اخبار علمی/ پیش از ورزش از این نوشیدنی غافل نشوید/ چه کنیم تا پوستمان شل نشود؟ آیا باید روند لگد‌های جنین را پیگیری کنیم؟ /رفع جای آکنه و زخم با روغن جوجوبا/اثرات منفی دود سیگار برای خانم‌ها/چند خاصیت شگفت انگیز کافور/درمان خانگی زخم لثه، خونریزی‌های لثه/کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت/یافته جدید محققان؛ برداشتن آپاندیس ریسک ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد

 

قبل از ورزش شیر بخورید

خوردن لبنبات ۲ ساعت پیش از شروع ورزش مانع از دست رفتن کلسیم در هنگام فعالیت بدنی می‌شود؛ ورزشکارانی که نیاز به تحمل وزن روی پاهایشان ندارند، کلسیم را از طریق تعریق از دست می‌دهند،‌ همچنین دویدن رشد بافت استخوانی را تحریک می‌کند و در این حالت بدن با میل زیاد، کلسیم را از دستگاه گوارش خارج می‌کند، بنابراین با خوردن محصولات سرشار از کلسیم، استخوان ها در برابر فرسایش محافظت شده و سطح ثبات کلسیم حفظ خواهد شد.

//

 

پیشگیری از شل شدن پوست با ویتامین C

همانطور که می‌دانید مرکبات حاوی ویتامین C  فراوانی هستند؛ ویتامین C  برای تولید کلاژن در سلول‌های پوستی ضروری است، کلاژن کمک می‌کند تا پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند؛ بسیاری از کرم‌های پوستی حاوی کلاژن هستند اما مطلب مهم این است که این نوع کرم‌ها تنها ساخت کلاژن را در بدن تحریک می‌کند، ویتامین C ، روی و سلنیوم مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای تولید کلاژن در بدن هستند و مصرف مرکبات و انواع فلفل دلمه‌ای به خصوص فلفل دلمه‌ای زرد رنگ و انواع کلم‌ها ویتامین C  بالایی دارند بنابراین مصرف آن ها در رژیم غذایی روزانه از شل شدن پوست  پیشگیری می کند.

//

آیا باید لگدهای جنین را پیگیری کنیم؟

هنگامی که جنین لگد می‌زند به آن توجه داشته باشید و اگر تعداد آن کاهش پیدا کرد حتما با پزشک خود در میان بگذارید؛ کم شدن حرکات جنین در رحم می تواند نشانه‌ای از یک مشکل باشد؛ در این حالت باید شرح حال بیوفیزیک یا تست عدم استرس به‌علاوه سنجش فراصوتی از مشیمه جنین انجام دهید تا از سلامت او مطمئن شوید، در سه ماه سوم، شاید پزشک درخواست کند در طول روز تعداد حرکات و لگدهای کودک خود را بشمارید تا بتوان از سلامت جنین اطمینان حاصل کرد.

//

 

رفع جای آکنه و زخم با روغن جوجوبا

پیدا کردن یک متعادل کننده خوب برای پوست مهم است، این کار زمانی اتفاق  می‌افتد که نیازهای پوست خود را بدانید، در این بین روغن جوجوبا یکی از عناصر طبیعی بسیار محبوب در مراقبت از پوست و مو است؛، برای شروع یک قطره روغن جوجوبا را به آرامی به پوست خود بمالید هنگامی که پوستتان به روغن آغشته شد، با نوک انگشتان حداقل به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر آن را ماساژ دهید، این کار باعث می‌شود تا روغن در عمق پوست نفوذ کند.

////

اثرات منفی دود سیگار برای خانم‌ها

یائسگی زودرس یکی از اصلی‌ترین مضرات سیگار برای خانم‌هست؛ زنان سیگاری نسبت به زنانی که سیگار نمی‌کشند، زودتر یائسه می‌شوند، همچنین استنشاق دود سیگار باعث افزایش گرگرفتگی در زمان یائسگی می‌شود؛ مواد موجود در دود سیگار برای لحظاتی شما را در حالت خوبی قرار می‌دهد اما وابستگی دائمی به آن عواقب جانبی خطرناک دارد، اضطراب و بد اخلاقی از دیگر تاثیرات منفی این ماده است که به سختی کنترل می‌شود.

////

چند خاصیت شگفت انگیز کافور

محققان طب سنتی معتقد هستند کافور یکی از بهترین مواد برای درمان سرفه است؛ بوی تند کافور سینه را صاف کرده و آبریزش بینی را متوقف کند؛ جالب است بدانید بسیاری از پمادهای مربوط به درمان سرفه و سرماخوردگی حاوی کافور است، یعنی در واقع کافور یکی از عناصر اصلی در ترکیب آن‌هاست، ۴ الی ۵ قطره عصاره کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کرده و آن را به آرامی و به مدت چند دقیقه به سینه‌تان بمالید، با این کار سرفه‌هایتان درمان می‌شود، همچنین برای درمان سرفه‌های مزمن استنشاق بخار کافور بسیار موثر است.

////

درمان خانگی زخم لثه، خونریزی‌های لثه

روش صحیح مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان از اصلی‌ترین مراقبت‌های لثه است؛ یکی از بهترین راه‌ها برای درمان خونریزی لثه، غرغره کردن دم کرده حنا است، همچنین مالیدن روغن خردل به همراه نمک به لثه‌ها زخم لثه را بهبود می‌بخشد، به این منظور یک قاشق غذاخوری روغن خردل را با یک قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید و با انگشت به لثه‌های خود بمالید، ماساژ لثه باید در خط بالا و پایین و به صورت دایره‌ای انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

////

 

کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت

دیابت

محققان معتقدند: کاهش مصرف گوشت می‌تواند در کنترل علائم دیابت موثر باشد.

به گزارش ایسنا، محققان آمریکایی بار دیگر در تایید خواص رژیم‌های غذایی گیاهی برای سلامت، اظهار داشتند: در مبتلایان به دیابت کاهش مصرف گوشت می‌تواند به کنترل گلوکز خون و حفظ سلامتی کمک کند.

دیابت نوع دو از جمله بیماری‌هایی است که می‌توان تاثیرات منفی ناشی از آن را با مصرف دارو و تغییر در سبک زندگی تا حدودی تعدیل کرد. هرچند بدون کنترل صحیح پیامدهای جدی متوجه بیمار می‌شود. به طور مثال، دیابت خطر بیماری قلبی، نارسایی کلیوی و از دست دادن قدرت بینایی را افزایش می‌دهد.

دیابت علاوه بر تاثیرات روی سلامت جسم می‌تواند با پیامدهای جدی روانی نیز همراه باشد. خطر ابتلا به افسردگی در میان مبتلایان به دیابت نوع دو، تقریبا دو برابر بیش از عموم مردم است.

در این بررسی، گروهی از محققان به منظور فهم تاثیر کاهش مصرف فرآورده‌های گوشتی در کنترل گلوکز خون و بهبود وضعیت جسمی به تحلیل اطلاعات بدست آمده در مطالعات موجود پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مقدار قابل توجهی از گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد. همچنین، رژیم‌های غذایی سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، خشکبار و دانه‌ها که حاوی مقدار کمی از گوشت هستند می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند. درنتیجه، به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی می‌تواند بهترین گزینه در پیشگیری و کنترل دیابت باشد.

برداشتن آپاندیس ریسک ابتلا به پارکینسون را کاهش می دهد

طبق نتایج یک تحقیق جدید، برداشتن آپاندیس موجب کاهش ریسک بیماری پارکینسون می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان موسسه تحقیقاتی وان آندل میشیگان در این مطالعه به بررسی نحوه تاثیر جراحی آپاندیس بر ریسک ابتلا به پارکیسنون در بین ۱.۶ میلیون سوئدی پرداختند.

محققان در این مطالعه نتوانستند علت و معلول را اثبات کنند، اما دریافتند عمل جراحی آپاندیس ریسک پارکینسون را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می دهد.

«ویویان لابری»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اکثر افراد آپاندیس را عضوی بیفایده می دانند. این عضو به روده بزرگ چسبیده و با یک عمل جراحی ساده برداشته می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «یافته های جدید نشان می دهد آپاندیس ممکن است بافتی باشد که بیماری پارکینسون از آنجا آغاز می شود.»

به گفته لابری، «پاتولوژی مشخص بیماری پارکینسون در مغز “اجسام لویی” است که به شکل یک توده پروتئینی موسوم به ” آلفا سینوکلین” است.»

وی عنوان می کند: «توده های این پروتئین در روده یافت می شود و گاهی اوقات سالها قبل از بروز علائم پارکینسون، در همه ما وجود دارد.»

«ما معتقدیم در مواقع نادر، این توده های پروتئینی از آپاندیس خارج شده و وارد مغز می شوند که می تواند منجر به بیماری پارکینسون می شود.»

پارکینسون به سیستم عصبی حمله کرده و منجر به از بین رفتن پیشرونده عملکرد حرکتی و همچنین بسیاری از عملکردهای غیرحرکتی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*