آخرین خبر :

سر مقاله

آقای وزیر !
گره کور پادگان را بگشایید…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
پادگان ۰۴ بیرجند نزدیک به سده ای است که قدمت دارد و وجب به وجب آن پر است از خاطرات و خطرات این دیار کهن، اما اینک دارد تبدیل به معضلی خواسته یا ناخواسته می شود که شاید اگر نباشد منطقی قوی و علمی در پشت آن، بعدها هزینه های زیادی را هم بر مردم و هم استان و هم منطقه بار کند…
بعید می دانیم که مشاورین و همراهان جناب وزیر راه و شهرسازی سر مقالات روزنامه های محلی را به شرف عرض ایشان برسانند…!!!
معمولا سفر وزرا در چنین استان هایی که به لحاظ زیر ساخت ها نقایص و معضلات فراوانی دارند به صورت فشرده و به مانند فیلم هایی که سرعتش را زیاد می کنند و در حد پروتکل هایی که دانیم و دانید انجام می پذیرند… نه جلسه ای با مردم و نه جلسات پر از چالش با نمایندگان و فرهیختگان استان، آن هم استان خراسان جنوبی که کمتر کسی برایش حسابی باز نمی کند…!
آقای وزیر…!
لطفا با توجه به اهمیت زمین های اراضی پادگان بیرجند و نقش آن در تغییر بافت شهری مرکز استان و جلوگیری از متولد شدن شرایطی که منجر به فسادهایی که ریشه در مافیاهای فراوان دارند طرحی نو دراندازید و چنانچه توانمندی هایتان اجازه می دهد که حتما همینگونه است قبل از اینکه گره را با دندان باز کنیم با دست بگشاییم…!
جناب آقای وزیر…!
همانگونه که مستحضرید یکی از پایلوت ها و بسترهای توسعه متوازن داشتن راه ها و بزرگراه ها و راه های هوایی و ریلی است، لذا با توجه به اوقات کمی که تا پایان انجام وظیفه دولت محترم باقی مانده، شاید بتوان دستورالعمل هایی را صادر نمود که دولت بعد بدون اتلاف وقت بتواند پیگیری لازم برای احیا و عملیاتی شدن آن در دستور کار خویش قرار دهد…
لطفا بدون مراجعه به بولتن های زیبا و آمارهایی که همه ما بهتر می دانیم تا چه حد از واقعیات دور است، پرس و جویی ساده می تواند تلخی واقعیات استان را در نداشتن راه های مواصلاتی استاندارد خصوصا راه های روستایی و نبود بزرگراه ها و راه های ریلی و هوایی به راحتی دریافت کنید، مرکز استان هنوز از توسعه یافتگی لازم برخوردار نیست و مبلمان شهری متناسبی با عقبه و سبقه علمی و فرهنگی خود ندارد …
آقای وزیر…!
توسعه متوازن بدون مویرگ های حیاتی راه که توان حمل بار و مسافر در حداستانداردهای کشوری داشته باشد میسور نمی شود مگر با داشتن خطوط ریلی و پروازهای مسافری و باری منظم و برنامه ریزی شده، متأسفانه استان خراسان جنوبی از داشتن حداقل های توسعه پذیری خصوصا در زمینه راه و شهرسازی بسیار فاصله دارد، همه چیز در مرکز استان خلاصه نمی شود، اگر می توانستید به شهرهای اطراف سری بزنید آنگاه متوجه عمق فاجعه راه و ابنیه آن می شدید، اما حیف و صد حیف که شما هم نیمه روزی سری خواهید زد و گزارش و آماری و بعد تمام…!!!
۹۰ کیلومتر راه دو بانده بین شهرستان قاین و بیرجند حدود ۱۴ سال است که دارد چونان لاک پشتی حرکت می کند و جان می ستاند و هنوز به اتمام نرسیده…البته خواسته هایی که برای استان بیان شد با توجه به مثالی که تقدیم کردیم شاید خیال و سرابی بیش نباشد…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*