در مراسم روز کارمند و تجلیل از پیشکسوتان و سادات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان شد : مردم در مقابل جهالت مدرنیته هوشیار باشند

مراسم روز کارمند، تکریم بازنشستگان و دیدار با سادات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سالن شهید رحیمی این مجموعه برگزار شد .
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد ، گفت : بخشی از این مشکلات بخاطر توطئه های دشمنان نظام است اما بخشی هم بخاطر بی تدبیری مسئولان و فشار عده ای خاص است که مردم باید بصیرانه رفتار کنند و نسبت به مشکلات کشور بی تفاوت نباشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدی افزود : همین بی تفاوتی مردم در زمان بعد پیامبر باعث شد امام علی (ع) به حاشیه رانده شود و ۵۰ سال بعد نیز سر امام حسین (ع) به نیزه شد و آب از آب هم تکان نخورد.
وی با بیان اینکه تاریخ معمولا تکرار شدنی است و نباید بگذاریم بی تفاوتی در جامعه رسوخ پیدا کند، ادامه داد: همان طور که در زمان پیامبر ، دوران جاهلیت را داشتیم الان جهالت مدرنیته را در جامعه شاهد هستیم چرا که بعنوان نمونه عده ای بجای اینکه وقت خود را با فرزند و خانواده بگذرانند با سگ و گربه زندگی می کنند .وی از امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ یاد کرد و باتاکید بر اینکه منکر مشکلات اقتصادی کشور هم نیستیم، گفت: فضای مسمومی بر جامعه حکمفرما شده که باید دقت کنیم تحت تأثیر آن قرار نگیریم.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم با بیان اینکه کارکنان و کادر دانشگاه با انگیزه معنوی و الهی خود شبانه روز به مردم خدمت می کنند، گفت: در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم که باعث شده کارکنان و پرسنل دانشگاه معوقات زیادی داشته باشند.
دکتر وجدان با اشاره به پیگیری هایی که برای پرداخت این بدهی ها در دست اقدام است، افزود: یک ماه کارانه و اضافه کار معوق کارکنان بزودی واریز می شود.
وی به تخصیص۸۲ درصدی اعتبارات دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ما را با مشکل مواجه کرده است، افزود: میز خدمت در سازمان مرکزی دانشگاه راه اندازی شده که بزودی در تمام واحدهای محیطی و حوزه های ستادی نیز تشکیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیگیر پرداخت معوقه بازنشستگان سال ۹۶ دانشگاه هستیم، گفت: این رقم در سطح کلان کشور رقم سنگینی است که وزارت بهداشت پیگیر جذب اعتبار برای این معوقات است. در این مراسم از جمعی از بازنشستگان و سادات دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*