اخبار خراسان جنوبی / کاهش آمار مبتلایان، تلاش برای اطلاع رسانی را کم نکند

فرماندار قاین

ساخت جامعه از مسیر دانایی و تربیت میسر است/۲

کریمی فرماندار قاین در نشست صمیمی با دانشجویان دانشکده پرستای شهرستان قائنات، گفت: ساخت جامعه از مسیر دانایی و تربیت میسر است.
فرماندار در ادامه، اظهار داشت: اساس پیشرفت و توسعه دانایی است و انسان های خردمند، با اخلاق، مسئولیت پذیر جامعه ای امن تر، پیشرفته تر و سعادت مند تری خواهند ساخت.

فرماندار در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک روز دانشجو، گفت: دانشگاه همواره پیشگام در آزادی خواهی و استقلال طلبی بوده است و دانشگاه سنگر اصلی مقاومت است.

 

 

 

کاهش آمار مبتلایان، تلاش برای اطلاع رسانی را کم نکند/۲-۳

    
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کاهش های مقطعی آمار مبتلایان به کرونا نباید تلاش ما را در حوزه اطلاع رسانی کم کند و یا عادی انگاری شرایط رواج یابد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ناصر نبی زاده با بیان این که نرخ مبتلایان در استان به میانگین کشوری نزدیک شده است ، اضافه کرد: آمار نشان از رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی دارد، لذا ضمن قدردانی از مردم استان و همراهی اصناف ،  امیدواریم رعایت این موارد تا زمان کاهش بیماری ادامه یابد.
وی به موارد مطرح شده در جلسه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: استمرار گسترده تر فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغاتی، شناسایی نقاط آسیب زا و همکاری با طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از جمله تاکیدات استاندار برای کمیته اطلاع رسانی بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از جامعه مطبوعاتی و رسانه ای  به دلیل همکاری ویژه در خصوص اطلاع رسانی محدودیت های جدید قدردانی کرد و ادامه داد: در یک هفته اول آذرماه ۵۳۶ خبر و گزارش توسط ۴ نشریه ، ۲ پایگاه خبری و یک خبرگزاری تولید شده است.
نبی زاده با بیان این که ۴۴ پوستر، موشن گرافی، کلیپ و مطالب آموزشی در قالب رپرتاژ با همکاری روزنامه ها نیز منتشر شده است، اضافه کرد:  ۷۷۰ متر مربع تبلیغات محیطی در شهرستان ها نیز انجام گرفته است.
به گفته وی علاوه بر نصب بنر، اطلاع رسانی چهره به چهره توسط آمران سلامت و اهدای ماسک نیز در شهرستان ها صورت پذیرفت، همچنین  هنرمندان قاین به صورت نمادین با اجراهای تک نفره نمایشی ، اطلاع رسانی های لازم را به مردم انتقال دادند.
مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ارسال ۴۸۸ هزار پیامک اطلاع رسانی توسط دستگاه های اجرایی طی یک ماه گذشته به کارمندان و جامعه هدف اشاره کرد و گفت: به طور کلی کاهش های مقطعی آمار مبتلایان نباید تلاش ما را در حوزه اطلاع رسانی کم کند.

نبی زاده تصریح کرد: با تغییر رنگ بندی شهرستان ها ، وظیفه کمیته در اقناع سازی مردم گسترده تر می شود و باید تلاش کنیم تا وارد پیک های زمستانی و افزایش های چشم گیر بیماری نشویم.

 

 

 

 

طرح لاله های روشن زمینه ساز بلوغ فکری دانش آموزان/

اجرای طرح لاله های روشن به یاد۴۳۵شهیددانش آموزومعلم

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح ملی لاله های روشن در استان زمینه ساز بلوغ فکری و اندیشه اعتقادی و عشق به کمالات در دانش آموزان می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، افزود: جوانان و نوجوانان دانش آموز بهارستان علم و ادب در موقعیت های حساس تاریخ انقلاب و بر خلاف سن کمشان، هر کجا که احساس تکلیف کرده اند در خط مقدم قرار گرفته و می گیرند.

وی، آموزش و پرورش تمام ساحتی کودکان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر استان را رسالت مهم نظام تعلیم و تربیت در خطه قهستان زمین دانست و تصریح کرد: اگر استعداد های بالقوه دانش آموزان به موقع شناسایی، کشف، هدایت شود؛ و بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی چه در کلاس های حضوری و چه در فضای مجازی آموزش ببینند، می توانیم شاهد خلق سلیمانی های متعددی در عرصه های دفاعی، هسته ای، بهداشتی، سیاسی، عقیدتی و علمی باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ترور ناجوانمردانه دانشمندشهید فخری زاده به دست دول تروریسم آمریکا و اسرائیل و با همکاری مزدوران منطقه ای و منافقین داخلی، عنوان کرد: راه رشد و تعالی دانش آموزان در مدرسه هموار شده و از این فضای مقدس اوج می گیرند و به اسطوره های علمی، ادبی، دفاعی و هسته ای، در آسمان ایران اسلامی تبدیل می شوند.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی،ادامه داد: طرح ملی لاله های روشن در مرحله دوم به تبیین راه و سیره عملی ۴۳۵ معلم و دانش آموز شهید خراسان جنوبی برای بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز دخترو پسر دوره های مختلف تحصیلی در قریب یک هزار آموزشگاه استان می پردازد.

به گفته واقعی، لازمه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است که برای نهادینه شدن آن باید طرح ملی لاله های روشن به یک برنامه پایدار تبدیل شود.

بازدید مدیر کل از ۲۰ مدرسه صفر مرزی نهبندان/ معلمانی که ایثار تدریس می کنند و مشق عشق می نمایند/۲-۳

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی درسفریک روزه به شهرستان کویری نهبندان،از۲۰ مدرسه نقطه صفر مرزی این شهرستان بازدید؛ و مسائل آموزش و پرورشی این مدارس را بررسی نموده،با معلمان و دانش آموزان مرز نشین این سامان به گفتگو نشست.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ محمد علی واقعی در تداوم روند بررسی مسائل آموزشی و پرورشی شهرستان های استان، این بار به شهرستان کویری نهبندان سفر کرد و  از نزدیک در جریان روند فرایند یاد دهی و یاد گیری دانش آموزان دختر و پسر دوره های نختلف تحصیلی روستاهای خواجه دشتی، سموری دغال،محمدآباد دغال،چاه شهند،حسن چاری، طبسین بالا و پایین، بندان و خوانشرف قرار گرفت.

وی، در این بازدید با بیان این مطلب که معلمان مرزنشین خطه کویری نهبندان علی رقم جهاد همیشگی با سپاهیان جهل و طبیعت خشن این دیار، در شرایط سخت کرونا ایثا تدریس می کنندو مشق عشق می نمایند، اظهار کرد: تعلیم و تربیت فرزندان معصوم این سامان اولویت زندگی معلمان است و با وجود همه مشکلات و کمبودها، هیچگاه تعطیل بردار حتی در این  روزهای کرونایی نبوده و نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از معلمان این خطه ی کویری به عنوان معلمان،پیامبران صبور و خستگی ناپذیر آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: پدران و مادرای مهربانب بی ادعا یی  که  تا امروز  با جهاد چلچراغ علم آموزی را در گوشه و کنار روستاها و شهرهای نهبندان روشن نگه داشته و بدون هیچ چشم داشتی، در این روزهای کرونایی با وجود همه سختی ها و کمبودها، آموزش دانش آموزان را به روش های مختلف دنبال می کنند تا یادگیری فرزندان این مرز و بوم تحت هیچ شرایطی متوقف نشود.

به گفته واقعی؛ معلم در وادی تعلیم و تربیت عاشقی است که در راه کمال و سعادت دانش آموزان بهارستان تعلیم و تربیت مشق عشق می کند و این راه هرگز  هموار نبوده و نیست.

نشست تخصصی رعایت حقوق کودکان با نیازهای ویژه در فردوس/۲

مرکز فرهنگی و هنری کانون فردوس، نشست تخصصی رعایت حقوق کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه در جامعه را در پنجمین روز از هفته گرامیداشت معلولان با حضور علی اصغر حیدر آبادی کارشناس مسئول واحد توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان فردوس به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این نشست که با حضور مربیان، اعضای نونگاه و نوجوان این مرکز برگزار شد، حیدرآبادی  به بیان انواع معلولیت‌ها پرداخت و به نمونه‌هایی از آن در جامعه با آن مواجه می شویم  و رعایت حقوق این افراد در جامعه‌ اشاره کرد.

وی کمک به هم نوع و افراد دارای معلولیت را در فرهنگ ایرانی و اسلامی یک ارزش دانست و افزود:  مهم است که در نحوی برقراری ارتباط  با افراد دارای معلولیت با صبر، حوصله، مهربانی و البته شیوه های درست این کار را انجام دهیم .

این کارشناس با ذکر مصادیقی به حاضرین در این نشست توصیه کرد: لازم است که درخواست‌های کمک  به افراد با نیاز ویژه، مودبانه و صبورانه مطرح شود یا برای برقراری ارتباط ، علاوه بر ارتباط چشمی مناسب، خوب گوش دهیم و واضح صحبت کنیم، به حوزه سوال‌های شخصی در خصوص معلولیت آنها ورود پیدا نکنیم  و با تغییر نگاه خود به این مورد توجه داشته باشیم که افراد با نیازهای ویژه در کنار محدودیت‌هایی که دارند افرادی توانمند و با ظرفیت هستند.

حیدر آبادی در بخش صحبتهای خود به  معرفی نمونه هایی از افراد موفق جامعه در حوزه های علمی و ورزشی و… پرداخت به سوالات اعضا در خصوص نحوی ارتباط با افراد با نیازهای ویژه پاسخ گفت.

گفتنی است این نشست همزمان با ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۹ و در پنجمین روز از هفته گرامی‌داشت معلولان، به منظور رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، به صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری مسابقات مجازی ساندای بانوان، در خراسان جنوبی

برگزاری مسابقات مجازی ساندای بانوان، در خراسان جنوبی

برترین های مسابقات ووشوی مجازی استان رشته ساندای بانوان، معرفی شدند‌

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی،پرونده مسابقات قهرمانی ووشو مجازی بانوان خراسان‌جنوبی در بخش ساندا با معرفی برترین‌ها بسته شد. در این رویداد ورزش استانی ۶۵ بانوی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال ووشوکار طی ۱۵ روز به رقابت پرداختند. در بخش نونهالان مسابقات ووشوی مجازی قهرمانی بانوان خراسان‌جنوبی ستایش هژبری بر سکوی نخست ایستاد و در رده نوجوانان نیز مهلا محمدزاده مقام اول رقابت‌ها را بدست آورد و ورزشکاران دیگری حائز رتبه نشدند. فاطمه قربانی و یگانه بهرامی‌نژاد بر سکوی اول مشترک و آسیه سپاهی مقام نایب قهرمانی رده جوانان این رقابت‌ها را کسب کردند، در رده سنی بزرگسالان نیز فاطمه طالبی، الناز بهرامی‌نژاد و فائقه سنجری مقام‌های اول تا سوم را کسب نمودند.

بازداشت حیوان آزار و عامل ترویج خشونت در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از بازداشت فرد حیوان آزار و عامل ترویج خشونت در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمد‌پور گفت: کارشناس پلیس فتا شهرستان فردوس در پایش دستگیری حیوان آزار و عامل ترویج خشونت در اینستاگرامفضای مجازی، صفحه اینستاگرامی را شناسایی کرد که در آن، ویدئوی حیوان آزاری منتشر شده بود که با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این ویدئو فردی اقدام به بستن طناب به سر یک قلاده شغال و کشیدن با خودرو تا کشته شدن حیوان کرده بود که با بررسی کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردوس این فرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: متهم به این اقدام غیر انسانی و خشن خود اعتراف کرد و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ محمد‌پور با بیان اینکه حیوان آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه ممنوع است و مرتکب یا مرتکبان، به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهند شد از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

 

افق توسعه از محور صفر مرزی/ پیشرفت ۷۰ درصدی جاده ترانزیتی ماهیرود

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پیشرفت۷۰ درصدی پروژه احداث محور ترانزیتی ماهیرود به فراه افغانستان خبر داد و گفت: ظرفیت های مرزی افق روشن توسعه استان است.

وحید داعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه احداث محور میل ۷۸ یا همان ماهیرود به ولایت فراه افغانستان یکی از پروژه‌های برون مرزی است که بیش از هر کس تجار و صادرکنندگان و همچنین رانندگان ترانزیتی منتظر اتمام آن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان‌کرد: این پروژه به طول ۱۲۰ کیلومتر از پایانه مرزی ماهیرود آغاز و تا مرکز استان فراه افغانستان ادامه می‌یابد.

داعی با اشاره به اینکه تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور همسایه، بهبود کریدورهای ترانزیتی شمال – جنوب، کاهش مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده‌ای و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شبکه حمل و نقل جاده‌ای از جمله اهداف کلان این پروژه است.

وی با بیان اینکه طول مورد بهره‌برداری از این پروژه تاکنون ۶۴ کیلومتر است، افزود: طول در دست اجرا نیز ۵۷ کیلومتر است و تا کنون ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار مصوب برای این پروژه مهم در قانون بودجه سال ۹۸ حدود ۷۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: در بودجه سال ۹۹ نیز برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

داعی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار ارزی به پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان ۵۰۰ هزار یورو بوده است، اظهار کرد: میزان اعتبار ارزی تخصیص داده شده از طرف شورای عالی امنیت ملی به این پروزه نیز دو میلیون یورو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل این پروژه ۳,۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

داعی با بیان اینکه در سال ۹۹ برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۹۷ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: این پروژه طول ترانزیت کالا به کشور افغانستان را ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

نایب‌قهرمانی دارتر خراسان‌جنوبی در مسابقات کشوری/ برترین‌های ووشوی استان معرفی شدند

در مسابقات قهرمانی دارت آنلاین بنیاد شهید کشور زهرا امیرآبادی‌زاده به مدال نقره رسید و برترین‌ بانوان ووشوکار خراسان‌جنوبی معرفی شدند.

اخبار ورزشی| نایب‌قهرمانی دارتر خراسان‌جنوبی در مسابقات کشوری/ برترین‌های ووشوی استان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در مسابقات دارت آنلاین قهرمانی بنیاد شهید کشور زهرا امیرآبادی‌زاده با گردن آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد، دارترهای خراسان رضوی و البرز رتبه‌های اول و سوم را به‌دست آوردند.

راهیابی دارترهای نوجوان خراسان جنوبی به مرحله گزینشی تیم ملی

در هفدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین جوانان پسرکشور (اداک) به میزبانی استان خراسان‌شماِلی با شعار «ما ماسک می‌زنیم» ورزشکاران خراسان‌جنوبی خوش درخشیدند.

در این ماراتن ملی که قریب به ۱۰۰ دارتر سیبل رقابت‌ها را نشانه رفتند امیرمحمد رضایی و امیرحسین رزاقی با راهیابی به جمع هشت نفر پایانی رقابت‌ها برغم شایستگی در مقابل حریفان نتیجه را واگذار و به مقام پنجم مشترک مسابقات رضایت دادند.

طبق اعلام انجمن دارت کشور چنانچه رضایی و رزاقی جایگاه فعلی خود حفظ کنند به اولین اردوی تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات جهانی دعوت خواهند شد.

محمدمهدی علیزاده، محمد رهام حیدری، امیر محمدرضایی و حمیدرضا عباسی دیگر دارترهای نوجوان خراسان‌جنوبی در هفدهمین دوره مسابقات دارت آنلاین به رقابت پرداختند.

معرفی برترین‌ بانوان ووشوکار خراسان‌جنوبی

پرونده مسابقات قهرمانی ووشو مجازی بانوان خراسان‌جنوبی در بخش ساندا با معرفی برترین‌ها بسته شد.

در این رویداد ورزش استانی ۶۵ بانوی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال ووشوکار طی ۱۵ روز به رقابت پرداختند.

در بخش نونهالان مسابقات ووشوی مجازی قهرمانی بانوان خراسان‌جنوبی ستایش هژبری بر سکوی نخست ایستاد و در رده نوجوانان نیز مهلا محمدزاده مقام اول رقابت‌ها را بدست آورد و ورزشکاران دیگری حائز رتبه نشدند.

فاطمه قربانی و یگانه بهرامی‌نژاد بر سکوی اول مشترک و آسیه سپاهی مقام نایب قهرمانی رده جوانان این رقابت‌ها را کسب کردند، در رده سنی بزرگسالان نیز فاطمه طالبی، الناز بهرامی‌نژاد و فائقه سنجری مقام‌های اول تا سوم را کسب نمودند.

 

 

 

 

بهره برداری از ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال

۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان قاینات به بهره برداری رسید تا تعداد این ایستگاه‌ها در خراسان جنوبی به ۱۴۸ ایستگاه برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این ایستگاهها با حضور استاندار ,و نماینده مردم شهرستانهای قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی امروز در روستای خنجوک به نمایندگی از ۵ ایستگاه بهره برداری از ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتالفرستنده دیجیتال دیگر در بخش مرکزی قاینات افتتاح شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: این ۶ ایستگاه، جمعیت بیش از ۵ هزار نفری ۹ روستا‌های خنجوک، بزن آباد، کلی، خرم آباد، تجن، خونیک تجن، گل گنج، شهرک قدس و خشک را پوشش می‌دهند.

آینه دار افزود: این ایستگاه‌های دیجیتال با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان صداوسیما و استانداری خراسان جنوبی راه اندازی شده است که جمعیت زیرپوشش آن از ۲۲ شبکه رادیویی و ۲۲ شبکه تلویزیونی بهره‌مند شدند.

 

با بهره برداری از شش ایستگاه فرستنده دیجیتال، درصد پوشش شبکه‌های دیجیتال در شهرستان قاینات به ۹۲ درصد و در استان نزدیک به میانگین کشوری رسیده است.

 

 

 

 

تولید سالانه ۹۰ تن ماهی در سربیشه

سالانه بیش از ۹۰ تن ماهی در استخر‌های دومنظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی سربیشه تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرجهاد کشاورزی سربیشه گفت: شهرستان سربیشه دارای ۱۷ عدد استخرتولید سالانه 90 تن ماهی در سربیشهدومنظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی فعال با تولید ۸۹.۹ تن ماهی گرم آبی و ۳ تن ماهی سردآبی در سال بوده که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.
مریم جوادی افزود:  پرورش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در شهرستان سربیشه آغاز و در استخری به مساحت دو هزار و  ۲۵ متر مربع (با ظرفیت تولید ۱۵ تن در سال) با رهاسازی تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی تمام نر تیلاپیا به صورت رایگان توسط جهاد کشاورزی توزیع شد که پیش بینی می شود از این تعداد ماهی تیلاپیای رها سازی شده حدود ۴ تن ماهی برداشت شود.
وی گفت: تیلاپیا جزء ماهیان گرمابی بوده و در مزارع کشور‌های مختلف با اقلیم گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش داده می‌شود و مانند ماهی کپور، ماهی ایده آلی برای پرورش است.
جوادی بایگی افزود: این ماهی در برابر بیماری‌ها مقاوم بوده و دارای رشد سریع و دارای استعداد تراکم پذیری بوده و در تغییرات کیفیت از آب شیرین تا لب شور قابلیت رشد دارد.
مدیر جهادکشاورزی سربیشه گفت: دوره پرورش تیلاپیا از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز بوده و دمای مطلوب برای پرورش آن ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.

ثابت ماندن عدد فوتی‌های جدید در سومین روز متوالی

در شبانه روز گذشته، همانند دور گذشته ۳مورد فوتی جحدید ناشی از بیماری کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار و گفت: با ثبت ۳مورد فوتی جدید در ۲۴ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۶۴۸نفر رسید.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۴۵بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها پذیرش شدند و در همین مدت ۴۴بیمار شامل ۱۴بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

تا کنون از ۳۱هزار و ۱۴۸آزمایش انجام شده در خراسان جنوبی، جواب آزمایش ۱۳هزار و ۴۹۹نفر مثبت شده است.

شناسایی ۹۸بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۹۸بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با شناسایی ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبیبیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۲۷آزمایش انجام شده در استان ۹۸آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۹۸مبتلای جدید به کرونا، ۱۸نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۸۰نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۸مورد در بیرجند، ۷مورد فردوس، ۱۴مورد طبس، ۹نفر از قاین، ۱۳نفر از نهبندان، ۷نفر از درمیان، ۱۳نفر از سرایان، ۱۰نفر از زیرکوه، ۵نفر از خوسف و ۲نفر از سربیشه هر کدام ۳مورد شناسایی شد و شهرستان بشرویه مورد مثبتی نداشته است.

وی گفت: هم اکنون ۲۳۷بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۳۷نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۱بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۱نفر و خیم است.

وی گفت: در مجموع ۳۱هزار و ۱۴۸مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۳هزار و ۴۹۹مورد مثبت شد.

مصدوم شدن ۱۱۷ کودک در تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی مطرح کرد: از ابتدای امسال ۱۱۷ کودک زیر ۷ سال در تصادفات درون شهری استان مصدوم شده اند.

سرهنگ علیرضا عباسی گفت: برخی والدین از روی محبت یا سهل انگاری کودکان خود را در هنگام رانندگی در صندلی جلو نشانده یا در آغوش می‌ گیرند.
وی افزود: صندلی کودک ایمنی کودک را تضمین می‌ کند.

اجرای طرح ناظران سلامت هلال احمر در خراسان جنوبی

طرح ناظران سلامت هلال احمر در خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اهمیت اجرای دقیقاجرای طرح ناظران سلامت هلال احمر در خراسان جنوبی پروتکل‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، گفت: در این راستا طرح ناظران سلامت در  استان آغاز شده و تا پایان آذر  ادامه دارد.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه این طرح در قالب همکاری اعضای جوانان هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می‌شود، افزود: هنچنین این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح اماکن عمومی و گروه‌های شغلی فعال اجرا می‌ شود.

رضایی از فعالیت ۲۰۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر دراین طرح خبر داد و گفت: ۵۰ تیم متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مراکز اداری، تجاری و عمومی سرکشی کرده و روند بازرسی‌ها را برابر دستورالعمل به شبکه بهداشت و هلال احمر گزارش می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در صورت استمرار عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، مراتب برای اعمال دستورالعمل‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفین برخورد می‌ شود.

وی از اصناف و شهروندان خواست: با رعایت باید‌ها و نباید‌های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در کنترل و مهار ویروس کرونا مدافعان سلامت را یاری کنند.

طرح ناظران سلامت هلال احمر در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح ناظران سلامت هلال احمر در سطح استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی با اشاره به اهمیت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: در این راستا طرح ناظران سلامت در سطح استان از ابتدای این هفته آغاز شده و تا پایان آذر ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب همکاری اعضای جوانان هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می‌شود افزود: این طرح با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح اماکن عمومی و گروه‌های شغلی فعال اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت ۲۰۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر در این طرح خبر داد و گفت: ۵۰ تیم متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر و نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مراکز اداری، تجاری و عمومی سرکشی کرده و روند بازرسی‌ها را برابر دستورالعمل به شبکه بهداشت و هلال احمر گزارش می‌دهند.

رضایی ادامه داد: در صورت استمرار عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، مراتب جهت اعمال دستورالعمل‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفین برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از اصناف و شهروندان خواستاریم با رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در کنترل و مهار ویروس کرونا مدافعان سلامت را یاری کنند.

تاراج سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی با طعم خام فروشی / سنگ‌های باارزشی که مُفت فروخته می‌شود

تاراج سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی با طعم خام فروشی / سنگ‌های باارزشی که مُفت فروخته می‌شود

گروه استان‌ها- یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی وجود معادن غنی و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که متأسفانه به صورت خام فروشی به تاراج می‌رود و یا توسط دلالان و به صورت کیسه‌ای به سایر استان‌ها و خارج کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجود معادن غنی از سنگ‌های قیمتی در خراسان جنوبی ظرفیتی مدفون شده است که در سال‌های اخیر اگر چه قدم‌های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی و اشتغالزایی در این حوزه برداشته شده، اما همچنان نیازمند حمایت است.

داستان استخراج و فروش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان چند سکانس دارد که تلاش شده در این گزارش به بخشی از ابعاد پرداخته شود.

سکانس اول: داستان از آنجا آغاز می‌شود که تا جایی که چشم کار می‌کند خاک و سنگ است آن هم سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که ارزش زیادی دارند. شهرستان فردوس، سه قلعه و زیرکوه و خور زیباترین سنگ‌های شجر دنیا را در خود جای داده است.

با یک دست کیسه و در دست دیگر بیل کوچی دارد و در دل بیابان به دنبال جمع کردن سنگ است. نیاز نیست کیلومترهای زیادی را بپیماید. آنقدر سنگ‌های زیبا و خوش رنگ دور و برش زیاد است که کار جمع‌آوری را برایشان آسان کرده است و وقتی کیسه‌اش پر می‌شود راهی خانه می‌شود.

بیشتر بخوانید

وقتی از او می‌پرسیم این سنگ‌ها را برای چه جمع می‌کنید؟ لبخندی می‌زند و می‌گوید: دقیق نمی‌دانم نام این سنگ‌ها چیست اما هرچه هست نان سفره زندگی‌مان می‌شود. این سنگها را درون حیاط خانه‌ام روی هم می‌ریزم تا آخر هفته  یکی می‌آید و همه را از من خریداری می‌کند پول خوبی هم برایش پرداخت می‌کند.

علی اکبر که سال‌های زیادی از عمرش را با جمع‌آوری سنگها از دل بیابان گذرانده است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: اطراف روستای ما پر از این سنگ‌های خوش رنگ و زیبا است و کافی است یک تیشه برداریم و آنها را از دل زمین جدا کنیم.

وی افزود: روزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو سنگ پیدا می‌کنیم و این سنگ‌هایی که توسط اهالی روستا جمع‌آوری می‌شود آخر هر هفته توسط دلالان مشخص از ما خریداری می‌شود.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: ۷۰۰تن  سنگ قیمتی و نیمه قیمتی دارم و ۲ تن را با قیمت کیلویی ۴ هزار تومان فروختم.

سکانس دوم: در یک اتاق نسبتا کوچک با دستگاهی که در مقابلش قرار دارد به صورت دقیق سنگی زیبایی که در دستانش قرار گرفته را برش می‌دهد و هر از گاهی نگاهی بر اطراف سنگ می‌اندازد و برش‌ها را بررسی می‌کند.

با صدای دستگاه نماهنگ کار و تلاش همراه با تولید از همان اتاق کوچک احمدآقا به گوش می‌رسد که امروز تبدیل به کارگاه کوچکی برای او شده است.نماهنگی که می‌گوید در این روزها چرخ زندگی احمد آقا در جریان است و گوهر تراشی، نانی برای سفره‌اش شده است.

آری حکایت گوهر تراشی حکایت نان درآوردن از دل سنگ است. گوهر تراشی هنری برای تجلی و خلق زیبایی هاست. زیبایی‌هایی که در طبیعت پیرامون ما خداوند قرار داده و کافی است از آنها به درستی استفاده کنیم و آنها را به خوبی ببینیم.

احمدآقا در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: گوهر تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را تبدبل به گوهر می‌کند.

وی افزود: این هنر خلق اثری ماندگار است که فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال فراهم کرده است هرچند شغلش نیمه وقت است اما درآمد نسبی خوبی دارد.

این گوهر تراش فردوسی که هنر را نزد یکی از اساتیدش در فردوس آموخته معتقد است: افراد می‌توانند بعد از آموزش در این حرفه وارد بازار کار شوند و مواد اولیه در دسترس ما قرار دارد و با وجود مواد اولیه ۹۰ درصد سود کار نصیب فرد می‌شود.

این جوان موفق فردوسی که خام فروشی را از بزرگترین سدهای پیش روی توسعه این صنعت می‌داند گفت: باید جلوی خام فروشی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی گرفته شود که برای این امر نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

سکانس سوم: نمی‌داند حرفه‌ام خبرنگاری است چه بسا اگر بداند خبرنگارم حاضر نخواهد شد سؤالاتم را پاسخ دهد.

او دلال سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که آنها را به صورت فله از مردم محلی خریداری کرده و به صورت گونی به دیگر دلالان در استان‌های مجاور می‌فروشد.

وی معتقد است در استان خراسان جنوبی ظرفیت برای فراوری این سنگها وجود ندارد پس بهتر است آن را به استان‌هایی ارسال کنیم که بتوانند به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

خراسان جنوبی که از آن به عنوان بهشت معادن ایران و قطب سنگ یاد می‌شود سنگ‌های قیمتی با تنوع زیادی دارد.

گوهر تراشی نیز هنری است که سنگها را به نگین و جواهر تبدیل می‌کند. یکی از کارآفرینان فردوسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: برخی معتقدند کار نیست و منتظر هستند از جانب غیب برایشان کار اداری فراهم شود اما من معتقدم اگر دنبال کار باشیم وجود دارد به عنوان مثال در برخی از بیابان‌های خراسان جنوبی سنگ‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم آنها را تبدیل به هنری زیبا و پر سود کنیم.

وی افزود: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یکی از ظرفیت‌های غنی و کمتر دیده شده‌ خراسان جنوبی است که اگر خام فروشی نشود و چرخه فرآوری آن کامل شود به اقتصاد کشور رونق می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی نیز بارها خام فروشی را منع کرده و گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعدادهای معدنی و واحدهای تولیدی صنعتی جزو استان‌های ویژه است.

وی ادامه داد: با وجود امنیت سرمایه گذاری، مرز فعال و مزیت‌های منحصر به فرد استان، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: باید با معرفی هرچه بیشتر مزیت‌های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه گذارانی برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران، ضمن ایجاد رونق و جهش در تولید استا، ارزش افزوده فراوانی را هم به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی، خام فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و اظهار داشت: با خام فروشی، ذخایر و داشته‌های استان ارزش افزوده‌ای عاید منطقه نمی‌شود در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول کسب خواهد شد.

وی بیان کرد: در جریان فرآوری هر محصول از مرحله استحصال تا تولید مصنوعات مرتبط، واحدهای تولیدی کوچکی فعال می‌شوند که در اشتغالزایی و ایجاد درآمد سهم بسزایی دارند.

آری باید قدر گوهرهایمان را بدانیم و به آسانی از دستشان ندهیم. در کشور ما ۷۰ نوع سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی وجود دارد که اگر استخراج و فراوری آن به خوبی مدیریت شود می‌توانیم سهم بیشتری از بازار جهانی گوهرسنگ‌ها داشته باشیم. به امید روزی که خام فروشی محصولات معدنی خراسان جنوبی تعطیل شود و صنعت فرآوری این محصولات به رونق و توسعه استان کمک کند که این مهم همت و تلاش مسئولان و حمایت بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.

 

 

 

 

 

رفع مشکلات مرزی استان خراسان جنوبی برای توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد

رفع مشکلات مرزی استان خراسان جنوبی برای توسعه صادرات در دستور کار قرار گیرد

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه گاهی با هم همدل نیستیم و اگر همدل نباشیم به ضرر مردم تمام می‌شود گفت:رفع مشکلات مرزی استان باید برای توسعه صادرات و اقتصاد استان رقم خورد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خسروی اسفزار پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران کل سابق و جدید گمرک خراسان جنوبی اظهار داشت: همه باید در مسائل شخصی و اجتماعی برای بعد تکامل بکوشیم تا ضرر نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت در جامعه ضروری است افزود: اختلافات برای تعیین دولت تا قبل از مرحله انتخابات پذیرفتنی است اما پس از تعیین دولت، باید همدلی‌ها وجود داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  متاسفانه گاهی شاهد همدلی‌ها نیستیم که این موضوع به مردم ضربه خواهد زد.

بیشتر بخوانید

خسروی با بیان اینکه معمولا اگر در رده‌های بالای کشور همدلی وجود داشته باشد در رده‌های پایین هم شاهد آن خواهیم بود گفت:  این همدلی باید در بدنه کشور اجرا شود تا به نفع همه مردم باشد اما مشاهده می‌شوده در کلان کشور همدلی وجود ندارد. مسئولان در خراسان جنوبی باید به نفع مردم و نظام با هم همدل باشند چرا که دست خدا با جماعت است و هر کس در این مسیر تلاش کند بهره‌مند خواهد شد.

وی بر رفع مشکلات مرزی استان برای توسعه صادرات و اقتصاد استان تاکید کرد و گفت: مدیرکل سابق گمرک باید اطلاعات و دانسته‌های ارزشمند خود را در اختیار مدیرکل جدید قرار دهد تا شاهد رسیدگی بهتر به مشکلات و حل امور باشیم.

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: آنچه که تاکنون در حوزه گمرک و مرز استان اتفاق افتاده نتیجه تلاش و همراهی همه مسئولان بوده است.

خاشی افزود: تشکیل کارگروه‌های متعدد توسط نماینده مجلس بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه تصمیم حرکت دلسوزانه برای مردم بسیار جدی است حمایت نماینده به عنوان صدای مردم می‌تواند موثر باشد

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات انجام شده طی ۹ سال اخیر توسط گمرک بر اساس ضرورت بوده است بیان کرد: صادرات کالا از مبادی استان در سال ۹۱، ۱۰۰ میلیون دلار بوده و طی سالهای اخیر حجم این کالاها حدود ۳۰۰-۴۰۰ هزار تن بوده که توسط ۳۰-۴۰ دستگاه کامیون انجام شده است.

خاشی تصریح کرد: طی هشت ماهه امسال حدود ۲٫۵ میلیون تن کالا  توسط ۹۴۰دستگاه کامیون از مرز خارج و صادر شده که این میزان تا پایان سال حتما به ۳ میلیون تن هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه رونق مرز از یک طرف به تصمیمات طرف افغان هم بستگی دارد بیان کرد: همانطور که طرف افغان در سال گذشته صادرات ۴ قلم کالای اساسی از جمله سوخت، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سیمان را به مدت ۴ ماه محدود کرد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر صادرات ما گذاشت.

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی تصریح کرد: کار مرز دو جانبه است و کسی نمی‌تواند برای افزایش صادرات و رونق تصمیم قاطع بگیرد، چون ۵۰ درصد تصمیمات مربوط به طرف افغان است.

خاشی بیان کرد: در مجموع کاری که در گمرکات استان و مرز ماهیرود انجام می‌شود ۲۰ درصد مربوط به استان و ۸۰ درصد برای سایر استان‌های کشور است به همین دلیل و با توجه به اینکه بیشتر خدمات مرز ملی است انتظار است تا مسئولان کشوری نگاهشان به مرز خراسان جنوبی ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مشکلات ما در مرز نبود دستگاه ایکس ری است اظهار داشت: اگر همراهی بیشتری با اداره کل گمرک استان می‌شد اکنون این مشکل حل شده بود.

خاشی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا عقب ماندگی‌ها جبران شود اظهار داشت: مدیر یک نفر است اما اگر از کلان کشور استاندار و سایر نمایندگان مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند کاری را از پیش ببرد اما اگر چوب لای چرخ گذاشته شود کاری درست نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۵۴/ ع

 

 

 

فاز اول مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول پروژه فولاد قاینات و واحد احیا یا همان آهن اسفنجی دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری رسمی از پروژه تزریق گاز این مجتمع افزود: فولاد قاینات، بزرگترین پروژه صنعتی استان خراسان جنوبی است که بعد از تغییر و تحولات چندین باره، به بخش دولتی سپرده شد و خوشبختانه شتاب گرفت.

وی بیان کرد: به بهره‌برداری رسیدن فولاد قاینات یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های استان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این پروژه ضمن ایجاد اشتغال قابل توجه، سبب کاهش نرخ بیکاری شده و به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد.

وی افزود: در تامین آب، برق و گاز پروژه مشکلاتی وجود داشت که با تلاش‌های مدیران استان، پیگیری نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان پروژه، برطرف شد.

ملانوری اظهار داشت: مشکل آب که رفع و گاز امروز به پروژه تزریق شد، پست برق هم تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با شتابی که در روند اجرای کارها شاهدیم ان شاء الله فاز اول پروژه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم استان از عایدات این مجتمع منتفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که فاز دوم هم تا پایان سال آینده به نتیجه برسد.

 

 

عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در قاینات آغاز شد

بیرجند – ایرنا – عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه روز سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده این شهید والامقام در شهرستان قاینات آغاز شد.

به گزارش ایرنا کلنگ احداث یادمان شهید محمود کاوه از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سه راهی روستای بیهود – ورودی روستای گریمنج به زمین زده شد تا در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به شهرستان قاینات سفر کرده است، در این آیین گفت: شهدا الگوهای بسیار خوبی برای ما در زندگی اجتماعی و شخصی هستند.

حمید ملانوری بر جایگاه ارزشمند شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: شهدا در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشتند.

وی به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص شهدا اشاره کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد این بزرگواران، کمتر از شهادت نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شخصیت‌هایی همچون باکری‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها و کاوه‌ها کم‌نظیرند، گفت: این عزیزان الگوهای نسل امروز هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم اقدامات امروز ما در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا باعث شود این عزیزان در ذهن نسل‌های آینده به عنوان الگوی برتر ماندگار شوند و روح شهدا کمک حال ما در خدمت به مردم باشد.

المان شهید کاوه بنا به طرح اولیه در ابعاد ۱۰ متر در ۱۰ متر و به ارتفاع هشت متر اجرا می‌شود و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شده است.

با توجه به اینکه محل درنظر گرفته شده برای نصب این المان در محدوده زمین‌های کشاورزی گریمنج بود، اهالی این روستا، زمین‌های خود را برای اجرای پروژه اهدا کردند.

یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲، شهریور امسال با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، خانواده شهید کاوه، جمعی از مسوولان و مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

شهید محمود کاوه متولد یکم خرداد ۱۳۴۰ است و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

کرونا ۲۶ میلیارد تومان به باشگاه‌های ورزشی خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باشگاه‌های ورزشی استان در مدت ۱۰ ماه که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، ۲۶ میلیارد تومان خسارت دیدند.

حسن عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که شیوع ویروس کرونا، آنها را تحت تاثیر قرار داد و برای مدتی تعطیل شدند.

وی بیان کرد: باشگاه‌های ورزشی از زمان شیوع کرونا، خسارت‌های مالی زیادی را متحمل شدند و درآمد مالکان این باشگاه‌ها و مربیان ورزشی به شدت کاهش و برخی اماکن به صفر رسید.

عزیزی با بیان اینکه اقداماتی را برای جبران خسارات باشگاه‌های ورزشی در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: با رایزنی با بانک‌های مختلف یک بسته ۴۰۰ میلیون تومانی تسهیلات با نرخ‌های بازپرداخت متفاوت از قرض‌الحسنه تا ۱۸ درصد را آماده کردیم و برخی از باشگاه‌های خسارت دیده را برای دریافت این تسهیلات معرفی کردیم.

وی گفت: بیشترین قشری که از شرایط کرونایی جامعه متضرر شده‌اند، قطعا باشگاه‌داران ورزشی هستند لذا در راستای حمایت از این قشرزحمتکش و آسیب‌دیده از دوران کرونا، وزارت ورزش و جوانان ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در نظر گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای استفاده از این تسهیلات موسسین باشگاه های ورزشی می‌توانند پس از عضویت در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان به آدرس sd.msy.gov.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست خود را ثبت کنند و با مراجعه به سامانه کارا وزارت کار به آدرس kara.mcls.gov.ir و تکمیل شناسنامه شغلی مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

عزیزی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام اماکن ورزشی در سامانه میز خدمت الکترونیکی وزارتخانه تا ۲۱ آذرماه جاری اعلام شده است.

وی بیان کرد: امیدوارم این گام هر چند کوچک بتواند قدری از ضررهای باشگاه‌دارانی که در تمام طول سال در خدمت جامعه ورزش هستند را جبران کند.

در خراسان جنوبی، بنابر اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ۲۱۶ باشگاه خصوصی ورزشی وجود دارد که ۹۲ درصد این باشگاه‌ها مستاجر هستند و یک هزار و ۱۲۴ شغل زیرمجموعه خود را ایجاد کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

پروژه تزریق گاز کارخانه فولاد قاینات به بهره‌برداری رسید

پروژه تزریق گاز کارخانه فولاد قاینات به بهره‌برداری رسید

پروژه تزریق گاز مجتمع فولاد قاینات برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه به منظور رصد میدانی و اطلاع از وضعیت پیشرفت فیزیکی کارخانه فولاد قاینات به این مجموعه تولیدی رفت و همزمان با این بازدید، پروژه تزریق گاز کارخانه به صورت رسمی افتتاح شد.

فولاد قاینات، مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجرا است.

فاز اول این طرح در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ریزی شرکت ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود.

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز به شهرستان قاینات سفر کرد و عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه نیز با حضور وی، خانواده این شهید والامقام و جمعی از مسوولان در شهرستان قاینات آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

یادمان شهید کاوه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی کلنگ زنی شد

  • یادمان شهید کاوه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی کلنگ زنی شد

 با حضور ملانوری استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات، عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در سه راهی روستای بیهود- خروجی روستای گریمنج- آغاز به کار کرد. بنا به طرح اولیه این المان در ابعاد ۱۰ متر در ۱۰ متر و به ارتفاع ۸ متر اجرا می‌شود. 

اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین شده است.

در صورت مساعد بودن شرایط جوی، المان شهید کاوه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

با توجه به اینکه محل درنظر گرفته شده برای نصب این المان در محدوده زمین‌های کشاورزی گریمنج بود اهالی این روستا زمین های خود را برای اجرای پروژه اهدا کردند.

استاندار خراسان‌جنوبی در ابتدای سفر به شهرستان قاین به مزار شهدای روستای گریمنج رفت و ضمن قرائت فاتحه قبور شهدای این روستا را غبارروبی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی، جمعی از مدیران ستادی، فرماندار، امام جمعه و تعدادی از مدیران شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

همت ۳۸ طلبه برای کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان خراسان جنوبی

۳۸ طلبه خواهر و بردار در طرح روحانی بالینی، تاکنون با حضور در بیمارستان‌های خراسان جنوبی، کمک حال بیماران کرونایی و کادر درمان بودند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان استان گفت: این افراد در بیمارستهای، ولی عصر (عج) بیرجند و شهید مصطفی خمینی طبس، هم برای بیماران، هم برای پرسنل و کادر درمان و هم برای خانواده‌های بیماران، علاوه بر یاری در انجام امور، نقش مراقبت معنوی داشتند.

حجت الاسلام مردای افزود: این طلاب علاوه برمشارکت در نظافت، کمک در آشپزخانه، جابجایی بیمار، نگهداری و انجام امور بیماران با توجه به این که این بیماران همراهی ندارند، در تقویت روحیه و پاسخگویی به سوالات شرعی بیماران هم تلاش می‌کنند.

وی گفت:هم اکنون ۱۲ روحانی در سه شیفت کاری در بیمارستان، ولی عصر بیرجند در حال خدمت هستند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان استان گفت: ما آمادگی خود را برای حضور در سایر بیمارستان‌های استان اعلام کردیم.

حجت الاسلام مردای افزود: فعالیت در تغسیل و تدفین جان باختگان کرونایی، ارائه مشاوره به خانواده‌های این بیماران، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، بهداشتی و فرهنگی بین نیازمندان و تبلیغ برای ترویج کمک مومنانه از دیگر اقداماتی است که بیش از ۲۵۰ طلبه و روحانی در شرایط کرونا ارائه کردند.

 

 

پوشش سواد آموزی ۶۷ تبعه و مهاجر خارجی

۶۷ نفر از اتباع و مهاجران بی سواد وکم سواد مقیم بیرجند، امسال در قالب طرح‌های آموزشی نهضت سوادآموزی از خدمات سواد آموزی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان از جذب صد در صدی سواد آموزان پوشش سواد آموزی ۶۷ تبعه و مهاجر خارجی اتباع و مهاجران خارجی خبر داد و گفت: این افراد در قالب طرح کمیساریا سازمان ملل با سواد می‌شوند که از این تعداد ۴۷ نفر در دوره انتقال و ۲۰ نفر در دوره سواد آموزی مشغول به تحصیل هستند.

 

مهدی مرتضوی افزود: سوادآموزی اتباع خارجی براساس تفاهم نامه‌ی سه جانبه معاونت سواد آموزی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و اداره اتباع و مهاجران خارجی استانداری در خراسان جنوبی، برای اتباع و مهاجران ۱۰ تا ۴۹ سال محروم از نعمت سواد اجرایی می‌شود.

 

عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در تمامی عرصه‌ها به ویژه درحوزه آموزش بزرگسالان عنوان گفت: در طرح کمیساریا، آموزش به شیوه حضوری و با حداقل نفرات و رعایت دقیق موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط سواد آموزان و آموزش دهندگان، اجرا می‌شود.

مرتضوی افزود: سواد آموزان شرکت کننده در این طرح علاوه بر بهره مندی از نعمت سواد و اجر معنوی، از سوی کمیساریای عالی تجلیل می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*