اخبار کوتاه استان/توسعه سالن اجتماعات آرامستان بیرجند

اجرای ۱۵۰ طرح و کارگاه آموزشی مقابله
با آسیب های اجتماعی در مدارس

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵۰ طرح و کارگاه آموزشی در حدود یک هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی برگزار شد. موسوی کیا تصریح کرد: در جریان اجرای این طرح ها و کارگاه ها بیش از ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان، اولیا و کارکنان، آموزش های لازم را به میزان ۱۰۶ هزار و ۱۱۰ ساعت فرا گرفتند. وی اضافه کرد: علاوه بر این در سال تحصیلی گذشته و در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد وآسیب های اجتماعی ۶۱۳ نمایشگاه در مدارس استان برگزار و طرح مدارس عاری از خطر در ۱۲۱ آموزشگاه متوسطه دوره دوم اجرا شد. به گفتۀ وی اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، در شهرستان های درمیان و بیرجند، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت و از ابتدای مهر ماه سال جاری این طرح در۱۸۷ مدرسه درمیان و۲۱ مدرسه بیرجند اجرا می شود.
همزمان با طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن؛
خانه نجوم شهرستان «فردوس» افتتاح شد
همزمان با رخداد طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱، موسسه علمی آموزشی «خانه نجوم فردوس» با حضور امام جمعه این شهر افتتاح شد. طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱، ۵ مرداد اتفاق افتاد و علاقه‌مندان، این رویداد نجومی مهم و زیبا را در خانه نجوم شهرستان «فردوس» برای اولین‌بار به نظاره نشستند.همزمان با این رویداد مـهم، موسسه علمی آموزشی «خانه نجوم فردوس» با حضور امام جمعه فردوس، مدیر آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهرستان فردوس افتتاح و فعالیت این موسسه آغاز شد.
آغاز اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ در خضری دشت بیاض
اردوهای طرح هجرت سه در خضری دشت بیاض آغاز شد. فرخی فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهید بهنام محمدی خضری دشت بیاض در مراسم افتتاحیه اردوهای طرح هجرت ۳ در این بخش گفت: در طرح هجرت دانش آموزی امسال ۶۰ دانش آموز در بخش نیم بلوک برای بازسازی آموزشگاه های فاطمه الزهرا(س) خضری دشت بیاض، مدرسه هفت تیر روستای دهشک و مدرسه رسالت نیمبلوک فعالیت می کنند.
توسعه سالن اجتماعات آرامستان بیرجند
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری بیرجند گفت: سالن اجتماعات آقایان در سازمان مدیریت آرامستان ها توسعه می یابد.محمد محمدزاده افزود: ۲۴۵ متر مربع به مساحت این سالن اضافه می شود.وی از هزینه ۲۴۰ میلیون تومانی جهت افزایش فضای سالن اجتماعات آقایان خبر داد و اظهار داشت: مدت اجرای این پروژه از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری می باشد. محمدزاده هدف از انجام این پروژه را ساماندهی شرایط فعلی، رفاه شهروندان در زمان برگزاری مراسم و خدمات رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد.
اجرای عملیات کمپ کویرنوردی حیدرآباد
عملیات اجرایی کمپ کویرنوردی روستای حیدرآباد در حاشیه این روستا در نهبندان آغاز شد. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهبندان گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه ای استان و اعتبارات ملی جهت ایجاد زیرساخت های بیابان لوت عملیات اجرایی کمپ کویرنوردی روستای حیدرآباد در حاشیه این روستا با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان آغاز شد. حسین شبانی افزود: اولین مرحله عملیاتی این طرح شامل محوطه سازی، اجرای آلاچیق، محل استراحت مسافر و سکوسازی در سال جاری اجرا می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*