتدای سال جاری تاکنون؛
۶ وقف جدید در شهرستان نهبندان به ثبت رسید
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از ثبت ۶ وقف جدید به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با نیت های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

«حمید بهادری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: مردم شهرستان نهبندان به مسئله وقف توجه بسیاری دارند و نمی گذارند چراغ این سنت حسنه خاموش شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیا اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ در زمینه ثبت موقوفات جدید تاکنون پیشتاز بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از این موقوفات جدید وقف یک طاقه آب معادل ۱۲ساعت از قنات شمس آباد کلاته مزار با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال توسط یکی از بانوان این شهرستان جهت مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (علیه السلام) همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان است.

بهادری گفت: این موقوفه جهت مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (علیه السلام) همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: وقف نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط یکی از بانوان نهبندانی جهت مصرف در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستایی میغان طی سال جاری به ثبت رسید.

وی با اشاره به وقف نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال گفت: درآمد حاصل از این موقوفه نیز جهت کمک به مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستایی میغان هزینه خواهد شد.

بهادری با بیان اینکه همزمان با شب وفات حضرت خدیجه کبری(س) یک وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در نهبندان به ثبت رسید، افزود: این موقوفه یک قطعه زمین ۲۵۰ متر مربعی واقع در شهر شوسف است که جهت ساخت حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: همزمان با شب میلاد امام حسن (ع) نیز یک باب منزل مسکونی به متراژ ۱۸۳ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسال واقع در شهر شوسف جهت امورات عام المنفعه و عید سعید غدیر خم در این شهرستان وقف شد.

وی در پایان گفت: این ۶ موقوفه جدید دارای ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هستند و امیدواریم در سال جاری شاهد ثبت موقوفات جدید بسیاری با نیت های مختلف در شهرستان نهبندان باشیم.

 

 

 

بستری شدن ۱۸ مبتلای جدید کرونا در بیمارستانها/

در شبانه روزگذشته از ۶۹ مبتلای جدید شناسایی شده در استان، ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستانها بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که در مجموع ۶۹ بیمار جدید شامل ۱۸ مورد بستری و ۵۱ مورد سرپایی شناسایی شدند.
مهدیزاده افزود: از این تعداد ۲۹ مورد از بیرجند، ۲۱ مورد از قاینات، ۵ مورد فردوس و شهرستانهای بشرویه، درمیان و سرایان و طبس هرکدام سه مورد و شهرستانهای نهبندان و سربیشه هرکدام یک مورد شناسایی شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۵ نفر کرونا مثبتند گفت:  از این تعداد ۲۷  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۳ نفرشان  نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی  تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۴۷ نفر رسید، افزود: در شبانه روز گذشته ۳۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۳ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.مهدیزاده گفت: تا روز گذشته ۵۴ هزار و ۳۶۳ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۹ هزار و ۹۹۱ بیمار شد.

همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونایی بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بودند.

 

 

شناسایی ۶۹ مورد ابتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۶۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: شمار فوتی های این بیماری در استان به ۸۷۴ نفر رسیده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز جمعه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ آزمایش کرونا در استانا نجام گرفته که پاسخ ۶۹ مورد مثبت گزارش شده است.

وی بیان داشت: از موارد مثبت ۱۸ نفر بیماران بستری و ۵۱ نفر از موارد سرپایی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳۵ بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۵ نفر مبتلایان قطعی به کرونا هستند که ۲۷ نفر در بخش های آی سی یو بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حال ۱۳ نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است، بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۹۹۱ مورد مثبت شناسایی شده کرونا داشته ایم.

دهقانی از فوت دو بیمار کرونایی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: شمار فوتی های این ویروس در استان به ۸۷۴ نفر رسیده است.

 

ویژه برنامه شعرخوانی در طبس برگزار شد/۲

کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره دو طبس با حضور در این برنامه در وصف حضرت علی علیه السلام و شب‌های قدر به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است معرفی شخصیت‌های بزرگ مذهبی، معرفی آداب و رسوم مربوط به شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان، معرفی کتاب و بحث آزاد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این برنامه‌ی مجازی بود که با حضور اعضای دختر این مرکز برگزار شد.

 

 

هزار و ۶۰۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی آبگیری شد/۷

هزار و ۶۰۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی آبگیری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در بارندگی اخیر از ۲ هزار و ۲۰۰ سازه آبخیزداری استان، بیش از هزار و ۶۰۰ سازه آبگیری و میزان استحصال آب در این سازه‌ها خوب گزارش شده است.

علیرضا نصرآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی‌های سه روز متوالی هفته جاری در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به وقوع پیوست و بیشتر سازه‌های این مناطق آبگیری شده است به طوری که طی ۷۲ ساعت، ۱۵ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری و نقش برجسته این سازه‌ها در کاهش تاثیرات خشکسالی و سیلاب گفت: کنترل سیلاب، کاهش سرعت روان‌آب‌ها و تخریب آنها، جلوگیری از رسوب خاک در سدها همچنین کمک به افزایش حجم آب سفره‌های زیرزمینی از جمله مزایای این سازه‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: ماهیت بارش‌های فصل بهار رگباری است و حجم زیادی روان‌آب را در لحظه داریم که فقط با سازه‌های آبخیزداری می‌توانیم این حجم آب را جمع‌آوری و در سایر روزهای سال استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این سازه‌ها در بالادست قنات‌ها ساخته شده تا سبب افزایش دبی آنها شود افزود: آبگیری سازه‌های آبخیزداری سبب می‌شود تا در آینده دبی آب قنات‌های حدود ۷۰۰ روستا افزایش یابد.

نصرآبادی حجم سالانه روان‌آب در استان خراسان جنوبی را حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب برآورد و تصریح کرد: با وجود اقدامات انجام شده، فقط ۸۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی در پشت سازه‌های آبخیزداری مهار می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۷ و از محل صندوق توسعه ملی نهضت آبخیزداری در خراسان جنوبی آغاز شد و قرار است امسال هم به میزان سه برابر سال گذشته یعنی حدود ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت سازه‌های آبخیزداری استان اختصاص یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: سال ۹۹ اعتبار مصوب و در حال اجرای حوزه بیابان و آبخیزداری استان از محل دولتی و استانی در مجموع ۸۷ میلیارد تومان بوده که در حال اتمام است.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بارش بهاری روزهای اخیر ضمن اینکه باعث خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان و دامداران شد، خساراتی را نیز در این استان برجا گذاشت.

افزایش سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی با حمایت دولت و اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی، نقشی موثری در مهار آب‌های سطحی و پیشگیری از خسارات سیل داشته است.

بارش‌های اخیر استان میانگین بارندگی‌ را در سال آبی جاری از ۴۰ به ۶۰ میلیمتر افزایش داد اما به گفته مسوولان تاثیر چندانی بر منابع آبی نداشته و خراسان جنوبی همچنان با خشکسالی درگیر است.

 

 

تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی در اختیار انتخابات قرار گیرد۳-۷

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت طلایی‌ترین رکن انتخابات است گفت: تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی استان باید در اختیار انتخابات قرار گیرد.

 ناصر خوش خبر افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سبک جدیدی از انتخابات را پیش رو داریم و برای برگزاری انتخابات، ساز و کارهایی تعریف شده است.

وی بیان کرد: در ادبیات سیاسی، انتخابات، طلایی‌ترین فرصت برای نظام‌های دموکراتیک است که به مشارکت مردم و فرصتی که برای اقتدار نظام ایجاد می‌کنند، افتخار می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتماد به برنامه‌های دولت، امید و نشاط بیشتر در جامعه را منجر می‌شود، تاکید کرد: کارها برابر تقویم زمانی انتخابات انجام می‌شود.

خوش خبر ادامه داد: در شرایطی که مدیریت بیماری کرونا، واکسیناسیون، معیشت مردم، تنظیم بازار، کنترل تورم، تأمین اقلام اساسی از برنامه‌های در دست اقدام دولت است، انتخابات به عنوان مهمترین برنامه در حوزه سیاسی مورد توجه دولت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در نظام ما امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از ارکان انتخابات به شمار می‌روند که عینیت بخشی به آنها بدون هم افزایی و انسجام محقق نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تمکین از قانون باید شفافیت ایجاد کند و مردم بدانند که سلامت انتخابات تضمین شده است و مردم مطمئناً پای صندوق‌های رأی حاضر می شوند.

خوش خبر با بیان اینکه نخبگان، روحانیت، متنفذین و آنها که دل در گرو کار دارند، باید اهمیت انتخابات را برای مردم تبیین کنند، گفت: سیاه‌نمایی سمی برای اقتدار نظام است.

وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها پرتوان بوده، دولت هم سیاست‌های نظام را دنبال می‌کند و با وجود همه مشکلات، پاسخگوی مطالبات بحق مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در روزهای منتهی به انتخابات، اعتماد به توانمندی و کارآمدی نظام و دولت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا امید و نشاط را به جامعه تزریق کند و ما به عنوان کارگزاران نظام و خدمتگزاران مردم، هیچ موقعیتی را نباید از دست ندهیم تا امید ‌را در جامعه ارتقا ببخشیم.

خوش خبر تاکید کرد: ما نباید بگوییم امکانات کم است بلکه باید آن چه در توان داریم را در اختیار پاسخگویی به مطالبات مردم قرار دهیم و همه امکانات دستگاه‌ها باید در اختیار انتخابات قرار گیرد.

وی یادآور شد: موضوع بعدی رعایت اصل بی‌طرفی و حرکت مدیران در چارچوب قانون است لذا هیچ امکاناتی از هیچ دستگاهی نباید در اختیار حزب یا گروه خاصی قرار گیرد.

 

 

 

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۲.۵ برابر شده است۲-۷

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مجموع دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر از سال ۹۸ تاکنون ۲.۵ برابر شده و سایر سطوح نیز افزایش بیش از ۲ برابری داشته اند.

علیرضا محمدی در گفت و گو با  تسنیم اظهار داشت: دو مرحله متناسب سازی و افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان موجب بهبود قابل توجه معیشت بازنشستگان شده است و اگر منابعی باشد هیچ‌ تردید و مضایقه ای برای افزایش نداریم و از حداکثر ظرفیت برای بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان و کارگران استفاده می شود.

وی افزود: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مردادماه ۹۹ و با فاصله یک هفته پس از ابلاغ مصوبه مجلس اجرا شده است و با اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفندماه سال ۹۹ نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر در استان زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی هستند بیان کرد: از این تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۹۵۶ نفر مستمری بگیر بوده که مشمول طرح متناسب سازی حقوق قرار گرفته اند.

محمدی به خدمات درمانی سازمان اشاره و تصریح کرد: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی در شهرهای فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی برای همه بیمه شدگان و در همه مناطق کشور برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است و تامین اجتماعی کل هزینه بستری را برعهده گرفته است.

وی توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ۳۰۷۰ برای ارائه غیر حضوری ۳۰ خدمت و کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم، باعث کاهش ازدحام در شعب تامین اجتماعی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: خدمات غیرحضوری که ارائه شده است را دائما بررسی می‌کنیم تا اشکالات احتمالی را در اسرع وقت رفع کنیم و همچنین تلاش داریم برای این خدمات به زودی به جایی برسیم که ارائه این خدمات دیگر در شعب متوقف شود.

 

 

به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم با حضور فرماندار و امام جمعه فردوس صورت پذیرفت؛
🔹مراسم سپاس معلم و تجلیل از معلمان تلاشگر استانی و شهرستان و رونمایی از پوستر نخستین دوره مسابقات کن ست دانش آموزی استان خراسان جنوبی فردوس ۱۴۰۰
🔹به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛صبح امروز به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، مراسم سپاس معلم و تجلیل از معلمان تلاشگر استانی و شهرستان و رونمایی از پوستر نخستین دوره مسابقات کن ست دانش آموزی استان خراسان جنوبی فردوس ۱۴۰۰ با حضور فرماندار،امام جمعه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در دبیرستان دوره دوم فرزانگان صورت پذیرفت.
🔹در ابتدای این مراسم با حضور مسئولین از ۸ نفر معلم منتخب شهرستان و ۲ نفر معلم منتخب استانی تجلیل به عمل آمد و سپس نیز از پوستر نخستین دوره مسابقات کن ست که قرار است بهمن ماه سال جاری برگزار شود،رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری سوداگران مرگ با ۲۰۴ کیلوگرم تریاک طبس/۴

فرمانده انتظامی استان، گفت: مأموران انتظامی شهرستان”طبس” در بازرسی از یک خودرو و منزل ۲۰۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: با کسب خبر واصله از پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی “طبس” بلافاصله موضوع پیگیری و مأموران انتظامی به این محور اعزام شدند.
وی بیان داشت: مأموران هنگام رصد و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان “طبس” به یک سواری سمند مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند که در بازرسی از آن ۱۳۴ کیلوگرم تریاک کشف و راننده خودرو دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در ادامه عملیات طی اعترافات متهم دستگیر شده در بازرسی از منزل یکی از بستگانش ۷۰ کیلوگرم تریاک که دپو شده بود کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

 

 

 

 

موتورسیکلت با ۴۷ کیلوگرم تریاک در”سربیشه” متوقف شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک موتورسیکلت ۴۷ کیلوگرم تریاک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی با دریافت خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر در محورهای فرعی شهرستان”سربیشه” موضوع دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان”سربیشه” به یک موتورسیکلت که در حال حرکت بود، مشکوک شدند که با علایم هشدار دهنده به راکب آن دستور ایست داده که موتورسیکلت بر سرعت خود افزوده و از محل متواری گردید.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: ماموران با اقدامات پلیسی موتورسیکلت را متوقف کرده که در بازرسی از آن ۴۷ کیلو گرم تریاک از داخل یک کوله پشتی کشف کردند که دراین رابطه ۲ متهم دستگیر شد.

 

 

 

کشف ۶۷ کیلو تریاک از ۳ کوله پشتی در”طبس”/۴

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۶۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از ۳ کوله پشتی در شهرستان”طبس” خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”غلامرضا زاهدی پور” اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری ۱۰۲″دیهوک” هنگام کنترل محورهای فرعی به ۳ نفر عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک شدند و به آنان دستور ایست دادند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران با رها کردن کوله پشتی ها و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند که با تلاش مأموران ۳ متهم دستگیر و در بازرسی تکمیلی از آنان ۶۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

 

 

 

 

کشف ۴۱ هزار و ۹۹۰ عدد قرص غیر مجاز در”قاین”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “قاین” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از ۲ اتوبرس مسافربری ۴۱ هزارو۹۹۰عددقرص غیر مجاز قاچاق در این شهرستان کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید”غلامی” شهرستان قاین، هنگام کنترل خودروهای عبوری به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند .
وی بیان داشت : مأموران در بازرسی از اتوبوس ها تعداد ۴۱ هزار و ۹۹۰ عدد قرص غیرمجاز قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۱۴ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

کامیون حامل ۲ هزار مرغ غیر مجاز در “سربیشه” متوقف شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان” سربیشه” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پی سیلاب چند روز اخیر

خسارت به ۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی/۳-۷

سیلاب در ۳ روز گذشته به ۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خسارت وارد شد و راهداران برای برقراری ارتباط ایمن روستا‌های درگیر سیلاب در تلاشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به خسارت به ۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستاییمخاطرات جوّی ایجادشده بواسطه سیلاب در ۳ روز گذشته، تعداد ۶۰ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه ریزی و تعداد ۲۰۰ نفر راهدار با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.
اسداله جلال زاده گفت: بر اثر سیلاب اخیر تاکنون به ۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان و به تعداد ۳۳۵ ابنیه فنی خسارت وارد شده است.
وی افزود: راه‌های ارتباطی روستا‌های شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، قاین، سرایان، فردوس، دیهوک، عشق آباد، طبس و خوسف در ۷۲ ساعت گذشته با سیلاب درگیر بودند که منجر به انسداد ۳۷ مسیر شد که با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه کلیه محور‌های روستایی آسیب دیده از سیل اخیر بازگشایی شد و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پلها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌های استان گفت: همچنین محور فرعی اسدیه- گزیک در شهرستان درمیان به علت تخریب پل ۲ دهانه ۶ متری، مسدود شده با تلاش راهداران ظرف مدت ۲۴ ساعت بازگشایی شده است.
جلال زاده با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راه‌های فرعی و روستایی استان، از رانندگان و کاربران جاد‌های خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم هشداری نصب شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت کنند.

 

 

 

راه اندازی سامانه سرویسهای شهروندی بیمه سلامت/۲-۳

سامانه سرویسهای شهروندی بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان استان راه اندازی شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: با توجه به اجرای برنامه جایگزینی تدریجی راه اندازی سامانه سرویسهای شهروندی بیمه سلامتنسخه نویسی الکترونیک به جای نسخه کاغذی دفترچه بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت امسال و برای تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان، سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت راه اندازی شد.

اربابی افزود:  سامانه ارائه خدمات شهروندی دارای قابلیت‌هایی از جمله احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده است.

وی  با بیان اینکه تمامی شهروندان برای ورود به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت می‌توانند از طریق نشانی https://eservices.ihio.gov.ir/esc اقدام کنند، گفت: دسترسی به تمام کارکرد‌های این سامانه به زودی از طریق برنامه‌های موبایلی نیز با آدرس جدید فراهم و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: تمامی بیمه شدگان می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ هرگونه سوال، پیشنهاد و شکایتی در خصوص بیمه سلامت دارند، اعلام و پیگیری کنند.

 

 

نجات جان زن ۶۵ ساله طبسی از چاه/۴

خانم ۶۵ ساله طبسی که به درون چاه ۱۵ متری سقوط کرده بود با تلاش تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر نجات یافت.

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: ساعت ۲۰ دیشب با اعلام حادثه سقوط یک نفر در چاه، بلافاصله سه تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل وقوع حادثه واقع در بافت قدیم روستای اصفهک شهرستان طبس اعزام شدند.
علیرضا آزاد افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر توانستند با استفاده از تجهیزات تخصصی و پس از ۳ ساعت تلاش، خانم ۶۵ ساله‌ای را که بر اثر بی احتیاطی در چاه سقوط کرده بود ، در سلامت کامل نجات دهند.

 

آبگیری ۴۰ درصد از تالاب کجی نهبندان/۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: اگرچه به دنبال بارندگی های اخیر، ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت کجی نهبندان آبگیری شده اما تشنگی تالاب ادامه دارد.

امیر کوهستانی  با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری نهبندان بیان کرد: تالاب کجی از جمله زیبایی‌های خداوند در دل طبیعت بوده که همه ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود بارش باعث خشک شدن تالاب شده بود، گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت تالاب آبگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان ادامه داد: اکثر آب وارد شده به تالاب از ارتفاعات اطراف بوده و تشنگی تالاب و زمین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آب موجود در تالاب روزهای زیادی دوام نخواهد داشت، گفت: با توجه به خشک بودن زمین، هر روز پنج تا ۱۰ روز از ظرفیت آب تالاب کم می‌شود.

کوهستانی خواستار کشت گیاهان کم آب بر در اراضی اطراف تالاب شد و افزود: اگرچه با فرهنگ‌سازی های انجام شده کشت این دسته از گیاهان آغاز شده اما نیازمند توجه بیشتری هستیم.

 

سقوط خوردروی سمند به داخل پل در خوسف/۴

سقوط یک دستگاه خودروی سمند به داخل پل در شهرستان خوسه یک زخمی برجای گذاشت.

مسئول آتش نشانی شهرستان خوسف گفت: در ساعت ۱۳:۱۰ سقوط یک دستگاهسقوط خوردروی سمند به داخل پل در خوسف خودروی سمند به سامانه ۱۲۵ اعلام که بلافاصله ماموران اتش نشانی به محل اعزام شدند.
میرزایی افزود: پس از قطع باطری وبستن کپسول گاز وایمن سازی محل سرنشین خودرو که مردی ۵۹ ساله بود تحویل اورژانس داده شد که به مرکز درمانی منتقل شد.

توقیف کامیون حامل گوشت مرغ فاقد مجوز بهداشت در بیرجند/۴

مأموران انتظامی پاسگاه حاجی آباد بیرجند در بازرسی از وانت نیسان هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران انتظامی پاسگاه حاجی آباد شهرستان بیرجند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ فولادی افزود: مأموران در بازرسی از وانت نیسان هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رادیو خراسان جنوبی رتبه برتر استان‌ها را کسب کرد/۲

رادیو خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد فصل زمستان ۹۹ موفق به کسب رتبه دوم کشور شد.

بر اساس داده‌های بدست آمده از محاسبه‌ی کمی و کیفی شاخص‌های ارزیابی رادیو خراسان جنوبی رتبه برتر استان‌ها را کسب کردعملکرد در فصل زمستان ۹۹ ، رادیو خراسان جنوبی پس از مراکز خراسان رضوی و فارس که مشترکا اول شدند موفق به کسب رتبه دوم کشور شد.
ارزیابی فصلی در پایان هر فصل بر اساس شاخص های محتوایی١٣گانه (کمی و کیفی) از جمله تعداد برنامه های موفق،عوامل موفق، نمره های ارزیابی بالای ٧۵ ، تنوع و چیدمان کنداکتور از ١٠٠نمره لحاظ می شود.

اشتغال جدید بسیج سازندگی نهبندان برای ۶۵ جوان جویای کار/۲

بسیج سازندگی شهرستان نهبندان برای ۶۵ نفر جوان جویای کار اشتغال ایجاد کرد.

فرمانده‌ی ناحیه‌ی مقاومت بسیج سپاه شهرستان نهبندان از تحقق انعقاداشتغال جدید بسیج سازندگی نهبندان برای ۶۵ نفر جوان جویای کار تفاهم نامه‌ی ایجاد اشتغال از سوی بسیج سازندگی و کمیته‌ی امداد نهبندان به میزان ۲ میلیارد تومان خبر داد.

سرهنگ پاسدار قاسمی افزود: با جذب این اعتبار برای ۶۵ نفر شغل ایجاد شد.

وی گفت: در تفاهم نامه‌ی سال جدید نیز همین میزان اعتبار اشتغال در نظر گرفته شده است.

کمک مومنانه به گچ کاران ساختمانی قاین از نوع کار خودشان/۲

به همت انجمن صنفی کارگران قاینات و بسیج سازندگی سپاه ناحیه قاینات و مصالح فروشی حیدری، همایش گچ کاران ساختمانی قاین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دراین مراسم که به نوعی متفاوت با رزمایش‌های کمک مؤمنانه و به گونه‌ای برایکمک مومنانه به گچ کاران ساختمانی قاین از نوع کار خودشان اولین بار اتفاق افتاد این شرکت گچ ساختمانی هدیه‌ای از نوع کاری خود گچ کاران در راستای کمک مومنانه به ان‌ها اهدا کرد.
ارزش ریالی این کمک  ۱۵ میلیون تومان است که به۷۳ نفر از گچ کاران ساختمانی قاین در راستای کمک مومنانه اهدا شد.

افتتاح مجتمع حیات طیبه شهید فخری زاده

مجتمع حیات طیبه شهید فخری زاده در قاین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، این مجتنع ۱۲ کلاسه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان ساخته شده است.افتتاح مجتمع حیات طیبه شهید فخری زاده

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: مسیر توسعه کشور از مسیر تعلیم و تربیت وعلم آموزی می گذرد و معلمین و مربیان ودانشگاهها و حوزه های علمیه ودستگاههای اجرایی تکلیف دارند که انسانهایی تربیت کنند که در آینده نقش افرین باشند .
آقای ملانوری به روز قدس نیز اشاره کرد و گفت: امسال همه ما باید در بستر فضای مجازی انزجار خود از رژیم صهیونیستی را نشان دهیم.

نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه  در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برخی فکر می‌کنند شهید سلیمانی فقط مرد میدان رزم بود  در حالی که سلیمانی مرد میدان امنیت وخدمت به مردم بود.

آقای اسحاقی افزود: حضور مسئولان در میدان می تواند گره گشای مشکلات مردم باشد.
از دکتر رخشانی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که امروز دعوت بنده حقیر را برای افتتاح این مجتمع خیر ساز لبیک گفته اند می خواهیم تا برای تجهیزات این مجتمع و همچنین تعمیر و مرمت مدارس و سرویس‌های بهداشتی تعدادی مدارس شهرستان همراهی بیشتری داشته باشند.
بهره‌برداری از ۱۶ هزار فضای آموزشی در ۸ سال گذشته

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۶ هزار فضای آموزشی با زیربنای بیش از ۱۱ میلیون متر مربع در کشور به بهره‌برداری رسیده که بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در آنها گنجانده شده است.

مهرالله رخشانی‌مهر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲۶۸ فضای آموزشی ۱۵ استان کشور به همراه مجتمع آموزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها متوسط سرانه فضای آموزشی کشور از ۴.۸۶ متر مربع به ۵.۲۲ متر مربع افزایش یافت.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس با حضور خیران نیک‌اندیشی همچون هاتفی‌ها، علی‌پورها، مردانی آذری‌ها و گیتی‌نژادها توانسته تعهدات خیران را از ۵۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در مجموع خیران در این سال‌ها بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی مشارکت کردند و دولت هم برای تکمیل سهم خود بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشته است.

وی افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور میانگین روزانه ۲۸ کلاس درس استاندارد احداث شده است و سال گذشته ۷.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور به موضوع مدرسه‌سازی اختصاص یافت.

رخشانی‌مهر گفت: علاوه بر این با هدف گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی از طریق طرح آجر به آجر شاهد مشارکت خُرد بیش از یک میلیون نفر از مردم در این زمینه بودیم که یادگار و سرمایه ارزشمند برای حمایت از نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز در نخستین گام تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۸ بنای آموزشی در کشور با هزار و ۲۹۵ کلاس درس و اعتبار هزار میلیارد تومان هستیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس خشت و گلی و فرسوده بودن ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور را از معضلات جدی در ابتدای دولت عنوان کرد و افزود: امروز خوشحالم اعلام کنم علاوه بر حذف عبارت مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور، در هشت سال گذشته علی‌رغم همه محدودیت‌ها میزان کلاس‌های درس غیراستاندارد کشور به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است و اکنون بیش از ۸۰ درصد مدارس ایمن هستند.

وی به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس همواره از دغدغه‌های اولیا و مربیان بوده است و در مدارسی که زیرساخت‌های گاز و برق وجود داشت، بخاری‌های غیراستاندارد برچیده و سیستم‌های ایمن جایگزین آنها شد.

رخشانی‌مهر اظهار داشت: در هشت سال اخیر با استانداردسازی ۲۷۶ هزار کلاس درس، روزانه ۹۴ کلاس درس استانداردسازی و بیش از هشت میلیون دانش‌آموز از کلاس ایمن و استاندارد برخوردار شدند.

مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند و ۲۶۷ پروژه آموزشی و پژوهشی دیگر در سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در شصت و ششمین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان “تدبیر و امید برای جهش تولید” به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع در مرکز استان دارای ۴۵ کلاس درس است که در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنای آموزشی ۱۰ هزار و ۲۶۴ متر مربع در ۲ طبقه و چهار بخش آموزشی احداث شد.

بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه عمرانی آموزشی در بلوار فاطمیه مهرشهر بیرجند از محل اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی هزینه شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند دارای ۱۱ شهرستان است و ساخت این مجتمع آموزشی نقش موثری در رفع کمبود فضای آموزشی مرکز استان دارد.

 

 

 

۶۹ درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی در سجام ثبت‌نام کردند/۳-۷

۶۹ درصد اعضای شرکت سهام عدالت خراسان جنوبی در سجام ثبت‌نام کردند

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ سهامدار عدالت شرکت سرمایه‌گذاری استان که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، ۶۹ درصد آنان در سامانه «سجام» ثبت‌نام کرده‌اند.

عیسی جعفری گیو افزود: از مجموع ۶۷۷ هزار نفر سهامدار عدالت در خراسان جنوبی بیش از ۷۰ درصد روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان هستند.

وی بیان کرد: برای سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان یکسری اقدامات مربوط به اصلاح ساختار و افرایش سرمایه شرکت انجام شده و سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند معامله، مدیریت و مالکیت سهام در اختیار خودشان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پیرو فرمان مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی سهام عدالت، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در کشور توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

وی ادامه داد: از  ۲۶ مرداد سال گذشته این شرکت با نماد «وسخراج» در بازار بورس، معاملاتی را انجام داده و در حال حاضر بین ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری کشور دارای بالاترین ارزش معاملاتی است.

جعفری گیو گفت: در روش غیرمستقیم، سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت شرکت‌های استانی هستند و سرمایه اولیه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: برای فعالیت این شرکت در استان خراسان جنوبی باید مجمع عمومی تشکیل شود و با برپایی انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت انتخاب شوند همچنین تمامی افرادی که حق شرکت در این انتخابات را داشته باشند باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از سهامداران درخواست می‌شود با مطالعه پیشینه افراد داوطلب عضویت در هیات مدیره تلاش کنند افرادی را انتخاب کنند که تفکرات توسعه‌ای داشته باشند تا بتوانند با اداره این شرکت در توسعه استان نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: سهامداران عدالت که در گذشته روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود از بین داوطلبان حائز شرایط اقدام کنند.

جعفری گیو افزود: با توجه به اینکه انتخابات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است لذا ثبت‌نام در سامانه سجام و طی مراحل احراز هویت و اخذ کد بورسی به عنوان پیش نیاز مشارکت سهامداران در رای‌گیری به شمار می‌رود.

وی گفت: اهمیت انتخاب و حضور افراد شایسته در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی از آنجا مشخص می‌شود که ارزش سرمایه این شرکت با توجه به تعداد سهامداران آن بسیار بالا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان سرمایه این شرکت در استان در حال حاضر با نرخ فعلی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود افزود: این میزان از ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های مطرح حتی در سطح ملی نیز بالاتر است.

وی بیان کرد: با توجه به مفاد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت، هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی این اختیار را دارد که معادل ۳۰ درصد ارزش سرمایه شرکت را در پروژه‌های توسعه منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند.

جعفری گیو گفت: از طرف دیگر از آنجایی که مدیریت سهام عدالت در روش غیرمستقیم در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌گیرد، سپس میزان سود سالانه مشمولان متناسب با عملکرد اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سهام عدالت برای افراد فوت شده به وراث قانونی منتقل می‌شود یادآور شد: برای انتقال سهام عدالت افراد فوت شده به وراث، سامانه‌ای تعریف شده اما در حال حاضر در مرحله تهیه نرم‌افزار این سامانه هستند و هنوز امکان جابه‌جایی سهام عدالت فرد فوت شده به وراث وجود ندارد و در صورت اجرایی شدن این سامانه اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت معاف از مالیات است اظهار داشت: وراث باید در انحصار وراثت سهام عدالت را به عنوان دارایی‌های فرد فوت شده به شمار آورند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌ جنوبی گفت: سود سهام عدالت برای سال‌های ۹۵ تا ۹۷ در سه مرحله به شماره شبای ثبت شده توسط افراد در سامانه سهام عدالت واریز شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت سال ۹۸ نیز اسفند سال گذشته به حساب افراد واریز شده و ۵۰ درصد باقیمانده پس از تسویه حساب شرکت‌ها به حساب افراد واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیات مدیره شرکت سرمای‌گذاری استان دارای پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است گفت: انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان جنوبی ۲۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود و افرادی که خواستار عضویت در هیات مدیره هستند باید ثبت‌نام و تایید صلاحیت شوند که تاکنون حدود ۶۰ نفر به عنوان اعضای هیات مدیره ثبت‌نام کردند.

جعفری گیو افزود: مرحله دوم انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ۱۵ خرداد است و تا این زمان باید پرونده انتخابات مجمع عمومی بسته شود لذا از تمامی افرادی که در خراسان جنوبی روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند درخواست می‌شود برای امکان شرکت در انتخابات در سجام ثبت‌نام کنند تا بتوانند افراد دارای صلاحیت را به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان انتخاب کنند که سرمایه آنها افزایش داشته باشد.

وی در مورد افرادی که سود سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته است گفت: این افراد شماره شبایی که برای ثبت‌نام وارد کردند صحیح نبوده لذا برای اصلاح آن باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند تا سود سهام به حساب آنها واریز شود.

 

 

 

 

 

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی معرفی شد/۳

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی معرفی شد

“مرسل مالکی” به عنوان مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی همچنین مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان معرفی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست معارفه مشاور استاندار و مدیر جدید روابط عمومی استانداری گفت: هرچه تلاش دستگاه برای اطلاع‌رسانی بیشتر شود، مراجعات مردم به دستگاه‌ها کمتر می‌شود.

وی افزود: اطلاع‌رسانی صریح، صحیح، شفاف و به موقع از مهمترین وظایف روابط عمومی هر دستگاه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی دغدغه‌های شهروندان به علت بی‌اطلاعی از اقدامات است گفت: سازمانی که بتواند اخبار را به گوش مردم برساند، دغدغه شهروندان را برطرف کرده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه، روابط عمومی از مدیر سازمان مهم‌تر است و نقش برجسته‌تری دارد.

ملانوری افزود: دستگاه‌ها باید آنچه انجام داده‌اند و آنچه در دستور کار دارند و قرار است انجام دهند را به اطلاع مردم برسانند.

وی گفت: این اطلاع‌رسانی ذیل برنامه‌ها و وظایف روابط عمومی قرار دارد چرا که این حوزه، حلقه اتصال دستگاه و مخاطبان خود است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حوزه وظایف روابط عمومی خاطرنشان کرد: روابط عمومی قلب تپنده دستگاه و مشاور و دست راست مدیر است.

وی گفت: مردم در وهله اول باید برای پیگیری امور خود به سراغ روابط عمومی دستگاه بروند و مشکل خود را در آن حوزه پیگیری کنند.

ملانوری با اظهار تاسف از اینکه روابط عمومی در هیچ سازمانی جایگاه خود را پیدا نکرده است افزود: نمره روابط عمومی در مجموع در کشور ما قابل قبول نیست و مصداق عینی این صحبت هم این است که ما می‌شنویم دولت در اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های خود ضعیف عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این مشکل باید برطرف شود و به جهت اهمیت موضوع، روابط عمومی باید جایگاه خود را پیدا کند.

در این نشست احکام جداگانه “مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری” همچنین “عضو و مسوول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان” که به امضای استاندار رسید، اعطا شد.

ملانوری طی احکام جداگانه‌ای مرسل مالکی را به سمت “مشاور استاندار” منصوب و وظایف “مدیریت روابط عمومی استانداری” را به وی محول کرد.

 

 

 

اهتزاز پرچم فلسطین در روز جهانی قدس

ندای مقاومت در خراسان جنوبی طنین‌انداز شد/ ۲-۳

ندای مقاومت در خراسان جنوبی طنین‌انداز شد

همزمان با روز جهانی قدس سرودهای مقاومت با اجرای طرح “ماذنه‌های مقاومت” در خراسان جنوبی از سامانه‌های صوتی مسیر راهپیمایی هر سال و مساجد طنین‌انداز شد و پرچم فلسطین در برخی میادین به اهتزاز درآمد.

با توجه به اینکه امسال راهپیمایی پیاده و خودرویی روز قدس به دلیل وضعیت شیوع کرونا برگزار نشد، برنامه‌های گرامیداشت این روز با بهره‌گیری از روش‌های جایگزین در فضای مجازی، رسانه‌ها و تبلیغات محیطی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مشارکت نهادها و مردم در دستور کار قرار گرفت.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسراییل در میدان قدس شهر بیرجند با حضور خودجوش شماری از شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

نظیر این مراسم در ۱۰ شهرستان دیگر خراسان جنوبی نیز برگزار شد و رژه موتوری به صورت محدود از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس بود.

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، وبینارها، فضاسازی مساجد و میادین، برگزاری سرودهای محله‌ای و استفاده حداکثری از بستر فضای مجازی، تبلیغات محیطی و شهری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز قدس در خراسان جنوبی است.

همچنین مراسم روز جهانی قدس امروز در محل هیات حسینی شهر اسلامیه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر اسلامیه  در این مراسم گفت:  رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر است و به عنوان یک حکومت و یک کشور مورد قبول نمی‌باشد، ولی متاسفانه آمریکا دنبال این است که این رژیم را یک حکومت مستقل معرفی کند.
وی  افزود:  ما مفتخریم به داشتن سرداران شهیدی همچون حاج قاسم سلیمانی که تا آخرین لحظه برای دفاع از مظلومان جنگیدند و از حقوق مظلومان سرتاسر جهان دفاع کردند.

اهتزاز پرچم فلسطین در روز جهانی قدس

مراسم روز قدس امسال به علت محدودیت های کرونایی به صورت نمادین در خراسان جنوبی برگزار و پرچم فلسطین در نقاط مختلف به اهتزاز درآمد.

 مراسم روز جهانی قدس امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستانهای مختلف استان همچون بیرجند ، فردوس ، بشرویه ، نهبندان ، طبس، قاین و خوسف برگزار شد.
در این مراسم که به علت محدودیت‌های کرونایی به صورت نمادین برگزار شد ضمن بر افراشتن پرچم فلسطین در نقاط مختلف استان،  پرچم رژیم غاصب صهیونیست و آمریکای جنایتکار به آتش کشیده شد.
همچنین مردم برای حمایت از جبهه مقاومت و مقابله با استکبار ، شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل  سر دادند.
 رژه موتوری هم به صورت گروه های مردمی و در برخی شهرستان ها با حضور جمعی از بسیجیان برگزار شد.

در مراسم محوری روز قدس در خراسان‌جنوبی عنوان شد

هرگونه دو قطبی‌سازی به نفع دشمن است/انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی/۷

هرگونه دو قطبی‌سازی به نفع دشمن است/انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی است، گفت: هرگونه دو قطبی‌سازی در این شرایط به نفع دشمن است.

به گزارش مهر، حسین خسروی اسفزار صبح پنج شنبه در مراسم محوری روز قدس در خراسان‌جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهارکرد: صهیونیست به دلیل نژادپرستی همه چیز را برای خود می‌خواهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یهودیان افراطی و یا همان صهیونیست‌ها گاه با ادعاهای غلط بهشت را تنها برای خود می‌خواهند، بیان‌کرد: انقلاب اسلامی صهیونیست افراطی را از ادعای گرفتن نیل تا فرات به عقب برگرداند.

خسروی ادامه‌داد: اما امروزه انقلاب اسلامی و جریان مقاومت قصه را بر عکس کرده و رژیم صهیونیستی امروز در محاصره نیروهای مقاومت است.

وی با بیان اینکه در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که چگونه عکس ادعای آمریکایی‌ها اسرائیل مجبور به پذیرش شکست شد، افزود: ضربات جنگ ۳۳ روزه تا همین امروز نیز صهیونیست را مستأصل کرده است و شکست‌های او همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید ولی به نظر می‌رسد در همین ۲۵ سال نیز صهیونیست آرامش نخواهند داشت.

منشاء بیداری اسلامی انقلاب است

خسروی با بیان اینکه منشاء قدرت مقاومت در تمامی کشورهای اسلامی و بیداری آنان انقلاب اسلامی است، افزود: از این جهت هجمه و حمله اسرائیل و آمریکا و دنباله‌روهای آنان به ایران بیش از دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه در برابر دشمن باید دو عنصر بصیرت و استقامت ضروری است، ادامه‌داد: یکی از مؤلفه‌های بصیرت شناخت برنامه‌ها و طرح‌های دشمن و آگاهی از شیوه‌های صحیح مقابله با توطئه‌های استکبار و معاندان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه گاه توطئه دشمن تنها نظامی و اقتصادی نیست، گفت: گاه برنامه‌های دشمن برای آسیب رساندن به کشور ما مجموعه‌ای از برنامه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی است.

خسروی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهارکرد: وظیفه همگان است که در آزمون انتخابات به نحو احسن و به درستی انجام وظیفه کنیم وگرنه صحنه را برای دشمن باز کرده‌ایم.

پشتوانه دیپلماسی قوی حضور فعال در میدان است

وی با تأکید بر اینکه در آستانه انتخابات هر گونه دو قطبی سازی چون دو قطبی دیپلماسی – میدان به نفع دشمن است، بیان‌کرد: پشتوانه دیپلماسی قوی حضور فعال در میدان است چرا که در مقابل دشمن جسور نمی‌توان تنها به دیپلماسی تنها اکتفاء کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه انتخابات فرصت نوسازی مدیریتی است، ادامه‌داد: آنچه در این مقطع دشمن را ناامید می‌کند، حضور حدأکثری در انتخابات ۱۴۰۰ است.

خسروی با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه مردم است، یادآورشد: اگر افرادی گلایه‌هایی از شرایط کشور دارند باید با شرکت در انتخابات و انتخاب مدیران اصلح در رفع مسائل و مشکلات مشارکت کنند.

مؤلفه کلاس داری قرآن در شرایط کرونایی/مسیر آموزش تعطیل نشد

بیرجند- حافظ و معلم قرآن کریم گفت: برگزاری کلاس قرآن در فضای آزاد، کاهش جمعیت کلاس و استفاده از فضای مجازی مؤلفه‌های من برای برگزاری کلاس قرآن در شرایط کرونایی است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: از بزرگان و علمای دین نقل شده است که اگر کسی در جوانی به یادگیری قرآن اشتغال ورزد، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود.

و از این جهت بسیاری از افراد از همان دوران نوجوانی و جوانی با کلام وحی مأنوس می‌شوند و سال‌های زندگی خود را نیز در خدمت به قرآن و آموزش واژه‌های نور به کودکان و نوجوانان می‌گذرانند.

چنین افرادی آنقدر با قرآن کریم انس می‌گیرند که کم کم زیبایی‌ها و اخلاق‌مداری توصیه شده در آیات نورانی کلام خداوند را در منش، رفتار و سبک زندگی آنان به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

نمونه این افراد یوسف سالاری از حافظان کل قرآن کریم اهل سنت است از جوانی در مسیر حفظ قرآن قدم گذاشت و اکنون نیز علاوه بر اینکه یکی از معلمان پرتلاش آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی است، مسئولیت دارالقرآن مسجد النبی (ص) بیرجند را نیز بر عهده دارد و سال‌هاست نام زیبای معلم قرآن همراه او است.

حفظ قرآن کریم در مدت زمان ۶ ماه

یوسف سالاری که متولد سال ۵۵ است، در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کار حفظ قرآن را از سال ۷۴ آغاز کرده است، اظهار کرد: شیوه حفظ قرآن من به این صورت بود که هر روز چهار صفحه قرآن را حفظ می‌کردم.

این معلم پرتلاش قرآن خراسان‌جنوبی یادآور شد: خوشبختانه و به فضل الهی توانستم در مدت ۶ ماه آیات نورانی وحی را حفظ کنم و بعد از آن تثبیت آیات قرآن را ادامه دادم.

وی با اشاره به نقش تشویق‌های پدر در امر حفظ قرآن اظهار کرد: تشویق‌های پدرم یکی از اموری بود که در آن دوران به حفظ قرآن من کمک شایانی کرد.

این حافظ کل قرآن‌کریم که مسئولیت دارالقرآن مسجدالنبی (ص) بیرجند را نیز برعهده دارد و سال‌هاست کلاس‌های متعددی در دارالقرآن برگزار می‌کند، بیان‌کرد: خاطرم هست که چندین سال قبل مشغول خواندن قرآن در مسجد بودم که از ذهن و قلبم گذشت که صدای بسیار زیبایی دارم و برای لحظه‌ای رقص تارهای صوتی‌ام را حس کردم.

علل گرایش به سمت مربی‌گری قرآن

سالاری ادامه‌داد: بعد از این اتفاق برای مدت زمانی حتی نمی‌توانستم صحبت کنم و خواسته‌های خویش را بر روی کاغذ مطرح می‌کردم.

وی افزود: تا اینکه روزی اشک ریختم و از خداوند طلب مغفرت نمودم تا در نهایت لطف الهی شامل حال من شد و با یک عمل جراحی توانایی تکلم را به دست آوردم و بعد از وقت خود را در دارالقرآن و در تعلیم و آموزش قرآن گذاشتم.

این حافظ کل قرآن کریم که مربی کودکان استثنایی نیز هست، گفت: در حال حاضر عقیده من بر این است که باید کودکان و نوجوانانمان را با مفاهیم الهی آشنا کنیم و علاوه بر حفظ بر معانی و مفهوم تأکید داشته باشیم که بسیار ارزشمند و قابل تأمل و توجه است.

وی یادآور شد: از طرف دیگر به نظرم قرآن باید به شیوه‌ای جذاب برای کودکان و نوجوانان تدریس شود تا با رغبت و علاقه به سمت فراگیری قرآن بیایند.

روش برگزاری کلاس‌های قرآن در شرایط کرونایی

این مربی پرتلاش قرآن در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در دوران شیوع کرونا یک اصل برایمان بسیار حائز اهمیت است و آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت قرآن آموزان بود.

سالاری در زمینه شیوه آموزش و برگزاری کلاس‌های قرآن در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا جمعیت کلاس‌های قرآن را کاهش داده‌ایم و به عنوان مثال اگر یک کلاس ۲۰ دانش‌آموز داشته آن را به ۵ دانش‌آموز کاهش دادیم.

این حافظ کل قرآن‌کریم بیان‌کرد: از طرف دیگر برگزاری کلاس‌ها را به فضای باز آورده‌ایم تا بتوانیم با آسودگی خاطر بیشتری آموزش را داشته باشیم.

سالاری ادامه‌داد: هر چند شیوع کرونا سختی‌های خاص خود را به همراه دارد ولی ظرفیت‌هایی را در برابر ما قرار داد که تا قبل از آن غافل بوده‌ایم و به عنوان مثال قرآن آموزان ما در حال حاضر تنها محدود به قرآن آموزان بیرجندی نیستند که این مهم با استفاده از ابزار مجازی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی از دیگر استان‌ها چون خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و …قرآن آموز داریم، گفت: وقتی قرآن آموزی ۱۰ جز قرآن را حفظ کرده و در مسیر نورانی حفظ آیات قرآن قرار گرفته است جهت رسیدن به هدف نهایی نباید کار آموزش را رها کنیم.

این مربی قرآن‌کریم افزود: برای اینکه وقفه‌ای در مسیر حفظ قرآن‌آموزان رخ ندهد و مسیر نورانی حفظ نیمه تمام نماند کلاس‌های قرآن دارالقرآن ما با رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برقرار بود.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه ما در ماه مبارک رمضان غیر از روزهای پنج شنبه و جمعه هر روز ساعت سه کلاس‌های آموزش قرآنمان را برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: بسیاری از قرآن‌آموزان دارالقرآن که ۱۰ جز قرآن را حفظ کرده‌اند خود را برای آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم با همکاری سازمان تبلیغات آماده می‌کنند.

برکاتی که در دل سختی‌ها نهفته است

سالاری ادامه‌داد: یکی از اتفاقات مثبتی که در حوزه آموزش در دوران شیوع کرونا رخ داد این است که در مسیر آموزش علاوه بر خود قرآن‌آموز خانواده او نیز درگیر مسائل آموزشی شده و در مسیر انس با قرآن کریم قرار گرفتند.

وی افزود: اگر در گذشته ما فقط با یک قرآن آموز سر و کار داشتیم امروز با یک خانواده رو به رو هستیم که این مسئله نیز به واسطه استفاده از ظرفیت‌های موجود بعد از شیوع کرونا رخ داد و از این جهت می‌گویم در دل سختی‌ها نیز ظرفیت‌ها و برکاتی نهفته است.

وی با اشاره به اینکه در میان آیات قرآن کریم بیش از همه با آیات ۲۶ و ۲۷ سوره رحمن انس دارم، یادآور شد: خداوند در این آیات می‌فرماید «کلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ وَیَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ هر چیزی فانی است مگر ذات باشکوه و ارجمند پروردگار».

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*