اخبار کوتاه استان/گرد و خاک شدید در شرق کشور

گرد و خاک شدید در شرق کشور
سازمان هواشناسی با اعلام این که درشرق کشور گردوخاک شدید رخ می‌دهد، توصیه کرد تمهیدات لازم برای برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای به کار گرفته شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید رخ می‌دهد و سرعت وزش باد در شرق کرمان و خراسان جنوبی افزایش می‌یابد.
آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های زیرکوه
این روزها کشاورزان روستای محمد آباد سخت مشغول برداشت انگور از تاکستان‌های این روستا هستند. این روستا با ۱۵۰ هکتار سطح زیر کشت به عنوان بزرگترین روستای تولید کننده انگور در شهرستان زیرکوه شناخته می شود که به علت برخورداری از آب شیرین و گوارا و خاک مناسب انگور این روستا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سطح استان خراسان جنوبی و استان‌های همجوار علاقه‌مندان فراوانی دارد.
واکسیناسیون رایگان ۳۴۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: طی چهارماهه نخست امسال ۳۴۰ قلاده سگ صاحبدار و گله در ۱۶۰ واحد اپیدمیولوژیک دامی شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.محمد راه انجام در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، اظهارکرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی حاد و کشنده است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند.
استقرار میز خدمت در دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی میز خدمت در دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد. به گزارش تسنیم، فرزاد فیروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای بخشنامه ریاست جمهوری و بخشنامه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دفتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی میز خدمت مستقر شد. وی افزود: رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات، افزایش رضایت‌مندی مراجعین و پاسخگوئی و ارائه خدمات به موقع و سریع از جمله اهداف میز خدمت است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*