همبستگی اجتماعی برای شکست کرونا

همبستگی اجتماعی برای شکست کرونا

تهران- ایرنا- مواجهه کشور با ویروس کرونا باعث شد تا تمام اقشار جامعه برای شکست این ویروس تلاش کنند. به همین دلیل هم کاربران مختلف در اینستاگرام با پیوستن به پویش کرونا_چیست، اطلاعاتی در خصوص چگونگی و چیستی این ویروس و دستورالعمل‌های پزشکی برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن منتشر کرده‌اند تا سهمی در شکست آن داشته‌باشند.

کرونا نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس ها یا دستگاه تنفس فوقانی می شود. بیشتر ویروس های کرونا خطرناک نیستند اما برخی از انواع آنها، سلامت انسان را با خطر جدی مواجه می کنند. شیوه انتشار بیشتر ویروس‌های کرونا مشابه دیگر ویروس‌های عامل سرماخوردگی است؛ یعنی از طریق افراد آلوده منتقل می‌شود. به‌ این‌ صورت که با سرفه یا عطسه در هوا پخش می‌شود و از طریق دست‌دادن، روبوسی، لمس سر و صورت فرد مبتلا و لمس اشیایی مانند دستگیره دری که افراد بیمار به آنها دست زده‌اند به دیگران سرایت می‌کنند. به همین دلیل هم همزمان با شیوع این ویروس در فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است.

آگاه‌سازی

آگاهی بخشی و مقابله با ویروس کرونا این روزها به مساله اصلی کشور تبدیل شده است و تنها مختص به یک قشر و گروه هم نمی شود و همه آحاد جامعه باید به نوبه خود در آن سهیم باشند. به همین دلیل هم تعدادی از کاربران اینستاگرام با پیوستن به پویش کرونا_چیست بر آن هستند تا اطلاعاتی در خصوص این ویروس در صفحه های خود منتشر کنند و نقش آگاهی دهنده به مردم داشته باشند.

در همین خصوص یکی از کاربران با انتشار پستی با عنوان «تاثیر گروه خونی بر درصد ابتلا به کرونا» می نویسد که با بررسی تعدادی از بیماران کووید ۱۹ نتیجه گرفته می شود که افراد دارای گروه خونی A بیشترین احتمال و افراد دارای گروه خون O کمترین احتمال ابتلا به این ویروس را در مقایسه با افراد دارای دیگر گروه های خونی دارند. یکی از کاربران دیگر با پیوستن به پویش کرونا_چیست در صفحه اینستاگرامی خود اطلاعاتی در مورد نقش ویتامین D در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا منتشر کرده است. یکی از کاربران دیگر که پزشک و متخصص گوش، حلق و بینی است با پیوستن به این پویش در صفحه اینستاگرامی خود با این عنوان که «اگر به کرونا مبتلا شدیم چه کار کنیم؟» منتشر کرده و اطلاعاتی در این خصوص با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته است.

دستورالعمل‌های پزشکی

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در فضای مجازی نیز دستورالعمل های متفاوتی برای جلوگیری از ابتلا یا درمان این بیماری در اختیار کاربران متفاوت گذاشته شده است. در همین خصوص کاربران مختلف در اینستاگرام با پیوستن به پویش کرونا_چیست، این دستورالعمل های پزشکی را با دیگران به اشتراک گذاشته اند. یکی از کاربران در پستی با عنوان «دستورالعمل برای کسانی که در مناطق شیوع کووید ۱۹ زندگی می کنند یا ظرف ۱۴ روز اخیر به این مناطق سفر کرده اند»، دستورالعمل های مهمی برای این افراد توصیه می کند. کاربری دیگر در صفحه اینستاگرامی خود پستی با عنوان اینکه «برای این که کرونا نگیریم، چکار کنیم؟» منتشر کرده است یا یکی از کاربران دیگر با پیوستن به پویش کرونا_چیست، پستی درباره کارهایی که در زمان شیوع ویروس کرونا ممنوع است، منتشر می کند و با دیگر کاربران اینستاگرام به اشتراک می گذارد.

آمار و اطلاعات

از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است، آمار و اطلاعات متفاوتی در خصوص آن منتشر می شود اما مهمترین آمارها از طرف مسوولان داده می شود که در فضای مجاز نیز انعکاس پیدا می کند. در همین خصوص در اینستاگرام کاربران مختلف با پیوستن به پویش کرونا_ چیست، این آمار و اطلاعات را در صفحه اینستاگرام خود با دیگران به اشتراک گذاشته اند. برای نمونه یکی از کاربران در پستی با عنوان «آمار جدید کرونایی در ایران» به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، این آمار را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*