در ستاد اقامه نماز عنوان شد : دستورهای نرم افزاری برای نمازخانه های بین راهی

امروز خراسان جنوبی- عمید
تأمین نیازهای نرم افزاری مسافران در نمازخانه  های بین راهی در ستاد اقامه نماز مورد تاکید قرار گرفت. نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در این جلسه  گفت: آرامش مسافری که به استان وارد می‌شود، باید دغدغه مسئولان امر باشد.حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در جلسه ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی ، اظهار کرد: مسافر در وقت محدودی که در سفر دارد باید آرامش روحی و جسمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر رفع حاجت از مسافر نشود، آرامش او به هم می‌خورد، افزود: مسافر جزو ضعفایی شمرده می‌شود که باید رعایت حالش انجام شود. امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر هر مسئول مسئله نمازخانه‌های بین راهی را حل کند دیگر نیاز نیست جمعی از مسئولان برای حل موضوع جمع شوند.
استاندار خراسان‌جنوبی  هم با تأکید بر اینکه باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود، گفت: باید از ظرفیت فرمانداران شهرستان‌ها برای ساماندهی و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی استفاده کنیم.محمدمهدی مروج‌الشریعه خواستار برگزاری جلسات کاربردی در کمیته تخصصی شورای اقامه نماز استان شد و گفت : در بحث نماز در سکوها و نمازخانه‌های بین‌راهی علاوه بر مسائل زیرساختی باید به مباحث نرم‌افزاری توجه شود.
وی وجود مساجد بانشاط و سرزنده را زمینه‌ساز جذب جوانان دانست و بیان داشت: باید برای جذب جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه نمازخانه‌های بین‌راهی استان از لحاظ کمیت در وضعیت خوبی به سر می‌برند، گفت : در جاده زاهدان و مشهد میانگین نمازخانه‌های بین‌راهی کمتر از ۳۰ کیلومتر و در جاده طبس و تهران بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است.حجت‌الاسلام کمیلی خواستار تعیین تکلیف مساجدی که مجتمع بین‌راهی نیستند شد و گفت باید مشخص شود که مدیریت این مکان‌ها بر عهده اوقاف یا اداره حمل و نقل و راهداری است
او از برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز، نماز و شهدا خبر داد و گفت: این اجلاس شهریورماه امسال به میزبانی شهرستان قاین برگزار می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی نیز از وجود ۱۶ سکوی نماز در راه‌های کویری استان خبر داد و بیان داشت: تاکنون سرمایه‌گذاری برای تبدیل این مکان‌ها به مساجد بین‌راهی وجود نداشته است.
جعفر شهامت مجموع مکان‌هایی که به نیت نماز در راه‌های جاده‌ای استان احداث شده است را ۶۲ باب اعلام کرد وبزرگترین دغدغه نمازخانه‌های بین‌راهی را نگهداری این مکان‌ها دانست.
حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی هم با گلایه از اینکه در زمینه احداث مساجد بین‌راهی تاکنون هیچ نقشه و طرح تیپی از اوقاف گرفته نشده است، افزود: در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم هیچ اصولی در مساجد بین‌راهی به ویژه مساجدی که توسط خیران ایجاد شده رعایت نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*