اخبار خراسان جنوبی/ ۷ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت پرخطر کرونا هستند

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
🔸دفاع مقدس، بزرگترین اتفاق برای بیمه شدن انقلاب اسلامی

🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸ سال دفاع مقدس، بزرگترین اتفاق برای بیمه شدن انقلاب اسلامی بود.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه هم اندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: اگر چه جنگ در شرایطی بر کشور تحمیل شد که تشکیلات نظامی ما ثبات لازم را پیدا نکرده بودند و وضعیت مقابله و رودررویی با دشمن، نابرابر بود اما توانست انقلاب را بیمه کند.
🔹وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جایگاه شهید و شهادت، تأکید کرد: دوره ۸ ساله دفاع مقدس تمام شده اما در زمانی هستیم که حتماً باید فرهنگ شهید و شهادت و ایثار بیش از پیش ماندگار شود.
🔹استاندار گفت: ما معتقدیم اتفاقات دوران دفاع مقدس باید به نسل های بعدی منتقل شود تا از آن سرمشق بگیرند.
🔹ملانوری افزود: برای این کار چاره ای جز این نداریم که الگوهای مناسبی را به نسل حاضر معرفی کنیم.
🔹وی تأکید کرد: نسل های آینده باید بدانند دفاع مقدس چه پیامدهایی برای ما داشت و ما هیچ جای دیگری نمی توانستیم به این خوبی یاد بگیریم که چگونه پای انقلاب بایستیم.
🔹به گفته وی؛ پیشرفت های علمی، نظامی، صنعتی و… همه در سایه فشارهایی رقم خورد که به کشور تحمیل شده بود.
🔹استاندار گفت: جوانان امروز و نسل های آینده باید بدانند که مردم ما در زمان جنگ از همه چیز خود گذشتند و جلوی گلوله ایستادند.
🔹ملانوری متذکر شد: برای آنها که دوران جنگ را درک نکرده اند، پذیرش این از خود گذشتگی ها سخت است و سؤالاتی را به همراه دارد.
🔹وی تصریح کرد: ما با ثبت و مستند سازی آثار شهدا و دفاع مقدس می توانیم به این سؤالات و ابهامات پاسخ گوییم.
🔹استاندار با تأکید بر قدر دانستن فرصت حضور رزمندگان گفت: از وجود افرادی که هنوز در جمع ما هستند باید بهره ببریم و خاطرات دوران دفاع مقدس را ماندگار کنیم.
🔹ملانوری خاطر نشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مؤسسه و نهادی است که می تواند تاریخ جنگ را ماندگار کند.
🔹وی ادامه داد: برای تحقق این هدف باید از ظرفیت دانشگاه ها، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب حوزه های علمیه، بسیجیان و… استفاده شود.
🔹به گفته وی؛ وقتی قدم ها خالصانه و برای رضای خدا در راستای ماندگاری نام شهدا برداشته شود ، مردم هم همراهی می کنند و مطمئناً هر کاری که برای ماندگاری نام و یاد شهدا انجام دهیم، آثار و برکاتش را در زندگی خواهیم دید.
🔹شایان ذکر است؛ در این جلسه درخصوص برخی اقدامات صورت گرفته در زمینه اهداف و برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گفتگو شد و بر تداوم این برنامه ها و پیگیری جذب اعتبارات ملی برای تحقق پروژه های عمرانی آن نهاد تأکید شد.

 

 

 

 

 

 

مسئول آنست منطقه شرق کشور:

 انجام سالانه ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ‌های زنده یاب 

 انجام ۱۵ عملیات نجات توسط تیم آنست هلال احمر در شرق کشور

مسئول آنست منطقه شرق کشور از انجام ۱۵ عملیات امدادی توسط آنست (سگ‌های زنده یاب) در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: سالانه ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ‌های زنده یاب انجام می‌شود.

اسماعیل ظریفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ قلاده سگ زنده یاب در کشور وجود دارد، افزود: سگ‌های زنده یاب هلال احمر که توانایی آن در مقایسه با دستگاه‌های زنده یاب برتری دارد، توانسته در بیشتر عملیات جست و جو و نجات با موفقیت عمل کند و در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی کمک‌رسان، امدادگران باشد.

وی با بیان اینکه از بهترین و به روز ترین علم دنیا برای آموزش سگ‌های تجسس به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ‌های زنده یاب انجام می شود.

ظریفی از انجام ۱۵ عملیات نجات توسط تیم آنست هلال احمر در منطقه شرق کشور در سال جاری خبر داد و گفت: چهار عملیات در خراسان شمالی، هفت مورد در خراسان رضوی و چهار عملیات در خراسان جنوبی بوده است.

مسئول آنست منطقه شرق کشور ادامه داد: از مجموع عملیات ها سه مورد مربوط به کوهستان، چهار مورد سیلاب، دو مورد مفقودی و شش مورد آوار بوده است.

ظریفی از نجات ۱۱ مصدوم در این عملیات ها خبر داد و گفت: همچنین ۱۳ فوتی توسط سگ های زنده یاب پیدا شده اند.

وی با اشاره به سختی های کار با سگ های زنده یاب بیان کرد: فارغ از مسائل تربیت و نظافت حیوان، انواع بیماری های مشترک دام و انسان افراد مرتبط با این کار را تهدید می کند.

 

 

 

 

 

 

در راستای گام سوم رزمایش کمک های مومنانه؛

۱۷ میلیارد تومان کمک مردمی در خراسان جنوبی جمع آوری شد

۱۷ میلیارد تومان کمک مردمی در خراسان جنوبی جمع آوری شد

بیرجند- فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک مردمی از ابتدای آذرماه سال جاری و در راستای رزمایش کمک های مومنانه در استان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی پیش از ظهر شنبه در مراسم توزیع کمک های مومنانه کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به رزمایش کمک های مومنانه در استان بیان کرد: تاکنون دو مرحله از این رزمایش در استان اجرایی شده و گام سوم رزمایش تا نوروز سال جاری ادامه دارد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری مردم در رزمایش کمک های مومنانه بیان کرد: از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده است.

سردار قاسمی ادامه داد: همچنین دو هزار بسته بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا طی روز جاری توزیع می شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه مردم، نهادها و دستگاه های اجرایی در قالب گروه های مختلف در میدان مبارزه با کرونا به خوبی درخشیده و با اتحاد و همدلی ثابت قدم هستند.

وی از راه اندازی موسسه خیریه حضرت رقیه (س) در استان خبر داد و افزود: این مرکز با هدف کمک به خانوارهای نیازمند و کم برخوردار به ویژه در تامین جهیزیه راه اندازی شده است.

 

 

 

دادستان بیرجند: مبارزه با استکبار جهانی نیازمند رونق اقتصادی کشور است/خط تولید در کشور نباید متوقف شود

  • دادستان بیرجند: مبارزه با استکبار جهانی نیازمند رونق اقتصادی کشور است/خط تولید در کشور نباید متوقف شود

دادستان مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی نیازمند رونق گرفتن اقتصادمان است گفت: در هیچ شرایطی خط تولید کشور نباید متوقف شود.

حجت‌الاسلام نسایی ظهر امروز در بازید از خط تولید کویر تایر اظهار داشت: هدف از این بازدید خداقوت گفتن به کارگران و تمام دست اندرکارانی است که به امر تولید مشعول هستند.

وی با بیان اینکه طی بازدید از این کارخانه مشخص شد که هیچگونه مشکلی وجود ندارد گفت: در این کارخانه حقوق و بیمه کارگران به موقع پرداخت می‌شود.

دادستان مرکز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این کارخانه روزانه ۱۲ هزار حلقه لاستیک تولید می‌شود بیان کرد: این لاستیک‌‌ها به تمام استان‌های کشور صادر می‌شود.

نسائی با اشاره به ایجاد طرح توسعه کویرتایر نیز گفت: با ایجاد طرح توسعه کویر تایر تعداد کارگران مشغول در این کارخانه از یک هزار ۳۰۰ نفر به هزار و ۵۵۰ نفر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور مردم کشور خواهند دید که مردم این خطه در رابطه با این صنعت چه کارهایی انجام خواهند داد.

دادستان مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش عرق کارگر به اندازه ارزش خون شهید است ادامه داد: باید به اقتصادمان رونق بدهیم تا بتوانیم در مقابل استکبار جهانی بایستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: باعث افتخار است وجود چنین مجموعه بزرگی در این خطه از کشور و امید است از برکات فعالیت این کارخانه تمام مردم کشور برخوردار شوند.

اشرفی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کاربردی و اصلی سازمان تعزیرات حکومتی حمایت از فضای کسب و کارها است افزود: اگر در بخش کالا و خدمات به هر بخشی از پروژه‌ها رسیدگی می‌کنیم سیاست‌مان حمایت از کسب و کار است و در بخش قاچاق کالا و ارز نیز با همین نگاه به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: زحماتی که تولیدکنندگان در داخل کشور می‌کشند ایجاب می‌کند تا با اثرات نامطلوب قاچاق مقابله شود‌.

رئیس پلیس  امنیت اقتصادی خراسان جنوبی نیز گفت: پلیس امنیت اقتصادی از اواخر سال ۹۷ شکل گرفت که بیشتر در بحث مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با مفاسد اقتصادی کار می‌شود.

سرهنگ محمدعلی ابراهیمی یادآور شد: اولویت کاری ما مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و هدف ما جلوگیری از ورود قاچاق و رونق بیش از پیش تولید است تا تاکیدات رهبری تحقق پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

سرمایه‌گذاران سنگ‌های قیمتی در استان خراسان جنوبی حمایت می‌شوند

  • سرمایه‌گذاران سنگ‌های قیمتی در استان خراسان جنوبی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یک فرصت مناسب و کم نظیر است که در این راستا از سرمایه گذاران این حوزه در استان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس جرجانی ظهر امروز در دیدار با سرمایه گذاران حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های سرمایه گذاری معدنی در هر یک از شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان نهبندان معادن خوبی از سنگ‌های تزئینی به ویژه گرانیت را با رنگ و طرح‌های متنوع در خود جا داده و در این بخش شاخص است.

وی، آندالوزیت را یکی از ظرفیت‌های دیگر شهرستان نهبندان دانست و گفت: آندالوزیت در این شهرستان حتی نسبت به آندالوزیت آفریقا دارای برتری است و نیاز به کار اکتشافی بیشتر دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان سربیشه با دارا بودن بیشترین معادن منیزیت استان و با ذخیره و عیار بالا، قطب منیزیت کشور است که در راستای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده، فرآوری آن نیز در کارخانه منیزیم سربیشه انجام می‌شود.

جرجانی تصریح کرد: معادنی در زمینه گرانیت سبز کاهویی در منطقه درح شهرستان سربیشه نیز در حال فعالیت هستند که این نوع از گرانیت بسیار زیبا، مشتری‌پسند و منحصر به فرد است.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان سرایان در ماده معدنی بنتونیت و کاربردهای فراوان آن بیان کرد: با توجه به ذخایر بسیار خوب بنتونیت در این شهرستان و شکل گیری واحدهای فرآوری مرتبط، می‌توان از  سرایان به عنوان قطب بنتونیت کشور یاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان طبس نیز با دارا بودن بیش از ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور به عنوان قطب زغالسنگ کشور شناخته شده که واحدهای فرآوری این ماده معدنی نیز به خوبی در طبس شکل گرفته و البته ظرفیت‌های خوب دیگری نیز در برخی از مواد معدنی مانند فلورین در این شهرستان وجود دارد.

جرجانی افزود: ذخایر معدنی خوبی نیز در حوزه سرب و روی در شهرستان بشرویه شناسایی شده که در این شهرستان در حال شکل گیری است.

وی شهرستان خوسف را هم در ماده معدنی طلا دارای مزیت و ظرفیت خوبی دانست که این شهرستان را نسبت به سایر شهرستان‌ها متمایز می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود ذخایر خوب سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با تنوع زیاد در استان، سرمایه‌گذاری در این بخش را یک فرصت مناسب و کم نظیر عنوان و تصریح کرد: خراسان جنوبی در این زمینه دارای پتانسیل و فرصت کار بیشتری است که در این راستا از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می‌کنیم.

 

 

 

 

فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: تا روز گذشته ۳۲هزار و ۶۴۲تست کرونا گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۱۳۴بیمار شده است.

دکتر مهدی زاده افزود: روز گذشته هم ۱۳۷تست کرونا انجام شد که جمعا ۳۵بیمار کرونا مثبت شامل ۱۳بستری و ۲۲سرپایی شناسایی شدند.

وی گفت: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۹مورد از بیرجند، ۳نفر فردوس، ۵مورد از قاین، ۶مورد از طبس، ۳مورد از نهبندان، ۲نفر سربیشه و ۵مورد از خوسف گزارش شده و شهرستان‌های بشرویه، سرایان و درمیان مورد جدیدی را گزارش نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۰۰بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد بیمار بستری ۱۱۱بیمار کرونا مثبت هستند که از آنها ۲۸بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال عمومی ۱۳نفر وخیم است.

دکتر مهدی زاده گفت: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی رخ داد که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بمیاری در خراسان جنوبی به ۶۸۴نفر رسید.

 

 

نایب قهرمانی نجمه خدمتی در مسابقات بین المللی/۷

نایب قهرمانی نجمه خدمتی در مسابقات تیراندازی آنلاین ، به میزبانی نمادین کشور سنگاپور

رقابت های تیراندازی آنلاین در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی آقایان و بانوان با حضور ۱۰۸ ورزشکار از ۷ کشور جهان به میزبانی نمادین کشور سنگاپور با معرفی نفرات برتر برگزار و نجمه خدمتی بانوی تیرانداز خراسان جنوبی عنوان نایب قهرمانی تفنگ بادی را به خود اختصاص داد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رقابت ها در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی پیگیری شد که در رشته تفنگ بادی آقایان، نماینده کشور استرالیا به مقام قهرمانی دست بافت، امیر سیاوش ذوالفقاریان تیرانداز ارزنده کشورمان دوم و دیگر نماینده استرالیا سوم شد. در این ماده حسین باقری، مهیار صداقت، پوریا نورویان و امیر محمد نکونام به ترتیب در جایگاه های چهارم، پنجم، ششم و نهم قرار گرفتند. در بخش تفنگ بادی بانوان، نماینده کشور سنگاپور اول شد. نجمه خدمتی تیرانداز شایسته کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و دیگر نماینده سنگاپور سوم شد.

آتنا بیگمی، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین کشور/۷

آتنا بیگمی، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین کشور

در نوزدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین کشور (اداک) که به میزبانی استان البرز و به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری س، جمعه ۲۸ آذر ماه با حضور قریب به ۱۱۰ دارتر از سراسر کشور برگزار شد، دارترهای خراسان جنوبی مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این دوره از رقابت ها، دارتر های خراسان جنوبی از شهرستان های بیرجند و قاین و طبس و بشرویه نیز حضور پرشور ی داشتند و در پایان رقابت ها آتنا بیگمی دارتر جوان و لیگ برتری دارت کشور، در فینال در مقابل محبوبه جعفر پور از استان البرز با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد و به مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها رسید. همچنین مریم عرفانیان و سمیرا سلیم نیز دو بانوی دارتر استان خراسان جنوبی توانستند مقام سوم و سوم مشترک مسابقات دارت آنلاین کشور را به خود اختصاص دهند. شایان ذکر است: دیگر دارتر استان، زهره فنجانی از شهرستان طبس توانست به مقام پنجم مشترک برسد.

 

اجرای طرح آموزشی، فرهنگی« سرداردل ها» در خراسان جنوبی/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به مناسبت اولین سال روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح آموزشی- فرهنگی « سردار دل ها» در هفته سواد آموزی برای سواد آموزان اجرایی می شود .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی ظهر امروز  اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره ی آنان وظیفه آحاد جامعه به ویژه نهاد های فرهنگی استان است.

وی، با بیان این که سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بارزترین الگوی شجاعت، رشادت و جوانمردی برای تمامی آزادیخواهان جهان است، تصریح کرد: شهدا گنجینه های انقلاب اسلامی و الگوی ایثار و شهادت و هستند؛ که ملت قدر شناس ایران اسلامی ایشان را اسطوره مبارزه با دشمنان بشریت می دانند .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: معاونت سواد آموزی این اداره کل نیز در راستای رسالت فرهنگی،آموزشی خود، در نظر دارد به مناسبت اولین سال روز شهادت سردار دل ها ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، طرح کتاب خوانی را از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان دوره های تحکیم سواد و انتقال اجرایی نماید .

دبیر شورای پشتیبانی سواد آموزی خراسان جنوبی، هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام والای شهدای گرانقدر به ویژه شهید سلیمانی دانست و افزود: کتاب سرباز وطن » از تألیفات مناسبتی سازمان نهضت سواد آموزی است؛که با مشارکت سواد آموزی استان تدوین شده است .

به گفته واقعی؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر غیرت و شجاعت، امید مسلمانان جهان و مستضعفان برای سرنگونی ظالمان و ستمکاران است.

مانور سراسری اصلاح ولثاژ شبکه های توزیع برق در خراسان جنوبی برگزار شد

 همزمان با سراسر کشور مانور اصلاح ولتاژ شبکه های توزیع برق در استان خراسان جنوبی با حضور ۱۰۰ نفر پرسنل اجرایی در قالب ۳۰ گروه عملیاتی در سطح استان برگزار شد .

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  مهدی دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از روند اجرای این مانور در بیرجند  با اشاره به سراسری بودن مانور مذکور اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی  شرکت توانیر در خصوص تداوم اجرای مانورهای تعمیرات شبکه های توزیع روزهای پنج شنبه و جمعه پایانی هر ماه، مانور اصلاح ولتاژ شبکه های توزیع و مانور تعدیل روشنایی معابر ۲۷ و ۲۸ آذر ماه پیش بینی و برگزار شد.

وی با تاکید بر اجرای مانور اصلاح ولتاژ شبکه های توزیع با محوریت طرح چاوش افزود: شناسایی و رفع کانون های افت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه از جمله اهداف مهم این مانور بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین تامین برق با کیفیت و بهبود رضایتمندی مشرکان نیز از دیگر اهداف این مانور برشمرد و افزود: در این مانور ۹ دستگاه ترانس و نزدیک به ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط با کابل خودنگهدار احداث شد که به رفع کانونهای تلفات و کاهش افت ولتاژ در شبکه های توزیع  کمک شایانی خواهد داشت.

دادگرهمچنین با اشاره به برگزاری مانور تعدیل روشنایی معابر  بیان کرد: باهدف صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به کاهش مصرف سوخت و امکان بهره گیری بیشتر مشترکان از مصرف سوخت گاز با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، مانور تعدیل روشنایی معابر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: مانور تعدیل روشنایی در قالب ۲۰ گروه عملیاتی و با حضور ۷۰ پرسنل عملیاتی طی دو روز انجام شد.

 

 

 

 

۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در خراسان جنوبی احداث شد

۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در خراسان جنوبی احداث شد

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور با برگزاری مانور اصلاح ولتاژ در ۲ روز گذشته ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط با کابل خودنگهدار احداث شد.

مهدی دادگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احداث ۹ دستگاه ترانس در قالب این مانور افزود: این اقدامات به رفع کانون‌های تلفات و کاهش افت ولتاژ در شبکه‌های توزیع کمک کننده است.

وی به حضور ۱۰۰ نفر کادر اجرایی در قالب ۳۰ گروه عملیاتی برای برگزاری مانور اصلاح ولتاژ شبکه‌های توزیع برق در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی شرکت توانیر اجرای مانورهای تعمیرات شبکه‌های توزیع روزهای پنجشنبه و جمعه پایانی هر ماه، پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اجرای مانور اصلاح ولتاژ شبکه‌های توزیع با محوریت طرح چاوش را یادآور شد و افزود: شناسایی و رفع کانون‌های افت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه از جمله اهداف مهم این مانور بود.

وی همچنین تامین برق با کیفیت و بهبود رضایتمندی مشترکان نیز را از دیگر اهداف این مانور برشمرد و بیان کرد: مانور تعدیل روشنایی معابر نیز به طور همزمان با سراسر کشور روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه برگزار شد.

دادگر اضافه کرد: این مانور باهدف صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به کاهش مصرف سوخت و امکان بهره‌گیری بیشتر مشترکان از مصرف سوخت گاز با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، مانور تعدیل روشنایی معابر در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: مانور تعدیل روشنایی در قالب ۲۰ گروه عملیاتی و با حضور ۷۰ نیروی عملیاتی در ۲ روز انجام شد.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

جانفشانی پرستاران در مبارزه با کرونا گواهی بر تعهد جامعه پرستاری است

جانفشانی پرستاران در مبارزه با کرونا گواهی بر تعهد جامعه پرستاری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با صدور پیامی به مناسبت روز پرستار اظهار داشت: جانفشانی و از خودگذشتگی جامعه پرستاری در روزهای سخت مبارزه با کرونا، گواهی بر تعهد و هدفمندی جامعه پرستاری است.

به گزارش روز امروز خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در این پیام ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت.

وی با ذکر آیه “و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا” افزود: فرخنده زادروز بانوی عظیم الشان اسلام و بزرگ پرچمدار واقعه کربلا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، اسوه صبر و بردباری که با ایثار و فداکاری اقداماتی تاثیرگذار را در مسیر پرستاری از بازماندگان واقعه دردناک کربلا، از خود به یادگار نهادند را تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بی تردید مناسبتی شایسته‌تر از روز میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) برای قدردانی از پرستاران و تکریم مدافعان سلامت نمی‌توان یافت. جانفشانی و از خودگذشتگی جامعه پرستاری در روزهای سخت مبارزه با کرونا ویروس، گواهی بر تعهد و هدفمندی جامعه پرستاری می‌باشد که وظایف خود را با انگیزه‌های الهی و برگرفته از مکتب عاشورا انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: پرستاران عزیز هر لحظه‌ای که در این کار سنگین و فرسایشی، با توجه به احساس تکلیف در مقابل بیمار، در مقابل انسان دردمند می‌گذرانند، یک حسنه‌ای را از خدای متعال و یک پاداش و اجری را از حضرت ربوبی دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: همه موظفیم از این انسان‌های فداکار و دلسوزی که از بیماران در مراحل دشوار بیماری با عمل انسانیِ پرستاریِ خود مواظبت و حمایت می‌کنند، به‌عنوان احترام به یک ارزش انسانی والا قدردانی نماییم.

سالروز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

هفته گرامیداشت پرستار از ۲۶ آذر تا دوم دی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

در مراسم افتتاحیه نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه (س) عنوان شد

هماهنگی خوب نهادهای خدمت‌رسان در خراسان جنوبی

هماهنگی خوبی بین نهادهای خدمت‌رسان در خراسان جنوبی وجود دارد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در استان هماهنگی‌های خوبی بین نهادهای خدمت رسان وجود دارد و تلاشها بر این است تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.

سردار علی قاسمی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه (س)  اظهار داشت: امروز به عنوان روز کار، تلاش، حرکت جهادی و خدمت رسانی است و در استان  ما هماهنگی بین نهادهای خدمت رسان زیاد است تا از دوباره کاری جلوگیری شده و توان ما مضاعف شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: هنوز نیاز است وام ازدواج آسان مقدمات شروع زندگی زوج‌های نیازمند شود هرچند کمیته امداد کارهای خوبی را آغاز کرده اما همه نهادهای خدمت‌رسان باید مشارکت داشته باشند.

 

 

 

 

۱۱۴ سری جهیزیه در خراسان جنوبی اهدا شد/۳

 ۱۱۴ سری جهیزیه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب (س) به نوعروسان نیازمند در خراسان جنوبی اهدا شد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز شنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد جهیزیه با همکاری موسسه خیریه حضرت رقیه (س)، مجمع خیرین جهادی و محرومیت‌زدایی استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به نوعروسان اهدا شد.

مهدی هنری افزود: توزیع این سری جهیزیه همزمان با افتتاح نمایندگی موسسه حضرت رقیه (س) در استان انجام شد.

وی بیان کرد: این تعداد جهیزیه در قالب ۴۲۰ قلم کالا شامل فرش، یخچال، جاروبرقی، پشتی، گاز، سرویس قابلمه، ماشین لباسشویی و ظروف آشپزخانه است.

نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه (س) امروز با مدیریت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی برای پشتیبانی از دستگاه‌های حمایتی افتتاح و این تعداد جهیزیه همزمان با افتتاح این موسسه به زوج‌های نیازمند استان اهدا شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

قدر و منزلت پرستاران در اوج کرونا نمود بیشتری پیدا کرد

قدر و منزلت پرستاران در اوج کرونا نمود بیشتری پیدا کرد

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: قدر و منزلت پرستاران در اوج شیوع کرونا، بیشتر نمود پیدا کرد و خدمات ارزنده آنان در ذهن مردم ایران و خراسان جنوبی ثبت و ضبط شد.

محمد دهقانی در پیامی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: به گونه‌ای که سال‌های سال این خاطره خوب ایثارگری پرستاران عزیز، از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

وی افزود: به همه همکاران عزیزم در گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، روز و هفته پرستار را تبریک می‌گویم و از زحمات خالصانه آنان در چند ماه گذشته صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آرزو می‌کنم پرستاران در کنار خانواده سالم و تندرست باشند و با انگیزه و انرژی مضاعف خدمات خداپسندانه خود را  به مردم خراسان جنوبی ادامه دهند.

وی اضافه کرد: امیدوارم پیک جدیدی نداشته باشیم اما اگر این اتفاق افتاد، بهتر از قبل آمادگی لازم را برای ارائه خدمت دارید و از هیچ کوششی فروگذار نخواهید بود برای اینکه مردم عزیزمان در مقابل بیماری مصونیت داشته باشند و اگر بیمار شدند، با خدمات شما بتوانند به زندگی معمول و روزمره خود با سلامتی کامل بازگردند.

سالروز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده که امسال مصادف با ۳۰ آذر است.

هفته گرامیداشت پرستار از ۲۶ آذر تا دوم دی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

۷ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت پرخطر کرونا هستند/۳

۷ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت پرخطر کرونا هستند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز ۲۹ آذر ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، در خراسان جنوبی چهار شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: بر این اساس چهار شهرستان بشرویه، خوسف، درمیان و سربیشه به رنگ زرد و شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان، قاینات، طبس، زیرکوه و سرایان، نارنجی رنگ هستند.

وی افزود: در شهرستان‌های نارنجی همچنان محدودیت‌هایی که قبلا اعلام شده از جمله محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴، محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح، محدودیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی ادامه پیدا می‌کند.

اعمال محدودیت‌های شب یلدا از امروز 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: امروز و فردا نیز در تمامی شهرستان‌های استان بدون در نظر گرفتن رنگ‌بندی، محدودیت تردد از ساعت ۸ شب تا ۴ صبح برقرار خواهد بود.

وی گفت: همچنین در همه شهرستان‌های استان مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ حق فعالیت از ساعت ۱۸ به بعد را ندارند و فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت بعد از این ساعت را خواهند داشت.

۲ شهرستان از وضعیت نارنجی خارج شدند

براساس وضعیت قبلی مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، سربیشه و زیرکوه، نارنجی رنگ و شهرستان‌های درمیان و خوسف به رنگ زرد بودند که در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های بشرویه و سربیشه از وضعیت نارنجی خارج شدند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و قبل از اجرای محدودیت‌های جدید در این استان هفت شهرستان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشتند.

مسوولان و متخصصان برای حفظ روند کاهشی کرونا، بر تداوم همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز ار دورهمی‌ها به ویژه در آستانه شب یلدا تاکید دارند.

 

 

 

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه خبر داد:
تولید ۱۰ هزار کیلوگرم عسل در سربیشه/۲
جوادی از تولید ۱۰ هزار و ۱۹۲ کیلوگرم عسل از ۲ هزار و ۱۳۴ کلونی در شهرستان سربیشه خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند تعداد کلونی های عسل شهرستان سربیشه را ۲ هزار و ۱۳۴ کلنی اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای ۳۴ پرورش دهنده زنبور عسل است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: از این تعداد کلونی در سال جاری ۱۰ هزار و ۱۹۲ کیلوگرم عسل، ۱۱ هزار و ۴۳۰گرم ژل رویال و ۲۱۶ کیلوگرم گرده تولید شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کلونی ها در اطراف شهر مود مستقر هستند، گفت: سال گذشته در این شهرستان ۳۰ پرورش دهنده زنبور عسل با هزارو ۱۱۲ کلونی فعالیت داشت که از این تعداد کلونی ۵ هزار و ۸ کیلوگرم عسل، ۲۵ کیلوگرم گرده، هزار و ۸۶۶ گرم ژل رویال و ۱۳۱ کیلوگرم موم تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: زنبور عسل علاوه بر خواص بی‌نظیری که در درمان بیماری‌ها داشته، هزینه کمی هم برای نگهداری دارد و این موضوع موجب شده بسیاری از افراد جویای کار به سمت پرورش زنبور عسل تولید و فروش عسل با کمترین هزینه و سود بالا بروند.

جوادی در خصوص کوچ زنبورهای عسل کلونی داران شهرستان سربیشه اظهار کرد: کلونی داران شهرستان زنبورهای خود را خیلی جابه جا نکرده و کوچ نمی دهند و افراد کمی در این زمینه زنبورهای خود را به بندر عباس و برخی به شیراز می برند.

وی یادآورشد: صنعت زنبورداری با ارزش افزوده بالا و تولید محصولاتی چون ژل رویال و زهر زنبور یکی از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی است.

 

یک گام دیگر تا راه اندازی

اتصال فولاد قائنات به شبکه برق کشور/۲

پست ۴۰۰ کیلوولت فولاد قائنات به شبکه برق کشور متصل شد تا این واحد بزرگ صنعتی یک گام دیگر به بهره برداری نزدیک شود.

با تلاش کارکنان مجتمع فولاد قاینات و شرکت برق خراسان جنوبی خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت خاوران فولاد قاینات به شبکه سراسری برق متصل شد که برای این اقدام ، خط پست شادمهر به خاوران و خاوران به شهید کاوه قاین متصل شد.

با راه اندازی این پست، ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت پس از پایش متوالی ۷۲ ساعت از طریق سوئیچ گیر‌های به ترانس‌های ۳۳ کیلو ولت واحد احیاء مستقیم متصل می‌شود تا فاز یک مجتمع عظیم فولاد قائنات آماده بهربرداری شود.

پیش از این هم خط گاز مجتمع با حضور استاندار و خط انتقال آب به واحد احیاء با حضور دکتر نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران تست و راه اندازی شد.

 

مرحله اول طرح فولاد قائنات در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه هشتصد هزار تُن هم اکنون بیش از ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

 

این طرح مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در حال اجرا است.

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

 

مراسم رسمی اتصال فولاد قائنات به شبکه برق کشور فردا برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

بازدید سرزده دادستان عمومی مرکز استان خراسان جنوبی از کارخانه کویر تایر/۲-۳

دادستان عمومی مرکز استان خراسان جنوبی و مدیرکل تعزیرات استان به صورت سرزده از کارخانه کویر تایر بازدید کردند.

دادستان مرکز استان در بازدید از کارخانه کویر تایر از خط تولید لاستیک و طرح توسعه این کارخانه بازدید کرد و از نزدیک فعالیت‌ها و تولیدات این مرکز را مورد بررسی قرار داد.
حجت الاسلام نسائی گفت: با توجه به دستورالعمل دادستان کل کشور مبنی بر لزوم نظارت بر تولید و فروش کارخانه‌ها خوشبختانه هیچ مشکلی در این واحد تولیدی مشاهد نشد و برای رفع مشکلات کارگران این کارخانه، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

مدیر کارخانه کویر تایر در حاشیه این بازدید گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه که پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده به مرحله بهره برداری برسد، ۳۲۰ نفر نیروی کار جذب کارخانه خواهد شد.

کمیلی افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد نیاز کشور به لاستیک در این کارخانه تولید می‌شود و حدود ۳۰ درصد از محصولات این کارخانه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

 

 

 

 

 

هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی در نهضت گلخانه‌ای/۲-۳

۱۰۰ میلیارد تومان در نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان گفت: مجموع اعتبار این طرحهزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی در نهضت گلخانه‌ای ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان محقق شده و در زمینه پیشرفت پروژه از لحاظ اعتباری از پیشرفت ۵۵ درصد برخوردار است.

سورگی افزود: تاکنون با ۱۰ پیمانکار قرارداد منعقد شده که در حوزه زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای شهرستان‌ها فعال هستند همچنین ۳۱ مشاور مختلف نیز در این حوزه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پنج شهرک از جمله معابر و گازرسانی برای انتخاب پیمانکار بارگذاری شده است گفت: تاکنون پیمانکار شهرک گلخانه شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سرایان و سربیشه انتخاب و تعیین شده است.

وی افزود: برای شهرک گلخانه شهرستان زیرکوه با اینکه چهار مرتبه فراخون انجام شده، اما هنوز پیمانکار مشخص نشده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون چهار مورد حفاری چاه نیز در شهرستان‌های مذکور نهایی شده که ۲ مورد انجام شده و یک مورد در مرحله انتخاب پیمان و یک مورد نیز پیمانکار مشخص شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پیمانکاران ۵۰ درصد بومی و مابقی غیربومی هستند افزود: مطالعات پنج شهرک به مساحت ۲۵۰ هکتار نهایی شده است و از مرحله انتخاب مشاور عبور کرده‌ایم.

سورگی گفت: پیشرفت مجموع پروژه‌ها از لحاظ اعتباری ۵۵ درصد، به لحاظ اجرایی در شهرک‌هایی که آغاز شده ۲۵ تا ۳۰ درصد و میانگین پیشرفت کل مطالعات نهضت گلخانه‌ای ۶۰ درصد است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده طرح نهضت گلخانه در استان، افزایش قیمت و هزینه‌های اجرای طرح است که باعث افزایش هزینه‌های زیرساخت‌ها و کاهش استقبال پیمانکاران شده است.

 

سورگی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها شاهد استقبال کم پیمانکاران و ورود سرمایه‌گذاران به طرح نهضت گلخانه در استان خراسان جنوبی هستیم.

 

وی گفت: استقبال کم پیمانکاران به ویژه پیمانکار بومی، ورود نکردن سرمایه‌گذار و طولانی شدن بازه انتخاب مشاور و پیمانکار از مشکلات اصلی تاخیر در اجرای طرح نهضت گلخانه در خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

 

تمایل نرگس کاران خوسفی به فروش توافقی تولیدات/۲

شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف تاکنون ۲۵هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان خریداری کرده اند.

مدیر عامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف گفت: با آغاز برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف برای کمک به کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان، خرید توافقی گل نرگس از هفته گذشته آغاز شده وتا کنون ۲۵هزار شاخه از کشاورزان خریداری شده است.

علیرضا اکبری با بیان اینکه هر شاخه گل نرگس از ۷۰۰تا ۹۰۰تومان از کشاورز خریداری می‌شود گفت: با توجه به اینکه سال گذشته تمام مطالبات نرگس کاران پرداخت شده نرگش کاران امسال تمایل بیشتری به تحویل گل نرگسشان به این شرکت دارند.

وی گفت: سال گذشته ۱۳۰هزار شاخه گل نرگس از کشاورزان خریداری و۷۰میلیون تومان به کشاورزان آن‌ها شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار شاخه گل نرگس خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: ۲۴هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گل نرگس است و پیش بینی می‌شود ۱۲میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.

سید حسن رضوی با بیان اینکه ۱۳۰ خانواده در شهرستان مشغول کشت وکار گل نرگس هستند گفت: امسال بیش از ۴میلیارد تومان از محل برداشت گل نرگس عاید کشاورزان خواهد شد.

حریق باغ ویلا در روستای فخرآباد/۴

روشن ماندن کرسی باعث آتش سوزی در یک باغ ویلا در روستای فخرآباد شد.

مسئول آتش نشانی خوسف گفت: ساعت ۷:۵۸ صبح با سامانه ۱۲۵ تماسی مبنی بر انفجار و حریق در باغ واقع در فخراباد -تقاب صورت گرفت.
میرزایی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و حریق را اطفا کردند.
وی علت حادثه را روشن بودن کرسی برقی و زیاد گرم شدن آن عنوان کرد و گفت: حریق به بقیه اتاق سرایت‌ها کرد و وسایل داخل اتاق را کاملا سوزاند.
میرزایی افزود: متاسفانه این ملک بیمه نبوده است.

رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان سربیشه/۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در خصوص مزایای کشت گیاهان دارویی گفت: مصرف بهینه آب و بهره وری بیشتر آب و خاک با کشت گیاهان دارویی، افزایش درآمد کشاورزان، توسعه اشتغال پایدار و توسعه صادرات و جلوگیری از انقراض گونه‌های بومی در معرض خطر با توسعه کشت زراعی این گونه است.

مریم جوادی بایگی از کشت گیاهان دارویی اولویت دار، دارای سازگاری بالا با اقلیم و شرایط منطقه در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی به غیر از زعفران ۳۶۷هکتار است که می‌توان به گل محمدی، زیره سبز، رازیانه، آنغوزه، اسطوخودوس، آویشن، نعنا، کاسنی، زیره سیاه و خارشتر اشاره کرد.

وی گفت: در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید، با ایجاد کارگاه بسته بندی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارگاه‌های خانگی فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان سربیشه امکان پذیر شده است.

نایب قهرمانی نجمه خدمتی در مسابقات بین المللی تیراندازی آنلاین/۷

نجمه خدمتی بانوی تیرانداز خراسان جنوبی، عنوان نایب قهرمانی تفنگ بادی را در مسابقات بین المللی تیراندازی آنلاین به خود اختصاص داد.

رقابت‌های تیراندازی آنلاین در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی آقایان و بانوان با حضور ۱۰۸ ورزشکار از ۷ کشور جهان به میزبانی نمادین کشور سنگاپور برگزار شد.

این رقابت‌ها از دیروز در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی پیگیری شد که در بخش تفنگ بادی بانوان، نماینده کشور سنگاپور اول شد، نجمه خدمتی تیرانداز شایسته کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و دیگر نماینده سنگاپور سوم شد.

 

در این ماده آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده به ترتیب مقام‌های ششم و سیزدهم را کسب کردند.

 

کاروانسرای چهل پایه  طبس در راه ملی شدن/۲

کاروانسرای چهل پایه  خراسان  جنوبی و مجموعه بنا‌های پیرامون آن در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود.

معاون‌ میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: کاروانسرا و مجموعه آثار واجد ارزش آن واقع در شهرستان طبس دارای ویژگی‌های معماری بومی و سنتی مناطق کویری هستند.

علی شریعتی منش افزود: این مجموعه شامل کاروانسرا، آب انبار، پایاب، برج، کوره آجر پزی و هرکدام  از این آثار درخور توجه و مطالعه است.

وی گفت: این بنا هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت داشته و بر اساس بررسی‌های باستان شناسی  و شواهد معماری به دوره صفویه تعلق دارد.

شریعتی منش افزود: اجزای اصلی این اثر شامل سردر و  هشتی ورودی، حیاط، برج، اصطبل، و تاقنما‌های حیاط می‌شود.

 

۸ هزار و ۵۲۰ بسته شیرینی بین نیازمندان در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

۸ هزار و ۵۲۰ بسته شیرینی بین نیازمندان در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هشت هزار و ۵۲۰ بسته شیرینی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان با همراهی یک خیر به مناسبت شب یلدا بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد توزیع می‌شود.

رضا سلم‌آبادی روز شنبه در آیین پویش یلدای مهربانی که در ادامه گام سوم رزمایش کمک مومنانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسوولان با رمز یا زینب (س) برگزار شد افزود: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم کمک‌های مومنانه و در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب (س) ویژه برنامه یلدای مهربانی در استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: اهدای ۱۱۴ سری جهیزیه شامل یخچال، جاروبرقی و لباسشویی با همکاری بنیاد مستضعفان به ارزش یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان و اهدای ۲ هزار و ۸۵ بخاری و آبگرمکن گازی به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جمله کمک‌های پویش یلدای مهربانی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح یلدای مهربانی سه میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان کمک مومنانه بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان توزیع می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*