سرمقاله

حریم سلطانی
بنام اردوغان…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
اردوغان را در زمان شبه کودتایی که معلوم نشد به دست چه کسانی طراحی شده بود شناختیم تا با مستمسکی بنام کودتا دست به پاکسازی های خونین و زندانهای طویل المدت برای مخالفانش بزند تا بتواند با رمز گولن یکه تازی اش را در عرصه سیاسی و حکمرانی اقتصادی و فرهنگی اش به ثباتی پر از حرف و حدیث برساند…
نحوه مدیریت و شعارهای بلند پروازانه اش شکی باقی نمی گذارد که وی به شدت تشنه تولد حکومت عثمانی دیگریست در هزاره سوم، او اینک خویش را در ردای سلطان سلیم میبیند و سخت شیفته ساخت و ساز و کپی سازی از وی است، همانگونه که صدام خواب پریشان جنگهای صدر اسلام چون قادسیه را می دید…!!!
چند روز قبل در مراسمی که دولت آذربایجان به مناسبت پیروزی پر از حاشیه و حرف و حدیث اش در قسمتی از قره باغ، رجب طیب اردوغان نیز حضور می یابد و شعری حماسه گونه را می خواند که با این مفهوم که ارس به مام میهن باز خواهد گشت …!! یک مداخله علنی در شرایط کنونی کشور، شرایط را برای بیان چنین یاوه ای نیشدار و تجزیه طلبانه مساعد می بیند، غافل از اینکه سرزمین آذربایجان تحت فشار و زور از مام وطن ایران جدا گشته ..
او با توجه به عشق سلطان سلیم شدن اینک در لیبی و سوریه حضور دارد تا چنین القا کند که توان رسیدن به چنین رویایی را دارد، پس از اینکه نتوانست در اتحادیه اروپا پذیرفته شود تمام هم و غم اش را در پردازش چهره پان ترکیسم و تحریک اقوام ترک نهاد، او اینک کشور آذربایجان را جزو قلمرو خویش می پندارد و الهام علی اف را کارگذار خویش…!!!
کاهلی و کوتاه آمدن در این بازه زمانی در برابر چنین سخنان پر از حاشیه ای می تواند چراغ سبزی باشد برای تحرکات بیشتر او …!!
جای بسیار تعجب دارد که برخی از آقایان هنوز هیچگونه عکس العملی در این زمینه از خود بروز نداده اند، نه نطق های آتشین و نه اعلامیه ها و شبنامه ها و نه کفن پوشی دوستان…!!
اگرقرار باشد در این زمینه باز مصلحت اندیشانه مماشات کنیم شک نکنید که در آینده نزدیک سلطان سلیم هزاره سوم باز لقمه های بزرگتر از دهانش بر خواهد گرفت…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*