اخبار علمی/ترفندی عالی برای داشتن خواب راحت/ خواص درمانی و جادویی پوست تخم مرغ/ خطرات وحشتناک بازی با تلفن همراه قبل از خواب/ میوه‌ای که پمپاژ قلبتان را تسهیل می‌کند / روغنی جادویی برای چاقى صورت/ کمپرس آب گرم را فراموش نکنید /پیاده روی تند به زانوهای افراد آرتروزی کمک می کند/نمک در پیشرفت ام اس موثر است

ترفندی عالی برای داشتن خواب راحت

بسیاری افراد به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می‌اندازند غافل از اینکه این پوسته در ظاهر بی مصرف، می تواند جایگزین گروهی از گرانقیمت ترین داروها باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

با خواص پوست تخم مرغ آشنا شوید

بسیاری افراد به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می‌اندازند غافل از اینکه این پوسته در ظاهر بی مصرف، می تواند جایگزین گروهی از گرانقیمت ترین داروها باشند؛ پوست تخم مرغ خواص زیادی دارد که از مهم ترین آن می‌توان به شفاف سازی پوست و تقویت مو اشاره کرد، پوست تخم مرغ می تواند نیاز روزانه کلسیم به بدن را تامین کند، چرا که این ماده غنی از کلسیم است که به توسعه و رشد استخوان ها کمک می‌کند؛ پوست تخم مرغ در تنظیم ضربان قلب، ترویج عملکرد عضلات و کنترل سطح فسفر، منیزیم و پتاسیم و غیره در خون مفید تشخیص داده شده است.

////

تاثیرات نور گوشی بر تناسب اندام

تحقیقات نشان داده است که نور گوشی موبایل و تبلت در حال شارژ موجب ایجاد اختلال در خواب می‌شود و یکی از دلایل ایجاد گرسنگی بیشتر و به دنبال آن به هم خورن تناسب اندام همین عامل است؛ افرادی که خواب را در اتاقی بدون نور و شارژ گوشی موبایل و تبلت تجربه کرده‌اند؛ کم تر از افرادی که در اتاقی با نور شارژ موبایل و تبلت به خواب می روند گرسنه می شوند و به اندازه مناسب تری غذا می خورند؛ در نتیجه کمتر در معرض چاقی قرار می گیرند.

////

زمانی که موز جانتان را نجات می دهد

موزه میوه‌ای سرشار از پتاسیم است، این ماده معدنی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد، کمبود پتاسیم موجب می‌شود شریان‌ها عملکردی مطابق با آن چه انتظار می‌رود نداشته باشند؛ قلب یک عضله است و پتاسیم به تحریک این عضله برای انقباض و پمپاژ خون به سراسر بدن کمک می‌کند؛ پتاسیم به حفظ ریتم قلب و فشار خون دیاستولیک سالم کمک می‌کند، همچنین پتاسیم به عنوان یک رگ‌گشا عمل می‌کند و با ایجاد آرامش در رگ‌های خونی در سراسر بدن به جریان آزادانه خون با کاهش احتمال شکل گیری لخته‌های خون و انسدادهایی که به سکته مغزی منجر می شود، کمک می‌کند.

////

 

درمان مشکلات قاعدگی با گیاه رازیانه

بسیاری از خانم‌ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی هستند، با خوردن رازیانه تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم به صورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به زنان را به صفر می‌رساند؛ هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد، بعد آن را به تنهایی یا به همراه یک قاشق عسل  میل کنید.

////

یک متخصص طب سنتی گفت: با کاهش وزن قطعا مقداری کاهش حجم را درصورت خواهیم داشت، بهترین راه مقابله با این لاغری صورت استفاده از روغن‌های جاذب است.

روغنی جادویی برای چاث شدن صورتمحمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره راه های چاق کردن صورت و جلوگیری از لاغر شدن، اظهار کرد: به طور معمول لاغر شدن صورت در هنگام کاهش وزن، تا حدودی اجتناب ناپذیر است و در مجموع با کاهش وزن قطعا مقداری کاهش حجم را درصورت خواهیم داشت اما روش‌هایی مختلف برای کنترل این موضوع وجود دارد که کمپرس آب گرم یکی از آن هاست؛ بهتر است از ان کار را با استفاده از یک کیسه آب گرم و در بازه ‌های کوتاه مدت تکرار کنید.

وی با اشاره به عوارض مصرف نابجای برخی از گیاهان دارویی ادامه داد: در مجموع برای حفظ حالت صورت و تپل کردن آن باید به دنبال راهی برای آبرسانی یا حفظ آب موجود در سطح پوست باشیم؛ اغلب روش‌هایی که برای چاق کردن صورت به شما پیشنهاد داده می‌شود هم بر همین اصل استوار است اما با توجه به استفاده طولانی مدت از این مواد باید به عوارض ناشی از آن هم توجه کرد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: بهترین راه مقابله با این لاغری صورت استفاده از روغن‌های جاذب آب به خصوص روغن گیاه بنفشه است؛ اگر فردی به صورت روزانه در هر هفت ساعت یا هر ۱۲ ساعت صورت خود را با استفاده از این روغن‌ها مالش دهد از ادامه فرایند لاغری جلوگیری کرده و برای افراد لاغر، منجر به پر شدن صورت خواهد شد.

مینایی در انتها یادآوری کرد: گیاه بنفشه انواعی مختلف دارد پس نوع بنفشه‌ای که روغن از آن‌ها تهیه شده می‌تواند تفاوتی چشم‌ گیر بر اثر بخشی آن ایجاد کند؛ همچنین استفاده از این روغن علاوه بر اثر بخشی مطلوب عوارض خاصی هم  به دنبال ندارد پس می‌توانید برای مدت‌های طولانی از آن استفاده کنید.

پیاده روی تند به زانوهای افراد آرتروزی کمک می کند

مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آرتروز زانو نباید از پیاد روی هراس داشته باشند و پیاده روی تند می تواند برایشان مفید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق برآورد محققان، اگر افراد سالخورده مبتلا به آرتروز زانو فقط ۵ دقیقه بیشتر در روز پیاده روی تند داشته باشند، احتمال جراحی تعویض زانو در آنها تا ۱۶ درصد کاهش می یابد.

«هیرال مستر»، پژوهشگر ارشد از دانشگاه دلاور آمریکا، در این باره می گوید: «پیاده روی سبک- شبیه به “قدم زدن”- ممکن است تاثیر چندانی در این زمینه نداشته باشد.»

تیم تحقیق با بررسی بیش از ۱۸۰۰ فرد مسن مبتلا به آرتروز زانو به این نتیجه رسیدند. به این بیماران ابزار پورتابلی وصل شد که شدت پیاده روی شان را حداقل به مدت ۴ روز پیگیری می کرد.

در طول پنج سال بعد، ۶ درصد از شرکت کنندگان جراحی کامل زانو را انجام دادند.

محققان از داده های مربوط به عادات پیاده روی افراد برای بررسی تاثیرات جایگزین کردن زمان غیر پیاده روی با زمان سپری شده برای پیاده روی با شدت های مختلف استفاده کردند. یافته ها نشان دادند که کاهش فقط ۵ دقیقه از پیاده روی متوسط تا بالا و انجام پیاده روی تند به جای آن با کاهش ۱۶ درصدی احتمال جراحی تعویض زانو مرتبط است.

پیاده روی با شدت متوسط تا بالا در قالب بیش از ۱۰۰ گام در دقیقه تعریف می شود. اما پیاده روی تند موجب افزایش ضربان قلب می شود.

به گفته محققان، بالغ بر ۱۳.۵ درصد مردان و ۱۹ درصد زنان ۴۵ سال به بالا مبتلا به آرتروز زانو می شوند که همین مسئله موجب بروز درد و سایر علائم می شود.

نمک در پیشرفت ام اس موثر است

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان دانشکده پزشکی ییل آمریکا نشان می دهد مصرف نمک یکی از عوامل موثر در پیشرفت بیماری ام اس است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد که نمک می تواند اختلالات خود ایمنی را تحریک کند.
مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیر متعارفی به سیستم عصبی مرکزی (CNS ) می دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است.
در بیماری ام اس ، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب بوجود آمدن تصلب بافت (sclerosis) می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است. زمانی که پوشش میلین یا بافت های عصبی آسیب می بینند، ارسال پیام های عصبی مختل می شود که عوارض مختلفی دارد.
این مطالعه نشان می دهد محیط حاوی نمک منجر به فعالسازی مسیر سیگنالینگ beta-catenin/Wnt می شود که علاوه بر توسعه بیماری ام اس، سلول های T در سیستم ایمنی را مختل می کند و در رشد تومورهای سرطانی نقش دارد.
این اولین بار است که نقش مصرف نمک در بیماری های خودایمنی نشان داده می شود و محققان مصرف روزانه حداکثر دو هزار و ۳۰۰ میلی گرم نمک را مجاز می دانند. این مطالعه نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است.
ام اس پیشرونده مقدماتی، نوع عودکننده – فروکش کننده، ام اس پیشرونده ثانویه و نوع پیشرونده عودکننده اشکال مختلف این بیماری هستند و در حال حاضر حدود ۲٫۵ میلیون نفر در سراسر جهان به ام اس مبتلا هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*