اخبار کوتاه

۱۳ مرکز حرفه‌آموزی برای
توانجویان بهزیستی استان فعال است
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سطح استان ۱۳ مرکز حرفه‌آموزی با ۲۴۶ نفر توانخواه خدمت‌گیرنده در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سرایان، زیرکوه و بشرویه فعالیت دارند. جمیله رضازاده در بازدید از مراکز حرفه‌آموزی مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی به فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده به‌منظور اشتغال مددجویان در حوزه‌های تخصصی از جمله آماده‌سازی شغلی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا، جلسات مشاوره‌ای و دوره‌های آموزشی برای کسب مهارت‌های روزمره زندگی، مهارت های کسب و کار و مهارت برقراری ارتباط مؤثر برگزار می‌شود.

بازرسی باک خودروها برای جلوگیری
از قاچاق سوخت در مرز ماهیرود
باک خودروهایی که در بازارچه مرزی ماهیرود تردد می کنند برای جلوگیری از قاچاق سوخت بازرسی می شود. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی اعلام کرد بازرسی باک خوروها برای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می شود. رانندگانی که قصد تردد به بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود را دارند مطلع باشند بر اساس تصمیمات کارگروه پیشگیری از قاچاق فرآورده های نفتی استان از روز شنبه سوم آذر، سوخت باک همه خودروهای در حال تردد به مکان های یاد شده در بدو ورود و خروج اندازه گیری و کنترل می شود بنابراین در صورت مغایرت موجودی باک در هنگام برگشت، این امر به منزله قاچاق تلقی و مابه التفاوت مقدار مغایرت موجودی به نرخ شناور مرزی از رانندگان اخذ خواهد شد.

باغداران سرایانی از نبود سردخانه
و صنایع تبدیلی انار رنج می‌برند
مدیر جهاد کشاورزی سرایان نبود سردخانه و صنایع تبدیلی را از مشکلات شهرستان سرایان در بحث انار عنوان کرد و خواستار ورود بخش خصوصی در این زمینه شد. موسی سلیمانی اظهارکرد: شهرستان سرایان به عنوان یکی از مناطق عمده تولید انار رقم‌های شیشه کپ، شیرین و ملس یزدی در استان خراسان جنوبی است.
وی افزود: انار، ۸۶۰ هکتار از باغات شهرستان سرایان را به خود اختصاص داده است که از این میزان ۷۵۰ هکتار بارور و ۱۱۰ هکتار غیربارور است.
شناسایی ششمین معدن طلای خوسف
فرماندار شهرستان خوسف گفت: ششمین معدن طلای خوسف شناسایی و مجوز بهره‌برداری از آن صادر شد. محمد شفیعی افزود: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی برای فعال کردن معدن طلا در حال پرداخت است. وی اظهار داشت: در نقطه‌ نقطه این شهرستان گنج‌هایی از جمله سنگ‌های قیمتی عقیق سرخ و آبی خور و سنگ‌های تزئینی قلعه زری شناسایی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*