دوهزار میلیارد تومان
جایزه مجلس به رسانه ملی…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
فضای مجازی در تعریف علمی و جامعه شناختی اش را باید یکی از دستاوردهای طلایی و حیاتی هزاره سوم دانست که در آن شاهد تغییرات وسیع و غیرقابل باوری در عرصه رسانه و سواد رسانه ای، فرهنگ آفرینی ها و فرهنگسازی ها ، کسب و کارهای وسیع، زیر و رو شدن روابط اجتماعی و نزدیک تر شدن جهان شمول ترین اصل یعنی مردم تمامی قاره ها با هر نوع باور مذهبی و بی رنگ شدن ، سیاه و سپید و سرخ و زرد ، دنیایی که دیگر تحت انقیاد دولتها و حکومتها نیست ، دنیایی که تمامی حضور یافتگان در آن با احساس آزادی و بی لکنت زبان هر آنچه را که از آنان دریغ شده را در قالب تحلیل ، خبر ، شعر ، داستانک ، داستان و روایت در حد میلیاردها کلمه و جمله برای هم به اشتراک می گذارند ، دنیایی که حاکمان جهان و کشورها معمولا از آن بسیار فاصله دارند ، دنیایی که از باورهای نوینی می گوید که از چشم بسیاری پنهان مانده است…
مردم در فضای مجازی در حال آزمایش و خطا هستند ، کم تجربه و بی تجربه ، درست به مانند راه رفتن کودکی نوپا که دایم در حال فراز و فرود است.
بلاشک هر پدیده ای نقاط ضعف و حواشی گاه خطرناک نیز دارد و این از محسنات پیشرفت است ، فضای مجازی به مرور خویش را خواهد پالایید ، دنیای مجازی از آن باب ارزشمند شد که دستور پذیر نبود و حاکمان نتوانستندو نمی توانند بر محتوای آن از نگاه خویش طرحی در اندازند ، مردم گاه از فشارها به این جهان مجازی پناه می آورند ، لذا بهتر است که با توجه به خاستگاه مجازی مردم و تحقیق و تفحص در زمینه های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی آنها تغییرات لازم در راستای خواست مردم در نحوه حکمرانی فراهم آورد.
اینک مجلس با توجه به تحلیلی که در فوق به آنها اشارت رفت برای مدیریت فضای مجازی ابلاغیه آن را بنام نامی رسانه ملی ممهور به مهر خویش نمود که پشت قباله اش دو هزار میلیارد تومان بود که توان تمشیت این فضا را داشته باشد…!!!
بارها با دلایل متقن یادآوری کردیم که به دلیل انحصاری بودن صدا و سیما در کشور همچون خودرو سازان مان که هر تولیدی را به میل خویش و با کمترین آپشن ها و بیشترین بی کیفیتی ها بر مردم سوار می کند آن هم با قیمت های نجومی ، کیفیت برنامه های رسانه ملی هم به همین دلیل ، با هرنوع دستپختی باید در کاسه مردم ریخته شود که به زور بخورند و یا پس بزنند، ضعف های تکنیکی و تاکتیکی و خالی شدن آن از هنرمندان سطح بالا و متخصصین و پژوهشگران واقعی نمی تواند در حدی باشد که با پولپاشی های مجلس سنگ سنگینی چون فضای مجازی را از میان بردارد چه رسد به پرتاب آن ، بدون حضور بخش خصوصی و ایجاد رقابت های تکنیکی و تاکتیکی هیچ امیدی به موفقیت نخواهد بود و این دو هزار میلیارد تومان هم چون میلیاردها تومان دیگر که به رسانه ملی در قالب یورو ودلار داده شده بود بدون کمترین خروجی حیف و میل خواهد شد…!!!