توسعه مرکزمعاینه فنی خودرو سبک «ایران» نیازمند مساعدت مسئولان اشتغالزایی ۳۰ نفر در صورت اجرای طرح توسعه

انجام معاینه فنی خودروها، نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای شهرها و تصادفات دارد و تشویق شهروندان به انجام این کار، به طور حتم به داشتن شهری پاک کمک خواهد کرد. معاینه فنی خودروها نیز در همین جهت است.
با توجه به فصل مسافرت ها سری زدیم به سومین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک «ایران» که به همت آقای امیر عزیزی مدیر این مجموعه، در بیرجند راه اندازی شده است و خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه می شود.
جناب آقای عزیزی بفرمایید از چه سالی فعالیت خود را شروع کرده اید و هدفتان چه بوده است؟
در فروردین ماه سال ۹۶ در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی کارم را در این مرکز شروع کرده ام و به امید خدا بصورت مستقیم برای ۷ نفر و بصورت غیر مستقیم برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.
مرکز معاینه فنی خودرو سبک «ایران» چه امکانات و تجهیزاتی دارد ؟
این مرکز در ملک اجاره ای به متراژ۱۲۰۰ متر مربع ( بالاتر از ترمینال، میدان قائم، سمت راست ) به منظور معاینه فنی خودروهای بنزینی و دو گانه سوز راه اندازی شده و شامل واحدهای مدیریت ، صدور و پذیرش، سالن انتظار، دوسوله خودروهای دوگانه سوز و بنزینی، نماز خانه، آب سرد کن، سرویس بهداشتی و… می باشد و علاوه بر این برای ایجاد نشاط و شادابی با توجه به حضور خانواده ها در مرکز، طراحی محوطه بارنگ آمیزی گل و گیاه و آبشار صورت گرفته است که باعث ایجاد روحیه شاد برای مراجعین می باشد.
شهروندان در چه ساعت هایی می توانند برای دریافت خدمات مراجعه کنند ؟
عزیزی: ساعت کار رسمی مرکز معاینه فنی ایران از ۵/۷ صبح تا ۸ شب می باشد ولی در تعطیلات عید و تابستان برای رفاه بیشتر مردم تا موقعی که مراجعه کننده ای وجود داشته باشد خدمات ارائه می شود .
عمده ترین دلیل نارضایتی مردم از مراکز معاینه فنی چیست؟
عزیزی: بیشترین مردودی در معاینات مربوط به سوخت و ترمز و کمترین آن مربوط به کمک و انحراف محور می باشد که باید گفت تمامی مراحل معاینه توسط دستگاه های مکانیزه که زیر نظر اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور است کنترل و انجام می شود و کارشناسان مرکز هیچ دخل و تصرفی در تعیین نوع نقص فنی ندارند که شهروندان در این موارد معمولا اعتراض می کنند و ما تلاش کرده ایم ضمن احترام به مردم با توجه به اینکه نقص فنی در تصادفات نقش مهمی دارند در انجام وظیفه هم کوتاهی نکنیم و سخت گیری های لازم را صورت دهیم.
آیا برای خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه ای هم اعمال می شود ؟
عزیزی: در مور اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در مرحله اول برای سلامتی راننده و سرنشینان و دوم نداشتن برگه معاینه فنی ۵۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال می شود.
برنامه های جنابعالی برای آینده کاریتان چیست؟
عزیزی: درصورت حمایت مسئولان در قالب پرداخت تسهیلات (حداقل ۷۰۰ میلیون تومان) پکیج کاملی از خودرو شامل :۳خط تست معاینه، آزمایشگاه مخازن CNG ، معاینه فنی موتور سیکلت و مخازن خودروهای دوگانه سوز، انواع تعمیر گاه های مربوط به خودرو مانند: میکانیکی، صافکاری نقاشی، فروش لوازم یدکی، برق، جلو بندی سازی و کارواش میکانیزه … را راه اندازی می کنم.
در صورت راه اندازی این پکیج خدماتی چه میزان اشتغال ایجاد می شود؟
در صورت حمایت مسئولان و اجرای طرح توسعه مرکز برای ۳۰ نفر اشتغالزایی صورت گیرد. در پایان از ستاد معاینه فنی شهر بیرجند بخاطر همکاری با مراکز معاینه فنی قدردانی می کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*