اخبار خراسان جنوبی / ۱۲۰ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک – راور زیر باز ترافیک

 

 

 

تداوم حرکت انقلابی وظیفه حوزه و دانشگاه/۷

حفظ انقلاب و حرکت پر قدرت در مسیر پیشرفت کشور وظیفه سنگینی است که بر عهده حوزه و دانشگاه است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله یزدی با اشاره به نقش موثر حوزه و دانشگاه در پیشرفت کشور گفت:دشمنان ما در تمام این سالها به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده اند که حفظ انقلاب و حرکت پر قدرت در مسیر پیشرفت کشور وظیفه سنگینی است که بر عهده حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام نوفرستی با گرامیداشت یاد و نام آیت الله یزدی گفت:ایمان راسخ ،دشمن شناسی،خدمت در مسئولیت های مختلف از ویژگی های این عالک مجاهد است.

حجت الاسلام معینی از اساتید حوزه علمیه هم با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید با وحدت خود جامعه بشری را در مسیر صحیح هدایت کنند گفت:در این سالها دشمنان برای تضعیف این مسیر دست به توطئه هایی همچون شهادت جمعی از روحانیون و دانشمندان ما زدند که خود نشان از حرکت صحیح در این مسیر است.

دکتر دیانی استاد حوزه و دانشگاه هم با اشاره به اینکه شهید دکتر مفتح طلایه دار وحدت حوزه و دانشگاه بود گفت:در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند زیرا دین بدون علم سر از خرافه در می آورد و علم بدون دین هم باعث می شود زندگی اسنان هدف متعالی خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مکمل همدیگرند و تعالی و رشد جامعه را رقم می زنند گفت:رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم نقش حوزویان و دانشگاهیان را در تحقق اهدف انقلاب بی بدلیل دانستند که خود نشان از جایگاه این دو نهاد است.

دکتر دیانی با اشاره به اینکه دشمنان برای اینکه جلوی رشد و تکامل جامعه ما را بگیرند از گذشته تا به امروز بدنبال شهادت افرادی همچون دکتر مفتح و شهید فخری زاده هستند گفت:آنها نمی دانند این کار تکامل و پیشرفت کشور را سرعت می بخشد.

 

 

 

 

ابلاغ شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس خراسان جنوبی

امتحانات پایه اول و دوم ابتدایی حضور برگزار می شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول سال تحصیلی جاری، شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران را به ادارات شهرستان ها ابلاغ شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی  واقعی صبح امروز با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، اظهار کرد:  به‌منظور نظم و برنامه‌ریزی برای فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول دانش آموزان دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد بزرگ‌سالان، آموزش از راه دور و ایثارگران، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌های تحصیلی به ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به  دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول، از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

 

 

۶۸۲ بیمار در خراسان جنوبی قربانی کرونا/۲-۳

با ثبت ۳ مورد فوت جدبد ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۶۸۲ مورد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ ۶۸۲ بیمار در خراسان جنوبی قربانی کروناآزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجا شد که مجموعا ۲۹ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۲۲ سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵ نفر در بیرجند، ۲ نفر در فردوس، ۶ نفر در قاین، ۳ نفر در طبس، ۲ نفر در نهبندان، ۳ نفر در درمیان، ۲ نفر در سربیشه، ۱ نفر در سرایان، ۲ نفر در زیرکوه و ۳ نفر در خوسف بودند.
وی گفت: در حال حاضر ۲۰۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۵ نفر کرونا مثبتند.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۹ نفر وخیم است.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۷ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۹۹ بیمار شد.

 

 

تمدیدیک هفته ای آموزش غیرحضوری مدارس استان/۲-۳

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه ی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، آموزش غیر حضوری در تمام شهرستان ها تا ششم دیماه تمدید شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، عصر امروز، با بیان این خبر، و با اشاره به اعلام وضعیت زرد در دو شهرستان خوسف و درمیان اظهار کرد: از مشارکت دانش آموزان و معلمان در کاهش روند گسترش کرونا ویروس، تشکر می کنم.

وی با بیان این که مدیران مدارس همچنان موظف به ضد عفونی کردن محیط آموزشگاه طبق دستورالعمل های ارسالی؛ هستند؛ خاطر نشان کرد: آموزش در تمامی مدارس و دوره های تحصیلی استان غیر حضوری خواهد بود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ در خصوص نحوه حضور کادر اداری در شهرستان های زرد، یاد آور شد: کادر اداری دو شهرستان خوسف و درمیان با حضور دو سوم  از پرسنل، جوابگوی مراجعه کنندگان خواهند بود.

وی تأکید کرد: در شهرستان های نارنجی نیز می بایست با۵۰ درصد، کادر اداری به فعالیت های خود ادامه دهند.

به گفته واقعی حضور کادر اداری، اجرایی و آموزشی مدارس در مناطق زرد و نارنجی  برای پاسخ گویی به نیاز دانش آموزان و اولیای ایشان به ویژه دانش آموزان محروم از گوشی هوشمند، الزامی است

 

 

 

مزایده واگذاری با اعطای حق تملک اعیان اراضی موقوفه شوکت آباد/۲

اراضی موقوفه با اعطای حق تملک اعیان با کاربری مسکونی در شهرک جدید روستای شوکت آباد بیرجند در قالب مزایده واگذار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیرجند گفت: این اراضی متعلق به موقوفه امیراسماعیل و شیخ محمدهادوی است.
حجت الاسلام خدایی افزود:  متقاضیان می‌توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۱۴ دی امسال با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان بیرجند درخواست خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به تاریخ برگزاری مزایده عنوان کرد: کمیسیون مزایده در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۵ دی ماه با حضور اعضای کمیسیون در محل اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

کشف ۲۹۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی ” نهبندان” از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۹۰ میلیون ریال در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی خودرو را بازرسی کردند که در مجموع تعدادی البسه خارجی و وسایل گرمایشی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۲۹۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ رحیمی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: ماموران در این خصوص پرونده های جداگانه ای تشکیل دادند و متهم دستگیر شده به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

فراخوان پایه خدمتی مشمولان وظیفه عمومی در دی ماه ۹۹

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها، دیپلم و زیر دیپلم را که دارای برگ آماده به خدمت پایه خدمتی دی ماه سال ۹۹ هستند به خدمت سربازی فراخواند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”سید احمد حسینی” بیان داشت: کلیه مشمولان وظیفه عمومی خراسان جنوبی در مقاطع مختلف تحصیلی که برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم و سوم دی ماه ۹۹ دریافت کرده اند، بایستی ساعت ۷ صبح روز دوشنبه یکم دی ماه ۹۹ در معاونت وظیفه عمومی استان واقع در سایت اداری حضور یابند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: اعزام مشمولان با رعایت پروتکل های بهداشتی به خدمت مقدس دوره ضرورت به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعزام خواهند شد.
سرهنگ حسینی افزود: مشمولان باید قبل از اعزام به خدمت با مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشت محل سکونت شان مورد معاینه قرار گیرند تا از نظر ابتلا به ویروس منحوس کرونا اطمینان حاصل شود تا موجب انتقال ویروس به دیگران نشوند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی خطاب به مشمولان وظیفه عمومی توصیه کرد: در زمان اعزام به خدمت در محل معاونت وظیفه عمومی ضمن رعایت نکات بهداشتی اعم ازکوتاه کردن موی سر و ناخن نسبت به همراه داشتن لوازم شخصی از جمله قاشق و چنگال و به ویژه ماسک و دستکش و… برابر پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
وی از خانواده مشمولان وظیفه عمومی درخواست کرد: با توجه به شرایط کرونا از تجمع و حضور در محل معاونت وظیفه عمومی خراسان جنوبی جداً خوداری کنند.
وی با بیان این که مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی بایستی جیره خشک بین راهی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به همراه داشته باشند؛ تصریح کرد: رانندگان و مأموران بدرقه در طول مسیر حق توقف در رستوران های بین راهی برای صرف غذا را ندارند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشمولان وظیفه عمومی اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص تأهل، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و… را به همراه داشته باشند.
سرهنگ حسینی متذکر شد مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

 

اهمیت فرودگاه در توسعه خراسان جنوبی/۳

استاندار خراسان جنوبی با هدف ارزیابی زیرساخت های فرودگاهی و هوانوردی استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی با هدف ارزیابی زیرساخت‌های فرودگاهی و هوانوردی استان از سیستم‌های ناوبری پیشرفته فرودگاهی مستقر در برج مراقبت، تجهیزات اطفاء حریق و آتش نشانی، سالن‌های ترانزیت و انتظار، طرح احداث پاویون و سایر قسمت‌های فرودگاه بازدید کرد.
ملانوری با تاکید بر اینکه فردوگاه یکی از مهم‌ترین ورودی‌های استان است، گفت: مسافران، گردشگران، سرمایه گذاران، مسئولان و افرادی که به هر دلیل به استان سفر می کنند، اولین زیرساختی که می بینند، فرودگاه می باشد.
وی با بیان این که باید فرودگاه باید در خور شأن استان توسعه پیدا کند، متذکر شد: در سال های گذشته، اقدامات خوبی در راستای توسعه و بهسازی فضای فرودگاه انجام شده و در حال حاضر هم طرح توسعه ترمینال و احداث پاویون در دست اجراست.
استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از طرح احداث پاویون فردوگاه بیرجند گفت:  این طرح در ۶۰۰ متربع احداث شده است و با پیشرفت ۹۹ درصدی تا یک ماه آینده آماده بهره برداری است.
ملانوری با بیان اینکه برای تجهیز ترمینال فرودگاه بیرجند با هزار و صدو پنجاه متر مربع نیز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این ترمینال به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز می‌باشد.
وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی ترمینال و برنامه ریزی هایی که برای ادامه کار صورت گرفته، امیدواریم این پروژه تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

 

 

کشف ۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی “نهبندان” از توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ حامل ۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایست وبازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
وی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

۱۲۰ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک – راور زیر باز ترافیک

مهندس کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در ادامه بازدیدها از برخی پروژه های استان خراسان جنوبی به همراه مهندس داعی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی از پروژه احداث باند دوم محور دیهوک – راور بازدید کرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدیدها با ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه گفت: طول کل محور دیهوک – راور در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی ۲۰۵ کیلومتراست که تاکنون ۱۲۰ کیلومتر تکمیل وزیربارترافیک رفته و ۸۵ کیلومترباقی مانده درمرحله برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار می باشد.

وحید داعی در بازدید از قطعه ۵ باند دوم محور دیهوک – راور نیز بیان داشت: طول این قطعه ۴۱ کیلومتراست و زیربارترافیک است

علاوه بر این مهندس میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی از پروژه دردست اجرای محور میل ۷۸ به مرکز استان فراه افغانستان بازدید نمود.

مهندس مودی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی درجریان بازدیداز این محور که در خاک افغانستان واقع شده گفت: طول کل این محور ۱۲۰ کیلومتر است که پایانه مرزی ماهیرود دراستان خراسان جنوبی را به مرکز استان فراه افغانستان متصل می کند.

 

 

 

از رقابت «سلیمانی» برای عضویت در تیم ملی /۷

«جواد سلیمانی» ورزشکار نخبه و مدال آور خراسان جنوبی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و نظامیان ایران راهی کرمانشاه شد.

«جواد سلیمانی» با کسب مدال طلای آیتم گشت ‌خوردویی مسابقات چهارگانه ارتش‌های جهانی ۲۰۲۰ روسیه بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد، نشان لیاقت بهترین پلیس نظامی رابه گردن آویخت و عنوان برترین بازیکن ایرانی نیز را به خود اختصاص داد.

همچنین ورزشکار شایسته و سرافراز خراسان‌جنوبی در قالب تیم آمادگی جسمانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر سکوی نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها قرار گرفت.

در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی جهت‌یابی کشور برترین‌های ایران برای کسب مدال رنگی و عضویت در تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی صربستان به رقابت می‌پردازند.

 

 

 

 

 

مربی ادبی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی خوش درخشید

اثر عاطفه اکبری مربی آفرینش‌های ادبی کانون خراسان جنوبی در بخش «رساله و پایان‌نامه» دوازدهمین ویژه برنامه‌ی هفته‌ی پژوهش کانون کشور، حایز رتبه‌ی دوم شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این ویژه برنامه با هدف توسعه فرهنگ و تقویت روحیه‌ی پژوهش، ارج نهادن به تلاش پژوهش‌گران و معرفی و تجلیل از مربیان و کارشناسان پژوهش‌گر برگزیده‌ی مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

طاهره حمیدی افزود: در دوازدهمین دوره ویژه برنامه‌های هفته پژوهش در کانون دو اثر اقدام پژوهی، دو پایان نامه و یک مقاله از مربیان کانون استان به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که از این بین با رای داوران بخش «رساله و پایان‌نامه» اثر عاطفه اکبری مربی ادبی کانون خراسان جنوبی، با عنوان “تاثیر اجرای طرح کانون، مدرسه کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر تغییر رویکرد‌های مطالعه دانش‌آموزان” از میان ۲۶ رساله و پایان‌نامه رسیده حایز رتبه‌ی دوم شد.

 

 

 

 

مقام دوم تولیدمحتوای الکترونیک کشور برای دانش آموزقاینی/۲

دانش آموز قاینی موفق به کسب رتبه دوم کشور درنهمین جشنواره تولیدمحتوای الکترونیک شد.

نیما شخم گر، دانش آموز پایه هشتم دبیرستان استعداد‌های درخشان قاین با تولید نرم افزار اندرویدی مرور معمایی بر واژگان انگلیسی، این موفقیت را به دست آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که ۲۲ دانش آموز ، ۶۶ معلم و ۳۵ دانشجو معلم استان ، ۱۱۳ اثر به این جشنواره ارسال کرده بودند گفت: گروه‌های دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، دوره‌های اول و دوم متوسطه، هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، مدرسان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و فرهنگیان رقابت کردند.

واقعی ، تولید قطعات آموزشی با موضوعات آموزشی و تربیتی، تولید درس‌افزار‌های آموزشی قطعات، تولید نرم‌افزار‌های آموزشی و پرورشی، تربیت بدنی و سلامت، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و بازی آموزشی را از جمله محور‌های مهم این جشنواره بر شمرد.

 

 

 

 

اعطای ۴ گواهی کیفیت صنایع دستی به صنعتگران بیرجندی/۲

۴ اثر از تولیدات صنایع دستی شهرستان بیرجند با هدف ارزیابی کمی و کیفی محصولات صنایع دستی گواهی کیفیت دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: آثار مربوط در رشته‌های ساز سنتی، رودوزی‌های الحاقی، چادر شب بافی و گلیم بافی است.
آقای فولادی افزود: ایجاد هدف مناسب برای ارتقای کیفیت و بروز خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات صنایع دستی منتج به دریافت گواهی کیفیت می‌شود.
وی ابزار امیدواری کرد با همکاری هنرمندان شهرستان بیرجند بتوانیم تعداد محصولات دارای گواهی کیفیت را در سطح شهرستان با توجه به معیار‌های اعلام شده هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی ارتقاء دهیم.

جریمه کرونایی هزار و ۶۰۰ راننده در خراسان جنوبی/۴

در اجرای طرح منع تردد روزانه و شبانه کرونایی، هزار و ۶۰۰ راننده در خراسان جنوبی جریمه و اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه استان گفت: با وجودی که پلیس تمایلی به اعمال قانون برای هیچ فردی ندارد، اما این رانندگان با وجود توصیه‌ها و تذکر‌های همکاران ما، محدودیت‌ها را رعایت نکردند و جریمه شدند.

سرهنگ رضایی افزود: از ابتدای آذرماه همچنین به بیش از ۱۱۲ هزار راننده در جاده ها، تذکر لسانی داده شد و ۱۲ هزار و ۳۰۰ خودرو هم که قصد ورود به شهر‌ها را داشتند، بازگشت داده شدند.

وی با بیان اینکه برای رانندگان جاده‌ای متخلف از محدودیت‌ها پیامک ارسال شده است گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۵۰۰ پیامک برای این رانندگان ارسال شد که برای آن دسته از افرادی که مجوز تردد ندارند، قبض جریمه صادر می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی همچنین با قدردانی از مردم در رعایت محدودیت‌های تردد گفت: هرچند با تغییر رنگ بندیها، تردد‌های جاده‌ای نسبت به هفته گذشته افزایش یافته، اما تردد وسایل نقلیه شخصی کاهش خوبی داشته است.

سرهنگ رضایی افزود: درمدت محدودیت‌های جاده‌ای از ابتدای آذر تاکنون، تردد وسایل نقلیه عمومی ۸ درصد افزایش داشته که برای حمل ارزاق عمومی، کالا و مسافر بوده است.

 

گرگ‌ها ۱۶ گوسفند رادر سریجان درمیان دریدند/۴

گرگ‌ها در ۳ بار حمله به گله گوسفندان در روستای سریجان درمیان در دو هفته گذشته ۱۶ گوسفند را دریدند.

دامدار صاحب این گوسفندان می‌گوید: ۳ قلاده گرگ در ۳ مرحله حمله به دام‌ها در شب‌های مختلف در حمله اول ۳ راس، در حمله دوم ۴ راس و دفعه سوم ۹ راس دام را دریده اند که ۲ راس از گوسفندان مفقود شده اند.
وی گفت: از این دام‌ها ۱۴ راس گوسفند بیمه بوده اند.

واژگونی تانکر مسیر طبس – یزد را مسدود کرد /۴

واژگونی تانکر گاز، بخشی از محور طبس – یزد را مسدود کرد.

رئیس پلیس راه استان گفت: این حادثه در کیلومتر ۸۵ این محور رخ داد که باعث شد، تردد به صورت موقت در این نقطه از کنار گذر انجام شود.

وی علت واژگونی تانکر را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

 

محکومیت ۴۴۸ میلیون ریالی متهم قاچاق لاستیک در فردوس/۴

با حکم شعبه اول تجدید نظر تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی محکومیت ۴۴۸ میلیون ریالی پرونده قاچاق لاستیک در فردوس قطعی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: با ارسال گزارش از سوی پلیس آگاهی شهرستان فردوس مبنی بر اینکه در یک دستگاه خودروی وانت که از مبدا گناباد به سمت این شهرستان در حرکت بوده تعداد ۵۸ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شده است، پرونده‌ای تشکیل و در شعبه اول بدوی اداره تعزیرات حکومتی فردوس رسیدگی شد.
اشرفی افزود: متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالا به پرداخت  ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
وی گفت: فرد متخلف پس از رویت رای ابلاغی، اعتراض خود را نسبت به دادنامه صادر شده اعلام کرد تا پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه اول تجدید نظر استان ارسال شود.
اشرفی افزود: در شعبه اول تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز استان نیز پس از بررسی اوراق پرونده و ملاحظه لایحه اعتراضیه و نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی فرد متخلف  نتوانست دلایل و مدارک مستندی را برای نقض رای شعبه بدوی ارائه کند، لذا ضمن رد اعتراض وی رای صادره از سوی شعبه بدوی تاییدو ابرام شد.

قضاوت داور بیرجندی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران/۷

فرهادپور، کمک داور شایسته بیرجندی بازی ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران را در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را قضاوت کرد.

فرهاد فرهادپور، کمک داور بیرجندی در بازی تیم‌های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران به عنوان کمک داور دوم تیم داوری متشکل از آقایان مرتضی منصوریان ، یوسف مغروری و جواد رحیم زاده را همراهی کرد.

استاندار خراسان جنوبی :
زندان باید مکانی برای حرفه آموزی زندانیان باشد/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت : زندان باید مکانی برای حرفه آموزی زندانیان باشد تا بتوانند پس از آزادی با استفاده از این آموزش‌ های ارائه شده در جامعه حضور فعال داشته باشند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از زندان مرکزی بیرجند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین هدف ها در حبس، اصلاح افراد است اما گاهی به دلیل نداشتن شغل و درآمد مناسب، فرد پس از آزادی از زندان، دوباره مرتکب جرم شده و به زندان برمی گردد.
وی ادامه داد: ما باید راهکارهایی ارائه کنیم که این برگشت مجدد اتفاق نیفتد.
استاندار، آموزش های فنی و حرفه ای و تجربه آموزی در مجتمع های کارگاهی زندان را یکی از این راهکارها برشمرد و تصریح نمود: با این آموزش ها، فرد توانمندی لازم را کسب کرده و بعد از خروج از زندان، حرفه ای برای امرار معاش دارد.
ملانوری با تأکید بر شرایط زندگی افرادی که به حبس محکوم می شوند، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که خانواده فرد مجرم از این حبس وی، متأثر نشوند و آسیب نبینند.
وی تأکید کرد: جذب افراد در محیط های کاری مناسب بعد از خروج از زندان، از حجم آسیب های وارده بر خانواده می کاهد و مانع بروز جرم جدید می شود.
استاندار ضمن مناسب خواندن فضای فیزیکی زندان بیرجند، اظهار داشت: احداث بناهای مجلل با کلیه امکانات، نباید افتخار ما باشد بلکه آن چه مایه مباهات ماست، ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از ورود افراد به زندان می باشد.
ملانوری متذکر شد:ما باید کاری کنیم که زمینه های بروز بزه و ارتکاب به جرم در جامعه کم شود.
وی در ادامه با مطلوب خواندن دوره های آموزشی و فضای فراهم شده برای حضور زندانیان، دستورات لازم برای مساعدت در رفع برخی مشکلات موجود را صادر نمود.

 

 

 

 

 

سوگند ۸۷ کارشناس دادگستری خراسان جنوبی

۸۷ نفر از کارشناسان جدید دادگستری پس از گذراندن دوره لازم به عنوان کارشناس رسمی دادگستری کل استان شدند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر این کارشناسان تعداد ۱۶۰ نفر کارشناس با دادگستری استان همکاری دارند، گفت: تعداد ۴۰ نفر دیگر به عنوان کارشناس دادگستری در حال انجام دوره‌های مود نیاز هستند و در آینده به عنوان کارشناس رسمی انجام وظیفه خواهند کرد.

بهدانی با بیان اینکه از جمله فعالیت‌های کارشناسان رسمی بررسی دعاوی فی مابین افراد و سازمان‌ها است، گفت: این کارشناسان در ۷۰ رشته مختلف و تخصصی کار و بازوی قضاوت می‌باشند.
در پایان این مراسم  ۸۷ کارشناس انجام و از خدمات مربیان تجلیل شد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

زیر ساخت های حوزه امداد و نجات خراسان جنوبی توسعه یابد/۳

زیر ساخت های حوزه امداد و نجات خراسان جنوبی توسعه یابد

استاندار خراسان جنوبی بر توسعه زیرساخت های حوزه امداد و نجات در استان تاکید کرد و گفت: احداث پایگاه های جدید امداد جاده ای و تکمیل پروژه های نیمه تمام مورد توجه قرار گیرد.

 حمید ملانوری در حاشیه نشست ویدیو کنفرانسی مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتبارات این مجموعه بیان کرد: بخشی از اعتبارات جمعیت دولتی بوده که باید با پیگیری های اعضای مجمع و شورای عالی جذب شود.

وی ادامه داد: شرکت های سرمایه گذاری در جذب سرمایه و اعتبار بسیار حائز اهمیت بوده که می طلبد افزایش سوددهی و بهره وری از این شرکت ها مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: باید در راستای جذب کمک های مردمی و هدایت موقوفات به سمت هلال احمر تلاش شود چراکه به عنوان پشتیبان های دائمی ایفای نقش می کنند.

ملانوری با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب جمعیت هلال احمر بیان کرد: علی رغم سرانه پایین جمعیت در استان، گستردگی و پهنه های خراسان جنوبی بالا بوده که این امر حساسیت حوزه امداد و نجات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه زمینه بروز حوادث مختلف اعم از سیل، طوفان و زلزله در خراسان جنوبی بالا است، افزود: اگرچه طی سال های گذشته زیرساخت های مناسبی در حوزه امداد و نجات ایجاد شده اما می طلبد در راستای احداث پایگاه های امداد جاده ای و تکمیل پروژه های نیمه تمام تلاش شود.

وی بیان کرد: جاده های مواصلاتی خراسان جنوبی به شش استان کشور و مرز افغانستان منتهی می شود که این امر بر ایجاد زیرساخت های حوزه امداد و نجات می افزاید.

گفتنی است در این جلسه بودجه سال های ۹۷ و ۹۸ بررسی و بودجه سال ۹۹ مورد تبیین قرار گرفت و پیشنهاداتی در راستای افزایش کمیسیون ها برای تصمیم گیری هایی مطلوب تر ارائه شد.

در راستای اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه»؛
جشن تکلیف بچه های مسجد ویژه دختران در بیرجند برگزار شد
مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و خانه» جشن تکلیف بچه های مسجد در بیرجند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» با اشاره به اجرای پیوند مسجد، مدرسه و خانه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: در همین راستا جشن تکلیف دختران در آستانه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در مسجد قبا مهر شهر بیرجند برگزار شد.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف واقعه‌ای زیبا در زندگی ما و آغاز فصل عبادت و بندگی و ارتباط انسان با خداوند متعال است، گفت: باید به دانش آموزان کمک کرد تا از این فرصت طلایی برای خودسازی و خداشناسی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانه با هدف انس با مساجد و طرح آموزش عملی نماز است، ادامه داد: امسال برای پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ جشن تکلیف دانش آموزان به صورت محدود با همکاری ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، مدرسه آینده سازان مهرشهر و کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد قبا بیرجند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد تا از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) منتشر شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: در این مراسم معنوی که همراه با اجرای سرود، شعرخوانی، مسابقه و بیان احکام و قرائت سوگندنامه بود از تعداد محدودی از دختران این کانون که به سن تکلیف رسیده اند با اهدای هدایای مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط فعلی و تعطیلی مراکز آموزشی و عدم امکان برگزاری مراسم جشن تکلیف در مدارس، دانش آموزان می توانند در منزل جشن تکلیف و تشرف خود را در کنار خانواده برگزار کنند.

روایت ورود پساب فاضلاب بیرجند به رودخانه شاهرود / تهدیدی برای سلامت مردم وجود ندارد

روایت ورود پساب فاضلاب بیرجند به رودخانه شاهرود / تهدیدی برای سلامت مردم وجود ندارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه رهاسازی پساب فاصلاب بیرجند در خوسف هیچ تهدیدی برای سلامت مردم نیست، تصریح کرد: این کار با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت انجام شده است.

هفته گذشته خبری مبنی بر رهاسازی پساب فاضلاب در رودخانه شاهرود از سوی مردم خوسف منتشر شد که نگرانی‌هایی را به همراه داشت.

مردم این منطقه از به خطر افتادن سلامتی و همچنین سلامت محصولات کشاورزی خود نگران بودند. این پساب کف زیادی را ایجاد کرده که موجب نارضایتی شد.

احمد قندهاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه ۲۷ آذر در حاشیه بازدید از محل رها سازی پساب فاضلاب در محمدیه خوسف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، برداشت‌های بی رویه و حتی غیر مجاز آب، موجب افت بسیار شدید منابع آبی دشت بیرجند شده است.

وی افزود: در این راستا پساب فاضلاب را رهاسازی می‌کنیم تا دشت تشنه بیرجند به حالت اولیه بازگردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه این پساب هیچ تهدیدی برای سلامت مردم نیست، تصریح کرد: این کار با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت انجام شده است.

قندهاری ادامه داد: استفاده از پساب فاضلاب به عنوان مهم‌ترین منبع جایگزین برای تقویت سفره‌های آب زیر زمینی در نظر گرفته می‌شود و این پساب براساس استانداردهای محیط زیستی است و جذب سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به صورت مستمر نمونه‌گیری از پساب فاضلاب خروجی از تصفیه خانه بیرجند انجام می‌گیرد، تصریح کرد: این شرکت هیچ اقدامی در مقابل سلامت و جان مردم انجام نمی‌دهد و تمام پساب فاضلاب تصفیه‌خانه بیرجند در کمتر از مدت ۱۰  کیلومتر در حوالی روستای سیوجان به منابع آب زیرزمینی نفوذ می‌کند.

قندهاری با اشاره به اینکه رودخانه شاهرود یکی از بهترین رودخانه‌ها برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی است، تصریح کرد: ای سی پساب اکنون حدود ۴۵۰۰ است در حالیکه در روستای فدشک خوسف ای سی آب طبیعی ۲۶ هزار است و این آب به گرفتن شوری آب کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است و با ظرفیت مدول دوم ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال پیگیری هستیم تا اوایل بهار ۱۴۰۰ مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند را با کمک شرکت آب و فاضلاب راه اندازی کنیم تا حجم پساب بیشتری را برای تغذیه منابع آب زیر زمینی رها سازی کنیم.

قندهاری ادامه داد: از کشاورزان منطقه می‌خواهیم با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و گرفتن مجوز الگوی کشت و تایید این سازمان، از این پساب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رها سازی پساب فاضلاب هیچ گونه بویی ایجاد نمی‌کند، افزود: اکنون در این مسیر هیچ گونه پمپی وجود ندارد.

قندهاری ادامه داد: تشخیص آلوده بودن نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی است و نمونه گیری از پساب به صورت مستمر انجام می‌شود و بر همین اساس می‌گوییم این پساب هیچ گونه ضرری ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان جهاد کشاورزی برای استفاده از این پساب در کشت برخی محصولات کشاورزی، یادآور شد: در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خوسف نیز در حال پیگیری هستیم تا پساب به جای چاه‌ها استفاده شود.

شیر شتر و درمانی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها

شیر شتر و درمانی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها

ایسنا/خراسان جنوبی در تحقیقات مشخص شده که شیر شتر خواص بسیاری از جمله خواصی مشابه انسولین برای دیابتی‌ها دارد؛ حال که خراسان جنوبی خاستگاه پرورش شتر است، می‌توان از این خواص برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد.

مقدار تولید شیر بوسیله شتر بین ۳.۵ لیتر در شرایط بیابان تا ۴۰ لیتر در شرایط بسته گزارش شده است. در مقایسه با شیر گاو شیر شتر دارای دارای ویتامین C خاکستر ، سدیم ، پتاسیم ؛ فسفر ؛ روی ، آهن و منگنز بیشتری است . همچنین چربی شیر شتر نسبت به گاو دارای اسید چرب اشباع کمتری است.

خراسان جنوبی از جمله استان‌های مهم پرورش شتر است که در سال‌های اخیر به حوزه تولید صنعتی فرآورده‌های آن توجه شده تا با خروج از حالت سنتی ارزش افزوده بیشتری برای شتردارانی که از عدم حمایت‌ها در این سال‌ها رنج برده‌اند، تولید کند.

بسیاری از کشاورزان از بازار مصرف دور هستند و میزان شیری که روزانه از آنان جمع‌آوری می‌شود، متناسب با تولید استان نیست.

محمود اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل می‌شود.

وی افزود: شیر شتر به دلیل خواصی که دارد باید به عنوان شیر خشک صادر شود و این شیر چندین برابر شیر گاو کلسیم، فسفر و آهن دارد و از همه مهم‌تر انسولینی که در شیر شتر موجود است برای درمان دیابت مفید است.

اشرفی با بیان اینکه این شیر تاثیرات زیادی برای درمان هپاتیت و سل داشته و برای مداوای بسیاری از امراض صعب العلاج مفید است، اظهار کرد: شهرستان نهبندان رتبه اول شترداری در استان را دارد و پس از آن شهرستان‌های طبس، خوسف، بشرویه و سرایان به ترتیب پیشرو در پرورش شتر هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: توسعه شتر در کشور مانند توسعه گاو و گوسفند ساده نیست چراکه دوره آبستنی و پرورش آن طولانی است و درصد نرخ رشد جمعیت شتر کند است اما پتانسیل استان با توجه به کمبود آب و کویری بودن، برای پرورش شتر مناسب است.

اشرفی یادآور شد: خراسان جنوبی دومین استان کشور در جمعیت شتر است اما به دلیل نبود کشتارگاه به صورت زنده از استان خارج و به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، سمنان و قم ارسال می‌شود.

 

 

 

 

 

استاندار در جمع فرمانداران:

ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود/۳

ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه در استان شکل می‌گیرد تا با استفاده از ظرفیت مدیران دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع این مثلث، برای تحقق این شعار برنامه‌ریزی کنیم.

«حمید ملانوری» در همایش فرمانداران استان که با حضور معاونان استاندار برگزار شد، به شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» اشاره کرد و افزود: در قالب این مثلث، همه را به تحرک و تلاش وا می‌داریم و با به جوشش آوردن سرمایه‌های درون استانی و جذب سرمایه‌های بیرونی، در یک دوره زمانی دو یا سه ساله شاهد اتفاق‌های خوبی در استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که ستادهای متناظر شهرستانی هم باید در همین راستا شکل بگیرند گفت: ما در این ستاد، تسهیل کننده شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی اجازه فعالیت در استان را پیدا می‌کنند که بتوانند کار مفیدی در راستای بهره‌برداری از ذخایر و منابع موجود انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما از ایجاد و شکل‌گیری واحدهای صنعتی و تولیدی که منافع را تحت الشعاع قرار می‌دهند و برای استان انتفاعی ندارند، جلوگیری می‌کنیم.

ملانوری گفت: دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی تشکیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم تحول و تحرک جدیدی را در استان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: بنده به دنبال مدیرانی پرتحرک و با انگیزه هستم؛ افرادی که با خلاقیت، نوآوری و احساس مسئولیت در راستای توسعه استان کار می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد گفت: مردم اگر احساس کنند کار و تلاشی در راستای رفع نیازهایشان صورت می‌گیرد، راضی و خشنود خواهند بود.

وی متذکر شد: اینکه فردی مشکلش را در استانداری پیگیری کند، نشان دهنده ضعف مدیریت در شهرستان است که زیبنده مدیران ما نیست.

وی گفت: مهمترین وظیفه فرمانداران، رصد عملکرد مدیران به منظور فعال‌تر شدن آنان و انجام درست کارهاست.

فرهنگ کار و تلاش باید در استان نهادینه شود

ملانوری تاکید کرد: فرهنگ کار و تلاش که نشأت گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ماست باید بین همه آحاد مردم به ویژه جوانان نهادینه شود و در همین راستا باید سرمایه‌های محلی با برنامه جامع در مسیر تولید قرار گیرند.

وی افزود: برای تحقق این موضوع و به منظور بهره‌برداری از منابع زرخیز استان از ظرفیت نخبگان و افرادی که کارهای خارق العاده انجام می‌دهند، استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به بهترین بندگانش را نصیب ما کرده است گفت: خراسان جنوبی به لحاظ داشتن مردم نجیب، آرام، شکرگزار و قدرشناس، بهترین استان کشور است.

وی با بیان این که مردم این دیار، ولی نعمتان ما هستند افزود: قدرشناسی از این نعمت مسئولیت در کار و تلاش برای مردم نمود پیدا می‌کند.

ملانوری تصریح کرد: مهمترین توصیه من به شما حُسن خُلق و مردم‌داری است و معتقدم کسی که مدیریت مجموعه‌ای را به عهده می‌گیرد، سرآمد است و دیگران از او الگو می‌گیرند.

وی گفت: واقعیت این است در جامعه‌ای که اخلاق نباشد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی آگاهی، دانش و تخصص را لازمه مدیریت دانست و گفت: مدیر باید در هر سطح و بخشی نسبت به حوزه مسئولیتی خود، شناخت کافی و کامل داشته باشد.

وی افزود: مدیر در هر رده فعالیتی با هر گرایش سیاسی، بومی یا غیر بومی، کارگزار نظام است و باید سیاست‌های دولت و نظام را با انگیزه کافی اجرا کند.

وی اظهار داشت: ما حتی اگر یک روز، مدیریت یک مجموعه را می‌پذیریم، در همان بازه کوتاه هم باید برنامه داشته باشیم.

ملانوری گفت: بنده اعتقاد دارم اگر تخصص، حسن خلق و انگیزه باشد، حتی در یک روز، می‌توانیم اثری ماندگار از خود به جا بگذاریم.

توسعه پایدار براساس نیازهای واقعی

وی با تاکید بر این که توسعه همه جانبه و پایدار براساس نیازهای واقعی شکل می‌گیرد گفت: فرصت‌ها و مزیت‌های مناطق را احصا کنید و برنامه‌ها را براساس نیازهای واقعی شهرستان‌ها اولویت‌بندی کنید.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: ضعفی که در کنار همه داشته‌های موجود در این استان حس می‌شود، این است که تفکر توسعه‌ای به معنای واقعی وجود ندارد.

وی گفت: با وجود سرمایه و ثروتی که برخی افراد در اختیار دارند و ظرفیت‌ها را هم به خوبی می‌شناسند اما جرأت و جسارت ریسک‌پذیری را ندارند و از اینکه یک کار صنعتی راه بیندازند، می‌ترسند.

ملانوری تصریح کرد: استان زمانی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد که تفکر توسعه‌ای و قدرت ریسک مردم بالا برود.

وی بر انگیزه دادن به جوانان هم تاکید کرد و گفت: جوانان ما نباید به دنبال رسیدن به کار دولتی باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این موضوع اینقدر باید تکرار شود تا ملکه ذهن همه شده و به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه پذیرفته شود.

وی افزود: در همین راستا فرمانداران باید همه اقشار و گروه‌ها را به تعامل وادار کنند، به این ترتیب که برای آحاد افراد جامعه نقش و مسئولیتی تعریف کنیم و از آنها کار بخواهیم در این صورت کنار ما خواهند بود.

ملانوری گفت: از این طریق همه با هم به سمت جلو حرکت می‌کنیم و در یک راستا به توسعه همه جانبه استان می‌اندیشیم.

مدیران ابتکار و نوآوری داشته باشند

وی خلاقیت و نوآوری را از ویژگی‌های مدیران برشمرد و گفت: شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌ها را به ابتکار وادار کنید تا شاهد پیشرفت و ترقی در مجموعه باشید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: معتقدم اگر قرار است رو به جلو برویم، باید در قالب دولت بومی و محلی اقدام کنیم، قوانین مجلس و بخشنامه‌های دولت برای همه کشور است اما شاخ و برگ دادن و متناسب سازی آنها با شرایط موجود، وظیفه ماست.

وی ادامه داد: اگر در زمینه توسعه بخش کشاورزی بخشنامه و دستورالعملی داریم، اینکه چطور آن را عملیاتی کنیم، چه میزان از ذخایر آبی منطقه برداشت کنیم تا محصول به ثمر برسد و منابع موجود آسیب نبیند و در چه مناطقی این مهم را اجرایی کنیم، از مواردی است که ما باید با توجه به بوم منطقه تصمیم‌گیری کنیم.

ملانوری گفت: اگر به خاطر غفلت ما و کوتاهی در مدیریت، یک نفر در جایی آسیب ببیند، ما باید جوابگو باشیم.

وی متذکر شد: در دولت بومی، ما قانون‌گریز نیستیم و از چارچوب‌ها و اصول خارج نمی‌شویم اما براساس اقتضائات محلی و منطقه‌ای مدیریت می‌کنیم و کار را به جلو می‌بریم.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد شبکه اطلاع رسانی را نیز از ملزومات موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: مردم اگر بدانند شما چه می‌کنید و چه برنامه‌هایی دارید، مطمئناً پیشرفت کارها سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لحاظ پیوست فرهنگی برای همه امور، اطلاع رسانی و کار فرهنگی کردن، لازمه موفقیت مدیران است.

شب یلدا را دریابید

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش به شرایط کرونایی موجود اشاره کرد و گفت: با همه تلاش‌هایی که انجام شد و با همراهی و تعامل اقشار و گروه‌های مختلف و فرماندهی درست فرمانداران آمار ابتلا و فوتی‌های ما سیر نزولی پیدا کرده و با ادامه این روند، امیدواریم به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: شب یلدا را دریابید و با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی، رسانه‌ها، ائمه جماعات، تریبون داران و صاحبان نفوذ از مردم بخواهید دورهمی‌های این شب را به صورت مجازی برگزار کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این نشست که با حضور معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه استان برگزار شد، مسایل و مشکلات مناطق مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی/۲

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

 اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی اعلام کرد: رگبار باران در برخی نقاط رعد و برق برای روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

در این هشدار سطح زرد (آگاهی) زمان شروع فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی عصر شنبه اعلام شده است که تا عصر یکشنبه ۳۰ آذر ادامه دارد.

منطقه اثر این سامانه بارشی قاین، حاجی آباد (زیرکوه)، خوسف، درمیان، سربیشه، بیرجند، طبس، بشرویه، سرایان، فردوس و نهبندان است و نوع مخاطره به صورت وزش باد، رگبار باران در برخی نقاط رعد و برق، بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و کاهش دید در اثر تشکیل مه خواهد بود.

 

 

 

والدین پول زور به مدارس ندهند/ شهریه‌هایی که بی دلیل گرفته می‌شوند/۵‌

با وجود تعطیلی مدارس برخی والدین از پرداخت شهریه به برخی مدارس غیر انتفاعی و شاهد برای شرکت فرزندانشان در کلاس‌های فوق برنامه گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در سال تحصیلی جدید مدارس تنها در هفته اول به صورت فیزیکی و حضوری دایر بودند و ادامه مسیر تحصیلی دانش آموزان به بستر مجازی شاد کشیده شد، اما برخی والدین از پرداخت شهریه ۳۵۰ هزار تومانی به برخی مدارس غیر انتفاعی و شاهد برای شرکت فرزندانشان در کلاس‌های فوق برنامه گلایه دارند.

این در صورتی است که آموزش‌ها حضوری نشده و دانش آموزان حتی برای شرکت در بستر شاد که متاسفانه دل برخی را ناشاد کرده است نیز وقت کافی و امکانات لازم را ندارند.

یکه خانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در این خصوص گفت: مدارس غیر انتفاعی و شاهد تنها شهریه ثابت را بایستی از اولیای دانش آموزانشان دریافت کنند و در حال حاضر حق دریافت مبلغی تحت عنوان برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را ندارند.

 

او افزود: والدین در صورت مواجهه با این نوع تقاضاها، برای دریافت اطلاعات بیشتر و گزارش تخلف به واحد نظارت آموزش و پرورش با شماره ۳۲۳۹۴۲۴۰ تماس بگیرند.

برخی دانش آموزان ۳ ماه چشم انتظار دریافت کتب درسی بودند

برخی والدین نیز از دیر رسیدن کتب درسی و تحویل آن بعد از گذشت ۳ ماه به دست دانش آموزانشان گله داشتند که یکه خانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در پاسخ به آن‌ها گفت: تنها برخی از کتب رشته فنی و حرفه‌ای اندکی دیرتر از آغاز سال تحصیلی به دست دانش آموزان می‌رسند و برخی سرفصل‌ها نیز وجود دارند که تا کنون چاپی نبوده اند.

او افزود: تا کنون موردی وجود نداشته که کتاب درسی در بازه زمانی سه ماه بعد از آغاز سال تحصیلی به دست دانش آموزان برسد و هر دانش آموزی که ثبت نام کتاب درسی را انجام داده کتاب دریافت کرده است.

یکه خانی اظهار کرد: ما حتی گروه اداری آموزش و پرورش را موظف کردیم تا کتب درسی مدارس دخترانه را به مدارس برده و آنجا تحویل دانش آموزان بدهند که این اقدام موجبات رضایت نسبی دانش آموزان و والدینشان را فرآهم آورد.

 

 

 

 

پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش یافت/۳

  • پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش یافت

 مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند خبر داد و گفت: هواپیمایی ماهان سه شنبه‌ها میزبان مسافران مرکز استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عظیم طهماسبی صبح امروز در جمع خبرگاران اظهار داشت: اواسط آبان ماه با افزایش محدودیت‌های کرونایی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا تعداد مسافرین پروازهای هوایی با کاهش چشمگیری رو به رو شد و این کاهش مسافر باعث لغو تعداد چهار پرواز از مجموع پروازهای برنامه زمستانی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیط‌های هواپیما همچنین مجوز استفاده حداکثر ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماهای موجود به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش چشمگیر مسافر بوده و هستیم و  شرکت‌های هواپیمایی ایرتور و کارون ناچار به لغو پروازهای خود به مقصد بیرجند شدند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: این دو شرکت نه تنها پروازهای خود به فرودگاه بیرجند بلکه بسیاری دیگر از مسیرهای پروازی خود نظیر زاهدان، کرمان  را به دلایل  یاد شده لغو کردند.

وی افزود: پس از لغو پرواز شرکت‌های یاد شده با توجه به نبود پرواز در روزهای سه شنبه و پنج شنبه در برنامه زمستانی رایزنی‌ها در زمینه برقراری پرواز در روزهای یاد شده صورت پذیرفت که با پیگیری‌های استاندار استان خراسان جنوبی و این اداره کل هواپیمایی ماهان یک پرواز در روزهای سه شنبه به پروازهای فرودگاه بیرجند برقرار کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: پرواز هواپیمایی ماهان در مسیر تهران-بیرجند- تهران ساعت ۱۷:۰۰ از تهران پرواز ساعت ۱۸:۴۰ وارد فرودگاه بیرجند شده و ساعت ۱۹:۰۰ بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: برنامه زمستانی این فرودگاه با این تعداد پرواز پاسخگوی نیاز هم استانی‌ها است و بیش از این تقاضا وجود ندارد اما باز هم در تلاش هستیم بتوانیم پنج شنبه نیز یک پرواز اضافه کنیم.

 

 

 

 

 

 

طبس میزبان یک شهید گمنام می‌شود/۲

  • طبس میزبان یک شهید گمنام می‌شود

براساس درخواست شهرستان و تصمیم کشوری؛ طبس میزبان یک شهید گمنام در ایام دهه فاطمیه ۲۸ دی‌ماه ۹۹ خواهد بود.

جلسه برنامه‌ریزی تعیین محل آرامش شهید گمنام با حضور سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی و حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام‌جمعه طبس تشکیل شد.

سرهنگ خبازی فرماندهی بسیج سپاه شهرستان، خلیلی معاون عمرانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس و بهارستانی شهردار طبس به عنوان اعضای هیئت امنای گلزار شهدای گمنام در این جلسه حضور داشتند تا درباره مضجع شریف شهید گمنام جدید تعیین تکلیف شود.

این شهید بدون آیین تشییع به خاک سپرده خواهد شد.

 

 

 

 

۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی پرداخت شد‌/۳-۵

 

400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در 11 شهرستان خراسان‌جنوبی پرداخت شد‌

 مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد‌تومان تسهیلات اشتغال زایی در ۱۱ شهرستان استان پرداخت شده است.

علی‌اکبر اکبری‌راد ‌در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان که در محل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی اجرا می شود.

وی گفت: از زمان آغاز طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان، نظارت های لازم بر روند اجرای طرح نیز آغاز شده و لازم است این امر به صورت مستمر و دقیق انجام گیرد.​

مدیرکل دفتر جذب وسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ۱۱ شهرستان استان از این محل افزود: ۴۶ طرح در حال حاضر در چهار بانک عامل در حال برسی بوده که در صورت داشتن شرایط دریافت تسهیلات اقدام خواهد شد.

 اکبری راد از مدیران بانک ها و موسسات مالی توسعه تعاون،کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در استان خواست برای جذب تسهیلات مرحله پنجم در استان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه طرح هایی که در کمیته فنی مورد تایید قرارمی گیرد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف گردد و همچنین بانک های عامل  نسبت به جذب اعتبارات از طریق مرکز اقدام کنند افزود: دربرخی از طرح ها قبل از طرح در کمیته فنی به صورت میدانی نیز مورد بررسی توسط اعضای کمیته قرار گیرد.​​

وی تاکید کرد: تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، صرفا به طرح های دارای توجیه اقتصادی و اشتغال زا پرداخت می شود و تلاش می کنیم ادامه اجرای این طرح را نیز به صورت کارشناسی و با نتیجه بخشی بهتر در استان اجرا کنیم تا از طریق آن، هدف دولت در تثبیت جمعیت روستایی، ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی در شهرها تامین شود.​

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت: تعداد طرح های ارسال  شده به بانک های عامل  ۲ هزار و۹۸۹ با پیش بینی اشتغال ۸ هزار و ۱۱۴ نفر و میزان تسهیلات ۴۷۰ میلیارد تومان است که  ۲ هزار و۹۴۳ طرح با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و ۹۸۰ نفر با مبلغ تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومان  مصوب شده است.

غلامرضا اشرفی درباره میزان پرداخت شده به طرح های اشتغال روستایی توسط بانک های عامل طرح عنوان کرد: از طرح های ارسال  تعداد ۲ هزار و ۹۱۹ طرح با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و  ۸۰۲ نفر و میزان ۳۸۴ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون پرداخت شده است .

وی گفت: تعداد۱۷ طرح که درخواست آنها توسط دستگاههای اجرایی جهت طرح در کمیته فنی واصل شده بود مربوط به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی هم بررسی شد.

 

 

 

 

کویرتایر نخستین لاستیک رینگ ۱۹ تولید داخل را روانه بازار کرد/۵

کویرتایر نخستین لاستیک رینگ 19 تولید داخل را روانه بازار کرد

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های تایرساز ایرانی در بومی‌سازی تکنولوژی ساخت محصولات جدید،‌ نخستین تایر رینگ ۱۹ ایرانی را پس از تولید انبوه روانه بازار کرد.

سید محمد حسین زینلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با گرامیداشت سال جهش تولید اظهار داشت:‌ در شرایطی که مدتی است تایر سازان داخلی اقدامات لازم را برای تامین تایرهای سایز بزرگ و شاسی‌ بلند آغاز کرده‌اند، ‌کویر تایر به‌عنوان تولیدکننده  پیشگام در این حوزه،‌ پس از تولید انبوه لاستیک‌های شاسی‌بلند در سایزهای ۱۶تا ۱۸،‌ نخستین محصول رینگ ۱۹ تولید داخل را به‌تولید انبوه رساند تا نخستین شرکتی باشد که توانسته است این سایز از تایرهای شاسی‌بلند را در بازار ایران عرضه کند.

وی گفت: تایرهای مورد استفاده در خودروهای شاسی‌بلند به‌دلیل نیاز به‌تحمل وزن بیشتر و شرایط سخت کاری از یک سو و همچنین استقامت در سرعت‌ بالا از تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به نمونه‌های سواری برخوردارند و به‌همین دلیل نیز خودکفایی و تولید این گروه از محصولات در داخل نیاز به‌انجام پروژه‌های تحقیقاتی زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر درباره توزیع سراسری تایر رینگ ۱۹ در بازار گفت: این مدل لاستیک که در سایز ۲۳۵/۵۵R19 تولید شده است، پس از انجام مراحل تحقیقاتی و آزمایشی در سبد فروش این شرکت قرار گرفته است و درحال حاضر دارندگان خودروهای شاسی‌بلند به‌ویژه هیوندای سانتافه که از این سایز تایر برای آن استفاده می‌شود، می‌توانند به‌جای پرداخت هزینه‌های گزاف برای تایرهای وارداتی از نمونه داخلی آن که از کیفیت قابل قبول و قیمت کاملا رقابتی نیز برخوردار است، استفاده کنند.

زینلی خاطرنشان کرد: «این تایر که با طرح گل KB700 تولید و عرضه شده است تحمل بار تا ‌وزن ۸۲۵ کیلوگرم را دارد و در رسته تایرهای سری V با سطح تحمل ۲۴۰ کیلومتر برساعت قرار می‌گیرد.»

مدیرعامل شرکت کویرتایر خودروهایی را که مالکانشان می‌توانند از این پس به‌جای پرداخت هزینه‌های بسیار بالا برای خرید تایرهای وارداتی از محصول تولیدی کویر تایر برای آن‌ها استفاده کنند، در ۴ مدل تقسیم‌بندی کرد.

 وی افزود: لکسوس RX، سانتافه مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰،‌ تویوتا RAV4 و سورنتو SX می‌توانند از این محصول کویر تایر بهره ببرند. همچنین قیمت مصوب این محصول برای عرضه در بازار به‌ازای هر جفت لاستیک ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که درمقایسه باقیمت محصولات خارجی بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

زینلی با تاکید بر اینکه محصول جدید تولیدی این شرکت به‌صورت وسیع در شهرهای تهران،‌ اهواز،‌ شیراز،‌ مشهد،‌ اصفهان،‌ کرمان،‌ زاهدان،‌ بوشهر، همدان، ‌اردبیل و ساری توزیع شده است، گفت: مصرف‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به‌شبکه فروش کویر تایر در شهرهای مذکور این محصول را خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر همچنین از مراحل پایانی تولید تایر شاسی‌بلند رینگ ۲۰ در این شرکت خبر داد و گفت: «درآینده‌ای نزدیک این محصول نیز روانه بازار خواهد شد.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

روند نزولی کرونا با خودداری از دورهمی حفظ می‌شود/۵

روند نزولی کرونا با خودداری از دورهمی حفظ می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ تداوم دارد و برای حفظ این دستاورد باید با اجتناب از دورهمی‌ها در شب یلدا، سلامت اعضای خانواده خود را تضمین کنیم.

محمد دهقانی درخصوص تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در کاهش آمار مبتلایان به کرونا اظهار داشت: با همت، تلاش و همراهی همه مردم استان و ایثارگری فرزندان شما در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و مراکز بهداشتی و درمانی همچنین مساعدت و کمک اصناف، توانستیم پیک سوم کرونا را شکست دهیم و سیر نزولی این بیماری تداوم دارد.

وی افزود: برای حفظ این دستاورد، نیازمند این هستیم در کنار هم باشیم و از هم مراقبت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه حضور نیافتن در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها بخصوص اینکه در آستانه پایان آذر ماه و شب یلدا قرار داریم که سنت دیرینه ما ایرانیان است و هر سال در جهت افزایش مهربانی در کنار هم جمع می‌شویم، امسال باید از طریق فضای مجازی و روش‌های جایگزین این مراسم را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت خودمان، اعضای خانواده به ویژه بزرگ‌ترهای خانواده که افراد مسن هستند را با حضور نیافتن در دورهمی و تجمعات، تضمین کنیم تا شاهد روزهای سخت‌تری برای خودمان، خانواده‌هایمان و کادر بهداشت و درمان نباشیم.

وی گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم مانند حماسه‌ای که در ۱۳ فروردین ماه خلق کردند و این قدر خوب همراهی شد، در شب یلدا نیز این همراهی را داشته باشند تا شاهد روزهای سخت‌تری در استان خراسان جنوبی نباشیم.

اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی این ویروس اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری کووید ۱۹ بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه داشت.

موارد بستری و فوت ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در آذر ماه و پس از اعمال محدودیت‌های جامع کاهش یافت و براساس آخرین رنگ بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی، ۹ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

این در حالی است که قبل از محدودیت‌ها و در مهر و آبان امسال هفت شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

 

 

 

 

 

دانش فنی ۱۵ فراورده زرشک و عناب در خراسان جنوبی ثبت شد/۵

دانش فنی ۱۵ فراورده زرشک و عناب در خراسان جنوبی ثبت شد

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ۱۷ طرح پژوهشی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان اجرا شد و به دانش فنی تولید ۱۵ فراورده از محصولات عناب و زرشک دست پیدا کرده‌ایم.

لیلا محمودی افزود: ثبت سه اختراع با عناوین شکلات فراسودمند عناب، آبنبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون سازی و کلوچه فراسودمند عناب از دیگر اقداماتی بوده که در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی منطقه از طریق مزیت‌های رقابتی عنوان کرد: عناب، زرشک و زعفران محصولات فوق استراتژیک خراسان جنوبی هستند که با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز لازم است تا به عنوان یک اولویت اصلی با هدف توسعه اقتصادی منطقه مورد توجه قرار گیرند.

خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب و رتبه دوم تولید زعفران را در کشور دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: فرهنگ کاری حاکم بر جهاد دانشگاهی، جهت‌گیری به سمت انجام کارهای بر زمین مانده‌ای است که با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه می‌تواند سرفصلی برای ارتقای چشمگیر اقتصاد، سلامت و رفاه عمومی آن منطقه باشد.

وی اظهار داشت: مراکز فعال برای تحقق توسعه اقتصادی منطقه در معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی شامل مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی و وب سایت بیرناب به آدرس www. Birnab.ir است.

وی چاپ چهار عنوان کتاب آپوکاروتنوئیدهای زعفران از بیوسنتز تا خواص درمانی، فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی، عناب از کاشت تا فرآوری و راهنمای کاربردی گیاهان دارویی را از دیگر افتخارات پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان برشمرد.

محمودی از پذیرش و چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد و گفت: همچنین انتخاب طرح پژوهشی برتر استان خراسان جنوبی و پژوهشگر نمونه استانی در سال ۹۸ سند دیگری از افتخارات پژوهش‌های جهاد دانشگاهی استان است.

وی افزود: نشر آگاهی و ارتقای دانش عمومی جامعه خراسان جنوبی در حوزه آموزه‌های سلامت روان با هدف توسعه نشاط اجتماعی، دومین سرفصل کاری فعالیت‌های معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی بوده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در این زمینه دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی با همکاری استانداری در جهاد دانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز و اقدام به برگزاری بیش از ۲۰ طرح ملی و برنامه در این زمینه کرد.

وی مهارت فرزندآوری را اولویت دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تعامل با فرزند از دوران کودکی تا نوجوانی و بلوغ و جوانی، نیازمند داشتن مجموعه‌ای از آگاهی‌ها و مهارت‌ها در والدین است.

محمودی بیان کرد: پاسخگویی به این نیاز هدف تاسیس گروه پژوهشی مشاوره و روان شناسی «به ‌روان» است.

وی افزود: سومین سرفصل کاری که در معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی به آن پرداخته می‌شود، «مطالعات شهری و روستایی» است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی  (۱۰۹ روستا) و تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای خراسان جنوبی (۱۳۵ روستا) با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد.

وی اظهار داشت: هدف از انجام این مطالعات، شناسایی مزیت‌های منطقه اعم از شهری و روستایی و شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار در جهت توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه شهری و روستایی در منطقه است.

 

 

 

 

گذر از پیک نفس‌گیر و نگرانی برای خیز مجدد کرونا

گذر از پیک نفس‌گیر و نگرانی برای خیز مجدد کرونا

بیرجند – ایرنا – حفظ روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و فوت ناشی از آن در خراسان جنوبی که به گفته وزیر بهداشت پیک نفس‌گیر را پشت سر گذاشته، در گرو تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی‌ها است.

به گزارش ایرنا خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا به کرونا و بستری در این استان روند صعودی گرفت و این روند افزایشی تا آبان ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان جدید سه رقمی و فوتی‌های کرونا در عین ناباوری دورقمی شد.

خراسان جنوبی بیش از ۲ ماه در شمار استان‌های دارای وضعیت قرمز قرار گرفت و برای هفته‌های متوالی در آبان تا اوایل آذر هفت شهرستان این استان قرمز رنگ بودند.

به گفته مسوولان استان برگزاری مراسم و تجمعات خانوادگی، ترددهای درون استانی، فرارسیدن فصل برداشت محصول و حضور گروهی مردم در مزارع و باغات در افزایش آمار بیماران نقش قابل توجهی داشت و مشابه سراسر کشور میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کاهش یافت.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذرماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی به صورت واضح و روشن در خراسان جنوبی کاهش یافت و نگرانی که رو به فزونی بود، کمتر شد.

دوازدهم آذر بود که وضعیت جدید مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی پس از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها گزارش شد و پس از مدت‌ها ۱۰ شهرستان استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفتند و شهرستان طبس هم وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) داشت.

براساس رنگ‌بندی که چند روز بعد منتشر شد، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار گرفتند و هیچ نقطه‌ای از استان به رنگ قرمز نبود؛ یعنی هفت شهرستان خراسان جنوبی از وضعیت قرمز خارج شدند.

عادی انگاری باعث از بین رفتن زحمات می‌شود

استاندار خراسان جنوبی پس از این تغییر وضعیت که آرامش نسبی را برای مردم استان در پی داشت، گفت: بعد از کسب موفقیت بزرگ استان در تغییر رنگ از قرمز به نارنجی، بزرگترین آسیب به آن، عادی انگاری این بیماری از طرف مردم است که می‌تواند باعث از بین رفتن تمامی زحمات هفته‌های اخیر باشد.

حمید ملانوری با اشاره به در پیش بودن مراسم سنتی شب یلدا افزود: برگزاری شب نشینی‌های شبانه و دورهمی‌ها به ویژه شب یلدا می‌تواند پاشنه آشیل همه تلاش‌های صورت گرفته باشد لذا از مردم می‌خواهیم همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت استان در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

وی اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی، صدا و سیما به طور ویژه و سایر حوزه‌ها در هر سطحی که مخاطبی دارند باید تلاش کنند این آگاهی بخشی انجام شود و مردم متوجه باشند که کاهش بیماری با همکاری آنان بوده و همانطور که بارها گفته شده تصمیمات ستاد و محدودیت‌ها در راستای سلامت مردم است.

وی به آمار ۹۸ درصدی استفاده کارکنان ادارات، ۹۶ درصدی صنوف و ۹۶ درصدی مراجعان استان از ماسک اشاره کرد و گفت: فرمانداران سراسر استان به منظور بهبود بیش از پیش آمار استفاده کنندگان از ماسک، با ادارات مکاتبه کنند.

محدودیت‌های کرونایی متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر ادامه یافت و برای ۹ شهرستان خراسان جنوبی از جمله بیرجند (مرکز استان) محدودیت‌های گروه شهرستان نارنجی اعمال شد یعنی گروه‌های شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوع است در مورد ادارات و سازمان‌ها هم تا سقف ۵۰ درصد به تشخیص مدیر مربوطه، نیروها در محل اداره مشغول به کار می‌شوند.

همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی اجازه ورود به سایر شهرها را ندارند.

ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز همچنان برقرار است.

خراسان جنوبی پیک نفس‌گیر را پشت سر گذاشت

کار و موفقیت بزرگ کنترل ابتلای روزافزون به ویروس کرونا در خراسان جنوبی را وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر چند روز قبل به این استان یادآوری کرد و گفت: استان خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جمعیت و جمعیت کم در محدوده بزرگ، دچار یک پیک بسیار نفس‌گیر کرونا شد که خوشبختانه این پیک خطرناک مدیریت شده است.

سعید نمکی سه روز پس از سفر به خراسان جنوبی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر اظهار داشت: یکی از ایامی که ما را نگران کرده، شب یلدا است. تقاضا می‌کنم که مردم عزیز این هشدار خدمتگزار کوچک‌شان را بسیار جدی بگیرند. به عنوان نمونه بیش از ۶۵ درصد از موارد ابتلا در استان خراسان جنوبی که بنده به آنجا سفر کرده بودم، به دلیل دورهمی و گردهمایی‌های خانوادگی و شب نشینی‌ها بود.

وی تصریح کرد: نگذارید گذر شب یلدا برای کوتاه کردن این شب طولانی زمستان، به اندوه طولانی برای خانواده ها تبدیل شود و بزرگان و پیشکسوتان را از دست بدهیم و مدت‌ها سیاهپوش لحظه‌هایی شویم که غفلت کردیم. حافظ نیز می گوید “در خلاف آمد عادت بطلب که من/ کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم”

وزیر بهداشت گفت: همانگونه که سیزده بدر را به عنوان روزی که ایرانیان قبل و بعد از اسلام و انقلاب هرگز در خانه ننشسته بودند و امسال نشستند، شب یلدا را هم باید در خانه با جمعیت کم بمانیم، از گردهمایی و دورهمی‌های بزرگ بپرهیزیم که هم شما در سلامت باشید و هم همکاران ما در آرامش خیال باشند و فرصتی برای نفس کشیدن تازه داشته باشند.

تداوم روند کاهشی بیماری و لزوم حفظ آن

رییس دانشگاه علوم پزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ تداوم دارد و برای حفظ این دستاورد باید با اجتناب از دورهمی‌ها در شب یلدا، سلامت اعضای خانواده خود را تضمین کنیم.

محمد دهقانی اظهار داشت: با همت، تلاش و همراهی همه مردم استان و ایثارگری فرزندان شما در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و مراکز بهداشتی و درمانی همچنین مساعدت و کمک اصناف، توانستیم پیک سوم کرونا را شکست دهیم و سیر نزولی این بیماری تداوم دارد.

وی افزود: برای حفظ این دستاورد، نیازمند این هستیم در کنار هم باشیم و از هم مراقبت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه حضور نیافتن در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها بخصوص اینکه در آستانه پایان آذر ماه و شب یلدا قرار داریم که سنت دیرینه ما ایرانیان است و هر سال در جهت افزایش مهربانی در کنار هم جمع می‌شویم، امسال باید از طریق فضای مجازی و روش‌های جایگزین این مراسم را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت خودمان، اعضای خانواده به ویژه بزرگ‌ترهای خانواده که افراد مسن هستند را با حضور نیافتن در دورهمی و تجمعات، تضمین کنیم تا شاهد روزهای سخت‌تری برای خودمان، خانواده‌هایمان و کادر بهداشت و درمان نباشیم.

دهقانی گفت: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم مانند حماسه‌ای که در ۱۳ فروردین ماه خلق کردند و این قدر خوب همراهی شد، در شب یلدا نیز این همراهی را داشته باشند تا شاهد روزهای سخت‌تری در استان خراسان جنوبی نباشیم.

ابتلای خانوادگی در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس بررسی‌های انجام شده میزان انتقال خانوادگی در خراسان جنوبی از ابتدای همه‌گیری کرونا بالاتر از میانگین کشوری است زیرا اعتقادات و علقه خانوادگی سبب می‌شود دورهمی‌ها، شب نشینی‌ها و ارتباطات خانوادگی بیشتر شود و به کرات شاهد ابتلای خانوادگی در استان هستیم.

وی میزان ابتلای خانوادگی کرونا در استان را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین سنی بستری‌ها مشابه کشور ۵۵ سال و میانگین سن فوتی‌ها نیز به نسبت کشور مقداری بالاتر و ۶۹ سال است.

با وجود کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا در خراسان جنوبی روز گذشته اعلام شد که در نتیجه انجام ۱۲۹ تست کرونا طی ۲۴ ساعت ۴۳ بیمار جدید شامل ۱۷ بستری و ۲۶ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

همچنین با ثبت پنج مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع موارد فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ به ۶۷۹ نفر رسید.

بر همین اساس رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد که همه شهرهای دارای وضعیت نارنجی شرایط یکسان ندارند و وضعیت برخی شهرها مثل بیرجند شکننده است.

وی گفت: بخصوص در بیرجند با مقدار مختصر بیماران بستری باز هم به وضعیت قرمز بر می‌گردد.

دهقانی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که افتاد و همراهی مردم و رعایت اصناف در هفته‌های اخیر، رنگ‌بندی ما در آینده نزدیک شرایط بهتری را هم خواهد داشت.

وی گفت: اما رنگ‌بندی نارنجی به این معنا نیست که همه شهرستان‌ها وضعیت خوبی دارند و وضعیت نگران کننده نیست بلکه با تغییر مختصر ممکن است بلافاصله برخی شهرستان‌ها به وضعیت قرمز بازگردند لذا از مردم خواهش دارم که همچنان نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ترددهای غیرضروری، حضور در تجمعات و دورهمی‌های شبانه قطعا ما را به شرایط قبلی و وضعیت قرمز وارد خواهد کرد.

 

 

 

 

تشکیل ۲۴ کارگروه برای گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/۳-۵

برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منطبق با شرایط روز در سراسر خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کارگروه‌های دهه مبارک فجر گفت: امسال در حالی جشن پیروزی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در پیش داریم که شرایط کشور باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا شرایط خاصی است، لذا باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که قابلیت تطبیق با شرایط روز و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را داشته باشد.

 

حجت الاسلام ملایی افزود: در تمامی برنامه ها، استفاده فراگیر و جامع از رسانه ملی و فضای مجازی برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی مد نظر قرار گیرد و مراسم و برنامه‌های پیش بینی شده مطابق با رعایت دستور العمل‌های صادره از ستاد مبازره با ویروس کرونا باشد.

 

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌های ۲۴ گانه برای بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: تمامی کارگروه‌ها در سطح استان، شهرستان، بخش و روستا در حال برنامه ریزی برای بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستند و مسئولان کارگروه‌ها در هفته منتهی به دهه فجر برنامه‌ها را به اطلاع مردم خواهند رساند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
سپردن مسئولیت های بزرگ به نورچشمی ها بدترین ظلم است/۳

بکارگیری نورچشمی ها بدترین نوع ظلم/ارزش های انقلاب پیاده سازی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بکارگیری انسان نالایق و سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم ها است.

آیت الله علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: انسان در مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی نباید دچار بی تفاوتی و غفلت شود چرا که این امر بدترین نوع مرگ است.

وی بیداری را اولین قدم برای موفقیت دانست و افزود: در غلفت انسان دچار خدافراموشی و خود فراموشی می‌شود بنابراین هیچ خدمتی بهتر از بیدار کردن نیست.

آیت الله عبادی با بیان این مطلب که انسان بیدار راه انسانیت را با نور علم می‌پیماید، اظهار کرد: خداوند در نظام خلقت، انسان را آگاه آفریده و دارای علمی ذاتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آفرینش ارزش‌ها مانند از خودگذشتگی، سخاوت و علم و حکمت برای این عالم نبوده بلکه در عالمی دیگر معنا می‌دهند بنابراین جنبه‌های انسانی در اینجا تکون پیدا کرده و در آخرت معنی می‌شود.

وی بیان کرد: همانگونه که انسان در رحم رشد می‌کند اما برای این عالم است، این عالم هم از جهت ارزش‌های اصیل در جهان آخرت معنا می‌شود بنابراین فکر انسان بیدار برای آخرت است.

آیت الله عبادی افزود: کسی که آخرت را فراموش کرده از هر دری وارد می‌شود و هیچ تعهدی ندارد اما انسان هوشیار دروغ نمی‌گوید و ارزش‌ها را زیر پا نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه انسان بیدار همواره باید توجه داشته باشد که برای عالمی خلق شده که هرگز از بین رفتنی نیست، افزود: انسان بعد از مرگ حیاتی مستقل داشته و روحش زنده است.

آیت الله عبادی با اشاره به رؤیای صادقه انسان بیان کرد: در رؤیای صادقه روح انسان از جسم جدا شده و برای لحظه‌ای در عالمی دیگر سیر می‌کند.

وی با بیان اینکه با تفکر پست مادی افسانه فیزیکی، وجود عالمی دیگر معنی نمی‌دهد، گفت: این دلیل بر این است که خیالی که مادی‌ها می بافند و خود و دیگران را گول می‌زنند اغوا بدتر از شیطان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه روح، حقیقت انسان و کمالاتش در ارزش‌ها است، افزود: هر چه به جاده فطرت، عقل و دین نزدیک شویم به ارزش والای انسانی پی می بریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ریشه تمام بدکاری‌ها غفلت و بی توجهی به خود و هستی است، افزود: غرب به عنوان شیطان بزرگ به حق کشی، انسان کشی و کلک مشغول است و وقتی پیشوای جامعه بشریت شود، شرایط همین غفلت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در مدیریت‌ها ارزش‌های انقلاب را پیاده کنیم، افزود: به کارگیری انسان‌های نالایق بر دوش مردم و سپردن کارهای بزرگ را به انسان‌های کوچک نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

آیت الله عبادی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: کسی که اساس ظلم و سنت سیئه ای را ایجاد کند، در تمام گناهانی که بر او بار شود، شریک است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*