اخبار خراسان جنوبی/اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت

دفترچه‌های بیمه سلامت در خراسان جنوبی حذف می‌شود

دفترچه‌های بیمه سلامت در خراسان جنوبی حذف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت امسال در این استان اجرا می‌شود.

علی اربابی افزود: در گام اول اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت متوقف می‌شود.

وی گفت: بیمه شدگان این صندوق که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده است با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: اوراق موجود در دفاتر سایر بیمه‌شدگان این صندوق همچنان قابل استفاده است.

وی افزود: مطابق با برنامه سازمانی، در گام‌های بعدی نیز چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیر سال جاری متوقف خواهد شد و این بیمه‌شدگان نیز با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه‌نویسی الکترونیکی بهره‌مند شوند.

اربابی تصریح کرد: استفاده از اوراق موجود در دفاتر بیمه در صورت داشتن اعتبار، تا آبان امسال مقدور خواهد بود و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه است.

وی گفت: بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات سطح یک روستایی و خدمات بستری افراد زیر پوشش سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت، نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت ندارند و با داشتن کارت ملی، امکان دریافت تمامی خدمات درمانی مورد تعهد این سازمان وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، تمامی پزشکان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ملزم به تجویز الکترونیکی دارو و خدمات هستند.

وی به ارسال پیامک به بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: در زمان دریافت خدمات درمانی از جمله پزشکی و پاراکلینیک پیامکی مبنی بر دریافت خدمت مربوطه به شماره تلفن همراه بیمه‌شدگان که در سیستم بیمه سلامت ثبت شده، ارسال می‌شود.

اربابی افزود: اگر بیمه‌شده پیامک را دریافت نکرد، ضروری است نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این اداره کل در استان اقدام کند.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیمه شده برای دریافت خدمات درمانی به مطب یا مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد و پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به ویزیت و خدمات پزشکی دریافت کند، می‌تواند به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی، این موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پیگیری کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد می‌توانند برای بیمه‌شدگان فاقد دفترچه بیمه در صورت نبود امکان نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی، از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک برابر ضوابط استفاده کنند.

وی افزود: داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.

 

 

 

 

۱۰ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات پیوست

۱۰ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات پیوست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۰ خانوار روستایی در ۱۰ روستای استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مصطفی بهی افزود: در یک ماه اخیر با راه‌اندازی چهار سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برای مردم ۱۰ روستای استان فراهم شد.

وی با اشاره به ارائه فناوری نسل چهار همراه در این سایت‌ها افزود: با اجرای این چهار سایت در روستاهای خوان شهرستان درمیان و رقه، اصفاک و نیگنان شهرستان بشرویه، این روستاها و روستاهای اقماری آنها با جمعیت ۹۰۰ خانوار از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به برنامه توسعه شبکه همراه روستایی اشاره و عنوان کرد: علاوه بر این با راه‌اندازی یک سایت نسل دو در روستای  کنگان شهرستان سربیشه، ۱۲۲ خانوار این روستا و روستای زولسک از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرای این سایت‌ها ۱۱ میلیارد تومان از این محل هزینه شده است.

استان خراسان جنوبی دارای هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه است که ۹۱۸ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه مکلف شد که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم به این شبکه متصل می‌شوند.

 

 

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی خبر داد:
برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه در ۱۰ روستای خراسان جنوبی
بهی گفت: از ابتدای سال جاری ۹۰۰ خانوار روستایی دیگر در ۱۰ روستای استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

«مصطفی بهی» از اتصال ۱۰ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: طی یک ماه اخیر با راه اندازی ۴ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، برای مردم ۱۰ روستای استان فراهم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به ارائه تکنولوژی نسل چهار همراه در این سایت ها، افزود: با اجرای این چهار سایت در روستاهای خوان شهرستان درمیان و رقه، اصفاک و نیگنان شهرستان بشرویه، این روستاها و روستاهای اقماری آن ها با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ خانوار از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

 

بهی در ادامه همچنین با اشاره به برنامه توسعه شبکه همراه روستایی افزود: علاوه بر این با راه اندازی یک سایت نسل دو در روستای  کنگان شهرستان سربیشه، ۱۲۲ خانوار این روستا و روستای زولسک از پوشش تلفن همراه بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برای اجرای این سایت ها اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از این محل هزینه شده است.

 

 

 

کشف انواع کالای قاچاق از ۲ اتوبوس  در بیرجند/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از ۲ اتوبوس مسافربری در شهرستان”بیرجند” انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۹۲ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ ستاد” جواد بخشی ” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان “بیرجند” به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها انواع پارچه خارجی، لوازم یدکی خودرو و انواع وسایل خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۹۲ میلیون ریال برآورد شده است.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت از اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی حذف می‌شود

دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت از اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی حذف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، علی اربابی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه  برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی سازمان بیمه سلامت در سال جاری اجرا می شود، اظهار کرد: در گام اول از اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی، از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ متوقف می‌شود.

وی افزود: بیمه شدگان عزیز این صندوق که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده است با داشتن کدملی می توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه نویسی الکترونیکی بهره مند شوند و بدیهی است اوراق موجود در دفاتر سایر بیمه شدگان این صندوق کماکان قابل استفاده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: مطابق با برنامه سازمانی، در گام‌های بعدی نیز چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر از ابتدای خردادماه و سایر صندوق‌های بیمه ای سازمان بیمه سلامت از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف خواهد شد و این بیمه شدگان نیز با داشتن کدملی می توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه نویسی الکترونیکی بهره مند شوند.

اربابی افزود: استفاده از اوراق موجود در دفاتر بیمه در صورت داشتن اعتبار، تا آبان ماه سال جاری مقدور خواهد بود و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان عزیز بدانند که برای دریافت خدمات سطح یک روستائی و خدمات بستری افراد تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه ای سازمان بیمه سلامت، نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت نیست و صرفاً با داشتن کارت ملی، امکان دریافت تمامی خدمات درمانی مورد تعهد این سازمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، کلیه پزشکان در مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها ملزم به تجویز الکترونیکی دارو و خدمات هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به ارسال پیامک به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در زمان دریافت خدمات درمانی از جمله پزشکی، پاراکلینیک و …، پیامکی مبنی بر دریافت خدمت مربوطه به شماره تلفن همراه بیمه شدگان که در سیستم بیمه سلامت ثبت شده، ارسال می‌شود ، بنابراین اگر بیمه شده‌ای  پیامک را دریافت نکرد، ضروری است نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این اداره کل در سطح استان اقدام کند.

اربابی اظهار داشت: در صورتی که بیمه شده ای برای دریافت خدمات درمانی به مطب و یا مراکز درمانی مراجعه نکرده باشد و پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به ویزیت و خدمات پزشکی دریافت کرد، می‌تواند به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، این موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پیگیری کند.

وی در پایان با بیان اینکه پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد می توانند برای بیمه شدگان فاقد دفترچه بیمه در صورت عدم امکان نسخه نویسی به صورت الکترونیکی، از سربرگ مراکز با درج کدملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک برابر ضوابط، استفاده کنند، خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

خسارت برخی رشته های ورزشی به عرصه های طبیعی خراسان جنوبی /۷

ورزش‌های هیجانی به عرصه‌های طبیعی خراسان جنوبی خسارت زد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از طبیعت و تفرجگاه‌ها در استان رو به گسترش بوده ولی ورزش‌های هیجانی مانند آفرود و موتورسواری در طبیعت بدون در نظر گرفتن شرایط طبیعی منطقه، آسیب‌های جبران ناپذیری را به عرصه‌های طبیعی خراسان جنوبی وارد کرده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن اکبری در نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پیشگیری از وقوع خسارت به عرصه‌های طبیعی استان اظهار داشت: متاسفانه در برخی مناطق چهارگانه استان که غالبا از عرصه‌های حساس به فرسایش استان است بدون هماهنگی و کسب مجوز برنامه‌هایی در قالب آفرودهای خودرویی و موتوری به صورت دسته جمعی برگزار شده و افراد اقدام به تپه‌نوردی و بالا رفتن از شیب‌های تند می‌کنند که زمینه تغییر سنگ فرش‌های سطحی خاک و بالتبع ایجاد کانون‌های فرسایش بادی، آبی و تولید گرد و غبار را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده و حضور بیش از ظرفیت در برخی مناطق از جمله کویرها با توجه به اینکه کویرها زیستگاه‌های برخی گونه‌های جانوری همچون گربه شنی و خزندگان و حتی پوشش گیاهی خاص است افزود: با حضور در این مناطق بدون رعایت اصول فنی قطعا خسارات زیادی به تنوع زیستی منطقه وارد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از وقوع خسارت به عرصه‌های طبیعی برگرفته از حوزه ورزش‌های هیجانی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان قرار گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی با چشم‌انداز غالب بیابانی دارای عرصه‌های تحت فرسایش بادی گسترده و مستعد تولید گرد و غبار است به گونه‌ای که حدود یک سوم استان را کانون‌های فرسایش بادی تشکیل داده و با کوچکترین تغییر در سنگ فرش‌های سطحی خاک یا پوشش گیاهی آن تبدیل به کانون‌های تولید گرد و غبار خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت بیان کرد: حضور گردشگران طبیعی در این منطقه تابع ضوابط و قوانین و مقررات خاص است.

حسن رمضانی گفت: درخصوص حضور گردشگران در مناطق طبیعی استان هر گونه دستورالعمل و مواردی که از سوی حفاظت محیط زیست به اداره کل میراث فرهنگی ابلاغ شود، نهایت همکاری خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز از حفظ محیط زیست به عنوان یک مسوولیت اجتماعی نام برد و گفت: این اداره کل نیز به عنوان متولی امور ورزشی و تفریحی در استان قطعا هنگام صدور مجوز برای ورود گردشگران طبیعی به طبیعت الزامات رعایت موارد زیست محیطی را لحاظ خواهد کرد.

حسن عزیزی افزود: ساماندهی و مشخص کردن مناطقی که جوانان بتوانند در آن به امور ورزشی از جمله موتورسواری بپردازند، برگزاری کارگاه‌های توجیهی و آموزشی درخصوص استفاده از طبیعت، ایجاد هم‌افزایی بین سمن‌ها درخصوص فرهنگ‌سازی و آموزش‌های زیست محیطی، ساماندهی گروه‌های غیرحرفه‌ای که تمایل به حضور در طبیعت را دارند، ساماندهی فضای مجازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما درخصوص اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم و علاقه‌مندان به طبیعت در این خصوص کارگشا و موثر خواهد بود.

رییس پلیس پیشگیری استان هم با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که در فضای مجازی برای برگزاری تور و آفروید انجام می‌شود اظهار داشت: در صورتی که تبلیغات در این زمینه بدون داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

این نشست به منظور تشریک مساعی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان درخصوص پیشگیری از وقوع خسارت به عرصه‌های طبیعی استان با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، رییس پلیس پیشگیری و نمایندگانی از ادارات منابع طبیعی و امور اراضی در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برگزار شد.

همچنین در پایان نشست مقرر شد موضوعات مطرح شده طی مکاتبه‌ای با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

 

 

کشف ۴۲ رأس گوسفند قاچاق درشهرستان” نهبندان”/۴


فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از۳ خودروی سواری پژو ۴۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۶۴۵ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی”اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروهای پژو ۴۲ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بودند کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۴۵ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند

 

 

توقیف خودروهای حامل احشام قاچاق در”فردوس”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از ۳ دستگاه خودروی کامیون باربری ۳۸۰ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “فردوس” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ کامیون باربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروها ۳۸۰ راس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

اتوبوس حامل انواع البسه قاچاق درشهرستان”نهبندان” توقیف شد/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی ازیک اتوبوس مسافربری انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهارداشت: مأموران انتظامی شهرستان”نهبندان” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودورهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از اتوبوس مسافربری انواع البسه خارجی و پارچه قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

کشف ۵ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی احتکار شده در”بیرجند”/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انواع لوازم خانگی احتکار شده در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده ۵ میلیارد ریال براورد شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی براحتکار لوازم خانگی در یکی از انبارهای سطح شهرستان “بیرجند” دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالاهای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل انواع لوازم خانگی دپو شده کشف کردند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را ۵ میلیارد ریال براورد کردند، تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

۷۸ زندانی خراسان جنوبی چشم انتظار کمک خیرین و مردم هستند/۳-۷

۷۸ زندانی خراسان جنوبی چشم انتظار کمک خیرین و مردم هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد استان چشم انتظار کمک مردم و خیرین برای آزادی هستند.

غلامرضا حسین‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادسازی این زندانیان به بیش از ۱۹ میلیارد تومان نیاز داریم که تعدادی زیادی از این زندانیان نیازمند و توان دریافت تسهیلات را هم ندارند.

وی بیان کرد: از مجموع ۷۸ زندانی، ۳۵ نفر بدهی مالی به مبلغ ۹ میلیارد تومان دارند و بقیه بدهی مهریه دارند.

حسین‌پور عنوان کرد: در ۱۶ ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان برگزار می‌شود و از مردم و خیرین انتظار کمک و مشارکت حداکثری داریم.

وی با اشاره به اینکه شاد کردن دل یک خانواده که سرپرست آنها به دلیل جرم غیرعمدی و ناخواسته در حبس است برای ما ارزش معنوی بالایی دارد، اضافه کرد: امسال برگزاری جشن گلریزان به دلیل بیماری کرونا به صورت مجازی و پخش زنده از شبکه خاوران برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: اگر چه به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری همایش های تجمعی جشن گلریزان میسر نیست اما از خیرین دعوت می شود تا همانند گذشته دستان پرسخاوت خود را برای آزادی زندانیان چشم انتظار و خانواده‌هایشان مملو از برکات خداپسندانه کرده تا گرهی از کارشان بگشاییم.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت خیران در جشن گلریزان در این ماه تعدادی از زندانیان بی ‌بضاعت به آغوش گرم خانواده باز ‌گردند.

۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد پارسال در استان با بدهی ۴۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان آزاد شدند و در سال جاری نیز سه نفر زندانی جرایم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

 

 

۹ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: ٩ هزار بسته معیشتی در طرح احسان رمضان توسط این ستاد در استان در حال توزیع است.

سید مجتبی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش هر بسته غذایی ۴۰۰ هزار تومان و شامل برنج، روغن، حبوبات، رب و ماکارونی است.

وی عنوان کرد: این بسته‌های غذایی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا که از طریق گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد و سمن و خیریه‌ها در استان شناسایی شده‌اند، در حال توزیع است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی اظهار داشت: پنجمین مرحله رزمایش همدلی و احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اسفند سال گذشته با توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی آغاز و ۹ هزار بسته به مناسب سال جدید توزیع شد و ۹ هزار بسته به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه مشارکت و همدلی مردم و خیرین در کمک به افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بسیار خوب بوده است اضافه کرد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و محرومان و نیز آسیب‌دیدگان از کرونا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رزمایش همدلی و احسان ستاد را در مراحل مختلف در استان اجرا کرده است.

 

 

 

 

 

سرمازدگی همه باغ های انار سرایان/۷۰ درصد درختان یاقوت سرخ کف بر می شود/۲-۷
مدیر جهاد کشاورزی سرایان با اشاره به اینکه امسال هیچ محصول اناری در شهرستان نخواهیم داشت، گفت: خسارات وارده به باغات انار سرایان بر اثر سرمازدگی ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود.

به گزارش شبستان سرمای بهاره سبب شد تا همه باغ های انار سرایان دچار سرمازدگی شوند که با اتفاق باید ۷۰ درصد درختان یاقوت های سرخ شهرستان کف بر شوند.

سرمازدگی کمتر از ۱۸ درجه بهار امسال بسیار از انارکاران دومین قطب تولید انار استان خراسان جنوبی «سرایان» را در بهت و اندوه از دست دادن سرمایه های شان قرار دارد چرا که مجبورند تا چهار سال آینده چشم انتظار به ثمر نشستن درختان انارشان بمانند.

بنا به برآورد یکی از کارشناسان سرمازدگی امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به باغات انار خسارت وارد کرده است.

وقوع این اتفاق گلایه انارکاران سرایانی را درپی داشت و خواستار ورود مسئولان برای جبران خسارت های وارده شدند تا مرهمی بر زخم وخیم سرمازدگی و کف بر شدن درختان انارشان باشد.

 

چهار سال بدون محصول

یکی از انارکاران آیسک که حدود یک هکتار باغ اناری دارد این طور زبان به گلایه گشود: خشکسالی شدید و بی سابقه امسال، کشاورزان سرایانی را به شدت در تنگنای معیشتی قرار داد و در این میان سرمازدگی باغ های انار نیز مزید برعلت شد و اوضاع درآمد کشاورزان را وخیم تر کرد.

«محسن مقدس» با بیان این که بیشتر محصولات باغی امسال بر اثر سرمازدگی خسارت دید، افزود: سرمای امسال به حدی بود که علاوه بر محصول، اصل درخت را هم نابود کرد و باغ داران سرایانی تا چهار سال آینده هیچ گونه محصولی را برداشت نخواهند کرد.

«حسن سروقد» دیگر کشاورز سرایانی هم این طور اعلام کرد که سرایان دومین قطب تولید انار در استان است و بخش اعظمی از درآمد باغداران از مسیر سرمایه گذاری و تولید انار تامین می شود.

 

یک دهه و دوبار کف برشدن 
وی در ادامه یادآور شد: طی یک دهه گذشته باغداران سرایانی شاهد دو مرتبه کف بر شدن باغات انار هستند که ضربات سنگینی بر پیکره نیمه جان کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان سرایانی بعد از تحمل ۲۰ سال قهر طبیعت، امسال نیز شدیدترین خشکسالی را تجربه می کنند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر درآمد و معیشت کشاورزان و باغداران داشته است.

 

وی از مسئولان خواست تا در این شرایط بحرانی در حمایت از کشاورزان و دامداران تدبیری عاجل بیندیشند.

 

۴۰ میلیارد تومان خسارت

مدیر جهاد کشاورزی سرایان هم با اعلام این که همه باغ های انار شهرستان بر اثر سرما بهار آسیب دید، ادامه داد: شدت سرما به حدی بود که ۷۰ درصد باغ های انار سرایان باید کف بر شود.

 

«رضا صفایی» با تایید مشکلات باغداران، از پیگیری ها در خصوص برآورد و پرداخت خسارات توسط صندوق بیمه خبرداد و گفت: این هفته کارشناسان مجموع خسارات وارده به باغات انار را ارائه می کنند.

 

او سطح باغ های انار سرایان را ۸۰۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: خسارات وارده بر اثر سرما زدگی ۴۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود و امسال هیچ محصول اناری در شهرستان نخواهیم داشت.

 

به گفته او این شهرستان از نظر تولید انار در رتبه دوم استان قرار دارد که امسال از نظر تولید صفر خواهد بود و تا چهار سال آینده، باغ های انار این شهرستان محصولی نخواهد داشت.

 

 

 

کشاورز درمیانی، با ۱۲۰ اختراع ادوات کشاورز/۲

عبداللطیف آبدار، کشاورز اهل روستای محمد آباد درمیان توانسته با ایده‌های ذهنی خود، تاکنون ۱۲۰ اختراع از ادوات کشاورزی بسازد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، وی گفت: با توجه به اینکه در روستا زندگی می‌کنم و کارم کشاورزی است، کشاورز درمیانی، با ۱۲۰ اختراع ادوات کشاورزهمیشه برای راحتی کار کشاورزی سعی می‌کردم با استفاده از ایده‌های نو محصولات جدی کشاورزی بسازم.

این مبتکر و مخترع درمیانی با بیان اینکه تاکنون توانسته ام انواع مختلفی از وسایل کاربردی در محصولات کشاورزی بخصوص زرشک را اختراع کنم، افزود: قیچی برداشت زرشک، یکی از ابتکارات من است که این قیچی کار یک کارگر را در زمان چیدن زرشک از درخت راحت‌تر می‌کند و کمک بزرگی به کشاورز می‌کند.

آبدار با بیان اینکه از کودکی تاکنون مشغول کار کشاورزی بوده ام، افزود: دستگاه حمل زرشک، تیلر، کولتیواتور سه خیش، دستگاه زرشک پاک کنی، انبر شاخه جمع کن، دستگاه حمل صندوق و بسته‌های زرشک، گاو آهن دستی و کششی برای تراکتور، شاخه کش پایی برای برداشت زرشک و اهرم کنترل تیلر در زمین سخت با عمق شخم زیاد از جمله دست ساخته‌های من است.

وی گفت: اکثر ایده‌ها و ادوات کشاورزی که ساخته ام را در فضای اینترنت منتشر می‌کنم تا افرادی که تمایل به ساخت آن‌ها دارند استفاده کنند.

 

این کشاورز خلاق همچنین از حمایت های مادی و معنوی بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری سپاه انصارالرضا(ع)  قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

پیش بینی رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی / هوا سرد تر می شود/۲

پیش بینی رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی / هوا سرد تر می شود

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از پیش بینی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خبر داد و گفت: در این مدت دمای هوا هم کاهش می یابد.

علیرضا خندان رو با اشاره به وضعیت جوی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: طی امروز پنجشنبه، در برخی ساعات وزش تند باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی از وقوع رگبار، رعد و برق و برخورد صائقه در ارتفاعات خبر داد و اظهار کرد: این پدیده در نیمه شرقی و شمالی بیشتر به چشم می‌خورد.

خندان رو ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها، احتمال وقوع رواناب و آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش موقت دمای هوا طی امروز و فردا خبر داد و گفت: در نقاط مستعد و کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

زنگ خطر کاهش بارندگی

خشک شدن ۱۴۰ چاه مالداری و خسارت به ۸۰ درصد مراتع عشایر/۲-۳

۱۴۰ حلقه از چاه‌های مالداری در خراسان جنوبی که عشایر در زمان کوچ از آن بهره‌مند می‌شوند، خشک شده است.

مدیرکل امور عشایر استان گفت: همچنین ۴۰ درصد از مراتع استان در حوزه عشایر واقع شده که به دلیل کاهش میزان بارندگی ۸۰ درصد آن خسارت دیده است.

 

مهدی عصمتی پور با بیان اینکه بیشترین آسیب از فقر مراتع را عشایر متحمل می‌شوند افزود: خشکسالی موجب می‌شود نرخ مرگ و میر دام افزایش یابد و دام‌هایی هم که زنده می‌مانند به دلیل تغذیه ناکافی فرآورده‌های آن‌ها شامل گوشت، شیر و پشم بسیار اندک خواهد بود.

 

وی گفت: کاهش درآمد، بیکاری، افزایش مهاجرت، ناامنی و افزایش قیمت نهاده‌های دامی از تاثیرات غیرمستقیم خشکسالی بر روی عشایر استان است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی خسارت‌های وارده در بخش کشاورزی و دامداری عشایری بر اثر خشکسالی را زیاد دانست و گفت: براساس برآورد‌های انجام شده، تا اوایل فرودین امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به عشایر استان خسارت وارد شده است.

عصمتی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی گفت: کمک به صندوق‌های اعتباری خرد زنان عشایری به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان، اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با ارائه ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در راستای ۵۵۶ قرارداد پرواربندی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ ساله به مبلغ ۱۰.۷ میلیارد تومان، آبرسانی سیار برای شش هزار و ۵۲۰ خانوار عشایری و توزیع ۲۷ هزار و ۲۲۷ تن علوفه و نهاده دامی از اقدامات امور عشایر استان برای کمک به عشایر است.

 

 

جلوگیری از ورود ۴۶۰۰ کیلوگرم انواع ماده مخدر به استان‌های مرکزی/۴

از آغاز امسال تاکنون با تلاش ماموران انتظامی خراسان جنوبی از ورود ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر به استان‌های مرکزی کشور جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: این کشفیات از آغاز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

 

سردار فرشید افزود: در این خصوص ۲۷ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه پلیس به جد نقاط آلوده شهر‌ها را رصد می‌کند افزود: تقویت زیرساخت‌های مقابله‌ای در ایستگاه‌های بازرسی و معابر مرزی و برخورد جدی با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های پلیس در سال جدید است.

 

افزایش ۶ برابری بیماران بستری حاد تنفسی در خراسان جنوبی/۳-۷

بیماران بستری حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی به بالاترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با نگرانی از افزایش بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌ها گفت: وضعیت بیمارستان‌های استان خوب نیست و تعداد بیماران حاد تنفسی از ۲۰ مورد در هفته آخر اسفند به ۱۲۳ بیمار افزایش یافته است.

سیر صعودی بیماران کرونایی نگران کننده است

دهقانی با اشاره به تخصیص ۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در استان افزود: هر چند با بستری ۲۷۰ بیمار حاد تنفسی، هنوز ظرفیت خالی تخت‌های ویژه در بیمارستان‌ها وجود دارد، اما اگر سیر صعودی بیماران کرونایی همچنان ادامه یابد، تخت‌ها پُر می‌شوند و چه بسا ممکن است با کمبود تجهیزات و کادر درمانی مواجه شویم.

وی افزود: ۱۴ ماه است که کادر درمانی، شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و افزایش حجم بیماران آن‌ها را به شدت خسته و فرسوده کرده است.

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های مراقبت ویژه بزرگسالان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر چند تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی در وضعیت مناسبی قرار دارند و تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسالان از ۱۰۳ مورد به ۱۵۳ تخت رسیده است، اما با همین فرمان پیش برویم کمبود تخت‌ها و تجهیزات خودش را نشان خواهد داد و درگیر پیک خطرناک چهارم کرونا خواهیم شد.

دهقانی افزود: خراسان جنوبی همچنان در ردیف ۱۲ استان با شیب تند کرونا قرار دارد و امیدواریم با همکاری همه مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد بتوانیم تا قبل از رسیدن به پیک خطرناک، این موج را بشکنیم.

هر گونه علائم سرماخوردگی را فرض بر کرونا بگیرید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به جهش ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن افزود: با توجه به گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور، شرایط به گونه‌ای است که هر فردی کوچکترین علائمی از سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، تب، تنگی نفس و کاهش بویایی و چشایی را در خود ببیند به کرونا مبتلا شده، مگر خلافش ثابت شود.

دهقانی به افراد مشکوک به کرونا توصیه کرد: حتما به مراکز سرپایی تشخیص کرونا و مطب پزشکان مراجعه کنند و از خود درمانی و تجویز خودسرانه دارو‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: سال گذشته محدودیت تست گرفتن از افراد مشکوک وجود داشت، اما امسال خوشبختانه روزانه ۸۰۰ مورد تست تشخیص سریع و ۴۰۰ تست مولکولی در استان انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه نیست.

 

افزایش قربانیان کرونا به ۷۸۲ نفر در خراسان جنوبی/۳-۷

جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ مورد فوت جدید به ۷۸۲ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۴۰۵ آزمایش انجام شده در استان ۱۴۹ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۴۹ مبتلای جدید به کرونا، ۲۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۲۶ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۵ مورد در بیرجند، ۹ مورد درمیان، زیرکوه ۷ نفر، سرایان ۸ نفر، سربیشه ۴ نفر، طبس ۱۷ بیمار، فردوس ۱۱ نفر، قاین ۲۷ نفر و ۷ مورد مربوط به نهبندان است.

شناسایی ۲۳۱ کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت ۷۶۶ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۲۳۱ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: هم اکنون ۲۵۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۲ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی چهار نفر وخیم است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار با علام تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۶۵ بیمار شامل ۲۴ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی گفت: در مجموع ۴۸ هزار و ۳۹۷ مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۷ هزار و ۶۹۵ مورد مثبت شد.

 

 

نمازجمعه، فقط در خوسف/۲

نماز جمعه این هفته، ۲۷ فروردین مانند هفته گذشته فقط در شهر خوسف اقامه می‌شود.

حجت الاسلام شاهبیکی مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: با توجه به وضعیت نارنجی و قرمز شهر‌های استان به لحاظ شیوع کرونا، نمازجمعه به جزء شهر خوسف که وضعیت آن زرد است، در هیچ نقطه برگزار نخواهد شد.

 

هفته گذشته هم نمازجمعه فقط در این شهر اقامه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش بینی افزایش ۸ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ/۲

تولید کنسانتره زغال سنگ در بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، امسال ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت گفت: برای این سال در سه حوزه حفریات معدنی با ۷ هزار و ۳۵۰ متر، تولید کنسانتره و بارگیری محصول با ۶۶۳ هزار تن به ترتیب افزایش ۲۶ درصدی، ۸ درصدی و ۱۱ درصدی را در برنامه داریم.

کریتی ثانی افزود: در حوزه استخراج زغال سنگ خام، کاهش ۱۳ درصدی برنامه ناشی از دوره اورهال تجهیزات استخراج لانگوال است و ضمن اینکه در دوره اورهال، خوراک موردنیاز کارخانه زغالشویی از محل زغال سنگ استخراجی از کارگاه‌های نیمه مکانیزه و سنتی و همچنین خرید از معادن مجاور، تأمین خواهد شد.

 

وی از تکمیل شدن کارگاه استخراج E۴ به عنوان هشتمین کارگاه لانگوال شرکت، در اوایل امسال خبر داد و گفت:مطابق برنامه زمان بندی، بیش از ۳ هزارتن تجهیزات استخراج، برای اورهال و تعمیرات دوره ای، به سطح معدن منتقل خواهند شد تا بعد از آماده سازی مجدد، در کارگاه لانگوال W۳ مستقر شوند و عملیات بهره برداری از ذخیره ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتنی کارگاه W۳ از آبان ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به ورود این شرکت به بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد این امر رونق این شرکت و حمایت از تولید داخل را به دنبال داشته باشد.

کریتی ثانی افزود: با نهایی شدن دسترسی به ذخایر جدید و همچنین حمایت دسنگاه‌های دولتی بویژه در بحث مالیات، بیمه، عوارض و حقوق دولتی، بتوان امسال از ظرفیت این بخش در توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده بیشتری بکنیم.

 

وی به عملکرد پارسال شرکت زغال سنگ پروده طبس هم اشاره‌ای کرد و افزود: سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، این شرکت برای هفتمین سال متوالی، بر قله تولید زغال سنگ کشور ایستاد و با حداکثر توان از تولید فولاد کشور، به عنوان یک صنعت ملی، پشتیبانی کرد.

 

 

 

 

 

 

کمک‌های مردمی به کمیته امداد خراسان جنوبی ۸۸ درصد افزایش یافت/۲-۳

کمک‌های مردمی به کمیته امداد خراسان جنوبی ۸۸ درصد افزایش یافت

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: درآمدهای کمیته امداد استان در حوزه مشارکت‌های مردمی سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن ۸۸ درصد افزایش یافت.

رضا سلم آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته از محل مشارکت‌های مردمی ۱۱۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده که این رقم نسبت به سال ۹۸ رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۸ درصد برنامه‌‍‌های امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی سال گذشته محقق شده است گفت: از رقم جمع‌آوری شده ۵۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان صدقات، ۲۸ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان کمک‌های مبتنی بر نیاز و ۳۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان اکرام ایتام و محسنین بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه صدقات نیز با وجود ۷۸ هزار و ۶۷ صندوق فعال در بین مشترکان، ۷۵ درصد برنامه‌های سال گذشته محقق شده و درآمد حاصل شده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در حوزه کمک‌های مبتنی بر نیاز ۷۳ درصد رشد و در حوزه اکرام ایتام و محسنین ۹۶ درصد کمک‌های مردمی رشد داشته است.

سلم آبادی با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۴۹۰ فرزند یتیم و محسنین در خراسان جنوبی تحت حمایت امداد هستند گفت: ۳۱ هزار و ۱۶ حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

اکنون ۴۳ هزار و ۹۹۰ خانوار معیشت‌بگیر و تبصره ۱۴ تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هستند.

 

 

 

 

 

 

سرمایه گذاران سامانه‌های فتوولتائیک در استان خراسان جنوبی ۱۶ میلیارد تومان درآمد داشتند

 

سرمایه گذاران سامانه‌های فتوولتائیک در استان خراسان جنوبی 16 میلیارد تومان درآمد داشتند

خراسان جنوبی منطقه‌ای پهناور با قابلیت‌های زیاد در زمینه استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی است  می‌تواند اشتغال و درآمد زایی در حوزه انرژی‌های فتوولتائیک ایجاد کند و سال گذشته سرمایه‌گذاران این بخش ۱۶ میلیارد تومانی داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور کشور با قابلیت‌های زیادی در زمینه استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی است.

این استان با مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع، سومین استان پهناور کشور است که دارای استعداد بالایی در ایجاد اشتغال و درآمد زایی به ویژه در حوزه انرژی‌های فتوولتائیک دارد.

محدودیت در منابع سوخت‌های فسیلی و جلوگیری انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل استفاده از سوخت‌های مذکور همچنین صرفه جویی در مصرف آب در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی  از عمده دلایل حرکت به سمت انرژی‌های تجدید پذیر و پاک است که کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران متعاقب سیاستگذاری معاونت امور انرژی وزارت نیرو از سال ۷۴ عهده دار پرداختن به این مهم به منظور دستیابی به اطلاعات و فناوری‌های روز دنیا در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، پتانسیل سنجی و اجرای پروژه‌های متعدد خورشیدی، بادی، زمین گرمایی و … شده است.

در این سال‌ها در راستای دستورالعمل‌های ابلاغی از وزارت نیرو و به نمایندگی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران (ساتبا) شرکت توزیع برق استان همگام با سایر شرکت‌های توزیع در سطح کشور فرآیند خرید تضمینی برق از مشترکانی که علاقه مند به سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی بودند را انجام داده است.

از ابتدای سال ۹۶ تاکنون حدود ۴۵۰ مشترک در اقصی نقاط استان اقدام به  سرمایه گذاری کرده و هم اکنون نزدیک به ۴.۵ مگاوات برق استان از طریق سامانه‌های فتوولتائیک تولید می‌شود.

بهره برداری ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بهره برداری ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه در استان خبر داد و گفت: اغلب نقاط استان خراسان جنوبی ظرفیت سرمایه گذاری در خصوص انرژی‌های خورشیدی را دارد.

مهدی دادگر به شرایط ایده آل استان در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه برق خورشیدی اشاره کرد و افزود: وجود بیش از  ۳۰۰ روز آفتابی در سال، آب و هوای صاف با حداقل آلودگی، میانگین دمای مناسب و شرایط واحدهای مسکونی مناسب از نظر مساحت پشت بام از دیگر ویژگی‌هایی است که عرصه سرمایه گذاری برای خانوارهای شهری و روستایی را ایجاد می‌کند.

وی جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای را یکی از مهمترین مزایای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر عنوان و بیان کرد: هر نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی خانگی در سال بالغ بر ۹ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند که معادل این تولید از طریق نیروگاه گازی نیاز به مصرف ۲۵۵۶ مترمکعب گاز و ۱۹۸۰ لیتر آب دارد.

وی تاکید کرد: تولید ۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی برق از طریق نیروگاه‌های فسیلی باعت آلودگی و تولید ۵۸۰۵کیلوگرم گاز دی اکسید کربن در محیط می شود.

دادگر خاطرنشان کرد: با ترویج سرمایه گذاری در استفاده از انرژی‌های خورشیدی می‌توان به طور چشمگیری در مصرف آب و گاز صرفه جویی و همچنین از انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری و به محیط زیست نیز کمک کرد.

۱۲۴۹۸ مگاوات برق خورشیدی تولید شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از درآمد ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی سرمایه گذاران در انرژی‌های خورشیدی خبر داد و اظهار داشت: مجموع ظرفیت تولید ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی استان ۴.۵ مگاوات است که از ابتدای اتصال به شبکه در استان ۱۲ هزار و ۴۹۸ مگاوات ساعت انرژی برق تولید شده است.

وی با تاکید بر نقش تولید انرژی‌های پاک از جمله انرژی خوشیدی بیان داشت: علاوه بر انرژی تولید شده و بهای آن که در دوره‌های مختلف به سرمایه گذاران پرداخت شد، این نیروگاه‌ها در زمینه محیط زیست نیز نقش فوق العاده چشمگیر و باارزشی دارند.

دادگر با اشاره به اینکه با تولید این میزان انرژی تاکنون از انتشار بالغ بر ۸ هزار تن گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شده است افزود: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال ۹۹ بابت تولید ۱۲ هزار و ۴۹۸ کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق در مصرف ۲.۸ میلیون لیتر آب و همچنین ۳.۶ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین بیان داشت: تنها در سال ۹۹ تعداد ۱۹۱ سامانه خورشیدی به ظرفیت مجموع ۱.۷ مگاوات در استان نصب و راه اندازی شده که در طول سال ۵ هزار و ۸۲۷ مگاوات ساعت توسط نیروگاه‌های جدید، برق به شبکه برق سراسری تزریق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت آمادگی دارد با  مشترکانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی باشند به نیابت از ساتبا قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی را امضاء و به محض تولید برق و اتصال نیروگاهشان به شبکه برق بهای برق تضمینی را به حساب آنها واریز شود.

دادگر گفت: در استان خراسان جنوبی تعداد ۱۲ روستا نیز از طریق سامانه خورشیدی منفصل از شبکه (off grid ) برقدار هستند که تعداد حدود ۱۲۰ خانوار از این طریق از نعمت برق برخوردارند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر سامانه‌های فتوولتائیک اشاره شده که مربوط به مشترکین برق استان است، ۳ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۸ مگاوات نیز در استان در حال تولید هستند که با این حساب مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه ۵/۲۲ مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسا جنوبی یادآور شد: همچنین از محل اعتبارات شرکت توانیر تهیه و تامین تعداد ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانورهای عشایری استان در دست اقدام است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۱ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد/۲-۷

۱۱ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان در چهار شهرستان استان ثبت شد.

حجت‌ الاسلام احمد بخشی پور روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این وقف‌ها که منفعتی بوده (اجرای نیت از محل درآمد موقوفه) در شهرستان‌های خوسف، بیرجند، نهبندان، قاینات و درمیان ثبت شده است.

وی بیان کرد: پرداخت هزینه‌های مسجد جامع و برگزار کلاس‌های آموزش قرآن در خوسف، برگزاری اعیاد شعبانیه، بازسازی بقاع و عتبات عالیات، اطعام عزاداران در دهه اول ماه محرم، شام غریبان، درمان فقرا و مساکین، برگزاری اعیاد مذهبی، خرید پوشاک، لوازم التحریر و ختم قرآن از جمله نیات این وقف‌ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و اعلام محدودیت‌های کرونایی در استان دهه اول ماه رمضان مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به فر رسیدن ماه ضیافت الهی و اینکه موقوفاتی داریم که نیات مشخص با موضوع زمان و مکان دارد از طرفی با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شده که قدرت نداریم برای تبلیغ فرهنگ دینی و چگونگی بهره‌برداری از این ماه و نیات موقوفات اقدام کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری در آن دسته از بقاع متبرکه که دارای فضای باز هستند، فراهم است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۰ مبلغ و روحانی بومی و ۹ نفر مبلغ اعزامی در بقاع متبرکه به تببین معارف دینی خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان از آیت الله فاضل گلپایگانی استاد عالی حوزه و دانشگاه دعوت شده که سخنرانی مراسم را بر عهده بگیرند.

وی از پخش سراسری و برگزاری ۲۷ برنامه توسط صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: برگزاری محفل انس با قران با حضور قاری بین‌المللی حمیدرضا احمدی وفا و قاریان استانی در هشت بقاع متبرکه از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه محافل تلاوت قرآن کریم به صورت مجازی در ۱۷ بقعه متبرکه استان پخش خواهد شد افزود: در خصوص برنامه‌های شب‌های قدر و احیا با توجه به روند شیوع کرونا هنوز امکان برنامه‌ریزی و اعلام برنامه‌ها نیست.

وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نیات موقوفات که در زمینه پخت اطعام، برگزاری مراسم و سخنرانی بود با اخذ مجوز از نماینده ولی فقیه در استان تبدیل به سبد غذایی و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال نیز در صورت برگزاری مراسم و طبخ افطاری، نیات واقفین در این حوزه در قالب سبد غذایی تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده حدود ۶۲۰ سبد غذایی از محل نیات موقوفات توزیع شود عنوان کرد: همچنین از محل نیات افطاری نیز طبخ و توزیع ۱۱ هزار و ۸۰۰ غذای گرم پیش بینی شده است که به صورت بیرون بر خواهد بود.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: تعطیلات نوروز امسال طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه و مراسم تحویل سال در ۲۷ بقعه برگزار شد.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی ۳۲ بقعه که در ایام تعطیلات مراجعه کننده داشته و همکاری ۱۰ مبلغ بومی و ۱۳ مبلغ اعزامی در طرح آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های این ایام بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری ایستگاه بهداشت و سلامت در سه بقعه متبرکه و برگزاری اعیاد شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان و برگزاری پنج کاوران شادی از دیگر اقداماتی بود که در استان اجرا شد.

 

 

 

دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی

دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در خراسان جنوبی

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی درخصوص واکسن کرونا در تلگرام کرده بود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، با شناسایی کانال تلگرامی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهم ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس به جرم خود اعتراف کرد که متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: هموطنان ضمن افزایش سطح آگاهی و اطلاعات خود درخصوص آثار و تبعات جرایم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف، خودداری کنند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

سرهنگ محمدپور از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

استاندار خراسان جنوبی:

اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت/۳

اعتبار لازم برای ساخت موزه صحرای طبس اختصاص یافت

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اعتبار لازم برای ساخت “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” از سوی دولت تخصیص یافته است دست اندرکاران هرچه سریعتر نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه اقدام کنند.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مراسم پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و بررسی موضوعات مسجد شکر افزود: واقعه طبس یکی از مهمترین امدادهای غیبی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام اسلامی در برابر نظام سلطه بود و تبیین صحیح شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس نقش بازدارندگی ایمنی و دفاعی دارد.

وی گفت: صحرای طبس درس عبرتی برای جهانیان شد و امروز که نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف در مواجهه با نیرنگ‌های سرسخت دشمنان قرار گرفته است صحرای طبس جنبه بازدارندگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این روند باعث شده که در مقابل توطئه‌های دشمن روز به روز مقاوم‌تر شویم.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پنجم اردیبهشت به عنوان فرمانده اردوگاه انقلاب در حوزه بین‌الملل تاثیرگذار است و نباید از این نعمات خداوندی غافل شد.

ملانوری بیان کرد: کسی که از لطف خدا غفلت کند، ضعف خود را نشان می‌دهد و شکست آمریکا در صحرای طبس مطمئنا وعده الهی است.

وی گفت: کسانی که در این نظام کارهایشان توفیق و جهش بهتری دارد منافع نظام را به عنوان نظام ارزشی و الهی در نظر می‌گیرند.

وی افزود: نسل‌های آینده کسانی هستند که در جریان وقایع بزرگی همچون صحرای طبس نخواهند بود و از آنجایی که این اتفاق در این محدوده جغرافیایی اتفاق افتاده به عنوان یک سرمایه بزرگ باید تمام ابعادش تبیین و ماندگار شود زیرا اقدامات ما میراثی است که به نسل‌های بعدی سپرده خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته وقت کافی برای تبیین و ایجاد زیرساخت‌های لازم محل شکست آمریکایی‌ها صورت نگرفته است که باید توجه بیشتری به این موضوع مهم شود.

وی افزود: این سند تاریخی انقلاب به معنای واقعی به عنوان یک سلاح دفاعی برای نظام و کشور کارایی دارد.

وی گفت: برای گرامیداشت پنجم اردیبهشت به دلیل ورود به ماه رمضان و شیوع ویروس کرونا باید تمامی برنامه‌ها با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

ملانوری بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های فاخر و فرهنگی خود را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کنند و از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده شود.

وی افزود: بهتر است مراسم محوری گرامیداشت این روز در مرکز استان برگزار شود اما اداره کل حفظ آثار و صدا و سیما برای برگزاری برنامه همزمان در محل واقعه برای پخش در شبکه‌های ملی اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با مسایل فنی همچون تامین برق و آب نیز شرکت‌های خدمات‌رسان مساعدت لازم را با نهادها انجام دهند.

رییس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس هم گفت: با توجه به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی دولت و مجلس به ساخت موزه شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس عملیات اجرای این پروژه از سوم خرداد امسال آغاز خواهد شد.

محمدحسین جهانبخش افزود: تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی بسته شده که مسجد شکر طبس به مجتمع فرهنگی رفاهی تبدیل شود و در ارتباط با موزه هم به زودی مناقصه را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در مصوبات جلسه قبل شرکت برق متعهد شد که تا سال ۱۴۰۰ نسبت به تحویل خط انتقال برق از راه‌آهن اقدام کند و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رییس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس اظهار داشت: با توجه به اینکه واقعه طبس یک امداد الهی است می‌توان برای آشنایی نسل جوان با این واقعه بزرگ از کتاب‌های درسی استفاده کرد.

وی افزود: این اقدام همطراز با تقویت روحیه استکبارستیزی است.

جهانبخش با بیان اینکه گرامیداشت پنجم اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود تصریح کرد: پخش سراسری برنامه‌های تدوین شده می‌تواند در معرفی این خطه جغرافیایی و نحوه شکست آمریکایی‌ها با امداد الهی بسیار موثر باشد.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضمن اهمیت تشکیل کمیته فرهنگی و هنری برای موزه طبس، گفت: امسال شب شعر «رستاخیز شن‌ها» در سطح ملی به صورت مجازی برگزار شود.

مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت‌ مجازی برگزار می شود

«غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: مراسم گرامیداشت حادثه طبس همه ساله همزمان با پنجم اردیبهشت برگزار می‌شد که سال گذشته و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی و صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد.

 

وی پیشنهاد داد: با توجه به شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان مراسم محوری در حسینیه جماران به صورت مجازی برگزار شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی درخواست کرد: همچنین یکی از میدان های شهر بیرجند به یاد شهید منتظر قائم اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد که در سال ۱۳۵۹ در حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس به شهادت رسید، نامگذاری شود.

 

پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ کماندوهای آمریکایی با هواپیماها و بالگردهای خود با هدف ضربه زدن به انقلاب نوپای اسلامی ایران و آزادی جاسوسان در بندشان طی عملیاتی پیچیده وارد عمق خاک کشور شدند و در محلی فرود آمدند که امروز با نام “موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس” شناخته می‌شود.

عملیات نظامی و حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی موسوم به “پنجه عقاب” با اراده و امداد الهی به شکست خفت‌بار منجر شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ظرفیت‌های رسانه‌ای جدید برای اطلاع‌رسانی درباره کرونا تعریف شود/۳

ظرفیت‌های رسانه‌ای جدید برای اطلاع‌رسانی درباره کرونا تعریف شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار و تعریف ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مدیریت کرونا تاکید کرد.

«ناصر خوش خبر» روز چهارشنبه در بیست و هشتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد، افزود: شرایط  کرونایی استان از وضعیت خاصی برخوردار است و اگرچه آمار مرگ و میر به نسبت خیز سوم بیماری، کم شده اما میزان ابتلاها افزایش یافته است.

وی گفت: فرارسیدن ماه رمضان  فرصت مغتنمی است تا متنفذین، شرایط این ایام را تبیین کنند و بار سنگین بر دوش کادر درمان کاهش یابد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به گزارش اخیر مسوولان بهداشت و درمان استان اظهار داشت: ویروس کرونای انگلیسی در بسیاری از افراد بدون علامت است و می‌طلبد که هم‌استانی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی با تاکید بر استمرار طرح شهید سلیمانی افزود: این طرح که با پایش بیماران همراه است و در بیماریابی بسیار موثر بوده، در سطح استان استمرار می‌یابد.

وی خود مراقبتی را در کنترل بیماری بسیار مهم برشمرد و گفت: باید بدون هیچ اغماضی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با کوچکترین نشانه، خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهیم.

خوش خبر با تاکید بر اینکه بین اطلاع از موضوعات مرتبط با کرونا و باور به انجام آن نزد مردم تفاوت وجود دارد گفت: امروز در نتیجه اطلاع‌رسانی گسترده، مردم از اطلاعات و دانش گسترده‌ای درخصوص ویروس کرونا برخوردارند اما درصد بالایی هنوز به باور آنچه می‌دانند، نرسیده‌اند.

وی بر لزوم وجود انسجام درونی در دستگاه‌های مختلف و خط مقدم مبارزه با کرونا تاکید کرد و افزود: باید در مهار کرونا، رفتار مشابه داشته باشیم و از انجام برخوردهای دوگانه به شدت پرهیز کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره اعلام رنگ‌بندی‌های جدید مناطق گفت: رنگ‌بندی‌های جدید چهارشنبه هر هفته اعلام می‌شود و بر همین اساس دستورالعمل‌های مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

خوش خبر تاکید کرد: توجه به دستورالعمل‌های مرتبط با رنگ‌بندی مناطق از الزامات تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مسلمانان کشور‌های مختلف چند ساعت روزه می‌گیرند؟

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*