اخبار خراسان جنوبی/ ۵ شهرستان خراسان جنوبی بدون مورد مثبت کرونا

مراسم ۹ دی به صورت مجازی در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مراسم 9 دی به صورت مجازی در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم  یوم‌الله ۹ دی به صورت مجازی در سراسر استان خبر داد.

 حجت‌الاسلام احمد ملایی در جلسه نهایی برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: امسال با تدبیر به هنگام و ابتکار ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهم تا ۱۹ دی ماه به سبب  اتفاقات و حوادث ماندگاری که رخ داده به عنوان دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با توجه به تقارن این ایام با دهه فاطمیه؛ شعار محوری این دهه را “بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی” بیان کرد.

وی با اشاره به حضور حماسی و میلیونی مردم همیشه در صحنه در یوم‌الله نهم دی و وداع با سردار دلها گفت: متاسفانه امسال با توجه به شرایط خاص و ویژه ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و ضرورت رعایت اصل سلامت محوری امکان برگزاری راهپیمایی و مراسمات با اجتماع بزرگ ممکن نیست.

ملایی بیان کرد: با توجه به ضرورت بزرگداشت شایسته ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت که شامل مناسبت‌های بسیار مهمی مانند یوم‌الله نهم دی، سالگرد شهادت سردار دلها، تشییع میلیونی سردار دلها توسط مردم، حمله مقتدرانه به مقر شیطان بزرگ، اربعین شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده و یوم الله ۱۹ دی است و با توجه به درخواست‌های متعدد مردم انقلابی و قدرشناس، مراسم به صورت رسانه‌ای و مجازی با جمعیتی در حد تعداد شرکت کننده مجاز در یک جلسه بر اساس آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونا و وضعیت رنگ کرونایی شهرستان‌ها در سراسر استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درباره مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی نیز اظهار داشت: مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی» استاد حوزه و دانشگاه در ساعت ۱۰ صبح  سه شنبه نهم دی‌ماه به صورت رسانه‌ای و فضای مجازی برگزار می‌شود و جهت بهره‌مندی عموم مردم ولایی استان از صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی پخش خواهد شد.

 

 

 

 

 

به پاس همراهی در پویش هر هفته الف- ب- ایران

تقدیر وزیر نیرو از نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی

 

دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از همراهی حجت الاسلام والسملین آقای حاج سید علیرضا عبادی در پویش هر هفته الف-ب- ایران  با ارسال لوح تقدیر و نسخه ای از کتاب “دلگرمی ها و همراهی ها” تقدیر کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار از خدمات دکتر اردکانیان وزیر نیرو تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایشان وزیری با دانش، با ابتکار و با انگیزه است و خدمات زیادی به مردم ارائه کرده است.دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از همراهی آیت الله علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پویش هر هفته الف-ب- ایران با ارسال لوح سپاس و نسخه‌ای از کتاب “دلگرمی‌ها و همراهی ها” تقدیر کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تقدیم لوح تقدیر مقام عالی وزارت نیرو، به ارائه گزارش مجملی از اقدامات صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان به ویژه در بخش آبرسانی روستایی پرداخت.

حسین امامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۶ طرح با مبلغ ۴۲ میلیارد تومان افتتاح شده است ، افزود: در استان انسجام و تعامل خوبی بین این شرکت و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد علوی، بنیاد برکت و سایر نهاد‌های حمایتی شکل گرفته است تا مشکلات آب مناطق روستایی با اولویت مناطق مزری و محروم مرتفع گردد.

وی افزود: از جمله در شهرستان زیرکوه پروژه آبرسانی روستای گزخت با ۲۰۰ خانوار جمعیت با همکاری بسیج سازندگی و خیرین در حال انجام شدن است همچنین در شهرستان درمیان با همکاری سپاه، پروژه آبرسانی روستای اشک به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی پروژه آبرسانی روستای خیرآباد این شهرستان نیز با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی به زودی آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه این مجموعه با کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در راستای حل مشکلات آبرسانی روستا‌های درمیان خبر داد و افزود: مجتمع آبرسانی خوشاب با ۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت که در منطقه مرزی واقع شده نیز از آب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شود.

امامی از افزایش ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار به دو برابر در سال جاری خبر داد و گفت: ۴ تانکر جدید نیز به زودی تحویل این مجموعه می‌شود که با این اقدامات به ثبات مناسبی در بحث آبرسانی سیار خواهیم رسید.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۲ هزار سرویس آبرسانی سیار برای ۴۳۰ روستا در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی، حمل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به ۲۰ روستای استان با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی با جمعیت ۵ هزار و ۸۰۰ نفر تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ روستا‌های پرجمعیت استان با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.
امامی افزود: آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر تا مرداد ماه سال آبنده در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی گفت: همچنین پیگیر استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ هستیم تا بتوانیم با عقد تفاهم نامه با بانک‌ها پروژه‌های آبرسانی روستایی را تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مهمترین پروژه‌های اجرا شده در مناطق شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: چند پروژه برای پایدارسازی آب مناطق شهری انجام شده یا در دست اجرا است که می‌توان به ساخت مخزن ۵ هزار مترمکعبی قاین، مخزن ۲ هزار مترمکعبی بیرجند، مخزن ۲ هزار مترمکعبی سرایان که افتتاح شده و مخزن هزار مترمکعبی خوسف که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، اشاره نمود.

امامی از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش آب استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در بخش فاضلاب نیز از ابتدای سال تا کنون ۱۳ کیلومتر اجرایی شده است و این رقم تا پایان سال به ۲۴ کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، بیع متقابل جهت ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهر‌های قاین و سربیشه به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

بخشی از سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در کتاب “دلگرمی‌ها و تقدیر وزیر نیرو از نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبیهمراهی ها” چاپ شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کرونا؛ عامل فوت یک سوم متوفیان آرامستان بیرجند در سال جاری

تدفین ۱۷۸ جان باخته از کرونا در آرامستان بیرجند، آبان ماه

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۱۵۷۷ متوفی در شهر بیرجند ، ۴۲۸ مورد کرونایی بودند.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند در مراسم تجلیل از کارکنان این گفت: از سال گذشته تا پایان آذر ۴۲۸ متوفی کرونایی در آرامستان بیرجند به خاک سپرده شدند که بیشترین آن‌ها با ۱۷۸ نفر مربوط به آبان ماه بودند.

کدخدا در ادامه به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در این سازمان اشاره کرد و گفت: شروع عملیات اجرایی بلوک ۸، اتمام عملیات اجرایی بلوک ۷، ساخت ۱۵ آرامگاه خانوادگی، پیاده روسازی حاشیه میدان محل اجرای مراسم روز عاشورا و ایجاد دیوار ساحلی جداکننده آرامستان از فضای میدان موسی بن جعفر (ع) از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی خواستار تبدیل وضعیت نیرو‌های پاره وقت این سازمان شد.

شهردار بیرجند هم با قدردانی از خدمات بدون چشم داشت کارکنان آرامستان بیرجند در شرایط کرونا، خطاب به آنان گفت: در این شرایط سخت که بستگان درجه یک متوفی از متوفی خود فاصله می‌گیرند، شما در نزدیک‌ترین فاصله به فرد فوت شده، کار تطهیر و خاکسپاری را انجام می‌دهید.

در پایان این مراسم از جمعی از کارکنان خدوم آرامستان‌های شهرداری بیرجند قدردانی شد.

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
تلاش فرمانداران برای جذب حداکثری سهمیه مسکن اقشار کم درآمد 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از فرمانداران شهرستان های استان خواست با تلاشی مضاعف نسبت به جذب حداکثری سهمیه های تخصیص یافته تا تاریخ ۱۵ دی ماه تلاش نمایند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی خوش خبر در جلسه شورای راهبری طرح ۶ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد استان که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد، گفت: در اجرای این طرح فرمانداری های زیرکوه،نهبندان و بیرجند موفق عمل نموده اند.
وی افزود: فرمانداران باید فرصت سازی نمایند و در کنار توجه به شهرها از ظرفیت جامعه روستایی در جهت رسیدن به سقف اختصاص یافته استفاده نمایند.
به گفته وی؛ فرمانداران لازم است از ظرفیت دهیاران در جهت موفقیت بیشتر طرح استفاده کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: با عنایت به توجه ویژه دولت به روستاها به عنوان ستون اصلی تولید و نقش این طرح در تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، در این طرح فرمانداران باید توجه ویژه ای به روستاها داشته باشند.
خوش خبر ادامه داد: ۶ شهرستان هنوز نتوانسته اند در این طرح موفقیتی نداشته اند، که امید است در روزهای آتی با همت بیشتر به سقف مورد نظر دست یابند.
وی با اشاره به زلزله خیز بودن استان، اظهار داشت: جهت افزایش ضریب امنیت منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی و رفع دغدغه همیشگی شهروندان اجرای این طرح رضایت مردم و به دنبال آن خداوند را به همراه دارد.
خوش خبر به تأکید استاندار بر حفظ سهمیه های تخصیصی یافته به شهرستان ها اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بر آن است تا سهمیه های شهرستان ها که بر اساس مؤلفه ها و نگاه توسعه ای حاکم بر آن اختصاص یافته، تغییر پیدانکند، اما اگر فرمانداران نتوانند نسبت به جذب سهمیه در بازه زمانی مورد نظر موفق عمل نمایند، در جلسه آتی برای این سهمیه ها تصمیم گیری خواهد شد.
به گفته وی؛ باید از ابتکارات فرمانداران موفق در این طرح استفاده شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از بنیاد مسکن خواست با تشکیل گروه کاری به کمک شهرستان ها بشتابد.

 

 

 

 

 

 

 

کشف ۱۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در”طبس”/۴

فرمانده انتظامی”طبس “از کشف ۱۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود علی پور” گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”دیهوک” شهرستان طبس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک کامیون که در حال حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۸ دستگاه بخاری برقی و گازی قاچاق کشف، که کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه را ۱۰۰ میلیون ریال براورد کردند.
سرهنگ علی پور اظهار داشت: اجرای این گونه طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمیته همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی ضروری است.

 

 

 

کشف ۳۴۰ کیلو مواد مخدر در” نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ در شهرستان “نهبندان” ۳۴۰ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک و ۳۷۹ گرم حشیش کشف شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاعاتی مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور “نهبندان به بیرجند” دریافت کردند که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.
وی بیان داشت ماموران هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در شهرستان نهبندان به یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حال حرکت بود مشکوک و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست داده که راننده سواری پژو با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات پلیسی و شلیک چندین تیر با رعایت قانون بکارگیری سلاح آن را متوقف، که در بازرسی از خودرو ۳۴۰ کیلو و۱۵۰گرم تریاک و ۳۷۹ گرم حشیش کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند و متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد؛ تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز درتمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

کشف ۵۶۷ میلیون ریال کالای قاچاق در”بیرجند”/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف کالای قاچاق به ارزش ۵۶۷ میلیون ریال در بازرسی از یک خودروی خاور در شهرستان”بیرجند” خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد علی ابراهیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”علی آباد” شهرستان بیرجند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک خودروی خاور مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از خودرو اقلام تزئیناتی قاچاق کشف کردند که کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را ۵۶۷ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ ابراهیمی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی همچنین از کشف البسه قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در شهرستان”بیرجند” خبر داد.

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”علی آباد” شهرستان بیرجند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودورهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی خودرو را بازرسی کردند که تعدادی البسه خارجی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ ابراهیمی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این گونه طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی ضروری است.

 

 

 

 

 

 

تلاش مدیران برای جلب رضایت مردم و توسعه استان

تلاش مدیران برای جلب رضایت مردم و توسعه استان/۳-۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی بر تلاش مدیران در جلب رضایت مردم و توسعه پایدار استان تأکید نمود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حسینی با تأکید بر این مطلب در جلسه رفع مشکلات اجرای پروژه فیبر نوری مسیر نهبندان به شهداد خاطر نشان کرد: کاستن قوانین دست و پاگیر اداری، علاوه بر این که رضایت مندی مردم را به همراه دارد، از عوامل توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در استان به شمار می رود.
وی از مدیران حاضر در جلسه خواست؛  بهبود کیفیت خدمات و همچنین تسهیل شرایط دسترسی مردم به این خدمات در دستگاه‌های اجرایی، مهمترین انتظاری است که از مدیران داریم.
معاون استاندار تصریح نمود: موضوع توسعه شبکه فیبر نوری با توجه به نیاز روز جامعه از مطالبات به حق مردم است.
حسینی ادامه داد: زیرساخت فیبر نوری از زیرساخت های توسعه به شمار می رود.
وی با اشاره به رضایت مردم، توفیقات بیشماری را برای دستگاه های اجرایی به همراه دارد، متذکر شد: با عنایت به این که شیوع ویروس کرونا، بخش عمده ای از فعالیت های آموزشی و تجاری را به فضای مجازی کشیده، لذا تأمین این زیرساخت، قطع به یقین رضایت مندی مردم و جامعه هدف را به همراه دارد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضمن ارائه پیشنهادی درخصوص تشکیل کمیسیون تخصصی زیرساخت ارتباطی خراسان جنوبی، پیک مصرف پهنای باند استان را از زمان شیوع ویروس کرونا ۳۵ گیگا بیت بر ثانیه اعلام کرد و به تشریح پروژه پرداخت.
بهی طول مسیر اجرای پروژه را حدود ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز و تخصیص یافته پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به این که مقدار باقی مانده طرح  ۳۰ کیلومتر است، پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات و موانع موجود بیان کرد.
در پایان فرماندار شهرستان نهبندان و همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آمادگی کامل خود را برای همکاری در اجرای هر چه سریعتر پروژه اعلام نمودند.

 

 

 

 

 

 

چاپ ۵۰ عنوان کتاب در پاییز ۹۹

    
چاپ 50 عنوان کتاب در پاییز 99
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از چاپ ۵۰ عنوان کتاب در پاییز ۹۰ خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: این کتب با شمارگان ۱۶۵ هزار و ۳۰۰ نسخه منتشر شده اند.

وی با بیان این که کتب توسط ۶۱ نویسنده و ۶ مترجم به تحریر درآمده اند، خاطرنشان کرد: ۱۱ انتشارات استان از جمله سپهر کهن، چهرادرخت، آوای حکیم، اکبرزاده، پیامبر رحمت، کلاه فرنگی، انصارالرضا (ع)، طلیعه سبز ، فرنام، صبح امروز و عصر جوانان ، کتب مذکور را منتشر کرده اند.

 

 

سالانه بیش از ۷۰ میلیارد ریال، هزینه نگهداری فضای سبز شهر بیرجند/۲

نگهداری فضای سبز شهر بیرجند سالانه بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

شهردار بیرجند گفت: برای ارتقاء کیفیت حفظ و نگهداری فضای سبز نیازمند پارتباط و همکاری نزدیک با بخش خصوصی هستیم.

محمد علی جاوید مساحت فضای سبز شهر را بیش از ۲۸۰ هکتار عنوان کرد و گفت: نگهداری فضای سبز شهر بیرجند سالانه بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه دارد که نیازمند مدیریت و دقت است.وی افزود: بحث برون‌سپاری موضوعی است که قاعدتا باید اتفاق بیفتد و شهرداری باید نسبت به آن اقدام و امور خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گفته جاوید از اول دی ماه ۵۵ هکتار از فضای سبز شهر بیرجند (یک پنجم از فضای سبز شهر) در ۷۰ محل به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده و ۴۵ نفر نیروی کارگری و کارشناس ناظر در این قرارداد شروع به فعالیت کرده اند.

شهردار بیرجند گفت: در محدوده‌هایی که به پیمانکار واگذار شده کلیه امور شامل آبیاری، کوددهی، نگهداری، تاسیسات، نظافت و … توسط پیمانکار انجام می‌شود.

 

 

 

تولد ۱۱ هزار و ۲۸۷ نوزاد در خراسان جنوبی

۱۱ هزار و ۲۸۷ نوزاد در ۹ ماه گذشته در خراسان جنوبی متولد شدند.

 مدیرکل ثبت احوال استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از کاهش ۴.۳ درصدی ولادت‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۱ هزار و ۷۹۷ واقعه بود.

مهرآور با بیان اینکه از این تعداد ۵ هزار و ۹۰۱ نوزاد پسر و ۵ هزار و ۳۸۶ نوزاد دختر هستند، افزود: در ابن مدت ۱۱۰ ولاددت ثبت شده پسر به ازای ۱۰۰ ولادت ثبت شده دختر ثبت شد.

مهر آور گفت: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، ۱۱۰ واقعه ولادت پسر به ثبت رسید.وی افزود: در این مدت ۷ هزار و ۵۸۷ واقعه ولادت در مناطق شهری و ۳ هزار و ۷۰۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در این مدت بیشترین فراوانی نام گروه پسران مربوط به نام های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین و گروه دختران نام های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه است.

مهرآور میانگین سنی مادران در استان را ۲۹.۵ سال عنوان کرد.

وی همچنین به آمار ۷ ماهه ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴ هزار و ۱۳۳ واقعه ازدواج در استان ثبت شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۶ واقعه در مناطق شهری و هزار و ۳۹۷ واقفعه در مناطق روستایی ثبت شد.

مهرآور تعداد ثبت طلاق در این مدت را ۸۱۶ واقعه عنوان کرد و گفت: ۶۴۱ واقعه طلاق در شهر‌ها و ۱۷۵ واقعه در روستا‌ها رخ داد.

صادرات اندک زرشک خراسان جنوبی/۲

۲۲ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی سال گذشته تولید شد که از این میزان، تنها ۴۲۵ تن صادر شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به تولید ۲۲ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی در سال گذشته گفت: از این میزان، تنها ۴۲۵ تن صادرات داشتیم که رقم بسیار کمی است.

احتشام با بیان اینکه زرشک خراسان جنوبی ثبت جهانی شده است، گفت: یکی از معضلات پایین بودن قیمت زرشک هم همین عدم وجود این محصول در سبد صادراتی است و تلاش می‌کنیم تا در این زمینه تا آنجا که بتوانیم همیار کشاورزان و روستائیان باشیم.

وی همچنین به تصویب تشکیل کنسرسیوم زرشک افزود: در این کنسرسیوم بنا داریم در زمینه بازار و بازاریابی محصول زرشک ورود کنیم تا بخشی از مشکلات کشاورزان را در زمینه معرفی زرشک و صادرات آن حل کنیم.

کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت کوسه در بیرجند/۴

۲۸۲ کیلوگرم ماهی گوشت کوسه از یک محموله ماهی غیرمجاز در شهرستان بیرجند توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: یک محموله ماهی بدون گواهی بهداشتی  قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی که توسط پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده بود به شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ارجاع شد.
حسن علیزاده افزود: پس از بررسی محموله و تخلیه کامل ماهی‌ها از خودرو گوشت کوسه که جزو ماهیان حرام گوشت است کشف شد.

وی گفت: محموله مذکور برای بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان ارجاع شد.

علیزاده گفت:متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به قیمت کمتر ماهیان حرام گوشت نسبت به سایر ماهیان و همچنین عدم امکان شناسایی آن‌ها پس از تکه کردن و یا جدا سازی پوست برای عموم مردم اقدام به عرضه و فروش آن‌ها با عناوین سایر ماهیان در مراکز غیر مجاز کرده است.

وی به مردم توصیه کرد: برای تهیه ماهی و سایر فراورده‌های خام دامی از مراکز مجاز و مورد نظارت دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شماره ۱۵۱۲ برای پیگیری، موضوع را گزارش کنند.

دو اثر از خراسان جنوبی در بین برگزیدگان یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی/۲

دو اثر از صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، در بین برگزیدگان نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: پژوهش برنامه‌ای شهید مدافع حرم “سید شیرآقا حسینی” متعلق به منصوره عسکری دشت بیاض و نماهنگ “مردنبرد” تولید معاونت فضای مجازی صداوسیمای خراسان جنوبی به کارگردانی محمدبراتی توانست رتبه برتر را در بخش نماهنگ به خود اختصاص دهد.

اولین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب حاج قاسم سلیمانی با حضور تمامی مراکز صداوسیمای کشور دیشب به میزبانی خوزستان  به کار خود پایان داد.

بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه نخستین یادواره رسانه مکتب شهید سلیمانی ارسال شد.

 

 

اهدای ۴٠ جلد کتاب ویژه نوسوادان به کتابخانه فردوس/۲

همزمان با هفته سواد آموزی و با هدف ترویج کتابخوانی نوسوادان، ۴٠ جلد کتاب ویژه نوسوادان به کتابخانه عمومی قائم شهرستان فردوس اهداء شد.

محمد ناظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان و خانم گمنام کارشناس سواد آموزی شهرستان فردوس با حضور در کتابخانه عمومی قائم ۴٠ جلد کتاب ویژه نوسوادان شهرستان به این کتابخانه اهداء کردند.
برگزاری مسابقات کتابخوانی و عضوت رایگان سواد آموزان به همراه یک نفر از اعضای خانواده از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان فردوس برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین سواد آموزان بوده است.

 

 

 

نشست هم‌اندیشی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می‌شود/۲-۳

    
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نشست هم‌اندیشی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، سه شنبه با حضور معاون فرهنگی هنر ستاد فهما در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی ضمن دعوت از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و تمامی دهیاران برای حضور در این نشست عنوان کرد: نشست مذکور روز سه‌شنبه ۹ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در اسکای روم برگزار می شود.
شایان ذکر است نشست هم اندیشی هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و «رضا برزگر»، معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، «اسماعیل زیارتی»، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزرات کشور، «ابراهیم حیدری»، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

 

 

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۱.۴ درصد افزایش یافت

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۱.۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: میزان ثبت ازدواج در این استان از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است.

علیرضا مهرآور روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال افزود: در هفت ماه ابتدای امسال چهار هزار و ۱۳۳ واقعه ازدواج و ۸۱۶ واقعه طلاق در استان رخ داد و میزان طلاق نیز ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: نسبت ازدواج به طلاق در خراسان جنوبی ۵.۱ درصد بوده یعنی در هفت ماه امسال ۵.۱ مورد ازدواج‌ در برابر هر یک واقعه طلاق رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: میزان رخداد ازدواج در استان سال قبل ۷.۳ در هزار نفر جمعیت و میزان طلاق نیز ۱.۷ در هزار نفر جمعیت بوده است.

وی افزود: به ترتیب ۴۳.۲ درصد ازدواج‌های رخ داده در سال جاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، ۳۱.۳ درصد مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۰.۲ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۶.۵ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

مهرآور گفت: در این مدت میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و زنان ۲۲.۲ سال بوده و میانگین سن ازدواج رخ داده بار اول مردان ۲۵ سال و زنان نیز ۲۱.۳ سال است.

وی با اشاره به تعداد ازدواج‌های رخ داده بر حسب اختلاف سن مرد نسبت به زن گفت: در ۷۹.۵ درصد ازدواج‌ها مرد بزرگتر از زن، ۱۱.۵ درصد سن برابر و ۹ درصد زن از مرد به لحاظ سنی بزرگتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: از مجموع طلاق‌های صورت گرفته در استان نیز ۱۹۸ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۲۴.۳ درصد، ۱۹۴ نفر در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با ۲۳.۸ درصد، ۱۲۰ نفر در گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال معادل ۱۴.۷ درصد و ۱۰۸ نفر با ۱۳.۲ درصد مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ثبت شده است.

وی میانگین سن طلاق در مردان را ۳۵ سال و ۲ ماه و در زنان ۳۴ سال و چهار ماه اعلام کرد و گفت: در ۷۵ درصد طلاق‌ها مرد از زن بزرگتر و در ۴۴.۲ درصد موارد طول زندگی مشترک کمتر از پنج سال بوده است.

کاهش ولادت در خراسان جنوبی 

مهرآور بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و از ولادت‌های ثبت شده هفت هزار و ۵۷۸ واقعه در مناطق شهری و سه هزار و ۷۰۰ واقعه در مناطق روستایی بوده است.

وی میانگین سن مادران در این مدت را ۲۹.۵ سال اعلام کرد و گفت: از مجموع ولادت ثبت شده در استان ۱۱۷ مورد دوقلوزایی و سه مورد سه قلوزایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اضافه کرد: میانگین سن فوت‌شدگان زن استان نیز از ۵۳.۶ درصد و آقایان از ۵۷.۲ درصد در سال ۹۲ در زنان به ۶۹.۹ درصد و آقایان به ۶۵.۴ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وی با اشاره به پوشش ۹۶.۸۱ درصدی کارت ملی هوشمند در استان گفت: خراسان جنوبی در زمینه صدور کارت ملی هوشمند رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

مهرآور یادآور شد: در مجموع ۵۸۸ هزار و ۳۷۵ نفر در استان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند می‌شوند که از این تعداد ۵۶۹ هزار و ۶۰۴ نفر ثبت خود را تکمیل کرده‌اند و تاکنون ۴۸۳ هزار و ۱۷۷ فقره کارت صادر شده است.

وی گفت: همچنین  ۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر نیز باقی مانده‌اند که درخواست داریم هر چه سریعتر برای ثبت نام و دریافت کارت مراجعه کنند.

وی افزود: امسال اسامی فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه به ترتیب بیشترین فراوانی اسم دختر و ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین بیشترین فراوانی اسم پسران تازه متولد شده در استان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در این استان گفت: در مجموع ۳۵۲ هزار و ۶۰۵ فقره شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که ۵۹.۹ درصد پوشش داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۳۵ هزار و ۷۷۰ نفر برای تغییر شناسنامه و دریافت شناسنامه مکانیزه مراجعه نکرده‌اند که با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم تقاضا می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند.

سوم دی با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.

 

 

کشف ۲۸۲ کیلوگرم گوشت کوسه در بیرجند/۴

کشف ۲۸۲ کیلوگرم گوشت کوسه در بیرجند

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: توقیف محموله ماهی بدون مجوز حمل دامپزشکی منجر به کشف ۲۸۲ کیلوگرم ماهی حرام گوشت در این شهرستان شد.

حسن علیزاده افزود: یک محموله ماهی فاقد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل دامپزشکی که توسط پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده بود به شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند ارجاع شد و پس از بررسی محموله و تخلیه کامل ماهی‌ها از خودرو مقدار ۲۸۲ کیلوگرم گوشت کوسه که جزو ماهیان حرام گوشت است، کشف شد.

وی افزود: این محموله برای بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ارجاع شد.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با توجه به قیمت کمتر ماهیان حرام گوشت نسبت به سایر ماهیان و همچنین نبود امکان شناسایی آنها پس از تکه کردن یا جداسازی پوست برای عموم مردم اقدام به عرضه و فروش آنها با عناوین سایر ماهیان در مراکز غیرمجاز می‌کنند.

وی به مردم توصیه کرد برای تهیه ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی اقدام به خرید از مراکز مجاز و مورد نظارت دامپزشکی کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

 

 

 

 

۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در خراسان جنوبی توزیع شد/۳

۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در خراسان جنوبی توزیع شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی تشخیص سریع ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و نمونه‌گیری استان توزیع شده است.

کامبیز مهدی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این طرح مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و با مشارکت بسیج نسبت به شناسایی بیماران و افراد در معرض خطر اقدام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی ادامه داد: هدف کلان طرح شهید سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج داوطلب مردمی است که بر این اساس ۲ راهبرد تست گسترده هدفمند و هوشمند مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: اهمیت انجام تست برای همکاران آزمایشگاه بهداشت در سطح استان و نیروهای داوطلب بسیجی همکار در اجرای برنامه از مهمترین اهداف این طرح است.

مهدی زاده بیان کرد: علاوه بر ۱۵ مرکز منتخب طبق دستورالعمل که باید توسط تیم‌های مراقبتی، تست سریع برای افراد انجام شود، ۱۴ مرکز نمونه‌گیری نیز در استان فعال شد و در حال حاضر این تست برای گروه هدف انجام می‌شود.

وی افزود: اولویت انجام آزمایش با افراد دارای علائم به صلاحدید پزشک، گروه در معرض خطر و دارای بیماری زمینه‌ای همچنین افراد مسن در تماس با فرد مبتلای قطعی به کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بررسی همه‌گیری مشکوک در اجتماعات محدود مثل خانه سالمندان، پادگان، مدارس، محل کار و زندان‌ها و مناطق دوردست که دسترسی به آزمایش pcr راحت نیست و برای هر فردی که در روزهای پنجم تا هفتم علایم به سر می‌برد، از کاربردهای تست سریع کرونا است و در مرکز استان در مرکز بهداشت امیرآباد انجام می‌شود.

 

 

 

 

رونمایی از پوستر سپهبد شهید قاسم سلیمانی/۲-۳

    
رونمایی از پوستر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و نماهنگ نگین سرخ
طی مراسمی از پوستر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نماهنگ نگین سرخ با حضور نماینده ولی فقیه، جمعی از شعرا، هنرمندان و مدیران موسسات قرآنی رونمایی شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: صاحبان هنر و قلم به مفاهیم انسانیت بپردازند و صحنه های میدان مبارزه بین حق و باطل، رذالت ها و توطئه های دشمن را به تصویر بکشند زیرا که دشمن به دنبال تباهی جامعه است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین عبادی به سخنان رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مسئله انسان شناسی بسیار مهم است و تا زمانی که خودمان را نشناخته باشیم ، تمام مال، ثروت و شهرت به دست آمده تباه خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به فلسفه خلقت انسان در عالم هستی ، خاطرنشان کرد: برتری انسان نسبت به سایر موجودات ، واگذاری انتخاب به خود اوست و هر امری نیز برای او پیش آید می تواند با اراده خود از میان مسیر های پیش رو برگزیند.
نماینده ولی فقیه با بیان این که در صحنه و میدان اتفاقات همانند کربلا نیز همین اتفاق رخ داده است و پست ترین انسان ها با انتخاب خود، در برابر بهترین انسان ها قرار گرفتند، اضافه کرد: این جریان از آن زمان باقی مانده و همانطور که در سال ۶۱ هجری فرزندان پیامبر امنیت نداشتند، در زمان حاضر نیز فرزندان کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان ، نیجریه و هند امنیت ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی به تهاجم ۲۰۰ سال غرب اشاره کرد و گفت: کشورهایی مانند بریتانیا سعی کردند تا حق و ارزش های اخلاق را از بین ببرند و قرآن را بزرگترین مانع خود می دیدند. اما به جای از میان برداشت قرآن، آن را در دست افرادی که انسانیت ندارند همانند صدام و بن سلمان قرار دادند.
به گفته وی ، این افراد کشورها را ویران کرده، زیرساخت ها را از بین برده و با ایجاد اختلافات مذهبی و تشکیل حزب ها و ادیان جدید برای مردم سعی در نابودی جوامع دارند، ادامه داد: اما انقلاب اسلامی سدی در مقابل تهاجم معاندین ساخت و قاسم سلیمانی ها و مجاهدین در راه اسلام و انقلاب در مقابل دشمن ایستادند.
نماینده ولی فقیه از هنرمندان و فرهیختگان درخواست کرد تا در ایامی همانند دهه فاطمیه، سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و دهه بصیرت مسائل روز را برای مردم مصور کنند زیرا اگر بصیرت باشد ، جامعه هیچ مشکلی نخواهد داشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های متعددی را برای این ایام پیش بینی کرده است.
به گفته نبی زاده با توجه به شرایط بیماری کرونا و نبود امکان برپایی برنامه های جمعی، اکثر برنامه ها در بستر فضای مجازی برگزار خواهند شد تا گستردگی لازم را نیز داشته باشد.
وی به تهیه چندین نماهنگ، برپایی شب های شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ، جلسات بصیرت افزایی و اجرای نمایش در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: برنامه های تبیین شده توسط کمیته فرهنگی با کمک هنرمندان فرهیختگان و شعرا در تمام شهرستان های استان برگزار و اجرا خواهند شد.
نبی زاده در پایان از فرهیختگان استان که در شرایط کنونی کشور در کنار ارزش های اصلی انقلاب اسلامی ماندند و نقش بی بدیل خود را در این عرصه انجام دادند، قدردانی کرد.

 

 

 

شهردار بیرجند: خدمات کارکنان آرامستان در دوران کرونا ملموس‌تر شد

شهردار بیرجند: خدمات کارکنان آرامستان در دوران کرونا ملموس‌تر شد

شهردار بیرجند با تقدیر از کارکنان آرامستان‌ها گفت: در دوران کرونا زحمات این بزرگواران نسبت به گذشته برای مردم و مسوولان ملموس‌تر شد.

  محمدعلی جاوید در آیین تقدیر از کارکنان آرامستان‌های بیرجند که رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، معاونان و روسای سازمان‌های وابسته به شهرداری حضور داشتند، افزود: خدمات و تلاش‌های شما به خصوص در دوران کرونا که با وجود مشکلات فراوان،  انجام وظیفه کردید از دید مردم و مسوولان پوشیده نیست،  خداوند متعال هم پاداش بسیاری به شما خواهد داد و جامعه باید از زحمات شما به ویژه در دوران کرونا مانند پرستاران تقدیر کند.

وی گفت: در این شراط سخت که بستگان درجه یک متوفی از متوفی خود فاصله می‌گیرند، شما در نزدیک‌ترین فاصله به فرد فوت شده کار تطهیر و خاکسپاری را انجام می‌دهید که جای تقدیر دارد.

شهردار بیرجند اظهار داشت: همانطور که در حوزه بهداشت و درمان از زحمات پرستاران تقدیر می‌شود، جامعه باید از زحمات و تلاش‌های کارکنان بزرگوار آرامستان‌ها در دوران کرونا هم تجلیل کند.

وی افزود: به دلیل پاره وقت بودن تعدادی از کارکنان آرامستان‌ها این افراد نمی‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند که این موضوع منصفانه نیست لذا از معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری بیرجند می‌خواهم بررسی لازم در این خصوص را انجام دهند تا هر کمکی که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به نگاه حمایتی آنها به‌ویژه نسبت به این گروه از کارکنان شهرداری امکان‌پذیر باشد را برای حل مشکل این بزرگواران در این دوره انجام دهیم تا این موضوع برای خود و خانوادشان منشاء خیر شود.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند نیز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم گفت: شروع عملیات اجرایی بلوک ۸، اتمام عملیات اجرایی بلوک ۷، آغاز احداث میدان واقع در بلوک ۵، ساخت ۱۵ آرامگاه خانوادگی، پیاده‌روسازی حاشیه قتلگاه،  ایجاد دیوار ساحلی جداکننده آرامستان از فضای میدان موسی بن جعفر (ع) و اجرای دیوار سنگی از مهمترین اقدامات انجام شده در این سازمان است.

محسن کدخدا افزود: سال گذشته از یک هزار و ۶۶۶ متوفی، هفت مورد آن کرونایی بودند و در سال ۹۹ تاکنون از یک هزار و ۵۷۷ متوفی ۴۲۱ مورد آن بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی اظهار داشت: در مجموع تا پایان آذر ماه سال جاری ۴۲۸ متوفی کرونایی داشتیم و بیشترین تعداد متوفی بر اثر ابتلا به کرونا ۱۷۸ مورد در آبان امسال بوده است.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: از همه همکارانم در این سازمان که بدون هیچ چشمداشتی در ایام کرونا خدمات مطلوب را به مردم ارایه کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی همچنین تبدیل وضعیت نیروهای پاره وقت سازمان آرامستان‌های شهرداری را با توجه به اینکه تمام وقت مشغول خدمت در آرامستان هستند،  خواستار شد.

در پایان این آیین از کارکنان آرامستان‌های شهرداری بیرجند تقدیر شد.

 

 

 

 

 

بیش از ۹ هزار بسته غذایی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد/۳

بیش از ۹ هزار بسته غذایی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۲۷ بسته غذایی به همت داوطلبان جمعیت هلال احمر بین نیازمندان استان و خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی افزود: این بسته‌های غذایی به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال در ایام شیوع کرونا در این استان توزیع شد.

وی گفت: حضور در مناطق محروم برای آموزش و ویزیت رایگان بیماران، توزیع بسته‌های معیشتی و ضد عفونی معابر عمومی از مهمترین فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر خراسان جنوبی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تلاش می‌کنند در راستای رسالت ذاتی و ترویج فرهنگ انسان دوستی در مناسبت‌های مختلف یاری‌رسان نیازمندان باشند.

وی گفت: همچنین به مناسبت شب یلدا با خانواده‌های محرومان دیدار و بسته‌های حمایتی بین آنان توزیع شده است.

وی کفش، البسه، بسته غذایی، شیرینی و میوه را از جمله اقلام توزیع شده بین خانوارهای نیازمند عنوان کرد و گفت: دیدار و تجلیل از کادر درمانی و دیدار با امدادگران پایگاه‌های امدادی از دیگر برنامه‌های ویژه یلدا بوده است.

رضایی از مشارکت ۱۴۹ داوطلب جمعیت هلال احمر در برنامه‌های ویژه یلدا خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۶۴۱ نفر از بسته‌های اهدایی یلدانه به ارزش ۹۷۳ میلیون ریال بهره‌مند شده‌اند.

 

 

 

 

 

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فردوس بر مدار تولید

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن در فردوس در کنار ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۵ نفر، امروز به عنوان یکی از واحد‌های مطرح تولیدی در کشور شناخته می‌شود.

تلفیق دانش، صنعت و همت متخصصان و کارگران بومی کالایی تولید می‌کند که می‌توان به ایرانی بودنش افتخار کرد.

در کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فردوس انواع لوله‌های آبرسانی، گازرسانی و آبیاری قطره‌ای تولید می‌شود.

لوله‌های تولید شده کارخانه از سایز ۱۶ میلیمتر تا ۶۳۰ میلیمتر است و عمر محصول تولیدی این کارخانه به ۵۰ سال می‌رسد.

منوری مدیر تولید کارخانه با اشاره به تولید سالانه ۱۴ هزار تن لوله پلی اتیلن در این مجتمع صنعتی می‌گوید: مواد اولیه کارخانه از پتروشیمی‌های داخلی تامین می‌شود و پس از تخلیه وارد ۵ خط تولید کارخانه می‌شود.

او افزود: درآمد این کارخانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که سهم قابل توجهی از تولید لوله‌های پلی اتلین کشور را شامل می‌شود.

منوری تصریح کرد: کارخانه به صورت مستقیم برای ۷۵ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۵۰۰ نفر کارآفرینی کرده است.

رضایی مدیر کارخانه گفت: این مجتمع علاوه بر تامین نیاز داخلی در صدد برنامه ریزی برای توسعه صادرات در سال آینده است.

فعالان این صنعت با پیروی از شعار ما می‌توانیم می‌خواهند زمینه تنوع محصول بیشتری را با استفاده از ضایعات لوله‌ها در سال آینده ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

توزیع ۵۰ عدد تبلت بین دانش آموزان نیازمند درمیان/۲

۵۰ عدد تبلت با کمک خیران بین دانش آموزان نیازمند شهرستان درمیان توزیع شد.

مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت : این تبلت‌ها به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان با کمک خیران تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
مقیمی افزود : از ابتدای سال ۹۰۰ میلیون تومان توسط خیران به آموزش و پرورش شهرستان درمیان کمک شد که ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین تبلت و گوشی همراه دانش آموزان هزینه شد.
همچنین قرار است ۱۱۰ عدد تبلت به ارزش ۳۴۰ میلیون تومان بین دانش آموزان شهرستان‌های خوسف ، نهبندان و درمیان توزیع شود.
در شبانه روز گذشته

۵ شهرستان خراسان جنوبی بدون مورد مثبت کرونا/۳

در شبانه روز گذشته در ۵ شهرستان خراسان جنوبی مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ثبت نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که از این تعداد ۲۱ بیمار جدید شامل ۶ بستری و ۱۵ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴ نفر در بیرجند، ۳ نفر بشرویه، یک نفر درمیان دو نفر سرایان و ۶ نفر در فردوس شناسایی شدند.

وی گفت: شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سربیشه، طبس و نهبندان مورد جدیدی از کرونا نداشتند.

دکتر مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۱۶۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۵ نفر کرونا مثبتند.

وی گفت: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۷ ننفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۱ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی گفت: با ثبت ۲ مورد فوت جدبد ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۷۱۲ مورد رسید.

به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۳۳ هزار و ۴۸۸ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد جواب تست ۱۴ هزار و ۳۷۱ مورد مثبت اعلام شد.

کسب اولین گواهینامه کیفیت سازی تولید زیتون در نهبندان/۲

بانوی کشاورز نهبندانی، اولین گواهینامه کیفیت سازی تولید زیتون را در خراسان جنوبی کسب کرد.

خانم حیدری کشاورز اهل روستای چاهداشی توانست برای یک هکتار باغ زیتون خود از سازمان استاندارد کشور ، گواهینامه کیفیت سازی تولید این محصول دریافت کند.

این گواهینامه که اولین بار در خراسان جنوبی صادر شد ، امروز با حضور فرماندار این شهرستان به وی اهداء شد.

استفاده از کود حیوانی و بیولوژیک و محلول پاشی برای جلوگیری از آفات از عللی است که سبب شده زیتون این باغ ارگانیک و سالم باشد.

فرماندار نهبندان در این مراسم دریافت گواهینامه کیفیت سازی تولید زیتون را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این کشاورز با اصلاح الگوی کشت توانسته تولید و کیفیت محصول زیتون را ارتقاء دهد و می‌طلبد همه کشاورزان و باغداران برای فروش بیشتر ، با استفاده از روش‌ها جدید ، محصول با کیفیتی تولید کنند.

شهرستان نهبندان با حدود ۳۳۰ هکتار در استان خراسان جنوبی رتبه اول تولید محصول زیتون را دارد.

 

 

 

 

عضو نوجوان کانون؛ برگزیده مهرواره «دنیای ما زیباست»/۲

اثر «فائقه خسروی» عضو نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به عنوان یکی از برگزیدگان مهرواره «دنیای ما زیباست» معرفی شد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی جنوبی گفت: ۳۰ اثر از خراسان جنوبی به دبیرخانه این مهرواره ارسال شد که با اعلام برگزیدگان، اثر «فائقه خسروی» عضو نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به عنوان یکی از برگزیدگان این مهرواره معرفی شد.

تعداد ۶۱۷ اثر از سوی ۵۷۰ کودک و نوجوان کشور به دبیرخانه‌ی این مهرواره رسید و پس از بررسی در مرحله اولیه، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله پایانی راه یافت.

هیئت انتخاب نهایی، ۷۰ اثر از ۶۸ نفر را به عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی کردند.

موضوع‌های این مهرواره بر اساس اصول ۵۴‌گانه مفاد پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.

آثار برگزیده این مهرواره به‌زودی در قالب کتابی منتشر و از اعضای برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس، قدردانی خواهد شد.

«مهرواره» عنوان رویداد‌های غیررقابتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگزین عنوان «جشنواره‌های رقابتی» کرده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*