سومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در بیرجند برگزار شد

سومین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: مفتخر میزبانی پیرغلامان حسینی هستیم، بزرگ مردانی که نوجوانی و جوانی خود را پای علم سبز حسینی سپری کرده و در دوران میانسالی و پیری به عزاداران حسینی خدمت رسانی کردند.

محمدرضا قلاسی مود اذعان داشت: برگزاری این همایش به نوعی فرهنگ سازی برای جوانان است تا بدانند همیشه قدردان زحمات پیرغلامانی که عمر خویش را در هیئات عزاداری سرور و سالار شهیدان سپری نمودند، هستیم.

وی با اشاره به این که اولین جلسه تجلیل از پیرغلامان حسینی در سال ۹۲ و با تجلیل از ۱۵ نفر برگزار شد، اضافه کرد: در سال ۹۶ نیز دومین همایش با تجلیل از ۲۰ پیرغلام حسینی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان اینکه میزبانی این مراسم با هیئت های حسینی، ابوالفضلی و صاحب الزمانی (عج) بیرجند است، از همکاری سازمان هایی همچون تبلیغات اسلامی استان و شهرستان بیرجند و انجمن هیئات مذهبی نیز در امر انتخاب و دعوت از پیرغلامان این همایش یاد کرد.

قلاسی مود اضافه کرد: در این مراسم از ۲۰ نفر از خادمان و پیرغلامان استان با نظر شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان بیرجند و سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه پیرغلامان حسینی عمر خود را برای روشن نگه داشتن هیئت های مذهبی وقف کردند، افزود: این عزیزان مسئولیت سنگربانی و پاسداری و زنده نگه داشتن پیام عاشورایی را بر عهده دارند که این توفیق الهی است.

ابراهیم تقی زاده یادآور شد: حرکت امام حسین(ع) درس آزادگی به دنیا داده و حرکت میلیونی اربعین نمادی از وحدت و انسجام نه تنها برای مسلمانان است، بلکه در این راهپیمایی دیگر ادیان را هم می بینیم چون امام حسین (ع) با آزادگی از جان خود گذشت و ظلم و جور را نپذیرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خادمی اهل بیت سرمایه ای است که اجر آن توسط خداوند متعال داده می شود، تصریح کرد: این مجالس و محافل و عرض ارادت ها به ساحت مقدس اهل بیت (ع) سرمایه های بزرگی است.

حجت الاسلام احمد رضایی با بیان اینکه هرچه متعلق به امام حسین (ع) است ارزشمند است، ادامه داد: خداوند متعال در برابر اینکه امام حسین(ع) جان خود و اصحابش را تقدیم کرده چند امتیاز به ایشان داده یکی آنکه در خاکی که هیچ خاصیتی نداشته (بعد از شهادت امام حسین«ع») به عنوان تربت سیدالشهدا(ع) شفا قرار داده است و این از امتیازات خاص ایشان است.

وی اظهار کرد: خداوند متعال امامت را در نسل امام حسین (ع) قرار داده که اینها لطف ویژه خداوند به ایشان است.

در پایان با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مسئولان، از ۲۰ پیرغلام حسینی تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*