در همایش بزرگ بشیر رحمت و در جمع علمای تشیع و تسنن استان مطرح شد: عبای وحدت

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده/ نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان تحت عنوان همایش بزرگ و بشیر رحمت روز گذشته در محل سالن غدیر بیرجند برگزار شد. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بیرجند در این همایش شناسنامه رسول ا…(ص) را شناسنامه اسلام و دفترچه اسلام را قرآن ذکر کرد و گفت: آنچه در خصوص اسلام از این شناسنامه به دست می‌آید حتماً باید مستند بر احادیث و آیات قرآن باشد. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه اختلافاتی که در بین مسلمین وجود دارد به مباحث دینی، اعتقادی و اصول و متن قرآن ارتباطی ندارد، گفت: اختلافات میدانی مسلمین ناشی از توطئه‌های دشمن است و عده‌ای در کشورهای اسلامی به اسم دین بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و شهرها و کشورهای اسلامی را ویران کرده به ناموس مسلمانان تعدی نموده و آنان را از خانه و زندگی‌شان آواره می‌کنند و این آوارگان و مهاجران مسلمان در کشورهای اروپایی مورد بی‌مهری و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و متأسفانه برخی در لباس عالمان دینی از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند.
برخی از ما مسلمانان بازیچه دست دشمن شده‌ایم
وی با اشاره به اینکه این جنایت‌ها با آیین اسلام، آیات قرآن، احادیث و سیره پیامبر (ص) در تضاد است، تصریح کرد: اساس اسلام و بعثت پیامبر (ص) برای عدالت و احقاق حق است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با طرح این سؤال که تا کی می‌خواهیم این‌طور بی‌بصیرت عمل کنیم گفت: دشمن به‌وسیله خود ما به ما آسیب می‌رساند و برخی از ما در حقیقت بازیچه دست دشمن شده‌ایم.
بشر در برخی نقاط جهان به سقوط تاریخی خود رسیده است
مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نیز در این همایش گفت: جوامع بشری برای سعادتمندی به چهار عنصر اساسی شامل داشتن جهان‌بینی واقع‌بینانه و هدفمند، تخلّق به فضایل اخلاقی انسانی، داشتن برنامه کامل زندگی یعنی همان فقه و احکام از تولد تا مرگ و در زندگی فردی و اجتماعی و نیز داشتن روابط و فردی حکیمانه در زندگی نیاز دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تصریح کرد: هنوز برخی جوامع در غرب و شرق جهان فاقد جهان‌بینی هدفمند هستند و در فساد و تجملات و مادیات غوطه‌ور شده‌اند و بشر در این نقاط به سقوط تاریخی خود رسیده است.
اگر توحید ربوبی را قبول داریم باید امت واحده باشیم
وی با ذکر اینکه دین مسیحیت در غرب فاقد فقه است، افزود: در جهان بیش از یک میلیارد هندو و ۸۰۰ میلیون بودائی زندگی می‌کنند که هنوز هم بت می‌پرستند و لذا ما باید قدر دین پیامبر(ص) و قرآنمان را بدانیم. وی با بیان اینکه در قرآن با صراحت بر وحدت امت اسلامی تأکید شده است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن اگر توحید ربوبی خداوند را قبول داریم باید امت واحده باشیم و وحدت اجتماعی در جامعه اسلامی اقتضای توحید ربوبی است.
تارک وحدت در حقیقت تارک عبادت است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه تلاش عالمان شیعه و سنی در راستای حفظ وحدت جامعه اسلامی عبادت است و تارک وحدت در حقیقت تارک دین است، گفت: بر اساس آیات قرآن یکی از مصادیق بی‌تقوایی بیان سخنانی است که عده‌ای از مسلمانان را نسبت به عده دیگر بدبین کنند و وحدت اجتماعی در جامعه اسلامی حاصل توحید ربوبی و نتیجه عبادت است. وی با ذکر این‌که در بیش از ۳۰ کشور جهان حضور فرهنگی داشته‌ است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در حوزه تحقق وحدت مسلمین، رتبه اول را در جهان دارد و شاید پس از کشورمان موفق‌ترین کشور در این حوزه، مصر باشد.
لزوم تبیین خدمات و برکات نظام اسلامی برای مردم
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد شهدای عراق که توسط داعش به شهادت رسیده‌اند را اهل سنت تشکیل می‌دهند، به خفقانی که برعلیه مذهب حنفی و شافعی اهل سنت در کشور عربستان حاکم است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عده‌ای از مردم در کشور ما به‌حق از گرانی‌ها و تورم ناراحت‌اند و همه ما وظیفه‌داریم که آمار مستندی از خدمات، برکات و دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم تبیین نماییم و در این خصوص نیز باید جلسات و همایش‌هایی برگزار شود.
پیروی از قرآن و سیره پیامبر (ص) راه غلبه مسلمین بر دشمنان
امام‌جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این همایش با بیان اینکه امروز امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌کند، گفت: مسلمانان بهترین دین، بهترین کتاب و بهترین مناطق سوق‌الجیشی را در جهان در اختیار دارند و به همین دلیل جنایات زیادی علیه آنان انجام می‌شود و بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان جهان در دفاع از خود و سرزمین شان ناتوان هستند.
مولوی غلام حیدر فاروقی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به مسلمانان به‌شرط ایمان آوردن وعده پیروزی و سربلندی داده است، افزود: مسلمانان صدر اسلام باوجود نداشتن ساز و برگ جنگی با تکیه‌ بر قرآن و سنت پیامبر(ص) دو ابرقدرت زمان خود را از پای درآوردند اما امروز دشمنان هر زمان که بخواهند به هر کشور مسلمانی هجوم می‌برند و مسلمین نمی‌توانند ایستادگی نمایند. به گفته وی امروز اسلحه‌ای که باید به‌طرف دشمن نشان برود به سمت برادر مسلمان نشانه می‌رود و بسیاری از کشتارها و جنایات به نام اسلام و علیه مسلمین انجام می‌شود و مسلمانان زمانی به وحدت واقعی خواهند رسید و خواهند توانست دشمنان را از کشورهایشان بیرون برانند که دستورات قرآن و سیره پیامبر(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند.
علما و روحانیون در راستای بصیرت افزایی مردم تلاش کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز با اشاره به مسئولیت سنگین علمای دین در راستای درمان بیماری‌های روحی و اعتقادی مردم و لزوم تلاش مجاهدانه و جهادگرانه آنان در این راستا گفت: سال‌ها قبل رهبر معظم انقلاب نسبت به هجمه‌ها، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان هشدار داده بودند و لذا در برابر این حملات و هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی دشمن، علما و روحانیون ما باید در راستای بصیرت افزایی مردم تلاش کرده و سدی در برابر این حملات که به‌صورت شبانه‌روزی با استفاده از بیش از ۲۶۰۰ شبکه ماهواره‌ای و هزاران فضای مجازی علیه نظام اسلامی صورت می‌گیرد باشند.
ضرورت تقویت بنیان خانواده با تفکر دین‌مدارانه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضایی با ذکر اینکه بنیاد خانواده باید با تفکر دین‌مدارانه تربیت شود، افزود: مردم ما دین، اعتقادات و باورهای خود را دوست دارند اما فرزندان آن‌ها شبانه‌روز توسط دشمنان بمباران فرهنگی می‌شوند.