فضای مجازی رقیب جدی کتاب و کتاب خوانی / هووی کتاب/ کتابداران و کتابخوانان نمونه استان تجلیل شدند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اعتبارات تملک دارایی که تا سال ۹۳ به این حوزه تخصیص پیدا کرده ۱۲ میلیارد بوده که این رقم از این تاریخ تاکنون به ۷۲میلیارد ریال افزایش یافته است.
رضایی در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان ترویج فرهنگ کتابخوانی را یک وظیفه شرعی و قانونی عنوان کرد و افزود: دشمن در عرصه نظامی نمی‌تواند به کشور صدمه‌ای وارد کند بنابراین از طرق فرهنگی و اقتصادی در صدد است به ما لطمه وارد کند.
وی از ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخوان کردن مردم به عنوان یکی از راه‌های مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن یاد کرد و ادامه داد: از سال ۸۴ تا ۹۳ نهاد کتابخانه‌های عمومی به استان ۱۰۰ میلیون تومان کمک داشته که از این تاریخ تاکنون این رقم به ۱۷ میلیارد ریال رسیده است. وی از فعالیت ۷۱ کتابخانه عمومی در استان و ۳۴ پروژه در دست اقدام با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: بیشتر کتابخانه‌های بالای ۱۵ سال ساخت استان تعمیر و بازسازی شده که بیشترین مشکل را در مرکز استان داشته‌ایم.
رضایی به رشد ۳۹ درصدی جذب پرسنل برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و افزود: بهبود فیزیکی کتابخانه‌ها در افزایش تعداد اعضا نقش مؤثری داشته است. وی هم چنین به افزایش قابل توجه مشارکت خیرین در احداث کتابخانه‌های استان اشاره کرد و این رقم را ۸ الی ۹ میلیارد تومان عنوان کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم از فضای مجازی به عنوان یک رقیب جدی در مقابل کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: در این زمینه هم باید راهکاری اندیشیده شود.
حسنی مقدم افزود: خراسان جنوبی استان فرهنگی است بنابراین باید در حوزه کتاب و کتابخوانی هم سرآمد باشد.
در این مراسم از کتابداران، کتابخوانان، خبرنگاران و کتابخانه‌های نهادی برتر استان و برگزیدگان جشنواره رضوی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*